quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:31 schreef Loekie1 het volgende:
Er werd letterlijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is dat een van de piloten met de verdwijning te maken heeft.
Precies. Ze gingen juist iedere conclusie uit de weg en hielden zich puur aan de feiten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
Er is ook geen enkele aanwijzing dat de piloot het gedaan heeft, dus dat is nogal logisch.
Er is ook echter geen enkele aanwijzing dat het een technisch mankement was. Men weet nog niks.
Afsluitbare cockpit doet niet ter zake en die radar zal wel geen feit zijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
En er werd ook niks gezegd over het feit dat na 9/11 de cockpit afsluitbaar is. Kortom er werden een aantal feiten niet verteld en de vraag is waarom niet.
Er werd ook niet verteld dat de radar vakkundig omzeild is.
2 minuten na het laatste contact viel het signaal van de transponder weg. Dat is dus tijdens de handover. Of dat bewust gebeurde of door een technisch mankement is idd onbekend.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:49 schreef bedachtzaam het volgende:
Kijk voor de gein eens op flightradar, dan zie je dat elk vliegtuig dat bijna bij IGARI is verdwijnt van de radar vanwege de blackspot.
Het is dus allerminst zeker dat de transponder daar uitgeschakeld werd als het al uitgeschakeld werd.
Logisch, ze hielden zich aan de feiten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:51 schreef Loekie1 het volgende:
Het woord 'zelfmoordscenario' is niet één keer langsgekomen terwijl dat toch in de media veelvuldig genoemd wordt.
Ja dat klopt, het toestel bevond zich bij het routepunt, daar verdwijnen ze allemaal tijdelijk van de radar, wellicht hebben ze daarom niet gelijk alarm geslagen en stonden ze later verbaasd te kijken toen er ineens een onbekend vliegtuig ergens boven de straat van Malakka vloog.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:52 schreef eight het volgende:
[..]
2 minuten na het laatste contact viel het signaal van de transponder weg. Dat is dus tijdens de handover. Of dat bewust gebeurde of door een technisch mankement is idd onbekend.
Jij speculeert veel te veel. Er is geen bewijs voor opzet, punt uit. Ik snap dat je het interessant vindt om scenario's te bedenken, maar het irriteert me dat je doet alsof het zonneklaar is dat er sprake is van opzet. Dat is niet zo. Stick to the facts. Loop eens een universiteit binnen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb hier niets over gehoord tijdens de documentare:
The plane altered its course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation said Friday, the New York Times reported.
Radar signals recorded by the Malaysian military appeared to show that the missing airliner climbed to 45,000 feet, above the approved altitude limit for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar and turned sharply to the west, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.
The radar track, which the Malaysian government has not released but says it has provided to the United States and China, showed that the plane then descended unevenly to 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated island of Penang.
http://www.huffingtonpost(...)mh370_n_4970765.html
Kortom, het verhaal was bij lange na niet compleet.
Ik geloof die berichten eerlijk gezegd niet meer zo, wellicht hebben ze wat aan de hand van getuigenissen in elkaar gepuzzeld en presenteren dat als feit.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb hier niets over gehoord tijdens de documentare:
The plane altered its course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation said Friday, the New York Times reported.
Radar signals recorded by the Malaysian military appeared to show that the missing airliner climbed to 45,000 feet, above the approved altitude limit for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar and turned sharply to the west, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.
The radar track, which the Malaysian government has not released but says it has provided to the United States and China, showed that the plane then descended unevenly to 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated island of Penang.
http://www.huffingtonpost(...)mh370_n_4970765.html
Kortom, het verhaal was bij lange na niet compleet.
Idd. Men zei ook dat het wel vaker voorkomt dat de piloten niet gelijk contact opnemen met de "nieuwe" verkeersleiding. Ze noemden deze blackspot het ideale moment om een vliegtuig te laten verdwijnen..quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat klopt, het toestel bevond zich bij het routepunt, daar verdwijnen ze allemaal tijdelijk van de radar, wellicht hebben ze daarom niet gelijk alarm geslagen en stonden ze later verbaasd te kijken toen er ineens een onbekend vliegtuig ergens boven de straat van Malakka vloog.
Het is inderdaad een perfecte plek daarvoor, dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 13 april 2014 00:00 schreef eight het volgende:
[..]
Idd. Men zei ook dat het wel vaker voorkomt dat de piloten niet gelijk contact opnemen met de "nieuwe" verkeersleiding. Ze noemden deze blackspot het ideale moment om een vliegtuig te laten verdwijnen..
Dat zou kunnen. Speculatie natuurlijk, maar wellicht ligt het ding nu in dichte zoutmist uit te zenden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:43 schreef Co_OL het volgende:
Die batterijen hebben ineens meer power lijkt wel...
http://www.nst.com.my/nat(...)F7.576448%2F7.576448quote:"We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace.
"The voice on the other side could have been either Captain Zaharie (Ahmad Shah, 53,) or Fariq (Abdul Hamid, 27), but I was sure it was the co-pilot.
"There were a lot of interference... static... but I heard mumbling from the other end.
"That was the last time we heard from them, as we lost the connection," he told the New Sunday Times.
http://www.thestar.com/ne(...)ated_in_vietnam.htmlquote:BEIJING, CHINA—China’s state media say Vietnamese authorities have detected signals from the missing Malaysia Airlines plane.
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.quote:Op zondag 13 april 2014 13:28 schreef gijsman het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)n-niet-gehoord.dhtml
Of het vliegtuig zal nooit gevonden worden, of we krijgen straks beelden te zien van een Al Qaeda lid in een grot die de kaping claimt.
quote:Op zondag 13 april 2014 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
quote:Op zondag 13 april 2014 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
Het meest erge is dat ik Amerikanen daadwerkelijk er nog voor aan zie om dat te gaan doenquote:Op zondag 13 april 2014 16:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
Ze hebben daar op 8 Maart enkele pingers in zee gedropt.quote:Op zondag 13 april 2014 17:37 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Het meest erge is dat ik Amerikanen daadwerkelijk er nog voor aan zie om dat te gaan doen.
Dat is wel heel erg ja, dat jij zo denktquote:Op zondag 13 april 2014 17:37 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Het meest erge is dat ik Amerikanen daadwerkelijk er nog voor aan zie om dat te gaan doen.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
Knack.be is het met je eens blijkbaar.quote:Volgens deze theorie zou de piloot het vliegtuig gekaapt hebben. Mogelijk heeft hij daarbij zijn copiloot, Fariq Abdul Hamid, buitgensloten. Volgens The Sunday Times is het aannemelijk dat de copiloot daarom om hulp probeerde te roepen per telefoon. Zaterdag gingen er immers geruchten dat Hamid kort voor de verdwijning van de Boeing 777 van Malaysia Airlines mogelijk nog een telefoontje probeerde te doen.
Top, kon em al niet vinden op internet!quote:Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef eight het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is: om 23:00 uur is er een herhaling van de documentaire op discovery.
quote:'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'
Met het vermiste Malaysia Airlines toestel, met vluchtnummer MH370, werd omgesprongen alsof het om een straaljager ging. Die conclusie trekken Maleisische militaire onderzoekers op basis van de manoeuvres die nodig waren om de radar te ontwijken. 'Het vliegtuig werd rondgesmeten'
De deskundigen veronderstellen dat het toestel naar een hoogte van bijna 14 kilometer is geklommen, ruim 3000 meter boven de normale vlieghoogte. Vervolgens is het vliegtuig in een duizelingwekkende vaart gedaald tot een hoogte van zo'n 1.500 meter.
De klim en de daaropvolgende duikvlucht moeten zijn gemaakt kort nadat MH370 het contact met de luchtleiding verbrak. In de ogen van de onderzoekers zijn de vliegbewegingen zo drastisch dat ze als 'opzettelijk' moeten worden gezien. Een woordvoerder zegt tegen The Sunday Times dat MH370 'erg laag vloog en met zeer hoge snelheid' en dat het toestel 'werd bestuurd om radar te ontwijken.'
Dag 37 van tragedie
De onderzoekers presenteren hun nieuwe theorie op het moment waarop gevreesd wordt dat de zoektocht naar de zwarte dozen ten einde loopt. 'We zitten nu op dag 37 van deze tragedie', zegt luchtvaartdeskundige Geoffrey Thomas. 'De batterijen van de bakens worden verondersteld 30 dagen mee te gaan.'
Thomas spreekt de hoop uit dat de zenders het 40 dagen volhouden, maar zegt erbij dat de afgelopen vijf dagen geen duidelijke signalen meer zijn opgevangen. 'We hopen dat we nog één, wellicht twee sterke signalen horen, zodat we het zoekgebied verder kunnen verkleinen.' bron: ad
Tsja. Ik zie dat als niks dan aannames.quote:Op zondag 13 april 2014 22:03 schreef eight het volgende:
'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'
nu dusquote:Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef eight het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is: om 23:00 uur is er een herhaling van de documentaire op discovery.
Nogmaals een link die ik gisteren gepost heb.quote:
ben hem ook ff aan het kijkenquote:Op zondag 13 april 2014 23:07 schreef kree het volgende:
Kijkt iemand nog discovery?
Vliegtuig nog geneens gevonden en er is al een docu over
Dan is de daalsnelheid niet zo bijzonder hoog geweest maar als de piloot het gas er op gehouden heeft is de vliegsnelheid ondertussen wel enorm opgelopen.quote:Op zondag 13 april 2014 23:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nogmaals een link die ik gisteren gepost heb.
http://blogs.crikey.com.a(...)ack-suspicions-rise/
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd.
Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45.
Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest.
Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft.
Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
De bewering in het AD komt van maleisische militaire onderzoekers dus sowieso verstandig om dat met een korreltje zout te nemen. Waarschijnlijk hebben ze er belang bij omdat ze hebben liggen slapen toen het vliegtuig in hun reikwijdte kwam.quote:Op zondag 13 april 2014 23:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nogmaals een link die ik gisteren gepost heb.
http://blogs.crikey.com.a(...)ack-suspicions-rise/
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd.
Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45.
Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest.
Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft.
Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
Dat wel, vanaf Kota Bharu 01:45 tot 200nm voorbij Penang 02:22 waar het vervolgens van de radar verdween is ong 380 mijl afgelegd in 37 minuten.quote:Op zondag 13 april 2014 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan is de daalsnelheid niet zo bijzonder hoog geweest maar als de piloot het gas er op gehouden heeft is de vliegsnelheid ondertussen wel enorm opgelopen.
Om zo snel mogelijk door het radargebied te vliegen.
Afgelopen dagen heb ik even wat nieuws terug zitten googlen van tijdens de eerste week van de verdwijning van het toestel, toen was er nog geen route van VAMPI richting GIVAL en IGREX maar enkel sprake van een waarneming boven Pulau Perak van een onbekend toestel.quote:Op zondag 13 april 2014 23:21 schreef eight het volgende:
[..]
De bewering in het AD komt van maleisische militaire onderzoekers dus sowieso verstandig om dat met een korreltje zout te nemen. Waarschijnlijk hebben ze er belang bij omdat ze hebben liggen slapen toen het vliegtuig in hun reikwijdte kwam.
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.quote:Op zondag 13 april 2014 23:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat wel, vanaf Kota Bharu 01:45 tot 200nm voorbij Penang 02:22 waar het vervolgens van de radar verdween is ong 380 mijl afgelegd in 37 minuten.
Dan zou het toestel als mijn berekening klopt met een snelheid van 612 mijl of 990km per uur gevlogen moeten hebben.
Is dat mogelijk als het toestel zo laag vliegt?
Nee.quote:
Dat is helemaal niet bevestigd. Hij heeft wellicht enkel z'n telefoon aan willen zetten.quote:Op maandag 14 april 2014 09:02 schreef Draailamp het volgende:
Co piloot heeft dus willen bellen.
Dan is 1 + 1 zo goed als twee.
Omdat de captain hem wellicht buiten heeft gesloten.quote:Op maandag 14 april 2014 09:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dat is helemaal niet bevestigd. Hij heeft wellicht enkel z'n telefoon aan willen zetten.
Ah dus met dit duikbootje gaan ze verder zoeken: http://www.bluefinrobotics.com/products/bluefin-21/quote:Op maandag 14 april 2014 07:42 schreef anarchitect het volgende:
Nee: http://m.brisbanetimes.co(...)-20140414-36n2k.html
Of omdat hij de dader is die nog persoonlijk afscheid had willen nemen van iemand.quote:Op maandag 14 april 2014 09:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Omdat de captain hem wellicht buiten heeft gesloten.
Slecht ook dat niemand meer dan alarm kan slaan.
Onwaarschijnlijk. Het is een noodsprong, een poging tot van iemand die weet dat het waarschijnlijk tot mislukken is gedoemd.quote:Op maandag 14 april 2014 10:20 schreef eight het volgende:
[..]
Of omdat hij de dader is die nog persoonlijk afscheid had willen nemen van iemand.
Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Het is een noodsprong, een poging tot van iemand die weet dat het waarschijnlijk tot mislukken is gedoemd.
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef eight het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.quote:Op maandag 14 april 2014 10:30 schreef eight het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
We hebben het over een poging tot..quote:Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.quote:Op maandag 14 april 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het net als met computerspelletjes, sommige mannen willen in het echt uitproberen wat op de computer kan.
Idd, stel dat de tijd niet kloppend is en het toestel daar rond 1.39 gezien is dan klopt het beter en vliegt het ook minder snel maar met een constante snelheid van 460kn of 530mph.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Dat vraag ik me dus af. Op het moment dat je de telefoon aanzet straalt hij eventjes de zendmast aan, maar zoals ik het nieuwsbericht interpreteer is de duur van het contact tussen gsm en zendmast iets langer geweest. Waarschijnlijk hebben ze daarom de conclusie getrokken dat hij gepoogd heeft om te bellen:quote:Op maandag 14 april 2014 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nogmaals, er is helemaal geen bevestiging dat er gebeld is, laat staan een poging tot bellen.
Gewoon een signaal dat er een telefoon is aangezet. Als je daar uit gaat concluderen dat iemand zelfmoord pleegt ben je nogal hypothetisch bezig.
quote:Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte''
Op zijn minst een veel betere controle op de gesteldheid van een piloot.quote:Op maandag 14 april 2014 11:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.
Dat we niet kleurenblind zijnquote:Op maandag 14 april 2014 15:20 schreef Renderclippur het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://www.liveleak.com/view?i=fa5_1397056178
Zoja ofte nee, wat zijn jullie reacties hierop?
Goed punt.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Geen idee wat hij gezien heeft, is iig geen MH370 geweest.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeeldingquote:
Flight 93 had een impactsnelheid van 489 kts. Op 0 ft dus.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Die rode streepjeslijnen geven het bereik weer van de australische 'over the horizon radar arrays'. dat is geen conventionele radar en ze reiken inderdaad zover.quote:Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding![]()
[ afbeelding ]
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.quote:Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.
Groundspeed ook niet, maar dat weten ze zelf nietquote:Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..quote:Op maandag 14 april 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt.
Die telefoondata vind ik vreemd:
• hoe "zeker" zijn die data?
• waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven?
• hoe laat exact werd die belpoging gedaan?
• in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
http://www.themalaymailon(...)tness-reports-to-dcaquote:“Based on our investigations, all the reports indicated a bearing of 350 degrees north towards the sea,” Jalaluddin said.
http://www.theguardian.co(...)sing-plane-balotelliquote:But it was still unclear why search teams were combing the Malacca Strait, on the western side of the peninsula, until the air force chief told local media on Tuesday that military radar had picked up a signal showing the plane near the tiny island of Pulau Perak off the west coast hundreds of kilometres north-west of Kuala Lumpur at 2.40am; the time initially indicated by Malaysia Airlines.
It is possible that officials were, and remain, uncertain as to whether they really detected MH370.
I see...quote:Op maandag 14 april 2014 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...quote:Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding![]()
[ afbeelding ]
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...
Die 2 eilanden noemend...
Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.
Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.
Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
Onze vrome Maleiers...quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeërquote:Op maandag 14 april 2014 10:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah dus met dit duikbootje gaan ze verder zoeken: http://www.bluefinrobotics.com/products/bluefin-21/
Depth Rating 14,763 ft (4,500 m)
Dan hoop ik niet dat die 777 veel dieper ligt
"En we gaan nog niet naar huis. Nog lange niet, nog lange niet"quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.
Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.
Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water.
http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722
Die weten wel dat het 'beïnvloed wordt' is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.
Wat is dat voor domme beveiliging die niet uit te zetten is? Is dat ding na x-uur eindelijk op een aardige diepte, wordtie weer automatisch om hoog gestuurd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeër
Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Die beveiliging is er natuurlijk met een reden. Op die diepte is de druk enorm. Te veel druk en de onderzeeër wordt in elkaar geperst.
Hij berekent druk x tijd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij berekent druk x tijd.
Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar
10 minuten bij 400 bar
1 minuut bij 500 bar.
Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Heel andere?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef eight het volgende:
[..]
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.quote:
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |