Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
sland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Misschien wel iddquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken.
Ergens moet er een grens zijn om te handhaven. Rollen met het ding in je hand -> hangen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:34 schreef starla het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.
Dan gaat het rijbewijs inleveren mij ver. Een boete: prima. Maar waarom nu toch het rijbewijs inleveren? Waarom moet alles maar zwaarder gestraft worden? Zijn er niet talloze onderzoeken die zeggen dat zwaardere straffen NIET helpen tegen recidieven en de criminaliteitscijfers?
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht isquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
want niemand vindt het terecht als ze een prent krijgen.
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:43 schreef starla het volgende:
[..]
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht is
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...
Rare dingen, die starla's
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:07 schreef starla het volgende:
[..]
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.
Ik zeg dat je rijbewijs inleveren als je bezig bent met je iPhone overdreven is, boete prima. Had ik al eerder gezegd.
Rare manier van lezen die Sounddragon.
Rijbewijs inleveren =/= boete en dat weet je donders goed. Not even the same ball park. Maar je bent wel creatief om je in allerlei bochten te wringen om toch je gelijk te halen, chapeau.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.![]()
Laat je auto maar lekker waar hij is.
Ik laat het hierbij.
Je leest niet wat ik zeg. Ik hoop voor je dat er een politieauto in de buurt is. Die zien het en houden je staande. Is zelfs al een paar keer in BodW en WMB geweest, staande houding, invordering onder art. 5 en EMG. Nou, de EMG alleen al kost je iets van 800 euro en 3 vrije dagen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:41 schreef kingtoppie het volgende:
Je kunt voor alles op de rem staan harry, al zag je een spook, nu is het nog met een reden.. Weetje, dat soort mensen ongestraft zo laten kleven dat lijkt mij pas gevaarlijk... Zou leuk zijn als je door middel van een filmpje op te sturen naar de politie je iemand een boete zou kunnen geven, dan zou je er nog iets mee kunnen doen namelijk, maar volgens mij gaan ze op basis van particuliere camera beelden geen boetes uitdelen.
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt. En over het feit dat die ander niet rechts houdt, komen we weer bij dat hitsige. Mensen die ieder gaatje dicht willen trappen en iemand die tussen 2 vrachtwagens klem dreigt te komen zitten, willen we er kosten wat kost niet tussen laten. Dus wat doet/denkt diegene de volgende keer: fuck it, ik blijf links. Anderzijds komt dat niet tussen laten weer door mensen die hem met 95 naar links knikkeren en weigeren te versnellen, dus met 95 een vrachtwagen inhalen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:Rechts inhalen is ongeacht je voorganger gevaarlijk, daarentegen is links blijven plakken helemaal niet gevaarlijk, het wekt alleen irritatie op. Dus dat rechts inhalen zwaarder bestraft wordt is volstrekt logisch.
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld. Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt.
Een rechterbuitenspiegel is tegenwoordig wel verplicht.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem. Ik geloof dat een rechter buitenspiegel niet eens verplicht is, zie het extra gevaar.
Dusquote:
Dan krijg je dus dit:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:15 schreef Descendent het volgende:
Beter geef je ff groot licht dan o.i.d.
Plus mensen die dan op de rem gaan hangen en je gaan lopen klieren. Kleven doe ik trouwens niet, ik kom wel eens een seconde op iemands bumper te hangen, maar dat is dan meer als ik hem laat uitrollen. Daarna neemt de afstand eigenlijk ook altijd weer direct toe, is het door bijremmen of gewoon doordat mijn snelheid dan lager is dan die van mijn voorganger.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar het is wel wat P_B zegt, als je in Duitsland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Heb je mijn betoog net gelezen? Het kan levens schelen: een SEH OK team dat in het weekend opgeroepen wordt, een vrijwillig brandweerman die opgepiept wordt, een KNRM opstapper die opgepiept wordt, een AT die met spoed naar een melding moeten, maar zich niet herkenbaar kunnen maken, noem het op. Allemaal mensen die geen voorrangsvoertuig hebben of geen optische en geluidssignalen kunnen voeren op dat moment maar wel gegronde haast hebben. Dan is het niet meer even wachten, dan moet je gewoon opgerot zijn naar de rechter rijstrook als daar gewoon ruimte is. Daarbij, op het moment dat jij groot licht geeft, zal een doorsnee Nederlandse bestuurder juist op de rem gaan staan, net zoals deze Engelse bestuurder in dit Engelse filmpje. En deze situaties kom ik 's nachts ook veel tegen:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld.
Ik hang zelf niet op mensen hun bumper, ik signaleer wel als de ruimte er is (het is natuurlijk gewoon kansloos om, terwijl iemand naast een vrachtwagen zit, groot licht te geven).quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.
Iemand die op rijstrook 1 rijdt (je telt de rijstroken van een rijbaan vanaf de middenberm) terwijl 2 en 3 (en zelfs ook 4) ook leeg zijn, ga ik niet eens meer seinen en rijd ik over rijstrook 3 door. Dan zit er een rijstrook tussen mij en de linksplakker, ik ga een beetje ruzie lopen makenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem.
quote:
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.quote:
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaarquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:18 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaar
Dat commentaar van die kerel is geweldig en precies wat iedereen denkt volgens mij
Over het rechts inhalen, dat doe ik maar al te vaak. Ik ga niet een treintje maken op de linker rijstrook. Als ik gepakt wordt, dan maar een boete + uitleg aan ome agent waarom ik het deed.
Rij veel van Gouda naar Delft, pak dan afslag rijswijk naar stukje A4. IEDEREEN blijft daar links, omdat ze 2 kilometer verderop bang zijn in te voegen. Ff een plaatje zoeken ter verduidelijking...
LEES NOU EENS GODVERDOMME!!!quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:42 schreef J.James het volgende:
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.Het grappige is dat het soort mensen dat hij noemt (SEH team, KNRM) juist niet bumperkleven omdat ze weten dat dat niet helpt en het dan alleen maar langer duurt voordat ze op hun plek van bestemming aankomen.Daarnaast, als het echt spoedeisend is worden ze gewoon begeleid door de politie of opgehaald door een opvallende auto met zwaailichten en sirene.
De meningen lopen nogal eens uiteen hierquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:02 schreef daNpy het volgende:
Gezellig topic
Gelukkig heb ik een motor, dan ben je er al ruim voorbij in voor degene voor je zijn ogen van zijn smartphone of navigatie af heeft gehaald
Neem maar eens een proefles en kijk maar eens of je nog zoveel lef (of zo'n grote mond hebtquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:08 schreef starla het volgende:
[..]
De meningen lopen nogal eens uiteen hier![]()
Motorrijden lijkt me prachtig, alleen ben ik bang dat ik me ga gedragen als een gemiddelde motorrijder; elk gaatje pakken dat je maar kunt vinden (op de weg dan)
Dat is geen haantjes gedrag, maar eigen veiligheid.quote:Laatst stond ik links bij de stoplichten voor rechtdoor naast een andere auto. Ik stond netjes een half metertje ofzo vóór de streep. Komt er een motorrijder tussen ons door en komt die links staan (dus voor mij), maar over de stopstreep. Bleeh, dat haantjesgedrag. Ik natuurlijk geen idee wat ik kan verwachten; normaal trekken ze wel snel op, maar voor hetzelfde geld is het een trage en ik heb een vrij snelle auto, dus was erg voorzichtig met optrekken, zodat de rechter rijstrook weer sneller ging...
Haha
Doe eens een beetje normaal man, je zit hier niet in de kroegquote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
LEES NOU EENS GODVERDOMME!Ik heb het - knip - al de hele tijd over mensen die een lichtsignaal kunnen geven en niet bumperkleven, maar wel haast hebben, en de daarop volgende reactie, meestal een braketest of andere klierreactie (langer links blijven hangen, van mensen die direct op hun pikkie getrapt zijn.
Ik sta niet links om vervolgens te moeten wachten op een motorrijder die zijn gashendel niet kan vinden. Als je links staat of uberhaupt naar voren kruipt, moet je weg zijn als het groen wordt. Als je dat niet kan en eerst nog 5 seconde reactietijd nodig hebt, blijf je maar achter in de rij staan. Geldt ook voor andere figuren die links gaan staan en eerst door 3 auto's rechts voorbij gereden worden voordat ze een keer het gas hebben gevonden. Blijf dan lekker rechts. Is veiliger dan iedereen voorbij kruipen en suggereren dat je dus vlot bent, in het geval van de motorrijder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:12 schreef daNpy het volgende:
Je rijdt geen motor om achteraan aan te sluiten en net zo hard ( ) als auto's op te trekken.
Nee, en daarom is het ook strontirritant dat mensen je reactie verdraaien of gewoon niet lezen en daarop gaan reageren. In de kroeg zijn we dat gewend van mensen, want luidruchtig en drank, dus minder scherp. Hier staat het geschreven, dus verwacht ik dat mensen lezen, nogmaals lezen als ze het niet geheel begrijpen en daarop reageren (in plaats van mij woorden in de mond te leggen).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens een beetje normaal man, je zit hier niet in de kroeg
Over de streep staan vind ik wel aardig haantjesgedrag. Dan heb je ook nog van die gasten die steeds wat verder over de streep kruipen terwijl het nog rood is. Daar heb ik wel zo'n hekel aanquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:12 schreef daNpy het volgende:
Dat is geen haantjes gedrag, maar eigen veiligheid.
Dat zie ik meer automobilisten dan motorrijders doen, als je 1 pootje aan de grond hebt is het helemaal niet handig om verder te kruipen, bovendien moet je je kop helemaal achterover houden om het stoplicht nog te kunnen zienquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:52 schreef starla het volgende:
[..]
Over de streep staan vind ik wel aardig haantjesgedrag. Dan heb je ook nog van die gasten die steeds wat verder over de streep kruipen terwijl het nog rood is. Daar heb ik wel zo'n hekel aan
Volgens mij niet... Loop nu al voor de 4e keer te lezen en Danpy schrijft waarom je voor iemand gaat staan en ik schrijf waarom ik een hekel heb aan bepaalde figuren die ervoor gaan staan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:49 schreef Anne het volgende:
Je leest nu zelf de post van danpy niet fatsoenlijk en je 'valt gewoon aan'.
Met de motor ben je over het algemeen echt wel eerder weg als een auto. Maar hey, iedereen maakt wel eens een foutje hequote:Op donderdag 2 januari 2014 11:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij niet... Loop nu al voor de 4e keer te lezen en Danpy schrijft waarom je voor iemand gaat staan en ik schrijf waarom ik een hekel heb aan bepaalde figuren die ervoor gaan staan.
Klopt en als het kan ook nog even de koppeling laten slippenquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef daNpy het volgende:
Dat zie ik meer automobilisten dan motorrijders doen
Lees de topicpointer nog eens, je zit op het randje.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik sta niet links om vervolgens te moeten wachten op een motorrijder die zijn gashendel niet kan vinden. Als je links staat of uberhaupt naar voren kruipt, moet je weg zijn als het groen wordt. Als je dat niet kan en eerst nog 5 seconde reactietijd nodig hebt, blijf je maar achter in de rij staan. Geldt ook voor andere figuren die links gaan staan en eerst door 3 auto's rechts voorbij gereden worden voordat ze een keer het gas hebben gevonden. Blijf dan lekker rechts. Is veiliger dan iedereen voorbij kruipen en suggereren dat je dus vlot bent, in het geval van de motorrijder.
En nee, ik haat geen motorrijders. File en motorrijder in mijn spiegel, ik ga extra uiterst links of rechts rijden zodat je een ruime vrije doorgang hebt (in plaats van blokken zoals sommige doen). Bij het verkeerslicht laat ik meestal ook zo'n gat, zodat je er zonder gestunt doorheen kan en wellicht dat ik daarom des te meer de balen ervan heb als ik vervolgens opgehouden wordt door een motorrijder die niet optrekt.
[..]
Nee, en daarom is het ook strontirritant dat mensen je reactie verdraaien of gewoon niet lezen en daarop gaan reageren. In de kroeg zijn we dat gewend van mensen, want luidruchtig en drank, dus minder scherp. Hier staat het geschreven, dus verwacht ik dat mensen lezen, nogmaals lezen als ze het niet geheel begrijpen en daarop reageren (in plaats van mij woorden in de mond te leggen).
quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik begrijp je frustratie, maar zo gaat het hier nou eenmaal bij tijd en wijle, en dat wéét je, want je hangt hier al wat langer in het topic,
Fair enough... Got me there.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
Tel tot 10 voor je iets post, lees je reaktie nog eens, constateer dat GODVERDOMME niet in het rijtje thuis hoort, delete, en ram dan pas op "invoeren"
quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
LEES NOU EENS GODVERDOMME!!! Ik heb het verdomme
quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-01-2014 11:58:27 (Tot 20 tellen doet...) ]
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Fair enough... Got me there.
[..]
[..]
Precies, maar ik mag daar niet vanuit gaan, want dan zit ik erachter op. Daarom mijn ergernis dat hij voor me gaat staan terwijl er eigenlijk geen ruimte was, want hij moest -om voor te komen- over de streep staan. Nah goed, hij was inderdaad aardig snel wegquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef daNpy het volgende:
Met de motor ben je over het algemeen echt wel eerder weg als een auto.
Daarom vind ik het ook niet zo netjes idd, maar als je dus braaf in het midden gaat staan, heb je weer zo'n debiel die door rood vertrekt vlak langs jequote:Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef starla het volgende:
[..]
Precies, maar ik mag daar niet vanuit gaan, want dan zit ik erachter op. Daarom mijn ergernis dat hij voor me gaat staan terwijl er eigenlijk geen ruimte was, want hij moest -om voor te komen- over de streep staan. Nah goed, hij was inderdaad aardig snel weg
Dus je postte een irritatie die er niet eens wasquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef starla het volgende:
[..]
Precies, maar ik mag daar niet vanuit gaan, want dan zit ik erachter op. Daarom mijn ergernis dat hij voor me gaat staan terwijl er eigenlijk geen ruimte was, want hij moest -om voor te komen- over de streep staan. Nah goed, hij was inderdaad aardig snel weg
Had ie trouwens net zo goed gewoon rechts kunnen staan maar à la.
Jawel, dat hij over de streep staat, links. Dat hij dan van 0 tot 100 accelereert in 3 seconden waar je 50 mag doet daar niets aan af (over goed lezen gesproken....)quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus je postte een irritatie die er niet eens was.
Ik zet hem er alleen een beetje voor als er nog iemand mee rijdt naar voren. Sta ik daar alleen, dan blijf ik er tussen staan. Knappe blikker die me eruit trekt, ook al geef ik hem een seconde voorsprongquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook niet zo netjes idd, maar als je dus braaf in het midden gaat staan, heb je weer zo'n debiel die door rood vertrekt vlak langs je
Neem aan dat als er 2 Civics met riooluitlaat en verlaagd onderstel staan te revven, je daar niet voor gaat staan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:54 schreef daNpy het volgende:
Maar als het ff kan ga ik ook voor een auto staan (links of rechts maakt me niet uit) omdat ik al genoeg "lollige" automobilisten heb meegemaakt
Klopt, gelukkig wel. Maar ik tref ze iets te vaak die dat niet zijn. En dan heb ik echt niet zo'n overdreven snelle auto (0-100 in 10+ sec) en ik moet als het groen word eerst de versnelling in (sta volledig in zijn vrij met koppeling los, iets met druklager enzo). En het zit niet in het optrekken zelf, maar in de reactie, want het optrekken wint een motor toch wel, zelfs een 11 KWer, daar maak ik mij echt geen illusies.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:56 schreef daNpy het volgende:
Met de motor ben je over het algemeen echt wel eerder weg als een auto.
Ja, jij gaat ervanuit dat mensen optrekken als het groen wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zet hem er alleen een beetje voor als er nog iemand mee rijdt naar voren. Sta ik daar alleen, dan blijf ik er tussen staan. Knappe blikker die me eruit trekt, ook al geef ik hem een seconde voorsprong
Dan blijf ik er vaak achter iddquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neem aan dat als er 2 Civics met riooluitlaat en verlaagd onderstel staan te revven, je daar niet voor gaat staan?
Al is sjappie nog zo snel.. SD is snellerquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, jij gaat ervanuit dat mensen optrekken als het groen wordt.
Maar sjappies die willen winnen spelen niet eerlijk he
Mag ik dan aannemen dat SD zijn reactie ook snel is en SD het gas gevonden heeft als het licht groen wordt?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Al is sjappie nog zo snel.. SD is sneller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |