Groundspeed ook niet, maar dat weten ze zelf nietquote:Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..quote:Op maandag 14 april 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt.
Die telefoondata vind ik vreemd:
• hoe "zeker" zijn die data?
• waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven?
• hoe laat exact werd die belpoging gedaan?
• in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
http://www.themalaymailon(...)tness-reports-to-dcaquote:“Based on our investigations, all the reports indicated a bearing of 350 degrees north towards the sea,” Jalaluddin said.
http://www.theguardian.co(...)sing-plane-balotelliquote:But it was still unclear why search teams were combing the Malacca Strait, on the western side of the peninsula, until the air force chief told local media on Tuesday that military radar had picked up a signal showing the plane near the tiny island of Pulau Perak off the west coast hundreds of kilometres north-west of Kuala Lumpur at 2.40am; the time initially indicated by Malaysia Airlines.
It is possible that officials were, and remain, uncertain as to whether they really detected MH370.
I see...quote:Op maandag 14 april 2014 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...quote:Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding![]()
[ afbeelding ]
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...
Die 2 eilanden noemend...
Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.
Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.
Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
Onze vrome Maleiers...quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeërquote:Op maandag 14 april 2014 10:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah dus met dit duikbootje gaan ze verder zoeken: http://www.bluefinrobotics.com/products/bluefin-21/
Depth Rating 14,763 ft (4,500 m)
Dan hoop ik niet dat die 777 veel dieper ligt
"En we gaan nog niet naar huis. Nog lange niet, nog lange niet"quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.
Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.
Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water.
http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722
Die weten wel dat het 'beïnvloed wordt' is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.
Wat is dat voor domme beveiliging die niet uit te zetten is? Is dat ding na x-uur eindelijk op een aardige diepte, wordtie weer automatisch om hoog gestuurd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeër
Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Die beveiliging is er natuurlijk met een reden. Op die diepte is de druk enorm. Te veel druk en de onderzeeër wordt in elkaar geperst.
Hij berekent druk x tijd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij berekent druk x tijd.
Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar
10 minuten bij 400 bar
1 minuut bij 500 bar.
Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Heel andere?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef eight het volgende:
[..]
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.quote:
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |