abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135240215
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef Grielen het volgende:
Geen idee oftie al geweest is,

maar met deze donkere dagen mensen die denken hun kapotte dimlicht(en) te compenseren door hun mistlampen/breedstralers aan te zetten. Gewoon gelijk vervangen die krengen, zijn niet duur en het is niet moeilijk...
Eens, maar 'niet moeilijk' gaat echt niet bij iedere auto op :{ bij de Opel Zafira van mijn pa moet je verdomme via de onderkant van de auto de lamp losmaken :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:57:15 #177
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_135240256
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Eens, maar 'niet moeilijk' gaat echt niet bij iedere auto op :{ bij de Opel Zafira van mijn pa moet je verdomme via de onderkant van de auto de lamp losmaken :{
Even iets toegevoegd :P
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:38:03 #178
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135241636
Niet echt een irritatie of ergernis, maar meer een een verbazing over hoe lui mensen zijn, namelijk van die bestuurders die overal dezelfde snelheid rijden. Rij je in een 100 km/h stuk, komen ze je voorbij met 115 - 120 km/h, vervolgens ga je een 130 km/h stuk in, en dan blijven ze daar ook gewoon stug dezelfde snelheid rijden als daarvoor.

Dan neem je dus het risico op een boete door te hard te rijden in het 100-stuk, en dan ga je daarna in het 130-stuk langzamer rijden dan je mag. Wat is het nut? :X

Oh, en vanmiddag een rokende vrouw in een oude gare Corsa (meer roest dan wielkast) die me zowat de weg afduwde, omdat ik tussen de flitspalen (tweestrooks 50-weg a la maasboulevard Rotterdam) niet harder reed dan 50. :')
pi_135242038
Audi rijder voor me die denkt dat stoplichten niet voor hem gelden en gewoon rechts ging door rood. Want hey, ik rij in een dikke bak dus de rest doet er niet toe.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:31:01 #180
11102 knep
Mountainfreak
pi_135247720
Heerlijk topic qua herkenbare situaties :Y).
Als al die achterlijke onbenullen nu eens hun rijbewijs en stemrecht inleverden dan was dit land heel wat leefbaarder 8-).
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:32:49 #181
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_135247823
Mensen die gaan ijlen op de snelweg, en belgen die geen richting aangeven terwijl ik rijles probeer te hebben.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:10:05 #182
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_135249914
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef Grielen het volgende:
Geen idee oftie al geweest is,

maar met deze donkere dagen mensen die denken hun kapotte dimlicht(en) te compenseren door hun mistlampen/breedstralers aan te zetten. Gewoon gelijk vervangen die krengen, zijn niet duur en het is niet moeilijk*...

* Bij de meeste auto's, mits handig.
Wauw, ik las dit net vlak voor ik weg ging en bedacht me dat ik dat nog nooit had gezien. Nou ben ik net even heen en weer gereden tussen Amersfoort en Rotterdam, en heb ik er al 3 voorbij zien komen _O-
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_135252294
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef Grielen het volgende:
Geen idee oftie al geweest is,

maar met deze donkere dagen mensen die denken hun kapotte dimlicht(en) te compenseren door hun mistlampen/breedstralers aan te zetten. Gewoon gelijk vervangen die krengen, zijn niet duur en het is niet moeilijk*...

* Bij de meeste auto's, mits handig.
Nouja, dan zie je in ieder geval wel dat er een auto tegemoetkomt, niet een motor. Het kan best handig zijn om dat verschil te zien. Verder ben ik het wel met je eens dat een kapotte lamp zo snel mogelijk vervangen moet worden.
pi_135255274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Light het volgende:

[..]

Nouja, dan zie je in ieder geval wel dat er een auto tegemoetkomt, niet een motor. Het kan best handig zijn om dat verschil te zien. Verder ben ik het wel met je eens dat een kapotte lamp zo snel mogelijk vervangen moet worden.
Uhm... Zodra je door hebt dat je lamp stuk is moet je 'm meteen vervangen, niet mistlichten aan en door rijden!

Het is niet voor niets verplicht om reservelampen bij je te hebben!
pi_135255840
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het is niet voor niets verplicht om reservelampen bij je te hebben!
Mag ik die wettekst eens zien? Het is naar mij weten niet verplicht.. Sowieso erg lastig met xenon dat je vaak niet eens zelf mag vervangen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_135256176
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Uhm... Zodra je door hebt dat je lamp stuk is moet je 'm meteen vervangen, niet mistlichten aan en door rijden!

Het is niet voor niets verplicht om reservelampen bij je te hebben!
's Avonds laat, alleen, op een onverlichte parkeerplaats? Ik pas. Dan wacht ik wel tot de volgende ochtend en ik de lamp bij daglicht kan vervangen. Dan kan ik zien wat ik aan het doen ben en gewoon twee handen gebruiken.
pi_135256225
Het is niet verplicht om reservelampen bij je te hebben, maar proces verbaal wordt wel opgemaakt wanneer er een lamp kapot is en deze niet ter plekke kan worden vervangen.

Dus het is > verstandig < ze wel in de auto te hebben.
pi_135256582
Eigenlijk moet er gewoon een wettekst komen waar autobedrijven zich aan moeten houden:
Een noob max 10 minuten om 1 lamp te vervangen.
Een professional moet het binnen 5 minuten kunnen.

Als een auto hier niet aan voldoet wordt ie gewoon niet goedgekeurd.

:W Renault met hun onmogelijke koplampvervanging bij de voorwielen, waar een professional ook 45 minuten mee bezig is :r

bij mijn 106 was het ongeveer 20 seconden per lamp :') Alleen als daar 1 van kapot ging moest ik ze beide wisselen omdat ik geen gele reservelampen had.. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 08-01-2014 23:17:46 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_135257358
Er zijn tegenwoordig zelfs auto's waar je de gehele bumper vanaf moet halen om een lampje te kunnen vervangen. Da's dus ook niet even "ter plekke vervangen".
pi_135258921
Precies, en zulke faaloplossingen moeten gewoon niet toegestaan zijn als die lampjes altijd moeten branden..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 00:34:00 #191
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135260274
Volgens mij moeten sinds kort autolampen makkelijk te vervangen zijn.

Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135262179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij moeten sinds kort autolampen makkelijk te vervangen zijn.

Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Dat maak ik bijna dagelijks mee. Invoegend verkeer dat naast mij uitkomt. Kan gebeuren, niet iedereen ziet het nut van vooruit kijken. Maar probeer het dan wel fatsoenlijk op te lossen, en niet op het gas stampen en voor mij invoegen met een halve meter tussenruimte als vergelding ofzo. Hallo, je hebt zelf die oogkleppen op, nul keer raden bij wie de verantwoordelijkheid ligt. (Hint: ìk ben het niet)

Ik had overigens teruggewuifd...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:03:32 #193
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135262833
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij moeten sinds kort autolampen makkelijk te vervangen zijn.

Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.
  FOK!fotograaf donderdag 9 januari 2014 @ 08:13:35 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135262936
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet
Omdat die lui het dan nooit leren. Juist als het rustig is, hebben ze zich maar aan te passsen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:35:48 #195
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_135263164
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet
Als je toch al 30 km/u onder de maximumsnelheid zit, snap ik best dat je rechts blijft rijden.
pi_135263230
Hij kon vast wel een baantje opschuiven, maar dat is niet hoe het systeem werkt. Dat doe je als het te druk is en de anderen niet normaal kunnen invoegen. Maar op een 130 weg met 100km/u de auto naar links gooien omdat een sufkut niet kan timen is erg onhandig.

Ik moet al genoeg remmen omdat mensen even snel naar links komen zetten en daarbij niet letten op mensen die harder rijden.
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:44:42 #197
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135263266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat die lui het dan nooit leren. Juist als het rustig is, hebben ze zich maar aan te passsen.
Je leert tegenwoordig juist om als het kan elkaar de ruimte te gunnen, dus ook om een baantje op te schuiven voor invoegers als het kan (lees: niet als het niet kan en je daarmee het overige verkeer hindert, voor de begrijpend lezers, daarom mijn vraag). De discussie is al eens gevoerd, eens worden gaan we het toch niet, maar het bevordert gewoon de doorstroming als je even opschuift en het de invoeger makkelijk maakt. Ook als het heel rustig is. Om iemand dan te betichten van "rijbewijs gehaald bij een pakje boter" vanwege zoiets, terwijl je zelf 100 rijdt in een 130-stuk (uitgaande dat ie niet met aanhanger rijdt oid) vind ik een beetje kort door de bocht.

Dat is hetzelfde dat ik nu klaag dat iemand 100 rijdt in een 130-stuk, rijbewijs bij een pakje boter gehaald, niet met het verkeer meerijden blabla. Ook kort door de bocht.
  FOK!fotograaf donderdag 9 januari 2014 @ 09:02:33 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135263498
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef BigSmurf het volgende:
Je leert tegenwoordig juist om als het kan elkaar de ruimte te gunnen,
Nee, je leert dat je een invoeger niet mag hinderen bij het invoegen. Je hoeft hem geen gelegenheid te geven tot. Sterker nog, als jij op je examen naasst iemand gaat rijden in de hoop dat deze naar links gaat, zak je.
Als er alle ruimte is, dan ga je niet van het gas af of naar links. Dat mag die ander doen. Is het druk, dan wil ik wel eens een tikje gas terugnemen. Ik maak er een sport van, als iemand naar links gaat, doe ik of heel rustig aan totdat ze me ruim voorbij zijn voordat ik invoeg, of ik trek vol op en zorg dat ik ver voor deze mensen weer invoeg, zodat ze voor lul naar links gegaan zijn.
Het is anders als je al links rijdt, dan blijf ik inderdaad wel een tikje langer links, zodat je geen conflicten krijgt.
Maargoed, knap invoegen krijg je een doorsnee Nederlander toch niet aangeleerd. Die gaat pas gas geven als hij zich op de rechter rijstrook bevindt. Ook altijd zo fijn als je met wat zwaars rijdt en wel de hele invoegstrook nodig hebt om op 90 a 100 te komen en er blijft er eentje met 55 voor je rijden op dat ding. }:| |:(
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:41 schreef Tsurany het volgende:
Ik moet al genoeg remmen omdat mensen even snel naar links komen zetten en daarbij niet letten op mensen die harder rijden.
Dit dus. Dan rijd je lekke 130 op je GPS, komt er weer zo'n figuur 300 meter voordat de blokmarkering uberhaupt begint al naar links met 100, omdat er een vrachtwagen rijdt. Dat die vrachtwagen nog maar 60 rijdt en wel de hele invoegstrook gebruikt, snapt men niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef BigSmurf het volgende:
Dat is hetzelfde dat ik nu klaag dat iemand 100 rijdt in een 130-stuk, rijbewijs bij een pakje boter gehaald, niet met het verkeer meerijden blabla. Ook kort door de bocht.
Zo lang als diegene rechts houdt, niets aan het handje. Komen ze naar links, dan mag je klagen, zeker als het is voor een invoeger.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:26:38 #199
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135263878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, je leert dat je een invoeger niet mag hinderen bij het invoegen. Je hoeft hem geen gelegenheid te geven tot. Sterker nog, als jij op je examen naasst iemand gaat rijden in de hoop dat deze naar links gaat, zak je.
Ik redeneer toch ook vanuit degene die al op de hoofdrijbaan rijdt, niet vanuit de invoeger. Wat die invoeger deed was zeker fout, maar degene op de hoofdbaan had ook even naar links kunnen gaan om überhaupt van elke vorm van problemen af te zijn (wederom: als het kan en je het overige verkeer niet hindert!).
quote:
Als er alle ruimte is, dan ga je niet van het gas af of naar links. Dat mag die ander doen. Is het druk, dan wil ik wel eens een tikje gas terugnemen. Ik maak er een sport van, als iemand naar links gaat, doe ik of heel rustig aan totdat ze me ruim voorbij zijn voordat ik invoeg, of ik trek vol op en zorg dat ik ver voor deze mensen weer invoeg, zodat ze voor lul naar links gegaan zijn.
Ik slaap er geen minuut minder om als je dat doet hoor. Ga ik meteen weer naar rechts en heb ik wel 1 kcal extra verbruikt met tweemaal m'n knipperlicht aantikken. Sorry dat ik sociaal was in het verkeer, ik zal voortaan altijd de regels exact interpreteren en niemand meer iets gunnen als dat niet binnen de kaders van de wet past.
quote:
Zo lang als diegene rechts houdt, niets aan het handje. Komen ze naar links, dan mag je klagen, zeker als het is voor een invoeger.
Dat zeg ik, kort door de bocht. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door BigSmurf op 09-01-2014 10:00:27 (Foutje :')) ]
pi_135264503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik redeneer toch ook vanuit degene die al op de hoofdrijbaan rijdt, niet vanuit de invoeger. Wat die invoeger deed was zeker fout, maar degene op de hoofdbaan had ook even naar rechts kunnen gaan om überhaupt van elke vorm van problemen af te zijn (wederom: als het kan en je het overige verkeer niet hindert!).
Dat wil ik wel eens zien :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')