'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.
Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
nu.nl
11 april
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 12-04-2014 11:36:22 ]
Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
me. het icoontje staat misschien niet helemaal goed en had idd wat meer naar beneden moeten staan, op die horizontale strook (had even geen rekening gehouden met de kromming van de aarde die google maps weergaf)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Ik had vanmorgen opgevangen dat ze hem gevonden hadden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende: Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Als een heel lange glijvlucht om ongeschonden de bodem van de zee te bereiken?
Vertel mij niet dat ze nog niet naar de zeebodem afgezonken zijn. Zeker GB heeft allang een kijkje genomen. Ze houden wat ze gezien hebben lekker voor zichzelf voorlopig.
Misschien door een ander nageboorte gevraagd maar er is dus bekend geworden dat niet al het opgevangen signaal van de gezochte zwarte doos is. Maar wat is zoiets dan wel, waar komt het vandaan en hebben die wezens te maken met het verdwijnen van dit toestel?
En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
[b]Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers verder zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Dus dan zit er een kern van waarheid in de Park-Line reclame, "zo makkelijk kan het zijn"
Dan lijkt de conclusie dat bekend is waar de zwarte doos ligt, nog steeds voorbarig, right?
Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende: Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Ik vind dit wel opzienbarend nieuws, bedachtzaam! Knap werk!
zeg maar wat je erin wilt hebben De grote doorbraak die geen grote doorbraak is? En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nou, als dit waar is, is het toch wel een doorbraak:
quote:
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
zeg maar wat je erin wilt hebben De grote doorbraak die geen grote doorbraak is? En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nieuwsbericht van vandaag idd. Daarin waren ze toch tamelijk concreet en overtuigd van de locatie. Dat ze het nog niet in zicht hebben is logisch.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het enige wat hij zegt is dat men nu wat data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
De Australische coördinator van de zoektocht, Angus Houston, tempert echter de verwachtingen. Hij laat weten dat de laatst opgevangen signalen waarschijnlijk niet afkomstig waren van de Boeing, zo meldt CNN. "Er is geen belangrijke doorbraak in de zoektocht naar vlucht MH 370", aldus Houston.
Op vrijdag 11 april 2014 21:07 schreef ATan het volgende: Het enige wat hij zegt is dat men nu data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.
quote:
On Apr 11th 2014 the JACC reported that analysis of the signals received by the RAAF AP-3C Orion Aircraft on Apr 10th 2014 identified the signals as being unrelated to the flight or cockpit voice recorders. ADV Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the tower ping locator, the Orion Aircraft continues acoustic search. "A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away."
Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn? Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn? Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Vanwege het missen van kennis in detail over de accuratesse van datatypen gebruikt in numerieke algoritmen. Zelfs bij diegenen die de data verwerken zelf. Zelfs bij mensen die overtuigd zijn dat zij denken dat zij ervanaf weten.
[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 13-04-2014 01:59:41 ]
Elke keer als ik de OP aanpas en op invoerenklikdan krijg ik: FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende: Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet. Kan er iets uit?
Ongetwijfeld. Anders even die have hope plaatjes uit de eerste spoiler verwijderen of plaatjes die veel op elkaar lijken verwijderen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
Het is zoals MartijnA3 aangeeft theoretisch en gebaseerd op de waarschijnlijke plaats waar de blackbox ligt. Evenzo kan uiteindelijk blijken dat het toestel daar helemaal niet ligt, dat moeten we dus afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Ik ben nog wel een beetje sceptisch over deze berichtgeving. Laat ze eerst maar eens met een brokstuk komen (hoe klein ook) om aan te tonen dat het vliegtuig idd in dat gebied is gecrasht. Dan is er wel goede hoop dat ze de zwarte dozen vinden, alleen kan dat denk ik erg lang duren.
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen. De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot. Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.
Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen. De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot. Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?
Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
Op vrijdag 11 april 2014 22:22 schreef ATan het volgende: Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen. De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot. Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.
Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen. De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot. Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?
Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
wisten ze bij die af ook op enkele kilometers nauwkeurig waar ze moesten zoeken nav (onderwater) pingcontact?
Ja dat snap ik, dus als ik de afstand wil hebben moet ik hem lichtelijk aanpassen. Waar kwamen de getallen vandaan (die komen als het goed is uit subformules)?
De formule is empirisch vastgesteld. Moet nog een hele klus geweest zijn denk ik. Ik snap overigens niet hoe je een formule waarmee je de geluidssnelheid in water kunt bepalen om kunt zetten naar een formule die zegt hoever een geluid draagt. Want dat lijkt me vooral afhankelijk van de sterkte van het geluid en de gehoorkwaliteit van de oren/ontvanger.
Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende: Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet. Kan er iets uit?
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
==================================
Who gives a flying fuck. Pun intended
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.
Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het langzaam laag vliegen met open cockpitramen. Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.
[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 11-04-2014 23:49:30 ]
De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.
Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het laag vliegen met open cockpitramen. Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt, met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.
Moet er nou weer serieus een nacht getriggerd worden met totale onzinposts?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?
Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet?
Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Op zaterdag 12 april 2014 00:28 schreef Geralt het volgende: Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?
Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet?
Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
Op zaterdag 15 maart 2014 00:03 schreef Montagui het volgende: Alhoewel je van allerlei scenario's kan bedenken, de een nog fantastischer dan de ander, zijn er geen concrete aanwijzingen anders dan dat het in zee is gestort.
En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Hoewel schepen en vliegtuigen al meerdere signalen van de vermeende zwarte doos van vlucht MH 370 hebben opgepikt, zal de zoektocht naar de vermiste Boeing waarschijnlijk nog lang duren.
Dat heeft de Australische minister Tony Abbott zaterdag gezegd tijdens een persconferentie.
''We zijn er behoorlijk zeker van dat de signalen die we hebben opgepikt van vlucht MH 370 afkomstig zijn", zei hij tegen de Australische tv-zender Sky. ''Maar niemand moet de lastige taak die we nog voor de boeg hebben onderschatten.''
''We hebben het zoekgebied flink verkleind, maar iets proberen te vinden dat zo'n duizend kilometer afstand van het vasteland op 4,5 kilometer diepte ligt, is een grote, grote klus die waarschijnlijk nog lang gaat duren.''
Het toestel met 239 inzittenden, onder wie een Nederlandse vrouw, verdween op 8 maart van de radar tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.
'Pings'
Onder meer een Australisch schip heeft vier zogeheten 'pings' opgevangen die mogelijk van de Boeing 777 van Malaysian Airlines zijn. Na analyse bleken in elk geval twee daarvan erg sterk overeen te komen met de signalen die een zwarte doos met vluchtgegevens uitzendt. Er moet echter snel verder gezocht worden, aangezien de batterijen van de twee zwarte dozen maar ongeveer een maand meegaan.
Autoriteiten in Perth hebben laten weten dat het zoekgebied steeds kleiner wordt en dat zo'n tien vliegtuigen en vier boten zaterdag weer verder speuren.
Die pingers moeten volgens de regulations minstens 30 dagen werken. Logisch dat ze er batterijen in stoppen die iets langer meegaan dan die 30 dagen.
Zo moeten die cockpit geluiden (CVR) 30 minuten opgenomen worden. Dus stoppen ze er een oneindige tape in met een lengte voor 30 minuten en 30 seconden...
nu.nl begint dat bericht (nu) met een ander interressant stuk:
quote:
'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen'
Gepubliceerd: Zat 12 apr 2014
De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New StraitsTimes gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Hoewel schepen en vliegtuigen al meerdere signalen van de vermeende zwarte doos van vlucht MH 370 hebben opgepikt, zal de zoektocht naar de vermiste Boeing waarschijnlijk nog lang duren.
Dat heeft de Australische minister Tony Abbott zaterdag gezegd tijdens een persconferentie.
''We zijn er behoorlijk zeker van dat de signalen die we hebben opgepikt van vlucht MH 370 afkomstig zijn", zei hij tegen de Australische tv-zender Sky. ''Maar niemand moet de lastige taak die we nog voor de boeg hebben onderschatten.''
''We hebben het zoekgebied flink verkleind, maar iets proberen te vinden dat zo'n duizend kilometer afstand van het vasteland op 4,5 kilometer diepte ligt, is een grote, grote klus die waarschijnlijk nog lang gaat duren.''
Het toestel met 239 inzittenden, onder wie een Nederlandse vrouw, verdween op 8 maart van de radar tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.
'Pings'
Onder meer een Australisch schip heeft vier zogeheten 'pings' opgevangen die mogelijk van de Boeing 777 van Malaysian Airlines zijn. Na analyse bleken in elk geval twee daarvan erg sterk overeen te komen met de signalen die een zwarte doos met vluchtgegevens uitzendt. Er moet echter snel verder gezocht worden, aangezien de batterijen van de twee zwarte dozen maar ongeveer een maand meegaan.
Autoriteiten in Perth hebben laten weten dat het zoekgebied steeds kleiner wordt en dat zo'n tien vliegtuigen en vier boten zaterdag weer verder speuren.
nu.nl
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
KUALA LUMPUR - De copiloot van vlucht MH370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing-777 van Malaysian Airlines op 8 maart van de radar verdween. Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
„De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte”, aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een WhatsApp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven. http://www.telegraaf.nl/b(...)ontact_MH370___.html
Citing sources close to the investigations, the paper said that checks on Fariq's phone showed that connection to the phone had been "detached" before the plane took off.
"This is usually the result of the phone being switched off. At one point, however, when the airplane was airborne, between waypoint Igari and the spot near Penang (just before it went missing from radar), the line was 'reattached'.
"A 'reattachment' does not necessarily mean that a call was made. It can also be the result of the phone being switched on again," the sources said.
Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt? En nu is t dus weer zo dat zn telefoon werd aangezet maar niet per definitie gebruikt werd om te bellen.
De familie van de piloot werd ook pas na 2 weken ondervraagd.. daar trap je toch meteen de voordeur in lijkt me..
Op zaterdag 12 april 2014 15:02 schreef Allesreiniger het volgende: Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt?
Dit is niet iets dat je 'even' checkt. Ten eerste moet je de IMEI gegevens hebben van de telefoon. Stel dat jij verdwijnt, denk je dat je achterblijvens die gegevens klaar hebben liggen, of überhaupt hebben? Of dat je telefoonprovider dat zomaar klaar heeft liggen?
Als ze het IMEI nummer weten, waar beginnen ze dan met zoeken? Je hebt met veel verschillende netwerken te maken, in verschillende landen die niet bepaald de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn. Geven providers zomaar de informatie van welke IMEI nummers contact hebben gemaakt met masten? Hoe lang blijft die informatie überhaupt bewaard? Het lijkt me niet het soort speurwerk waar je meteen op dag 1 van verdwijning mee begint.
Bij TV-series ziet het soms makkelijk uit dat ze je 06 nummer intoetsen en direct op hun scherm krijgen waar je overal geweest bent, maar zo werkt het in werkelijkheid natuurlijk niet
Daarnaast kun je je de betrouwbaarheid van het artikel afvragen. Er zijn veel 'bronnen' die al veel gezegd hebben de afgelopen maand.. Het hoeft echt niet zomaar waar te zijn. Ik geloof het pas als een officiele instantie met dit nieuws komt.
Het toestel verdween 7 Maart boven de Golf van Thailand, Vietnam kon geen contact krijgen met het toestel en zal om die reden wellicht contact opgenomen hebben met KL. Getuigen hebben het toestel gezien terwijl het snel daalde en richting Bachok vloog. Maar pas op 12 of 13 Maart word het zoekgebied uitgebreid naar de Malacca strait omdat het toestel omgekeerd zou zijn. Dan krijgen we data over de route die het toestel gevlogen zou hebben over de Malacca strait terwijl het gevolgd werd door de militaire radar tot het buiten bereik was. Maar die data blijkt niet te kloppen, het toestel heeft namelijk helemaal niet van VAMPI naar GIVAL en vervolgens IGREX gevlogen. De waarschijnlijke route was richting VAMPI en vervolgens keerde het richting het zuiden van de Indische oceaan, maar is dit dan wel te vertrouwen?
Een ding is zeker, er is genoeg materiaal voor een miniserie in plaats van een enkele aflevering Air crash investigation.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op zaterdag 12 april 2014 13:41 schreef Sylv3se het volgende: Weer zo'n vaag bericht, WIE heeft hij dan geprobeerd te bellen? Waarom zeggen ze dat niet?
Zijn gsm heeft de zendmast slechts heel kort aangestraald waaruit kan worden opgemaakt dat hij geprobeerd heeft om te bellen. Waarschijnlijk is de telefoon van de ontvanger niet eens overgegaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.
In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Un certain jeune homme Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010. Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Daar zijn ze wel vroeg mee dan. Een compleet verhaal hebben is beter. Het gaat later zeker een zeer interessante Aircrash Investigation opleveren. Kunnen ze makkelijk een extra lange special van maken.
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.
In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Thanks Ik lees het net op tijd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
-Piloten zijn vluchtig gefouilleerd -Passagiers niet goed gescreend. -Handbagage controle foutgevoelig door te weinig tijd
-De Radiofrequentie die het vliegtuig onderweg heeft ontvangen vd maleisische verkeersleiding voor de nieuwe zone(luchtruim) is niet gebruikt om contact op te nemen met ho chi minhstad.
-2min. na laatste contact met maleisische verkeersleiding wordt transponder uitgeschakeld.
-De piloot zit in de beste positie om de transponder uit te zetten. Het is mogelijk om dit ongezien te doen.
-Indien cockpit brand is er weinig tijd om een noodsignaal te geven (20/30 sec). De volgorde van handelen hierin is :vliegen> navigeren> communiceren.
- Er zijn meer dan 1000 satellieten in de lucht. Grote naties zouden beelden achter kunnen houden om te verbergen waartoe men in staat zijn.
-Geen leiding en gebrekkige communicatie tijdens zoektocht.
-Ping informatie die inmarsat doorgaf aan Malaysia Airlines werd in eerste instantie genegeerd.
- Zwarte doos van cockpit heeft een maximale opnametijd van 2 uur. Daarna wordt deze weer overschreven.
-Goede kans dat men nooit kan achterhalen wat daadwerkelijk de oorzaak was van de crash.
- De batterijen van de zwarte dozen gaan zeer binnenkort 90 dagen mee.
[ Bericht 66% gewijzigd door eight op 12-04-2014 23:18:06 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ze hebben het niet gehad over de plotselinge hoogtestijging en daarna weer daling. Ze hebben niet verteld dat het alarm afging toen de gezagvoerder door het poortje ging. Waarschijnlijk om de nabestaanden niet te veel te verontrusten en het allemaal op een ongeluk te doen lijken.
Ik kreeg het idee dat ze het 'gooien' op een technisch mankement en dat daarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen. Terwijl ze wel beter weten natuurlijk. Afgezien daarvan vond ik het hoogst informatief, met name over de technische mogelijkheden om een vliegtuig in de toekomst te kunnen volgen e.d.
Dat idee heb ik totaal niet gehad. Ze zaten steeds maar dat het wel erg toevallig was dat het contact werd verbroken op het moment dat ze het luchtgebied van Maleisië verlieten en dat het het wel een heel specifiek technisch probleem moest zijn wat de transponder zou moeten uitschakelen bijv.
Alleen al het begin, waar ze zeiden dat de piloten de meeste macht hadden om kwaad te doen in de aviation.
Ik vond het nog niet heel boeiend eigenlijk. Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
Na het zien van de uitzending moet de dader haast wel 1 van de 2 piloten zijn.
Precies tijdens de handover (dus wanneer je afscheid neemt van de Maleisische verkeersleiding en je aanmeld bij de Vietnamese verkeersleiding) zijn er nl. wat opvallende zaken :
1. Geen contact opgenomen met de vietnamezen. 2. Transponder wordt uitgeschakeld. 3. Even later koerswijziging.
Dit en het feit dat deze handover (ook wel 'the blackspot' genoemd) het ideale moment is om het toestel van de radar te laten verdwijnen moet haast wel het werk zijn van een piloot.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
Twee opties: de belastingbetaler of de passagier. Ik opteer voor de laatste