abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138859269
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk. Het is een noodsprong, een poging tot van iemand die weet dat het waarschijnlijk tot mislukken is gedoemd.
Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138859303
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef eight het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.
pi_138859448
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:25 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138859505
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:30 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.
De dader had op dat moment wel iets anders aan zijn hoofd, ingewikkelde manoeuvres maken bijvoorbeeld.
pi_138859518
Wilde de co piloot afscheid nemen had hij thuis wel een brief verstopt
pi_138859540
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.
We hebben het over een poging tot..
Dat het niet mogelijk was om verbinding te krijgen is wel gebleken ja.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138859592
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
http://www.gldstemt.nl/2.(...)-te-bellen-1.4312378
Dat is blijkbaar voordat het vliegtuig klom en weer daalde en nadat de copiloot buitengesloten was.

[ Bericht 50% gewijzigd door Loekie1 op 14-04-2014 10:46:49 ]
pi_138859628
Het blijft een groot mysterie. Maar ik begin steeds meer te geloven in een actie van de captain.
Rede zelfmoord + geschiedenis willen schrijven. Bv door een ziekte als narcisme oid.
pi_138859678
Misschien is het net als met computerspelletjes, sommige mannen willen in het echt uitproberen wat op de computer kan.
pi_138861550
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het net als met computerspelletjes, sommige mannen willen in het echt uitproberen wat op de computer kan.
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.
pi_138861715
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Idd, stel dat de tijd niet kloppend is en het toestel daar rond 1.39 gezien is dan klopt het beter en vliegt het ook minder snel maar met een constante snelheid van 460kn of 530mph.
Echter zou het vanaf het laatste punt (200nm van Butterworth) nog 119 mijl moeten doorvliegen tot de eerste pinglijn op 02:29, dat is onmogelijk in 7 minuten :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138863874
Nogmaals, er is helemaal geen bevestiging dat er gebeld is, laat staan een poging tot bellen.

Gewoon een signaal dat er een telefoon is aangezet. Als je daar uit gaat concluderen dat iemand zelfmoord pleegt ben je nogal hypothetisch bezig.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138864194
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nogmaals, er is helemaal geen bevestiging dat er gebeld is, laat staan een poging tot bellen.

Gewoon een signaal dat er een telefoon is aangezet. Als je daar uit gaat concluderen dat iemand zelfmoord pleegt ben je nogal hypothetisch bezig.
Dat vraag ik me dus af. Op het moment dat je de telefoon aanzet straalt hij eventjes de zendmast aan, maar zoals ik het nieuwsbericht interpreteer is de duur van het contact tussen gsm en zendmast iets langer geweest. Waarschijnlijk hebben ze daarom de conclusie getrokken dat hij gepoogd heeft om te bellen:

quote:
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte''
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138865289
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.
Op zijn minst een veel betere controle op de gesteldheid van een piloot.
Er lopen er vast nog wel meer van dit kaliber rond
pi_138865368
Dan nog is het onmogelijk om zoiets te voorkomen.

Sterker nog, mocht het zelfmoord zijn, hadden ze het echt nooit vantevoren kunnen weten want volgens mij gedroeg die piloot zich allesbehalve verdacht. Niemand zag het aankomen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138868564
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.

Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.

Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138868644
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:20 schreef Renderclippur het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?

http://www.liveleak.com/view?i=fa5_1397056178

Zoja ofte nee, wat zijn jullie reacties hierop?
Dat we niet kleurenblind zijn ;)
Ik vond het jammer dat er niets over ACARS gevraagd werd, en ja ondanks dat de transponder op standby staat is het vliegtuig nog steeds niet onzichtbaar voor de radar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138868997
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.

Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.

Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Goed punt.

Die telefoondata vind ik vreemd:
• hoe "zeker" zijn die data?
• waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven?
• hoe laat exact werd die belpoging gedaan?
• in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138869247
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.

Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.

Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Geen idee wat hij gezien heeft, is iig geen MH370 geweest.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138871281
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:

Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding :)



Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 14 april 2014 @ 16:56:39 #172
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138871645
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Flight 93 had een impactsnelheid van 489 kts. Op 0 ft dus.
30.000 voet hoogteverschil herbergt boel potentiële energie
Wie dit leest is gek
pi_138872099
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding :)

[ afbeelding ]

Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Die rode streepjeslijnen geven het bereik weer van de australische 'over the horizon radar arrays'. dat is geen conventionele radar en ze reiken inderdaad zover.
Je hebt ook aardig wat ruimte nodig voor zo'n systeem. Er zijn maar 7 landen die zo'n systeem hebben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Over-the-horizon_radar
Bereik van de conventionele radarstations op bijvoorbeeld Cocos en Christmas islands van 600nm geloof ik niet zo in. 400nm is denk ik de max. Met AWACS wellicht wat verder.
  maandag 14 april 2014 @ 17:13:06 #174
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_138872184
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_138872315
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')