Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mensen die als jij aan het inhalen bent op je bumper plakken en je direct voorbij rijden als je weer naar rechts gaat, terwijl je op een 3-baansweg rijdt en er links van je dus nog een lege rijstrook is. Ga daar dan overheen zou je zeggen.
Ah, daar is er weer eentje hoor; sokken of sloffen?quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Ook op de snelweg moet je gewoon afstand houden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.
Op de snelweg is het een heel ander verhaal dan binnen de bebouwde kom.
Wat is daar het nut van?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:42 schreef sandertjuh het volgende:
Mensen die met een paar regendruppels met hun binnenlampje aan gaan rijden...
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowatquote:
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Herkenbaar hoor, gebeurd bij ook vaak zat op de A27 waar het 3 banen is. Mij zowat van de weg afdrukken terwijl je ook nog naar een leeg linkerbaantje kan.. droeftoeters!quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..
Oh, ik laat hardrijders ook altijd langs hoor. Ga sowieso zoveel mogelijk naar rechts. Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'
Ik heb het nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
"Waarom zou je naar rechts gaan als je over een halve minuut weer naar links moet voor de volgende vrachtwagen?"
Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Uiteraard, maar als je dat niet kan verdien je het ook niet om een auto te mogen besturen toch?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik doe zo goed als hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik doe zo goed als hetzelfde.
Links blijven hangen omdat er verderop nog een langzamere deelnemer rijdt is vaak onnodig, omdat die harder rijdt dan je denkt en je dus een tijd onnodig links rijdt. In die tijd kun je dus prima naar rechts.
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Je gaat wel anders naar verkeer kijken jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Het probleem is als je rechts inhaalt dat de linksrijder vaak een zombie is. Leeft in zijn eigen wereld en fuck de rest.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef daNpy het volgende:
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).
Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
Ja dat is waar. Maar met de motor heb ik geen cruise en heb ik die andere auto ook zo ingehaaldquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Paar proeflesjes en één keer een stukkie snelweg, en je weet precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Klopt, maar knipperende dingen vallen gewoon op, dus hoe vaker je van rijstrook wisselt, hoe beter je zichtbaarheidquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar met de motor heb ik geen cruise en heb ik die andere auto ook zo ingehaald
Kletskousquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het is een logische regel aangezien het een gevolg van het links inhalen betreft. Heeft niks maar dan ook niks te maken met "symptoonbestrijding".quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef daNpy het volgende:
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).
Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
9 van de 10 keer zijn ze met hun telefoon bezig, niet bellen, maar whatsappen ofzo...quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:39 schreef silenthill het volgende:
Mensen die zitten te slingeren op de snelweg. Niet in dezelfde rijstrook rijden. Vooral 's nachts of vroeg in de ochtend, in het weekend.
Haal ik zo snel mogelijk in. Vraag me dan altijd af: hebben die een slok op? Oververmoeid?
Ik blijf en tenminste niet achter rijden.
Die haal ik ook zsm in, desnoods met een rijstrook tussen ons inquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:39 schreef silenthill het volgende:
Mensen die zitten te slingeren op de snelweg. Niet in dezelfde rijstrook rijden. Vooral 's nachts of vroeg in de ochtend, in het weekend.
Haal ik zo snel mogelijk in. Vraag me dan altijd af: hebben die een slok op? Oververmoeid?
Ik blijf en tenminste niet achter rijden.
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een logische regel aangezien het een gevolg van het links inhalen betreft. Heeft niks maar dan ook niks te maken met "symptoonbestrijding".
Of ben je tegen het aan één kant inhalen?
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:11 schreef silenthill het volgende:
Mensen die met hun smartphone bezig zijn. Gewoon boete en rijbewijs 3 maanden kwijt.
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:18 schreef starla het volgende:
[..]
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.
Idioterie
Dit dus. Maar zo lang als mensen de rechter rijstrook blijven zien als een strook enkel voor vrachtwagens, kom je nergens. Ook bizar trouwens, loop je op iemand in, die gaat uiteindelijk, na 3x groot licht gegeven te hebben, naar rechts, jij erlangs en ook naar rechts, zie je diegene weer naar links gaan...quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:28 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.
Ja graag, want 2 seconden is wel erg lang namelijkquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Op de snelweg ben je in die 2 seconden alweer een dikke 60 meter verderquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Dat is het probleem met wetgeving, het maakt alles zo zwart-wit. Geen ruimte voor nuance, of een rechter moet iets als 'verzachtende omstandigheden' in zijn uitspraak meenemen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken. Als je tijdens het rijden met je navi moet kloten, heb je hem dus duidelijk niet vooraf ingesteld.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Je draait het om, het is natuurlijk niet "de verantwoordelijk" van de linksplakker dat jij wel even rechts moet inhalen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
sland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Misschien wel iddquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken.
Ergens moet er een grens zijn om te handhaven. Rollen met het ding in je hand -> hangen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:34 schreef starla het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.
Dan gaat het rijbewijs inleveren mij ver. Een boete: prima. Maar waarom nu toch het rijbewijs inleveren? Waarom moet alles maar zwaarder gestraft worden? Zijn er niet talloze onderzoeken die zeggen dat zwaardere straffen NIET helpen tegen recidieven en de criminaliteitscijfers?
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht isquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
want niemand vindt het terecht als ze een prent krijgen.
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:43 schreef starla het volgende:
[..]
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht is
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...
Rare dingen, die starla's
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:07 schreef starla het volgende:
[..]
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.
Ik zeg dat je rijbewijs inleveren als je bezig bent met je iPhone overdreven is, boete prima. Had ik al eerder gezegd.
Rare manier van lezen die Sounddragon.
Rijbewijs inleveren =/= boete en dat weet je donders goed. Not even the same ball park. Maar je bent wel creatief om je in allerlei bochten te wringen om toch je gelijk te halen, chapeau.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.![]()
Laat je auto maar lekker waar hij is.
Ik laat het hierbij.
Je leest niet wat ik zeg. Ik hoop voor je dat er een politieauto in de buurt is. Die zien het en houden je staande. Is zelfs al een paar keer in BodW en WMB geweest, staande houding, invordering onder art. 5 en EMG. Nou, de EMG alleen al kost je iets van 800 euro en 3 vrije dagen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:41 schreef kingtoppie het volgende:
Je kunt voor alles op de rem staan harry, al zag je een spook, nu is het nog met een reden.. Weetje, dat soort mensen ongestraft zo laten kleven dat lijkt mij pas gevaarlijk... Zou leuk zijn als je door middel van een filmpje op te sturen naar de politie je iemand een boete zou kunnen geven, dan zou je er nog iets mee kunnen doen namelijk, maar volgens mij gaan ze op basis van particuliere camera beelden geen boetes uitdelen.
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt. En over het feit dat die ander niet rechts houdt, komen we weer bij dat hitsige. Mensen die ieder gaatje dicht willen trappen en iemand die tussen 2 vrachtwagens klem dreigt te komen zitten, willen we er kosten wat kost niet tussen laten. Dus wat doet/denkt diegene de volgende keer: fuck it, ik blijf links. Anderzijds komt dat niet tussen laten weer door mensen die hem met 95 naar links knikkeren en weigeren te versnellen, dus met 95 een vrachtwagen inhalen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:Rechts inhalen is ongeacht je voorganger gevaarlijk, daarentegen is links blijven plakken helemaal niet gevaarlijk, het wekt alleen irritatie op. Dus dat rechts inhalen zwaarder bestraft wordt is volstrekt logisch.
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld. Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt.
Een rechterbuitenspiegel is tegenwoordig wel verplicht.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem. Ik geloof dat een rechter buitenspiegel niet eens verplicht is, zie het extra gevaar.
Dusquote:
Dan krijg je dus dit:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:15 schreef Descendent het volgende:
Beter geef je ff groot licht dan o.i.d.
Plus mensen die dan op de rem gaan hangen en je gaan lopen klieren. Kleven doe ik trouwens niet, ik kom wel eens een seconde op iemands bumper te hangen, maar dat is dan meer als ik hem laat uitrollen. Daarna neemt de afstand eigenlijk ook altijd weer direct toe, is het door bijremmen of gewoon doordat mijn snelheid dan lager is dan die van mijn voorganger.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar het is wel wat P_B zegt, als je in Duitsland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Heb je mijn betoog net gelezen? Het kan levens schelen: een SEH OK team dat in het weekend opgeroepen wordt, een vrijwillig brandweerman die opgepiept wordt, een KNRM opstapper die opgepiept wordt, een AT die met spoed naar een melding moeten, maar zich niet herkenbaar kunnen maken, noem het op. Allemaal mensen die geen voorrangsvoertuig hebben of geen optische en geluidssignalen kunnen voeren op dat moment maar wel gegronde haast hebben. Dan is het niet meer even wachten, dan moet je gewoon opgerot zijn naar de rechter rijstrook als daar gewoon ruimte is. Daarbij, op het moment dat jij groot licht geeft, zal een doorsnee Nederlandse bestuurder juist op de rem gaan staan, net zoals deze Engelse bestuurder in dit Engelse filmpje. En deze situaties kom ik 's nachts ook veel tegen:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld.
Ik hang zelf niet op mensen hun bumper, ik signaleer wel als de ruimte er is (het is natuurlijk gewoon kansloos om, terwijl iemand naast een vrachtwagen zit, groot licht te geven).quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.
Iemand die op rijstrook 1 rijdt (je telt de rijstroken van een rijbaan vanaf de middenberm) terwijl 2 en 3 (en zelfs ook 4) ook leeg zijn, ga ik niet eens meer seinen en rijd ik over rijstrook 3 door. Dan zit er een rijstrook tussen mij en de linksplakker, ik ga een beetje ruzie lopen makenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem.
quote:
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.quote:
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaarquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:18 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaar
Dat commentaar van die kerel is geweldig en precies wat iedereen denkt volgens mij
Over het rechts inhalen, dat doe ik maar al te vaak. Ik ga niet een treintje maken op de linker rijstrook. Als ik gepakt wordt, dan maar een boete + uitleg aan ome agent waarom ik het deed.
Rij veel van Gouda naar Delft, pak dan afslag rijswijk naar stukje A4. IEDEREEN blijft daar links, omdat ze 2 kilometer verderop bang zijn in te voegen. Ff een plaatje zoeken ter verduidelijking...
LEES NOU EENS GODVERDOMME!!!quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:42 schreef J.James het volgende:
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.Het grappige is dat het soort mensen dat hij noemt (SEH team, KNRM) juist niet bumperkleven omdat ze weten dat dat niet helpt en het dan alleen maar langer duurt voordat ze op hun plek van bestemming aankomen.Daarnaast, als het echt spoedeisend is worden ze gewoon begeleid door de politie of opgehaald door een opvallende auto met zwaailichten en sirene.
De meningen lopen nogal eens uiteen hierquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:02 schreef daNpy het volgende:
Gezellig topic
Gelukkig heb ik een motor, dan ben je er al ruim voorbij in voor degene voor je zijn ogen van zijn smartphone of navigatie af heeft gehaald
Neem maar eens een proefles en kijk maar eens of je nog zoveel lef (of zo'n grote mond hebtquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:08 schreef starla het volgende:
[..]
De meningen lopen nogal eens uiteen hier![]()
Motorrijden lijkt me prachtig, alleen ben ik bang dat ik me ga gedragen als een gemiddelde motorrijder; elk gaatje pakken dat je maar kunt vinden (op de weg dan)
Dat is geen haantjes gedrag, maar eigen veiligheid.quote:Laatst stond ik links bij de stoplichten voor rechtdoor naast een andere auto. Ik stond netjes een half metertje ofzo vóór de streep. Komt er een motorrijder tussen ons door en komt die links staan (dus voor mij), maar over de stopstreep. Bleeh, dat haantjesgedrag. Ik natuurlijk geen idee wat ik kan verwachten; normaal trekken ze wel snel op, maar voor hetzelfde geld is het een trage en ik heb een vrij snelle auto, dus was erg voorzichtig met optrekken, zodat de rechter rijstrook weer sneller ging...
Haha
Doe eens een beetje normaal man, je zit hier niet in de kroegquote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
LEES NOU EENS GODVERDOMME!Ik heb het - knip - al de hele tijd over mensen die een lichtsignaal kunnen geven en niet bumperkleven, maar wel haast hebben, en de daarop volgende reactie, meestal een braketest of andere klierreactie (langer links blijven hangen, van mensen die direct op hun pikkie getrapt zijn.
Ik sta niet links om vervolgens te moeten wachten op een motorrijder die zijn gashendel niet kan vinden. Als je links staat of uberhaupt naar voren kruipt, moet je weg zijn als het groen wordt. Als je dat niet kan en eerst nog 5 seconde reactietijd nodig hebt, blijf je maar achter in de rij staan. Geldt ook voor andere figuren die links gaan staan en eerst door 3 auto's rechts voorbij gereden worden voordat ze een keer het gas hebben gevonden. Blijf dan lekker rechts. Is veiliger dan iedereen voorbij kruipen en suggereren dat je dus vlot bent, in het geval van de motorrijder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:12 schreef daNpy het volgende:
Je rijdt geen motor om achteraan aan te sluiten en net zo hard ( ) als auto's op te trekken.
Nee, en daarom is het ook strontirritant dat mensen je reactie verdraaien of gewoon niet lezen en daarop gaan reageren. In de kroeg zijn we dat gewend van mensen, want luidruchtig en drank, dus minder scherp. Hier staat het geschreven, dus verwacht ik dat mensen lezen, nogmaals lezen als ze het niet geheel begrijpen en daarop reageren (in plaats van mij woorden in de mond te leggen).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens een beetje normaal man, je zit hier niet in de kroeg
Over de streep staan vind ik wel aardig haantjesgedrag. Dan heb je ook nog van die gasten die steeds wat verder over de streep kruipen terwijl het nog rood is. Daar heb ik wel zo'n hekel aanquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:12 schreef daNpy het volgende:
Dat is geen haantjes gedrag, maar eigen veiligheid.
Dat zie ik meer automobilisten dan motorrijders doen, als je 1 pootje aan de grond hebt is het helemaal niet handig om verder te kruipen, bovendien moet je je kop helemaal achterover houden om het stoplicht nog te kunnen zienquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:52 schreef starla het volgende:
[..]
Over de streep staan vind ik wel aardig haantjesgedrag. Dan heb je ook nog van die gasten die steeds wat verder over de streep kruipen terwijl het nog rood is. Daar heb ik wel zo'n hekel aan
Volgens mij niet... Loop nu al voor de 4e keer te lezen en Danpy schrijft waarom je voor iemand gaat staan en ik schrijf waarom ik een hekel heb aan bepaalde figuren die ervoor gaan staan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:49 schreef Anne het volgende:
Je leest nu zelf de post van danpy niet fatsoenlijk en je 'valt gewoon aan'.
Met de motor ben je over het algemeen echt wel eerder weg als een auto. Maar hey, iedereen maakt wel eens een foutje hequote:Op donderdag 2 januari 2014 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij niet... Loop nu al voor de 4e keer te lezen en Danpy schrijft waarom je voor iemand gaat staan en ik schrijf waarom ik een hekel heb aan bepaalde figuren die ervoor gaan staan.
Klopt en als het kan ook nog even de koppeling laten slippenquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef daNpy het volgende:
Dat zie ik meer automobilisten dan motorrijders doen
Lees de topicpointer nog eens, je zit op het randje.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik sta niet links om vervolgens te moeten wachten op een motorrijder die zijn gashendel niet kan vinden. Als je links staat of uberhaupt naar voren kruipt, moet je weg zijn als het groen wordt. Als je dat niet kan en eerst nog 5 seconde reactietijd nodig hebt, blijf je maar achter in de rij staan. Geldt ook voor andere figuren die links gaan staan en eerst door 3 auto's rechts voorbij gereden worden voordat ze een keer het gas hebben gevonden. Blijf dan lekker rechts. Is veiliger dan iedereen voorbij kruipen en suggereren dat je dus vlot bent, in het geval van de motorrijder.
En nee, ik haat geen motorrijders. File en motorrijder in mijn spiegel, ik ga extra uiterst links of rechts rijden zodat je een ruime vrije doorgang hebt (in plaats van blokken zoals sommige doen). Bij het verkeerslicht laat ik meestal ook zo'n gat, zodat je er zonder gestunt doorheen kan en wellicht dat ik daarom des te meer de balen ervan heb als ik vervolgens opgehouden wordt door een motorrijder die niet optrekt.
[..]
Nee, en daarom is het ook strontirritant dat mensen je reactie verdraaien of gewoon niet lezen en daarop gaan reageren. In de kroeg zijn we dat gewend van mensen, want luidruchtig en drank, dus minder scherp. Hier staat het geschreven, dus verwacht ik dat mensen lezen, nogmaals lezen als ze het niet geheel begrijpen en daarop reageren (in plaats van mij woorden in de mond te leggen).
quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik begrijp je frustratie, maar zo gaat het hier nou eenmaal bij tijd en wijle, en dat wéét je, want je hangt hier al wat langer in het topic,
Fair enough... Got me there.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
Tel tot 10 voor je iets post, lees je reaktie nog eens, constateer dat GODVERDOMME niet in het rijtje thuis hoort, delete, en ram dan pas op "invoeren"
quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
LEES NOU EENS GODVERDOMME!!! Ik heb het verdomme
quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-01-2014 11:58:27 (Tot 20 tellen doet...) ]
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Fair enough... Got me there.
[..]
[..]
Precies, maar ik mag daar niet vanuit gaan, want dan zit ik erachter op. Daarom mijn ergernis dat hij voor me gaat staan terwijl er eigenlijk geen ruimte was, want hij moest -om voor te komen- over de streep staan. Nah goed, hij was inderdaad aardig snel wegquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef daNpy het volgende:
Met de motor ben je over het algemeen echt wel eerder weg als een auto.
Daarom vind ik het ook niet zo netjes idd, maar als je dus braaf in het midden gaat staan, heb je weer zo'n debiel die door rood vertrekt vlak langs jequote:Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef starla het volgende:
[..]
Precies, maar ik mag daar niet vanuit gaan, want dan zit ik erachter op. Daarom mijn ergernis dat hij voor me gaat staan terwijl er eigenlijk geen ruimte was, want hij moest -om voor te komen- over de streep staan. Nah goed, hij was inderdaad aardig snel weg
Dus je postte een irritatie die er niet eens wasquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef starla het volgende:
[..]
Precies, maar ik mag daar niet vanuit gaan, want dan zit ik erachter op. Daarom mijn ergernis dat hij voor me gaat staan terwijl er eigenlijk geen ruimte was, want hij moest -om voor te komen- over de streep staan. Nah goed, hij was inderdaad aardig snel weg
Had ie trouwens net zo goed gewoon rechts kunnen staan maar à la.
Jawel, dat hij over de streep staat, links. Dat hij dan van 0 tot 100 accelereert in 3 seconden waar je 50 mag doet daar niets aan af (over goed lezen gesproken....)quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus je postte een irritatie die er niet eens was.
Ik zet hem er alleen een beetje voor als er nog iemand mee rijdt naar voren. Sta ik daar alleen, dan blijf ik er tussen staan. Knappe blikker die me eruit trekt, ook al geef ik hem een seconde voorsprongquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook niet zo netjes idd, maar als je dus braaf in het midden gaat staan, heb je weer zo'n debiel die door rood vertrekt vlak langs je
Neem aan dat als er 2 Civics met riooluitlaat en verlaagd onderstel staan te revven, je daar niet voor gaat staan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef daNpy het volgende:
Maar als het ff kan ga ik ook voor een auto staan (links of rechts maakt me niet uit) omdat ik al genoeg "lollige" automobilisten heb meegemaakt
Klopt, gelukkig wel. Maar ik tref ze iets te vaak die dat niet zijn. En dan heb ik echt niet zo'n overdreven snelle auto (0-100 in 10+ sec) en ik moet als het groen word eerst de versnelling in (sta volledig in zijn vrij met koppeling los, iets met druklager enzo). En het zit niet in het optrekken zelf, maar in de reactie, want het optrekken wint een motor toch wel, zelfs een 11 KWer, daar maak ik mij echt geen illusies.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef daNpy het volgende:
Met de motor ben je over het algemeen echt wel eerder weg als een auto.
Ja, jij gaat ervanuit dat mensen optrekken als het groen wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zet hem er alleen een beetje voor als er nog iemand mee rijdt naar voren. Sta ik daar alleen, dan blijf ik er tussen staan. Knappe blikker die me eruit trekt, ook al geef ik hem een seconde voorsprong
Dan blijf ik er vaak achter iddquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neem aan dat als er 2 Civics met riooluitlaat en verlaagd onderstel staan te revven, je daar niet voor gaat staan?
Al is sjappie nog zo snel.. SD is snellerquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, jij gaat ervanuit dat mensen optrekken als het groen wordt.
Maar sjappies die willen winnen spelen niet eerlijk he
Mag ik dan aannemen dat SD zijn reactie ook snel is en SD het gas gevonden heeft als het licht groen wordt?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Al is sjappie nog zo snel.. SD is sneller
Ja duh, sta standaard in zijn één. Auto's die links en rechts naar je gaan rijden is niet bepaald een ideale situatiequote:Op donderdag 2 januari 2014 12:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mag ik dan aannemen dat SD zijn reactie ook snel is en SD het gas gevonden heeft als het licht groen wordt?
Het werd overigens nog helemaal niet groen, ander verkeer ging nog voorquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Al is sjappie nog zo snel.. SD is sneller
Wat doe jij als je door een stilstaande rij aan het rijden bent en het wordt groen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja duh, sta standaard in zijn één. Auto's die links en rechts naar je gaan rijden is niet bepaald een ideale situatieAs said; je gaat vooraan staan omdat achteraan domweg onveilig is met een motor ivbm zichtbaarheid, dan lijkt het me wijs dat je zorgt dat je weg bent voordat men naast je gaat rollen, anders krijg je een nogal averechts effect.
In de regel ben ik het ritsvlak aan de overkant al voorbij, voordat iemand in blik zijn neus ook maar óp het kruisingsvlak heeft![]()
Mjah, geen groen is geen gas.. ik ben geen lemmingquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het werd overigens nog helemaal niet groen, ander verkeer ging nog voor
Ligt aan de situatie en de ruimte die ik heb.. potentiëel heb ik prut zat om hem er héél snel tussendoor te raggen, da's niet lief voor de mensen die me idd nog niet gezien hadden, maar wel het veiligste voor mijzelf. Als je geen ruimte hebt om er voorlangs uit te peren of het is domweg nog te ver, pak je het grootste en dichtstbijzijnde gat links of rechts en knipper je jezelf ertussen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat doe jij als je door een stilstaande rij aan het rijden bent en het wordt groen?
Je weet dan zo goed als zeker dat de mensen waar je tussen rijdt je niet meer zien want die kijken echt niet in hun spiegel.
Dan ben ik soms een irritatie-opwekkende aso; so be itquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:52 schreef daNpy het volgende:
Ja precies, maar soms haal je het gewoon niet
Ik gooi hem er dan ook tussen in het grootst mogelijke gat.
Hard ertussendoor rijden vind ik erg asociaal en ook irritatie opwekkend - dus alleen maar gevaarlijker voor jezelf.
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
potentiëel heb ik prut zat om hem er héél snel tussendoor te raggen
Dit vind ik nog niet zo irritant als die klapidioten zonder dempers (straight pipe), dat vind ik vreselijk irritant, tis geen V10 ofsow.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...
Oh, dit bedoelde ik dus precies:
Vanaf 2:54![]()
Hee Anne. Wij hebben vorig jaar onze differences gehad maar dit is een nieuw jaar met nieuwe kansen en zo en ik wens je bij deze een goed en gezond 2014 toe.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:49 schreef Anne het volgende:
Je leest nu zelf de post van danpy niet fatsoenlijk en je 'valt gewoon aan'.
Verder ga ik op mijn handen zitten.
Ik vind dat ook niet netjes, maar op de motor gaat mijn veiligheid boven het comfort van anderen. Ook boven de wet trouwens, de reden dat ik wel eens een klein stukkie over de stopstreep sta als ik dat nodig acht. Mag niet, wel zo veilig als er een opgefokt Golf kereltje naast je staat.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...
Oh, dit bedoelde ik dus precies:
Vanaf 2:54![]()
Dan rijden ze je van je fiets af én daarvoor heb je geen motorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef starla het volgende:
Maar de wet hoort juist de veiligheid te garanderen. Wat is er mis met gewoon achter aansluiten en met het verkeer meerijden? Je bent echt niet onzichtbaar in de achteruitkijkspiegel...
Motorrijders denken altijd dat ze op elk moment doodgereden worden. In de praktijk kan een motorrijder prima achter aansluiten maar omdat ze mogen voordringen hebben ze het zichzelf aangepraat dat ze dit perse moeten doen omdat ze anders doodgereden gaan worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef starla het volgende:
Maar de wet hoort juist de veiligheid te garanderen. Wat is er mis met gewoon achter aansluiten en met het verkeer meerijden? Je bent echt niet onzichtbaar in de achteruitkijkspiegel...
Wel frappant ja, want volgens mij word je eerder doodgereden als je aan lane splitting doet bij rijdend verkeer, je overal maar tussen wurmt, dan dat je gewoon zoals menigeen met het verkeer meerijdt. Maar goed, dat is vanuit automobilist-perspectief. Klaarblijkelijk denken de motorrijders daar anders over.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:09 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Motorrijders denken altijd dat ze op elk moment doodgereden worden. In de praktijk kan een motorrijder prima achter aansluiten maar omdat ze mogen voordringen hebben ze het zichzelf aangepraat dat ze dit perse moeten doen omdat ze anders doodgereden gaan worden.
Het idee is dat je niet van achter wordt aangereden. Zeker bij plotselinge files kan dat echt je leven redden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:46 schreef starla het volgende:
[..]
Wel frappant ja, want volgens mij word je eerder doodgereden als je aan lane splitting doet bij rijdend verkeer, je overal maar tussen wurmt, dan dat je gewoon zoals menigeen met het verkeer meerijdt. Maar goed, dat is vanuit automobilist-perspectief. Klaarblijkelijk denken de motorrijders daar anders over.
Het was ook meer als grapje bedoeldquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.
Leuk man, generaliseren, maar het komt zo dom over, vind je ook niet?
Bij een plotselinge file wellicht wel, bij een stoplicht slaat het natuurlijk nergens op. En motorrijders doen het standaard bij elk stoplicht puur zodat ze voor kunnen kruipen, heeft een zak met veiligheid te maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:47 schreef thenxero het volgende:
[..]
Het idee is dat je niet van achter wordt aangereden. Zeker bij plotselinge files kan dat echt je leven redden.
Maar je hebt natuurlijk ook idioten die alle grenzen opzoeken en met 200km/h tussen auto's doorrazen op de snelweg. Ja, dat is natuurlijk niet veilig meer.
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:59 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Bij een plotselinge file wellicht wel, bij een stoplicht slaat het natuurlijk nergens op. En motorrijders doen het standaard bij elk stoplicht puur zodat ze voor kunnen kruipen, heeft een zak met veiligheid te maken.
Maar motorrijders hebben gemiddeld genomen een enorm asociaal weggedrag, meesten zien dat zelf echter niet in.
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.
Overigens is het rijden tussen een file door een stuk listiger als vooraan gaan staan bij een verkeerslicht, en dat komt niet door de snelheden, maar omdat automobilisten doorgaans die spiegels voor de sier hebben en voor elke meter een baantje op willen schuiven.
Alsof men dat hier snaptquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef BigSmurf het volgende:
Wat me bij motorrijders in Nederland wel vaak opvalt ten opzichte van het buitenland, is dat ze je nooit even bedanken (op uitzonderingen na). Pootje uit als je even wat meer ruimte geeft in de file door richting de vluchtstrook te sturen zie je hier bijna niet.
Als je op een hoek staat kun je nog weg als er achter je iemand niet opletquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.
Als je een meter of 2 afstand tot je voorganger houdt ook. Dan kan die auto voor je je nog zien ook!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Alsof men dat hier snapt
Ik vermoed dat de meeste automobilisten dat pootje als 'schop' opvatten.
[..]
Als je op een hoek staat kun je nog weg als er achter je iemand niet opletAnders wordt het echt een sandwich.
Als je recht achter me gaat staan, sta je precies in m'n binnenspiegel. Of recht voor m'n neus als ik achter je sta. Dat het achterlicht voor derde remlicht aangezien wordt lijkt me sterk; als je zo scheel bent kan je beter met de bus gaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:47 schreef BlackLining het volgende:
En als je er recht achter gaat staan val je nog meer weg omdat het geheel dan symmetrisch blijft. Plus dat je achterlicht wegvalt als derde remlicht van de auto.
Moet je er achter, dan is de beste positie als het ware in lijn met de bestuurders (of bijrijdersstoelen als je links staat), een meter of twee achter de auto voor je zodat je ruimte hebt om weg te kunnen.
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef BigSmurf het volgende:
Wat me bij motorrijders in Nederland wel vaak opvalt ten opzichte van het buitenland, is dat ze je nooit even bedanken (op uitzonderingen na). Pootje uit als je even wat meer ruimte geeft in de file door richting de vluchtstrook te sturen zie je hier bijna niet.
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.
Dat laatste over automobilisten zonder geduld... Ja, dat snap ik ook niet.. Waarom niet gewoon relaxt blijven, je bent er echt niet eerder door thuis en je wekt alleen maar irritatie op, gevaar zelfs voor motorrijders.
Heb het een keer meegemaakt dat ik in een file wat half lag in te dutten en wat dicht op de middellijn kwam,raampje open,warm buiten,lange dag gehad..schrok "wakker" en ging weer richting rechts,armpje buitenboord en kreeg een soort van high five van een motorrijder toen hij tussendoor kwam en een duimpje erna,blijft een leuke ervaring.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar
![]()
Ik steek veel vaker een duimpie, of even mijn hand op in het langsrijden.
[..]
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staan![]()
En geduld,, ja, dat heeft niemand meer tegenwoordig.. westerse mentaliteit
Oh dat is ook zo hoor. Waar het kan maak ik ook ruimte, daar niet van.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar
![]()
[..]
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staan![]()
En geduld,, ja, dat heeft niemand meer tegenwoordig.. westerse mentaliteit
SPOILER: Disclaimer voor het volk dat niet kan lezen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de stad is dat echt geen issue. En nog dringen ze daar lekker voor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.
Overigens is het rijden tussen een file door een stuk listiger als vooraan gaan staan bij een verkeerslicht, en dat komt niet door de snelheden, maar omdat automobilisten doorgaans die spiegels voor de sier hebben en voor elke meter een baantje op willen schuiven.
Aso's zijn het; allemaalquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:01 schreef Tsurany het volgende:
[..]
In de stad is dat echt geen issue. En nog dringen ze daar lekker voor.
En die motorrijders moeten niet janken over de file. Zodra ze de kans krijgen gaan ze al tussen de auto's door, ook al rijdt de rest afwisselend 50-80. Als je zelf zo weinig rekening houd met de rest van het verkeer moet je niet verwachten dat de rest dat wel met jou gaat houden. Ik ben er inmiddels mee gestopt om ook maar een centimeter op te schuiven voor motorrijders aangezien het gros gewoon lompe horken zijn.
Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aso's zijn het; allemaal![]()
Moeten we nu happen? beetje érg doozichtige troll vind je zelf ook niet?
Veel mensen hebben juist wel ruimte. Als ik heel de tijd moet bedanken dan kan ik amper nog rijden. Soms doe ik het wel, maar da's net als met zwaaien naar andere motorrijders op de eerste zonnige dag in april. Ik wil er best aan meedoen maar het houdt een keer op.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen.
Lemme guess, je mag je motorrijbewijs niet halen van je vriendin?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.
Lekker is dat ja, zeker bij stoplichten met een enkele detectielusquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:53 schreef J.James het volgende:
Oh, dus daarom heb je van die mensen in auto's die niet helemaal doorrijden tot de stopstreep, maar al een stuk daarvoor stoppen. Die verwachten natuurlijk dat ze ingehaald worden door een motorrijder.
Nee maar serieus: wat bezield die mensen? Niet helemaal doorrijden, soms dus een autolengte tot de stopstreep. Hetzelfde als ze niet de eerste auto zijn, dan soms ook een autolengte vrijhouden. Voor wat?
Ja, of als je een stukje erachter zit en je moet rechtsaf slaan alleen je kunt niet op de strook voor rechtsaf komen omdat het dus allemaal vol staat voor rechtdoor vanwege zo'n figuur.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lemme guess, je mag je motorrijbewijs niet halen van je vriendin?
[..]
Lekker is dat ja, zeker bij stoplichten met een enkele detectielussta je daar wortel te schieten achter die lui.
Mjah, ik ga ook niet élke keer dat ik ruimte 'krijg' van iemand 'dank je wel' zeggen; het is vanuit mijn standpunt als motorrijder een koud kunstje om in de file gewoon je auto zodanig neer te zetten dat er plenty ruimte is. aan anderhalve meter heeft een motorrijder genoeg om er rusitg tussendoor te hobbelen, maar stel je voor dat je op die motor zit, en je hebt ruim anderhalve meter 'tunnel' om doorheen te rijden, en om de 100 meter staat er een josti die om de één of andere vage reden ineens tegen de lijn staat. Jij komt eraan, hij gaat opzij voor je, ga je dan bedanken? ikke niet; hij staat daar als énige lambal zodanig dat je er eigenlijk niet langs kan.. en vaak heb je een breedte van 2 meter of meer ter beschikking, en dan nóg zijn er mensen die heel overdreven ineens verder naar links, bijna tegen de vangrail op klimmen; goed bezig op zich, maar een beetje onnodig; daar kun je al bijna met een auto tussendoorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen.
Ja, schurkjes zijn hetquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.
Jouw licht gaat ws synchroon met die voor rechtdoor op groen, dus maakt het qua tijd niet zoveel uit, maar is wel irritant.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:58 schreef J.James het volgende:
[..]
Ja, of als je een stukje erachter zit en je moet rechtsaf slaan alleen je kunt niet op de strook voor rechtsaf komen omdat het dus allemaal vol staat voor rechtdoor vanwege zo'n figuur.
Wat voor onwaarheden verkondigde hij dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aso's zijn het; allemaal![]()
Moeten we nu happen? beetje érg doozichtige troll vind je zelf ook niet?
Nee, ze gaan niet synchroon. Rechtsaf gaat vaker dan rechtdoor en ik heb vaak genoeg dat ik 'm al op groen zie staan maar omdat één of andere aap het gas al los heeft omdat het voor hem rood is, dat ik niet op het deel voor rechtsaf kan komen en dus voor een rood licht komt te staan wanneer ik er wel op kom.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jouw licht gaat ws synchroon met die voor rechtdoor op groen, dus maakt het qua tijd niet zoveel uit, maar is wel irritant.Ik durf het bijna niet te zeggen he, maarrehh.. daar zijn oplossingen voor
![]()
[ afbeelding ]
Jammer dat één of andere kloothommel hem gepikt heeft vorig jaar![]()
Hij generaliseerde een beetje, vind je niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat voor onwaarheden verkondigde hij dan?
Dat gebeurt nogal snel niet waar? En hoewel ik vooral op de snelweg motorrijders tegenkom en hieruit vloeit logischerwijs voort dat ik ze vooral tijdens de file (of langzamer rijdend verkeer) tegenkom is voor mijn gevoel een behoorlijk groot aantal van de motorrijders een dikke (soms suïcidale) aso isquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij generaliseerde een beetje, vind je niet?
Jij in ieder geval wel ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En zo generaliseren we toch standaard? Over oma's, vrachtwagens of Audi rijders?
Klopt,zo nu en dan doen we dat inderdaad, maar dat maakt het niet leuker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat gebeurt nogal snel niet waar? En hoewel ik vooral op de snelweg motorrijders tegenkom en hieruit vloeit logischerwijs voort dat ik ze vooral tijdens de file (of langzamer rijdend verkeer) tegenkom is voor mijn gevoel een behoorlijk groot aantal van de motorrijders een dikke (soms suïcidale) aso is
En zo generaliseren we toch standaard? Over oma's, vrachtwagens of Audi rijders?
Ik vind jij, die generaliseert, een stuk achterlijker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jij in de waan bent dat jij niet generaliseert, dan houd jij jezelf dom
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt,zo nu en dan doen we dat inderdaad, maar dat maakt het niet leuker.
Sowieso kan ik het slecht hebben dat hij daarmee bedoelt dat iedereen zo debiel door de file knalt als ikke; de meesten haakten altijd vrij vlot af![]()
Vanaf een motor gezien is het gewoon anders, maar dat kun je niet uitleggen aan iemand die dat niet regelmatig doet. Ik reed er op mijn gemakkie met 40 tussendoor (stilstaan verkeer) dat is volgens de richtlijn vet te hard, maar volgens diezelfde richtlijn mag ik er maar 10 rijden, dan flikker ik bijna om zeg maar.. IK vind met 40 tussen een ruime corridor niet hard, is het vanaf de motor gezien ook niet; sterker nog, dat is dé ideale snelheid; je bent dan enigszins wendbaar, je zintuigen werken allemaal precies lekker, kun je niet uitleggen.
Ik weet óók, dat als je suf in je auto zit te hangen in de zomer; raampie open, muziekje erbij, niet oplettend, dat je de pokke kunt schrikken als je er eentje niet aan ziet komen, en dan is 40 best hard, op een krappe meter naas tje hoofd.. túúrlijk. Maar tóch rijden we lekker 40..
En dat tussen de 50 en 80 al een beetje op die lijn gaan rijden en rustig aan auto's inhalen (want zo gaat het; ik zie het zelden iemand als een mongool doen) is ook weer vanuit ons oogpunt, gewoon een manier om iedereen die in zijn spiegels kijkt, te laten zien dat je er rijdt, en dat je van plan bent om ertussen te duiken als het spul tot stilstand komt.. tis allemaal visie.. jouw oogpunt, en dat van een motorrijder.. het grappige is dat motorrijders vaak wél begrip hebben voor automobilisten, omdat ze dat zelf ook meestal zijn, alleen dán effe niet, maar andersom is het helaas een ander verhaal.
quote:Op zondag 5 januari 2014 17:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Eigenlijk niet zoveel opvallends dus voor een zondag.
Kon hem blijkbaar eerder vinden dan jijquote:Op zondag 5 januari 2014 17:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
en dan iemand die opeens wel weet waar zijn gaspedaal zit en hem wil dichttrappen.
Hoezo, als ik hem eerst voorbij rijd? Overigens bleef het slechts bij een poging, of hij had van achter naar binnen moeten rijden bij me.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:53 schreef starla het volgende:
[..]
Kon hem blijkbaar eerder vinden dan jij
Dat is een beetje triest inderdaad.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoezo, als ik hem eerst voorbij rijd?
Ik snap sowieso niet waarom iedereen persé naar die Q-park (à ¤ 3,- per uur) wil.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:48 schreef Descendent het volgende:
Oh ja en irritaties: Op zaterdagmiddag met de auto langs het Maagjesbolwerk in Zwolle rijden......![]()
Provinciehuis is gratis op zaterdagquote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom iedereen persé naar die Q-park (à ¤ 3,- per uur) wil.![]()
Als ik de binnenstad in wil parkeer ik de auto in parkeergarage Diezerpoort à ¤ 0,80 per uur (max. ¤ 4,00 per dag).
Kan ik na het winkelen ook nog mooi ff boodschappen doen bij de AH/Lidl.
Ik doe ook het 2e...quote:Op zondag 5 januari 2014 18:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
o, als ik hem eerst voorbij rijd? Overigens bleef het slechts bij een poging, of hij had van achter naar binnen moeten rijden bij me.
En nee, ik deed niet asociaal. Ik reed 50, stoplicht met 2 rijstroken dat op groen vliegt op het moment dat ik aan kom rijden. Ga jij stilstaan of ga je naar links en laat je hem rustig doorrollen om als het verkeer weer bijna even hard rijdt als jij, weer terug in te voegen?
tsja, als je vrienden er boven wonen... Dan moet je haast wel. Overigens wordt het beter als je de auto laat overnachten, prijs viel me mee na anderhalve nacht.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom iedereen persé naar die Q-park (à ¤ 3,- per uur) wil.![]()
Als ik de binnenstad in wil parkeer ik de auto in parkeergarage Diezerpoort à ¤ 0,80 per uur (max. ¤ 4,00 per dag).
Kan ik na het winkelen ook nog mooi ff boodschappen doen bij de AH/Lidl.
Max. ¤ 16,50 per dag bij Q-park Maagjesbolwerk.quote:Op maandag 6 januari 2014 01:18 schreef PeuRac het volgende:
[..]
tsja, als je vrienden er boven wonen... Dan moet je haast wel. Overigens wordt het beter als je de auto laat overnachten, prijs viel me mee na anderhalve nacht.
Mag ik kopen?quote:Op maandag 6 januari 2014 05:05 schreef Ridocar het volgende:
En m'n vriendin zet onze Mondeo wagon in één keer achteruit in een vak. Zonder moeite. Love it!
De enige manier om fatsoenlijk te parkeren in een parkeergarage is achteruit parkeren.quote:Op maandag 6 januari 2014 05:05 schreef Ridocar het volgende:
Parkeergarages zijn leuk, als je ergens volk wilt zien stuntelen.... Jammer genoeg staat de rijbaan van zo'n garage altijd vol met besluiteloze incapabelen die opeens al hun rijskills kwijt lijken te zijn. Stoere meneren die volgas naar boven rijden, om vervolgens héél voorzichtig in een vak te manoeuvreren.
En m'n vriendin zet onze Mondeo wagon in één keer achteruit in een vak. Zonder moeite. Love it!
Als ik em daar neerzet, moet ik zo ver lopen dat ik net zo makkelijk/snel met de trein kan gaanquote:Op maandag 6 januari 2014 01:35 schreef swollywood het volgende:
[..]
Max. ¤ 16,50 per dag bij Q-park Maagjesbolwerk.
Buiten de gracht parkeren is al stukken goedkoper (¤ 1,60 per uur/¤ 8,- per dag).
Parkeerdek Emmawijk zit over de brug links en dan de eerste weg links (bij de stoplichten bij de Rabobank), dus maar op een paar minuten loopafstand.
Die snijdt je irritatie zo weg.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:57 schreef swollywood het volgende:
Ik stond net bij het verkeerslicht achter een Renault 5 met de tekst:
"houd afstand heren, deze veearts kan castreren".![]()
[ afbeelding ]
Er zijn van die autootjes waarbij ze eerst de lengte van je geslachtsdeel opmeten voordat je m mag kopen; dit is daar zo een voorbeeld van.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:07 schreef eXplorer1 het volgende:
Gisteren had ik per ongeluk op iemand zijn "teentjes" getrapt, ik reed in de piet heintunnel met 80kmh, persoon achter mij (bmw e36 323i) zat te plakken. Ik had daar geen zin in, dus ik schakel terug en op het moment van intrappen ging hij opzij om mij in te halen, op dat moment stoof ik WOT weg en daarna reed ik weer met normale snelheid de tunnel uit.
bij het stoplicht kreeg ik de middelvinger, i'm like what?
Sommige garages o.a. Qpark onder Mediamarkt groningen hebben schuine vakken, waardoor achteruit inparkeren daar onmogelijk is..quote:Op maandag 6 januari 2014 09:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De enige manier om fatsoenlijk te parkeren in een parkeergarage is achteruit parkeren.
Nog mooier zijn die lui die perse bij de ingang willen staan. Ipv te kijken waar ze eigenlijk echt moeten zijn.
[..]
Bull, vaak genoeg achteruit ingeparkeerd daar. (heck, ik parkeer daar bijna alleen maar achteruit in..)Wil dus best, zowel met een E-klasse, Touran als Ibiza, dus aan het formaat van de auto zal het niet liggen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Sommige garages o.a. Qpark onder Mediamarkt groningen hebben schuine vakken, waardoor achteruit inparkeren daar onmogelijk is..
Eens, maar 'niet moeilijk' gaat echt niet bij iedere auto opquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef Grielen het volgende:
Geen idee oftie al geweest is,
maar met deze donkere dagen mensen die denken hun kapotte dimlicht(en) te compenseren door hun mistlampen/breedstralers aan te zetten. Gewoon gelijk vervangen die krengen, zijn niet duur en het is niet moeilijk...
Even iets toegevoegdquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens, maar 'niet moeilijk' gaat echt niet bij iedere auto opbij de Opel Zafira van mijn pa moet je verdomme via de onderkant van de auto de lamp losmaken
Wauw, ik las dit net vlak voor ik weg ging en bedacht me dat ik dat nog nooit had gezien. Nou ben ik net even heen en weer gereden tussen Amersfoort en Rotterdam, en heb ik er al 3 voorbij zien komenquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef Grielen het volgende:
maar met deze donkere dagen mensen die denken hun kapotte dimlicht(en) te compenseren door hun mistlampen/breedstralers aan te zetten. Gewoon gelijk vervangen die krengen, zijn niet duur en het is niet moeilijk*...
* Bij de meeste auto's, mits handig.
Nouja, dan zie je in ieder geval wel dat er een auto tegemoetkomt, niet een motor. Het kan best handig zijn om dat verschil te zien. Verder ben ik het wel met je eens dat een kapotte lamp zo snel mogelijk vervangen moet worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef Grielen het volgende:
maar met deze donkere dagen mensen die denken hun kapotte dimlicht(en) te compenseren door hun mistlampen/breedstralers aan te zetten. Gewoon gelijk vervangen die krengen, zijn niet duur en het is niet moeilijk*...
* Bij de meeste auto's, mits handig.
Uhm... Zodra je door hebt dat je lamp stuk is moet je 'm meteen vervangen, niet mistlichten aan en door rijden!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Light het volgende:
[..]
Nouja, dan zie je in ieder geval wel dat er een auto tegemoetkomt, niet een motor. Het kan best handig zijn om dat verschil te zien. Verder ben ik het wel met je eens dat een kapotte lamp zo snel mogelijk vervangen moet worden.
Mag ik die wettekst eens zien? Het is naar mij weten niet verplicht.. Sowieso erg lastig met xenon dat je vaak niet eens zelf mag vervangen..quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het is niet voor niets verplicht om reservelampen bij je te hebben!
's Avonds laat, alleen, op een onverlichte parkeerplaats? Ik pas. Dan wacht ik wel tot de volgende ochtend en ik de lamp bij daglicht kan vervangen. Dan kan ik zien wat ik aan het doen ben en gewoon twee handen gebruiken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm... Zodra je door hebt dat je lamp stuk is moet je 'm meteen vervangen, niet mistlichten aan en door rijden!
Het is niet voor niets verplicht om reservelampen bij je te hebben!
Dat maak ik bijna dagelijks mee. Invoegend verkeer dat naast mij uitkomt. Kan gebeuren, niet iedereen ziet het nut van vooruit kijken. Maar probeer het dan wel fatsoenlijk op te lossen, en niet op het gas stampen en voor mij invoegen met een halve meter tussenruimte als vergelding ofzo. Hallo, je hebt zelf die oogkleppen op, nul keer raden bij wie de verantwoordelijkheid ligt. (Hint: ìk ben het niet)quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij moeten sinds kort autolampen makkelijk te vervangen zijn.
Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij moeten sinds kort autolampen makkelijk te vervangen zijn.
Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Omdat die lui het dan nooit leren. Juist als het rustig is, hebben ze zich maar aan te passsen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet
Als je toch al 30 km/u onder de maximumsnelheid zit, snap ik best dat je rechts blijft rijden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet
Je leert tegenwoordig juist om als het kan elkaar de ruimte te gunnen, dus ook om een baantje op te schuiven voor invoegers als het kan (lees: niet als het niet kan en je daarmee het overige verkeer hindert, voor de begrijpend lezers, daarom mijn vraag). De discussie is al eens gevoerd, eens worden gaan we het toch niet, maar het bevordert gewoon de doorstroming als je even opschuift en het de invoeger makkelijk maakt. Ook als het heel rustig is. Om iemand dan te betichten van "rijbewijs gehaald bij een pakje boter" vanwege zoiets, terwijl je zelf 100 rijdt in een 130-stuk (uitgaande dat ie niet met aanhanger rijdt oid) vind ik een beetje kort door de bocht.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat die lui het dan nooit leren. Juist als het rustig is, hebben ze zich maar aan te passsen.
Nee, je leert dat je een invoeger niet mag hinderen bij het invoegen. Je hoeft hem geen gelegenheid te geven tot. Sterker nog, als jij op je examen naasst iemand gaat rijden in de hoop dat deze naar links gaat, zak je.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef BigSmurf het volgende:
Je leert tegenwoordig juist om als het kan elkaar de ruimte te gunnen,
Dit dus. Dan rijd je lekke 130 op je GPS, komt er weer zo'n figuur 300 meter voordat de blokmarkering uberhaupt begint al naar links met 100, omdat er een vrachtwagen rijdt. Dat die vrachtwagen nog maar 60 rijdt en wel de hele invoegstrook gebruikt, snapt men niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:41 schreef Tsurany het volgende:
Ik moet al genoeg remmen omdat mensen even snel naar links komen zetten en daarbij niet letten op mensen die harder rijden.
Zo lang als diegene rechts houdt, niets aan het handje. Komen ze naar links, dan mag je klagen, zeker als het is voor een invoeger.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef BigSmurf het volgende:
Dat is hetzelfde dat ik nu klaag dat iemand 100 rijdt in een 130-stuk, rijbewijs bij een pakje boter gehaald, niet met het verkeer meerijden blabla. Ook kort door de bocht.
Ik redeneer toch ook vanuit degene die al op de hoofdrijbaan rijdt, niet vanuit de invoeger. Wat die invoeger deed was zeker fout, maar degene op de hoofdbaan had ook even naar links kunnen gaan om überhaupt van elke vorm van problemen af te zijn (wederom: als het kan en je het overige verkeer niet hindert!).quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, je leert dat je een invoeger niet mag hinderen bij het invoegen. Je hoeft hem geen gelegenheid te geven tot. Sterker nog, als jij op je examen naasst iemand gaat rijden in de hoop dat deze naar links gaat, zak je.
Ik slaap er geen minuut minder om als je dat doet hoor. Ga ik meteen weer naar rechts en heb ik wel 1 kcal extra verbruikt met tweemaal m'n knipperlicht aantikken. Sorry dat ik sociaal was in het verkeer, ik zal voortaan altijd de regels exact interpreteren en niemand meer iets gunnen als dat niet binnen de kaders van de wet past.quote:Als er alle ruimte is, dan ga je niet van het gas af of naar links. Dat mag die ander doen. Is het druk, dan wil ik wel eens een tikje gas terugnemen. Ik maak er een sport van, als iemand naar links gaat, doe ik of heel rustig aan totdat ze me ruim voorbij zijn voordat ik invoeg, of ik trek vol op en zorg dat ik ver voor deze mensen weer invoeg, zodat ze voor lul naar links gegaan zijn.
Dat zeg ik, kort door de bocht.quote:Zo lang als diegene rechts houdt, niets aan het handje. Komen ze naar links, dan mag je klagen, zeker als het is voor een invoeger.
Dat wil ik wel eens zienquote:Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik redeneer toch ook vanuit degene die al op de hoofdrijbaan rijdt, niet vanuit de invoeger. Wat die invoeger deed was zeker fout, maar degene op de hoofdbaan had ook even naar rechts kunnen gaan om überhaupt van elke vorm van problemen af te zijn (wederom: als het kan en je het overige verkeer niet hindert!).
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd.
Geen ideequote:Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Niet tussendoorknallen; dan ben je een malloot.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Inderdaad, gewoon ééntje tussen laten. Zoveel moeite kost het niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:24 schreef starla het volgende:
Ik laat regelmatig mensen voor als ik zie dat er een batterij aan auto's achter elkaar rijdt.
Voor mij maakt het qua tijd geen zak uit. Voegt ie voor me in, dan ben ik 1 auto 'teruggezakt'. Voor die persoon maakt het wel uit; die kan gerust 10 minuten wachten.
Je bent verplicht om het kruispunt vrij te houden inderdaad. gezien men bij een zijweg ook in feite een kruispunt of t-splitsing heeft, lijkt me dit daar net zo.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Daeron het volgende:
[..]
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten.
Bij een kruispunt moet je zelfs wachten tot je het kruispunt in 1x vrij over kan steken, hoe is dat eigenlijk geregeld bij zijwegen? Lijkt mij dat je die dan eigenlijk ook vrij zou moeten laten om niet iemands doorgang te belemmeren.
Omdat dat onnodig links rijden is. Als je niemand aan het inhalen bent, heb je niks op de linkerbaan te zoeken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Ik pak het eerste het beste "iets groter dan 50 cm" gat en daar zet ik hem rustig tussen met de neus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Ten 1e, het is linkerSTROOK!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat onnodig links rijden is. Als je niemand aan het inhalen bent, heb je niks op de linkerbaan te zoeken.
En juist heel veel mensen doen dat nietquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.
En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
Omdat je niemand inhaalt. Het is de definitie van onnodig links rijden om zomaar naar links te gaan zonder dat daar een goede reden voor is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
En waarom zou dat onnodig links rijden zijn?
Ik erger mij eraan omdat het een soort ongeschreven regel is geworden. Een combi van gemakzucht van de invoeger en sociaal gedrag van diegene op de hoofdrijbaan. Niets mis mee, als de invoeger moeite heeft met invoegen op wat voor een manier ook, dan wil ik best even gas loslaten of bijgeven. Dat kunnen dus oude auto's, vrachtauto's en onzekere automobilisten (meestal bejaarden) zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ten 1e, het is linkerSTROOK!
En waarom zou dat onnodig links rijden zijn?
Blijf jij altijd stug voor je uit kijken in je eigen rijstrook zonder mee te denken met het verkeer?
Je weet dat verkeer ook een sociaal gebeuren is en ondanks alle regeltjes dingetjes ook nog met verstand kunnen worden opgelost?
Blijkbaar niet.
Word 16, dan praten we verder.
Helaas zijn dat ook de lui die hem, ongeacht het andere verkeer, met 50 a 60 bij het eerste blokje naar links zetten. Best leuk als je 100 rijdt en er naast jou ook verkeer zit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 06:22 schreef Ridocar het volgende:
Zit er echter zo'n miep die alleen de eerste drie meter asfalt vóór haar auto interessant vindt, dan mag ze het uitzoeken
het is rijstrook.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.
En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
Ga je nou net zo vervelend doen als ik ?quote:
Gelukkig heb je hem doorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ga je nou net zo vervelend doen als ik ?
quote:
En toch heeft hij gewoon gelijk.quote:
Terechtquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik pak het eerste het beste "iets groter dan 50 cm" gat en daar zet ik hem rustig tussen met de neus.
Iemand ruimte geven als daar de mogelijkheid voor is vind ik een goede reden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je niemand inhaalt. Het is de definitie van onnodig links rijden om zomaar naar links te gaan zonder dat daar een goede reden voor is.
Zelfde met selectvrachtquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:23 schreef kingtoppie het volgende:
Post NL bezorgers die hun auto asociaal midden op de weg zetten
Als er geen mogelijkheid is om nabij de auto zo neer te zetten dat de doorstroming niet in het geding komt OK, maar de laatste tijd heb ik er 2 gezien die echt onnodig (uit eigen luiheid) de doorstroming blokkeren, om vervolgens bij een rij auto ook niet even iets harder door te lopen.
Hmm.... De oprijstrook is niet altijd lang genoeg om genoeg snelheid te genereren... Het is in die situatie niet: ''plekje zoeken'' maar meer de invoeger de ruimte geven om daadwerkelijk in te voegen.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:57 schreef J.James het volgende:
Ik ga ook niet naar links voor jan en alleman zodat ze kunnen invoegen. Vrachtwagens en bussen is één ding, maar de rest heeft het vermogen (geestelijk en motorinhoud) wel om zelf een plekje te zoeken.
Wat betreft zijwegen afsluiten bij een file: je hoort die gewoon vrij te houden. Ik snap dat je dat als het druk is misschien niet wilt doen omdat die file dan alleen maar langer wordt en dat soms gewoon niet handig is. Maar als je ziet dat er iemand uit die straat komt dan vind ik dat je die er gewoon tussen moet laten en niet het gat dan dichtrijden. Het is een kleine moeite en als je het niet doet "blokkeer" je die zijweg dus gewoon.
Als je zo gaat redeneren, kun je alle borden wel weghalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:42 schreef vannelle het volgende:
Alsof mensen de betekenis van een wit kruis altijd respecteren....
In 99% van de gevallen is de oprijstrook lang genoeg om snelheid te maken met een personenauto of bestelbus. Dat mensen het gaspedaal niet durven in te trappen of de motor niet wat hoger in de toeren willen laten komen is niet mijn probleem.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hmm.... De oprijstrook is niet altijd lang genoeg om genoeg snelheid te genereren... Het is in die situatie niet: ''plekje zoeken'' maar meer de invoeger de ruimte geven om daadwerkelijk in te voegen.
Dat die ruimte er wel is bij lange invoegstroken of als iemand naast je gaat rijden en denkt dat jij wel even ruimte maakt is andere koek, tevens erg ergerlijk gedrag ook als de invoeger denkt dat jij ruimte hoort te maken oid.Heb ik ook wel eens gehad.
En over dat blokkeren... Inderdaad.. Als er verkeer vanaf de andere kant die straat in wilt dan staat het verkeer opeens stil... De gemeente zou op dat punt dan ook een wit kruis op de weg moeten kerven dat je daar niet mag stilstaan.
Ik ken uit het hoofd zo al 2 invoegstroken die kort zijn en ontstaan na een bocht, vrachtwagens schuiven zelfs een baantje op en als ik jou zo begrijp heb jij in die gevallen nog een ''moet je het gaspedaal maar helemaal naar beneden indrukken'' houding.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:57 schreef J.James het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen is de oprijstrook lang genoeg om snelheid te maken met een personenauto of bestelbus. Dat mensen het gaspedaal niet durven in te trappen of de motor niet wat hoger in de toeren willen laten komen is niet mijn probleem.
Je kunt vaak trouwens al beginnen met snelheid maken voor je op de oprijstrook zit. Je hoeft daarmee niet te wachten tot je bij de blokmarkering bent. Dat zie ik namelijk ook regelmatig dat mensen dat doen. Net alsof ze zich dan pas realiseren dat ze op een snelweg zitten en snelheid moeten maken. Dat zorgt dan ook vaak voor gevaarlijke situaties met achterliggers die er dan maar omheen gaan en op de rechter of zelfs de linker rijstrook komen met 60/80 km/h en dan pas snelheid kunnen maken.
Ja, zelfs op een korte strook bij een klaverblad kun je nog tot de 100 km/h komen, zo moeilijk is dat niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ken uit het hoofd zo al 2 invoegstroken die kort zijn en ontstaan na een bocht, vrachtwagens schuiven zelfs een baantje op en als ik jou zo begrijp heb jij in die gevallen nog een ''moet je het gaspedaal maar helemaal naar beneden indrukken'' houding.
En dat allemaal omdat?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:14 schreef J.James het volgende:
[..]
Ja, zelfs op een korte strook bij een klaverblad kun je nog tot de 100 km/h komen, zo moeilijk is dat niet.
Je kunt die auto's al zien als je door die bocht rijdt, dus je hoeft niet meer in je linkerspiegel te kijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat?
Ik bedoel, ik kom die bocht uit met mijn auto en kijk EERST in mijn linkerspiegel, zie vervolgens 2 auto's die dermate sneller gaan dat ik NIET ervoor kan invoegen, erna kan wel maar dan rij ik met uitermate langzame snelheid de autoweg op.
Nee tis een beetje asociaal wat je doet in redelijk veel gevallen, je medeweggebruiker het makkelijker maken kost je trouwens ook echt 0.0 moeite.
Wat een aannames weer, waarom hou je er zo krampachtig aan vast? Wat is er gebeurt dat je zo doet?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:20 schreef J.James het volgende:
[..]
Je kunt die auto's al zien als je door die bocht rijdt, dus je hoeft niet meer in je linkerspiegel te kijken.
Als je al in je spiegel kijkt dan is dat ter bevestiging van hetgeen je eerst vastgesteld hebt en duurt dat niet zo lang.
Ik heb in auto's gereden met echt een waardeloos vermogen die ik vol in de toeren moest trappen om op snelheid te komen en zelfs daarmee is het gelukt om op vrij korte invoegstroken bij klaverbladen er tussen te komen met een normale snelheid.
Het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat je er tussen komt. Nu moet je de rollen niet gaan omdraaien.
Nogal wiedes, daar wordt zowel op de invoegstrook als de hoofdstrook gewaarschuwd voor een korte invoegstrook.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:59 schreef Daeron het volgende:
Probeer deze invoeger dan maar eens, bergop zonder vermogen invoegen anders hang je tegen het beton van de brug.
Daar geeft iedereen ruimte aan invoegers.
Ben daar een paar keer ingevoegd, eerste keer kneep ik hem toch wel even toen ik naast een vrachtwagen uit kwamquote:Op maandag 13 januari 2014 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nogal wiedes, daar wordt zowel op de invoegstrook als de hoofdstrook gewaarschuwd voor een korte invoegstrook..
Dan voeg je daar toch achter in?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Daeron het volgende:
Ben daar een paar keer ingevoegd, eerste keer kneep ik hem toch wel even toen ik naast een vrachtwagen uit kwam
quote:Op maandag 13 januari 2014 16:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan voeg je daar toch achter in?
Omdat het jouw verantwoordelijkheid is dat je ertussen komt misschien?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een aannames weer, waarom hou je er zo krampachtig aan vast? Wat is er gebeurt dat je zo doet?
Ik druk mijn gaspedaal ook liever niet 100% in als de moter nog koud is.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef J.James het volgende:
Omdat het jouw verantwoordelijkheid is dat je ertussen komt misschien?
Daarnaast zei ik dat 99% van de invoegstroken lang genoeg is. Ik zeg nergens dat die specifieke invoegstrook van jou niet tot die 1% behoort hoor.
Terechte klacht, ik zie het steeds meer, ook op goed verlichte wegen en al bij beginnende schemering.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:42 schreef Jiang153 het volgende:
Wat ook wel klachtwaardig is zijn die mensen die in de avond constant met grootlicht aan rijden
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een Modus voor me die niet door trok toen hij invoegde en vervolgens met zijn mistachterlicht begon te seinen. Ik trok wel op, dus liep in en aangezien we net van een rotonde kwamen, had ik verwacht dat hij ook zou optrekken, kwam dus een seconde te dicht op zijn bumper. Gas los (afstand pakken), krijg je dat. Toen meneer een paar 100 meter verder nog eens begon en nog steeds netaan 70 op de teller reed waar 80 toegestaan, zonder tegenliggers dit maal, maar eens laten zien dat mijn groot licht in je spiegel er anders uit ziet. 't Was gelijk over met dat mistachterlicht.![]()
![]()
Nee oke dat doe ik zelf ook wel, maar ik zelf zet het wel uit als ik tegemoetkomend verkeer zie en pas weer aan als ik er voorbij ben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:46 schreef starla het volgende:
Constant is irritant, maar niets mis op een onverlichte bosweg met mogelijk nog fietsers zonder licht.
Laatste keer dat ik met groot licht reed is misschien ook al 10 jaar geleden...ik ga dan teveel letten op wat ik wél zie (beekje, konijntje, evt. een lijkje) en minder op wat ik nog niet zie. Beetje raar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:50 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee oke dat doe ik zelf ook wel, maar ik zelf zet het wel uit als ik tegemoetkomend verkeer zie en pas weer aan als ik er voorbij ben.
Het gaat nou dus om die malloten midden op de hoofdwegen.
Kom ook vaak van die mensen tegen die expres ff in je moeten schijnen net als een disco
Ik werk veel tot bijv. 3 uur 's nachts. Dan is de verlichting ook op de snelweg uit, net als binnendoor. Dan kan je rustig een half uur lang met groot licht rijden zonder iemand tegen te komen, dus ja, ik gebruik het best veel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:54 schreef starla het volgende:
Laatste keer dat ik met groot licht reed is misschien ook al 10 jaar geleden...ik ga dan teveel letten op wat ik wél zie (beekje, konijntje, evt. een lijkje) en minder op wat ik nog niet zie. Beetje raar.
Ach ja, je hebt nog altijd witte lijnen hè? Gewoon daar tussen blijven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik werk veel tot bijv. 3 uur 's nachts. Dan is de verlichting ook op de snelweg uit, net als binnendoor. Dan kan je rustig een half uur lang met groot licht rijden zonder iemand tegen te komen, dus ja, ik gebruik het best veel.
O was dat het?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:58 schreef starla het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt nog altijd witte lijnen hè? Gewoon daar tussen blijven.
Precies, dat heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:59 schreef kingtoppie het volgende:
Ja de dingen van dichtbij zijn scherper... Maar het grote plaatje wordt minder in mijn optiek.
Me too, of met m'n ogen dicht zie ik ook minder goedquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als iemand met een zaklamp in mijn ogen schijnt zie ik ook minder goed altijd.
Die snappen dat blauwe lampje op het dashboard niet...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik rijd ook vaak met groot licht… Maar die gaat uiteraard uit zodra er een tegenligger komt…
Soms heb je van die sneue apen die denken dat je op verdere afstand opeens geen last hebt van groot licht
Sommige laten hem zelfs aan staan als je seint dat je er last van hebt…
Hoe sein je dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik rijd ook vaak met groot licht… Maar die gaat uiteraard uit zodra er een tegenligger komt…
Soms heb je van die sneue apen die denken dat je op verdere afstand opeens geen last hebt van groot licht
Sommige laten hem zelfs aan staan als je seint dat je er last van hebt…
Bijvoorbeeld, maar vaak komen ze vanaf de andere kantquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe sein je dan?
Mistachterlicht?
Ohhhhquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, maar vaak komen ze vanaf de andere kant
Mijn ervaring is dat het juist vaak hoogbejaarden zijn of jonge vrouwen in een clio of corsa.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ohhhh
Ja homo's.
Ik denk dat ze gewoon schijt aan je hebben eerlijk gezegd. Veel te veel hufters op de aarde..
Zeker ook een dikke auto of niet?
Nah... Bejaardjes twijfelen juist eerder aan zichzelf en zijn heel vriendelijk op een bepaalde manier int verkeer... Tenzij ze half dement zijn dan gaat het mis natuurlijk... Maar die rijden gelukkig niet int donker.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:29 schreef starla het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het juist vaak hoogbejaarden zijn of jonge vrouwen in een clio of corsa.
Yeah maar het eerste is antiegelijk ergerlijk en je zou willen dat zo iemand voor zijn bek geramd wordt terwijl je bij de tweede meer een triest gevoel van binnen voelt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:34 schreef Descendent het volgende:
Evengoed asociaal natuurlijk; bewust of onbewust.
Niet overal. Soms alleen een lap asfalt, of onverhard. Gelukkig is hier geen overhard meer, maar kom er nog wel eens. Vooral leuk als ze hem net afgeschaafd hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:58 schreef starla het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt nog altijd witte lijnen hè? Gewoon daar tussen blijven.
Ik voel me aangesprokenquote:Op woensdag 15 januari 2014 04:45 schreef Garbageman het volgende:
Valt me op dat de klevers vaak jonge vrouwen in kleine autootjes zijn.
Dat heb ik hier ook al eens gemeld ja, het valt me ook al op dat ze zich onsterfelijk wanen in hun autootjes waarbij de crashtest er zo uitziet:quote:Op woensdag 15 januari 2014 04:45 schreef Garbageman het volgende:
Valt me op dat de klevers vaak jonge vrouwen in kleine autootjes zijn. Vooral als ze na de nachtdienst het ziekenhuis (ik werk daar) verlaten. Met een rotgang over het ziekenhuis terrein scheuren en in het donker bij het derde verkeerslicht er achter komen dat de lichten nog niet aan staan. Liefst ook dik ingepakt, dikke sjaal om in het koekblik met beslagen ramen. En dan op de snelweg rijden ze in hun C1 alsof ze in een dikke auto zitten, linkerbaan, vol gas met het koude motortje.
Dat zie je toch al? Auto die gas bij gaat geven als de vrachtwagen wil inhalen, als ie er dan weer achter gaat op de rem trapt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:24 schreef vannelle het volgende:
Ook al is het niet goed te praten, ben toch benieuwd wat er aan vooraf is gegaan.
Wát een kneus.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:20 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)lt_met_vrachtwa.html
Wat een lul. Mooi dat ie scheef gaat. Hoop dat ie is gaan rollen.
Zo begon het niet, er ging nog wat aan vooraf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zie je toch al? Auto die gas bij gaat geven als de vrachtwagen wil inhalen, als ie er dan weer achter gaat op de rem trapt.
Wat dan? Is er langer filmpje/dashcam vanuit de Ford?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:28 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zo begon het niet, er ging nog wat aan vooraf.
Maar die automobilist is inderdaad echt een ontzettende kneus.
Dat dusquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wat dan? Is er langer filmpje/dashcam vanuit de Ford?
Het lijkt er op dat die auto zonder te spiegelen van het gas gaat vanwege de matrix-borden. Je weet niet wat er achter de vrachtwagen zat, dus onmogelijk om te zeggen waarom die niet remt. Vervolgens is het duidelijk wat er gebeurt: automobilist is inderdaad een ontzettende kneus die niets te zoeken heeft in het openbaar.
Nou.. hoezo eigenlijk? Hij probeert nog te ontwijken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:35 schreef Gezicht het volgende:
En aan de hand van de beelden zal de vrachtwagenchauffeur wel de schuld krijgen van het ongeluk.
Op dat bord staat dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens geldt, geen verlaging van de snelheid. Wat heeft het dan voor zin om voor die borden je snelheid te verminderen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat dusdat die auto van het gas gaat en de vrachtwagenchauffeur met groot licht seint.
Dit ja, en anders kan hij nog als verweer aanvoeren dat hij op deze manier ingreep omdat als de ander door zou zijn gegaan, het alleen maar erger had kunnen aflopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou.. hoezo eigenlijk? Hij probeert nog te ontwijken.
Wat een sukkel die automobilist, gevalletje dat je echt voor zijn bek wilt rammen eigenlijk.
Ook eens hier een filmpje gezien van 2 automobilisten die hetzelfde bij elkaar deden, die stonden gewoon stil op de A1quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef J.James het volgende:
[..]
Dit ja, en anders kan hij nog als verweer aanvoeren dat hij op deze manier ingreep omdat als de ander door zou zijn gegaan, het alleen maar erger had kunnen aflopen.
Het lijkt me hoe dan ook een interessante zaak als deze voor de rechter komt (of gekomen is).
Ja, inderdaad, afwending van gevaar. Die automobilist gaat van het gas af op het moment dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens van kracht wordt. Verder mag je volgens het verdrag van Wenen seinen en toeteren alszijnde een waarschuwing dat je gaat inhalen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat dusdat die auto van het gas gaat en de vrachtwagenchauffeur met groot licht seint.
Kan je niet, ik denk eigenlijk dat er wel iets gebeurt is als iemand zijn gas los gaat laten als de vrachtwagen niet meer mag inhalen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kunnen we uitsluiten dat er al iets gebeurd is voordat het filmpje start?
Nope. Echter voor de verzekering is het wel leuk. Heb een ongeluk met een remtester en stuur de beelden op naar de verzekering. Bijna 100% gegarandeerd dat jij schadevrij gesteld wordt en die ander een schop krijgt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:36 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of je met beelden die mensen een gigantische boete kunt thuissturen, soort van burger bewijs voor de politie.
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur problemen gaan zoeken? Automobilisten voelen zich vaak verongelijkt terwijl het hun eigen domme schuld is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kunnen we uitsluiten dat er al iets gebeurd is voordat het filmpje start?
Wat is een reële optie?quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan je niet, ik denk eigenlijk dat er wel iets gebeurt is als iemand zijn gas los gaat laten als de vrachtwagen niet meer mag inhalen.
Een volgeladen vrachtwagen met iets zwaars als lading zet je echt niet zomaar tot stilstand nee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, afwending van gevaar. Die automobilist gaat van het gas af op het moment dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens van kracht wordt. Verder mag je volgens het verdrag van Wenen seinen en toeteren alszijnde een waarschuwing dat je gaat inhalen.
Je ziet dat zodra die auto remtesten gaat geven, de chauffeur er telkens hem ernaast zet ten einde een aanrijding te voorkomen. In het tweede deel van de video komt de auto hem voorbij, waarop de chauffeur direct een rijstrook opschuift. De escalerend dus. Dat de auto nog een paar keer zijn rijstrook in komt en het uiteindelijk tot een ongeluk komt, tsja. Je kan niet zien wat de vrachtwagen bij zich heeft, maar het kan zijn dat het flink aan het door dreunen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |