Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Het is een noodsprong, een poging tot van iemand die weet dat het waarschijnlijk tot mislukken is gedoemd.
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef eight het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat het een noodsprong is?
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.quote:Op maandag 14 april 2014 10:30 schreef eight het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
We hebben het over een poging tot..quote:Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging.
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.quote:Op maandag 14 april 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het net als met computerspelletjes, sommige mannen willen in het echt uitproberen wat op de computer kan.
Idd, stel dat de tijd niet kloppend is en het toestel daar rond 1.39 gezien is dan klopt het beter en vliegt het ook minder snel maar met een constante snelheid van 460kn of 530mph.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Dat vraag ik me dus af. Op het moment dat je de telefoon aanzet straalt hij eventjes de zendmast aan, maar zoals ik het nieuwsbericht interpreteer is de duur van het contact tussen gsm en zendmast iets langer geweest. Waarschijnlijk hebben ze daarom de conclusie getrokken dat hij gepoogd heeft om te bellen:quote:Op maandag 14 april 2014 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nogmaals, er is helemaal geen bevestiging dat er gebeld is, laat staan een poging tot bellen.
Gewoon een signaal dat er een telefoon is aangezet. Als je daar uit gaat concluderen dat iemand zelfmoord pleegt ben je nogal hypothetisch bezig.
quote:Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte''
Op zijn minst een veel betere controle op de gesteldheid van een piloot.quote:Op maandag 14 april 2014 11:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.
Dat we niet kleurenblind zijnquote:Op maandag 14 april 2014 15:20 schreef Renderclippur het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://www.liveleak.com/view?i=fa5_1397056178
Zoja ofte nee, wat zijn jullie reacties hierop?
Goed punt.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Geen idee wat hij gezien heeft, is iig geen MH370 geweest.quote:Op maandag 14 april 2014 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig.
De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeeldingquote:
Flight 93 had een impactsnelheid van 489 kts. Op 0 ft dus.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Die rode streepjeslijnen geven het bereik weer van de australische 'over the horizon radar arrays'. dat is geen conventionele radar en ze reiken inderdaad zover.quote:Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding![]()
[ afbeelding ]
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.quote:Op maandag 14 april 2014 08:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.quote:Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.
Groundspeed ook niet, maar dat weten ze zelf nietquote:Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..quote:Op maandag 14 april 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt.
Die telefoondata vind ik vreemd:
• hoe "zeker" zijn die data?
• waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven?
• hoe laat exact werd die belpoging gedaan?
• in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
http://www.themalaymailon(...)tness-reports-to-dcaquote:“Based on our investigations, all the reports indicated a bearing of 350 degrees north towards the sea,” Jalaluddin said.
http://www.theguardian.co(...)sing-plane-balotelliquote:But it was still unclear why search teams were combing the Malacca Strait, on the western side of the peninsula, until the air force chief told local media on Tuesday that military radar had picked up a signal showing the plane near the tiny island of Pulau Perak off the west coast hundreds of kilometres north-west of Kuala Lumpur at 2.40am; the time initially indicated by Malaysia Airlines.
It is possible that officials were, and remain, uncertain as to whether they really detected MH370.
I see...quote:Op maandag 14 april 2014 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...quote:Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd naar je mening over deze afbeelding![]()
[ afbeelding ]
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...
Die 2 eilanden noemend...
Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.
Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.
Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
Onze vrome Maleiers...quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeërquote:Op maandag 14 april 2014 10:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah dus met dit duikbootje gaan ze verder zoeken: http://www.bluefinrobotics.com/products/bluefin-21/
Depth Rating 14,763 ft (4,500 m)
Dan hoop ik niet dat die 777 veel dieper ligt
"En we gaan nog niet naar huis. Nog lange niet, nog lange niet"quote:Op dinsdag 15 april 2014 03:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen.
Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus.
Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water.
http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722
Die weten wel dat het 'beïnvloed wordt' is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.
Wat is dat voor domme beveiliging die niet uit te zetten is? Is dat ding na x-uur eindelijk op een aardige diepte, wordtie weer automatisch om hoog gestuurd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wrak ligt dus inderdaad te diep voor die Bluefin: Zoekgebied vermist vliegtuig te diep voor onderzeeër
Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Die beveiliging is er natuurlijk met een reden. Op die diepte is de druk enorm. Te veel druk en de onderzeeër wordt in elkaar geperst.
Hij berekent druk x tijd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij berekent druk x tijd.
Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar
10 minuten bij 400 bar
1 minuut bij 500 bar.
Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Heel andere?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef eight het volgende:
[..]
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.quote:
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |