Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:11 schreef silenthill het volgende:
Mensen die met hun smartphone bezig zijn. Gewoon boete en rijbewijs 3 maanden kwijt.
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:18 schreef starla het volgende:
[..]
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.
Idioterie
Dit dus. Maar zo lang als mensen de rechter rijstrook blijven zien als een strook enkel voor vrachtwagens, kom je nergens. Ook bizar trouwens, loop je op iemand in, die gaat uiteindelijk, na 3x groot licht gegeven te hebben, naar rechts, jij erlangs en ook naar rechts, zie je diegene weer naar links gaan...quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:28 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.
Ja graag, want 2 seconden is wel erg lang namelijkquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Op de snelweg ben je in die 2 seconden alweer een dikke 60 meter verderquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Dat is het probleem met wetgeving, het maakt alles zo zwart-wit. Geen ruimte voor nuance, of een rechter moet iets als 'verzachtende omstandigheden' in zijn uitspraak meenemen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken. Als je tijdens het rijden met je navi moet kloten, heb je hem dus duidelijk niet vooraf ingesteld.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Je draait het om, het is natuurlijk niet "de verantwoordelijk" van de linksplakker dat jij wel even rechts moet inhalen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
sland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Misschien wel iddquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken.
Ergens moet er een grens zijn om te handhaven. Rollen met het ding in je hand -> hangen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:34 schreef starla het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.
Dan gaat het rijbewijs inleveren mij ver. Een boete: prima. Maar waarom nu toch het rijbewijs inleveren? Waarom moet alles maar zwaarder gestraft worden? Zijn er niet talloze onderzoeken die zeggen dat zwaardere straffen NIET helpen tegen recidieven en de criminaliteitscijfers?
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht isquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
want niemand vindt het terecht als ze een prent krijgen.
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:43 schreef starla het volgende:
[..]
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht is
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...
Rare dingen, die starla's
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:07 schreef starla het volgende:
[..]
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.
Ik zeg dat je rijbewijs inleveren als je bezig bent met je iPhone overdreven is, boete prima. Had ik al eerder gezegd.
Rare manier van lezen die Sounddragon.
Rijbewijs inleveren =/= boete en dat weet je donders goed. Not even the same ball park. Maar je bent wel creatief om je in allerlei bochten te wringen om toch je gelijk te halen, chapeau.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.![]()
Laat je auto maar lekker waar hij is.
Ik laat het hierbij.
Je leest niet wat ik zeg. Ik hoop voor je dat er een politieauto in de buurt is. Die zien het en houden je staande. Is zelfs al een paar keer in BodW en WMB geweest, staande houding, invordering onder art. 5 en EMG. Nou, de EMG alleen al kost je iets van 800 euro en 3 vrije dagen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:41 schreef kingtoppie het volgende:
Je kunt voor alles op de rem staan harry, al zag je een spook, nu is het nog met een reden.. Weetje, dat soort mensen ongestraft zo laten kleven dat lijkt mij pas gevaarlijk... Zou leuk zijn als je door middel van een filmpje op te sturen naar de politie je iemand een boete zou kunnen geven, dan zou je er nog iets mee kunnen doen namelijk, maar volgens mij gaan ze op basis van particuliere camera beelden geen boetes uitdelen.
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt. En over het feit dat die ander niet rechts houdt, komen we weer bij dat hitsige. Mensen die ieder gaatje dicht willen trappen en iemand die tussen 2 vrachtwagens klem dreigt te komen zitten, willen we er kosten wat kost niet tussen laten. Dus wat doet/denkt diegene de volgende keer: fuck it, ik blijf links. Anderzijds komt dat niet tussen laten weer door mensen die hem met 95 naar links knikkeren en weigeren te versnellen, dus met 95 een vrachtwagen inhalen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:Rechts inhalen is ongeacht je voorganger gevaarlijk, daarentegen is links blijven plakken helemaal niet gevaarlijk, het wekt alleen irritatie op. Dus dat rechts inhalen zwaarder bestraft wordt is volstrekt logisch.
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld. Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt.
Een rechterbuitenspiegel is tegenwoordig wel verplicht.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem. Ik geloof dat een rechter buitenspiegel niet eens verplicht is, zie het extra gevaar.
Dusquote:
Dan krijg je dus dit:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:15 schreef Descendent het volgende:
Beter geef je ff groot licht dan o.i.d.
Plus mensen die dan op de rem gaan hangen en je gaan lopen klieren. Kleven doe ik trouwens niet, ik kom wel eens een seconde op iemands bumper te hangen, maar dat is dan meer als ik hem laat uitrollen. Daarna neemt de afstand eigenlijk ook altijd weer direct toe, is het door bijremmen of gewoon doordat mijn snelheid dan lager is dan die van mijn voorganger.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar het is wel wat P_B zegt, als je in Duitsland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Heb je mijn betoog net gelezen? Het kan levens schelen: een SEH OK team dat in het weekend opgeroepen wordt, een vrijwillig brandweerman die opgepiept wordt, een KNRM opstapper die opgepiept wordt, een AT die met spoed naar een melding moeten, maar zich niet herkenbaar kunnen maken, noem het op. Allemaal mensen die geen voorrangsvoertuig hebben of geen optische en geluidssignalen kunnen voeren op dat moment maar wel gegronde haast hebben. Dan is het niet meer even wachten, dan moet je gewoon opgerot zijn naar de rechter rijstrook als daar gewoon ruimte is. Daarbij, op het moment dat jij groot licht geeft, zal een doorsnee Nederlandse bestuurder juist op de rem gaan staan, net zoals deze Engelse bestuurder in dit Engelse filmpje. En deze situaties kom ik 's nachts ook veel tegen:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld.
Ik hang zelf niet op mensen hun bumper, ik signaleer wel als de ruimte er is (het is natuurlijk gewoon kansloos om, terwijl iemand naast een vrachtwagen zit, groot licht te geven).quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.
Iemand die op rijstrook 1 rijdt (je telt de rijstroken van een rijbaan vanaf de middenberm) terwijl 2 en 3 (en zelfs ook 4) ook leeg zijn, ga ik niet eens meer seinen en rijd ik over rijstrook 3 door. Dan zit er een rijstrook tussen mij en de linksplakker, ik ga een beetje ruzie lopen makenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem.
quote:
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.quote:
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaarquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:18 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaar
Dat commentaar van die kerel is geweldig en precies wat iedereen denkt volgens mij
Over het rechts inhalen, dat doe ik maar al te vaak. Ik ga niet een treintje maken op de linker rijstrook. Als ik gepakt wordt, dan maar een boete + uitleg aan ome agent waarom ik het deed.
Rij veel van Gouda naar Delft, pak dan afslag rijswijk naar stukje A4. IEDEREEN blijft daar links, omdat ze 2 kilometer verderop bang zijn in te voegen. Ff een plaatje zoeken ter verduidelijking...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |