Terechte klacht, ik zie het steeds meer, ook op goed verlichte wegen en al bij beginnende schemering.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:42 schreef Jiang153 het volgende:
Wat ook wel klachtwaardig is zijn die mensen die in de avond constant met grootlicht aan rijden
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een Modus voor me die niet door trok toen hij invoegde en vervolgens met zijn mistachterlicht begon te seinen. Ik trok wel op, dus liep in en aangezien we net van een rotonde kwamen, had ik verwacht dat hij ook zou optrekken, kwam dus een seconde te dicht op zijn bumper. Gas los (afstand pakken), krijg je dat. Toen meneer een paar 100 meter verder nog eens begon en nog steeds netaan 70 op de teller reed waar 80 toegestaan, zonder tegenliggers dit maal, maar eens laten zien dat mijn groot licht in je spiegel er anders uit ziet. 't Was gelijk over met dat mistachterlicht.![]()
![]()
Nee oke dat doe ik zelf ook wel, maar ik zelf zet het wel uit als ik tegemoetkomend verkeer zie en pas weer aan als ik er voorbij ben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:46 schreef starla het volgende:
Constant is irritant, maar niets mis op een onverlichte bosweg met mogelijk nog fietsers zonder licht.
Laatste keer dat ik met groot licht reed is misschien ook al 10 jaar geleden...ik ga dan teveel letten op wat ik wél zie (beekje, konijntje, evt. een lijkje) en minder op wat ik nog niet zie. Beetje raar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:50 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Nee oke dat doe ik zelf ook wel, maar ik zelf zet het wel uit als ik tegemoetkomend verkeer zie en pas weer aan als ik er voorbij ben.
Het gaat nou dus om die malloten midden op de hoofdwegen.
Kom ook vaak van die mensen tegen die expres ff in je moeten schijnen net als een disco
Ik werk veel tot bijv. 3 uur 's nachts. Dan is de verlichting ook op de snelweg uit, net als binnendoor. Dan kan je rustig een half uur lang met groot licht rijden zonder iemand tegen te komen, dus ja, ik gebruik het best veel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:54 schreef starla het volgende:
Laatste keer dat ik met groot licht reed is misschien ook al 10 jaar geleden...ik ga dan teveel letten op wat ik wél zie (beekje, konijntje, evt. een lijkje) en minder op wat ik nog niet zie. Beetje raar.
Ach ja, je hebt nog altijd witte lijnen hè? Gewoon daar tussen blijven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik werk veel tot bijv. 3 uur 's nachts. Dan is de verlichting ook op de snelweg uit, net als binnendoor. Dan kan je rustig een half uur lang met groot licht rijden zonder iemand tegen te komen, dus ja, ik gebruik het best veel.
O was dat het?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:58 schreef starla het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt nog altijd witte lijnen hè? Gewoon daar tussen blijven.
Precies, dat heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:59 schreef kingtoppie het volgende:
Ja de dingen van dichtbij zijn scherper... Maar het grote plaatje wordt minder in mijn optiek.
Me too, of met m'n ogen dicht zie ik ook minder goedquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als iemand met een zaklamp in mijn ogen schijnt zie ik ook minder goed altijd.
Die snappen dat blauwe lampje op het dashboard niet...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik rijd ook vaak met groot licht… Maar die gaat uiteraard uit zodra er een tegenligger komt…
Soms heb je van die sneue apen die denken dat je op verdere afstand opeens geen last hebt van groot licht
Sommige laten hem zelfs aan staan als je seint dat je er last van hebt…
Hoe sein je dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik rijd ook vaak met groot licht… Maar die gaat uiteraard uit zodra er een tegenligger komt…
Soms heb je van die sneue apen die denken dat je op verdere afstand opeens geen last hebt van groot licht
Sommige laten hem zelfs aan staan als je seint dat je er last van hebt…
Bijvoorbeeld, maar vaak komen ze vanaf de andere kantquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe sein je dan?
Mistachterlicht?
Ohhhhquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, maar vaak komen ze vanaf de andere kant
Mijn ervaring is dat het juist vaak hoogbejaarden zijn of jonge vrouwen in een clio of corsa.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ohhhh
Ja homo's.
Ik denk dat ze gewoon schijt aan je hebben eerlijk gezegd. Veel te veel hufters op de aarde..
Zeker ook een dikke auto of niet?
Nah... Bejaardjes twijfelen juist eerder aan zichzelf en zijn heel vriendelijk op een bepaalde manier int verkeer... Tenzij ze half dement zijn dan gaat het mis natuurlijk... Maar die rijden gelukkig niet int donker.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:29 schreef starla het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het juist vaak hoogbejaarden zijn of jonge vrouwen in een clio of corsa.
Yeah maar het eerste is antiegelijk ergerlijk en je zou willen dat zo iemand voor zijn bek geramd wordt terwijl je bij de tweede meer een triest gevoel van binnen voelt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:34 schreef Descendent het volgende:
Evengoed asociaal natuurlijk; bewust of onbewust.
Niet overal. Soms alleen een lap asfalt, of onverhard. Gelukkig is hier geen overhard meer, maar kom er nog wel eens. Vooral leuk als ze hem net afgeschaafd hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:58 schreef starla het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt nog altijd witte lijnen hè? Gewoon daar tussen blijven.
Ik voel me aangesprokenquote:Op woensdag 15 januari 2014 04:45 schreef Garbageman het volgende:
Valt me op dat de klevers vaak jonge vrouwen in kleine autootjes zijn.
Dat heb ik hier ook al eens gemeld ja, het valt me ook al op dat ze zich onsterfelijk wanen in hun autootjes waarbij de crashtest er zo uitziet:quote:Op woensdag 15 januari 2014 04:45 schreef Garbageman het volgende:
Valt me op dat de klevers vaak jonge vrouwen in kleine autootjes zijn. Vooral als ze na de nachtdienst het ziekenhuis (ik werk daar) verlaten. Met een rotgang over het ziekenhuis terrein scheuren en in het donker bij het derde verkeerslicht er achter komen dat de lichten nog niet aan staan. Liefst ook dik ingepakt, dikke sjaal om in het koekblik met beslagen ramen. En dan op de snelweg rijden ze in hun C1 alsof ze in een dikke auto zitten, linkerbaan, vol gas met het koude motortje.
Dat zie je toch al? Auto die gas bij gaat geven als de vrachtwagen wil inhalen, als ie er dan weer achter gaat op de rem trapt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:24 schreef vannelle het volgende:
Ook al is het niet goed te praten, ben toch benieuwd wat er aan vooraf is gegaan.
Wát een kneus.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:20 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)lt_met_vrachtwa.html
Wat een lul. Mooi dat ie scheef gaat. Hoop dat ie is gaan rollen.
Zo begon het niet, er ging nog wat aan vooraf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zie je toch al? Auto die gas bij gaat geven als de vrachtwagen wil inhalen, als ie er dan weer achter gaat op de rem trapt.
Wat dan? Is er langer filmpje/dashcam vanuit de Ford?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:28 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zo begon het niet, er ging nog wat aan vooraf.
Maar die automobilist is inderdaad echt een ontzettende kneus.
Dat dusquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wat dan? Is er langer filmpje/dashcam vanuit de Ford?
Het lijkt er op dat die auto zonder te spiegelen van het gas gaat vanwege de matrix-borden. Je weet niet wat er achter de vrachtwagen zat, dus onmogelijk om te zeggen waarom die niet remt. Vervolgens is het duidelijk wat er gebeurt: automobilist is inderdaad een ontzettende kneus die niets te zoeken heeft in het openbaar.
Nou.. hoezo eigenlijk? Hij probeert nog te ontwijken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:35 schreef Gezicht het volgende:
En aan de hand van de beelden zal de vrachtwagenchauffeur wel de schuld krijgen van het ongeluk.
Op dat bord staat dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens geldt, geen verlaging van de snelheid. Wat heeft het dan voor zin om voor die borden je snelheid te verminderen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat dusdat die auto van het gas gaat en de vrachtwagenchauffeur met groot licht seint.
Dit ja, en anders kan hij nog als verweer aanvoeren dat hij op deze manier ingreep omdat als de ander door zou zijn gegaan, het alleen maar erger had kunnen aflopen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou.. hoezo eigenlijk? Hij probeert nog te ontwijken.
Wat een sukkel die automobilist, gevalletje dat je echt voor zijn bek wilt rammen eigenlijk.
Ook eens hier een filmpje gezien van 2 automobilisten die hetzelfde bij elkaar deden, die stonden gewoon stil op de A1quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef J.James het volgende:
[..]
Dit ja, en anders kan hij nog als verweer aanvoeren dat hij op deze manier ingreep omdat als de ander door zou zijn gegaan, het alleen maar erger had kunnen aflopen.
Het lijkt me hoe dan ook een interessante zaak als deze voor de rechter komt (of gekomen is).
Ja, inderdaad, afwending van gevaar. Die automobilist gaat van het gas af op het moment dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens van kracht wordt. Verder mag je volgens het verdrag van Wenen seinen en toeteren alszijnde een waarschuwing dat je gaat inhalen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat dusdat die auto van het gas gaat en de vrachtwagenchauffeur met groot licht seint.
Kan je niet, ik denk eigenlijk dat er wel iets gebeurt is als iemand zijn gas los gaat laten als de vrachtwagen niet meer mag inhalen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kunnen we uitsluiten dat er al iets gebeurd is voordat het filmpje start?
Nope. Echter voor de verzekering is het wel leuk. Heb een ongeluk met een remtester en stuur de beelden op naar de verzekering. Bijna 100% gegarandeerd dat jij schadevrij gesteld wordt en die ander een schop krijgt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:36 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of je met beelden die mensen een gigantische boete kunt thuissturen, soort van burger bewijs voor de politie.
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur problemen gaan zoeken? Automobilisten voelen zich vaak verongelijkt terwijl het hun eigen domme schuld is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kunnen we uitsluiten dat er al iets gebeurd is voordat het filmpje start?
Wat is een reële optie?quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan je niet, ik denk eigenlijk dat er wel iets gebeurt is als iemand zijn gas los gaat laten als de vrachtwagen niet meer mag inhalen.
Een volgeladen vrachtwagen met iets zwaars als lading zet je echt niet zomaar tot stilstand nee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, afwending van gevaar. Die automobilist gaat van het gas af op het moment dat er een inhaalverbod voor vrachtwagens van kracht wordt. Verder mag je volgens het verdrag van Wenen seinen en toeteren alszijnde een waarschuwing dat je gaat inhalen.
Je ziet dat zodra die auto remtesten gaat geven, de chauffeur er telkens hem ernaast zet ten einde een aanrijding te voorkomen. In het tweede deel van de video komt de auto hem voorbij, waarop de chauffeur direct een rijstrook opschuift. De escalerend dus. Dat de auto nog een paar keer zijn rijstrook in komt en het uiteindelijk tot een ongeluk komt, tsja. Je kan niet zien wat de vrachtwagen bij zich heeft, maar het kan zijn dat het flink aan het door dreunen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |