Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd.
Geen ideequote:Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Niet tussendoorknallen; dan ben je een malloot.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Inderdaad, gewoon ééntje tussen laten. Zoveel moeite kost het niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:24 schreef starla het volgende:
Ik laat regelmatig mensen voor als ik zie dat er een batterij aan auto's achter elkaar rijdt.
Voor mij maakt het qua tijd geen zak uit. Voegt ie voor me in, dan ben ik 1 auto 'teruggezakt'. Voor die persoon maakt het wel uit; die kan gerust 10 minuten wachten.
Je bent verplicht om het kruispunt vrij te houden inderdaad. gezien men bij een zijweg ook in feite een kruispunt of t-splitsing heeft, lijkt me dit daar net zo.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Daeron het volgende:
[..]
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten.
Bij een kruispunt moet je zelfs wachten tot je het kruispunt in 1x vrij over kan steken, hoe is dat eigenlijk geregeld bij zijwegen? Lijkt mij dat je die dan eigenlijk ook vrij zou moeten laten om niet iemands doorgang te belemmeren.
Omdat dat onnodig links rijden is. Als je niemand aan het inhalen bent, heb je niks op de linkerbaan te zoeken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Ik pak het eerste het beste "iets groter dan 50 cm" gat en daar zet ik hem rustig tussen met de neus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Ten 1e, het is linkerSTROOK!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat onnodig links rijden is. Als je niemand aan het inhalen bent, heb je niks op de linkerbaan te zoeken.
En juist heel veel mensen doen dat nietquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.
En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
Omdat je niemand inhaalt. Het is de definitie van onnodig links rijden om zomaar naar links te gaan zonder dat daar een goede reden voor is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
En waarom zou dat onnodig links rijden zijn?
Ik erger mij eraan omdat het een soort ongeschreven regel is geworden. Een combi van gemakzucht van de invoeger en sociaal gedrag van diegene op de hoofdrijbaan. Niets mis mee, als de invoeger moeite heeft met invoegen op wat voor een manier ook, dan wil ik best even gas loslaten of bijgeven. Dat kunnen dus oude auto's, vrachtauto's en onzekere automobilisten (meestal bejaarden) zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ten 1e, het is linkerSTROOK!
En waarom zou dat onnodig links rijden zijn?
Blijf jij altijd stug voor je uit kijken in je eigen rijstrook zonder mee te denken met het verkeer?
Je weet dat verkeer ook een sociaal gebeuren is en ondanks alle regeltjes dingetjes ook nog met verstand kunnen worden opgelost?
Blijkbaar niet.
Word 16, dan praten we verder.
Helaas zijn dat ook de lui die hem, ongeacht het andere verkeer, met 50 a 60 bij het eerste blokje naar links zetten. Best leuk als je 100 rijdt en er naast jou ook verkeer zit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 06:22 schreef Ridocar het volgende:
Zit er echter zo'n miep die alleen de eerste drie meter asfalt vóór haar auto interessant vindt, dan mag ze het uitzoeken
het is rijstrook.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.
En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
Ga je nou net zo vervelend doen als ik ?quote:
Gelukkig heb je hem doorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ga je nou net zo vervelend doen als ik ?
quote:
En toch heeft hij gewoon gelijk.quote:
Terechtquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik pak het eerste het beste "iets groter dan 50 cm" gat en daar zet ik hem rustig tussen met de neus.
Iemand ruimte geven als daar de mogelijkheid voor is vind ik een goede reden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je niemand inhaalt. Het is de definitie van onnodig links rijden om zomaar naar links te gaan zonder dat daar een goede reden voor is.
Zelfde met selectvrachtquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:23 schreef kingtoppie het volgende:
Post NL bezorgers die hun auto asociaal midden op de weg zetten
Als er geen mogelijkheid is om nabij de auto zo neer te zetten dat de doorstroming niet in het geding komt OK, maar de laatste tijd heb ik er 2 gezien die echt onnodig (uit eigen luiheid) de doorstroming blokkeren, om vervolgens bij een rij auto ook niet even iets harder door te lopen.
Hmm.... De oprijstrook is niet altijd lang genoeg om genoeg snelheid te genereren... Het is in die situatie niet: ''plekje zoeken'' maar meer de invoeger de ruimte geven om daadwerkelijk in te voegen.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:57 schreef J.James het volgende:
Ik ga ook niet naar links voor jan en alleman zodat ze kunnen invoegen. Vrachtwagens en bussen is één ding, maar de rest heeft het vermogen (geestelijk en motorinhoud) wel om zelf een plekje te zoeken.
Wat betreft zijwegen afsluiten bij een file: je hoort die gewoon vrij te houden. Ik snap dat je dat als het druk is misschien niet wilt doen omdat die file dan alleen maar langer wordt en dat soms gewoon niet handig is. Maar als je ziet dat er iemand uit die straat komt dan vind ik dat je die er gewoon tussen moet laten en niet het gat dan dichtrijden. Het is een kleine moeite en als je het niet doet "blokkeer" je die zijweg dus gewoon.
Als je zo gaat redeneren, kun je alle borden wel weghalen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:42 schreef vannelle het volgende:
Alsof mensen de betekenis van een wit kruis altijd respecteren....
In 99% van de gevallen is de oprijstrook lang genoeg om snelheid te maken met een personenauto of bestelbus. Dat mensen het gaspedaal niet durven in te trappen of de motor niet wat hoger in de toeren willen laten komen is niet mijn probleem.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hmm.... De oprijstrook is niet altijd lang genoeg om genoeg snelheid te genereren... Het is in die situatie niet: ''plekje zoeken'' maar meer de invoeger de ruimte geven om daadwerkelijk in te voegen.
Dat die ruimte er wel is bij lange invoegstroken of als iemand naast je gaat rijden en denkt dat jij wel even ruimte maakt is andere koek, tevens erg ergerlijk gedrag ook als de invoeger denkt dat jij ruimte hoort te maken oid.Heb ik ook wel eens gehad.
En over dat blokkeren... Inderdaad.. Als er verkeer vanaf de andere kant die straat in wilt dan staat het verkeer opeens stil... De gemeente zou op dat punt dan ook een wit kruis op de weg moeten kerven dat je daar niet mag stilstaan.
Ik ken uit het hoofd zo al 2 invoegstroken die kort zijn en ontstaan na een bocht, vrachtwagens schuiven zelfs een baantje op en als ik jou zo begrijp heb jij in die gevallen nog een ''moet je het gaspedaal maar helemaal naar beneden indrukken'' houding.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:57 schreef J.James het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen is de oprijstrook lang genoeg om snelheid te maken met een personenauto of bestelbus. Dat mensen het gaspedaal niet durven in te trappen of de motor niet wat hoger in de toeren willen laten komen is niet mijn probleem.
Je kunt vaak trouwens al beginnen met snelheid maken voor je op de oprijstrook zit. Je hoeft daarmee niet te wachten tot je bij de blokmarkering bent. Dat zie ik namelijk ook regelmatig dat mensen dat doen. Net alsof ze zich dan pas realiseren dat ze op een snelweg zitten en snelheid moeten maken. Dat zorgt dan ook vaak voor gevaarlijke situaties met achterliggers die er dan maar omheen gaan en op de rechter of zelfs de linker rijstrook komen met 60/80 km/h en dan pas snelheid kunnen maken.
Ja, zelfs op een korte strook bij een klaverblad kun je nog tot de 100 km/h komen, zo moeilijk is dat niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ken uit het hoofd zo al 2 invoegstroken die kort zijn en ontstaan na een bocht, vrachtwagens schuiven zelfs een baantje op en als ik jou zo begrijp heb jij in die gevallen nog een ''moet je het gaspedaal maar helemaal naar beneden indrukken'' houding.
En dat allemaal omdat?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:14 schreef J.James het volgende:
[..]
Ja, zelfs op een korte strook bij een klaverblad kun je nog tot de 100 km/h komen, zo moeilijk is dat niet.
Je kunt die auto's al zien als je door die bocht rijdt, dus je hoeft niet meer in je linkerspiegel te kijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat?
Ik bedoel, ik kom die bocht uit met mijn auto en kijk EERST in mijn linkerspiegel, zie vervolgens 2 auto's die dermate sneller gaan dat ik NIET ervoor kan invoegen, erna kan wel maar dan rij ik met uitermate langzame snelheid de autoweg op.
Nee tis een beetje asociaal wat je doet in redelijk veel gevallen, je medeweggebruiker het makkelijker maken kost je trouwens ook echt 0.0 moeite.
Wat een aannames weer, waarom hou je er zo krampachtig aan vast? Wat is er gebeurt dat je zo doet?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:20 schreef J.James het volgende:
[..]
Je kunt die auto's al zien als je door die bocht rijdt, dus je hoeft niet meer in je linkerspiegel te kijken.
Als je al in je spiegel kijkt dan is dat ter bevestiging van hetgeen je eerst vastgesteld hebt en duurt dat niet zo lang.
Ik heb in auto's gereden met echt een waardeloos vermogen die ik vol in de toeren moest trappen om op snelheid te komen en zelfs daarmee is het gelukt om op vrij korte invoegstroken bij klaverbladen er tussen te komen met een normale snelheid.
Het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat je er tussen komt. Nu moet je de rollen niet gaan omdraaien.
Nogal wiedes, daar wordt zowel op de invoegstrook als de hoofdstrook gewaarschuwd voor een korte invoegstrook.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:59 schreef Daeron het volgende:
Probeer deze invoeger dan maar eens, bergop zonder vermogen invoegen anders hang je tegen het beton van de brug.
Daar geeft iedereen ruimte aan invoegers.
Ben daar een paar keer ingevoegd, eerste keer kneep ik hem toch wel even toen ik naast een vrachtwagen uit kwamquote:Op maandag 13 januari 2014 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nogal wiedes, daar wordt zowel op de invoegstrook als de hoofdstrook gewaarschuwd voor een korte invoegstrook..
Dan voeg je daar toch achter in?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:14 schreef Daeron het volgende:
Ben daar een paar keer ingevoegd, eerste keer kneep ik hem toch wel even toen ik naast een vrachtwagen uit kwam
quote:Op maandag 13 januari 2014 16:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan voeg je daar toch achter in?
Omdat het jouw verantwoordelijkheid is dat je ertussen komt misschien?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een aannames weer, waarom hou je er zo krampachtig aan vast? Wat is er gebeurt dat je zo doet?
Ik druk mijn gaspedaal ook liever niet 100% in als de moter nog koud is.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef J.James het volgende:
Omdat het jouw verantwoordelijkheid is dat je ertussen komt misschien?
Daarnaast zei ik dat 99% van de invoegstroken lang genoeg is. Ik zeg nergens dat die specifieke invoegstrook van jou niet tot die 1% behoort hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |