Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn vragen zijn dan, kon je eventueel een baantje opschuiven of niet, en waarom rij je 100 in een 130-stuk? Uiteraard niet verboden en voel je vooral niet meteen aangesproken, maar het merendeel van de mensen die dit doen zijn ook de mensen die dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en daardoor het overige verkeer dwingen in de ankers te gaan.
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd.
Geen ideequote:Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Niet tussendoorknallen; dan ben je een malloot.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Wat vinden jullie van een voorrangsweg met een constante file voor het stoplicht waarbij er dicht nabij het stoplicht een straat uitstroomt op de voorrangsweg..
Moet je het persoon wat daar dan staat eeuwig laten wachten? Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Inderdaad, gewoon ééntje tussen laten. Zoveel moeite kost het niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:24 schreef starla het volgende:
Ik laat regelmatig mensen voor als ik zie dat er een batterij aan auto's achter elkaar rijdt.
Voor mij maakt het qua tijd geen zak uit. Voegt ie voor me in, dan ben ik 1 auto 'teruggezakt'. Voor die persoon maakt het wel uit; die kan gerust 10 minuten wachten.
Je bent verplicht om het kruispunt vrij te houden inderdaad. gezien men bij een zijweg ook in feite een kruispunt of t-splitsing heeft, lijkt me dit daar net zo.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Daeron het volgende:
[..]
Zo'n punt had ik dus bij mijn vorige baan. Elke keer na werktijd was het daar een gigantische rij auto's. Gewoon braaf gaan staan wachten met knipperlicht aan en er is altijd wel iemand zo vriendelijk om even te wachten.
Bij een kruispunt moet je zelfs wachten tot je het kruispunt in 1x vrij over kan steken, hoe is dat eigenlijk geregeld bij zijwegen? Lijkt mij dat je die dan eigenlijk ook vrij zou moeten laten om niet iemands doorgang te belemmeren.
Omdat dat onnodig links rijden is. Als je niemand aan het inhalen bent, heb je niks op de linkerbaan te zoeken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt bijna helemaal gelijk met je verhaal, maar waarom zou je geen strook mogen opschuiven als je de gelegenheid hebt?
Ik pak het eerste het beste "iets groter dan 50 cm" gat en daar zet ik hem rustig tussen met de neus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
Mag hij best zijn auto er tussendoor knallen omdat hij anders nooit aan de beurt komt?
Ten 1e, het is linkerSTROOK!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat onnodig links rijden is. Als je niemand aan het inhalen bent, heb je niks op de linkerbaan te zoeken.
En juist heel veel mensen doen dat nietquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.
En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
Omdat je niemand inhaalt. Het is de definitie van onnodig links rijden om zomaar naar links te gaan zonder dat daar een goede reden voor is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
En waarom zou dat onnodig links rijden zijn?
Ik erger mij eraan omdat het een soort ongeschreven regel is geworden. Een combi van gemakzucht van de invoeger en sociaal gedrag van diegene op de hoofdrijbaan. Niets mis mee, als de invoeger moeite heeft met invoegen op wat voor een manier ook, dan wil ik best even gas loslaten of bijgeven. Dat kunnen dus oude auto's, vrachtauto's en onzekere automobilisten (meestal bejaarden) zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ten 1e, het is linkerSTROOK!
En waarom zou dat onnodig links rijden zijn?
Blijf jij altijd stug voor je uit kijken in je eigen rijstrook zonder mee te denken met het verkeer?
Je weet dat verkeer ook een sociaal gebeuren is en ondanks alle regeltjes dingetjes ook nog met verstand kunnen worden opgelost?
Blijkbaar niet.
Word 16, dan praten we verder.
Helaas zijn dat ook de lui die hem, ongeacht het andere verkeer, met 50 a 60 bij het eerste blokje naar links zetten. Best leuk als je 100 rijdt en er naast jou ook verkeer zit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 06:22 schreef Ridocar het volgende:
Zit er echter zo'n miep die alleen de eerste drie meter asfalt vóór haar auto interessant vindt, dan mag ze het uitzoeken
het is rijstrook.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Baan opschuiven had wellicht gekund, maar dat mag niet, zo is mij geleerd. En ik rijd 100 omdat dat zuiniger rijdt. Dat kon ook prima, het was rustig op de weg. Als het drukker is rijd ik met het verkeer mee zodat ik geen rijdende barricade word.
En de rijbewijs-bij-pakje-boter-muts had ook ruimte zat om voor of achter mij in te voegen.
Ga je nou net zo vervelend doen als ik ?quote:
Gelukkig heb je hem doorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ga je nou net zo vervelend doen als ik ?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |