Joh, hij post gewoon een link over een toestel dat niet zoekgeraakt is en veilig geland.quote:Op zondag 20 april 2014 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is het niveautje ongecontroleerd sensatiezoeken van de telegraaf/sbs.
Ligt een beetje aan hoe er geklommen wordt. Wordt er met een vaste vliegsnelheid (je gaat met je auto met 80km/u de berg op) geklommen of met een vaste klimsnelheid? (Je wil na tien minuten 100 meter hoger zijn).quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan als een vliegtuig blijft klimmen?
nu.nlquote:De zoektocht naar vlucht MH 370 vanuit de lucht is dinsdag vanwege slecht weer een dag stilgelegd. Het speuren op de zeebodem gaat echter onverdroten door en is de tweede week ingegaan.
-knip-
Intussen zijn op zee tien schepen op zoek naar brokstukken, een autonoom opererende onderzeeër scant de bodem. Van de 310 vierkante kilometer die door de Bluefin 21 onderzocht zou worden is meer dan 80 procent in kaart gebracht. Er is niets interessants ontdekt. Waarschijnlijk wordt het onderzoek deze week afgerond.
Het lijkt er steeds meer op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:01 schreef Draailamp het volgende:
Hij heeft het voor mekaar hoor, die piloot.
Onvindbaar zo te lezen.
Wie zegt dat ze de zwarte doos hebben gehoord? Misschien was het wel een onderzeeer van 1 of ander land.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:
Ja. Daar lijkt het wel op.
Toch zou je denken dat als ze weten waar die zwarte doos ongeveer ligt dat ze vroeg of laat toch wat zullen vinden. Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Eventjes met een snijbrander de staart afsnijden, ja, denk dat dat wel kan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef Marrije het volgende:
Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Ja, dat vind ik dus ook vaag. Ze hadden 4 pings, maar 2 "bleken niet van het vliegtuig". Ja, leuk, maar wat ligt er dán te pingen op 37.500 Hz op de bodem van een zwaar afgelegen deel van een enorme oceaan??quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:04 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze de zwarte doos hebben gehoord? Misschien was het wel een onderzeeer van 1 of ander land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook vaag. Ze hadden 4 pings, maar 2 "bleken niet van het vliegtuig". Ja, leuk, maar wat ligt er dán te pingen op 37.500 Hz op de bodem van een zwaar afgelegen deel van een enorme oceaan??Later zijn er nog meer pings ontvangen. Enkele daarvan moeten wel van het vliegtuig afkomstig zijn geweest. Wel apart dat er nog geen enkel brokstuk gevonden is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Oh zit dat vastgeschroefd? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eventjes met een snijbrander de staart afsnijden, ja, denk dat dat wel kan.
Ik meen dat het in het staartgedeelte zit, dat kan je er echt niet zomaar uithalen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
Oh zit dat vastgeschroefd? Dat wist ik niet.
Nog meer?? wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:35 schreef eight het volgende:
[..]
Later zijn er nog meer pings ontvangen. Enkele daarvan moeten wel van het vliegtuig afkomstig zijn geweest. Wel apart dat er nog geen enkel brokstuk gevonden is.
Ondanks dat ze ongeveer weten waar de pings vandaan kwamen blijft het zoekgebied enorm groot.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog meer?? wist ik niet.
Ja, dat ook. Dat kan ook niet natuurlijk. Of het moet allemaal verzwolgen zijn door de oceaan. Maar dingen drijven, en zeker een vliegtuig dat in duizenden stukken breekt.
Ik denk steeds meer dat het daar niet ligt en de Australiers op een dwaalspoor zijn gezet.
Ik geloof gewoon niet dat het amateurisme echt is, daar moet meer achter zitten.
Ja, maar ik lees nu dat ze 80% hebben onderzocht. Als die pings kloppen, is het zoekgebied qua oppervlak niet zo groot, qua diepte natuurlijk wel. Maar ook daar heb je gewoon sonarboten voor, die worden zelfs gebruikt om de zeebodem in kaart te brengen en om boorlocaties te onderzoeken. Niels weet er meer van.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:43 schreef eight het volgende:
[..]
Ondanks dat ze ongeveer weten waar de pings vandaan kwamen blijft het zoekgebied enorm groot.
Het zoekgebied bij het AF toestel uit rio was een stuk kleiner en dat duurde al 2 jaar.
Ziet er dus niet best uit..quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees nu dat ze 80% hebben onderzocht. Als die pings kloppen, is het zoekgebied qua oppervlak niet zo groot, qua diepte natuurlijk wel. Maar ook daar heb je gewoon sonarboten voor, die worden zelfs gebruikt om de zeebodem in kaart te brengen en om boorlocaties te onderzoeken. Niels weet er meer van.
Goed plaatje ook erbij..quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
Of tot de lucht te ijl wordt (lees atmosfeer houdt op). Het ding kan niet in de ruimte vliegen, daar is de straalaandrijving niet genoeg voor..Dan heb je raketaandrijving nodig, zoals bij de X10quote:Op maandag 21 april 2014 10:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan hoe er geklommen wordt. Wordt er met een vaste vliegsnelheid (je gaat met je auto met 80km/u de berg op) geklommen of met een vaste klimsnelheid? (Je wil na tien minuten 100 meter hoger zijn).
In het eerste geval blijf je een constante snelheid vliegen en je verticale snelheid zal steeds meer afnemen. Op een gegeven moment is die verticale snelheid nul en blijf je dus horizontaal vliegen. In het tweede geval zal je vlieg snelheid gaan afnemen als je bij de maximale hoogte in de buurt komt terwijl je klim snelheid constant blijft. Uiteindelijk komt de snelheid onder een minimum waarde en dan hangt het af van het vliegtuig wat er vervolgens gebeurt.
Bij een Airbus zal het vliegtuig deze minimale snelheid aanhouden, ongeacht wat de vlieger wil en doet (mits er geen technische problemen zijn) en kom je weer in situatie nummer één, waarbij je horizontaal blijft vliegen.
Andere vliegtuigen kunnen onder die minimale snelheid komen en die vallen dan richting aarde, tenzij de piloot ingrijpt. Maar in alle gevallen is er een maximale hoogte tot waar een vliegtuig kan klimmen alvorens één van deze scenario's gaat voorkomen. Deze hoogte hangt onder meer af van gewicht, temperatuur, druk, etc.
Ah, er is weer eens 'mogelijk' wat gevondenquote:Op woensdag 23 april 2014 12:16 schreef anarchitect het volgende:
Mogelijke wrakstukken aangespoeld: http://www.brisbanetimes.(...)-20140423-374fr.html
Ongetwijfeld loos alarm.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
Dat is inderdaad nog het meest interessantst van dit hele verhaal. We leven in een wereld waar privacy een illusie is en toch raken we nog dingen kwijt.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:10 schreef Nucky het volgende:
Daarnaast vind ik het wel interessant om te zien hoe wij met al onze techniek toch niet in staat blijken te zijn dit mysterie snel op te lossen. Leuk dat er nog van dit soort mysteries bestaan.
Is er verband tussen MH370 en een mysterieus atol?quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Frutsel het volgende:
http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22539389/
Jaja toestel is mogelijk geland. .. 😉
quote:Op donderdag 24 april 2014 14:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Is er verband tussen MH370 en een mysterieus atol?
Alsof hun er belang bij hebben om hierover te liegenquote:Op woensdag 23 april 2014 16:13 schreef Loekie1 het volgende:
Het begon met die Chinezen die een ping opgevangen hadden. Maar wie zegt dat dat waar is? Ze hebben het geluid niet opgenomen toch?
Het kan allemaal inbeelding zijn geweest.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:22 schreef eight het volgende:
[..]
Alsof hun er belang bij hebben om hierover te liegen![]()
Bovendien zijn de pings een dag later ook opgevangen door een Australisch team.
Herinner je je nog dat er eerst sprake was van een zuidelijk en noordelijke zoekgebied? Er was een moment dat het over werd gegaan op "alleen de zuidelijke route is mogelijk". Dat besluit was genomen op gegevens en berekeningen van inmarsat geloof ik. Het zou dus kunnen dat ze nu rekening houden met de mogelijkheid dat de beslissing om de noordelijke corridor uit te sluiten gebaseerd was op foute aannames/berekeningen/etc. En dat er dus wel routes naar het noorden mogelijk zijn die overeenkomen met de pingcirkels ..quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:34 schreef Loekie1 het volgende:
"Het is niet onmogelijk dat het toestel ergens is geland - of gecrasht - want er is geen enkel brokstuk in de oceaan gevonden dat wordt gelinkt aan de MH370," aldus een bron.
http://www.telegraaf.nl/b(...)elijk_geland___.html
Iemand een idee hoe dat kan als de laatste ping boven zee is geweest?
Gobi.quote:Op vrijdag 25 april 2014 06:10 schreef Marrije het volgende:
En dat dan blijkt dat ie ergens in afghanistan staat
Ik geloof nog steeds in de zuidelijke route aangezien Inmarsat een algoritme heeft ontwikkeld die ze eerst getest hebben op enkele andere vluchten. Dit bleek 100% kloppend te zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 01:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Herinner je je nog dat er eerst sprake was van een zuidelijk en noordelijke zoekgebied? Er was een moment dat het over werd gegaan op "alleen de zuidelijke route is mogelijk". Dat besluit was genomen op gegevens en berekeningen van inmarsat geloof ik. Het zou dus kunnen dat ze nu rekening houden met de mogelijkheid dat de beslissing om de noordelijke corridor uit te sluiten gebaseerd was op foute aannames/berekeningen/etc. En dat er dus wel routes naar het noorden mogelijk zijn die overeenkomen met de pingcirkels ..
quote:One bit of info that I've not seen publicised is that acoustic measurements from the Comprehensive Nuclear Test Ban Treaty (http://en.wikipedia.org/w(...)lear-Test-Ban_Treaty) acoustic station at Cape Leeuwin (SW tip of Western Australia), and acoustic logger from near Rottnest Island (from CMST - http://cmst.curtin.edu.au/) was used to determine bearing to an acoustic event, possibly a sea surface impact.
If you took the bearing of this event and intersected it with the '7.5th' ping arc you end up with the search region that the Chinese ship and Ocean Shield were searching in.
My source is a colleague at CMST.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |