Dat is wel heel erg ja, dat jij zo denktquote:Op zondag 13 april 2014 17:37 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Het meest erge is dat ik Amerikanen daadwerkelijk er nog voor aan zie om dat te gaan doen.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
Knack.be is het met je eens blijkbaar.quote:Volgens deze theorie zou de piloot het vliegtuig gekaapt hebben. Mogelijk heeft hij daarbij zijn copiloot, Fariq Abdul Hamid, buitgensloten. Volgens The Sunday Times is het aannemelijk dat de copiloot daarom om hulp probeerde te roepen per telefoon. Zaterdag gingen er immers geruchten dat Hamid kort voor de verdwijning van de Boeing 777 van Malaysia Airlines mogelijk nog een telefoontje probeerde te doen.
Top, kon em al niet vinden op internet!quote:Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef eight het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is: om 23:00 uur is er een herhaling van de documentaire op discovery.
quote:'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'
Met het vermiste Malaysia Airlines toestel, met vluchtnummer MH370, werd omgesprongen alsof het om een straaljager ging. Die conclusie trekken Maleisische militaire onderzoekers op basis van de manoeuvres die nodig waren om de radar te ontwijken. 'Het vliegtuig werd rondgesmeten'
De deskundigen veronderstellen dat het toestel naar een hoogte van bijna 14 kilometer is geklommen, ruim 3000 meter boven de normale vlieghoogte. Vervolgens is het vliegtuig in een duizelingwekkende vaart gedaald tot een hoogte van zo'n 1.500 meter.
De klim en de daaropvolgende duikvlucht moeten zijn gemaakt kort nadat MH370 het contact met de luchtleiding verbrak. In de ogen van de onderzoekers zijn de vliegbewegingen zo drastisch dat ze als 'opzettelijk' moeten worden gezien. Een woordvoerder zegt tegen The Sunday Times dat MH370 'erg laag vloog en met zeer hoge snelheid' en dat het toestel 'werd bestuurd om radar te ontwijken.'
Dag 37 van tragedie
De onderzoekers presenteren hun nieuwe theorie op het moment waarop gevreesd wordt dat de zoektocht naar de zwarte dozen ten einde loopt. 'We zitten nu op dag 37 van deze tragedie', zegt luchtvaartdeskundige Geoffrey Thomas. 'De batterijen van de bakens worden verondersteld 30 dagen mee te gaan.'
Thomas spreekt de hoop uit dat de zenders het 40 dagen volhouden, maar zegt erbij dat de afgelopen vijf dagen geen duidelijke signalen meer zijn opgevangen. 'We hopen dat we nog één, wellicht twee sterke signalen horen, zodat we het zoekgebied verder kunnen verkleinen.' bron: ad
Tsja. Ik zie dat als niks dan aannames.quote:Op zondag 13 april 2014 22:03 schreef eight het volgende:
'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'
nu dusquote:Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef eight het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is: om 23:00 uur is er een herhaling van de documentaire op discovery.
Nogmaals een link die ik gisteren gepost heb.quote:
ben hem ook ff aan het kijkenquote:Op zondag 13 april 2014 23:07 schreef kree het volgende:
Kijkt iemand nog discovery?
Vliegtuig nog geneens gevonden en er is al een docu over
Dan is de daalsnelheid niet zo bijzonder hoog geweest maar als de piloot het gas er op gehouden heeft is de vliegsnelheid ondertussen wel enorm opgelopen.quote:Op zondag 13 april 2014 23:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nogmaals een link die ik gisteren gepost heb.
http://blogs.crikey.com.a(...)ack-suspicions-rise/
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd.
Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45.
Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest.
Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft.
Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
De bewering in het AD komt van maleisische militaire onderzoekers dus sowieso verstandig om dat met een korreltje zout te nemen. Waarschijnlijk hebben ze er belang bij omdat ze hebben liggen slapen toen het vliegtuig in hun reikwijdte kwam.quote:Op zondag 13 april 2014 23:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nogmaals een link die ik gisteren gepost heb.
http://blogs.crikey.com.a(...)ack-suspicions-rise/
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd.
Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45.
Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest.
Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft.
Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
Dat wel, vanaf Kota Bharu 01:45 tot 200nm voorbij Penang 02:22 waar het vervolgens van de radar verdween is ong 380 mijl afgelegd in 37 minuten.quote:Op zondag 13 april 2014 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan is de daalsnelheid niet zo bijzonder hoog geweest maar als de piloot het gas er op gehouden heeft is de vliegsnelheid ondertussen wel enorm opgelopen.
Om zo snel mogelijk door het radargebied te vliegen.
Afgelopen dagen heb ik even wat nieuws terug zitten googlen van tijdens de eerste week van de verdwijning van het toestel, toen was er nog geen route van VAMPI richting GIVAL en IGREX maar enkel sprake van een waarneming boven Pulau Perak van een onbekend toestel.quote:Op zondag 13 april 2014 23:21 schreef eight het volgende:
[..]
De bewering in het AD komt van maleisische militaire onderzoekers dus sowieso verstandig om dat met een korreltje zout te nemen. Waarschijnlijk hebben ze er belang bij omdat ze hebben liggen slapen toen het vliegtuig in hun reikwijdte kwam.
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.quote:Op zondag 13 april 2014 23:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat wel, vanaf Kota Bharu 01:45 tot 200nm voorbij Penang 02:22 waar het vervolgens van de radar verdween is ong 380 mijl afgelegd in 37 minuten.
Dan zou het toestel als mijn berekening klopt met een snelheid van 612 mijl of 990km per uur gevlogen moeten hebben.
Is dat mogelijk als het toestel zo laag vliegt?
Nee.quote:
Dat is helemaal niet bevestigd. Hij heeft wellicht enkel z'n telefoon aan willen zetten.quote:Op maandag 14 april 2014 09:02 schreef Draailamp het volgende:
Co piloot heeft dus willen bellen.
Dan is 1 + 1 zo goed als twee.
Omdat de captain hem wellicht buiten heeft gesloten.quote:Op maandag 14 april 2014 09:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dat is helemaal niet bevestigd. Hij heeft wellicht enkel z'n telefoon aan willen zetten.
Ah dus met dit duikbootje gaan ze verder zoeken: http://www.bluefinrobotics.com/products/bluefin-21/quote:Op maandag 14 april 2014 07:42 schreef anarchitect het volgende:
Nee: http://m.brisbanetimes.co(...)-20140414-36n2k.html
Of omdat hij de dader is die nog persoonlijk afscheid had willen nemen van iemand.quote:Op maandag 14 april 2014 09:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Omdat de captain hem wellicht buiten heeft gesloten.
Slecht ook dat niemand meer dan alarm kan slaan.
Onwaarschijnlijk. Het is een noodsprong, een poging tot van iemand die weet dat het waarschijnlijk tot mislukken is gedoemd.quote:Op maandag 14 april 2014 10:20 schreef eight het volgende:
[..]
Of omdat hij de dader is die nog persoonlijk afscheid had willen nemen van iemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |