abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:19:43 #1
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138769263
Meest recente updates:

12 april

'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen'
De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.


Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.

Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.

''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.

Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.

Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.

nu.nl


11 april

"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.

"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."

He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".

"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."

http://www.bbc.com/news/world-asia-26984162



7 april:




Chinese vessel searching MH370 picks up pulse signal in Indian Ocean





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stormen en golven in het zoekgebied - animatie

24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.



Situatie in het kort:

Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.



Persconferentie Avherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Tien theorieen over vlucht MH370
Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet

======================================================================

Overzichtskaart:


Radarbakens in Azië





Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================
Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 12-04-2014 11:36:22 ]
pi_138770029
Wie heeft deze gemaakt?


Diamantina Deep ligt daar klaarblijkelijk niet...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138770212
Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen.
Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.

Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.

KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:59:56 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138770369
Zullen we het weer es over de OP hebben?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138770391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie heeft deze gemaakt?
[ afbeelding ]

Diamantina Deep ligt daar klaarblijkelijk niet...
me.
het icoontje staat misschien niet helemaal goed en had idd wat meer naar beneden moeten staan, op die horizontale strook (had even geen rekening gehouden met de kromming van de aarde die google maps weergaf)

Coordinaten komen van wikipedia:
34.83°S 102.57°E
In the coolest little capital of the world
pi_138771023
Is het nu gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_138771071
Nee, anders had je het niet gevraagd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138771168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee, anders had je het niet gevraagd.
Ik had vanmorgen opgevangen dat ze hem gevonden hadden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:35:05 #9
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138771278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen opgevangen dat ze hem gevonden hadden.
Sommige nieuwssites vermeldden dat ja. "Black box has been found!".
How can I make this topic about me?
pi_138771283
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende:
Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen.
Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.

Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.

KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Als een heel lange glijvlucht om ongeschonden de bodem van de zee te bereiken?

Vertel mij niet dat ze nog niet naar de zeebodem afgezonken zijn. Zeker GB heeft allang een kijkje genomen. Ze houden wat ze gezien hebben lekker voor zichzelf voorlopig.
pi_138771330
Misschien door een ander nageboorte gevraagd maar er is dus bekend geworden dat niet al het opgevangen signaal van de gezochte zwarte doos is. Maar wat is zoiets dan wel, waar komt het vandaan en hebben die wezens te maken met het verdwijnen van dit toestel?

En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?

Gr gr
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:39:31 #12
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138771377
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef
En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
How can I make this topic about me?
pi_138771400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:39 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers verder zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Dus dan zit er een kern van waarheid in de Park-Line reclame, "zo makkelijk kan het zijn"

Dan lijkt de conclusie dat bekend is waar de zwarte doos ligt, nog steeds voorbarig, right?
pi_138771522
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende:
Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen.
Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.

Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.

KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Ik vind dit wel opzienbarend nieuws, bedachtzaam! Knap werk!
pi_138771533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen opgevangen dat ze hem gevonden hadden.
Dan zou ik een andere krant heroverwegen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138772076
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel opzienbarend nieuws, bedachtzaam! Knap werk!
Het is geen nieuws, het is een theorie van iemand, zou al helemaal niet weten waarom het opzienbarend zou zijn.

Wie zegt dat ze de hele tijd rechtuit vlogen? Als je steeds bochten maakt duur het langer voor je deze afstand hebt bereikt.
pi_138772463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:05 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het is geen nieuws, het is een theorie van iemand, zou al helemaal niet weten waarom het opzienbarend zou zijn.

Wie zegt dat ze de hele tijd rechtuit vlogen? Als je steeds bochten maakt duur het langer voor je deze afstand hebt bereikt.
Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
pi_138772612
Dat is onmogelijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138773359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
En toe zijn ze verder gaan varen zeker?
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:45:31 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138773826
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus dan zit er een kern van waarheid in de Park-Line reclame, "zo makkelijk kan het zijn"

Dan lijkt de conclusie dat bekend is waar de zwarte doos ligt, nog steeds voorbarig, right?
dat ligt er een beetje aan hoe precies je waar gedefinieerd wilt hebben :+
Waar?
In de Indian Ocean.
Ah daar!

Waar?
Nou ten westen van Australie in de oceaan.
Ah daar!

Waar?
Ergens tussen <insert coordinaat> en <insert coordinaat>.
Ah daar!
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:47:08 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138773931
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En toe zijn ze verder gaan varen zeker?
Behalve de piloot, die is al iets eerder uit het vliegtuig gesprongen, die wilde ontraceerbaar zijn.
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:47:51 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138773962
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:59 schreef Falco het volgende:
Zullen we het weer es over de OP hebben?
uh, eh, doe dat dan ff volgend topic :s)
pi_138774301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

Behalve de piloot, die is al iets eerder uit het vliegtuig gesprongen, die wilde ontraceerbaar zijn.
Die zit nu met zijn maitresse op de Bahama's. Hij kreeg toch een mysterieus telefoontje vlak voor de vlucht?
pi_138775744
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:41 schreef opgebaarde het volgende:

Dan lijkt de conclusie dat bekend is waar de zwarte doos ligt, nog steeds voorbarig, right?
Op een paar klapjosti's na is er dan ook niemand die deze conclusie trekt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138775792
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

uh, eh, doe dat dan ff volgend topic :s)
kleine update zou niet verkeerd zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:57:16 #26
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138776618
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:37 schreef eight het volgende:

[..]

kleine update zou niet verkeerd zijn.
zeg maar wat je erin wilt hebben
De grote doorbraak die geen grote doorbraak is?
En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
pi_138776826
Nou, als dit waar is, is het toch wel een doorbraak:

quote:
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.

"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."

He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".

"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
http://www.bbc.com/news/world-asia-26984162
pi_138776967
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

zeg maar wat je erin wilt hebben
De grote doorbraak die geen grote doorbraak is?
En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nieuwsbericht van vandaag idd. Daarin waren ze toch tamelijk concreet en overtuigd van de locatie.
Dat ze het nog niet in zicht hebben is logisch.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:07:45 #29
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138777024
Het enige wat hij zegt is dat men nu wat data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:09:31 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:02 schreef MartijnA3 het volgende:
Nou, als dit waar is, is het toch wel een doorbraak:

[..]

http://www.bbc.com/news/world-asia-26984162
Dat vond ik vanmorgen ook.
Maar:

quote:
'Geen doorbraak'

De Australische coördinator van de zoektocht, Angus Houston, tempert echter de verwachtingen. Hij laat weten dat de laatst opgevangen signalen waarschijnlijk niet afkomstig waren van de Boeing, zo meldt CNN. "Er is geen belangrijke doorbraak in de zoektocht naar vlucht MH 370", aldus Houston.
stond op nu.nl
pi_138777115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:07 schreef ATan het volgende:
Het enige wat hij zegt is dat men nu data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:11:57 #32
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138777171
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:10 schreef eight het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
pi_138777214
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Marrije het volgende:

Maar:

[..]

stond op nu.nl
Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.

quote:
On Apr 11th 2014 the JACC reported that analysis of the signals received by the RAAF AP-3C Orion Aircraft on Apr 10th 2014 identified the signals as being unrelated to the flight or cockpit voice recorders. ADV Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the tower ping locator, the Orion Aircraft continues acoustic search. "A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away."
pi_138777236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat vond ik vanmorgen ook.
Maar:

[..]

stond op nu.nl
Gek genoeg wordt met deze laatste uitspraak niets gedaan. In het nieuws hoor je er vrijwel niets over.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:14:49 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777266
Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet.
Kan er iets uit?
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:16:50 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:13 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.

[..]

conclusie:
wat betreft signalen geen doorbraak
wat betreft het verkleinen van het zoekgebied wel een doobraak
pi_138777362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:11 schreef ATan het volgende:

[..]

Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn?
Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:20:31 #38
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138777499
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef eight het volgende:

[..]

Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn?
Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Vanwege het missen van kennis in detail over de accuratesse van datatypen gebruikt in numerieke algoritmen. Zelfs bij diegenen die de data verwerken zelf. Zelfs bij mensen die overtuigd zijn dat zij denken dat zij ervanaf weten.

[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 13-04-2014 01:59:41 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:29:30 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777890
Elke keer als ik de OP aanpas en op invoerenklikdan krijg ik: FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.

dat had ik eerder moeten zeggen :7
pi_138777982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende:
Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet.
Kan er iets uit?
Ongetwijfeld. Anders even die have hope plaatjes uit de eerste spoiler verwijderen of plaatjes die veel op elkaar lijken verwijderen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:52:53 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138778999
Ok, gedaan.
Als het anders moet hoor ik het wel.

Als het zoekgebied nu enkele kilometers is dan kan het tochniet heeeel lang meer gaan duren zou je denken.
pi_138779589
Nice.

Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138779622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:52 schreef Marrije het volgende:
Ok, gedaan.
Als het anders moet hoor ik het wel.

Als het zoekgebied nu enkele kilometers is dan kan het tochniet heeeel lang meer gaan duren zou je denken.
Bij AF447 duurde het nog 2 jaar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138779660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
Het is zoals MartijnA3 aangeeft theoretisch en gebaseerd op de waarschijnlijke plaats waar de blackbox ligt.
Evenzo kan uiteindelijk blijken dat het toestel daar helemaal niet ligt, dat moeten we dus afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138779672
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:06 schreef eight het volgende:
Nice.

Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Ik ben nog wel een beetje sceptisch over deze berichtgeving. Laat ze eerst maar eens met een brokstuk komen (hoe klein ook) om aan te tonen dat het vliegtuig idd in dat gebied is gecrasht. Dan is er wel goede hoop dat ze de zwarte dozen vinden, alleen kan dat denk ik erg lang duren.
pi_138779815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bij AF447 duurde het nog 2 jaar.
Idd. En dit wrak ligt minstens net zo diep.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:22:37 #47
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138780302
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen.
De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot.
Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.

Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen.
De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot.
Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?

Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
  Donald Duck held vrijdag 11 april 2014 @ 22:30:52 #48
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138780628
En al vinden ze die dingen en duiken ze ze op, dan kunnen/mogen ze er niks mee: 'do not open'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:37:40 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138780872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:22 schreef ATan het volgende:
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen.
De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot.
Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.

Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen.
De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot.
Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?

Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
wisten ze bij die af ook op enkele kilometers nauwkeurig waar ze moesten zoeken nav (onderwater) pingcontact?
pi_138780976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
En al vinden ze die dingen en duiken ze ze op, dan kunnen/mogen ze er niks mee: 'do not open'
[ afbeelding ]
oh noes wat nu?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:16:35 #51
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138782552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:54 schreef ATan het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, dus als ik de afstand wil hebben moet ik hem lichtelijk aanpassen. Waar kwamen de getallen vandaan (die komen als het goed is uit subformules)?
De formule is empirisch vastgesteld. Moet nog een hele klus geweest zijn denk ik.
Ik snap overigens niet hoe je een formule waarmee je de geluidssnelheid in water kunt bepalen om kunt zetten naar een formule die zegt hoever een geluid draagt.
Want dat lijkt me vooral afhankelijk van de sterkte van het geluid en de gehoorkwaliteit van de oren/ontvanger.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:25:16 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_138783003
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende:
Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet.
Kan er iets uit?
Dit:

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
logo_home_new.gif Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatarFOK.jpg El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boss.jpg eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3350.jpg DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1.jpg Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pingu.gif Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatar%20kleinst.JPG Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neal_60.jpg niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
loadingicon2.gif Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

==================================

Who gives a flying fuck.
Pun intended :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138783654
hij is gefonde!
If not now, then when.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:41:43 #54
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138783785
Mijn speculatie:

De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.

Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het langzaam laag vliegen met open cockpitramen.
Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.

[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 11-04-2014 23:49:30 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:49:45 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_138784162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:41 schreef ATan het volgende:
Mijn speculatie:

De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.

Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het laag vliegen met open cockpitramen.
Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt, met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.
Moet er nou weer serieus een nacht getriggerd worden met totale onzinposts? -O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138784796
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:35 schreef eight het volgende:

[..]

Op een paar klapjosti's na is er dan ook niemand die deze conclusie trekt.
Ok dank, excuus had de VK en nu.nl 'gelezen'.
pi_138785721
Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?

Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet? :@ :@

Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_138786611
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:28 schreef Geralt het volgende:
Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?

Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet? :@ :@

Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
Zo'n systeem bestaat al:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

Probleem is alleen dat ze niet op de dienst waren geabonneerd.
pi_138787455
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zo'n systeem bestaat al:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

Probleem is alleen dat ze niet op de dienst waren geabonneerd.
Zou verplicht moeten zijn!
pi_138787689
Afijn, DIT was mijn eerste reactie op dit topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 00:03 schreef Montagui het volgende:
Alhoewel je van allerlei scenario's kan bedenken, de een nog fantastischer dan de ander, zijn er geen concrete aanwijzingen anders dan dat het in zee is gestort.
En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138787887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:55 schreef Montagui het volgende:
Afijn, DIT was mijn eerste reactie op dit topic:

[..]

En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
Je bent geweldig.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 12 april 2014 @ 06:24:44 #62
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138789196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:55 schreef Montagui het volgende:
Afijn, DIT was mijn eerste reactie op dit topic:

[..]

En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
Ge-ni-aal!
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 06:54:35 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_138789220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:55 schreef Montagui het volgende:
Afijn, DIT was mijn eerste reactie op dit topic:

[..]

En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
Mag ik je aanraken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 april 2014 @ 08:02:12 #64
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138789385
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:36 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Zou verplicht moeten zijn!
Te meer omdat zo'n abonnement 10 dollar per uur kost.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 12 april 2014 @ 08:51:18 #65
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138789740
'Nog lange zoektocht naar MH 370 voor de boeg'

Hoewel schepen en vliegtuigen al meerdere signalen van de vermeende zwarte doos van vlucht MH 370 hebben opgepikt, zal de zoektocht naar de vermiste Boeing waarschijnlijk nog lang duren.

Dat heeft de Australische minister Tony Abbott zaterdag gezegd tijdens een persconferentie.

''We zijn er behoorlijk zeker van dat de signalen die we hebben opgepikt van vlucht MH 370 afkomstig zijn", zei hij tegen de Australische tv-zender Sky. ''Maar niemand moet de lastige taak die we nog voor de boeg hebben onderschatten.''

''We hebben het zoekgebied flink verkleind, maar iets proberen te vinden dat zo'n duizend kilometer afstand van het vasteland op 4,5 kilometer diepte ligt, is een grote, grote klus die waarschijnlijk nog lang gaat duren.''


Het toestel met 239 inzittenden, onder wie een Nederlandse vrouw, verdween op 8 maart van de radar tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.

'Pings'

Onder meer een Australisch schip heeft vier zogeheten 'pings' opgevangen die mogelijk van de Boeing 777 van Malaysian Airlines zijn. Na analyse bleken in elk geval twee daarvan erg sterk overeen te komen met de signalen die een zwarte doos met vluchtgegevens uitzendt. Er moet echter snel verder gezocht worden, aangezien de batterijen van de twee zwarte dozen maar ongeveer een maand meegaan.

Autoriteiten in Perth hebben laten weten dat het zoekgebied steeds kleiner wordt en dat zo'n tien vliegtuigen en vier boten zaterdag weer verder speuren.


nu.nl
pi_138790326
Die batterijen hebben ineens meer power lijkt wel...
  zaterdag 12 april 2014 @ 10:18:39 #67
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138790788
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:43 schreef Co_OL het volgende:
Die batterijen hebben ineens meer power lijkt wel...
Die pingers moeten volgens de regulations minstens 30 dagen werken. Logisch dat ze er batterijen in stoppen die iets langer meegaan dan die 30 dagen.

Zo moeten die cockpit geluiden (CVR) 30 minuten opgenomen worden.
Dus stoppen ze er een oneindige tape in met een lengte voor 30 minuten en 30 seconden... :)
How can I make this topic about me?
pi_138791125
nu.nl begint dat bericht (nu) met een ander interressant stuk:
quote:
'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen'

Gepubliceerd: Zat 12 apr 2014

De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.

Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New StraitsTimes gezegd.

Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.

''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 08:51 schreef Marrije het volgende:
'Nog lange zoektocht naar MH 370 voor de boeg'

Hoewel schepen en vliegtuigen al meerdere signalen van de vermeende zwarte doos van vlucht MH 370 hebben opgepikt, zal de zoektocht naar de vermiste Boeing waarschijnlijk nog lang duren.

Dat heeft de Australische minister Tony Abbott zaterdag gezegd tijdens een persconferentie.

''We zijn er behoorlijk zeker van dat de signalen die we hebben opgepikt van vlucht MH 370 afkomstig zijn", zei hij tegen de Australische tv-zender Sky. ''Maar niemand moet de lastige taak die we nog voor de boeg hebben onderschatten.''

''We hebben het zoekgebied flink verkleind, maar iets proberen te vinden dat zo'n duizend kilometer afstand van het vasteland op 4,5 kilometer diepte ligt, is een grote, grote klus die waarschijnlijk nog lang gaat duren.''


Het toestel met 239 inzittenden, onder wie een Nederlandse vrouw, verdween op 8 maart van de radar tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.

'Pings'

Onder meer een Australisch schip heeft vier zogeheten 'pings' opgevangen die mogelijk van de Boeing 777 van Malaysian Airlines zijn. Na analyse bleken in elk geval twee daarvan erg sterk overeen te komen met de signalen die een zwarte doos met vluchtgegevens uitzendt. Er moet echter snel verder gezocht worden, aangezien de batterijen van de twee zwarte dozen maar ongeveer een maand meegaan.

Autoriteiten in Perth hebben laten weten dat het zoekgebied steeds kleiner wordt en dat zo'n tien vliegtuigen en vier boten zaterdag weer verder speuren.


nu.nl
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  zaterdag 12 april 2014 @ 11:21:09 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138791809
Dat is zeker interessant (stond er vanmorgen nog niet bij inderdaad).
  zaterdag 12 april 2014 @ 11:44:22 #70
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_138792222
Ik heb zo'n vermoeden dat we eerdaags worden verblijd met een TT101/Telegraaf kop met "MH370 GEVONDEN".
pi_138792680
'Copiloot MH370 probeerde nog te bellen'


KUALA LUMPUR -
De copiloot van vlucht MH370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing-777 van Malaysian Airlines op 8 maart van de radar verdween. Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de New Straits Times gezegd.

Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.

„De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte”, aldus de insiders.

Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een WhatsApp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ontact_MH370___.html

Hier alle achtergrondinformatie:
http://www.nst.com.my/nat(...)lot-s-phone-1.562612

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 12-04-2014 12:33:23 ]
  zaterdag 12 april 2014 @ 13:05:26 #72
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138793739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
'Copiloot MH370 probeerde nog te bellen'
Dit maakt de piloot weer meer verdacht...
How can I make this topic about me?
pi_138794024
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dit maakt de piloot weer meer verdacht...
Of hij heeft een attack gehad en de copiloot helemaal in paniek
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138794147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dit maakt de piloot weer meer verdacht...
Of minder. Als mogelijk dader zijnde zou hij misschien nog afscheid willen nemen van iemand.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138794471
Weer zo'n vaag bericht, WIE heeft hij dan geprobeerd te bellen? Waarom zeggen ze dat niet?
pi_138794523
quote:
Citing sources close to the investigations, the paper said that checks on Fariq's phone showed that connection to the phone had been "detached" before the plane took off.

"This is usually the result of the phone being switched off. At one point, however, when the airplane was airborne, between waypoint Igari and the spot near Penang (just before it went missing from radar), the line was 'reattached'.

"A 'reattachment' does not necessarily mean that a call was made. It can also be the result of the phone being switched on again," the sources said.
http://www.financialexpre(...)t-off-radar-/1240188
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138795949
Weer zo'n vaag bericht.

Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt? En nu is t dus weer zo dat zn telefoon werd aangezet maar niet per definitie gebruikt werd om te bellen.

De familie van de piloot werd ook pas na 2 weken ondervraagd.. daar trap je toch meteen de voordeur in lijkt me..
pi_138796048
Vanavond om 22:00 u de eerste docu over deze vlucht op Discovery Channel
pi_138796301
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:02 schreef Allesreiniger het volgende:
Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt?
Dit is niet iets dat je 'even' checkt.
Ten eerste moet je de IMEI gegevens hebben van de telefoon. Stel dat jij verdwijnt, denk je dat je achterblijvens die gegevens klaar hebben liggen, of überhaupt hebben? Of dat je telefoonprovider dat zomaar klaar heeft liggen?

Als ze het IMEI nummer weten, waar beginnen ze dan met zoeken? Je hebt met veel verschillende netwerken te maken, in verschillende landen die niet bepaald de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn. Geven providers zomaar de informatie van welke IMEI nummers contact hebben gemaakt met masten? Hoe lang blijft die informatie überhaupt bewaard? Het lijkt me niet het soort speurwerk waar je meteen op dag 1 van verdwijning mee begint.

Bij TV-series ziet het soms makkelijk uit dat ze je 06 nummer intoetsen en direct op hun scherm krijgen waar je overal geweest bent, maar zo werkt het in werkelijkheid natuurlijk niet ;)

Daarnaast kun je je de betrouwbaarheid van het artikel afvragen. Er zijn veel 'bronnen' die al veel gezegd hebben de afgelopen maand.. Het hoeft echt niet zomaar waar te zijn. Ik geloof het pas als een officiele instantie met dit nieuws komt.
In the coolest little capital of the world
pi_138796400
Dit complete verhaal is vaag.

Het toestel verdween 7 Maart boven de Golf van Thailand, Vietnam kon geen contact krijgen met het toestel en zal om die reden wellicht contact opgenomen hebben met KL.
Getuigen hebben het toestel gezien terwijl het snel daalde en richting Bachok vloog.
Maar pas op 12 of 13 Maart word het zoekgebied uitgebreid naar de Malacca strait omdat het toestel omgekeerd zou zijn.
Dan krijgen we data over de route die het toestel gevlogen zou hebben over de Malacca strait terwijl het gevolgd werd door de militaire radar tot het buiten bereik was.
Maar die data blijkt niet te kloppen, het toestel heeft namelijk helemaal niet van VAMPI naar GIVAL en vervolgens IGREX gevlogen.
De waarschijnlijke route was richting VAMPI en vervolgens keerde het richting het zuiden van de Indische oceaan, maar is dit dan wel te vertrouwen?

Een ding is zeker, er is genoeg materiaal voor een miniserie in plaats van een enkele aflevering Air crash investigation.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138800001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:41 schreef Sylv3se het volgende:
Weer zo'n vaag bericht, WIE heeft hij dan geprobeerd te bellen? Waarom zeggen ze dat niet?
Zijn gsm heeft de zendmast slechts heel kort aangestraald waaruit kan worden opgemaakt dat hij geprobeerd heeft om te bellen. Waarschijnlijk is de telefoon van de ontvanger niet eens overgegaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138800585
Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
  zaterdag 12 april 2014 @ 21:40:38 #83
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_138806807
22:00 uur Discovery Channel:

De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.

In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Donald Duck held zaterdag 12 april 2014 @ 21:42:44 #84
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138806898
Daar zijn ze wel vroeg mee dan. Een compleet verhaal hebben is beter. Het gaat later zeker een zeer interessante Aircrash Investigation opleveren. Kunnen ze makkelijk een extra lange special van maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138807385
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2014 21:40 schreef Staal het volgende:
22:00 uur Discovery Channel:

De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.

In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Thanks
Ik lees het net op tijd. ^O^
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138807714
Ik ben benieuwd! Allemaal Discovery kijken!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 12 april 2014 @ 22:10:08 #87
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138808012
nine-eleven wordt letterlijk vertaald als 11 september.
Wie dit leest is gek
pi_138808224
NIet heel gek toch?

Programma lijkt zich heel erg te focussen op dingen die mogelijk mis zijn gegaan ipv objectieve beschouwing wat er exact is gebeurd (wat we weten).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138808745
Wellicht probeerde een van de piloten nog wanhopig met zn mobieltje te bellen omdat ie de cockpit niet meer in kon en wist dat het fout zou aflopen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138809174
Het is niet eens bekend of hij geprobeerd heeft te bellen, dus dat blijft echt gissen hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138809730
Enkele cliff notes vd uitzending:

-Piloten zijn vluchtig gefouilleerd
-Passagiers niet goed gescreend.
-Handbagage controle foutgevoelig door te weinig tijd

-De Radiofrequentie die het vliegtuig onderweg heeft ontvangen vd maleisische
verkeersleiding voor de nieuwe zone(luchtruim) is niet gebruikt om contact op te nemen met ho chi minhstad.

-2min. na laatste contact met maleisische verkeersleiding wordt transponder uitgeschakeld.

-De piloot zit in de beste positie om de transponder uit te zetten. Het is mogelijk om dit ongezien te doen.

-Indien cockpit brand is er weinig tijd om een noodsignaal te geven (20/30 sec).
De volgorde van handelen hierin is :vliegen> navigeren> communiceren.

- Er zijn meer dan 1000 satellieten in de lucht. Grote naties zouden beelden achter kunnen houden om te verbergen waartoe men in staat zijn.

-Geen leiding en gebrekkige communicatie tijdens zoektocht.

-Ping informatie die inmarsat doorgaf aan Malaysia Airlines werd in eerste instantie genegeerd.

- Zwarte doos van cockpit heeft een maximale opnametijd van 2 uur. Daarna wordt deze weer overschreven.

-Goede kans dat men nooit kan achterhalen wat daadwerkelijk de oorzaak was van de crash.

- De batterijen van de zwarte dozen gaan zeer binnenkort 90 dagen mee.

[ Bericht 66% gewijzigd door eight op 12-04-2014 23:18:06 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138810099
En:

Indien het vliegtuig geëxplodeerd was, hadden speciale raket satellieten dat wel gesignaleerd, is niet gebeurd/
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138810194
Ze hebben het niet gehad over de plotselinge hoogtestijging en daarna weer daling. Ze hebben niet verteld dat het alarm afging toen de gezagvoerder door het poortje ging. Waarschijnlijk om de nabestaanden niet te veel te verontrusten en het allemaal op een ongeluk te doen lijken.
pi_138810223
Ze hebben het niet over waypoints gehad.
Ze hebben het niet over mogelijke motieven gehad.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138810278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze hebben het niet over waypoints gehad.
Ze hebben het niet over mogelijke motieven gehad.
Ik kreeg het idee dat ze het 'gooien' op een technisch mankement en dat daarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen. Terwijl ze wel beter weten natuurlijk.
Afgezien daarvan vond ik het hoogst informatief, met name over de technische mogelijkheden om een vliegtuig in de toekomst te kunnen volgen e.d.
pi_138810346
Dat idee heb ik totaal niet gehad. Ze zaten steeds maar dat het wel erg toevallig was dat het contact werd verbroken op het moment dat ze het luchtgebied van Maleisië verlieten en dat het het wel een heel specifiek technisch probleem moest zijn wat de transponder zou moeten uitschakelen bijv.

Alleen al het begin, waar ze zeiden dat de piloten de meeste macht hadden om kwaad te doen in de aviation.

Ik vond het nog niet heel boeiend eigenlijk. Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138810510
Na het zien van de uitzending moet de dader haast wel 1 van de 2 piloten zijn.

Precies tijdens de handover (dus wanneer je afscheid neemt van de Maleisische verkeersleiding en je aanmeld bij de Vietnamese verkeersleiding) zijn er nl. wat opvallende zaken :

1. Geen contact opgenomen met de vietnamezen.
2. Transponder wordt uitgeschakeld.
3. Even later koerswijziging.

Dit en het feit dat deze handover (ook wel 'the blackspot' genoemd) het ideale moment is om het toestel van de radar te laten verdwijnen moet haast wel het werk zijn van een piloot.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 12 april 2014 @ 23:30:56 #98
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138810538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
Twee opties: de belastingbetaler of de passagier.
Ik opteer voor de laatste
Wie dit leest is gek
pi_138810549
Er werd letterlijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is dat een van de piloten met de verdwijning te maken heeft.
pi_138810586
Er is ook geen enkele aanwijzing dat de piloot het gedaan heeft, dus dat is nogal logisch.

Er is ook echter geen enkele aanwijzing dat het een technisch mankement was. Men weet nog niks.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')