Wat doe jij als je door een stilstaande rij aan het rijden bent en het wordt groen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja duh, sta standaard in zijn één. Auto's die links en rechts naar je gaan rijden is niet bepaald een ideale situatieAs said; je gaat vooraan staan omdat achteraan domweg onveilig is met een motor ivbm zichtbaarheid, dan lijkt het me wijs dat je zorgt dat je weg bent voordat men naast je gaat rollen, anders krijg je een nogal averechts effect.
In de regel ben ik het ritsvlak aan de overkant al voorbij, voordat iemand in blik zijn neus ook maar óp het kruisingsvlak heeft![]()
Mjah, geen groen is geen gas.. ik ben geen lemmingquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het werd overigens nog helemaal niet groen, ander verkeer ging nog voor
Ligt aan de situatie en de ruimte die ik heb.. potentiëel heb ik prut zat om hem er héél snel tussendoor te raggen, da's niet lief voor de mensen die me idd nog niet gezien hadden, maar wel het veiligste voor mijzelf. Als je geen ruimte hebt om er voorlangs uit te peren of het is domweg nog te ver, pak je het grootste en dichtstbijzijnde gat links of rechts en knipper je jezelf ertussen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat doe jij als je door een stilstaande rij aan het rijden bent en het wordt groen?
Je weet dan zo goed als zeker dat de mensen waar je tussen rijdt je niet meer zien want die kijken echt niet in hun spiegel.
Dan ben ik soms een irritatie-opwekkende aso; so be itquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:52 schreef daNpy het volgende:
Ja precies, maar soms haal je het gewoon niet
Ik gooi hem er dan ook tussen in het grootst mogelijke gat.
Hard ertussendoor rijden vind ik erg asociaal en ook irritatie opwekkend - dus alleen maar gevaarlijker voor jezelf.
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
potentiëel heb ik prut zat om hem er héél snel tussendoor te raggen
Dit vind ik nog niet zo irritant als die klapidioten zonder dempers (straight pipe), dat vind ik vreselijk irritant, tis geen V10 ofsow.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...
Oh, dit bedoelde ik dus precies:
Vanaf 2:54![]()
Hee Anne. Wij hebben vorig jaar onze differences gehad maar dit is een nieuw jaar met nieuwe kansen en zo en ik wens je bij deze een goed en gezond 2014 toe.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:49 schreef Anne het volgende:
Je leest nu zelf de post van danpy niet fatsoenlijk en je 'valt gewoon aan'.
Verder ga ik op mijn handen zitten.
Ik vind dat ook niet netjes, maar op de motor gaat mijn veiligheid boven het comfort van anderen. Ook boven de wet trouwens, de reden dat ik wel eens een klein stukkie over de stopstreep sta als ik dat nodig acht. Mag niet, wel zo veilig als er een opgefokt Golf kereltje naast je staat.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...
Oh, dit bedoelde ik dus precies:
Vanaf 2:54![]()
Dan rijden ze je van je fiets af én daarvoor heb je geen motorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef starla het volgende:
Maar de wet hoort juist de veiligheid te garanderen. Wat is er mis met gewoon achter aansluiten en met het verkeer meerijden? Je bent echt niet onzichtbaar in de achteruitkijkspiegel...
Motorrijders denken altijd dat ze op elk moment doodgereden worden. In de praktijk kan een motorrijder prima achter aansluiten maar omdat ze mogen voordringen hebben ze het zichzelf aangepraat dat ze dit perse moeten doen omdat ze anders doodgereden gaan worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef starla het volgende:
Maar de wet hoort juist de veiligheid te garanderen. Wat is er mis met gewoon achter aansluiten en met het verkeer meerijden? Je bent echt niet onzichtbaar in de achteruitkijkspiegel...
Wel frappant ja, want volgens mij word je eerder doodgereden als je aan lane splitting doet bij rijdend verkeer, je overal maar tussen wurmt, dan dat je gewoon zoals menigeen met het verkeer meerijdt. Maar goed, dat is vanuit automobilist-perspectief. Klaarblijkelijk denken de motorrijders daar anders over.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:09 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Motorrijders denken altijd dat ze op elk moment doodgereden worden. In de praktijk kan een motorrijder prima achter aansluiten maar omdat ze mogen voordringen hebben ze het zichzelf aangepraat dat ze dit perse moeten doen omdat ze anders doodgereden gaan worden.
Het idee is dat je niet van achter wordt aangereden. Zeker bij plotselinge files kan dat echt je leven redden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:46 schreef starla het volgende:
[..]
Wel frappant ja, want volgens mij word je eerder doodgereden als je aan lane splitting doet bij rijdend verkeer, je overal maar tussen wurmt, dan dat je gewoon zoals menigeen met het verkeer meerijdt. Maar goed, dat is vanuit automobilist-perspectief. Klaarblijkelijk denken de motorrijders daar anders over.
Het was ook meer als grapje bedoeldquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.
Leuk man, generaliseren, maar het komt zo dom over, vind je ook niet?
Bij een plotselinge file wellicht wel, bij een stoplicht slaat het natuurlijk nergens op. En motorrijders doen het standaard bij elk stoplicht puur zodat ze voor kunnen kruipen, heeft een zak met veiligheid te maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:47 schreef thenxero het volgende:
[..]
Het idee is dat je niet van achter wordt aangereden. Zeker bij plotselinge files kan dat echt je leven redden.
Maar je hebt natuurlijk ook idioten die alle grenzen opzoeken en met 200km/h tussen auto's doorrazen op de snelweg. Ja, dat is natuurlijk niet veilig meer.
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:59 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Bij een plotselinge file wellicht wel, bij een stoplicht slaat het natuurlijk nergens op. En motorrijders doen het standaard bij elk stoplicht puur zodat ze voor kunnen kruipen, heeft een zak met veiligheid te maken.
Maar motorrijders hebben gemiddeld genomen een enorm asociaal weggedrag, meesten zien dat zelf echter niet in.
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.
Overigens is het rijden tussen een file door een stuk listiger als vooraan gaan staan bij een verkeerslicht, en dat komt niet door de snelheden, maar omdat automobilisten doorgaans die spiegels voor de sier hebben en voor elke meter een baantje op willen schuiven.
Alsof men dat hier snaptquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef BigSmurf het volgende:
Wat me bij motorrijders in Nederland wel vaak opvalt ten opzichte van het buitenland, is dat ze je nooit even bedanken (op uitzonderingen na). Pootje uit als je even wat meer ruimte geeft in de file door richting de vluchtstrook te sturen zie je hier bijna niet.
Als je op een hoek staat kun je nog weg als er achter je iemand niet opletquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.
Als je een meter of 2 afstand tot je voorganger houdt ook. Dan kan die auto voor je je nog zien ook!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Alsof men dat hier snapt
Ik vermoed dat de meeste automobilisten dat pootje als 'schop' opvatten.
[..]
Als je op een hoek staat kun je nog weg als er achter je iemand niet opletAnders wordt het echt een sandwich.
Als je recht achter me gaat staan, sta je precies in m'n binnenspiegel. Of recht voor m'n neus als ik achter je sta. Dat het achterlicht voor derde remlicht aangezien wordt lijkt me sterk; als je zo scheel bent kan je beter met de bus gaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:47 schreef BlackLining het volgende:
En als je er recht achter gaat staan val je nog meer weg omdat het geheel dan symmetrisch blijft. Plus dat je achterlicht wegvalt als derde remlicht van de auto.
Moet je er achter, dan is de beste positie als het ware in lijn met de bestuurders (of bijrijdersstoelen als je links staat), een meter of twee achter de auto voor je zodat je ruimte hebt om weg te kunnen.
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef BigSmurf het volgende:
Wat me bij motorrijders in Nederland wel vaak opvalt ten opzichte van het buitenland, is dat ze je nooit even bedanken (op uitzonderingen na). Pootje uit als je even wat meer ruimte geeft in de file door richting de vluchtstrook te sturen zie je hier bijna niet.
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.
Dat laatste over automobilisten zonder geduld... Ja, dat snap ik ook niet.. Waarom niet gewoon relaxt blijven, je bent er echt niet eerder door thuis en je wekt alleen maar irritatie op, gevaar zelfs voor motorrijders.
Heb het een keer meegemaakt dat ik in een file wat half lag in te dutten en wat dicht op de middellijn kwam,raampje open,warm buiten,lange dag gehad..schrok "wakker" en ging weer richting rechts,armpje buitenboord en kreeg een soort van high five van een motorrijder toen hij tussendoor kwam en een duimpje erna,blijft een leuke ervaring.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar
![]()
Ik steek veel vaker een duimpie, of even mijn hand op in het langsrijden.
[..]
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staan![]()
En geduld,, ja, dat heeft niemand meer tegenwoordig.. westerse mentaliteit
Oh dat is ook zo hoor. Waar het kan maak ik ook ruimte, daar niet van.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar
![]()
Ik steek veel vaker een duimpie, of even mijn hand op in het langsrijden.
[..]
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staan![]()
En geduld,, ja, dat heeft niemand meer tegenwoordig.. westerse mentaliteit
SPOILER: Disclaimer voor het volk dat niet kan lezen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de stad is dat echt geen issue. En nog dringen ze daar lekker voor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.
Overigens is het rijden tussen een file door een stuk listiger als vooraan gaan staan bij een verkeerslicht, en dat komt niet door de snelheden, maar omdat automobilisten doorgaans die spiegels voor de sier hebben en voor elke meter een baantje op willen schuiven.
Aso's zijn het; allemaalquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:01 schreef Tsurany het volgende:
[..]
In de stad is dat echt geen issue. En nog dringen ze daar lekker voor.
En die motorrijders moeten niet janken over de file. Zodra ze de kans krijgen gaan ze al tussen de auto's door, ook al rijdt de rest afwisselend 50-80. Als je zelf zo weinig rekening houd met de rest van het verkeer moet je niet verwachten dat de rest dat wel met jou gaat houden. Ik ben er inmiddels mee gestopt om ook maar een centimeter op te schuiven voor motorrijders aangezien het gros gewoon lompe horken zijn.
Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more?Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar
![]()
Ik steek veel vaker een duimpie, of even mijn hand op in het langsrijden.
Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aso's zijn het; allemaal![]()
Moeten we nu happen? beetje érg doozichtige troll vind je zelf ook niet?
Veel mensen hebben juist wel ruimte. Als ik heel de tijd moet bedanken dan kan ik amper nog rijden. Soms doe ik het wel, maar da's net als met zwaaien naar andere motorrijders op de eerste zonnige dag in april. Ik wil er best aan meedoen maar het houdt een keer op.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen.
Lemme guess, je mag je motorrijbewijs niet halen van je vriendin?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.
Lekker is dat ja, zeker bij stoplichten met een enkele detectielusquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:53 schreef J.James het volgende:
Oh, dus daarom heb je van die mensen in auto's die niet helemaal doorrijden tot de stopstreep, maar al een stuk daarvoor stoppen. Die verwachten natuurlijk dat ze ingehaald worden door een motorrijder.
Nee maar serieus: wat bezield die mensen? Niet helemaal doorrijden, soms dus een autolengte tot de stopstreep. Hetzelfde als ze niet de eerste auto zijn, dan soms ook een autolengte vrijhouden. Voor wat?
Ja, of als je een stukje erachter zit en je moet rechtsaf slaan alleen je kunt niet op de strook voor rechtsaf komen omdat het dus allemaal vol staat voor rechtdoor vanwege zo'n figuur.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lemme guess, je mag je motorrijbewijs niet halen van je vriendin?
[..]
Lekker is dat ja, zeker bij stoplichten met een enkele detectielussta je daar wortel te schieten achter die lui.
Mjah, ik ga ook niet élke keer dat ik ruimte 'krijg' van iemand 'dank je wel' zeggen; het is vanuit mijn standpunt als motorrijder een koud kunstje om in de file gewoon je auto zodanig neer te zetten dat er plenty ruimte is. aan anderhalve meter heeft een motorrijder genoeg om er rusitg tussendoor te hobbelen, maar stel je voor dat je op die motor zit, en je hebt ruim anderhalve meter 'tunnel' om doorheen te rijden, en om de 100 meter staat er een josti die om de één of andere vage reden ineens tegen de lijn staat. Jij komt eraan, hij gaat opzij voor je, ga je dan bedanken? ikke niet; hij staat daar als énige lambal zodanig dat je er eigenlijk niet langs kan.. en vaak heb je een breedte van 2 meter of meer ter beschikking, en dan nóg zijn er mensen die heel overdreven ineens verder naar links, bijna tegen de vangrail op klimmen; goed bezig op zich, maar een beetje onnodig; daar kun je al bijna met een auto tussendoorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen.
Ja, schurkjes zijn hetquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.
Jouw licht gaat ws synchroon met die voor rechtdoor op groen, dus maakt het qua tijd niet zoveel uit, maar is wel irritant.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:58 schreef J.James het volgende:
[..]
Ja, of als je een stukje erachter zit en je moet rechtsaf slaan alleen je kunt niet op de strook voor rechtsaf komen omdat het dus allemaal vol staat voor rechtdoor vanwege zo'n figuur.
Wat voor onwaarheden verkondigde hij dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aso's zijn het; allemaal![]()
Moeten we nu happen? beetje érg doozichtige troll vind je zelf ook niet?
Nee, ze gaan niet synchroon. Rechtsaf gaat vaker dan rechtdoor en ik heb vaak genoeg dat ik 'm al op groen zie staan maar omdat één of andere aap het gas al los heeft omdat het voor hem rood is, dat ik niet op het deel voor rechtsaf kan komen en dus voor een rood licht komt te staan wanneer ik er wel op kom.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jouw licht gaat ws synchroon met die voor rechtdoor op groen, dus maakt het qua tijd niet zoveel uit, maar is wel irritant.Ik durf het bijna niet te zeggen he, maarrehh.. daar zijn oplossingen voor
![]()
[ afbeelding ]
Jammer dat één of andere kloothommel hem gepikt heeft vorig jaar![]()
Hij generaliseerde een beetje, vind je niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat voor onwaarheden verkondigde hij dan?
Dat gebeurt nogal snel niet waar? En hoewel ik vooral op de snelweg motorrijders tegenkom en hieruit vloeit logischerwijs voort dat ik ze vooral tijdens de file (of langzamer rijdend verkeer) tegenkom is voor mijn gevoel een behoorlijk groot aantal van de motorrijders een dikke (soms suïcidale) aso isquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij generaliseerde een beetje, vind je niet?
Jij in ieder geval wel ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En zo generaliseren we toch standaard? Over oma's, vrachtwagens of Audi rijders?
Klopt,zo nu en dan doen we dat inderdaad, maar dat maakt het niet leuker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat gebeurt nogal snel niet waar? En hoewel ik vooral op de snelweg motorrijders tegenkom en hieruit vloeit logischerwijs voort dat ik ze vooral tijdens de file (of langzamer rijdend verkeer) tegenkom is voor mijn gevoel een behoorlijk groot aantal van de motorrijders een dikke (soms suïcidale) aso is
En zo generaliseren we toch standaard? Over oma's, vrachtwagens of Audi rijders?
Ik vind jij, die generaliseert, een stuk achterlijker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jij in de waan bent dat jij niet generaliseert, dan houd jij jezelf dom
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt,zo nu en dan doen we dat inderdaad, maar dat maakt het niet leuker.
Sowieso kan ik het slecht hebben dat hij daarmee bedoelt dat iedereen zo debiel door de file knalt als ikke; de meesten haakten altijd vrij vlot af![]()
Vanaf een motor gezien is het gewoon anders, maar dat kun je niet uitleggen aan iemand die dat niet regelmatig doet. Ik reed er op mijn gemakkie met 40 tussendoor (stilstaan verkeer) dat is volgens de richtlijn vet te hard, maar volgens diezelfde richtlijn mag ik er maar 10 rijden, dan flikker ik bijna om zeg maar.. IK vind met 40 tussen een ruime corridor niet hard, is het vanaf de motor gezien ook niet; sterker nog, dat is dé ideale snelheid; je bent dan enigszins wendbaar, je zintuigen werken allemaal precies lekker, kun je niet uitleggen.
Ik weet óók, dat als je suf in je auto zit te hangen in de zomer; raampie open, muziekje erbij, niet oplettend, dat je de pokke kunt schrikken als je er eentje niet aan ziet komen, en dan is 40 best hard, op een krappe meter naas tje hoofd.. túúrlijk. Maar tóch rijden we lekker 40..
En dat tussen de 50 en 80 al een beetje op die lijn gaan rijden en rustig aan auto's inhalen (want zo gaat het; ik zie het zelden iemand als een mongool doen) is ook weer vanuit ons oogpunt, gewoon een manier om iedereen die in zijn spiegels kijkt, te laten zien dat je er rijdt, en dat je van plan bent om ertussen te duiken als het spul tot stilstand komt.. tis allemaal visie.. jouw oogpunt, en dat van een motorrijder.. het grappige is dat motorrijders vaak wél begrip hebben voor automobilisten, omdat ze dat zelf ook meestal zijn, alleen dán effe niet, maar andersom is het helaas een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |