Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mensen die als jij aan het inhalen bent op je bumper plakken en je direct voorbij rijden als je weer naar rechts gaat, terwijl je op een 3-baansweg rijdt en er links van je dus nog een lege rijstrook is. Ga daar dan overheen zou je zeggen.
Ah, daar is er weer eentje hoor; sokken of sloffen?quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Ook op de snelweg moet je gewoon afstand houden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.
Op de snelweg is het een heel ander verhaal dan binnen de bebouwde kom.
Wat is daar het nut van?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:42 schreef sandertjuh het volgende:
Mensen die met een paar regendruppels met hun binnenlampje aan gaan rijden...
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowatquote:
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Herkenbaar hoor, gebeurd bij ook vaak zat op de A27 waar het 3 banen is. Mij zowat van de weg afdrukken terwijl je ook nog naar een leeg linkerbaantje kan.. droeftoeters!quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..
Oh, ik laat hardrijders ook altijd langs hoor. Ga sowieso zoveel mogelijk naar rechts. Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'
Ik heb het nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
"Waarom zou je naar rechts gaan als je over een halve minuut weer naar links moet voor de volgende vrachtwagen?"
Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Uiteraard, maar als je dat niet kan verdien je het ook niet om een auto te mogen besturen toch?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik doe zo goed als hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik doe zo goed als hetzelfde.
Links blijven hangen omdat er verderop nog een langzamere deelnemer rijdt is vaak onnodig, omdat die harder rijdt dan je denkt en je dus een tijd onnodig links rijdt. In die tijd kun je dus prima naar rechts.
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Je gaat wel anders naar verkeer kijken jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Het probleem is als je rechts inhaalt dat de linksrijder vaak een zombie is. Leeft in zijn eigen wereld en fuck de rest.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef daNpy het volgende:
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).
Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
Ja dat is waar. Maar met de motor heb ik geen cruise en heb ik die andere auto ook zo ingehaaldquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Paar proeflesjes en één keer een stukkie snelweg, en je weet precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Klopt, maar knipperende dingen vallen gewoon op, dus hoe vaker je van rijstrook wisselt, hoe beter je zichtbaarheidquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar met de motor heb ik geen cruise en heb ik die andere auto ook zo ingehaald
Kletskousquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Het is een logische regel aangezien het een gevolg van het links inhalen betreft. Heeft niks maar dan ook niks te maken met "symptoonbestrijding".quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef daNpy het volgende:
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).
Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
9 van de 10 keer zijn ze met hun telefoon bezig, niet bellen, maar whatsappen ofzo...quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:39 schreef silenthill het volgende:
Mensen die zitten te slingeren op de snelweg. Niet in dezelfde rijstrook rijden. Vooral 's nachts of vroeg in de ochtend, in het weekend.
Haal ik zo snel mogelijk in. Vraag me dan altijd af: hebben die een slok op? Oververmoeid?
Ik blijf en tenminste niet achter rijden.
Die haal ik ook zsm in, desnoods met een rijstrook tussen ons inquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:39 schreef silenthill het volgende:
Mensen die zitten te slingeren op de snelweg. Niet in dezelfde rijstrook rijden. Vooral 's nachts of vroeg in de ochtend, in het weekend.
Haal ik zo snel mogelijk in. Vraag me dan altijd af: hebben die een slok op? Oververmoeid?
Ik blijf en tenminste niet achter rijden.
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een logische regel aangezien het een gevolg van het links inhalen betreft. Heeft niks maar dan ook niks te maken met "symptoonbestrijding".
Of ben je tegen het aan één kant inhalen?
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:11 schreef silenthill het volgende:
Mensen die met hun smartphone bezig zijn. Gewoon boete en rijbewijs 3 maanden kwijt.
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:18 schreef starla het volgende:
[..]
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.
Idioterie
Dit dus. Maar zo lang als mensen de rechter rijstrook blijven zien als een strook enkel voor vrachtwagens, kom je nergens. Ook bizar trouwens, loop je op iemand in, die gaat uiteindelijk, na 3x groot licht gegeven te hebben, naar rechts, jij erlangs en ook naar rechts, zie je diegene weer naar links gaan...quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:28 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.
Ja graag, want 2 seconden is wel erg lang namelijkquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Op de snelweg ben je in die 2 seconden alweer een dikke 60 meter verderquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Dat is het probleem met wetgeving, het maakt alles zo zwart-wit. Geen ruimte voor nuance, of een rechter moet iets als 'verzachtende omstandigheden' in zijn uitspraak meenemen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken. Als je tijdens het rijden met je navi moet kloten, heb je hem dus duidelijk niet vooraf ingesteld.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Je draait het om, het is natuurlijk niet "de verantwoordelijk" van de linksplakker dat jij wel even rechts moet inhalen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |