abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138777115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:07 schreef ATan het volgende:
Het enige wat hij zegt is dat men nu data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:11:57 #32
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138777171
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:10 schreef eight het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
pi_138777214
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Marrije het volgende:

Maar:

[..]

stond op nu.nl
Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.

quote:
On Apr 11th 2014 the JACC reported that analysis of the signals received by the RAAF AP-3C Orion Aircraft on Apr 10th 2014 identified the signals as being unrelated to the flight or cockpit voice recorders. ADV Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the tower ping locator, the Orion Aircraft continues acoustic search. "A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away."
pi_138777236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat vond ik vanmorgen ook.
Maar:

[..]

stond op nu.nl
Gek genoeg wordt met deze laatste uitspraak niets gedaan. In het nieuws hoor je er vrijwel niets over.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:14:49 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777266
Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet.
Kan er iets uit?
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:16:50 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:13 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.

[..]

conclusie:
wat betreft signalen geen doorbraak
wat betreft het verkleinen van het zoekgebied wel een doobraak
pi_138777362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:11 schreef ATan het volgende:

[..]

Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn?
Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:20:31 #38
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138777499
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef eight het volgende:

[..]

Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn?
Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Vanwege het missen van kennis in detail over de accuratesse van datatypen gebruikt in numerieke algoritmen. Zelfs bij diegenen die de data verwerken zelf. Zelfs bij mensen die overtuigd zijn dat zij denken dat zij ervanaf weten.

[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 13-04-2014 01:59:41 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:29:30 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138777890
Elke keer als ik de OP aanpas en op invoerenklikdan krijg ik: FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.

dat had ik eerder moeten zeggen :7
pi_138777982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende:
Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet.
Kan er iets uit?
Ongetwijfeld. Anders even die have hope plaatjes uit de eerste spoiler verwijderen of plaatjes die veel op elkaar lijken verwijderen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:52:53 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138778999
Ok, gedaan.
Als het anders moet hoor ik het wel.

Als het zoekgebied nu enkele kilometers is dan kan het tochniet heeeel lang meer gaan duren zou je denken.
pi_138779589
Nice.

Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138779622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:52 schreef Marrije het volgende:
Ok, gedaan.
Als het anders moet hoor ik het wel.

Als het zoekgebied nu enkele kilometers is dan kan het tochniet heeeel lang meer gaan duren zou je denken.
Bij AF447 duurde het nog 2 jaar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138779660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
Het is zoals MartijnA3 aangeeft theoretisch en gebaseerd op de waarschijnlijke plaats waar de blackbox ligt.
Evenzo kan uiteindelijk blijken dat het toestel daar helemaal niet ligt, dat moeten we dus afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138779672
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:06 schreef eight het volgende:
Nice.

Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Ik ben nog wel een beetje sceptisch over deze berichtgeving. Laat ze eerst maar eens met een brokstuk komen (hoe klein ook) om aan te tonen dat het vliegtuig idd in dat gebied is gecrasht. Dan is er wel goede hoop dat ze de zwarte dozen vinden, alleen kan dat denk ik erg lang duren.
pi_138779815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bij AF447 duurde het nog 2 jaar.
Idd. En dit wrak ligt minstens net zo diep.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:22:37 #47
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138780302
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen.
De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot.
Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.

Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen.
De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot.
Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?

Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
  Donald Duck held vrijdag 11 april 2014 @ 22:30:52 #48
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138780628
En al vinden ze die dingen en duiken ze ze op, dan kunnen/mogen ze er niks mee: 'do not open'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:37:40 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138780872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:22 schreef ATan het volgende:
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen.
De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot.
Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.

Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen.
De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm.
De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot.
Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?

Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
wisten ze bij die af ook op enkele kilometers nauwkeurig waar ze moesten zoeken nav (onderwater) pingcontact?
pi_138780976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
En al vinden ze die dingen en duiken ze ze op, dan kunnen/mogen ze er niks mee: 'do not open'
[ afbeelding ]
oh noes wat nu?
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:16:35 #51
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138782552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:54 schreef ATan het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, dus als ik de afstand wil hebben moet ik hem lichtelijk aanpassen. Waar kwamen de getallen vandaan (die komen als het goed is uit subformules)?
De formule is empirisch vastgesteld. Moet nog een hele klus geweest zijn denk ik.
Ik snap overigens niet hoe je een formule waarmee je de geluidssnelheid in water kunt bepalen om kunt zetten naar een formule die zegt hoever een geluid draagt.
Want dat lijkt me vooral afhankelijk van de sterkte van het geluid en de gehoorkwaliteit van de oren/ontvanger.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:25:16 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_138783003
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende:
Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet.
Kan er iets uit?
Dit:

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
logo_home_new.gif Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatarFOK.jpg El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boss.jpg eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3350.jpg DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1.jpg Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pingu.gif Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatar%20kleinst.JPG Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neal_60.jpg niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
loadingicon2.gif Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

==================================

Who gives a flying fuck.
Pun intended :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138783654
hij is gefonde!
If not now, then when.
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:41:43 #54
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138783785
Mijn speculatie:

De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.

Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het langzaam laag vliegen met open cockpitramen.
Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.

[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 11-04-2014 23:49:30 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:49:45 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_138784162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:41 schreef ATan het volgende:
Mijn speculatie:

De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.

Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het laag vliegen met open cockpitramen.
Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt, met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.
Moet er nou weer serieus een nacht getriggerd worden met totale onzinposts? -O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138784796
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:35 schreef eight het volgende:

[..]

Op een paar klapjosti's na is er dan ook niemand die deze conclusie trekt.
Ok dank, excuus had de VK en nu.nl 'gelezen'.
pi_138785721
Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?

Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet? :@ :@

Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_138786611
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:28 schreef Geralt het volgende:
Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?

Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet? :@ :@

Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
Zo'n systeem bestaat al:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

Probleem is alleen dat ze niet op de dienst waren geabonneerd.
pi_138787455
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zo'n systeem bestaat al:

http://en.wikipedia.org/w(...)and_Reporting_System

Probleem is alleen dat ze niet op de dienst waren geabonneerd.
Zou verplicht moeten zijn!
pi_138787689
Afijn, DIT was mijn eerste reactie op dit topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 00:03 schreef Montagui het volgende:
Alhoewel je van allerlei scenario's kan bedenken, de een nog fantastischer dan de ander, zijn er geen concrete aanwijzingen anders dan dat het in zee is gestort.
En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')