abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2014 @ 17:19:31 #176
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_138872379
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.
Groundspeed ook niet, maar dat weten ze zelf niet :P
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_138874100
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed punt.

Die telefoondata vind ik vreemd:
• hoe "zeker" zijn die data?
• waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven?
• hoe laat exact werd die belpoging gedaan?
• in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138883360
Nog meer info vanuit Maleisië..

quote:
“Based on our investigations, all the reports indicated a bearing of 350 degrees north towards the sea,” Jalaluddin said.
http://www.themalaymailon(...)tness-reports-to-dca

Dat is niet hemelaal de richting vanwaar het toestel zou komen aanvliegen vanaf IGARI, wellicht hebben ze idd een toestel gezien maar dat was een Airbus A320 CES5093 die daar rond 1:30 overvloog.

Het enige probleem, volgens FR24 op 37.000 ft

Edit

Het zou dan toch zomaar kunnen dat de piloten van dit toestel iets gezien kunnen hebben als er verkeer met lichten aan hun kant op vliegt.

Maar stel dat de getuigenissen de prullebak in kunnen, wat hebben we dan nog over om aan te nemen dat het vliegtuig omgekeerd is? o ja... de militair die een blip op de radar zag boven Pulau Perak.

quote:
But it was still unclear why search teams were combing the Malacca Strait, on the western side of the peninsula, until the air force chief told local media on Tuesday that military radar had picked up a signal showing the plane near the tiny island of Pulau Perak off the west coast hundreds of kilometres north-west of Kuala Lumpur at 2.40am; the time initially indicated by Malaysia Airlines.
It is possible that officials were, and remain, uncertain as to whether they really detected MH370.
http://www.theguardian.co(...)sing-plane-balotelli

Het zou de grootste faal van de eeuw zijn als dat toestel toch ergens in de Golf van Thailand of de Zuid Chinese zee blijkt te liggen.

[ Bericht 40% gewijzigd door bedachtzaam op 14-04-2014 21:51:56 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138893693
quote:
15s.gif Op maandag 14 april 2014 18:19 schreef eight het volgende:

[..]

Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
I see... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138893848
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding :)

[ afbeelding ]

Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...

Die 2 eilanden noemend...

Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.

Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.

Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138893869
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 april 2014 03:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...

Die 2 eilanden noemend...

Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.

Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.

Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts" :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138893883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts" :)
Onze vrome Maleiers...

ze waren gefrustreerd dat er geen Zuid-Afrikaanse babes aan boord waren en dan maar de oceaan in...

dinsdag 15 april 2014 @ 11:26:29 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_138898762
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2014 10:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah dus met dit duikbootje gaan ze verder zoeken: http://www.bluefinrobotics.com/products/bluefin-21/

Depth Rating 14,763 ft (4,500 m)

Dan hoop ik niet dat die 777 veel dieper ligt :P
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeër

Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
pi_138899182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

"En we gaan nog niet naar huis. Nog lange niet, nog lange niet"
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138914192
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:07:57 #186
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138915679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.
Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Wie dit leest is gek
pi_138915962
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
:D
pi_138915994
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.
Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.
Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water.
http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 15-04-2014 19:23:02 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:37:16 #189
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138916986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.
Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water.
http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.
Wie dit leest is gek
pi_138917673
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.
Die weten wel dat het 'beïnvloed wordt' is. :P

Ter inspiratie:

In de Indische Oceaan zal niet veel ijzeren afval liggen dus als ze wat vinden is de kans groot dat het van het vliegtuig is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Loekie1 op 15-04-2014 20:21:45 ]
pi_138919533
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeër

Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
Wat is dat voor domme beveiliging die niet uit te zetten is? Is dat ding na x-uur eindelijk op een aardige diepte, wordtie weer automatisch om hoog gestuurd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Donald Duck held dinsdag 15 april 2014 @ 20:31:17 #192
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138919606
Die beveiliging is er natuurlijk met een reden. Op die diepte is de druk enorm. Te veel druk en de onderzeeër wordt in elkaar geperst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:59:15 #193
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138920865
Dat ding kan misschien op die diepte van 4500 meter blijven hangen en gewoon de bodem verder afspeuren, ook al is dat nog dieper? Weet niet hoe ver een echosounder reikt, maar ik dacht nog een aardig eindje.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_138923654
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Die beveiliging is er natuurlijk met een reden. Op die diepte is de druk enorm. Te veel druk en de onderzeeër wordt in elkaar geperst.
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:16:26 #195
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138925356
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Hij berekent druk x tijd.
Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar
10 minuten bij 400 bar
1 minuut bij 500 bar.
Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Wie dit leest is gek
pi_138926825
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Hij berekent druk x tijd.
Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar
10 minuten bij 400 bar
1 minuut bij 500 bar.
Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:45:04 #197
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138927076
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef eight het volgende:

[..]

Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.
Heel andere?
Wie dit leest is gek
pi_138927628
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Heel andere?
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.

Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:53:32 #199
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_138927661
James Cameron heeft toch een duikboot die tot 11km diepte kan? :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:56:16 #200
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138927809
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd.

Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen.
Het afleggen van een verklaring op Fok zal niet de eerste prioriteit hebben.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')