Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mensen die als jij aan het inhalen bent op je bumper plakken en je direct voorbij rijden als je weer naar rechts gaat, terwijl je op een 3-baansweg rijdt en er links van je dus nog een lege rijstrook is. Ga daar dan overheen zou je zeggen.
Ah, daar is er weer eentje hoor; sokken of sloffen?quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Ook op de snelweg moet je gewoon afstand houden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.
Op de snelweg is het een heel ander verhaal dan binnen de bebouwde kom.
Wat is daar het nut van?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:42 schreef sandertjuh het volgende:
Mensen die met een paar regendruppels met hun binnenlampje aan gaan rijden...
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowatquote:
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Herkenbaar hoor, gebeurd bij ook vaak zat op de A27 waar het 3 banen is. Mij zowat van de weg afdrukken terwijl je ook nog naar een leeg linkerbaantje kan.. droeftoeters!quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..
Oh, ik laat hardrijders ook altijd langs hoor. Ga sowieso zoveel mogelijk naar rechts. Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'
Ik heb het nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
"Waarom zou je naar rechts gaan als je over een halve minuut weer naar links moet voor de volgende vrachtwagen?"
Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Uiteraard, maar als je dat niet kan verdien je het ook niet om een auto te mogen besturen toch?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik doe zo goed als hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik doe zo goed als hetzelfde.
Links blijven hangen omdat er verderop nog een langzamere deelnemer rijdt is vaak onnodig, omdat die harder rijdt dan je denkt en je dus een tijd onnodig links rijdt. In die tijd kun je dus prima naar rechts.
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Je gaat wel anders naar verkeer kijken jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Het probleem is als je rechts inhaalt dat de linksrijder vaak een zombie is. Leeft in zijn eigen wereld en fuck de rest.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef daNpy het volgende:
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).
Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
Ja dat is waar. Maar met de motor heb ik geen cruise en heb ik die andere auto ook zo ingehaaldquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Paar proeflesjes en één keer een stukkie snelweg, en je weet precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Klopt, maar knipperende dingen vallen gewoon op, dus hoe vaker je van rijstrook wisselt, hoe beter je zichtbaarheidquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar met de motor heb ik geen cruise en heb ik die andere auto ook zo ingehaald
Kletskousquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.
Het is een logische regel aangezien het een gevolg van het links inhalen betreft. Heeft niks maar dan ook niks te maken met "symptoonbestrijding".quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef daNpy het volgende:
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).
Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
9 van de 10 keer zijn ze met hun telefoon bezig, niet bellen, maar whatsappen ofzo...quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:39 schreef silenthill het volgende:
Mensen die zitten te slingeren op de snelweg. Niet in dezelfde rijstrook rijden. Vooral 's nachts of vroeg in de ochtend, in het weekend.
Haal ik zo snel mogelijk in. Vraag me dan altijd af: hebben die een slok op? Oververmoeid?
Ik blijf en tenminste niet achter rijden.
Die haal ik ook zsm in, desnoods met een rijstrook tussen ons inquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:39 schreef silenthill het volgende:
Mensen die zitten te slingeren op de snelweg. Niet in dezelfde rijstrook rijden. Vooral 's nachts of vroeg in de ochtend, in het weekend.
Haal ik zo snel mogelijk in. Vraag me dan altijd af: hebben die een slok op? Oververmoeid?
Ik blijf en tenminste niet achter rijden.
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een logische regel aangezien het een gevolg van het links inhalen betreft. Heeft niks maar dan ook niks te maken met "symptoonbestrijding".
Of ben je tegen het aan één kant inhalen?
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:11 schreef silenthill het volgende:
Mensen die met hun smartphone bezig zijn. Gewoon boete en rijbewijs 3 maanden kwijt.
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:18 schreef starla het volgende:
[..]
Ja joh, want als je op een verlaten landweg even op je navigatie kijkt op je iPhone waar je af moet slaan, moet je direct je rijbewijs inleveren.
Idioterie
Dit dus. Maar zo lang als mensen de rechter rijstrook blijven zien als een strook enkel voor vrachtwagens, kom je nergens. Ook bizar trouwens, loop je op iemand in, die gaat uiteindelijk, na 3x groot licht gegeven te hebben, naar rechts, jij erlangs en ook naar rechts, zie je diegene weer naar links gaan...quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook meteen weer in het extreme trekken...
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:28 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch? Of hij moet het nuanceren.
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij trekt het in het extreme. Daarnaast ben ik het met hem eens, telefoon laat je gewoon met rust tijdens het rijden. En als je een iPhone als navigatie gebruikt, haal je ook maar een houder van 10 euro erbij. Maar in de auto ben je met autorijden bezig, niet met bellen, appen, foto's maken of je telefoon op een andere manier vasthouden.
Ja graag, want 2 seconden is wel erg lang namelijkquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Op de snelweg ben je in die 2 seconden alweer een dikke 60 meter verderquote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Dat is het probleem met wetgeving, het maakt alles zo zwart-wit. Geen ruimte voor nuance, of een rechter moet iets als 'verzachtende omstandigheden' in zijn uitspraak meenemen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat als je dat flikt, er een politievoertuig in de buurt is die je direct staande houden (invordering, art. 5 en EMG) en/of dat je het doet bij een voertuig flink zwaarder dan de jouwe mét dashcam... Het liefste natuurlijk beide, dat zowel je verzekering je pakt als de politie.
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken. Als je tijdens het rijden met je navi moet kloten, heb je hem dus duidelijk niet vooraf ingesteld.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:37 schreef starla het volgende:
[..]
Laten we de discussie zuiver houden. Hij zegt letterlijk; 'ben je bezig met je smartphone = rijbewijs kwijt'. Geen omstandigheden, niet bellen of sms'en. Dát was het standpunt en dát is extreem.
Dan krijg je navenant een extreem voorbeeld. Nogal wiedes.
Je bent het daar dus mee eens? Geen hond op de weg. Ik check gedurende 2 seconden waar ik af moet slaan en dan moet ik m'n rijbewijs inleveren?
Aparte mening. En extreem, je legt me de woorden in de mond.
Je draait het om, het is natuurlijk niet "de verantwoordelijk" van de linksplakker dat jij wel even rechts moet inhalen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je rechts inhalen wil voorkomen moet je zorgen dat mensen niet links blijven plakken.
Als je links plakken dus minder hard, en sowieso minder bestraft als rechts inhalen, is het symptoon bestrijding.
Op zich heb ik niks tegen stay on your lane, maar Nederland is daar niet voor ingericht en de verkeersmentaliteit al helemaaaal niet.
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
sland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Misschien wel iddquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er geen snelheidslimiet zou gelden in NL zouden mensen misschien hetzelfde doen?
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
Op een verlaten landweggetje kun je hem volgens mij mákkelijk effe half in de berm zetten om op je gemakkie je navi te checken.
Ergens moet er een grens zijn om te handhaven. Rollen met het ding in je hand -> hangen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:34 schreef starla het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je direct je rijbewijs moet inleveren als je dat niet doet, dus bijvoorbeeld rustig vaart mindert (30 ofzo) terwijl er geen drol op de weg is.
Dan gaat het rijbewijs inleveren mij ver. Een boete: prima. Maar waarom nu toch het rijbewijs inleveren? Waarom moet alles maar zwaarder gestraft worden? Zijn er niet talloze onderzoeken die zeggen dat zwaardere straffen NIET helpen tegen recidieven en de criminaliteitscijfers?
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht isquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
want niemand vindt het terecht als ze een prent krijgen.
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:43 schreef starla het volgende:
[..]
Dan kennen die mensen geen zelfreflectie. Als ik 170 rijd waar ik 130 mag en gepakt wordt ga ik echt niet zeiken dat die bon onterecht is
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar als je rijdt terwijl je met je foon zit te kloten, wat risicotechnisch veel linker is, wél...
Rare dingen, die starla's
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:07 schreef starla het volgende:
[..]
Quote het stukje dat ik zeg dat ik een boete onterecht vind als ik gepakt word met een telefoon in m'n hand en je krijgt van mij m'n auto.
Ik zeg dat je rijbewijs inleveren als je bezig bent met je iPhone overdreven is, boete prima. Had ik al eerder gezegd.
Rare manier van lezen die Sounddragon.
Rijbewijs inleveren =/= boete en dat weet je donders goed. Not even the same ball park. Maar je bent wel creatief om je in allerlei bochten te wringen om toch je gelijk te halen, chapeau.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijbewijs inleveren is in dat geval een deel van de boete, stampvoetje.![]()
Laat je auto maar lekker waar hij is.
Ik laat het hierbij.
Je leest niet wat ik zeg. Ik hoop voor je dat er een politieauto in de buurt is. Die zien het en houden je staande. Is zelfs al een paar keer in BodW en WMB geweest, staande houding, invordering onder art. 5 en EMG. Nou, de EMG alleen al kost je iets van 800 euro en 3 vrije dagen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:41 schreef kingtoppie het volgende:
Je kunt voor alles op de rem staan harry, al zag je een spook, nu is het nog met een reden.. Weetje, dat soort mensen ongestraft zo laten kleven dat lijkt mij pas gevaarlijk... Zou leuk zijn als je door middel van een filmpje op te sturen naar de politie je iemand een boete zou kunnen geven, dan zou je er nog iets mee kunnen doen namelijk, maar volgens mij gaan ze op basis van particuliere camera beelden geen boetes uitdelen.
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt. En over het feit dat die ander niet rechts houdt, komen we weer bij dat hitsige. Mensen die ieder gaatje dicht willen trappen en iemand die tussen 2 vrachtwagens klem dreigt te komen zitten, willen we er kosten wat kost niet tussen laten. Dus wat doet/denkt diegene de volgende keer: fuck it, ik blijf links. Anderzijds komt dat niet tussen laten weer door mensen die hem met 95 naar links knikkeren en weigeren te versnellen, dus met 95 een vrachtwagen inhalen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:04 schreef opgebaarde het volgende:Rechts inhalen is ongeacht je voorganger gevaarlijk, daarentegen is links blijven plakken helemaal niet gevaarlijk, het wekt alleen irritatie op. Dus dat rechts inhalen zwaarder bestraft wordt is volstrekt logisch.
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld. Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Iemand die namelijk niet rechts houdt waar nodig, is uiteindelijk wel de directe aanleiding van het feit dat een ander niets links inhaalt.
Een rechterbuitenspiegel is tegenwoordig wel verplicht.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem. Ik geloof dat een rechter buitenspiegel niet eens verplicht is, zie het extra gevaar.
Dusquote:
Dan krijg je dus dit:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:15 schreef Descendent het volgende:
Beter geef je ff groot licht dan o.i.d.
Plus mensen die dan op de rem gaan hangen en je gaan lopen klieren. Kleven doe ik trouwens niet, ik kom wel eens een seconde op iemands bumper te hangen, maar dat is dan meer als ik hem laat uitrollen. Daarna neemt de afstand eigenlijk ook altijd weer direct toe, is het door bijremmen of gewoon doordat mijn snelheid dan lager is dan die van mijn voorganger.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:13 schreef daNpy het volgende:
Maar het is wel wat P_B zegt, als je in Duitsland (hard) aan komt zetten en je knippert een keer met groot licht, gaan de meeste mensen asap aan de kant (niet allemaal natuurlijk).
Als je hetzelfde in NL doet, is de opvatting "ik rijd 120, je mag hier 120, dus jij wacht maar lekker op mij" en blijven dan even extra links hangen.
Heb je mijn betoog net gelezen? Het kan levens schelen: een SEH OK team dat in het weekend opgeroepen wordt, een vrijwillig brandweerman die opgepiept wordt, een KNRM opstapper die opgepiept wordt, een AT die met spoed naar een melding moeten, maar zich niet herkenbaar kunnen maken, noem het op. Allemaal mensen die geen voorrangsvoertuig hebben of geen optische en geluidssignalen kunnen voeren op dat moment maar wel gegronde haast hebben. Dan is het niet meer even wachten, dan moet je gewoon opgerot zijn naar de rechter rijstrook als daar gewoon ruimte is. Daarbij, op het moment dat jij groot licht geeft, zal een doorsnee Nederlandse bestuurder juist op de rem gaan staan, net zoals deze Engelse bestuurder in dit Engelse filmpje. En deze situaties kom ik 's nachts ook veel tegen:quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Directe aanleiding is de linksrijder, één van de tig aanleidingen die voor jouw rechts inhalen leiden neem ik aan? Maar wat is er mis met gewoon even wachten, beetje geduld.
Ik hang zelf niet op mensen hun bumper, ik signaleer wel als de ruimte er is (het is natuurlijk gewoon kansloos om, terwijl iemand naast een vrachtwagen zit, groot licht te geven).quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Anderen moeten toch ook volkomen kalm reageren als jij op hun bumper hangt en/of ze met lichtsignalen extra op jouw aanwezigheid attendeert wat hem of haar echt niet ontgaan was.
Iemand die op rijstrook 1 rijdt (je telt de rijstroken van een rijbaan vanaf de middenberm) terwijl 2 en 3 (en zelfs ook 4) ook leeg zijn, ga ik niet eens meer seinen en rijd ik over rijstrook 3 door. Dan zit er een rijstrook tussen mij en de linksplakker, ik ga een beetje ruzie lopen makenquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind een plakker links ook irritant maar als ik besluit om rechts in te halen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en ik ben me bewust van het risico wat ik neem.
quote:
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.quote:
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaarquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, lach maar. Als het geen politie was geweest, hadden ze stil gestaan.
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:18 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, lighten up dude, wat neem je alles toch zo zwaar
Dat commentaar van die kerel is geweldig en precies wat iedereen denkt volgens mij
Over het rechts inhalen, dat doe ik maar al te vaak. Ik ga niet een treintje maken op de linker rijstrook. Als ik gepakt wordt, dan maar een boete + uitleg aan ome agent waarom ik het deed.
Rij veel van Gouda naar Delft, pak dan afslag rijswijk naar stukje A4. IEDEREEN blijft daar links, omdat ze 2 kilometer verderop bang zijn in te voegen. Ff een plaatje zoeken ter verduidelijking...
LEES NOU EENS GODVERDOMME!!!quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:42 schreef J.James het volgende:
Hij ziet het natuurlijk als bewijs in zijn argument dat je bumperklevers maar vooral voor moet laten gaan omdat ze er zogenaamd een goede reden voor zouden hebben.Het grappige is dat het soort mensen dat hij noemt (SEH team, KNRM) juist niet bumperkleven omdat ze weten dat dat niet helpt en het dan alleen maar langer duurt voordat ze op hun plek van bestemming aankomen.Daarnaast, als het echt spoedeisend is worden ze gewoon begeleid door de politie of opgehaald door een opvallende auto met zwaailichten en sirene.
De meningen lopen nogal eens uiteen hierquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:02 schreef daNpy het volgende:
Gezellig topic
Gelukkig heb ik een motor, dan ben je er al ruim voorbij in voor degene voor je zijn ogen van zijn smartphone of navigatie af heeft gehaald
Neem maar eens een proefles en kijk maar eens of je nog zoveel lef (of zo'n grote mond hebtquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:08 schreef starla het volgende:
[..]
De meningen lopen nogal eens uiteen hier![]()
Motorrijden lijkt me prachtig, alleen ben ik bang dat ik me ga gedragen als een gemiddelde motorrijder; elk gaatje pakken dat je maar kunt vinden (op de weg dan)
Dat is geen haantjes gedrag, maar eigen veiligheid.quote:Laatst stond ik links bij de stoplichten voor rechtdoor naast een andere auto. Ik stond netjes een half metertje ofzo vóór de streep. Komt er een motorrijder tussen ons door en komt die links staan (dus voor mij), maar over de stopstreep. Bleeh, dat haantjesgedrag. Ik natuurlijk geen idee wat ik kan verwachten; normaal trekken ze wel snel op, maar voor hetzelfde geld is het een trage en ik heb een vrij snelle auto, dus was erg voorzichtig met optrekken, zodat de rechter rijstrook weer sneller ging...
Haha
Doe eens een beetje normaal man, je zit hier niet in de kroegquote:Op donderdag 2 januari 2014 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
LEES NOU EENS GODVERDOMME!Ik heb het - knip - al de hele tijd over mensen die een lichtsignaal kunnen geven en niet bumperkleven, maar wel haast hebben, en de daarop volgende reactie, meestal een braketest of andere klierreactie (langer links blijven hangen, van mensen die direct op hun pikkie getrapt zijn.
Ik sta niet links om vervolgens te moeten wachten op een motorrijder die zijn gashendel niet kan vinden. Als je links staat of uberhaupt naar voren kruipt, moet je weg zijn als het groen wordt. Als je dat niet kan en eerst nog 5 seconde reactietijd nodig hebt, blijf je maar achter in de rij staan. Geldt ook voor andere figuren die links gaan staan en eerst door 3 auto's rechts voorbij gereden worden voordat ze een keer het gas hebben gevonden. Blijf dan lekker rechts. Is veiliger dan iedereen voorbij kruipen en suggereren dat je dus vlot bent, in het geval van de motorrijder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:12 schreef daNpy het volgende:
Je rijdt geen motor om achteraan aan te sluiten en net zo hard ( ) als auto's op te trekken.
Nee, en daarom is het ook strontirritant dat mensen je reactie verdraaien of gewoon niet lezen en daarop gaan reageren. In de kroeg zijn we dat gewend van mensen, want luidruchtig en drank, dus minder scherp. Hier staat het geschreven, dus verwacht ik dat mensen lezen, nogmaals lezen als ze het niet geheel begrijpen en daarop reageren (in plaats van mij woorden in de mond te leggen).quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens een beetje normaal man, je zit hier niet in de kroeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |