abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138794523
quote:
Citing sources close to the investigations, the paper said that checks on Fariq's phone showed that connection to the phone had been "detached" before the plane took off.

"This is usually the result of the phone being switched off. At one point, however, when the airplane was airborne, between waypoint Igari and the spot near Penang (just before it went missing from radar), the line was 'reattached'.

"A 'reattachment' does not necessarily mean that a call was made. It can also be the result of the phone being switched on again," the sources said.
http://www.financialexpre(...)t-off-radar-/1240188
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138795949
Weer zo'n vaag bericht.

Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt? En nu is t dus weer zo dat zn telefoon werd aangezet maar niet per definitie gebruikt werd om te bellen.

De familie van de piloot werd ook pas na 2 weken ondervraagd.. daar trap je toch meteen de voordeur in lijkt me..
pi_138796048
Vanavond om 22:00 u de eerste docu over deze vlucht op Discovery Channel
pi_138796301
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:02 schreef Allesreiniger het volgende:
Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt?
Dit is niet iets dat je 'even' checkt.
Ten eerste moet je de IMEI gegevens hebben van de telefoon. Stel dat jij verdwijnt, denk je dat je achterblijvens die gegevens klaar hebben liggen, of überhaupt hebben? Of dat je telefoonprovider dat zomaar klaar heeft liggen?

Als ze het IMEI nummer weten, waar beginnen ze dan met zoeken? Je hebt met veel verschillende netwerken te maken, in verschillende landen die niet bepaald de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn. Geven providers zomaar de informatie van welke IMEI nummers contact hebben gemaakt met masten? Hoe lang blijft die informatie überhaupt bewaard? Het lijkt me niet het soort speurwerk waar je meteen op dag 1 van verdwijning mee begint.

Bij TV-series ziet het soms makkelijk uit dat ze je 06 nummer intoetsen en direct op hun scherm krijgen waar je overal geweest bent, maar zo werkt het in werkelijkheid natuurlijk niet ;)

Daarnaast kun je je de betrouwbaarheid van het artikel afvragen. Er zijn veel 'bronnen' die al veel gezegd hebben de afgelopen maand.. Het hoeft echt niet zomaar waar te zijn. Ik geloof het pas als een officiele instantie met dit nieuws komt.
In the coolest little capital of the world
pi_138796400
Dit complete verhaal is vaag.

Het toestel verdween 7 Maart boven de Golf van Thailand, Vietnam kon geen contact krijgen met het toestel en zal om die reden wellicht contact opgenomen hebben met KL.
Getuigen hebben het toestel gezien terwijl het snel daalde en richting Bachok vloog.
Maar pas op 12 of 13 Maart word het zoekgebied uitgebreid naar de Malacca strait omdat het toestel omgekeerd zou zijn.
Dan krijgen we data over de route die het toestel gevlogen zou hebben over de Malacca strait terwijl het gevolgd werd door de militaire radar tot het buiten bereik was.
Maar die data blijkt niet te kloppen, het toestel heeft namelijk helemaal niet van VAMPI naar GIVAL en vervolgens IGREX gevlogen.
De waarschijnlijke route was richting VAMPI en vervolgens keerde het richting het zuiden van de Indische oceaan, maar is dit dan wel te vertrouwen?

Een ding is zeker, er is genoeg materiaal voor een miniserie in plaats van een enkele aflevering Air crash investigation.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138800001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:41 schreef Sylv3se het volgende:
Weer zo'n vaag bericht, WIE heeft hij dan geprobeerd te bellen? Waarom zeggen ze dat niet?
Zijn gsm heeft de zendmast slechts heel kort aangestraald waaruit kan worden opgemaakt dat hij geprobeerd heeft om te bellen. Waarschijnlijk is de telefoon van de ontvanger niet eens overgegaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138800585
Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
  zaterdag 12 april 2014 @ 21:40:38 #83
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138806807
22:00 uur Discovery Channel:

De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.

In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Donald Duck held zaterdag 12 april 2014 @ 21:42:44 #84
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138806898
Daar zijn ze wel vroeg mee dan. Een compleet verhaal hebben is beter. Het gaat later zeker een zeer interessante Aircrash Investigation opleveren. Kunnen ze makkelijk een extra lange special van maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138807385
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2014 21:40 schreef Staal het volgende:
22:00 uur Discovery Channel:

De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.

In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Thanks
Ik lees het net op tijd. ^O^
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138807714
Ik ben benieuwd! Allemaal Discovery kijken!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 12 april 2014 @ 22:10:08 #87
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138808012
nine-eleven wordt letterlijk vertaald als 11 september.
Wie dit leest is gek
pi_138808224
NIet heel gek toch?

Programma lijkt zich heel erg te focussen op dingen die mogelijk mis zijn gegaan ipv objectieve beschouwing wat er exact is gebeurd (wat we weten).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138808745
Wellicht probeerde een van de piloten nog wanhopig met zn mobieltje te bellen omdat ie de cockpit niet meer in kon en wist dat het fout zou aflopen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138809174
Het is niet eens bekend of hij geprobeerd heeft te bellen, dus dat blijft echt gissen hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138809730
Enkele cliff notes vd uitzending:

-Piloten zijn vluchtig gefouilleerd
-Passagiers niet goed gescreend.
-Handbagage controle foutgevoelig door te weinig tijd

-De Radiofrequentie die het vliegtuig onderweg heeft ontvangen vd maleisische
verkeersleiding voor de nieuwe zone(luchtruim) is niet gebruikt om contact op te nemen met ho chi minhstad.

-2min. na laatste contact met maleisische verkeersleiding wordt transponder uitgeschakeld.

-De piloot zit in de beste positie om de transponder uit te zetten. Het is mogelijk om dit ongezien te doen.

-Indien cockpit brand is er weinig tijd om een noodsignaal te geven (20/30 sec).
De volgorde van handelen hierin is :vliegen> navigeren> communiceren.

- Er zijn meer dan 1000 satellieten in de lucht. Grote naties zouden beelden achter kunnen houden om te verbergen waartoe men in staat zijn.

-Geen leiding en gebrekkige communicatie tijdens zoektocht.

-Ping informatie die inmarsat doorgaf aan Malaysia Airlines werd in eerste instantie genegeerd.

- Zwarte doos van cockpit heeft een maximale opnametijd van 2 uur. Daarna wordt deze weer overschreven.

-Goede kans dat men nooit kan achterhalen wat daadwerkelijk de oorzaak was van de crash.

- De batterijen van de zwarte dozen gaan zeer binnenkort 90 dagen mee.

[ Bericht 66% gewijzigd door eight op 12-04-2014 23:18:06 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138810099
En:

Indien het vliegtuig geëxplodeerd was, hadden speciale raket satellieten dat wel gesignaleerd, is niet gebeurd/
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138810194
Ze hebben het niet gehad over de plotselinge hoogtestijging en daarna weer daling. Ze hebben niet verteld dat het alarm afging toen de gezagvoerder door het poortje ging. Waarschijnlijk om de nabestaanden niet te veel te verontrusten en het allemaal op een ongeluk te doen lijken.
pi_138810223
Ze hebben het niet over waypoints gehad.
Ze hebben het niet over mogelijke motieven gehad.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138810278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze hebben het niet over waypoints gehad.
Ze hebben het niet over mogelijke motieven gehad.
Ik kreeg het idee dat ze het 'gooien' op een technisch mankement en dat daarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen. Terwijl ze wel beter weten natuurlijk.
Afgezien daarvan vond ik het hoogst informatief, met name over de technische mogelijkheden om een vliegtuig in de toekomst te kunnen volgen e.d.
pi_138810346
Dat idee heb ik totaal niet gehad. Ze zaten steeds maar dat het wel erg toevallig was dat het contact werd verbroken op het moment dat ze het luchtgebied van Maleisië verlieten en dat het het wel een heel specifiek technisch probleem moest zijn wat de transponder zou moeten uitschakelen bijv.

Alleen al het begin, waar ze zeiden dat de piloten de meeste macht hadden om kwaad te doen in de aviation.

Ik vond het nog niet heel boeiend eigenlijk. Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138810510
Na het zien van de uitzending moet de dader haast wel 1 van de 2 piloten zijn.

Precies tijdens de handover (dus wanneer je afscheid neemt van de Maleisische verkeersleiding en je aanmeld bij de Vietnamese verkeersleiding) zijn er nl. wat opvallende zaken :

1. Geen contact opgenomen met de vietnamezen.
2. Transponder wordt uitgeschakeld.
3. Even later koerswijziging.

Dit en het feit dat deze handover (ook wel 'the blackspot' genoemd) het ideale moment is om het toestel van de radar te laten verdwijnen moet haast wel het werk zijn van een piloot.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 12 april 2014 @ 23:30:56 #98
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138810538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
Twee opties: de belastingbetaler of de passagier.
Ik opteer voor de laatste
Wie dit leest is gek
pi_138810549
Er werd letterlijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is dat een van de piloten met de verdwijning te maken heeft.
pi_138810586
Er is ook geen enkele aanwijzing dat de piloot het gedaan heeft, dus dat is nogal logisch.

Er is ook echter geen enkele aanwijzing dat het een technisch mankement was. Men weet nog niks.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')