Dat was toch alleen een cilinder aan een kabel die ze lieten zakken?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef Pandaplint het volgende:
James Cameron heeft toch een duikboot die tot 11km diepte kan?
Volgens mij moet je relatief dicht bij de bodem blijven om betrouwbare sonar gegevens te krijgen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
Yupquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef Pandaplint het volgende:
James Cameron heeft toch een duikboot die tot 11km diepte kan?
Test run zat ik idd. ook al aan te denken. Hoe lang zou zo'n duikboot per sessie onder water kunnen blijven op een diepte van ongeveer 4 km?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen.
Het afleggen van een verklaring op Fok zal niet de eerste prioriteit hebben.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
16u geloof ik. En dan 2u weer omhoog, paar uur data uitlezen, opladen(?) etc. Volgens mij kan die best ff onder blijven, maar daarna heeftie ook wel even tijd nodig om weer gereed te worden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:00 schreef eight het volgende:
[..]
Test run zat ik idd. ook al aan te denken. Hoe lang zou zo'n duikboot per sessie onder water kunnen blijven op een diepte van ongeveer 4 km?
APK ik had hem toch niet direct als img geplaatst maar in een link met "NSFW x 1000 !! "quote:
Raar ja, ik vraag het even naquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:40 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
APK ik had hem toch niet direct als img geplaatst maar in een link met "NSFW x 1000 !! "
Net als op jullie eigen FP
Staat zelfs 3 keer gelinkt op jullie FPquote:
Of zuig al het water met een grote zuiger uit de oceaan, vind je hem zo lijkt me.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Ja precies. Of anders gewoon een paar spleetogen een soeplepel in de hand duwen om de Indische oceaan leeg te scheppen. Zo gebeurd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:56 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Of zuig al het water met een grote zuiger uit de oceaan, vind je hem zo lijkt me.
Maar ik begrijp de vraag wel...quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen.
Het afleggen van een verklaring op Fok zal niet de eerste prioriteit hebben.
In principe onbeperkt zolang er niets kapotgaat. Data, besturing en energie loopt via de umbilical (navelstreng).quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
16u geloof ik. En dan 2u weer omhoog, paar uur data uitlezen, opladen(?) etc. Volgens mij kan die best ff onder blijven, maar daarna heeftie ook wel even tijd nodig om weer gereed te worden.
Heeft Australië geen researchROVs dan? Onderzoek in de diepzee doen ze toch gewoon? Die dingen kunnen toch wel langer dan 5 minuutjes onder water blijven...?quote:Op woensdag 16 april 2014 04:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
In principe onbeperkt zolang er niets kapotgaat. Data, besturing en energie loopt via de umbilical (navelstreng).
Geen idee of er australische bedrijven zijn die ze hebben, meestal worden ze geleased samen met technische staf. Maar ze kunnen in principe onbeperkt onder water blijven zolang ze niet kapot gaan, en ze gaan vaak kapot.quote:Op woensdag 16 april 2014 05:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heeft Australië geen researchROVs dan? Onderzoek in de diepzee doen ze toch gewoon? Die dingen kunnen toch wel langer dan 5 minuutjes onder water blijven...?
quote:Op woensdag 16 april 2014 00:07 schreef Pandaplint het volgende:
Gewoon een paar damwandprofielen slaan om het zoekgebied en vervolgens dat leegpompen. How hard can it be?
Trust me. I'm an engineer.quote:
Met z'n scheve gezicht?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende:
Toch, zoals Churchill zei tegen zijn adviseurs, zou ik zeggen: zeg me wat wel mogelijk is ipv wat niet mogelijk is.
Dat is inmiddels al achterhaald. Ze weten niet wanneer dit precies is uitgezet. Is ergens binnen een tijdbestek van een half uur geweest, van het moment van laatste contact tot het moment dat het volgende bericht verwacht werd maar nooit is aangekomen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef Loekie1 het volgende:
Een deel van de communicatie-apparatuur aan boord van de vermiste Boeing 777 was al vóór het laatste gesprek met de luchtverkeersleiding uitgeschakeld. Later werd ook de transponder uitgezet.
Dat laatste kan niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat ze eerst in het meest waarschijnlijke gedeelte gaan zoeken en dat duurt een week. Als daar niets gevonden wordt gaan ze verder met het hele gebied en dat zal twee maanden duren.
Als het niet gevonden wordt, is het vliegtuig misschien geklommen tot in de dampkring en daar tot stof geworden.
Op een bepaald punt zal er niet genoeg lift meer zijn en zal het vliegtuig gewoon weer gaan dalen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan als een vliegtuig blijft klimmen?
Op een gegeven moment kan het niet verder klimmen en valt het terug.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan als een vliegtuig blijft klimmen?
koop een staatslotquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef Loekie1 het volgende:
Jullie waren bijna gelijk met bijna hetzelfde bericht! Wonderen bestaan.
Rond 01:07 bevond het vliegtuig zich nog boven Maleisië, bij of net voorbij GUNBO.quote:
Nou ja, beter een slecht functionerend landingsgestel dan helemaal nietsquote:Op zondag 20 april 2014 20:20 schreef Falco het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)es-in-problemen.html
Wat heeft dit met 9m-mro te maken? Geen reet. Toevallig is het MH dus opeens snoeihard nieuwswaardig? Rot op zeg.quote:Op zondag 20 april 2014 20:20 schreef Falco het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)es-in-problemen.html
Rustig maarquote:Op zondag 20 april 2014 21:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft dit met 9m-mro te maken? Geen reet. Toevallig is het MH dus opeens snoeihard nieuwswaardig? Rot op zeg.
Of gaan we ook ieder incidentje melden van TK?
Hahahahahquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef Loekie1 het volgende:
Als het niet gevonden wordt, is het vliegtuig misschien geklommen tot in de dampkring en daar tot stof geworden.
Dit is het niveautje ongecontroleerd sensatiezoeken van de telegraaf/sbs.quote:
Joh, hij post gewoon een link over een toestel dat niet zoekgeraakt is en veilig geland.quote:Op zondag 20 april 2014 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is het niveautje ongecontroleerd sensatiezoeken van de telegraaf/sbs.
Ligt een beetje aan hoe er geklommen wordt. Wordt er met een vaste vliegsnelheid (je gaat met je auto met 80km/u de berg op) geklommen of met een vaste klimsnelheid? (Je wil na tien minuten 100 meter hoger zijn).quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan als een vliegtuig blijft klimmen?
nu.nlquote:De zoektocht naar vlucht MH 370 vanuit de lucht is dinsdag vanwege slecht weer een dag stilgelegd. Het speuren op de zeebodem gaat echter onverdroten door en is de tweede week ingegaan.
-knip-
Intussen zijn op zee tien schepen op zoek naar brokstukken, een autonoom opererende onderzeeër scant de bodem. Van de 310 vierkante kilometer die door de Bluefin 21 onderzocht zou worden is meer dan 80 procent in kaart gebracht. Er is niets interessants ontdekt. Waarschijnlijk wordt het onderzoek deze week afgerond.
Het lijkt er steeds meer op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:01 schreef Draailamp het volgende:
Hij heeft het voor mekaar hoor, die piloot.
Onvindbaar zo te lezen.
Wie zegt dat ze de zwarte doos hebben gehoord? Misschien was het wel een onderzeeer van 1 of ander land.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:
Ja. Daar lijkt het wel op.
Toch zou je denken dat als ze weten waar die zwarte doos ongeveer ligt dat ze vroeg of laat toch wat zullen vinden. Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Eventjes met een snijbrander de staart afsnijden, ja, denk dat dat wel kan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:
Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Ja, dat vind ik dus ook vaag. Ze hadden 4 pings, maar 2 "bleken niet van het vliegtuig". Ja, leuk, maar wat ligt er dán te pingen op 37.500 Hz op de bodem van een zwaar afgelegen deel van een enorme oceaan??quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:04 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze de zwarte doos hebben gehoord? Misschien was het wel een onderzeeer van 1 of ander land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook vaag. Ze hadden 4 pings, maar 2 "bleken niet van het vliegtuig". Ja, leuk, maar wat ligt er dán te pingen op 37.500 Hz op de bodem van een zwaar afgelegen deel van een enorme oceaan??Later zijn er nog meer pings ontvangen. Enkele daarvan moeten wel van het vliegtuig afkomstig zijn geweest. Wel apart dat er nog geen enkel brokstuk gevonden is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Oh zit dat vastgeschroefd? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eventjes met een snijbrander de staart afsnijden, ja, denk dat dat wel kan.
Ik meen dat het in het staartgedeelte zit, dat kan je er echt niet zomaar uithalen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
Oh zit dat vastgeschroefd? Dat wist ik niet.
Nog meer?? wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:35 schreef eight het volgende:
[..]
Later zijn er nog meer pings ontvangen. Enkele daarvan moeten wel van het vliegtuig afkomstig zijn geweest. Wel apart dat er nog geen enkel brokstuk gevonden is.
Ondanks dat ze ongeveer weten waar de pings vandaan kwamen blijft het zoekgebied enorm groot.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog meer?? wist ik niet.
Ja, dat ook. Dat kan ook niet natuurlijk. Of het moet allemaal verzwolgen zijn door de oceaan. Maar dingen drijven, en zeker een vliegtuig dat in duizenden stukken breekt.
Ik denk steeds meer dat het daar niet ligt en de Australiers op een dwaalspoor zijn gezet.
Ik geloof gewoon niet dat het amateurisme echt is, daar moet meer achter zitten.
Ja, maar ik lees nu dat ze 80% hebben onderzocht. Als die pings kloppen, is het zoekgebied qua oppervlak niet zo groot, qua diepte natuurlijk wel. Maar ook daar heb je gewoon sonarboten voor, die worden zelfs gebruikt om de zeebodem in kaart te brengen en om boorlocaties te onderzoeken. Niels weet er meer van.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:43 schreef eight het volgende:
[..]
Ondanks dat ze ongeveer weten waar de pings vandaan kwamen blijft het zoekgebied enorm groot.
Het zoekgebied bij het AF toestel uit rio was een stuk kleiner en dat duurde al 2 jaar.
Ziet er dus niet best uit..quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees nu dat ze 80% hebben onderzocht. Als die pings kloppen, is het zoekgebied qua oppervlak niet zo groot, qua diepte natuurlijk wel. Maar ook daar heb je gewoon sonarboten voor, die worden zelfs gebruikt om de zeebodem in kaart te brengen en om boorlocaties te onderzoeken. Niels weet er meer van.
Goed plaatje ook erbij..quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
Of tot de lucht te ijl wordt (lees atmosfeer houdt op). Het ding kan niet in de ruimte vliegen, daar is de straalaandrijving niet genoeg voor..Dan heb je raketaandrijving nodig, zoals bij de X10quote:Op maandag 21 april 2014 10:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan hoe er geklommen wordt. Wordt er met een vaste vliegsnelheid (je gaat met je auto met 80km/u de berg op) geklommen of met een vaste klimsnelheid? (Je wil na tien minuten 100 meter hoger zijn).
In het eerste geval blijf je een constante snelheid vliegen en je verticale snelheid zal steeds meer afnemen. Op een gegeven moment is die verticale snelheid nul en blijf je dus horizontaal vliegen. In het tweede geval zal je vlieg snelheid gaan afnemen als je bij de maximale hoogte in de buurt komt terwijl je klim snelheid constant blijft. Uiteindelijk komt de snelheid onder een minimum waarde en dan hangt het af van het vliegtuig wat er vervolgens gebeurt.
Bij een Airbus zal het vliegtuig deze minimale snelheid aanhouden, ongeacht wat de vlieger wil en doet (mits er geen technische problemen zijn) en kom je weer in situatie nummer één, waarbij je horizontaal blijft vliegen.
Andere vliegtuigen kunnen onder die minimale snelheid komen en die vallen dan richting aarde, tenzij de piloot ingrijpt. Maar in alle gevallen is er een maximale hoogte tot waar een vliegtuig kan klimmen alvorens één van deze scenario's gaat voorkomen. Deze hoogte hangt onder meer af van gewicht, temperatuur, druk, etc.
Ah, er is weer eens 'mogelijk' wat gevondenquote:Op woensdag 23 april 2014 12:16 schreef anarchitect het volgende:
Mogelijke wrakstukken aangespoeld: http://www.brisbanetimes.(...)-20140423-374fr.html
Ongetwijfeld loos alarm.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
Dat is inderdaad nog het meest interessantst van dit hele verhaal. We leven in een wereld waar privacy een illusie is en toch raken we nog dingen kwijt.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:10 schreef Nucky het volgende:
Daarnaast vind ik het wel interessant om te zien hoe wij met al onze techniek toch niet in staat blijken te zijn dit mysterie snel op te lossen. Leuk dat er nog van dit soort mysteries bestaan.
Is er verband tussen MH370 en een mysterieus atol?quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
quote:Op donderdag 24 april 2014 14:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Is er verband tussen MH370 en een mysterieus atol?
Alsof hun er belang bij hebben om hierover te liegenquote:Op woensdag 23 april 2014 16:13 schreef Loekie1 het volgende:
Het begon met die Chinezen die een ping opgevangen hadden. Maar wie zegt dat dat waar is? Ze hebben het geluid niet opgenomen toch?
Het kan allemaal inbeelding zijn geweest.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:22 schreef eight het volgende:
[..]
Alsof hun er belang bij hebben om hierover te liegen![]()
Bovendien zijn de pings een dag later ook opgevangen door een Australisch team.
Herinner je je nog dat er eerst sprake was van een zuidelijk en noordelijke zoekgebied? Er was een moment dat het over werd gegaan op "alleen de zuidelijke route is mogelijk". Dat besluit was genomen op gegevens en berekeningen van inmarsat geloof ik. Het zou dus kunnen dat ze nu rekening houden met de mogelijkheid dat de beslissing om de noordelijke corridor uit te sluiten gebaseerd was op foute aannames/berekeningen/etc. En dat er dus wel routes naar het noorden mogelijk zijn die overeenkomen met de pingcirkels ..quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:34 schreef Loekie1 het volgende:
"Het is niet onmogelijk dat het toestel ergens is geland - of gecrasht - want er is geen enkel brokstuk in de oceaan gevonden dat wordt gelinkt aan de MH370," aldus een bron.
http://www.telegraaf.nl/b(...)elijk_geland___.html
Iemand een idee hoe dat kan als de laatste ping boven zee is geweest?
Gobi.quote:Op vrijdag 25 april 2014 06:10 schreef Marrije het volgende:
En dat dan blijkt dat ie ergens in afghanistan staat
Ik geloof nog steeds in de zuidelijke route aangezien Inmarsat een algoritme heeft ontwikkeld die ze eerst getest hebben op enkele andere vluchten. Dit bleek 100% kloppend te zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Herinner je je nog dat er eerst sprake was van een zuidelijk en noordelijke zoekgebied? Er was een moment dat het over werd gegaan op "alleen de zuidelijke route is mogelijk". Dat besluit was genomen op gegevens en berekeningen van inmarsat geloof ik. Het zou dus kunnen dat ze nu rekening houden met de mogelijkheid dat de beslissing om de noordelijke corridor uit te sluiten gebaseerd was op foute aannames/berekeningen/etc. En dat er dus wel routes naar het noorden mogelijk zijn die overeenkomen met de pingcirkels ..
quote:One bit of info that I've not seen publicised is that acoustic measurements from the Comprehensive Nuclear Test Ban Treaty (http://en.wikipedia.org/w(...)lear-Test-Ban_Treaty) acoustic station at Cape Leeuwin (SW tip of Western Australia), and acoustic logger from near Rottnest Island (from CMST - http://cmst.curtin.edu.au/) was used to determine bearing to an acoustic event, possibly a sea surface impact.
If you took the bearing of this event and intersected it with the '7.5th' ping arc you end up with the search region that the Chinese ship and Ocean Shield were searching in.
My source is a colleague at CMST.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |