abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135256225
Het is niet verplicht om reservelampen bij je te hebben, maar proces verbaal wordt wel opgemaakt wanneer er een lamp kapot is en deze niet ter plekke kan worden vervangen.

Dus het is > verstandig < ze wel in de auto te hebben.
pi_135256582
Eigenlijk moet er gewoon een wettekst komen waar autobedrijven zich aan moeten houden:
Een noob max 10 minuten om 1 lamp te vervangen.
Een professional moet het binnen 5 minuten kunnen.

Als een auto hier niet aan voldoet wordt ie gewoon niet goedgekeurd.

:W Renault met hun onmogelijke koplampvervanging bij de voorwielen, waar een professional ook 45 minuten mee bezig is :r

bij mijn 106 was het ongeveer 20 seconden per lamp :') Alleen als daar 1 van kapot ging moest ik ze beide wisselen omdat ik geen gele reservelampen had.. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 08-01-2014 23:17:46 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_135257358
Er zijn tegenwoordig zelfs auto's waar je de gehele bumper vanaf moet halen om een lampje te kunnen vervangen. Da's dus ook niet even "ter plekke vervangen".
pi_135258921
Precies, en zulke faaloplossingen moeten gewoon niet toegestaan zijn als die lampjes altijd moeten branden..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 00:34:00 #191
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135260274
Volgens mij moeten sinds kort autolampen makkelijk te vervangen zijn.

Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135262179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef 2cv het volgende:

Ontopique: vandaag een muts tegen gekomen die vermoedelijk 5 minuten er voor haar rijbewijs gehaald had bij een pakje boter uiteraard. Ik rijd rustig met 100 over de snelweg waar 130 toegestaan is. Het was niet druk dus ik verstoorde het verkeersbeeld niet. De muts in kwestie wou invoegen maar kwam toevallig naast mij te rijden. Zij keek verontwaardigd/verbaasd en gebaarde dat ik weg moest. Ik had daar niet zo veel zin in: als ze even wat beter geanticipeerd had dan had ze een half teentje meer of minder gas gegeven en had ze probleemloos voor of achter me in kunnen voegen. Uiteindelijk liet ze haar gaspedaal los, voegde achter mij in en ging om me heen. Dat ging wel netjes overigens.
Dat maak ik bijna dagelijks mee. Invoegend verkeer dat naast mij uitkomt. Kan gebeuren, niet iedereen ziet het nut van vooruit kijken. Maar probeer het dan wel fatsoenlijk op te lossen, en niet op het gas stampen en voor mij invoegen met een halve meter tussenruimte als vergelding ofzo. Hallo, je hebt zelf die oogkleppen op, nul keer raden bij wie de verantwoordelijkheid ligt. (Hint: ìk ben het niet)

Ik had overigens teruggewuifd...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:03:32 #193
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135262833
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef 2cv het volgende:

Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.
  FOK!fotograaf donderdag 9 januari 2014 @ 08:13:35 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135262936
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet
Omdat die lui het dan nooit leren. Juist als het rustig is, hebben ze zich maar aan te passsen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:35:48 #195
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_135263164
quote:

[..]

Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet
Als je toch al 30 km/u onder de maximumsnelheid zit, snap ik best dat je rechts blijft rijden.
pi_135263230
Hij kon vast wel een baantje opschuiven, maar dat is niet hoe het systeem werkt. Dat doe je als het te druk is en de anderen niet normaal kunnen invoegen. Maar op een 130 weg met 100km/u de auto naar links gooien omdat een sufkut niet kan timen is erg onhandig.

Ik moet al genoeg remmen omdat mensen even snel naar links komen zetten en daarbij niet letten op mensen die harder rijden.
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:44:42 #197
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135263266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat die lui het dan nooit leren. Juist als het rustig is, hebben ze zich maar aan te passsen.
Je leert tegenwoordig juist om als het kan elkaar de ruimte te gunnen, dus ook om een baantje op te schuiven voor invoegers als het kan (lees: niet als het niet kan en je daarmee het overige verkeer hindert, voor de begrijpend lezers, daarom mijn vraag). De discussie is al eens gevoerd, eens worden gaan we het toch niet, maar het bevordert gewoon de doorstroming als je even opschuift en het de invoeger makkelijk maakt. Ook als het heel rustig is. Om iemand dan te betichten van "rijbewijs gehaald bij een pakje boter" vanwege zoiets, terwijl je zelf 100 rijdt in een 130-stuk (uitgaande dat ie niet met aanhanger rijdt oid) vind ik een beetje kort door de bocht.

Dat is hetzelfde dat ik nu klaag dat iemand 100 rijdt in een 130-stuk, rijbewijs bij een pakje boter gehaald, niet met het verkeer meerijden blabla. Ook kort door de bocht.
  FOK!fotograaf donderdag 9 januari 2014 @ 09:02:33 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135263498
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef BigSmurf het volgende:
Je leert tegenwoordig juist om als het kan elkaar de ruimte te gunnen,
Nee, je leert dat je een invoeger niet mag hinderen bij het invoegen. Je hoeft hem geen gelegenheid te geven tot. Sterker nog, als jij op je examen naasst iemand gaat rijden in de hoop dat deze naar links gaat, zak je.
Als er alle ruimte is, dan ga je niet van het gas af of naar links. Dat mag die ander doen. Is het druk, dan wil ik wel eens een tikje gas terugnemen. Ik maak er een sport van, als iemand naar links gaat, doe ik of heel rustig aan totdat ze me ruim voorbij zijn voordat ik invoeg, of ik trek vol op en zorg dat ik ver voor deze mensen weer invoeg, zodat ze voor lul naar links gegaan zijn.
Het is anders als je al links rijdt, dan blijf ik inderdaad wel een tikje langer links, zodat je geen conflicten krijgt.
Maargoed, knap invoegen krijg je een doorsnee Nederlander toch niet aangeleerd. Die gaat pas gas geven als hij zich op de rechter rijstrook bevindt. Ook altijd zo fijn als je met wat zwaars rijdt en wel de hele invoegstrook nodig hebt om op 90 a 100 te komen en er blijft er eentje met 55 voor je rijden op dat ding. }:| |:(
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:41 schreef Tsurany het volgende:
Ik moet al genoeg remmen omdat mensen even snel naar links komen zetten en daarbij niet letten op mensen die harder rijden.
Dit dus. Dan rijd je lekke 130 op je GPS, komt er weer zo'n figuur 300 meter voordat de blokmarkering uberhaupt begint al naar links met 100, omdat er een vrachtwagen rijdt. Dat die vrachtwagen nog maar 60 rijdt en wel de hele invoegstrook gebruikt, snapt men niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef BigSmurf het volgende:
Dat is hetzelfde dat ik nu klaag dat iemand 100 rijdt in een 130-stuk, rijbewijs bij een pakje boter gehaald, niet met het verkeer meerijden blabla. Ook kort door de bocht.
Zo lang als diegene rechts houdt, niets aan het handje. Komen ze naar links, dan mag je klagen, zeker als het is voor een invoeger.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:26:38 #199
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135263878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, je leert dat je een invoeger niet mag hinderen bij het invoegen. Je hoeft hem geen gelegenheid te geven tot. Sterker nog, als jij op je examen naasst iemand gaat rijden in de hoop dat deze naar links gaat, zak je.
Ik redeneer toch ook vanuit degene die al op de hoofdrijbaan rijdt, niet vanuit de invoeger. Wat die invoeger deed was zeker fout, maar degene op de hoofdbaan had ook even naar links kunnen gaan om überhaupt van elke vorm van problemen af te zijn (wederom: als het kan en je het overige verkeer niet hindert!).
quote:
Als er alle ruimte is, dan ga je niet van het gas af of naar links. Dat mag die ander doen. Is het druk, dan wil ik wel eens een tikje gas terugnemen. Ik maak er een sport van, als iemand naar links gaat, doe ik of heel rustig aan totdat ze me ruim voorbij zijn voordat ik invoeg, of ik trek vol op en zorg dat ik ver voor deze mensen weer invoeg, zodat ze voor lul naar links gegaan zijn.
Ik slaap er geen minuut minder om als je dat doet hoor. Ga ik meteen weer naar rechts en heb ik wel 1 kcal extra verbruikt met tweemaal m'n knipperlicht aantikken. Sorry dat ik sociaal was in het verkeer, ik zal voortaan altijd de regels exact interpreteren en niemand meer iets gunnen als dat niet binnen de kaders van de wet past.
quote:
Zo lang als diegene rechts houdt, niets aan het handje. Komen ze naar links, dan mag je klagen, zeker als het is voor een invoeger.
Dat zeg ik, kort door de bocht. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door BigSmurf op 09-01-2014 10:00:27 (Foutje :')) ]
pi_135264503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik redeneer toch ook vanuit degene die al op de hoofdrijbaan rijdt, niet vanuit de invoeger. Wat die invoeger deed was zeker fout, maar degene op de hoofdbaan had ook even naar rechts kunnen gaan om überhaupt van elke vorm van problemen af te zijn (wederom: als het kan en je het overige verkeer niet hindert!).
Dat wil ik wel eens zien :D
pi_135264555
Bleuh: gisteren wilde ik invoegen op de snelweg, maar mijn voorganger dacht dat het nog een 70 weg was. Nou ja, kan, even rustig wachten, eenmaal op de snelweg kan ik er wel voorbij.

Dat dacht mijn achterligger niet, maar even rechts inhalen via de vluchtstrook om er voor te knallen. Ik schrok me kapot.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:00:57 #202
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_135264688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:54 schreef Daeron het volgende:

[..]

Dat wil ik wel eens zien :D
Whoeps, fixed. _O-
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 17:31:03 #203
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135280763
quote:

[..]

Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.

En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
  Spellchecker donderdag 9 januari 2014 @ 18:05:14 #204
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_135282058
Helemaal eens met 2cv :Y
Tevens -purist.
pi_135282302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:

Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd.
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 18:16:49 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135282417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Geen idee :) De reden heb ik nooit gevraagd.
pi_135288186
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Rustig aan.
pi_135288759
Ik laat regelmatig mensen voor als ik zie dat er een batterij aan auto's achter elkaar rijdt.

Voor mij maakt het qua tijd geen zak uit. Voegt ie voor me in, dan ben ik 1 auto 'teruggezakt'. Voor die persoon maakt het wel uit; die kan gerust 10 minuten wachten.
I feel kinda Locrian today
pi_135290598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten. :)

Bij een kruispunt moet je zelfs wachten tot je het kruispunt in 1x vrij over kan steken, hoe is dat eigenlijk geregeld bij zijwegen? Lijkt mij dat je die dan eigenlijk ook vrij zou moeten laten om niet iemands doorgang te belemmeren.
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:40:49 #210
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_135292768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Niet tussendoorknallen; dan ben je een malloot.
In zulke gevallen verbaas ik mij nog wel eens over de beleefdheid v an de Nederlanders; als je rustig ff wacht laat er meestal al snel iemand jou er wel tussen. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_135295343
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:24 schreef starla het volgende:
Ik laat regelmatig mensen voor als ik zie dat er een batterij aan auto's achter elkaar rijdt.

Voor mij maakt het qua tijd geen zak uit. Voegt ie voor me in, dan ben ik 1 auto 'teruggezakt'. Voor die persoon maakt het wel uit; die kan gerust 10 minuten wachten.
Inderdaad, gewoon ééntje tussen laten. Zoveel moeite kost het niet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_135297126
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Daeron het volgende:

[..]

Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten. :)

Bij een kruispunt moet je zelfs wachten tot je het kruispunt in 1x vrij over kan steken, hoe is dat eigenlijk geregeld bij zijwegen? Lijkt mij dat je die dan eigenlijk ook vrij zou moeten laten om niet iemands doorgang te belemmeren.
Je bent verplicht om het kruispunt vrij te houden inderdaad. gezien men bij een zijweg ook in feite een kruispunt of t-splitsing heeft, lijkt me dit daar net zo.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:59:49 #213
12221 Tijn