Oeh, baileys met M&Ms.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:26 schreef minilot het volgende:
Advocaat naar binnen werken alsof het vanillevla is: in een flinke schaal, met pure hagelslag erdoor en dan opeten met een grote lepel.
Dat zijn toch geen guilty pleasures, dame?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:24 schreef Myraela het volgende:
Hele dikke erwtensoep.
Hele rode biefstukjes.
Dat eet 3/4 van de bevolking zo ongeveer als toetje...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:30 schreef Mirjam het volgende:
rijstebrij van dessertrijst met melk, met roomboter, suiker en kaneel
Maar het is MIJN guilty pleasure.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat eet 3/4 van de bevolking zo ongeveer als toetje...
Oeh, ik doe meequote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:26 schreef minilot het volgende:
Advocaat naar binnen werken alsof het vanillevla is: in een flinke schaal, met pure hagelslag erdoor en dan opeten met een grote lepel.
Ja maar ja maar...quote:
+1quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:30 schreef Mirjam het volgende:
quote:
Bah, daar mag je je inderdaad wel voor schamen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Helsinki het volgende:
[ afbeelding ]
En die van de Aldi schuif ik ook wel naar binnen.
I knowquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bah, daar mag je je inderdaad wel voor schamen.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:31 schreef minilot het volgende:
Herstel: heel rode biefstuk is wel degelijk not, of tenminste nauwelijks done, maar dat terzijde
In goede snert blijft je lepel rechtop staanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:41 schreef Myraela het volgende:
[..]![]()
Rode biefstuk is niet echt om me voor te schamen eigenlijk nee. Mijn erwtensoep heb ik het liefst zo dik dat het bijna een puree is. Heerlijk.Maar toch niet hoe ik het andere mensen zou serveren.
Nee joh, gewoon melk drinken terwijl je op een dropje zuigt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:37 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
Hoe in vredesnaam eet je dat..?
Door een blender..? verwarmd..? of als soep met stukken..?
Nee, écht goede snert kun je plakken van snijden en op brood doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
In goede snert blijft je lepel rechtop staan
Zolang het geen trekdrop is...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon melk drinken terwijl je op een dropje zuigt.
Klinkt wel heel erg fout, nu ik dit zo opschrijf![]()
Dat word me dan net iets te droog denk ik....quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:46 schreef Gwywen het volgende:
Nee, écht goede snert kun je plakken van snijden en op brood doen.![]()
(Nee, niet ik, maar iemand die ik ken)
Dat inderdaad ook die hamrolletjes met smeerkaas(of iets anders vets), die je altijd op die kringverjaardagen krijgt.quote:
Hipquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:44 schreef LXIV het volgende:
Wat is er 'not done' aan de gerechten in de OP? Dat ze veel calorieen bevatten of dat ze niet 'hip' genoeg zijn?
Ok. Ik heb dat eigenlijk nooit zo belangrijk gevonden. Of eten hip was of niet. Wel of eten lekker is of niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:56 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hip
Te gare groente?? dat is vloeken in de kerk
Wokrestaurant? vreetschuren
taai vlees? altijd fout
Bruine bonen? Ieuww bruine bonen . *laat windje*
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef wendywendy het volgende:
Cheap ass kant en klare stokbroodjes die gevuld zijn met kruidenboter. Of iets dat door gaat voor kruidenboter.
Augurken met boterhamworst!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Melba toastjes met selleriesalade van de supermarkt.
Augurken met ham.
Vruchtenbowl in een grote kom met bijpassende opscheplepel en glazen
Vind ik ook geen guilty pleasure.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Ordinaire voedsel bij de lokale, waarschijnlijk ontzettend ranzige, Chinees
Augurken met cervelaatquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Idd veel smaakvoller dan met ham!
Nog niet geprobeerd. Zal ik eens doenquote:
Augurkje voor de smaak bij een boterham met Saksische smeerleverworst!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nog niet geprobeerd. Zal ik eens doen. Ik hou van augurken. Eet zo als tussendoortje een halve pot leeg
Westland rundvleesslaatjesquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:18 schreef Hagelkaas het volgende:
Van die kleine bakjes russisch-eisalade met een lepeltje erin en een plakje ei erop. Dat durf ik echt niet in het openbaar te eten.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:40 schreef Szlie het volgende:
[..]
Augurkje voor de smaak bij een boterham met Saksische smeerleverworst!
Kansloos lekker af en toe inderdaad. Vooral als je een beetje dronken bent.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef wendywendy het volgende:
Cheap ass kant en klare stokbroodjes die gevuld zijn met kruidenboter. Of iets dat door gaat voor kruidenboter.
Wat is daar mis mee als je het beide doetquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Scootermuisje het volgende:
Aioli.. En nog meer aioloUiteraard wanneer ik niemand meer ga zien die avond
Daar bind ik wel eens stoofpotten meequote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:53 schreef Uccie het volgende:
Aardappelpuree uit zo'n pakje waar je alleen melk en boter bij doet
Dat ga ik onthoudenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:34 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Daar bind ik wel eens stoofpotten mee
Wacht even voor ik daar iets over ga zeggen. Bedoel je die zelfgemaakte 'gevulde eieren waar je het eigeel eruit flikkert na deze te hebben gekookt,zelf een kerrie-achtige mousse o.i.d maakt en dan het eiwit ermee vult? Als het dat is, danquote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:14 schreef RobinOok het volgende:
Gevilde Gevulde eieren met veel kerrie.
Ja, als je het "echt" wilt doen, dan druk je de dooiers door een zeef en draai je er inderdaad een mousse-achtige vulling van die je mooi kun spuiten, maar ik prak ze meestal gewoon met mayonaise, veel kerrie, zout, peper en vreet ze achter elkaar op.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wacht even voor ik daar iets over ga zeggen. Bedoel je die zelfgemaakte 'gevulde eieren waar je het eigeel eruit flikkert na deze te hebben gekookt,zelf een kerrie-achtige mousse o.i.d maakt en dan het eiwit ermee vult? Als het dat is, danwant dan ken ik. Erg lekker.
Nee die zijn vies, huzaren slaatje is lekkerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Westland rundvleesslaatjes
[ afbeelding ]
Had ik vroeger regelmatig maar alleen plakjes spek en ipv ui en mosterd een goede eetlepel zeeuwse keukenstroop eroverquote:Op zondag 5 januari 2014 11:39 schreef Ordos20 het volgende:
Men neme 1 pak blokjes ontbijtspek, en 1 bak plakjes vetspek. Gooit het in een pan en door blijven gaan tot het helemaal uitgebakken is en knapperig. Warm een blijk capucijners of bruine bonen op, klein uitje snipperen, opgewarmde en uitgelekte bonen in je bord, een goede lepel met het uitgebakken spek (zoveel als je hebberigheid aan kan, vergeet een goede lepel vet ook niet) en de ui en een dikke theelepel mosterd. NOM NOM!
ipv de gehaktballen, biefstuk in roomboter gebakken en dan met witte roomboter bolletjes het jus oplepelen uit de panquote:Op zondag 5 januari 2014 11:39 schreef Ordos20 het volgende:
Mwah als echt guilty heb ik er twee die eigenlijk voor je aderen niet door de haak kunnen.
Gehaktballen maken en die aanbakken met harde boter (mag ook harde roomboter, niet die knijpflessen rommel). En dan na het eten met een stuk brood door het vet en de aangebrande stukjes vlees NOM NOM.
Nee, naderhand boven het fornuis hangen om met stukken brood in de pan te dippen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:00 schreef RobinOok het volgende:
Maar dat vind je dus eigenlijk iets om je voor te schamen? Biefstuk (of gehaktballen) met jus en brood eten?
Schamen? Nee. De naam "Guilty pleasures" zegt het al. Schuldig voelen. En ja, bij zoveel vette roomboter die ik via roomboterbollen naar binnen slurp bekruipt dat gevoel mij wel...quote:Op zondag 5 januari 2014 13:00 schreef RobinOok het volgende:
Maar dat vind je dus eigenlijk iets om je voor te schamen? Biefstuk (of gehaktballen) met jus en brood eten?
Met de jus van gebakken kippenleverquote:Op zondag 5 januari 2014 13:00 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Nee, naderhand boven het fornuis hangen om met stukken brood in de pan te dippen.
Juist niet, hoe korter hoe beter ze smaken.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:21 schreef Adames het volgende:
ik dacht dat spruiten zo'n beetje de enige groente was die je wel door en door moet koken
Jij wintquote:
Het schijnt dat Snickers en ander snacks frituren helemaal in is in Amerika..... iemand al eens geprobeerd dat te doen?quote:
Ja! Met bounty's. En het was heeeeeeel lekker. (inderdaad met een beslagje eromheen)quote:Op zondag 5 januari 2014 18:17 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het schijnt dat Snickers en ander snacks frituren helemaal in is in Amerika..... iemand al eens geprobeerd dat te doen?
Pannekoeken met biest!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef minilot het volgende:
Oh, ook: enorm veel ongeklopte volvette slagroom in mijn koffie gieten en daar dan heel neutraal bij kijken, zodat het lijkt alsof ik gewoon koffie met melk heb.
In Amerika frituren ze allesquote:Op zondag 5 januari 2014 18:17 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Het schijnt dat Snickers en ander snacks frituren helemaal in is in Amerika..... iemand al eens geprobeerd dat te doen?
Oh, dat is weer een uitleg van guilty pleasures die ik niet eens zou kunnen verzinnen.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:16 schreef Preston_Marlowe het volgende:
De naam "Guilty pleasures" zegt het al. Schuldig voelen. En ja, bij zoveel vette roomboter die ik via roomboterbollen naar binnen slurp bekruipt dat gevoel mij wel...
Hear hear, de kaasbroodjes van de hemaquote:Op zondag 5 januari 2014 17:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jij wint![]()
Trouwens; kaasbroodjes van de hema en cheeseburgers van McDonald's
Het gaat natuurlijk om de hoeveelheidquote:Op zondag 5 januari 2014 19:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, dat is weer een uitleg van guilty pleasures die ik niet eens zou kunnen verzinnen.![]()
Schuldig voelen omdat je roomboter eet. Never.
Wordt hier nog weleens gebruikt. Al is het hier éigenlijk een basis voor stamppot, en dan een versie waar zelfs alleen wáter bij hoeft.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:53 schreef Uccie het volgende:
Aardappelpuree uit zo'n pakje waar je alleen melk en boter bij doet
joah....... lekker is dat, je wordt er alleen moddervet van, dat is dan weer jammerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:29 schreef Snowballed het volgende:
Ohja.. overal chocolademelk bij kunnen drinken...![]()
zo kregen we op vakantie ooit onze toast bij engels ontbijt.quote:
Die kruimelen, mengen met slagroom en in een springvorm in de diepvries....crunchy ijstaart.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:35 schreef WRH het volgende:
ik doe het maar 1x per jaar max: schuimbatons (die met zo'n chocolade onderkantje) in stukjes breken en chocoladevla erover.
ziet er niet uit, maar sinds ik klein was ben ik er gek op.
Aardappelpuree uit een pakje + spekjes... Had ik je op een idee gebracht?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:04 schreef Uccie het volgende:
Het is dat ik al eten in huis heb voor straks en het nu ff te hard regent voor de supermarkt....maar morgen eet ik aardappelpuree uit een pakje en uitgebakken vetspekjes....gek, guilty pleasure groenten is er dan weer niet, anders had ik mooi een maaltijd gehad!
Ja...want ik neem die met alleen water, tegenwoordig heeft mijn super die voor melk niet meer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:07 schreef female81 het volgende:
[..]
Aardappelpuree uit een pakje + spekjes... Had ik je op een idee gebracht?![]()
De exácte basis is bij mij die hieronder, maar met 'gewone' aardappelpuree kan het ook.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:09 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja...want ik neem die met alleen water, tegenwoordig heeft mijn super die voor melk niet meer.
En aangezien jij zei dat die prima te doen was durf ik het wel.
En de spekjes van HostiMeister.
Ik ga het proberen met fijne, zal je een verslag doen hahaha.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:10 schreef female81 het volgende:
[..]
De exácte basis is bij mij die hieronder, maar met 'gewone' aardappelpuree kan het ook.
[ afbeelding ]
Das wel heel triestquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:34 schreef Dragonberry het volgende:
Die aanmaak puree zat bij mijn vriend in het kerstpakket.
Het is toch maar andijviestamppot geworden...maar was inderdaad lekker!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:19 schreef female81 het volgende:
Natuurlijk is het effect zonder erdoorheen geprakte groente wel anders.
(Bij mij dus meestal een potje/blikje erwtjes/worteltjes, maar een erwtjes/paprika/mais-mix heb ik ook weleens geprobeerd, als er niks anders in huis was. Sperzieboontjes trouwens ook.)
Dan vries je het toch in.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is toch maar andijviestamppot geworden...maar was inderdaad lekker!
Vond alleen de hoeveelheid voor 2 personen wel erg weinig. Ik ben in mijn eentje en geen enorme eter en ik kan er echt geen 2 avonden van eten.
Nee ik bedoelde dat het zo weinig isquote:
Ik zag het laatst staan, maar wat is het nou eigenlijk? Tomatensaus ofzo?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:32 schreef Panthera1984 het volgende:
Het is makkelijk om zelf te maken, maar soms is kant-en-klaar ook lekker op een tosti ofzo.![]()
[ afbeelding ]
ja soort van, zorgt dat je tosti naar pizza smaaktquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:45 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Ik zag het laatst staan, maar wat is het nou eigenlijk? Tomatensaus ofzo?
wat is het?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:32 schreef Thorical het volgende:
als ik zo'n bui heb dan kan ik zo een heel blik [ afbeelding ] leeg eten het maakt niet uit elk soort rund, paard, varken of lam.
In eigen sap gekookt vlees met wat kruiden. Er zijn de meest bizarre varianten geweest. Antilope,walvis,rendier maar die heb ik nooit gegeten.quote:
Is dat? En waar koop je hetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:32 schreef Thorical het volgende:
als ik zo'n bui heb dan kan ik zo een heel blik [ afbeelding ] leeg eten het maakt niet uit elk soort rund, paard, varken of lam.
Of Ardenner boterham worst is ook lekkerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:40 schreef Szlie het volgende:
[..]
Augurkje voor de smaak bij een boterham met Saksische smeerleverworst!
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef wendywendy het volgende:
augurkje, uitje, kruiden en je hebt aardappelsaladequote:Op zondag 12 januari 2014 00:15 schreef sirdanilot het volgende:
Restje gekookte aardappel, VEEL mayo en dan van alles erbij wat je kan vinden
En hoe eet je die zodat het guilty is? Voor mij is dat heel normaal bij wat rijstquote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:43 schreef sirdanilot het volgende:
- Van die gebakken uitjes uit een zak die je bij de toko kunt kopen, of van Conimex
Deze idd. Godenspijsquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:30 schreef Mirjam het volgende:
Gewoon zo uit het bakje/zakje etenquote:Op zondag 12 januari 2014 10:31 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
En hoe eet je die zodat het guilty is? Voor mij is dat heel normaal bij wat rijst
Oh jaquote:Op zondag 12 januari 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind krokante vette kippenhuid het lekkerst
een goed student heeft daarom altijd een potje matige pesto en een paar liter olijfolie op voorraad toch?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:16 schreef sirdanilot het volgende:
Als we met studenten eten, is er nog wel eens te weinig saus en veel te veel pasta (als ik niet meehelp met koken dan). Als ik dan nog honger heb vreet ik die pasta gewoon op met een flinke klodder mayo en ketchup
En sappige kip vind je niet te nassen?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:14 schreef gianni61 het volgende:
ik zie ze ik kookprogramma altijd klagen over te doge kip en geven tips over het sappig te houden.
schijnbaar is het dus een zonde maar ik vind gortdroge kip lekker
Om te plagen of omdat t lekker is?quote:Op zondag 12 januari 2014 20:06 schreef Klaploper het volgende:
Die witte draadjes op mandarijnen. Altijd als ik iemand een mandarijn zie eten en moeilijk doen om dat witte spul er af te halen vraag ik of ik het mag hebben.
eigenlijk niet, nee. Is dat heel raar?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
En sappige kip vind je niet te nassen?
Ik vind het niet vreemd hoor. Toen ik nog niet veel blowde dronk ik ook wel eens een glaasje wodka voor het slapen gaanquote:Op maandag 13 januari 2014 00:58 schreef monkyyy het volgende:
Jack Daniels in m'n eentje.
Op de een of andere manier is drinken in je eentje "not done", ik heb dat nooit begrepen en doe het al jaren. Zodra je het ook vertelt aan anderen krijg je bezorgde blikken.
Ik vind het fijn, zo voor het slapen gaan, rustgevend, lekker beneveld zijn, terwijl je rustgevende muziek luistert en een boek leest of wat het internet afstruint.
Haha whatquote:Op zondag 12 januari 2014 20:06 schreef Klaploper het volgende:
Die witte draadjes op mandarijnen. Altijd als ik iemand een mandarijn zie eten en moeilijk doen om dat witte spul er af te halen vraag ik of ik het mag hebben.
Zo ken ik iemand die overal Curry Gewürz op/in/door doet.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:09 schreef zwartja het volgende:
Ik ken iemand die overal Maggie bij doet. Over patat, pizza, gekookt ei, gebakken ei, aardappels.. overal..
Is hartstikke lekker! Ik heb wel alleen de naturel gehad, nooit met smaakjes.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:07 schreef Dragonberry het volgende:
Net de instant aardappelpuree gegeten en het was eigenlijk best lekker
Kansloos maatschappelijk politiekcorrect gelul is het.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:58 schreef monkyyy het volgende:
Op de een of andere manier is drinken in je eentje "not done", ik heb dat nooit begrepen en doe het al jaren. Zodra je het ook vertelt aan anderen krijg je bezorgde blikken.
Ik vind het fijn, zo voor het slapen gaan, rustgevend, lekker beneveld zijn, terwijl je rustgevende muziek luistert en een boek leest of wat het internet afstruint.
Dat deed ik ook. Lekker bij zo'n stuk schaafkaas eerst een laag bij de korst wegsnijden om vervolgens de waslaag eraf te pulken en dan die harde kaas op te kauwen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:00 schreef sirdanilot het volgende:
- Kouwen op kaaskorsten. Ja echtIk dacht overigens altijd dat ik de enige was, maar ik kwam laatst nog iemand tegen die dat doet. Je eet het wasachtige natuurlijk niet op, maar dat droge gedeelte vlak bij de korst kun je lekker op kouwen.
Ik móest vroeger kaaskorsten opeten omdat mijn moeder dacht dat alle vitamines in de schil zaten. Echt te goor.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:00 schreef sirdanilot het volgende:
Nog wat guilty pleasures:
- Kouwen op kaaskorsten. Ja echtIk dacht overigens altijd dat ik de enige was, maar ik kwam laatst nog iemand tegen die dat doet. Je eet het wasachtige natuurlijk niet op, maar dat droge gedeelte vlak bij de korst kun je lekker op kouwen.
- Van die moddervette kant en klaarlasagne. Ik heb natuurlijk liever zelfgemaakte, maar die moddervette in zo'n aluminiumbakje is stiekem ook wel lekker
Wat, dat plastic wat erom heen zit bij NL kazen?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik móest vroeger kaaskorsten opeten omdat mijn moeder dacht dat alle vitamines in de schil zaten. Echt te goor.
Pff, heerlijk met een borrel en een boek, in de winter ook in bedquote:Op maandag 13 januari 2014 00:58 schreef monkyyy het volgende:
jaquote:Op zondag 19 januari 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat, dat plastic wat erom heen zit bij NL kazen?
waaat? Stamppot van aardappelvlokken? Wat een barbaren. Gelukkig denken mn medestudenten waar ik mee om ga daar net zo oberquote:Op zondag 19 januari 2014 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou aardappelpuree poeder wel gebruiken voor sommige zaken (misschien in knoedels een idee?), maar ik hou er niet van om het te eten zoals het is bedoeld. Krijg het vaak genoeg voorgeschoteld bij studenten helaasJe kunt er wel een andijviestamppot van maken die enigszins eetbaar is maar daar houdt het ook wel mee op.
Dat is geen guilty pleasure. Dat is godenvoer.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
(...) frietje patatje stoofvlees) (...)
Exactly my point. En typisch Belgisch. Friet dus.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is geen guilty pleasure. Dat is godenvoer.
Heb er niks mee te maken. We hebben in het NL's zoveel benamingen een eigen woord gegeven. 1 van de redenen waarom het een taal is. Patat.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Exactly my point. En typisch Belgisch. Friet dus.
Dat is wel raar ja.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:40 schreef frumslegnulk het volgende:
Rauwe alles. Rauwe gamba's (echt grijze, geen voorgekookte roze), rauw shoarmavlees, rauw gehakt, rauwe champignons. Wel in kleine hoeveelheden en geen kip. Maar dan nog. Beetje raar.
quote:Op zondag 19 januari 2014 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Of slagroom uit een spuitbus zo in je bek spuiten, dat is ook lekker.
Ieeuw!quote:Op zondag 19 januari 2014 21:40 schreef frumslegnulk het volgende:
Rauwe alles. Rauwe gamba's (echt grijze, geen voorgekookte roze), rauw shoarmavlees, rauw gehakt, rauwe champignons. Wel in kleine hoeveelheden en geen kip. Maar dan nog. Beetje raar.
Dat is toch gewoon lekker, dat is toch geen guilty pleasure?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:18 schreef Spanky78 het volgende:
Oja, duitse knakworsten (waarvan het velletje nog echt knakt) op een wit puntje met een heel klein beetje boter, wat mosterd en ruim ketchup.
Ik vind het lekker, zo af en toe geef ik me eraan overquote:Op zondag 19 januari 2014 22:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon lekker, dat is toch geen guilty pleasure?
Nooit ziek geworden?quote:Op zondag 19 januari 2014 21:40 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik kan me maar twee gevallen herinneren waar ik ziek ben geworden van voedsel, de eerste keer was door een sandwich tonijn uit de TESCO op vakantie in Schotland en de tweede keer door een bedorven kroepoekjequote:
Dit is niet normaal. Dit is goddelijk. Kun je ook met zee-egel doen. Zo lekker.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]
(...)
Oja, ik heb ook een keer best veel rauwe (zelfgeraapte) oesters gegeten maar oesters rauw opeten is normaal.
Klopt, veel mensen benaderen eten in schuldgevoel, met boete doen, en zichzelf belonen. Behalve dat je daar dik van wordt tast dat ook het vermogen aan om een OP te lezen.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig hoe de term guilty pleasure hier verschillend wordt geinterpreteerd. Veel vinden iets al een guilty pleasure als het een ongezond imago heeft (bijvoorbeeld bittterballen of een frietje stoofvlees) of als het niet culinair genoeg is (bijvoorbeeld aardappelpuree uit een pak, dit wordt veel verkocht dus is niet ongebruikelijjk. Best te eten ook trouwens).
Precies, het voldoet eigenlijk niet aan je standaarden, maar je hebt er toch een zwak voor.quote:Voor mij zijn guilty pleasures echt dingen die je anders eet dan op de manier waarop ze bedoeld zijn en wat je liever niet aan anderen laat zien.
Een meisje? Want ik ken ook zo iemand.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:09 schreef zwartja het volgende:
Ik ken iemand die overal Maggie bij doet. Over patat, pizza, gekookt ei, gebakken ei, aardappels.. overal..
Echte pepernoten of kruidnootjes?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:35 schreef djkoelkast het volgende:
Pepernoten (eigenlijk kruidnoten) in een glas melk en dan oplepepen.
Wel snel zijn anders heb je pepernotenpap, afhankelijk van het merk
Kruidnoten, maar dat vind ik een kutwoord. Hier heten ze al vanaf het begin der tijden pepernoten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:46 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Echte pepernoten of kruidnootjes?
Ik houd altijd expres nog een beetje macaroni apart als ik alles door de saus gooi, eet ik dat met alleen (oude) kaas en ketchupquote:
Dan ken jij mijn vriendquote:Op zondag 12 januari 2014 15:09 schreef zwartja het volgende:
Mijn vader met boter, suiker en kaneel (en dat doet ie met de rijst ook trouwens).quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:51 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik houd altijd expres nog een beetje macaroni apart als ik alles door de saus gooi, eet ik dat met alleen (oude) kaas en ketchup-
[..]
Dan ken jij mijn vriend. De maggi gaat hier over alles, behalve over de boterhammen. En volgens mij ook niet over de patat, maar het kan zijn dat ik dat verdrongen heb.
Gewoon nieuwsgierig welke je gebruikt, niet om de taalnazi uit te hangenquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:19 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Kruidnoten, maar dat vind ik een kutwoord. Hier heten ze al vanaf het begin der tijden pepernoten.
Van die taainoten (zo noem ik ze maar) blijven allemaal drijven. Het is wel de bedoeling dat ze de melk een beetje opslurpen. Die van de Aldi zijn erg goed en daar zitten ook geen rare ingrediënten in (in tegenstelling tot die van van Delft en Bolletje).quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:45 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig welke je gebruikt, niet om de taalnazi uit te hangen.
Waarom niet, das juist heel hip! Zalm sashimiquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:02 schreef Dastan het volgende:
Eet zalm altijd rauw. Hele stukken. Weet eigenlijk niet of dat slecht voor je is.
...
Dit doe ik allemaal vanzelfsprekend nooit in gezelschap van anderen.
Mayo door kroten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:04 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik ontbijt in het weekend vaak met een gebakken duitse biefstuk of platgeslagen blinde vink op een broodje.
En mayo op de boerenkoolvinden sommigen ook wat vreemd.
![]()
En vroeger at ik weleens maggi-blokjes
Dat is vies. Krijg jij niet meerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:18 schreef Popje-popje het volgende:
Saucijzenbroodje met een enorme hoeveelheid mayonaise
Oh ja...die guilty pleasure had ik ooit ook nog ergens in de jaren 70.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:15 schreef Buurpoes het volgende:
Mayo door kroten.
En het papiertje van het bouillonblokje lik ik wel af. Als niemand kijkt...
Dat is het allerlekkerstequote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:54 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is vies. Krijg jij niet meer
Een frikandel speciaal is helemaal geen guilty pleasure, dat is namelijk iets heel normaals dat dagelijks door honderdduizenden mensen gegeten wordt. Een guilty pleasure is iets dat je op een andere manier eet dan het bedoeld is, vreemde combinaties en wat je dan ook liever niet doet met andere mensen er bij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:21 schreef Spanky78 het volgende:
Ohja, een frikandel speciaal, da's ook wel een guilty pleasure, maar ik eet het niet al te vaak.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:54 schreef ausweiss het volgende:
Toastjes met stroop en gerookt paprika poeder(pimenton de la vera)
MMMMMMMM![]()
![]()
Niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een frikandel speciaal is helemaal geen guilty pleasure, dat is namelijk iets heel normaals dat dagelijks door honderdduizenden mensen gegeten wordt. Een guilty pleasure is iets dat je op een andere manier eet dan het bedoeld is, vreemde combinaties en wat je dan ook liever niet doet met andere mensen er bij.
Voel jij je dan betrapt als je een frikandel speciaal eet en er komt onverwachts iemand binnen....?quote:
Mogen wij zelf uitmaken wat onze quilty pleasures zijn?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een frikandel speciaal is helemaal geen guilty pleasure, dat is namelijk iets heel normaals dat dagelijks door honderdduizenden mensen gegeten wordt. Een guilty pleasure is iets dat je op een andere manier eet dan het bedoeld is, vreemde combinaties en wat je dan ook liever niet doet met andere mensen er bij.
Nou ben ik vrij schaamteloos, maar het zou duidelijk iets zijn waar ik me enigzins voor zou schamen ja: genieten van ordinair tokkievoedsel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voel jij je dan betrapt als je een frikandel speciaal eet en er komt onverwachts iemand binnen....?
Ik smeerde eerder wel eens stroop op een plak ontbijt spek.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Dat is een guilty pleasure, hoe kom je er op!
Ja, lekker zout... ik heb het alleen in huis als ik pindasoep maak...maar dan kan ik het ook niet laten...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:43 schreef bloempje-moi het volgende:
Vinger in een nieuwe pot pindakaas. Op een of andere manier onweerstaanbaar.
Heel herkenbaar.zeker als het goede pindakaas is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:43 schreef bloempje-moi het volgende:
Vinger in een nieuwe pot pindakaas. Op een of andere manier onweerstaanbaar.
Of van die koekjes met chocoladelaagje, en dan een dikke laag pindakaas er op smerenquote:Op zondag 26 januari 2014 11:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heel herkenbaar.zeker als het goede pindakaas is.
Een boterham met pindakaas en wat witte suiker erop was ook zo heerlijk fout.
Dat is gewoon superlekker en gezonder dan die Unox troep.quote:
Klinkt goed.. en het is lunchtijd. En ik heb vissticks in huis.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:59 schreef honeyblack het volgende:
vissticks bakken , kapot prakken flink wat mayo en peper er door heen mengen en dan op witte bolletjes....
ik prak ze ook kapot en meng het dan door witte bonen in tomatensausquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:59 schreef honeyblack het volgende:
vissticks bakken , kapot prakken flink wat mayo en peper er door heen mengen en dan op witte bolletjes....
En dat lekkere korstje dan, helemaal naar de maanquote:Op donderdag 30 januari 2014 19:38 schreef Prego het volgende:
[..]
ik prak ze ook kapot en meng het dan door witte bonen in tomatensaus![]()
quote:
Weet niet, geeft niet!quote:
Maar alleen deze hoor! Heb ze allemaal geprobeerd, maar geen kan op tegen deze!quote:
Bij welke winkel hebben ze die dan? Als die lekker is, soms lekker makkelijk toch?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Weet niet, geeft niet!
[..]
Maar alleen deze hoor! Heb ze allemaal geprobeerd, maar geen kan op tegen deze!
En toen zei je zeker:quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwam vorig jaar een kennis van mij tegen, een italiaan met een cateringbedrijfje. Bij de aldi, een kar vol met Lasagne...
Neuh, mijn glimlach zei genoegquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En toen zei je zeker:
[ afbeelding ]
De Aldi.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij welke winkel hebben ze die dan? Als die lekker is, soms lekker makkelijk toch?
ik vind die hotdogs master van ze. Helemaal als je die zelfmaakpakketten haalt. Lekker schransenquote:
Hey. Wat te denken van deze:quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
On topic, schitzeltjes gesneden van kalkoenfilet, heul veel van bakken en dan de volgende nog een keer van eten, koud
Dat met de Smac had ik een tijdje terug ook eens gedaan vanuit jeugdsentiment. Ik vond het zout en niet meer voor herhaling vatbaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebakken mariniers, gebakken smac of corned beef met uien en sambal
Ik heb net kippenlevertjes op, op een lekkere verse witte boterham met boter en banaan en gember....maar de guilty pleasure is met het korstje in de jus dopenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hey. Wat te denken van deze:
Levertjes ( maakt even niet uit welke) bakken met wat uitjes en stukjes spek en op een dik gesneden volkoren boterham uitsmeren.
en wat is jouw guilty pleasure?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:21 schreef budvar het volgende:
Valt me wel op dat wat voor veel mensen een guilty pleasure is voor mij redelijk normaal eten is.
Tja ik had eerder al Mcdonald's gezegd maar eigenlijk is dat ook best normaal voedsel. Ik schaam me eigenlijk ook niet voor wat ik naar binnen stouw, als ik het maar lekker vind.quote:
Dat klinkt lekkerquote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:16 schreef roos85 het volgende:
Gebakken spiegeleieren met kaas, spek en wat mayo.
Nou wat let je. Rennen naar de Burger King en stouw je vol.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:08 schreef budvar het volgende:
Tja ik had eerder al Mcdonald's gezegd maar eigenlijk is dat ook best normaal voedsel. Ik schaam me eigenlijk ook niet voor wat ik naar binnen stouw, als ik het maar lekker vind.
Maar als ik dan toch nog wat moet noemen blijf ik denk ik toch in de fast food, BurgerKing en dan vooral de double xxl cheeseburger met extra burger(triple dus) extra kaas en jalapenos.
En nu ik dit zo schrijf heb ik er ook enorm zin in zo'n ding gekregen.
De sateballen van Encko (vroeger Bakker) met chilisausquote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:26 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mooi topic dit :p
Wat ik eigenlijk nooit meer eet, maar ook zo vies lekker, is zijn die snackballetjes in satesaus uit blik van Struik of zo... Op een witte boterham, veel saus dat het brood helemaal soggy wordt
Of doperwtjes en worteltjes uit pot met mayo
Ik eet eigenlijk alles ook wel alles koud (als ontbijt).. Pizza pasta enz
vreselijk niet? Alleen te eten als je blauw als een reiger bentquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:27 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dat met de Smac had ik een tijdje terug ook eens gedaan vanuit jeugdsentiment. Ik vond het zout en niet meer voor herhaling vatbaar.
Als ik dat ben dan eet ik wel onderstaand.quote:Op zondag 9 februari 2014 00:14 schreef Pietverdriet het volgende:
vreselijk niet? Alleen te eten als je blauw als een reiger bent
Haggis is anders prima te eten hoorquote:Op maandag 10 februari 2014 16:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als ik dat ben dan eet ik wel onderstaand.
[ afbeelding ]
Je lust geen sla?quote:Op maandag 10 februari 2014 16:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als ik dat ben dan eet ik wel onderstaand.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:03 schreef raulbouli het volgende:
Buggles met die kaas uit een tube, liefst 2 tot 3 tubes per zak Buggles.
Een uur voor je lunch? Wat had je dan als lunch, voor mij is dat namelijk al de lunch.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen een uur voor de lunch weer even mijn guilty pleasure gehad.Totaal geen spijt!![]()
Dat ziet er overkookt uit, doe dan maar die haggis.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen een uur voor de lunch weer even mijn guilty pleasure gehad.Totaal geen spijt!![]()
Ik ook. Ik doe overal hele fijne geraspte kaas op.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:58 schreef Ludd het volgende:
Ik eet wel eens zo'n zakje met gebakken uitjes.
doe ik ook gerust. maar dan met een schotse whisky.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:58 schreef monkyyy het volgende:
De echte guilty pleasure hier is het feit dat je JD puur drinktquote:Op maandag 13 januari 2014 00:58 schreef monkyyy het volgende:
oeh, ja. die zijn goed.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:26 schreef Miss_Virgo het volgende:
Mooi topic dit :p
Wat ik eigenlijk nooit meer eet, maar ook zo vies lekker, is zijn die snackballetjes in satesaus uit blik van Struik of zo... Op een witte boterham, veel saus dat het brood helemaal soggy wordt
Ik heb nog heel lang (tot mijn 10e) af en toe babypotjes gegeten. steeds als ik in de AH ben en langs het schap loop overweeg ik om er een paar te kopen. Jeugdsentiment enzoquote:Op zaterdag 15 februari 2014 03:16 schreef Grunge. het volgende:
De Aldi heeft geweldige toetjes, de danoontjes (Ursi met het blauwe beertje, 'mijn eerste kwarktoetje' of zo) en het luchtige chocoladetoetje. Ik eet ze nu alleen nog maar amper omdat ik begon met gezond eten en je dan nog weleens kunt schrikken van wat er in iets zit.
[ afbeelding ]
Babypotjes, vroeger vaak het kidneybonenpotje, daar was zelfs een heel grote van, maar die is uit de handel. Heel jammer.
[ afbeelding ]
Tagliatelle met roomsaus uit een pakje. Zó slecht. Ik haal het ook bijna nooit meer in huis omdat die zak veel te snel leeg gaat in mijn eentje.
[ afbeelding ]
Héél véél zout, dat je er rillingen van krijgt. Over de boerenkool, de patat of de aardappelschijfjes, heerlijk.
Vla, veel te veel vla. Sinds een aantal jaar gooi ik in plaats van vanillevla bananenvla bij mijn chocoladevla. Ik ben sowieso een sucker voor de combinatie chocolade en banaan.
[ afbeelding ]
Mijn moeder zegt altijd dat ik als een baby eet en ze heeft duidelijk gelijk.
Gewoon proberen, het is echt lekkerder dan de meeste mensen denken. Ik heb nu weleens met bloemkool, ei en kaas, niet vaak want het haalt het niet bij de kidneybonenpotjes waar ik verslaafd aan was, maar toch lekker. Ik heb een keer gelezen dat veel ouders dol op die potjes zijn omdat ze erachter komen dat het toch wel erg lekker is door het voorproeven voor de baby'squote:Op woensdag 19 februari 2014 16:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik heb nog heel lang (tot mijn 10e) af en toe babypotjes gegeten. steeds als ik in de AH ben en langs het schap loop overweeg ik om er een paar te kopen. Jeugdsentiment enzo
ik wil altijd Venz met funnies! anders vind ik de hagelslag niet lekkerquote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:31 schreef Jula123 het volgende:
Mijn hagelslag is altijd van k3, piet piraat of mega toby/mindy.
In mager spek zit evenveel vet als in gewoon spek, alleen zit er ook nog een sloot water in waardoor de verhouding veranderd en ze het mager mogen noemen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:11 schreef Probability het volgende:
O en soms eet ik zo'n heel bakje leeg met (gerookte) spekblokjes zonder ze te bakken rechtstreeks uit de koelkast![]()
Nooit de magere, altijd de vette![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
o ja ik vind die magere niet lekker dus heb liever de gewonequote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:04 schreef budvar het volgende:
[..]
In mager spek zit evenveel vet als in gewoon spek, alleen zit er ook nog een sloot water in waardoor de verhouding veranderd en ze het mager mogen noemen.
ik dacht dat je ook 'normale' had van die roze/wittequote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:17 schreef djkoelkast het volgende:
De vette dat zijn die witte:
[ afbeelding ]
Die roze/witte noemen ze mager omdat er ook nog vlees aan zit en niet alleen vet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |