abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:42:11 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134979636
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja duh, sta standaard in zijn één. Auto's die links en rechts naar je gaan rijden is niet bepaald een ideale situatie ;) As said; je gaat vooraan staan omdat achteraan domweg onveilig is met een motor ivbm zichtbaarheid, dan lijkt het me wijs dat je zorgt dat je weg bent voordat men naast je gaat rollen, anders krijg je een nogal averechts effect. ;)

In de regel ben ik het ritsvlak aan de overkant al voorbij, voordat iemand in blik zijn neus ook maar óp het kruisingsvlak heeft O-)
Wat doe jij als je door een stilstaande rij aan het rijden bent en het wordt groen?
Je weet dan zo goed als zeker dat de mensen waar je tussen rijdt je niet meer zien want die kijken echt niet in hun spiegel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:51:27 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134979883
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het werd overigens nog helemaal niet groen, ander verkeer ging nog voor :X
Mjah, geen groen is geen gas.. ik ben geen lemming :+
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat doe jij als je door een stilstaande rij aan het rijden bent en het wordt groen?
Je weet dan zo goed als zeker dat de mensen waar je tussen rijdt je niet meer zien want die kijken echt niet in hun spiegel.
Ligt aan de situatie en de ruimte die ik heb.. potentiëel heb ik prut zat om hem er héél snel tussendoor te raggen, da's niet lief voor de mensen die me idd nog niet gezien hadden, maar wel het veiligste voor mijzelf. Als je geen ruimte hebt om er voorlangs uit te peren of het is domweg nog te ver, pak je het grootste en dichtstbijzijnde gat links of rechts en knipper je jezelf ertussen.

Heel vaak kun je door op te letten wat het verkeer op de kruising doet, wel inschatten of het de moeite loont om ertussendoor te gaan rijden. Als er een dubbele rij van 10 - 15 auto's bij jouw verkeerslicht staat en de kruising is leeg, dan kun je op alle 10 je vingertjes natellen dat het groen wordt als je halverwege de rij bent natuurlijk. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:52:44 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134979910
Ja precies, maar soms haal je het gewoon niet :)
Ik gooi hem er dan ook tussen in het grootst mogelijke gat.
Hard ertussendoor rijden vind ik erg asociaal en ook irritatie opwekkend - dus alleen maar gevaarlijker voor jezelf.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:56:23 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134980006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:52 schreef daNpy het volgende:
Ja precies, maar soms haal je het gewoon niet :)
Ik gooi hem er dan ook tussen in het grootst mogelijke gat.
Hard ertussendoor rijden vind ik erg asociaal en ook irritatie opwekkend - dus alleen maar gevaarlijker voor jezelf.
Dan ben ik soms een irritatie-opwekkende aso; so be it >:)
Nogmaals, dat 'gevaarlijker' ligt aan jezelf; ken jezelf en weet wat je wel- en niet kunt; zelfoverschatting is gevaarlijk :Y Als je de grenzen opzoekt, kom je jezelf vanzelf een keertje tegen in een gele tatuu tatuu . (als je mazzel hebt)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134980009
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
potentiëel heb ik prut zat om hem er héél snel tussendoor te raggen
Ja, want daar schrikken mensen helemaal niet van...

Oh, dit bedoelde ik dus precies:

Vanaf 2:54 :r

[ Bericht 39% gewijzigd door starla op 02-01-2014 13:04:56 ]
I feel kinda Locrian today
pi_134980404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef starla het volgende:

[..]

Dit vind ik nog niet zo irritant als die klapidioten zonder dempers (straight pipe), dat vind ik vreselijk irritant, tis geen V10 ofsow.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_134988674
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:49 schreef Anne het volgende:
Je leest nu zelf de post van danpy niet fatsoenlijk en je 'valt gewoon aan'.

Verder ga ik op mijn handen zitten.
Hee Anne. Wij hebben vorig jaar onze differences gehad maar dit is een nieuw jaar met nieuwe kansen en zo en ik wens je bij deze een goed en gezond 2014 toe. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2014 16:52:59 ]
pi_134990146
Jij ook de beste wensen voor 2014.
pi_135013941
Net een motorrijder die voor kroop op een 50 weg maar die later reageerde dan ik en langzamer optrok dan ik. Dat is toch wel heel irritant aangezien je dan flink moet inhouden. En dan ben ik net links gaan staan om snel even iemand in te halen.

Maar positief, de wegen waren zo leeg vandaag dat ik een nieuw record heb gevestigd van huis naar kantoor :D
pi_135013992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:56 schreef starla het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet netjes, maar op de motor gaat mijn veiligheid boven het comfort van anderen. Ook boven de wet trouwens, de reden dat ik wel eens een klein stukkie over de stopstreep sta als ik dat nodig acht. Mag niet, wel zo veilig als er een opgefokt Golf kereltje naast je staat.

Ik heb hem ook altijd nog in gear staan trouwens. Denk maar niet dat een motorrijder voor zijn lol tussen optrekkende auto's zit :+ da's levensgevaarlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135015897
Maar de wet hoort juist de veiligheid te garanderen. Wat is er mis met gewoon achter aansluiten en met het verkeer meerijden? Je bent echt niet onzichtbaar in de achteruitkijkspiegel...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:37:51 #114
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135016061
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef starla het volgende:
Maar de wet hoort juist de veiligheid te garanderen. Wat is er mis met gewoon achter aansluiten en met het verkeer meerijden? Je bent echt niet onzichtbaar in de achteruitkijkspiegel...
Dan rijden ze je van je fiets af én daarvoor heb je geen motor :z
pi_135016861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef starla het volgende:
Motorrijders denken altijd dat ze op elk moment doodgereden worden. In de praktijk kan een motorrijder prima achter aansluiten maar omdat ze mogen voordringen hebben ze het zichzelf aangepraat dat ze dit perse moeten doen omdat ze anders doodgereden gaan worden.
pi_135017816
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:09 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Motorrijders denken altijd dat ze op elk moment doodgereden worden. In de praktijk kan een motorrijder prima achter aansluiten maar omdat ze mogen voordringen hebben ze het zichzelf aangepraat dat ze dit perse moeten doen omdat ze anders doodgereden gaan worden.
Wel frappant ja, want volgens mij word je eerder doodgereden als je aan lane splitting doet bij rijdend verkeer, je overal maar tussen wurmt, dan dat je gewoon zoals menigeen met het verkeer meerijdt. Maar goed, dat is vanuit automobilist-perspectief. Klaarblijkelijk denken de motorrijders daar anders over.

-edit- Gut feeling inderdaad, want er zijn blijkbaar onderzoeken gedaan waarbij motors betrokken waren dat lane splitting vs. niet lane splitting niet uitmaakt. Uit een Europees rapport tevens:

'...none of the conclusions contained in the MAIDS Final Report note any difference in rear-end accidents or accidents during lane splitting'
Bron: http://ec.europa.eu/trans(...)2_september_2004.pdf

Qua veiligheid geen verschil dus, maar soms wel irritant voor de automobilist is de conclusie dan :P

[ Bericht 10% gewijzigd door starla op 03-01-2014 11:54:27 ]
pi_135017863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:46 schreef starla het volgende:

[..]

Wel frappant ja, want volgens mij word je eerder doodgereden als je aan lane splitting doet bij rijdend verkeer, je overal maar tussen wurmt, dan dat je gewoon zoals menigeen met het verkeer meerijdt. Maar goed, dat is vanuit automobilist-perspectief. Klaarblijkelijk denken de motorrijders daar anders over.
Het idee is dat je niet van achter wordt aangereden. Zeker bij plotselinge files kan dat echt je leven redden.

Maar je hebt natuurlijk ook idioten die alle grenzen opzoeken en met 200km/h tussen auto's doorrazen op de snelweg. Ja, dat is natuurlijk niet veilig meer ;) .
pi_135021012
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.

Leuk man, generaliseren, maar het komt zo dom over, vind je ook niet?
Het was ook meer als grapje bedoeld ;) Je moet niet alles serieus nemen in dit leven he?

Helaas maak ik genoeg kilometers op de weg om te kunnen constateren dat de mensen die ik hierboven heb beschreven juist andere mensen in de problemen brengen, ze hebben totaal niet door wat ze doen. En dat is juist mijn grootste struikelpunt, iedereen maakt fouten maar bovenstaande doelgroep is levensgevaarlijk.. puur omdat ze echt niet weten wat ze doen ;)
pi_135021943
Ik zie het probleem nooit zo.

Automobilist: droog en warm
Motorrijder: geen files of rijen

Lijkt me een faire deal. Lane splitten mag gewoon, ik doe het dan ook altijd ook al staan er maar twee auto's. Deal with it :W

Als het niet mocht had ik het alsnog gedaan trouwens, maar da's weer wat anders.

Irritatie van vandaag: Heldere lichten die op kruizen op de weg stil gaan staan waardoor ik met mijn lompe Ford Transit noodgedwongen de hele straat moet blokkeren. :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135022569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:47 schreef thenxero het volgende:

[..]

Het idee is dat je niet van achter wordt aangereden. Zeker bij plotselinge files kan dat echt je leven redden.

Maar je hebt natuurlijk ook idioten die alle grenzen opzoeken en met 200km/h tussen auto's doorrazen op de snelweg. Ja, dat is natuurlijk niet veilig meer ;) .
Bij een plotselinge file wellicht wel, bij een stoplicht slaat het natuurlijk nergens op. En motorrijders doen het standaard bij elk stoplicht puur zodat ze voor kunnen kruipen, heeft een zak met veiligheid te maken.
Maar motorrijders hebben gemiddeld genomen een enorm asociaal weggedrag, meesten zien dat zelf echter niet in.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:21:16 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135023387
Goed onderbouwd wel :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:01:38 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135030551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:59 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Bij een plotselinge file wellicht wel, bij een stoplicht slaat het natuurlijk nergens op. En motorrijders doen het standaard bij elk stoplicht puur zodat ze voor kunnen kruipen, heeft een zak met veiligheid te maken.
Maar motorrijders hebben gemiddeld genomen een enorm asociaal weggedrag, meesten zien dat zelf echter niet in.
Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.

Overigens is het rijden tussen een file door een stuk listiger als vooraan gaan staan bij een verkeerslicht, en dat komt niet door de snelheden, maar omdat automobilisten doorgaans die spiegels voor de sier hebben en voor elke meter een baantje op willen schuiven.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:25:54 #123
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135031573
Wat me bij motorrijders in Nederland wel vaak opvalt ten opzichte van het buitenland, is dat ze je nooit even bedanken (op uitzonderingen na). Pootje uit als je even wat meer ruimte geeft in de file door richting de vluchtstrook te sturen zie je hier bijna niet.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:26:01 #124
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135031580
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een stilstaande motor achter een auto is heel slecht zichtbaar. let er maar eens op.

Overigens is het rijden tussen een file door een stuk listiger als vooraan gaan staan bij een verkeerslicht, en dat komt niet door de snelheden, maar omdat automobilisten doorgaans die spiegels voor de sier hebben en voor elke meter een baantje op willen schuiven.
Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.

Dat laatste over automobilisten zonder geduld... Ja, dat snap ik ook niet.. Waarom niet gewoon relaxt blijven, je bent er echt niet eerder door thuis en je wekt alleen maar irritatie op, gevaar zelfs voor motorrijders.
pi_135032107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef BigSmurf het volgende:
Wat me bij motorrijders in Nederland wel vaak opvalt ten opzichte van het buitenland, is dat ze je nooit even bedanken (op uitzonderingen na). Pootje uit als je even wat meer ruimte geeft in de file door richting de vluchtstrook te sturen zie je hier bijna niet.
Alsof men dat hier snapt :')
Ik vermoed dat de meeste automobilisten dat pootje als 'schop' opvatten.
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Hoewel ik zelden last van motorrijders heb moet ik wel zeggen dat ze vaak, als ze toch achter je gaan staan, helemaal in een hoek in je bumper kruipen. Dan zie je ze slecht ja. Als ze nou gewoon als een normale verkeersdeelnemers midden op de rijstrook gaan staan is er niets aan de hand.
Als je op een hoek staat kun je nog weg als er achter je iemand niet oplet ;) Anders wordt het echt een sandwich.
pi_135032510
En als je er recht achter gaat staan val je nog meer weg omdat het geheel dan symmetrisch blijft. Plus dat je achterlicht wegvalt als derde remlicht van de auto.

Moet je er achter, dan is de beste positie als het ware in lijn met de bestuurders (of bijrijdersstoelen als je links staat), een meter of twee achter de auto voor je zodat je ruimte hebt om weg te kunnen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:54:18 #127
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135032805
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Alsof men dat hier snapt :')
Ik vermoed dat de meeste automobilisten dat pootje als 'schop' opvatten.

[..]

Als je op een hoek staat kun je nog weg als er achter je iemand niet oplet ;) Anders wordt het echt een sandwich.
Als je een meter of 2 afstand tot je voorganger houdt ook. Dan kan die auto voor je je nog zien ook!

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:47 schreef BlackLining het volgende:
En als je er recht achter gaat staan val je nog meer weg omdat het geheel dan symmetrisch blijft. Plus dat je achterlicht wegvalt als derde remlicht van de auto.

Moet je er achter, dan is de beste positie als het ware in lijn met de bestuurders (of bijrijdersstoelen als je links staat), een meter of twee achter de auto voor je zodat je ruimte hebt om weg te kunnen.
Als je recht achter me gaat staan, sta je precies in m'n binnenspiegel. Of recht voor m'n neus als ik achter je sta. Dat het achterlicht voor derde remlicht aangezien wordt lijkt me sterk; als je zo scheel bent kan je beter met de bus gaan.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:30:45 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135034391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef BigSmurf het volgende:
In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more? ;) Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar :)
Ik steek veel vaker een duimpie, of even mijn hand op in het langsrijden.

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat laatste over automobilisten zonder geduld... Ja, dat snap ik ook niet.. Waarom niet gewoon relaxt blijven, je bent er echt niet eerder door thuis en je wekt alleen maar irritatie op, gevaar zelfs voor motorrijders.
Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staan O-)

En geduld,, ja, dat heeft niemand meer tegenwoordig.. westerse mentaliteit :)
pi_135034758
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In Nederland doen ook de auto's fileslalom, ik steek mijn poot uit naar ja als bedankje, en voor me duikt er eentje de andere rijstrook op, need I say more? ;) Ik doe het wel hoor, maar dat moet de situatie wel heel erg toelaten zeg maar :)

[..]

Wat BL al aangeeft; het is de kunst om op te vallen, en niet voor jou, want jij rijdt niet achteruit weg straks, maar voor degenen die achterop komen. Jij hebt als het goed is bij het aanremmen voor het verkeerslicht vóórdat je rem intrapte allang gezien dat er een motorrijder achter je reed, en vervolgens houd je die natuurlijk nauwlettend in de peiling om te zien of hij gebruik maakt van jouw hoffelijke beweging naar rechts, zodat hij je kon passeren om vooraan te gaan staan O-)

Heb het een keer meegemaakt dat ik in een file wat half lag in te dutten en wat dicht op de middellijn kwam,raampje open,warm buiten,lange dag gehad..schrok "wakker" en ging weer richting rechts,armpje buitenboord en kreeg een soort van high five van een motorrijder toen hij tussendoor kwam en een duimpje erna,blijft een leuke ervaring.
(naderhand wel gelukkig een goed gesprek gehad op de zaak en we zijn even wat minder uren gaan draaien)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:05:40 #130
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135035858
quote:

[..]

[..]

Oh dat is ook zo hoor. Waar het kan maak ik ook ruimte, daar niet van.
Maar ik kan me voorstellen dat als je minder vaak spiegelt (en daar mag je helaas vanuit gaan als je rijdend Nederland bekijkt..) je toch enigszins kan schrikken als die motor die je niet gezien hebt, omdat 'ie in je dode hoek stond, bij groen ineens voorbij gevlogen komt. Ook dat is niet hoe we het graag zien, maar wat toch vaker gebeurt. En schrikreacties in het verkeer wil je niet hebben natuurlijk. Dan kan je denken: ja, hij moet maar spiegelen, dan had 'ie me gezien. Maar daar heb je wat aan op de IC.

SPOILER: Disclaimer voor het volk dat niet kan lezen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135037819
Over motorrijders gesproken, er wilde er eentje tegelijkertijd met mij (auto) de rotonde op. Echt gevaarlijk en ik schrok ervan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_135038173
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In de stad is dat echt geen issue. En nog dringen ze daar lekker voor.

En die motorrijders moeten niet janken over de file. Zodra ze de kans krijgen gaan ze al tussen de auto's door, ook al rijdt de rest afwisselend 50-80. Als je zelf zo weinig rekening houd met de rest van het verkeer moet je niet verwachten dat de rest dat wel met jou gaat houden. Ik ben er inmiddels mee gestopt om ook maar een centimeter op te schuiven voor motorrijders aangezien het gros gewoon lompe horken zijn.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:26:32 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135039165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:01 schreef Tsurany het volgende:

[..]

In de stad is dat echt geen issue. En nog dringen ze daar lekker voor.

En die motorrijders moeten niet janken over de file. Zodra ze de kans krijgen gaan ze al tussen de auto's door, ook al rijdt de rest afwisselend 50-80. Als je zelf zo weinig rekening houd met de rest van het verkeer moet je niet verwachten dat de rest dat wel met jou gaat houden. Ik ben er inmiddels mee gestopt om ook maar een centimeter op te schuiven voor motorrijders aangezien het gros gewoon lompe horken zijn.
Aso's zijn het; allemaal :O

Moeten we nu happen? beetje érg doozichtige troll vind je zelf ook niet? :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:28:01 #134
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135039240
quote:

[..]

Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen. :P
pi_135039913
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.
pi_135039921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan ben je echt één van de weinigen hoor. Maar aan de andere kant, het merendeel van de automobilisten geeft ook geen extra ruimte (bewust of onbewust). Ik schrik soms ook weleens als er eentje tussendoor komt, niemand spiegelt 100% van de tijd, we blijven mensen. :P
Veel mensen hebben juist wel ruimte. Als ik heel de tijd moet bedanken dan kan ik amper nog rijden. Soms doe ik het wel, maar da's net als met zwaaien naar andere motorrijders op de eerste zonnige dag in april. Ik wil er best aan meedoen maar het houdt een keer op.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:53:25 #137
330857 J.James
graag verwijderen
pi_135040421
Oh, dus daarom heb je van die mensen in auto's die niet helemaal doorrijden tot de stopstreep, maar al een stuk daarvoor stoppen. Die verwachten natuurlijk dat ze ingehaald worden door een motorrijder :D .

Nee maar serieus: wat bezield die mensen? Niet helemaal doorrijden, soms dus een autolengte tot de stopstreep. Hetzelfde als ze niet de eerste auto zijn, dan soms ook een autolengte vrijhouden. Voor wat?
pi_135042623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Niet allemaal, het gros wel. Ik heb echt een hekel aan ze gekregen omdat vrijwel alle woon-werk motorrijders de motor kiezen zodat ze hem overal tussendoor kunnen mikken en zich aan geen enkele regel hoeven houden. Rechts inhalen, links inhalen, expres in dode hoeken hangen,... ze doen het vrijwel allemaal.
Lemme guess, je mag je motorrijbewijs niet halen van je vriendin? :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:53 schreef J.James het volgende:
Oh, dus daarom heb je van die mensen in auto's die niet helemaal doorrijden tot de stopstreep, maar al een stuk daarvoor stoppen. Die verwachten natuurlijk dat ze ingehaald worden door een motorrijder :D .

Nee maar serieus: wat bezield die mensen? Niet helemaal doorrijden, soms dus een autolengte tot de stopstreep. Hetzelfde als ze niet de eerste auto zijn, dan soms ook een autolengte vrijhouden. Voor wat?
Lekker is dat ja, zeker bij stoplichten met een enkele detectielus :') sta je daar wortel te schieten achter die lui.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:58:33 #139
330857 J.James
graag verwijderen
pi_135043584
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Lemme guess, je mag je motorrijbewijs niet halen van je vriendin? :D

[..]

Lekker is dat ja, zeker bij stoplichten met een enkele detectielus :') sta je daar wortel te schieten achter die lui.
Ja, of als je een stukje erachter zit en je moet rechtsaf slaan alleen je kunt niet op de strook voor rechtsaf komen omdat het dus allemaal vol staat voor rechtdoor vanwege zo'n figuur.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:20:43 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135044889
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mjah, ik ga ook niet élke keer dat ik ruimte 'krijg' van iemand 'dank je wel' zeggen; het is vanuit mijn standpunt als motorrijder een koud kunstje om in de file gewoon je auto zodanig neer te zetten dat er plenty ruimte is. aan anderhalve meter heeft een motorrijder genoeg om er rusitg tussendoor te hobbelen, maar stel je voor dat je op die motor zit, en je hebt ruim anderhalve meter 'tunnel' om doorheen te rijden, en om de 100 meter staat er een josti die om de één of andere vage reden ineens tegen de lijn staat. Jij komt eraan, hij gaat opzij voor je, ga je dan bedanken? ikke niet; hij staat daar als énige lambal zodanig dat je er eigenlijk niet langs kan.. en vaak heb je een breedte van 2 meter of meer ter beschikking, en dan nóg zijn er mensen die heel overdreven ineens verder naar links, bijna tegen de vangrail op klimmen; goed bezig op zich, maar een beetje onnodig; daar kun je al bijna met een auto tussendoor _O-
Op sommige routes is het net of je jezus bent die de zee oversteekt, gaan ze allemaal synchroon één voor één een stukje opzij, tis net kunstrijden met de auto.

Af en toe kan een bedankje er heus wel vanaf, maar net als naar andere motorrijders zwaaien zoals BL al zegt, heeft dat toch ook wel zijn grenzen, je lijkt soms de paus wel :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Ja, schurkjes zijn het O+
Geef toe, je zou het zelf ook graag doen als je weer eens in de file staat, Of je staat in een 200 meter lange rij voor zo'n rottig traag verkeerslicht, of je rijdt achter een treintje van 20 auto's die met 100 allemaal dezelfde auto aan het inhalen zijn. feel me? ;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:25:05 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135045144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:58 schreef J.James het volgende:

[..]

Ja, of als je een stukje erachter zit en je moet rechtsaf slaan alleen je kunt niet op de strook voor rechtsaf komen omdat het dus allemaal vol staat voor rechtdoor vanwege zo'n figuur.
Jouw licht gaat ws synchroon met die voor rechtdoor op groen, dus maakt het qua tijd niet zoveel uit, maar is wel irritant. :Y Ik durf het bijna niet te zeggen he, maarrehh.. daar zijn oplossingen voor >:)

DSC_1042%20-%20kopie.jpg

Jammer dat één of andere kloothommel hem gepikt heeft vorig jaar }:|
pi_135045252
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat voor onwaarheden verkondigde hij dan?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:27:21 #143
330857 J.James
graag verwijderen
pi_135045255
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jouw licht gaat ws synchroon met die voor rechtdoor op groen, dus maakt het qua tijd niet zoveel uit, maar is wel irritant. :Y Ik durf het bijna niet te zeggen he, maarrehh.. daar zijn oplossingen voor >:)

[ afbeelding ]

Jammer dat één of andere kloothommel hem gepikt heeft vorig jaar }:|
Nee, ze gaan niet synchroon. Rechtsaf gaat vaker dan rechtdoor en ik heb vaak genoeg dat ik 'm al op groen zie staan maar omdat één of andere aap het gas al los heeft omdat het voor hem rood is, dat ik niet op het deel voor rechtsaf kan komen en dus voor een rood licht komt te staan wanneer ik er wel op kom.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:31:41 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135045494
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat voor onwaarheden verkondigde hij dan?
Hij generaliseerde een beetje, vind je niet? :+
pi_135046243
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hij generaliseerde een beetje, vind je niet? :+
Dat gebeurt nogal snel niet waar? En hoewel ik vooral op de snelweg motorrijders tegenkom en hieruit vloeit logischerwijs voort dat ik ze vooral tijdens de file (of langzamer rijdend verkeer) tegenkom is voor mijn gevoel een behoorlijk groot aantal van de motorrijders een dikke (soms suïcidale) aso is

En zo generaliseren we toch standaard? Over oma's, vrachtwagens of Audi rijders?
pi_135046728
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En zo generaliseren we toch standaard? Over oma's, vrachtwagens of Audi rijders?
Jij in ieder geval wel ja.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:55:01 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135046746
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat gebeurt nogal snel niet waar? En hoewel ik vooral op de snelweg motorrijders tegenkom en hieruit vloeit logischerwijs voort dat ik ze vooral tijdens de file (of langzamer rijdend verkeer) tegenkom is voor mijn gevoel een behoorlijk groot aantal van de motorrijders een dikke (soms suïcidale) aso is

Klopt,zo nu en dan doen we dat inderdaad, maar dat maakt het niet leuker.

Sowieso kan ik het slecht hebben dat hij daarmee bedoelt dat iedereen zo debiel door de file knalt als ikke; de meesten haakten altijd vrij vlot af :+

Vanaf een motor gezien is het gewoon anders, maar dat kun je niet uitleggen aan iemand die dat niet regelmatig doet. Ik reed er op mijn gemakkie met 40 tussendoor (stilstaan verkeer) dat is volgens de richtlijn vet te hard, maar volgens diezelfde richtlijn mag ik er maar 10 rijden, dan flikker ik bijna om zeg maar.. IK vind met 40 tussen een ruime corridor niet hard, is het vanaf de motor gezien ook niet; sterker nog, dat is dé ideale snelheid; je bent dan enigszins wendbaar, je zintuigen werken allemaal precies lekker, kun je niet uitleggen.

Ik weet óók, dat als je suf in je auto zit te hangen in de zomer; raampie open, muziekje erbij, niet oplettend, dat je de pokke kunt schrikken als je er eentje niet aan ziet komen, en dan is 40 best hard, op een krappe meter naas tje hoofd.. túúrlijk. Maar tóch rijden we lekker 40..

En dat tussen de 50 en 80 al een beetje op die lijn gaan rijden en rustig aan auto's inhalen (want zo gaat het; ik zie het zelden iemand als een mongool doen) is ook weer vanuit ons oogpunt, gewoon een manier om iedereen die in zijn spiegels kijkt, te laten zien dat je er rijdt, en dat je van plan bent om ertussen te duiken als het spul tot stilstand komt.. tis allemaal visie.. jouw oogpunt, en dat van een motorrijder.. het grappige is dat motorrijders vaak wél begrip hebben voor automobilisten, omdat ze dat zelf ook meestal zijn, alleen dán effe niet, maar andersom is het helaas een ander verhaal.
pi_135046940
Mooie posting, de laatste zin is een uitstekende samenvatting. Dat van die snelheid in een stilstaande file is eigenlijk so logisch, dom dat ik dat niet eens zelf had kunnen bedenken.
pi_135047036
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Jij in ieder geval wel ja.
Als jij in de waan bent dat jij niet generaliseert, dan houd jij jezelf dom
pi_135047090
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als jij in de waan bent dat jij niet generaliseert, dan houd jij jezelf dom
Ik vind jij, die generaliseert, een stuk achterlijker.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:48:15 #151
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_135077471
Dat is inderdaad de enige keer dat ik ben geschrokken van een motorrijder Sounddragon.
File, mooi weer, raampje open; en kwam ie voor mn gevoel vlak langs mn oor rijden (niet hard).

Verder denk ik dat je onder motorrijders evenveel achterlijke/ onbekwame apen hebt dan onder autorrijders; t zijn allemaal mensen immers.

Oh ja en irritaties: Op zaterdagmiddag met de auto langs het Maagjesbolwerk in Zwolle rijden...... :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  FOK!fotograaf zondag 5 januari 2014 @ 17:21:55 #152
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135108533
Zondag en de bijbehorende rijders...
50 op een 80 weg rijdend volk.
40 op een 60 weg rijdend volk.
40 op een 50 weg rijdend volk.
Met 130 aan komen en iemand die besluit juist dan de vrachtwagen waar ze al 3 km achter zit, in te gaan halen. Ik had een remactie naar 90 (en ja, je mag daar 24/7 130 rijden).
Met 70 willen invoegen op de snelweg.
Iemand die voor sorteerde om de afrit in te gaan waar ik stond te wachten de weg op te rijden, dus ik rijd op, stuurt hij weer terug. Ondertussen stond de knipper naar rechts nog steeds aan, maar werd er boos naar mij gekeken.
Agila's die denken dat ze net zo breed zijn als een F350 Raptor en dus 4 parkeerplaatsen nodig hebben.
Aygo's idem.
A klasses idem.
Bij een stoplicht met 2 rijstroken komen aanrijden, aantal auto's rechts, niemand links, dat op dat moment op groen springt. Dus naar links en rustig doorrijden, verplicht ritsen, dus pakken, knipper aan en dan iemand die opeens wel weet waar zijn gaspedaal zit en hem wil dichttrappen.
Iemand voor me die bij ieder stoplicht dat groen werd, eerst de auto ervoor 100 meter liet gaan rijden voordat er zelf werd gereden... Zelfs aan komen rollen terwijl het groen werd was stoppen.

Eigenlijk niet zoveel opvallends dus voor een zondag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135109025
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt,zo nu en dan doen we dat inderdaad, maar dat maakt het niet leuker.

Sowieso kan ik het slecht hebben dat hij daarmee bedoelt dat iedereen zo debiel door de file knalt als ikke; de meesten haakten altijd vrij vlot af :+

Vanaf een motor gezien is het gewoon anders, maar dat kun je niet uitleggen aan iemand die dat niet regelmatig doet. Ik reed er op mijn gemakkie met 40 tussendoor (stilstaan verkeer) dat is volgens de richtlijn vet te hard, maar volgens diezelfde richtlijn mag ik er maar 10 rijden, dan flikker ik bijna om zeg maar.. IK vind met 40 tussen een ruime corridor niet hard, is het vanaf de motor gezien ook niet; sterker nog, dat is dé ideale snelheid; je bent dan enigszins wendbaar, je zintuigen werken allemaal precies lekker, kun je niet uitleggen.

Ik weet óók, dat als je suf in je auto zit te hangen in de zomer; raampie open, muziekje erbij, niet oplettend, dat je de pokke kunt schrikken als je er eentje niet aan ziet komen, en dan is 40 best hard, op een krappe meter naas tje hoofd.. túúrlijk. Maar tóch rijden we lekker 40..

En dat tussen de 50 en 80 al een beetje op die lijn gaan rijden en rustig aan auto's inhalen (want zo gaat het; ik zie het zelden iemand als een mongool doen) is ook weer vanuit ons oogpunt, gewoon een manier om iedereen die in zijn spiegels kijkt, te laten zien dat je er rijdt, en dat je van plan bent om ertussen te duiken als het spul tot stilstand komt.. tis allemaal visie.. jouw oogpunt, en dat van een motorrijder.. het grappige is dat motorrijders vaak wél begrip hebben voor automobilisten, omdat ze dat zelf ook meestal zijn, alleen dán effe niet, maar andersom is het helaas een ander verhaal.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')