Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Het is een noodsprong, een poging tot van iemand die weet dat het waarschijnlijk tot mislukken is gedoemd.
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef eight het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.quote:Op maandag 14 april 2014 10:30 schreef eight het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
We hebben het over een poging tot..quote:Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.quote:Op maandag 14 april 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het net als met computerspelletjes, sommige mannen willen in het echt uitproberen wat op de computer kan.
Idd, stel dat de tijd niet kloppend is en het toestel daar rond 1.39 gezien is dan klopt het beter en vliegt het ook minder snel maar met een constante snelheid van 460kn of 530mph.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Dat vraag ik me dus af. Op het moment dat je de telefoon aanzet straalt hij eventjes de zendmast aan, maar zoals ik het nieuwsbericht interpreteer is de duur van het contact tussen gsm en zendmast iets langer geweest. Waarschijnlijk hebben ze daarom de conclusie getrokken dat hij gepoogd heeft om te bellen:quote:Op maandag 14 april 2014 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nogmaals, er is helemaal geen bevestiging dat er gebeld is, laat staan een poging tot bellen.
Gewoon een signaal dat er een telefoon is aangezet. Als je daar uit gaat concluderen dat iemand zelfmoord pleegt ben je nogal hypothetisch bezig.
quote:Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte''
Op zijn minst een veel betere controle op de gesteldheid van een piloot.quote:Op maandag 14 april 2014 11:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.
Dat we niet kleurenblind zijnquote:Op maandag 14 april 2014 15:20 schreef Renderclippur het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://www.liveleak.com/view?i=fa5_1397056178
Zoja ofte nee, wat zijn jullie reacties hierop?
Goed punt.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Geen idee wat hij gezien heeft, is iig geen MH370 geweest.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeeldingquote:
Flight 93 had een impactsnelheid van 489 kts. Op 0 ft dus.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Die rode streepjeslijnen geven het bereik weer van de australische 'over the horizon radar arrays'. dat is geen conventionele radar en ze reiken inderdaad zover.quote:Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding![]()
[ afbeelding ]
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.quote:Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |