'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.
Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
nu.nl
11 april
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 12-04-2014 11:36:22 ]
Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
me. het icoontje staat misschien niet helemaal goed en had idd wat meer naar beneden moeten staan, op die horizontale strook (had even geen rekening gehouden met de kromming van de aarde die google maps weergaf)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Ik had vanmorgen opgevangen dat ze hem gevonden hadden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende: Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Als een heel lange glijvlucht om ongeschonden de bodem van de zee te bereiken?
Vertel mij niet dat ze nog niet naar de zeebodem afgezonken zijn. Zeker GB heeft allang een kijkje genomen. Ze houden wat ze gezien hebben lekker voor zichzelf voorlopig.
Misschien door een ander nageboorte gevraagd maar er is dus bekend geworden dat niet al het opgevangen signaal van de gezochte zwarte doos is. Maar wat is zoiets dan wel, waar komt het vandaan en hebben die wezens te maken met het verdwijnen van dit toestel?
En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
[b]Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers verder zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Dus dan zit er een kern van waarheid in de Park-Line reclame, "zo makkelijk kan het zijn"
Dan lijkt de conclusie dat bekend is waar de zwarte doos ligt, nog steeds voorbarig, right?
Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende: Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Ik vind dit wel opzienbarend nieuws, bedachtzaam! Knap werk!
zeg maar wat je erin wilt hebben De grote doorbraak die geen grote doorbraak is? En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nou, als dit waar is, is het toch wel een doorbraak:
quote:
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
zeg maar wat je erin wilt hebben De grote doorbraak die geen grote doorbraak is? En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nieuwsbericht van vandaag idd. Daarin waren ze toch tamelijk concreet en overtuigd van de locatie. Dat ze het nog niet in zicht hebben is logisch.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het enige wat hij zegt is dat men nu wat data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
De Australische coördinator van de zoektocht, Angus Houston, tempert echter de verwachtingen. Hij laat weten dat de laatst opgevangen signalen waarschijnlijk niet afkomstig waren van de Boeing, zo meldt CNN. "Er is geen belangrijke doorbraak in de zoektocht naar vlucht MH 370", aldus Houston.
Op vrijdag 11 april 2014 21:07 schreef ATan het volgende: Het enige wat hij zegt is dat men nu data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.
quote:
On Apr 11th 2014 the JACC reported that analysis of the signals received by the RAAF AP-3C Orion Aircraft on Apr 10th 2014 identified the signals as being unrelated to the flight or cockpit voice recorders. ADV Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the tower ping locator, the Orion Aircraft continues acoustic search. "A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away."
Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn? Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn? Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Vanwege het missen van kennis in detail over de accuratesse van datatypen gebruikt in numerieke algoritmen. Zelfs bij diegenen die de data verwerken zelf. Zelfs bij mensen die overtuigd zijn dat zij denken dat zij ervanaf weten.
[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 13-04-2014 01:59:41 ]
Elke keer als ik de OP aanpas en op invoerenklikdan krijg ik: FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende: Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet. Kan er iets uit?
Ongetwijfeld. Anders even die have hope plaatjes uit de eerste spoiler verwijderen of plaatjes die veel op elkaar lijken verwijderen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
Het is zoals MartijnA3 aangeeft theoretisch en gebaseerd op de waarschijnlijke plaats waar de blackbox ligt. Evenzo kan uiteindelijk blijken dat het toestel daar helemaal niet ligt, dat moeten we dus afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Ik ben nog wel een beetje sceptisch over deze berichtgeving. Laat ze eerst maar eens met een brokstuk komen (hoe klein ook) om aan te tonen dat het vliegtuig idd in dat gebied is gecrasht. Dan is er wel goede hoop dat ze de zwarte dozen vinden, alleen kan dat denk ik erg lang duren.
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen. De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot. Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.
Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen. De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot. Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?
Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
Op vrijdag 11 april 2014 22:22 schreef ATan het volgende: Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen. De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot. Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.
Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen. De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot. Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?
Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
wisten ze bij die af ook op enkele kilometers nauwkeurig waar ze moesten zoeken nav (onderwater) pingcontact?