abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:44:26 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134644872

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 26-12-2013 19:22:58 ]
F means you're fucked
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:45:05 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134644892
Kiek!
SPOILER
pi_134644959
Weer een geweldig rondje on de ardennen!! We moesten wel stukken wandelen omdat mijn vriend laat kreeg van zijn knie, maar daar was bergop alsnog zwaar genoeg.wat zul je sterk worden als je hier altijd traint..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_134644980
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef GotC het volgende:
Kiek!
SPOILER
Stoere vent! ^O^
pi_134645031
quote:
Kiek!
SPOILER
^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_134645038
quote:
Kiek!
SPOILER
Ik vind het grappig om normale dingen in minivorm te zien. ZOals die spijkerbroek
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:20 #7
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134645157
SPOILER
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:53:18 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134645192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef Wolve000 het volgende:
SPOILER
:D ^O^
F means you're fucked
pi_134645223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef Wolve000 het volgende:
SPOILER
Paard van Rich en Amy? :')
Ja doei.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:54:11 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134645226
quote:
Kiek!
SPOILER
Dat is toch té scheetig!
pi_134645321
quote:
Kiek!
SPOILER
O+ wat een leukerd!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:02:07 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134645535
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat is toch té scheetig!
En Next heeft vanalles, niet alleen voor kinderen :)
pi_134645538
Mijn top 3:
1: Trail des Fantomes, spreekt voor zich :D Ontzettend mooie en zware trail die ik ook nog eens in mijn vooraf gestelde doel kon uitlopen. Alles kunnen geven in die wedstrijd en wát heb ik genoten!

2: Strongmanrun, ik kijk nog steeds af en toe de foto's terug omdat ze zo gaaf zijn. Hier ook ontzettend genoten en ook een goede prestatie neergezet.

3: Hoge veluwetrail, voor de eerste keer in de buurt van een marathonafstand. Lekker kunnen lopen en mooie vergezichten gezien.

Dieptepuntje was de zevenheuvelenloop, door de blessure vooraf niet lekker kunnen trainen. Doel wat ik mezelf had gezet ook totaal niet kunnen halen. Had er meer van verwacht.

Speciale vermeldingen voor de vooroeverloop en de ekiden. Wat zijn we toch met een ontzettend gezellig stel mensen hier! En wat een lekker weer hadden we ook op beide dagen! _O_ Ik ben blij met jullie allemaal O+ :P

En bij deze ook meteen allemaal!een ontzettend goede feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!! *O* Moge het nieuwe jaar weer veel mooie loopjes en PR's brengen! En natuurlijk bovenal genieten!!! ;)

/sentimenteel
pi_134645556
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:39 schreef Guard het volgende:
Beetje jammer dat ze een beetje rare afstanden hebben verder tijdens Rondje Tilburg, als ze een 10 hadden had ik best daaraan mee willen doen. Nu nog even twijfelen over de 13.
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. Waarom niet 10 en 15/16 i.p.v 7,5 en 13. De 13 was vorig jaar iets voor te zichten, omdat het in 013 was, het jaar 2013. Maar nu is het maar vreemd..

Ik neig zelf wel echt naar de 7,5. Soort van testrondje voor de 10km een paar weken erna.
quote:
Kiek!
SPOILER
* smelt smelt * *; *; *; O+ O+ O+ O+
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:13:10 #15
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134645903
Ik ben nu eigenlijk best benieuwd geworden naar de rest van de lijst van Zwabberhark :D
F means you're fucked
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:18:48 #16
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134646082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef YUR het volgende:
Ik ben nu eigenlijk best benieuwd geworden naar de rest van de lijst van Zwabberhark :D
:Y

Sneller typen, Zwabber!
pi_134646140
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:18 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Sneller typen, Zwabber!
Inderdaad! Ik moet zo schaatsen, dus beetje tempo. Anders moet ik vanavond alles inhalen :P .
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:30:41 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134646524
Mijn hemel, ik heb vakantie *O* Ik ben gewoon gestopt.

Meneer is een endje hardlopen. Gelukkig heeft hij niet het postuur om weg te waaien, maar toch... :X
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:30:51 #19
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134646533
Ik begreep dat Zwabber het in zijn kalende hoofd heeft gehaald om eerst nog een training af te werken. #schande
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_134646636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:30 schreef Corniel het volgende:
Ik begreep dat Zwabber het in zijn kalende hoofd heeft gehaald om eerst nog een training af te werken. #schande
De brutaliteit ! :( eerst ons lekker maken en dan dit...
pi_134646684
8. CPC Loop, Den Haag, HM

Mijn eerste halve marathon ooit was de CPC. Als kind verbaasde ik me altijd over de pagina's vol met uitslagen in de Haagsche Courant (inmiddels opgeslokt door het AD) na afloop van de CPC. Dat moest wel een heel erg groot evenement zijn! Ik had toen nog geen flauw benul dat ik ooit zelf zou deelnemen. Jammer dat de uitslagen tegenwoordig niet meer op papier gedrukt worden.

Na afloop van de Bruggenloop in 2012 besloot ik mezelf in te schrijven. De hele winter trainde ik ervoor en dat was vaak afzien in de kou. Gelukkig zou de CPC op 9 maart zijn en dan is het toch al snel een graadje of 10.

Het was geen graadje of 10. Het was nauwelijks boven het vriespunt. Ik had geen VIP-privileges van de bedrijven :7 en zocht mijn heil in de onverwarmde omkleedtent op een modderig Malieveld.

Ik had als doel om meteen onder de 2 uur te gaan lopen, maar dat plan liet ik al snel los. De eerste kilometers kon je niet zo snel door de drukte. Net als bij de 7HL heb je ook bij de CPC een wauwmoment en dat krijg je zodra je linksaf de Koningskade af gaat over de brug. Voor je loopt de meute lager en zo'n deinende massa zou kippenvel geven als het al niet zo koud was.

Het mooiste punt zou voor mij het stuk over de nieuwe boulevard zijn, met uitzicht op De Pier. Voor het eerst in jaren kwam de CPC daar weer en het thema was dan ook "terug naar de kust". Groot nadeel voor mij was dat ik er a) al 15 km op had zitten, b) je daar windkracht 5 recht in de giechel kreeg nadat er al enkele sneeuwbuien geweest waren en c) het niet vlak was.

Een HM is geen HM zonder het beruchte 17k-punt. Vanaf dat moment was het geen kwestie meer van de vermoeidheid de baas blijven, dat viel juist reuze mee, maar hemeltergend pijn lijden tot aan de finish. Na 18,5 begonnen mijn kuiten te borrelen en toen wist ik dat de pootjes op het einde liepen. Ik wilde per se alle km-tijden onder de 6 min houden en dat lukte, mijn langzaamste kilometer was uiteindelijk 5:59.9. Eindtijd 2:02. Na de finish schoot de kramp in beide kuiten en stond ik geparkeerd.

Deze wedstrijd staat dus niet op 1, maar heeft mij wel de meeste voldoening gegeven. Niet alleen de koude maanden maakten het zwaar, maar ook privézaken hadden z'n weerslag op de geest. Daarnaast heb ik in februari dik een week niet kunnen lopen vanwege een hele vervelende pootpijn helemaal onderaan het scheenbeen. De twee uur was niet gelukt, maar ik was dik tevreden. En de douche was lekkerder dan ooit.

Overigens vond ik de medaille van deze CPC de mooiste die ik tot nu toe heb gekregen. Mét De Pier erop, dat is heel belangrijk.
pi_134646718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:30 schreef Corniel het volgende:
Ik ga vanmiddag pas, maar wilde eerst nog even douchen en eten (ik stond heel laat op vandaag).
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:38:18 #23
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134646817
Nou geen gezeik dan, we willen dan ook snel nummer 7 en 6! NU #booskindmodus
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:42:57 #24
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134646987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:38 schreef Corniel het volgende:
Nou geen gezeik dan, we willen dan ook snel nummer 7 en 6! NU #booskindmodus
Zo is dat! Anmaak'n!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 december 2013 @ 12:43:07 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134646996
* DJMO hoofd om hoekje steekt ...

fijne kerstdagen allemaal en een veilige jaarwisseling!! ~:) :W
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:47:15 #26
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134647164
Ik zou met een vriend van me mee gaan laminaat kijken en naar de Ikea.. appt hij net dat de stukadoor nog wel even bezig is en het wat later gaat worden, dus hops andere kleren aan en gaan
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_134647265
Als een van de laatste nog aan het werk zijn heeft ook zijn voordelen.
Twee flessen wijn gescoord (tis crisis dus champagne kan er niet meer af als relatiegeschenk :P)
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:50:34 #28
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134647311
Zwabber, wat kun je toch prachtig schrijven O+
pi_134647557
7. De strijd der elementen
Toen ik hier dit voorjaar voor het eerst heel verlegen postte kreeg ik meteen de opmerking van iemand, ik noem geen namen, die iets zei als "het is weer voorjaar, dan komen er altijd weer nieuwelingen die weer verdwijnen als het slecht weer wordt".

Tijd om ongegeneerd het tegendeel te bewijzen.

Op 7 staan twee wedstrijden. Al was het maar omdat ik niet 14, maar 15 wedstrijden gelopen blijk te hebben dit jaar (komt doordat ik er eentje vergeten was als wedstrijd te taggen in Garmin Connect).

De eerste wedstrijd die ik dit jaar liep was de Rokkeveense Dekkerloop te Zoetermeer. Dit is een wedstrijd door het park waar ik aan woon. Vorig jaar deed ik mee aan de 5k, dit jaar aan de 10k, komend jaar waarschijnlijk aan de 15k.

Het zag er eerst niet naar uit dat het door zou gaan, want het was diep en diep winter en het parkoers lag verscholen onder een dikke laag sneeuw. Bovendien waren de weersverwachtingen ook niet heel erg gunstig, er zou weleens een nieuwe lading vanuit het zwerk geloosd kunnen gaan worden.

De organisatie was de dagen ervoor bezig om de route zoveel mogelijk sneeuwvrij te krijgen met een shovel. Deels lukte dat, maar het stuk door het Balijbos kon niet doordat dat natuurgebied is. Er werd uiteindelijk geïmproviseerd en de 10k kreeg een heen en weer lus op de Katwijkerlaan.

De wedstrijd ging gewoon door. Het was -5, de noordooster was windkracht 5 en dat levert een gevoelstemperatuur op van -13 C. Die ochtend postte ik op facebook dat ik deze wedstrijd absoluut móest lopen.

Ik had al voorbereidingen getroffen door bij de Perry een hardloopbivaksmuts te kopen. Alleen bleek dat zelfs voor mij veel te warm te zijn, dus ik deed het met twee thermoshirts, jasje, muts, handschoenen en misschien nog wel meer kledij.

De eerste kilometer ging dik onder de 5 en dat is voor mij wel erg gortig. Vooral ook omdat het tweede stuk met wind tegen zou zijn. De tweede helft zakte het tempo dus ook in, maar toch liep ik uiteindelijk een PR. Mijn eerste 52'er. Wat me verder vooral bijgebleven is, is dat ik na afloop heel moeilijk kon praten. Mijn gezicht was helemaal verkleumd. Gelukkig woont mijn warme douche op enkele minuten van de finish...

Een andere wedstrijd die te maken kreeg met de fluctuaties van de atmosfeer was de Laan van Meerdervoortloop te De Haag. Ik heb deze wedstrijd destijds al verslagen, maar ik herhaal nu nog even de windkracht 6 tegen op het mulle strand. Dit was letterlijk de zwaarste wedstrijd die ik ooit gelopen heb. Toch, en zo gaat dat vaak, zijn de herinneringen later juist heel erg mooi.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:58:26 #30
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134647599
Nu je het zegt. Het is weer bijna een nieuw jaar. Dan komen er weer allemaal nieuwelingen met hun goede voornemens, die weer net zo snel verdwijnen als dat ze verschenen.

8-)
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:04:45 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134647795
Hier worden nooit dat soort kutopmerkingen gemaakt
F means you're fucked
pi_134647849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:04 schreef YUR het volgende:
Hier worden nooit dat soort kutopmerkingen gemaakt
Ik ga ze zelf straks in het voorjaar absoluut wel maken richting nieuwelingen. Ik ben pas tevreden als er geweend wordt en er alleen nog loopjes plaatsvinden met de staart tussen de pootjes.
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:07:15 #33
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134647865
Ik hoop dat de mensen die zich hier komen melden (want ik gok dat er best wel mensen zullen zijn die het nieuwe jaar als een excuus aangrijpen om te gaan lopen) het volhouden en hier de motivatie kunnen vinden om te blijven lopen. :Y
pi_134647906
He bah. Nieuwe mensen. Verandering.

Kliekjes ftw.
Ja doei.
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:19:38 #35
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134648214
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik ga ze zelf straks in het voorjaar absoluut wel maken richting nieuwelingen. Ik ben pas tevreden als er geweend wordt en er alleen nog loopjes plaatsvinden met de staart tussen de pootjes.
Het liep best wel ff gek trouwens, met jouw staart tussen mijn pootjes
F means you're fucked
pi_134648225
:{
pi_134648240
6. Geuzenloop, Zoetermeer, 10k

Dit is de beruchtste wedstrijd van Zoetermeer. Voorheen bekend als de zogenaamde Autoloosloop, maar toen de autoloze zondag verdween veranderde gek genoeg ook de naam. De wedstrijd is onderdeel van de jaarlijkse Geuzendag, waarop in de hele stad diverse activiteiten plaatsvinden.

Er zijn drie afstanden, 5-10-HM. Ik deed mee aan de 10k, net als vorig jaar. De wedstrijd start in het oude centrum en dan via de watertoren (vlakbij mijn huis) naar het voormalige Floriadeterrein (van 1992). Iets over de helft vindt dan de beklimming plaats van de Balijbrug, waarna het deelnemersveld op natuurlijke wijze voor een groot deel afgevloeid is. Vergrijzing en fileproblemen worden zo effectief aangepakt in de regio.

Na de brug en een behandeling met de AED en extra zuurstof volgt een saai stuk langs de A12 naar de finish. Het was prachtig weer (wel weer veel wind), mijn geliefde wachtte op me bij de finish en ik liep voor het eerst in de 51.
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:46:13 #38
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134649039
Vijf, vijf, vijf, vijf, vijf!!!!! ..... Vijf, vijf, vijf, vijf, vijf!!!!! ....
pi_134649079
Dat gaat nog wel even duren. Training komt er aan. Dan bij thuiskomst douchen, eten en richting Rotterdam-Zuid.
pi_134649097
Leuk ook die foto's erbij! :D Goede verslagen!
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:49:51 #41
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134649180
Mijn top 3:

3. Zevenheuvelenloop (wel druk, maar een dikke eindtijd neergezet die ik nooit had verwacht)
2. Strongmanrun (Mijn broer met zijn grote mond niet verslagen maar gewoon netjes samen de finish over en veel plezier gehad)
1. 10k Enschede (Mijn eerste wedstrijd ooit dus het allerbegin O+ . Samen met Onama gelopen en na afloop met mijn vrienden op het terras gezeten en bij vrienden gadogado gegeten :Y) )

Als ik terugdenk aan Enschede lijkt dat heeeeeeel lang geleden, terwijl het jaar verder heel snel gegaan lijkt te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 24-12-2013 13:55:12 ]
pi_134649534
Nou mijn top 5 dan, terwijl we wachten op het linkerrijtje van Zwabber:

5) Ekiden Rotterdam
Allereerste loopje ooit. Mag duidelijk zijn dan het niet in de top 5 staat vanwege het mooie parcours of het ideale loopweer. Het samenzijn der zolderkamerautisten, inclusief BBQ en euroshopper ijsco's maakt deze dag tot een gedenkwaardige. Tevens houder van mijn PR op de 5 KM

4) Tis (voor) niks loop Geldrop
Kleinschalige loop, waar de organisatie een leuk evenement van weet te maken ondanks de beperkte financiele middelen.
Door bekend gebied, maar daardoor niet minder mooi.

3) Tilburg Ten Miles (wel de 10 km trimloop variant)
Thuiswedstrijd met hele tribunes vol supporters (bij wijze van). Super ambiance. Vanaf nu vaste waarde op mijn hardloopkalender

2) Beartrail
Net niet de topper, misschien omdat het mooi weer was, misschien zelfs wel te mooi, in het zonnetje door de modder op een heerlijk parcours
Eerste, en zeker niet laatste trail.

1) Mescherbergloop
Net iets beter dan de Beartrail, misschien omdat het weer wat minder was, en de wedstrijd wat meer van me vroeg.
Parcours is de benaming trail waardig.Trappen maken het af. Verdiende eerste plek!

Opvallend aan deze top 5: alleen in Tilburg geen Fok!ende hardlopers (of hardlopende Fok!ers, whatever floats your boat) tegengekomen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:09:37 #43
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_134649825
Mijn top 3:
3. Hollenlauf, mei. HM. Mijn allereerste HM in wedstrijdverband was meteen een natuurloop/trail in het Sauerland. Heuvelop viel me zwaar tegen, heuvelaf ging prima. Bleek uiteindelijk 22,5km te zijn.

2. Vooroeverloop, augustus. HM. Goede Fok!meet, met boottocht. Afwisselende ondergrond maakte het een leuk loopje. Na rustige start hier toch mijn PR op de HM gelopen. 1:48:nogwat

1. Duinentrail Schoorl. Oktober. 30km. Epische ochtend met zware regenval, wind, veel zand en trappen en 450 hoogtemeters in de Schoorlse Duinen. Door te snelle start niet lekker kunnen lopen, maar achteraf was dit wel echt t gaafste wat ik in 2013 gedaan heb op hardloopgebied.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 14:21:33 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134650399
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:19 schreef YUR het volgende:

[..]

Het liep best wel ff gek trouwens, met jouw staart tussen mijn pootjes
wait... wut?!?
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:23:07 #45
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134650485
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wait... wut?!?
Hence the "Zwabber" in zijn username.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 14:24:31 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134650545
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:23 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hence the "Zwabber" in zijn username.
_O- En die sloeg dan steeds Yur bij de kuiten lam?
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:25:11 #47
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134650576
Soort van zweepslag
F means you're fucked
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:25:27 #48
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134650590
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

_O- En die sloeg dan steeds Yur bij de kuiten lam?
Ja precies. We kunnen hem ook wel "Zwaffelhark" gaan noemen hoorde ik van YUR
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 14:26:03 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134650620
Zwaffelhark :D :') :D
pi_134650641
:')
Ja doei.
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:26:44 #51
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134650656
:D
F means you're fucked
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:11 #52
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134650673
Weg met al die conventies! Hier komt mijn..... top 4!

4. Cannon Hall Run (10 km)

Vele malen eerder ben ik begonnen met lopen. Trainen voor de Batavierenrace, daarna gestopt. Een jaar later hetzelfde verhaal. Later nog eens met een vriend het lopen weer opgepakt, maar dat stopte ook weer. Later samen met Mo een paar keer meegelopen als ze Evy deed. Zelfs opgebowd richting de CPC 5km een jaar of 5 geleden. En daarna weer gestopt. En toen nog maar weer eens een tijdje opgebowd, en weer gestopt. Uiteindelijk al die keren nooit verder gekomen dan een kilometer of zeven. Telkens werd het na een tijdje vreselijk saai. Fitter worden was telkens wel fijn, maar de weg er naartoe motiveerde me niet.

En toen woonden we ineens op de rand van het Peak District. Prachtige omgeving, afwisselende paden. Het lopen uiteindelijk toch maar weer eens opgepakt. Wat was dat zwaar zeg. Maar ineens was het ook leuk. Begonnen met korte intervallen. Steeds verder uitgebouwd. Bij een hardloopclub gegaan. Meer lopen, verder uitbouwen, evenementjes doen. En het lopen zelf was leuk!

Het resultaat was dat ik eindelijk verder kwam dan ik ooit eerder had gedaan. En zo kwam ik voor het eerst in mijn leven aan de start van een 10-kilometerwedstrijd. Voor mezelf vond ik dit wel de grootste mijlpaal van het jaar.

En wat voor een! 4 kilometer lang onafgebroken stijgen. Scherpe afdalingen met extra klimmetjes er tussen. En als klap op de vuurpijl nog een stijle klim naar de finish. Niet te snel gelopen, maar ondanks de lange klim toch aan een stuk door gelopen. En enorm genoten van het evenement zelf.

3. Harewood 10 (10 mijl)

Na de 10 kilometer te hebben gelopen, begon de Zevenheuvelenloop toch te kriebelen. Als ik in september al 10 kilometer kan, dan kan ik in november toch wel 15 kilometer? Zo gezegd zo gedaan en mezelf ingeschreven. Maar dan moet er natuurlijk wel voor getraind worden. En nu stond er toevallig drie weken voor de Zevenheuvelenloop een mooie 10-mijler in de kalender. Die kon wel eens ingezet worden als langste trainingsloop in de aanloop.

Samen met Mo en nog een clubgenote naar het evenement afgereisd. Daar bleken er nog een paar clubgenoten te zijn op komen draven, altijd gezellig! Maar het was bar en boos. Wind, regen, modder en dat was nog voor we van start gingen! Het doel was om deze loop als een training te gaan lopen. Laag tempo, maar wel de afstand in de benen krijgen.

De eerste kilometer beloofde weinig goeds. Met wind en regen schuin van voren leek het nog een lange weg te gaan. Maar toen klaarde het op. De regen verdween, de wind ging liggen, de omgeving was prachtig. Wat wil een mens nog meer? En we hebben ons heel netjes aan het trainingstempo weten te houden. En dat gaf ons alle extra tijd om te genieten van de omgeving. En van de support. Want wat dit evenement zijn plek in dit lijstje oplevert is toch wel het enthousiasme van de vele marshals die waren op komen draven, ondanks het beroerde weer aan de start. Het was gewoon continu genieten!

2. Zevenheuvelenloop (15 km)

Vijf jaar eerder had Mo deze loop al gedaan. En ze ging toen helemaal kapot. Hoewel ze de loop zelf zonder wandelen had weten te doen, kon ze de dagen daarna helemaal niks meer. Dan klinkt zo'n loop toch wel wals een enorme uitdaging. Dat ik 'm zelf ooit zou lopen, had ik toen absoluut niet durven dromen.

Totdat ik ineens in de buurt van de afstand begon te komen. Ineens werd het realistisch. En omdat Mo 'm al ging lopen en we dus toch al naar Nederland af zouden reizen, heb ik me toch ook maar ingeschreven. Dus toen moest het wel.

Door de 10-mijler had ik het vertrouwen dat ik de afstand wel aan kon. Maar hoe zat het met de snelheid? De 10 mijl had ik op een trainingstempo volbracht, en de Zevenheuvelenloop wilde ik toch voor mezelf een mooie tijd neerzetten. Ik had mezelf een (hopelijk) realistisch doel gesteld en de bijbehorende gemiddelde kilometertijd berekend. Dat zou toch te doen moeten zijn.

En het liep lekker die dag. Ondanks de drukte toch aardig goed kunnen lopen. En het was geweldig om m'n vader langs de kant te zien staan om me aan te moedigen. En het is ook nog eens geweldig om die grote loop te doen in de stad waar ik toch een jaar of tien gewoond heb. Ontzettend genoten en voor mezelf een uitstekende prestatie neergezet.

Hier het lange verslag van mijn Zevenheuvelenloop.

1. Percy Pud (10 km)

Een loopje dat niet in de planning stond. Tot een dag van de voren was het nog de bedoeling dat ik hier als toeschouwer van Mo zou staan. Maar door blarenproblemen besloot het lot dat de rollen omgedraaid zouden worden. Dus toen moest ik ineens nog een 10-kilometerloopje lopen.

Sinds mijn eerste 10-kilometerloop (de nummer 4 van deze lijst) had ik geen echte tien meer gelopen. Maar wel wat vergelijkbare afstanden. En afgaande op mijn tijden van de Zevenheuvelenloop zou ik hier toch wel onder het uur moeten kunnen lopen. Het doel was dus duidelijk. De eerste helft net onder het half uur blijven en dan hopelijk in de tweede helft nog wat extra kunnen geven en zo onder het uur blijven.

Het was een middelgroot evenement, ongeveer tweeduizend deelnemers. En ze hadden zelfs wat pacers ingezet her en der! Dus ik had mezelf bij de 60-minuten pacer neergezet en zou eerst maar eens met hem van start gaan, even rustig aan het tempo wennen zonder er zelf te veel op te hoeven letten.

De eerste kilometer dus rustig aangehaakt. Dat liep wel lekker. Ondanks dat ik de dag er voor nog stevig had gelopen, voelden de benen soepel en energiek aan. Na een kilometer had ik zelfs het idee dat ik me moest inhouden om met de pacer mee te lopen, ondanks dat die netjes op schema liep. De pacer bedankt en succes gewenst en toen zelf op pad gegaan. Niet hard weggelopen van de groep, maar een zwaar-maar-comfortabel temop aangehouden. Er was ook nog een lange weg te gaan.

Omdat ik vrij behouden van start was gegaan en niet te ver naar voren was gestart, begon ik vanaf de derde kilometer steeds meer mensen in te halen. Het liep lekker, en het voelde heerlijk om zo door te kunnen stomen.

Voor ik het wist kwam het 5-kilometerpunt al in zicht. 29 minuten en een paar tellen. Ik had er nu wel vertrouwen in dat ik het binnen een uur zou moeten redden. Maar als ik dat vol zou kunnen houden, zou ik zelfs bij de 58 minuten in de buurt moeten kunnen komen. Dus ik moest nog even goed aan de bak in de tweede helft.

En zo ging ik langzaam van zwaar-maar-comfortabel naar zwaar-en-tegen-het-rood. Ik moest wel zorgen dat ik nog niet te snel in het rood ging lopen, want er was nog wel een stuk te gaan. Maar het tempo ging een beetje omhoog en de kilometertijden gingen een stukje omlaag. Bovendien bleef ik nu voortdurend mensen inhalen.

Na ongeveer 6 kilometer kwam ik samen met een meisje aan de praat die al een tijdje bij me in de buurt liep. Ze liep ongeveer hetzelfde tempo als ik en wilde ook onder het uur blijven. Een doel waarover we het eens waren dat dat toch wel ging lukken zo. Met z'n tweeen zigzagden we ons een weg door de andere lopers heen, wat makkelijk ging, want in de tweede helft van de race was het veld al flink uitgerekt. En we motiveerden elkaar om het straffe tempo vol te houden.

En zo telden de kilometers lamgzaam maar zeker af. Zelfs de stukjes omhoog werden nu met een vlot tempo gedaan. Zelfs een clubgenote die normaal sneller is werd bijgehaald, begroet, gedag gezegd en gepasseerd.

Met nog maar een kilometer te gaan wist ik dat ik een hele mooie tijd zou neer gaan zetten. Nu was het aan mezelf om die tijd nog net wat mooier te maken. Tijd voor een laatste aanzet. Mijn tijdelijke loopmaatje had niet meer zoveel over voor een extra aanzet, dus we wenste elkaar succes en ik ging kijken wat er nog in de tank zat. Dus het tempo ging van zwaar-en-tegen-het-rood naar in-het-rood. Op de eindstreep mocht de tank wel leeg zijn.

Het aantal mensen wat dit laatste stuk werd ingehaald was waanzinnig. Ik had het idee dat ik vloog. En langzaam maar zeker kwam er nog een clubgenote in zicht. Met nog 500 meter te gaan was ze toch wel te ver weg om nog in te halen. Maar ik kwam steeds dichterbij. Met nog maar 200 meter te gaan kwam ze wel erg dichtbij. Zou ik haar dan toch kunnen inhalen? Nog 100 meter te gaan. Mo met een camera! Het pad venauwde zich, het publiek stnd behoorlijk ver op de weg. Nog 50 meter te gaan. Hekken langs de weg, eindelijk ruimte. Weer wat dichterbij de clubgenote. 40 meter. 30 meter. 20 meter. 10 meter.... bam! Met nog maar 10 meter te gaan werd de clubgenote voorbij gestoven.

Wat een race! Geen enkele hardloopwedstrijd had zo als een wedstrijd gevoeld als deze. Werkelijkwaar alles viel op z'n plek.

Eindtijd: 56:43

Een tijd die ik een klein uur eerder als onmogelijk zou hebben bestempeld. En dat ook nog eens met een prachtige negatieve split: 29:13 en 27:30 over de eerste respectievelijk tweede helft.

En zo kijk ik terug op een geweldig jaar waarin ik het hardlopen helemaal heb herontdekt. Als 2014 net zo leuk wordt als dit jaar, dan teken ik daar voor!
pi_134650761
O+
Ja doei.
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:31:18 #54
387431 Frsh
pi_134650875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja precies. We kunnen hem ook wel "Zwaffelhark" gaan noemen hoorde ik van YUR
:D
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_134651243
Toch houd ik ervan om in dit weer te trainen. Heerlijk!
Heenweg wind van achter en op de terugweg de wind/regen van voren. O+

Mijn top drie wedstrijden:
1)TdF
2)Trailrun leusdal of Beartrail (geen voorkeur)
3)Vooroeverloop (vooral de sfeer om en tijdens de wedstrijd O+ , de loopomgeving zelf was mwa.)
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:45:58 #56
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134651511
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:39 schreef streamnl het volgende:

1)TdF
3)Vooroeverloop (vooral de sfeer om en tijdens de wedstrijd O+ , de loopomgeving zelf was mwa.)
Ik zei vanmiddag dat ik ging lopen omdat mijn maat later zou zijn, maar tijdens het omkleden ging het harder regenen dus ben ik toch niet gegaan. Hopen op een droog half uurtje vanavond.
pi_134651594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:45 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik zei vanmiddag dat ik ging lopen omdat mijn maat later zou zijn, maar tijdens het omkleden ging het harder regenen dus ben ik toch niet gegaan. Hopen op een droog half uurtje vanavond.
Als je droog kan beginnen is dat wel prettiger ja. Voor de rest vind ik het wel lekker als het regent tijdens het rennen.
pi_134651693
Zo. Dat zijn 560 gratis calorieën voor vanavond. Geniet ervan allemaal!

SPOILER
pi_134651948
quote:

Je kan beter wisselen. Als je dan met wind in de rug wat begint te zweten en nadien tegen de wind in moet beuken wordt uw lichamelijke weerstand meer op de proef gesteld. Anyway, heb ik maar als tip meegekregen. Het is ook gewoon aangenamer om een vlotter laatste deel te hebben natuurlijk ;)
  dinsdag 24 december 2013 @ 15:00:27 #60
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134652099
Wohoo! Werk zit er op! 12 dagen vakantie! *O* :W
pi_134652132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:56 schreef minimaLL het volgende:
Je kan beter wisselen. Als je dan met wind in de rug wat begint te zweten en nadien tegen de wind in moet beuken wordt uw lichamelijke weerstand meer op de proef gesteld. Anyway, heb ik maar als tip meegekregen. Het is ook gewoon aangenamer om een vlotter laatste deel te hebben natuurlijk ;)
Tijdens een wedstrijd ja.
Tijdens een training maakt mij dat minder uit.
Maar toch bedankt voor de tip ;)
pi_134652580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:00 schreef Wolve000 het volgende:
Wohoo! Werk zit er op! 12 dagen vakantie! *O* :W
Ben er ook klaar mee, voor dit jaar. Mag alleen op 2 jan alweer aantreden...
pi_134653584
Wat een spierpijn haha :D maat er is een sauna bij het huisje, dat helpt vast. Mooie terugblikken allemaal! En fijne kerst gewenst!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 24 december 2013 @ 15:55:51 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_134653900
2013.. het jaar waarin ik 'zomaar ineens' langere afstanden kon lopen O+ En dat kon bekronen met de bruggenloop :)
Het gaat niet snel allemaal, maar ik vind mezelf rete-stoer dat ik het wél gedaan heb!

daarmee is het doel voor 2014 natuurlijk wel 'sneller worden'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_134653988
quote:

1)TdF
Leudaltrail was ook ontzettend tof inderdaad, onze eerste date :D. Vet lekker weer! Mooi parkoers! En voor mij zelfs nog een eerste plaats, toch staat 'ie niet in mijn top3. Was even aan het nadenken waarom eigenlijk niet. Maar denk toch omdat hij me niet genoeg heeft uitgedaagd, ik kon met een redelijk relaxt tempo op kop komen en dat is toen ook niet meer in gevaar gekomen.
Denk dat ik dan toch echt hardloop voor mijn eigen prestaties ;). Mezelf lekker uitdagen en het beste van mezelf geven. Dan ben ik pas tevreden.
pi_134654173
Top drie van mij;

(1) Natuurlijk voor mij de 90 km Vasaloppet in Zweden. Ongelovelijk gaaf en zwaar. Lange voorbereiding waar ik het hardlopen weer heb hervonden. En samen met mijn ouders naar Zweden toegegaan. O+ Een heel toffe trainingsweek. En de wedstrijd samen gelopen met mijn vader. O+ Gewoon perfect!

(2) Devil`s trail 10 km. Wat een geweldige goed georganiseerde trail. geweldig sfeertje,prachtig parcours over mijn geliefde duivelsberg en wat een gaaf tshirt. Mijn lievelings hardloopwedstrijd van het jaar. En de bevestiging dat ik traillen ontzettend gaaf vind.

(3) De zevenheuvelennacht 10 km. Door de aanhoudende achillespees blessure besloten om de 15 km te laten schieten, maar gelukkig voor mij was daar dus de 10 kilometer nachtloop. Erg gezellig met een leuk stel Fokkers. Leuk georganiseerd, gaaf parcours met de verschillende gimmicks op de route en een nieuw pr gelopen in een wedstrijd.

En een eervolle vermelding voor Molenhoeks Makkie. Super gezellig. Wederom toffe Fokkers! ^O^
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_134654712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:06 schreef winterstorm666 het volgende:
Top drie van mij;

(1) Natuurlijk voor mij de 90 km Vasaloppet in Zweden. Ongelovelijk gaaf en zwaar. Lange voorbereiding waar ik het hardlopen weer heb hervonden. En samen met mijn ouders naar Zweden toegegaan. O+ Een heel toffe trainingsweek. En de wedstrijd samen gelopen met mijn vader. O+ Gewoon perfect!

(2) Devil`s trail 10 km. Wat een geweldige goed georganiseerde trail. geweldig sfeertje,prachtig parcours over mijn geliefde duivelsberg en wat een gaaf tshirt. Mijn lievelings hardloopwedstrijd van het jaar. En de bevestiging dat ik traillen ontzettend gaaf vind.

(3) De zevenheuvelennacht 10 km. Door de aanhoudende achillespees blessure besloten om de 15 km te laten schieten, maar gelukkig voor mij was daar dus de 10 kilometer nachtloop. Erg gezellig met een leuk stel Fokkers. Leuk georganiseerd, gaaf parcours met de verschillende gimmicks op de route en een nieuw pr gelopen in een wedstrijd.

En een eervolle vermelding voor Molenhoeks Makkie. Super gezellig. Wederom toffe Fokkers! ^O^
Die eerste 2 kan je nu dus mooi gaan combineren met de ultra-vasan :D
Leuk lijstje ook in ieder geval, echt ontzettend knap dat je de vasaloppet gefinished hebt! _O_
De rest ook allemaal weer mooie terugblikken! Wacht met spanning op het vervolg van zwaffelhark! :D
pi_134655039
haha jazeker! als ik het voor mekaar krijg is dat de kroon op mijn hardloop hobby.
ben in ieder geval erg blij dat ik het sporten weer hervonden heb.(hoewel ik nu even op de blessurebank zit)
jarenlang op de bank zitten hopenlijk voorgoed voorbij.
pi_134655477
Terwijl jullie uit onzekerheid bezig waren met het pesten van een echte alfaman, heb ik een training in de zeikregen afgewerkt. De ergste storm was gelukkig al voorbij, maar het was desalwelteplus behoorlijk bikkelen. Zeker als je bedenkt dat de Balijbrug in het parkoers zat en daarnaast ook de nieuwe Waaijerbrug.

4x2000p2000 en wederom een lekkere training. Nu kan ik me met een gerust hart foie gras bij mezelf gaan kweken de komende kerstdagen.

Als je goed inzoomt dan zie je ook dat ik ergens een halve kerstboom gelopen heb.

SPOILER
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 17:09:35 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_134656245
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
heeft er iemand nog plannen om op eerste kerstdag gewoon even een rondje te lopen, omdat het kan??
Ik wilde wel, maar nu ben ik ziek :') blegh
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:12:57 #71
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134656373
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Terwijl jullie uit onzekerheid bezig waren met het pesten van een echte alfaman, heb ik een training in de zeikregen afgewerkt. De ergste storm was gelukkig al voorbij, maar het was desalwelteplus behoorlijk bikkelen. Zeker als je bedenkt dat de Balijbrug in het parkoers zat en daarnaast ook de nieuwe Waaijerbrug.

4x2000p2000 en wederom een lekkere training. Nu kan ik me met een gerust hart foie gras bij mezelf gaan kweken de komende kerstdagen.

Als je goed inzoomt dan zie je ook dat ik ergens een halve kerstboom gelopen heb.

SPOILER
Verdomt ja die halve kerstboom :)
Maar de balijbrug en de nieuwe waaijerbrug. Dat je nog leeft man _O_
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 17:21:30 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134657145
jezus hoe verzin je het...
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:37:46 #74
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134657280
Weer nieuwe schoenen binnen, van Brooks dit keer. :P

Nu nog lopen, hahaha.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 17:39:02 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_134657324
Boh, art director fail :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 24 december 2013 @ 18:50:58 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134659918
Beterschap Gups :{

Hier geen geloop. Terwijl Zwabber de balijbrug bestierde reed ik eronderdoor om een foute trui te halen in Z'meer. En Primark is een winkel waar ik niet snel meer heen zal gaan :X Maar: missie geslaagd!
  dinsdag 24 december 2013 @ 18:53:29 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134660010
Fijne en vredige kerstdagen allemaal!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 24 december 2013 @ 18:57:07 #78
3011 E.T.
pi_134660126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:
Beterschap Gups :{

Hier geen geloop. Terwijl Zwabber de balijbrug bestierde reed ik eronderdoor om een foute trui te halen in Z'meer. En Primark is een winkel waar ik niet snel meer heen zal gaan :X Maar: missie geslaagd!
This post is worthless without pics!

ik zei toch dat het hel was? ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:02:17 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134660297
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:57 schreef E.T. het volgende:

[..]

This post is worthless without pics!

ik zei toch dat het hel was? ;)
Zal er eentje posten als ik er klaar voor ben ;) (2e kerstdag)

Maar idd. Vredige kerstdagen RD, ik doe mijn best. Maar in die winkel...Te veel mensen :o
pi_134660340
Mijn geloop is naar morgen verplaatst. Morgen maar vroeg op voor een klein duurloopje.
pi_134660743
nou al lam op de bank uit te buiken en ik moet nog twee gangen...........
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:15:07 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134660777
q
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:02 schreef Quoi het volgende:

Maar idd. Vredige kerstdagen RD, ik doe mijn best. Maar in die winkel...Te veel mensen :o
ik ga juist altijd rond deze tijd winkelen om eens rustig de aftakeling van de mensheid gade te slaan....heerlijk al die gestresste mensen
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:16:24 #83
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134660832
quote:
4:1 = The ratio of 3:40 marathoners who ran a negative split (completed the second 21.1km faster than the first) compared with 4:40 marathoners. So, keep something in the tank for the second half.
tussen het uitbuiken en foute truien door geheel off topic maar wel een intressant weetje
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:16:59 #84
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134660859
Iemand hier nog belang bij dit jasje in maat 44?
pm/dm dan ff

http://www.hm.com/nl/product/14706?article=14706-A
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:38:32 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134661684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

tussen het uitbuiken en foute truien door geheel off topic maar wel een intressant weetje
Inderdaad. :D
Ben nu i.v.m de langere afstanden die ik loop de laatste tijd overgestapt op een ander soort schoen. Meer demping en nog wat meer correctie want met name m'n rechtervoet wijkt wel heel erg af. :+
De GTS 13 (zei me weinig haha) zijn het geworden, heb hiernaast dan nog m'n minimalistische schoenen die ik hou voor de kortere afstanden en wat snelheidswerk zolang ze nog meekunnen.

Was duidelijk te zien dat ik een voorvoetlanding heb op het filmpje, al wist ik dat ook wel naar aanzien van m'n schoen. :)
Nu nog even een dagje rustig aan doen en dan donderdag een rondje op m'n nieuwe schoenen.
pi_134663014
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:38 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Inderdaad. :D
Ben nu i.v.m de langere afstanden die ik loop de laatste tijd overgestapt op een ander soort schoen. Meer demping en nog wat meer correctie want met name m'n rechtervoet wijkt wel heel erg af. :+
De GTS 13 (zei me weinig haha) zijn het geworden, heb hiernaast dan nog m'n minimalistische schoenen die ik hou voor de kortere afstanden en wat snelheidswerk zolang ze nog meekunnen.

Was duidelijk te zien dat ik een voorvoetlanding heb op het filmpje, al wist ik dat ook wel naar aanzien van m'n schoen. :)
Nu nog even een dagje rustig aan doen en dan donderdag een rondje op m'n nieuwe schoenen.
Als je op je voorvoeten loopt zou je geen last moeten hebben van overpronatie. Tenminste, dat is wat ik ooit eens ergens heb opgevangen/gelezen :).

Nou ja, wel een beetje een 'Wij van WC-eend...' stukje gevonden. Mja, als het bij jou helpt zal het wel goed zijn in ieder geval :).
http://www.tri-run.com/info-natural-running-pm-38.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Jero_nimo op 24-12-2013 20:24:43 ]
  dinsdag 24 december 2013 @ 20:21:53 #87
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134663458
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:12 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Als je op je voorvoeten loopt zou je geen last moeten hebben van overpronatie. Tenminste, dat is wat ik ooit eens ergens heb opgevangen/gelezen :).
Filmpje gaf me toch een andere kijk op de zaken, maar ben ook maar een leek dus vertrouw wat dat betreft vol op de kennis van de hardloopwinkel. :+
Maar werd ook gezegd dat als het niet beviel, ik ze gewoon om kon ruilen voor een ander paar.

Vooral rechts was het bizar duidelijk zichtbaar, leek wel alsof ik door m'n enkel ging joh zo in slo-motion. :')
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 20:35:26 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_134664161
Hardlopen in 2013. En dan heb ik niet eens bij alle evenementen een herinnering gehad! :D

Ik heb wel m'n best gedaan dit jaar :)
pi_134664450
^O^
pi_134665006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:50 schreef Quoi het volgende:Terwijl Zwabber de balijbrug bestierde reed ik eronderdoor
Dit vat al onze ontmoetingen van dit jaar feilloos samen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:03:25 #91
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134665716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Hardlopen in 2013. En dan heb ik niet eens bij alle evenementen een herinnering gehad! :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vredesloop, 7 heuvelen, CPC. Top 3 medailles imho.
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:18:06 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134666793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:50 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:D Ja, mooi hé?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 21:24:01 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134667194
[kerstmodus]Hardlopen heeft ervoor gezorgd dat ik weer getrouwd ben![/kerstmodus]

Na 8 jaar pas ik m'n trouwring weer :P
pi_134667417
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[kerstmodus]Hardlopen heeft ervoor gezorgd dat ik weer getrouwd ben![/kerstmodus]

_O_
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 21:28:04 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134667506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:50 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jouw sociale verrijking door dit topic bestaat inderdaad uit louter 'ik was in de buurt' ontmoetingen. Samen finishen enzo.
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:28:47 #96
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134667568
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jouw sociale verrijking door dit topic bestaat inderdaad uit louter 'ik was in de buurt' ontmoetingen. Samen finishen enzo.
Nee hoor *O*
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 21:31:49 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134667794
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Nee hoor *O*
Nee, maar jij bent ons aller hopman. Je had die baard gewoon moeten houden!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 21:35:17 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_134668016
quote:

^O^
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:36:18 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134668073
Ik heb Zwabber wel gespot geloof ik bij sevenhills, want ik herkende Corniel en daar stonden een aantal mannen bij, dus vast ook zwaffelhark
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:36:58 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134668111
quote:

heb je ook je nagels in kerstmotiefjes gelakt?
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:37:45 #101
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134668148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

kleine plekjes op elke vinger.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 december 2013 @ 21:38:52 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134668204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Nee, ik heb al kerstballen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:40:30 #103
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134668299
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, ik heb al kerstballen.
netjes opgepoetst voor de feestdagen....
pi_134668638
quote:

[..]

Ik heb Guard en YUR gesproken en Hats en Quoi alleen gezien.
Maar dat samen finishen was episch. Ik kom daar nog op terug in mijn jaaroverzicht.
pi_134669411
Wie weet kan ik ook nog eens een top 3 events posten, maar voor nu ben ik blij met wat ik heb :)

Vanmorgen waaide het nog zo hard bij ons in Eindhoven dat ik niet goed durfde te gaan lopen. Er vloog nog vanalles door de lucht. Dus de auto ingepakt en naar Overijssel gereden en wat rondgekeken in Giethoorn en Meppel. Net uit eten geweest in Meppel en toch maar gaan lopen ondanks de wind en regen. Eigenlijk iets te snel na de maaltijd, want na een km kreeg ik wat steken in mijn zij.. Gelukkig waren die na 2 km weer weg dankzij een goede ademhaling. Ik ging om er even snel uit te zijn maar dacht steeds "nog een km erbij", en zo kom je vanzelf aan de 5 km.
Mijn beste 5 km tot nu toe was in 42:36 op 2 november, nu liep ik hem in 40:45 (toen ik op mijn klokje keek). Ik kan hem nu niet op de pc zetten, dus heb niet de precieze tijd, maar het is wel een flinke verbetering :)
Het is lekker lopen hier in Wannepereen in de stromende regen en wind *O*
  dinsdag 24 december 2013 @ 22:32:52 #106
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134670227
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Nirak het volgende:

Mijn beste 5 km tot nu toe was in 42:36 op 2 november, nu liep ik hem in 40:45 (toen ik op mijn klokje keek). Ik kan hem nu niet op de pc zetten, dus heb niet de precieze tijd, maar het is wel een flinke verbetering :)

prachtige afsluiting van het jaar!!
pi_134670353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prachtige afsluiting van het jaar!!
Inderdaad :) Dit jaar gaat nog wel 2 loopjes hebben, maar niet meer zoals deze /nostalgie-modus
  dinsdag 24 december 2013 @ 22:47:49 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134670732
Mooie medailleverzameling Guppy _O_
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 24 december 2013 @ 23:01:20 #109
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134671197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:o

Ik heb ik m'n loopjes 1 shirt, 1 medaille, 1 flesje bier en 1 chistmas pudding gekregen als finish-aandenken. Maar alle andere loopjes kreeg ik niks. Die ene medaille was ook nog eens in Nederland (7^^). :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 22:09 schreef Nirak het volgende:
Wie weet kan ik ook nog eens een top 3 events posten, maar voor nu ben ik blij met wat ik heb :)

Vanmorgen waaide het nog zo hard bij ons in Eindhoven dat ik niet goed durfde te gaan lopen. Er vloog nog vanalles door de lucht. Dus de auto ingepakt en naar Overijssel gereden en wat rondgekeken in Giethoorn en Meppel. Net uit eten geweest in Meppel en toch maar gaan lopen ondanks de wind en regen. Eigenlijk iets te snel na de maaltijd, want na een km kreeg ik wat steken in mijn zij.. Gelukkig waren die na 2 km weer weg dankzij een goede ademhaling. Ik ging om er even snel uit te zijn maar dacht steeds "nog een km erbij", en zo kom je vanzelf aan de 5 km.
Het is lekker lopen hier in Wannepereen in de stromende regen en wind *O*
Gaat lekker dus! ^O^
pi_134671597
quote:

[..]

Echte bazen worden door Zwabber (h)erkend 8-)
pi_134671930
top Nirak!
pi_134672596
Vanochtend 13 km naar het werk gerend, best lekker! Het waaide wel een beetje hard.
Er ging vandaag trouwens nog een mailtje rond dat het bedrijf een team aan de roparun mee wil laten doen en dat de inschrijving 31 december sluit (ja, lekker op tijd). Maar goed, ze zoeken nog lopers. Hier hebben mensen die toch ook gedaan? Ben niet per se zo van het alleen maar lopen, maar misschien is dit wel een keertje leuk om te doen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_134673278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:47 schreef Cynic het volgende:
Vanochtend 13 km naar het werk gerend, best lekker! Het waaide wel een beetje hard.
Er ging vandaag trouwens nog een mailtje rond dat het bedrijf een team aan de roparun mee wil laten doen en dat de inschrijving 31 december sluit (ja, lekker op tijd). Maar goed, ze zoeken nog lopers. Hier hebben mensen die toch ook gedaan? Ben niet per se zo van het alleen maar lopen, maar misschien is dit wel een keertje leuk om te doen.
Niet iedereen krijgt de kans, dus als het je leuk lijkt zeker doen :) Het is wel behoorlijk zwaar volgens mij, vooral omdat je niet echt slaap kunt pakken tussendoor.
  woensdag 25 december 2013 @ 00:50:47 #114
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134674558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:47 schreef Cynic het volgende:
Ik heb m dit jaar gedaan. Leuke ervaring :Y
F means you're fucked
pi_134676159
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:12 schreef Jero_nimo het volgende:
Als je op je voorvoeten loopt zou je geen last moeten hebben van overpronatie
Mijn ervaring is dat dat klinklare onzin is. Ik overproneer véél erger wanneer ik op de voorvoet loop, dan wanneer ik bewust wat naar achteren op de voet land.
Ik moet daarom echt heel erg werken aan het krijgen van sterkere voeten en benen voordat ik de langere afstanden echt op de voorvoet kan lopen. 1-2 kilometer gaat nog wel, maar 10 kilometer echt niet. En pas als ik wat langere afstanden zonder problemen op de voorvoet kan lopen, dan mag ik überhaupt pas denken aan overschakelen naar een wat minimalistische schoen als de Kinvara's.
pi_134677644
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 02:09 schreef Levitas het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat dat klinklare onzin is. Ik overproneer véél erger wanneer ik op de voorvoet loop, dan wanneer ik bewust wat naar achteren op de voet land.
Ik moet daarom echt heel erg werken aan het krijgen van sterkere voeten en benen voordat ik de langere afstanden echt op de voorvoet kan lopen. 1-2 kilometer gaat nog wel, maar 10 kilometer echt niet. En pas als ik wat langere afstanden zonder problemen op de voorvoet kan lopen, dan mag ik überhaupt pas denken aan overschakelen naar een wat minimalistische schoen als de Kinvara's.
Loop je nu helemaal niet meer op de Kinvara's dan? Mijn ervaring is dat die best goed kunnen helpen om sterkere voeten en kuiten te krijgen en wat meer op de voorvoet te landen. Iets verder naar achteren landen (middenvoet) is overigens ook echt geen probleem, je kunt ook te ver naar voren gaan landen. Haklanding is volgens verschillende onderzoeken ook prima, maar daar zijn Kinvara's misschien iets minder geschikt voor.
pi_134677659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 07:53 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Loop je nu helemaal niet meer op de Kinvara's dan? Mijn ervaring is dat die best goed kunnen helpen om sterkere voeten en kuiten te krijgen en wat meer op de voorvoet te landen. Iets verder naar achteren landen (middenvoet) is overigens ook echt geen probleem, je kunt ook te ver naar voren gaan landen. Haklanding is volgens verschillende onderzoeken ook prima, maar daar zijn Kinvara's misschien iets minder geschikt voor.
De Kinvara's staan voor nu even in de kast ja. Ik heb er gisteren nog een minuut of 10 op gelopen, als warming up voor m`n tempoloop, maar ik begon m`n scheenbeen wat te voelen. Dus al vrij snel besloten dat die nog even de kast in gaan. M`n voeten moeten wat sterker worden vóór de Kinvara's. Als die basis sterkte er is, dan gaan die Kinvara's met wat meer vertrouwen aan en verder werken aan nog sterkere voeten.

Kortom, ik begon een héél klein beetje m`n blessure weer te voelen op de Kinvara's. Wellicht door het overproneren tijdens voorvoetlanding en gebrek aan demping. Dus ik wil nu ff op zeker spelen tot ik er wat meer vertrouwen in heb
  Moderator woensdag 25 december 2013 @ 08:11:27 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_134677686
Vrolijk kerstfeest!
pi_134677695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Vrolijk kerstfeest!
Van hetzelfde, Guppy!

En natuurlijk, vanuit Australië wens ik iedereen a merry Christmas!
Helaas geen zon en hitte, zoals ik had verwacht, maar Nederlands weer: Niet warm en veel regen, helaas. Nog even en ik ben weer in Nederland :)
  woensdag 25 december 2013 @ 08:28:27 #120
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134677711
Eens gelijk Guppers, maak er allemaal een mooie dag van met allen die jullie dierbaar zijn!
  woensdag 25 december 2013 @ 08:30:16 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134677722
Enne Levitas, keep your fricking low! Hele dag al regen hier....
  woensdag 25 december 2013 @ 08:52:55 #122
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134677819
Het lijkt wel of iedereen denkt dat proneren een slecht iets is. Dat is niet zo.
F means you're fucked
pi_134678129
Zo, mijn kerstochtendrondje zit er weer op. Prachtig weer, lekker door de verlaten stad gehobbeld, een ontdekkingstocht door het park bij m'n nieuwe woning gehouden - best leuk, maar te klein om echt iets zinnigs in te kunnen doen. Wel een leuke bult voor hill-repeats (die ik toch nooit doe :P ) - en weer rustig terug gehobbeld. Alkmaar is klein en m'n Garmin was leeg.
  woensdag 25 december 2013 @ 09:44:46 #124
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134678217
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:46 schreef Corniel het volgende:
Vijf, vijf, vijf, vijf, vijf!!!!! ..... Vijf, vijf, vijf, vijf, vijf!!!!! ....
  woensdag 25 december 2013 @ 09:52:14 #125
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134678296
Straks ook maar ff een klein kerstrondje lopen, om mn nog ongedragen Pureflows marathontraining-klaar te maken ^O^
F means you're fucked
  woensdag 25 december 2013 @ 09:52:49 #126
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134678306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:52 schreef YUR het volgende:
Het lijkt wel of iedereen denkt dat proneren een slecht iets is. Dat is niet zo.
Dit dus.....!
pi_134678395
Als je proneert dan ben je een paria.

Vrolijk kerstfeest allemaal, trouwens.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 10:02:49 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134678405
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:13 schreef Guard het volgende:

[..]

Echte bazen worden door Zwabber (h)erkend 8-)
Ik finishte voor 'm.
  woensdag 25 december 2013 @ 10:06:09 #129
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134678442
Straks kerstrondje!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 25 december 2013 @ 10:15:23 #130
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134678547
Straks mijn nieuw ontdekte rondje door het bos doen, alleen dit keer vanaf de andere kant beginnen. Ik denk dat het dan mee klimmen gaat worden :9
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 10:18:02 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134678574
Zo, ook mijn 1e kerstdag rondje zit erop. 5 x yasso 800's. Morgenmiddag nog een rondje van een kilometer of 5 en zaterdag 25KM over de veluwe. Dan misschien 30 december nog een klein rondje en het hardloopjaar is alweer voorbij.
pi_134678763
Jammer dat niemand me gespot heeft in de foto van de Geuzenloop bij de watertoren. Vooral omdat ik daar zweef en voorvoetlanding loop. Enfin, op een dag als vandaag vergeef ik dat natuurlijk.

Door met het jaaroverzicht.

5. Vredesloop, Den Haag, 10k

Dit zou een eenmalige loop hebben moeten zijn en dat was de voornaamste reden dat ik 'm liep. Naast het hardlopen heb ik nog een andere hobby en dat is het bezoeken van Engelse voetbalwedstrijden. Het liefst ga ik naar zo obscuur mogelijke clubs in een lage divisies. Ik zie het liefst heel slecht voetbal op modderige velden terwijl ik op een houten tribune sta die ieder moment in elkaar kan kachelen. Ik wil overtredingen zien die niet zouden misstaan tijdens een stapavond met Badr H. Maar het allerliefst ga ik naar een club kijken die kort daarna wordt opgeheven. Dan kun je op verjaardagen vertellen dat je daar toch maar mooi geweest bent. Alleen jammer dat ik nooit op verjaardagen kom met mensen die dat begrijpen.

De Vredesloop was eenmalig en dus wilde ik die wedstrijd lopen. Zodat ik op verjaardagen... enfin, you know the drill. De laatste tijd kwamen er helaas geluiden dat deze wedstrijd toch weer georganiseerd gaat worden, maar YUR wist mij blij te maken dat dat van een andere organisatie zou zijn in dat geval. Dus dan was de Vredesloop van Kadiks dus tóch eenmalig. De eerstvolgende verjaardag is die van mijzelf, maar ik kan nu al niet wachten.

Dan over de wedstrijd zelf: ik vond het vooral een gedoe om 'm te bereiken. Het was prachtig weer, warm zelfs, en de support langs de route was fantastisch. Vooral het percussiebandje met een excentrieke vrouw zal ik nooit meer vergeten. De route ging langs een aantal monumenten, maar die ben ik allemaal weer vergeten. De loop was ter ere van het 100-jarig bestaan van het Vredespaleis, maar dat ding zag je nauwelijks.

Absolute hoogtepunt was dat ik net achter Swets finishte, als ik daar aan terugdenk krijg ik echt zo'n warm kerstgevoel en dat is vandaag vrij toepasselijk. Ook sprak ik Guard en bleek ik Hats gezien te hebben.

Naschrift: het deelnemersveld was niet best, of iedereen liep voor de leuk, want mijn gele poppetje stond nog nooit zover naar voren:
  woensdag 25 december 2013 @ 10:46:07 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134678947
Vrolijk kerstfeest iedereen!!! Heerlijk loop weer :D

Die top 3, is dat alleen van dit jaar???
The line is a dot to you!
pi_134678982
Ook vanuit het zonnige zuiden, hele fijne kerstdagen!
pi_134679143
4. Bruggenloop, Rotterdam, 15k

Vorig jaar liep ik 'm ook, de Rotterdamse Bruggenloop. Ik had er veel van verwacht, maar mijn eerste reactie na afloop was "vrije saaie route, loop ik niet meer". De dagen erna gebeurde er iets vreemds, ik kreeg steeds betere herinneringen aan de Bruggenloop en bombardeerde de 2013-editie tot mijn belangrijkste loop van het jaar.

Het verhaal is inmiddels bekend, ik liep sneller dan vorig jaar, maar geen PR. Na een snelle eerste helft wilde ik niet meer, of zo. Er waren geen excuses voor en dat is jammer. Gek genoeg was ik nu na afloop veel positiever dan vorig jaar. Ik vond het fantastisch en wist zeker dat ik in 2014 weer mee zou gaan doen. En dat denk ik nu nog steeds.

Het is een middelgroot evenement met 8000 deelnemers en dat is precies leuk. Starten bij De Kuip, lopen over de Erasmus- en Van Brienenoordbrug met uitzicht op de Rotterdamse skyline: het heeft wel wat. Zeker in combinatie met de tijd van het jaar. De Bruggenloop is eigenlijk de start van de kerstperiode.

Anekdote. Ik ging zelf weg op 1:19. De tweede helft verloor ik echter veel tijd op dat schema. Ik wist dat Swets wegging op een tijd net onder de 1:25. Dus de laatste kilometer keek ik dus om mij heen of ik hem ergens zag lopen. Niets. Tegelijkertijd liep hij uiteindelijk wél 1:20 en bedacht hij dat ik ergens in de buurt moest lopen.
  woensdag 25 december 2013 @ 10:59:57 #136
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_134679172
Zo ben ik blijkbaar de enige hardloper aan deze kant van de evenaar met zon, zon en zon. Straks maar even langs het zwembad om af te koelen voor ik probeer een 5 km te lopen. Vorige week donderdag redelijk probleemloos gelopen (nujah buiten dat het op en af ging) maar zaterdag heb ik er na 1 km bijna huilend de brui aan gegeven, de kuit wou niet mee. Het ging wel om te lopen maar ik voelde hem te veel. Dat inclusief een blaar en een Garmin die op zomervakantie was gaf een megakut gevoel. Dus nu ben ik al 3 dagen aan het miepen om niet te gaan lopen gewoon omdat ik bang ben voor mijn kuit... Maar niet miepen, gewoon lopen en dat zal bij 30 graden ofzo worden.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_134679530
Prettige kerst iedereen!

Net klein rondje gedaan, het weer is echt heerlijk. M'n dochter mee op de step :)
Als het morgen ook zo is ga ik nog een keer O+
  woensdag 25 december 2013 @ 11:35:28 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134679878
Merry Christmas! ~:)

Net voor het eerst weer 5 min achter elkaar gelopen *O* 3x5 min. Ging echt heerlijk, het is fantastisch loopweer! En lekker rustig overal :s)
pi_134679930
Wie heeft mijn SPI-belt gepikt?! ;)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  Moderator woensdag 25 december 2013 @ 11:41:49 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_134680041
Hier is het trouwens een heel rustige kerst. Ik heb totaal geen stem...
  woensdag 25 december 2013 @ 12:09:38 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134680809
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:52 schreef YUR het volgende:
Dat geloof ik graag, moet zeggen dat ik op m'n vrij minimalistische schoenen ook geen blessures heb gelopen en ook amper tot geen pijntjes dus wat dat betreft is het eigenlijk vrij debiel dat ik overstap. :P
Maar na het zien van de beelden zie ik tegelijkertijd ook dat m'n enkel (rechts, links valt mee) bijna dubbelklapt tijdens het lopen op m'n normale schoenen/zonder schoenen.

Wat dat betreft ben ik dan ook puur afgegaan op het advies van de winkel, zelf heb ik er te weinig verstand op dat gebied en al had ik dan geen last, ik kon moeilijk ontkennen dat het er niet al te best uitzag op beeld. _O-

Zo meteen even een relatief kort rondje lopen op m'n nieuwe schoenen, even kijken hoe het aanvoelt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 12:23:57 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134681177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 10:31 schreef Zwabberhark het volgende:

Absolute hoogtepunt was dat ik net achter Swets finishte, als ik daar aan terugdenk krijg ik echt zo'n warm kerstgevoel en dat is vandaag vrij toepasselijk.
Ik kijk ook nog vaak met weemoed naar de finishfoto.
  woensdag 25 december 2013 @ 12:31:41 #143
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134681394
Zo....ik heb zojuist mijn 5de paar Pureflows ontmaagd :9
En zoals altijd: Pijn in mn voeten bij het allereerste loopje op die schoenen. Maar over 10 kilometer lopen ze weer prima ^O^
F means you're fucked
pi_134681829
quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2013 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik finishte voor 'm.
Ik ook, maar toch kon hij me vinden :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 12:52:17 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134682040
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 12:45 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik ook, maar toch kon hij me vinden :P
Hij ging op de geur af?
  woensdag 25 december 2013 @ 13:01:12 #146
387431 Frsh
pi_134682356
quote:
16s.gif Op woensdag 25 december 2013 12:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij ging op de geur af?
Lief doen! Het is tenslotte kerst.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 13:15:36 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134682848
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:01 schreef Frsh het volgende:

[..]

Lief doen! Het is tenslotte kerst.
Zeg je nou dat Guard stinkt?!?
  woensdag 25 december 2013 @ 13:22:52 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134683092
Helaas gaat mijn training vandaag niet meer lukken. Er zitten helaas maar 24 uur in een dag en ik heb even geen zin om te haasten omdat ik zo nodig moest lopen. Instead... zijn er nu wel allemaal heerlijke voorgerechtjes klaar :9

En..... ik moet terugkomen op een voornemen dat ik dit jaar had (geen crossjes meer). Ik denk dat ik morgen voor de fun de korte kerstcross ga lopen bij Haag :s) w/
(vorig jaar deed ik de lange en dat ging toch best wel)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Aggg :*
  woensdag 25 december 2013 @ 13:27:06 #149
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134683246
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:22 schreef Quoi het volgende:
Helaas gaat mijn training vandaag niet meer lukken. Er zitten helaas maar 24 uur in een dag en ik heb even geen zin om te haasten omdat ik zo nodig moest lopen. Instead... zijn er nu wel allemaal heerlijke voorgerechtjes klaar :9

En..... ik moet terugkomen op een voornemen dat ik dit jaar had (geen crossjes meer). Ik denk dat ik morgen voor de fun de korte kerstcross ga lopen bij Haag :s) w/
(vorig jaar deed ik de lange en dat ging toch best wel)

[..]

Aggg :*
Gezellig!
F means you're fucked
  woensdag 25 december 2013 @ 13:27:33 #150
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134683263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 11:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Beterschap! :*
F means you're fucked
  woensdag 25 december 2013 @ 13:33:55 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134683481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Gezellig!
Dat moet nog gaan blijken :{w
pi_134683778
SPOILER
O+ Park Run vanochtend met mams O+

Met Mulled Wine erna :9
Ja doei.
  woensdag 25 december 2013 @ 13:49:23 #153
92409 Twinky
Little star.
pi_134684073
Ooooo het was lang geleden dat ik overdag had gelopen! Wat is de wereld dan mooi!!!

Bijv een eend met piemels!

http://www.endomondo.com/workouts/279374553/8778461

En er liepen heel veel mensen hard op eerste kerstdag :D maar ik denk ook dat mensen die in de winter lopen (voor 1 januari ;) ), dat zijn ook wel bikkels. *)
  woensdag 25 december 2013 @ 13:51:19 #154
92409 Twinky
Little star.
pi_134684148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER
O+ Park Run vanochtend met mams O+

Met Mulled Wine erna :9
met kerstmuts O+
  woensdag 25 december 2013 @ 13:51:30 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134684161
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:49 schreef Twinky het volgende:
Ooooo het was lang geleden dat ik overdag had gelopen! Wat is de wereld dan mooi!!!

Bijv een eend met piemels!
[ afbeelding ]

http://www.endomondo.com/workouts/279374553/8778461

En er liepen heel veel mensen hard op eerste kerstdag :D maar ik denk ook dat mensen die in de winter lopen (voor 1 januari ;) ), dat zijn ook wel bikkels. *)
Een eend met..... wa?? :o

Ik heb de foto even opgeslagen en ga even inzoomen.

Twink anyhow: goed bezig! ^O^

Edit: ik zie het!! Shocking :+
pi_134684198
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Een eend met..... wa?? :o

Ik heb de foto even opgeslagen en ga even inzoomen.

Twink anyhow: goed bezig! ^O^
Het krijt, op de stijger ;)
Ja doei.
  woensdag 25 december 2013 @ 13:53:58 #157
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134684256
Op de valreep nog even m'n 5km tijd met 5 seconden verbeterd op de parkrun vanochtend! :D

Hoewel ik al wel een snellere 5km heb gelopen in een langere wedstrijd, was dit de eerste echt 5km loop sinds de Bradelierloop. En net een paar tellen sneller binnen dan toen, dus officieel een 5k PR gelopen. :P

Waren geen makkelijke omstandigheden: het was flink glad sommige stukjes. Maar we hebben het weer overleefd en zelfs schoonmoeders heeft een stukje door het park gelopen met Evy terwijl wij bezig waren! *O*

http://www.endomondo.com/workouts/279401392/10882483

De gluhwein na afloop was wel welkom. :9
  woensdag 25 december 2013 @ 13:54:09 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134684260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kreit op de stijger idd :P

Goed dat mams nog loopt trouwens!! ;) Hoe ver loopt ze nu?
pi_134684268
Heyheyhey
  woensdag 25 december 2013 @ 13:54:41 #160
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134684281
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Kreit op de stijger idd :P

Goed dat mams nog loopt trouwens!! ;) Hoe ver loopt ze nu?
Ze doet nu les 11 van Evy! *O*
  woensdag 25 december 2013 @ 14:12:51 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134684944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:54 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ze doet nu les 11 van Evy! *O*
^O^ !
  woensdag 25 december 2013 @ 14:17:04 #162
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134685078
Ben vanmorgen door het bos geweest maar het ging niet lekker. Mijn kuit protesteerde heuvelop en een spier in mijn linker bovenbeen zei bij een scherpe draai even "tats" en toen zakte ik door mijn been van de pijn en moest ik even met tranen in mijn ogen op de knieën op de grond blijven omdat ik geen kracht met dat been kon zetten. Even daarna liep ik weer door alsof er niks aan de hand was. Poosje terug voelde ik het ook al tijdens een cross maar daar kon ik nog met wat hinken weer door.
  woensdag 25 december 2013 @ 14:24:57 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134685341
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Ben vanmorgen door het bos geweest maar het ging niet lekker. Mijn kuit protesteerde heuvelop en een spier in mijn linker bovenbeen zei bij een scherpe draai even "tats" en toen zakte ik door mijn been van de pijn en moest ik even met tranen in mijn ogen op de knieën op de grond blijven omdat ik geen kracht met dat been kon zetten. Even daarna liep ik weer door alsof er niks aan de hand was. Poosje terug voelde ik het ook al tijdens een cross maar daar kon ik nog met wat hinken weer door.
Oops, dat is een -O- Sterkte ermee.

Nergens goed voor ook, dat bos, die crossjes, trails :{w
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 14:36:17 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134685688
Ik moest ff aan Fokke en Sukke denken bij de opmerking van Twinky
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 december 2013 @ 14:36:42 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134685704
quote:
Klinkt als een spierscheuring -O-
  woensdag 25 december 2013 @ 14:43:03 #166
92409 Twinky
Little star.
pi_134685941
quote:
aii, dat klinkt niet goed!!
pi_134687167
Ook van mij fijne kerst!
Afgelopen weekend teveel op stap geweest dus de HM in Linschoten laten schieten (ik lag lekker brak in bed). En aangezien 5 dagen weekend en thuiszitten met kerst zo saai is zijn
we vanochtend maar naar Praag gereden voor een paar dagen. Ook vrijdag dus geen HM voor mij.

Prop er in januari nog wel eentje tussen voor we naar de wintersport gaan ofzo :)
pi_134687186
Even met de metro naar mijn oude huis geweest om alles goed af te sluiten voor oud & nieuw, daarna naar huis hardgelopen. Ging wel ok. Lopen door het park is wel een stuk fijner dan een rondje langs winderige kades en grote wegen, dus misschien pak ik nog wel een keer de metro om dan terug te lopen. Naar huis lopen vind ik ook 'makkelijker' omdat ik dan toch al naar huis moet, dus dan kan ik maar beter doorlopen, ook als ik het even zat ben. Op zich 4,5 km aardig gelopen, wel traag, maar pijnvrij op een beetje last van mijn maag na (daardoor even een minuutje gewandeld tussendoor).

Ik moest onderweg veel denken aan mijn collega die begonnen was met hardlopen en zichzelf zo traag vond, met 3 km in een kwartier (zijn eerste keer!). Kom ik dan, met mijn 4,5 km in 33 minuten.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_134687223
Fijne kerst!

Ik heb sinds de griep van vorige week ook weer een rondje gedaan. Ging lekker!

SPOILER
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 25 december 2013 @ 15:51:47 #170
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134687627
quote:
11s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt als een spierscheuring -O-
Lijkt me niet. 2 minuten later kon ik weer door en had ik nergens last van. Zal wel iets gekneld hebben gezeten ofzo. Spierscheuring is een blijvende pijn toch?
pi_134687695
Zo kerstronde zit erop, 15,5 km in 1u32 min.
Lekker hobbelen op het (althans volgens de sportkeuring) marathontempo van mijn zus.
pi_134687810
Lekker mossel en ladyoracle! ^O^ en guard ! :P

Daywalk3r, dat zou ik zeker even in de gaten gaan houden. Klinkt inderdaad niet echt goed. :(

Zelf ook een leuk rondje gedaan, ben bij mijn schoonouders dus kon mooi langs de IJssel rennen. Had al gedacht om mijn trailschoenen mee te nemen en dat was zeker geen overbodige luxe! Wat een modder en kleiboel naast de IJssel. Zelfs die schoentjes hadden het moeilijk, vooral omdat die klei zo lekker tussen je profiel gaat zitten. Maar het viel me nog niets tegen. Heb heerlijk gelopen, zelfs nog 3x het viaduct opgerend voor de nodige heuveltraining en onderweg wat foto's gemaakt. Als het goed is staan er wat bij endomondo, weet niet of jullie die kunnen zien? Maar zeker genoten dus zo op 1e kerstdag! ^O^

http://www.endomondo.com/workouts/279415685/2368823
pi_134687878
Ja foto's zijn te zien!
Modder :9
pi_134688094
quote:
Misschien toch maar even rust pakken dan?
pi_134688119
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oops, dat is een -O- Sterkte ermee.

Nergens goed voor ook, dat bos, die crossjes, trails :{w
Heyheyhey, zo niet he? }:|
  woensdag 25 december 2013 @ 16:54:06 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134688939
Doet er nog iemand mee met de Marathon van Wenen? Ik heb een 'prijs' gewonnen. 10% korting op een hotelboeking :') . (NH Danube City Hotel, located directly at the starting area of the 31. Vienna City Marathon 2014.)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_134689980
Zo ik weet ook weer hoe het is als alles rondom het hardlopen misgaat. Loop altijd met m'n telefoon met endomondo app, normaal gaat dat prima maar vandaag ging dat dus voor geen meter. M'n telefoon probeerde steeds iemand te bellen en met de muziek ging het ook niet goed. Heel erg zitten twijfelen na 6/7 km, maar toch besloten om door te lopen en blijkbaar ging het daarna wel stukje beter en tot mijn verbazing nog een record op 10km behaald.

Zie zojuist dat ik zelfde nummer 7 keer opnieuw is gegaan en dat ik iemand 8 keer heb proberen te bellen :')

http://www.endomondo.com/workouts/279434133/5539573
pi_134689987
Iedereen bij dezen nog fijne feestdagen toegewenst!
  woensdag 25 december 2013 @ 18:24:38 #179
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134690747
Mooie plek voor een loopje, Jero! ^O^
pi_134690818
:( Zeurknie is terug, with a vengeance
  woensdag 25 december 2013 @ 18:36:36 #181
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_134690964
Ook gelopen vandaag, iets meer dan 10km en bizar vlak met verschillen van max. 5 seconde per km. Heerlijk is dat want normaal schommelt het als een malle, haha. 5:42 gemiddeld btw.

Nieuwe schoenen bevallen goed, alleen wat zeurderig gevoel in een van de schenen, dus toch wat 'angstig' want normaal nooit last van.
  woensdag 25 december 2013 @ 20:15:58 #182
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134693206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:28 schreef Guard het volgende:
:( Zeurknie is terug, with a vengeance
Klote he, vrouwelijke knieën
F means you're fucked
pi_134693581
Goed, de stukken dood vee zijn gecremeerd en geconsumeerd. Eens kijken hoe de spijsvertering dat gaat verwerken en of er nu toch echt een einde gaat komen aan mijn serie lekkere trainingen.
  woensdag 25 december 2013 @ 20:32:12 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134693657
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 20:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Klote he, vrouwelijke knieën
tegen ons werd er vroeger altijd gezegd dat we "stevige Roomse knieen" hadden.
Komt nu,na al die jeugd-jaren in de kerkbanken, alsnog ten goede
pi_134693746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 20:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

tegen ons werd er vroeger altijd gezegd dat we "stevige Roomse knieen" hadden.
Komt nu,na al die jeugd-jaren in de kerkbanken, alsnog ten goede
Ah daar komt het door, ik ben niet katholiek opgevoed.
  woensdag 25 december 2013 @ 20:38:13 #186
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134693821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een stijger, is dat iets waar vliegboten aanmeren?
pi_134695200
Okay, ga me ook gewoon voor het roparun gebeuren aanmelden. Ben benieuwd of ze het team nog rond krijgen. Volgend jaar dus veel lopen! Morgenvroeg eerst trainen op de baan, zaterdag met de vereniging de traditionele 18 km duurloop en dan is het 5 januari alweer tijd voor Beltrum. En dan 2 weken later Westerbork! :)
It has to mean something
pi_134695313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:35 schreef Cynic het volgende:
Okay, ga me ook gewoon voor het roparun gebeuren aanmelden. Ben benieuwd of ze het team nog rond krijgen. Volgend jaar dus veel lopen! Morgenvroeg eerst trainen op de baan, zaterdag met de vereniging de traditionele 18 km duurloop en dan is het 5 januari alweer tijd voor Beltrum. En dan 2 weken later Westerbork! :)
^O^ Gaaf! Succes met de voorbereiding ervoor, goed veel kilometers maken! :)
  woensdag 25 december 2013 @ 21:42:25 #189
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134695426
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:35 schreef Cynic het volgende:
alvast veel trainingsplezier toegewenst!
pi_134695755
quote:
Beste Jero_nimo,

dank voor je inschrijving voor de 34 kilometer Trail!
Zou ik weer even in de WLWW mogen? :)

1
2
[b]04 Mei 2013 - [url=http://mudsweattrails.nl/koningvanspanje]Koning van Spanje Trail (Gulpen)[/url][/b]
[*] Jero_nimo - 34km
  woensdag 25 december 2013 @ 21:53:56 #191
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134695816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:51 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Zou ik weer even in de WLWW mogen? :)
[ code verwijderd ]

Done ^O^
F means you're fucked
pi_134696142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:53 schreef YUR het volgende:

[..]

Done ^O^
Thanks! :)
Niet ook wat voor jou? Mooie lange cross!
  woensdag 25 december 2013 @ 22:11:33 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134696458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:02 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Thanks! :)
Niet ook wat voor jou? Mooie lange cross!
Beetje kort na R'dam :D
F means you're fucked
pi_134696605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Beetje kort na R'dam :D
Ah 2 maandjes, wel iets kort voor de afstand ja. Maar deze kan je ook gewoon lekker meehobbelen natuurlijk ;).
  woensdag 25 december 2013 @ 22:24:47 #195
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134696934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:15 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ah 2 maandjes, wel iets kort voor de afstand ja. Maar deze kan je ook gewoon lekker meehobbelen natuurlijk ;).
Ander keertje maar :)
F means you're fucked
pi_134700100
Ik zeil hier toch even binnen voor alle goede voornemers komen. ;)

Ik heb het lopen sinds kort weer opgepakt. 2,5 week geleden ben ik noodgedwongen gestopt na Evy 15 omdat ik last had van mijn enkelbanden. Er werd me in de Runnersworld winkel geadviseerd om te wachten tot ik een dag geen klachten had en dan weer te gaan lopen.

Dat duurde dus 1,5 week en ik was de straat nog niet uit of ik voelde mijn enkelbanden alweer maar eigenwijs als ik was liep ik door en kon ik na 2,5 kilometer het laatste stuk naar huis wandelen omdat het echt niet meer ging.

Begin deze week dus met mijn schoenen (ik was ze de eerste keer vergeten) terug naar Runnersworld voor een loopanalyse. De verkoper was er al snel uit, deze schoenen zijn al wat jaren oud mevrouw, daar zit geen vering meer in... Eh, ja dat klopt, ik had gewoon de schoenen van mijn looptraining van een paar jaar terug weer uit de kast gepakt.
Toch op mijn oude schoenen even een loopanalyse gedaan. Daarna nieuwe schoenen (Asics GT-2000) aangedaan, een nieuwe loopanalyse gedaan en buiten nog even een rondje gelopen wat een verschil!!

De planning is om morgen mijn eerste echte rondje met mijn nieuwe schoenen te doen maar even zien hoeveel lesjes ik terug moet na die 2,5 week. Ik hoop niet te veel want op 18 mei heb ik 10 kilometer op de planning staan bij de Marathon Hoorn. Volgens de verkoper bij Runnersworld heb ik nog tijd zat. Ik zelf moet dat vertrouwen nog even krijgen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_134701518
Grappig dat we zelfs op kerst wat nieuwe posters hebben! Welkom en succes!
pi_134702755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:24 schreef YUR het volgende:

[..]

Ander keertje maar :)
Toch ben je veel te verstandig geworden de laatste tijd. Iets te maken met het vaderschap ;).

En welkom Nanook24! Hoop dat het met je nieuwe schoenen allemaal perfect gaat! Leuk om er weer een nieuwe bij te hebben :)
pi_134702906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Grappig dat we zelfs op kerst wat nieuwe posters hebben! Welkom en succes!
Ik las al een poos mee. Twijfelde of ik mee zou posten en werd nu aangemoedigd door de opmerking op 1 januari komen er weer allemaal nieuwelingen met goede voornemens posten. ;)

@Jero_nimo Ik hoop ook dat deze schoenen (en de spieroefeningen die ik mee kreeg) de ellende in mijn enkel verhelpen. Ik miste het lopen echt de afgelopen 2,5 week.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_134702916
daywalk3r klinkt niet goed. even pas op de plaats denk ik.
gupke beterschap!

ik kan van vandaag alleen maar op 1 woord komen....................

BURP! :9~ :X
  donderdag 26 december 2013 @ 00:56:47 #201
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_134703044
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 20:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Goed, de stukken dood vee zijn gecremeerd en geconsumeerd. Eens kijken hoe de spijsvertering dat gaat verwerken en of er nu toch echt een einde gaat komen aan mijn serie lekkere trainingen.
Ik zal voor je duimen! ^O^
  donderdag 26 december 2013 @ 03:05:09 #202
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134706016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:44 schreef Nanook24 het volgende:

Ik heb het lopen sinds kort weer opgepakt. 2,5 week geleden ben ik noodgedwongen gestopt na Evy 15 omdat ik last had van mijn enkelbanden. Er werd me in de Runnersworld winkel geadviseerd om te wachten tot ik een dag geen klachten had en dan weer te gaan lopen.

Dat duurde dus 1,5 week en ik was de straat nog niet uit of ik voelde mijn enkelbanden alweer maar eigenwijs als ik was liep ik door en kon ik na 2,5 kilometer het laatste stuk naar huis wandelen omdat het echt niet meer ging.

Begin deze week dus met mijn schoenen (ik was ze de eerste keer vergeten) terug naar Runnersworld voor een loopanalyse. De verkoper was er al snel uit, deze schoenen zijn al wat jaren oud mevrouw, daar zit geen vering meer in... Eh, ja dat klopt, ik had gewoon de schoenen van mijn looptraining van een paar jaar terug weer uit de kast gepakt.
Toch op mijn oude schoenen even een loopanalyse gedaan. Daarna nieuwe schoenen (Asics GT-2000) aangedaan, een nieuwe loopanalyse gedaan en buiten nog even een rondje gelopen wat een verschil!!

De planning is om morgen mijn eerste echte rondje met mijn nieuwe schoenen te doen maar even zien hoeveel lesjes ik terug moet na die 2,5 week. Ik hoop niet te veel want op 18 mei heb ik 10 kilometer op de planning staan bij de Marathon Hoorn. Volgens de verkoper bij Runnersworld heb ik nog tijd zat. Ik zelf moet dat vertrouwen nog even krijgen.
welkom!
Eindelijk een mede-Streker hier!
pi_134706210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 03:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

welkom!
Niet helemaal, ik kom er regelmatig lopen als ik bij mijn ouders ben! En morgen natuurlijk kerstcross Opmeer!
  donderdag 26 december 2013 @ 04:28:32 #204
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134706436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 03:30 schreef thettes het volgende:

[..]

Niet helemaal, ik kom er regelmatig lopen als ik bij mijn ouders ben! En morgen natuurlijk kerstcross Opmeer!
Ik ook niet helemaal maar goed, voor het gemak tellen we Enkhuizen maar even bij de Streek

en veel plezier bij de Kerstcross!
  donderdag 26 december 2013 @ 05:37:36 #205
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_134706536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:44 schreef Nanook24 het volgende:

Veel succes met de training, maar forceer niks. Mocht je toch weer klachten krijgen aan je enkel, laat de fysio er naar kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelus op 26-12-2013 05:43:19 ]
pi_134706668
quote:
Als je door je benen zakt van de pijn moet je toch echt eens naar de fysio.
Dat klinkt absoluut niet goed.
  donderdag 26 december 2013 @ 07:25:29 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134706675
na aanleiding van Wolve's post een paar dagen terug over mensen die als goed voornemen beginnen met hardlopen en dan toch weer afhaken.....eens gekeken hoeveel posters van de eerste 2 topics van 2013 er, voor wat voor reden dan ook, niet meer mee posten.

ik kwam op 34! 31 posters uit, ik vraag me af hoeveel er daarvan, ondanks ze niet meer posten, nog lopen (missschien dat sommigen rescent nog gepost hebben maar dat ik dan over het hoofd gezien)

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 26-12-2013 10:32:54 ]
pi_134706682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
na aanleiding van Wolve's post een paar dagen terug over mensen die als goed voornemen beginnen met hardlopen en dan toch weer afhaken.....eens gekeken hoeveel posters van de eerste 2 topics van 2013 er, voor wat voor reden dan ook, niet meer mee posten.

ik kwam op 34! posters uit, ik vraag me af hoeveel er daarvan, ondanks ze niet meer posten, nog lopen (missschien dat sommigen rescent nog gepost hebben maar dat ik dan over het hoofd gezien)

SPOILER
Ik weet dat Tyler-Girl nog loopt. Alleen niet zo veel als eerst omdat ze toch veel last heeft.
  donderdag 26 december 2013 @ 07:48:24 #209
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134706695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:27 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik weet dat Tyler-Girl nog loopt. Alleen niet zo veel als eerst omdat ze toch veel last heeft.
en gelukkig hebben we er ook een hoop nieuwe posters bijgekregen die zjin blijven hangen!
pi_134706710
Pff wat blijft het lang donker als je in de bossen wilt lopen maar geen (goede) hoofdlamp hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

en gelukkig hebben we er ook een hoop nieuwe posters bijgekregen die zijn blijven hangen!
  donderdag 26 december 2013 @ 08:46:47 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134706917
Ik ben wakker *O*

En fit!
pi_134706921
quote:

ik kwam op 34! posters uit, ik vraag me af hoeveel er daarvan, ondanks ze niet meer posten, nog lopen (missschien dat sommigen rescent nog gepost hebben maar dat ik dan over het hoofd gezien)

SPOILER
Nog best een hoop namen inderdaad. Linebear zag ik hier een aantal weken geleden nog posten vlgs mij. :)
edit- ik vergis mij met GlenHighLand vlgs mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door De_kluizenaar op 26-12-2013 08:55:43 ]
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 26 december 2013 @ 08:57:02 #213
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134706996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 08:46 schreef Quoi het volgende:
Ik ben wakker *O*

En fit!
Carpe Diem!
  donderdag 26 december 2013 @ 08:58:40 #214
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134707004
enne, YUR, veel succes tijdens je cross!
pi_134707027
Binnenkort toch ook maar een paar 'gewone' hardloopschoenen halen dan, ik loop nu altijd op mijn survivalschoenen. Als ik nu veel asfaltkilometers ga lopen is het misschien handig daar ook de juiste schoenen voor te halen.
It has to mean something
  donderdag 26 december 2013 @ 09:29:43 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134707287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 08:57 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Carpe Diem!
Ja en of. Vandaag de eenmalige terugkeer van de cross in mijn hardloopcarriére 8-)
  donderdag 26 december 2013 @ 09:37:58 #217
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134707391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 08:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
enne, YUR, veel succes tijdens je cross!
Thanks!

Dat je je bijna verslaapt als je een kind van 2,5 maanden oud hebt, zegt wel wat over hoe graag je kind slaapt he? :P
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 09:38:01 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134707392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 03:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

welkom!
eh... E.T.?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 09:39:26 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134707407
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Thanks!

Dat je je bijna verslaapt als je een kind van 2,5 maanden oud hebt, zegt wel wat over hoe graag je kind slaapt he? :P
Of over hoe alert je vrouw is.
  donderdag 26 december 2013 @ 09:41:17 #220
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134707433
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of over hoe alert je vrouw is.
Die houdt ook van slapen :D
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 09:49:13 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134707529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:41 schreef YUR het volgende:

[..]

Die houdt ook van slapen :D
Ik weet nog dat Saskia na 9 maanden (!) eindelijk een nacht doorsliep. Helemaal verward edoch inwendig zeer gelukkig liep ik naar d'r slaapkamer.... waar een enorme zure putlucht me tegemoet kwam omdat ze zich volledig ondergekotst had 's nachts.... surprise }:|

Tijn sliep ook binnen de kortste keren door. Nienke hebben we na 14 maanden (!) met grof geweld (lees, 3 nachten lang laten janken) eindelijk aan het doorslapen gekregen.
  donderdag 26 december 2013 @ 09:52:58 #222
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134707583
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet nog dat Saskia na 9 maanden (!) eindelijk een nacht doorsliep. Helemaal verward edoch inwendig zeer gelukkig liep ik naar d'r slaapkamer.... waar een enorme zure putlucht me tegemoet kwam omdat ze zich volledig ondergekotst had 's nachts.... surprise }:|

Tijn sliep ook binnen de kortste keren door. Nienke hebben we na 14 maanden (!) met grof geweld (lees, 3 nachten lang laten janken) eindelijk aan het doorslapen gekregen.
Mini-me slaap nu al een paar weken door O+
Hij heeft al heel snel door dat rust een belangrijk onderdeel van training is *O*
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 10:01:34 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134707682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:52 schreef YUR het volgende:

[..]

Mini-me slaap nu al een paar weken door O+
Hij heeft al heel snel door dat rust een belangrijk onderdeel van training is *O*
Mannen zijn gewoon relaxter.
pi_134707734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 07:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en gelukkig hebben we er ook een hoop nieuwe posters bijgekregen die zjin blijven hangen!
Ik ben pas op 14 januari begonnen met hardlopen, dat was geen goed voornemen maar harstikke noodzakelijk :) En het heeft me veel gebracht, zoals je schoenen kunnen strikken zonder eerst naar adem te hoeven happen (voor wie flink overgewicht heeft (gehad) weet wat ik bedoel), traplopen zonder ademloos boven te komen en een veel beter geestelijk gestel. Maar het heeft ook dingen afgepakt: 15 kg ;)

Ik las destijds wel de opmerkingen over de goede voornemenslopers en hoopte dat ik het langer vol zou houden. Nu is het bijna zo ver dat het een gewoonte is, ook al moet ik mezelf er soms toe zetten, achteraf voelt het altijd goed :)
pi_134707806
quote:

SPOILER
Stevanovic post nog wel eens toch? Meen ik mij te herinneren in ieder geval. Linebear post niet (zoveel) meer, maar is nog wel vet goed bezig. Gaat ook marathon van Berlijn lopen in 2014.
pi_134707838
Hoi :)
(ik loop en post nog steeds. Zelfs in dit topic nog gisteren..)
pi_134707877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ja, zie! :D
Wist ik wel!
pi_134707915
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja en of. Vandaag de eenmalige terugkeer van de cross in mijn hardloopcarriére 8-)
Jij en YUR heel veel plezier met crossen! Komen er nog before en after foto's? :D Moet natuurlijk wel een mooie modderboel worden!
pi_134707991
Idd Quoi en YUR heel veel plezier vandaag!

Heerlijk productief ochtendje tot nu toe.
Een lekker interval gelopen (7X 800m, 400m rust);
Mijn schoenen zijn mee onder de douche geweest en zijn weer zo goed als nieuw;
En ik ben een heel stuk verder met mijn beroepsproduct.

En het is pas 10.26uur :D
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 10:27:19 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_134708006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 08:46 schreef Quoi het volgende:
Ik ben wakker *O*

En fit!
Ik ben ook wakker! Laten we het daar maar op houden :')
  donderdag 26 december 2013 @ 10:28:56 #231
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134708028
quote:
11s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh... E.T.?
elke Streker is een West-Fries maar niet elke West-Fries is een Streker!
Bovenkarpel,Grootebroek,Lutjebroek en Hoogkarspel heet bij ons "De Streek'
pi_134708029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je stem slaapt nog? Beterschap :)
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 10:32:02 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_134708064
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:28 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Je stem slaapt nog? Beterschap :)
Mwa, ik kan wel weer wat zeggen! Maar verder... :r
  donderdag 26 december 2013 @ 10:35:02 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134708119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
lijstje maar even aangepast!
  donderdag 26 december 2013 @ 10:42:12 #235
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134708237
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Jij en YUR heel veel plezier met crossen! Komen er nog before en after foto's? :D Moet natuurlijk wel een mooie modderboel worden!
Denk dat er weining modder is. Vooral veel mul zand :Y
F means you're fucked
pi_134709647
quote:

ik kwam op 34! 31 posters uit, ik vraag me af hoeveel er daarvan, ondanks ze niet meer posten, nog lopen (missschien dat sommigen rescent nog gepost hebben maar dat ik dan over het hoofd gezien)

SPOILER
Ik loop nog wel (en lees hier af en toe mee) :)
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  donderdag 26 december 2013 @ 11:49:07 #237
3011 E.T.
pi_134709834
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Een Westfriese niet-Streker een Streker noemen is bijna een belediging :P

Die Randstedelingen begrijpen dat allemaal niet .. ;)
pi_134709907
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nog niet veel dus, beterschap!
  donderdag 26 december 2013 @ 11:56:20 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134710023
quote:

SPOILER
Schanulleke heeft de 7H nog gelopen?? Quinazoline heeft de Halve Marathon van Eindhoven gelopen als ik het me goed herinner, en de Veldhoven 10 miles. Beide hebben recent nog gepost.
  donderdag 26 december 2013 @ 12:08:04 #240
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134710381
Sylvesterrrrrr liep de HM in Istanbul toch nog?
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 12:09:05 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_134710416
Ja, heeft ie die gelopen? Hij kampte toch met hardnekkige achillespees blessures?
pi_134710423
Knietje zeurt al een stuk minder vandaag.
Toch lekker rust gunnen en gewoon niet van de bank afkomen vandaag :P althans overdag, vanavond nog wel even de stad in denk ik
  donderdag 26 december 2013 @ 12:11:06 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134710464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, heeft ie die gelopen? Hij kampte toch met hardnekkige achillespees blessures?
Oh dat heb ik dan gemist.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 12:17:32 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134710631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 10:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ja... en je komt zelf uit Enkhuizen :D Hoorn en Blokker ligt net zover van die gehuchten af als Enkhuizen.
pi_134710968
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 11:49 schreef E.T. het volgende:
Een Westfriese niet-Streker een Streker noemen is bijna een belediging :P

Die Randstedelingen begrijpen dat allemaal niet .. ;)
Ik snap dit wel. Ikzelf heb de afgelopen 7 jaar in Limburg gewerkt en blijkbaar heb ik hier en daar wat dingen overgenomen qua taal.
Ik ben geboren en getogen in Helmond en voel me een echte Brabander.
Maar op mijn nieuwe werk in Oudenbosch vragen toch een hoop leerlingen of ik een Limburger ben. :(
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 12:32:14 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_134711079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:29 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik snap dit wel. Ikzelf heb de afgelopen 7 jaar in Limburg gewerkt en blijkbaar heb ik hier en daar wat dingen overgenomen qua taal.
Ik ben geboren en getogen in Helmond en voel me een echte Brabander.
Maar op mijn nieuwe werk in Oudenbosch vragen toch een hoop leerlingen of ik een Limburger ben. :(
Jamaar Oudenbosch is toch echt wel een anders soort Broabant als Helmond ;)
pi_134711136
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:56 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ik zal voor je duimen! ^O^
Goed nieuws: het is heel moeizaam lopen na een avondje gourmetten!! In vlees zit nauwelijks een koolhydraat. Dus ik moest behoorlijk hard werken vanochtend. Desondanks gingen de intervallen sneller dan moest, eigenlijk is de training mislukt.

SPOILER
  donderdag 26 december 2013 @ 12:38:54 #248
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134711290
:W ik ben dr ook nog, maar doe idd rustig aan en heb niet zove te melden.
Mijn lesjes met evy zijn gewoon weer langzaam opbouwen maar herhaling dus er valt weinig over te vertellen.

En het valt natuurlijk een beetje in het niet tussen al die marathons en trails die er gelopen worden ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_134711301
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:32 schreef Guppyfriend het volgende:

Jamaar Oudenbosch is toch echt wel een anders soort Broabant als Helmond ;)
Klopt... Daar (Oudenbosch) spreken toch een hoop mensen al met een hardere G.
En dat kan echt niet als Brabander. :N
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 12:41:20 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_134711368
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:39 schreef streamnl het volgende:

[..]

Klopt... Daar (Oudenbosch) spreken toch een hoop mensen al met een hardere G.
En dat kan echt niet als Brabander. :N
Ik vind het West-Brabants eigenlijk een heel lelijk account. Gelukkig heb ik het nooit echt overgenomen (hoop ik).
pi_134711484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik vind het West-Brabants eigenlijk een heel lelijk account. Gelukkig heb ik het nooit echt overgenomen (hoop ik).
Helemaal mee eens. En ik hoop dat ik dat ook niet ga overnemen. Zoals jot ipv prima/goed 8)7

PS je hebt een appje ;)
pi_134711494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
:W ik ben dr ook nog, maar doe idd rustig aan en heb niet zove te melden.
Mijn lesjes met evy zijn gewoon weer langzaam opbouwen maar herhaling dus er valt weinig over te vertellen.

En het valt natuurlijk een beetje in het niet tussen al die marathons en trails die er gelopen worden ;)
Welnee, alles wat gelopen wordt is goed ^O^
  donderdag 26 december 2013 @ 12:54:27 #253
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134711734
Ja dat is wel zo, maar ook voor mezelf is het niets nieuws meer. Ik weet dat ik het kan, dus elke afronde les is geen overwinning meer.....

Heeft er iemand trouwens al gelopen met die flashjacket van de H&M? ik heb um besteld in maat 42. maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.... ik, heb het idee dat dat zo'n regenjasding is en je er ontiegelijk in gaat zweten, of valt dat wel mee?
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 13:06:29 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_134712061
Overigens ga ik, omdat ziek, m'n jaartotalen van vorig jaar niet meer halen… Dat vind ik stiekem toch best wel een beetje jammer ;(
  donderdag 26 december 2013 @ 13:27:40 #255
3011 E.T.
pi_134712637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja dat is wel zo, maar ook voor mezelf is het niets nieuws meer. Ik weet dat ik het kan, dus elke afronde les is geen overwinning meer.....

Heeft er iemand trouwens al gelopen met die flashjacket van de H&M? ik heb um besteld in maat 42. maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.... ik, heb het idee dat dat zo'n regenjasding is en je er ontiegelijk in gaat zweten, of valt dat wel mee?
Ik had 'm van de week aan met intervaltraining van de loopgroep :)
Ik was sws (veel) te warm gekleed, maar had niet het idee dat het door het jasje erger was.
pi_134712710
Grappig die wel/niet Streker discussie. Wij zijn import Strekers, hebben altijd onder de rook van Tata steel gewoond en zijn hierheen verhuisd door het werk van mijn man.

Ikzelf werk op HN80. Dat maakt voor mij het rondje van de Marathon Hoorn leuk omdat dat om het industrieterrein heen gaat.

Maar de kerstbrunch is hier weer achter de rug, de cadeau's onder de boom uitgepakt, wij vertrekken richting Streekbos. Eens kijken of het lopen een beetje wil lukken na een poos niet lopen en een fles wijn gisteren. :+
pi_134712753
Voor ons Randstedelingen is het heel overzichtelijk. Je hebt de Randstad en de provincie. Meer is er niet.
pi_134713223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:32 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor ons Randstedelingen is het heel overzichtelijk. Je hebt de Randstad en de provincie. Meer is er niet.
So true. :P

Van de week ook nog maar even mijn wedstrijden top-3 van 2013 posten!

Helaas geen complete jaarstats voor mij, want ik heb m'n volledige marathonvoorbereiding zonder Garmin gedaan (ja mensen, het kan). M'n trainingen moet ik ook wel weer een beetje gaan oppakken, veel te druk en zeurende achillespees de laatste 2 weken. -O-
Jack does it in real time...
  donderdag 26 december 2013 @ 13:49:17 #259
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_134713302
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:27 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik had 'm van de week aan met intervaltraining van de loopgroep :)
Ik was sws (veel) te warm gekleed, maar had niet het idee dat het door het jasje erger was.
Oke dankje. Eigenlijk zou ik hem gewoon een keer uit willen proberen (en dan stinkend en wel terug sturen }) O-) )

nee geintje, ik ga hem nog gewoon een aantal keren passen en kijken wat ik er van vind. het jasje dat ik nu heb is eigenlijk nogsteeds te warm (best dikke voering) maar voor de winter ideaal.
  donderdag 26 december 2013 @ 13:49:29 #260
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134713308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:32 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor ons nog makkelijker.

Uit de gouden korenaren
schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten
de mensen uit het Westen
  donderdag 26 december 2013 @ 13:50:30 #261
3011 E.T.
pi_134713339
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:49 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Oke dankje. Eigenlijk zou ik hem gewoon een keer uit willen proberen (en dan stinkend en wel terug sturen }) O-) )

nee geintje, ik ga hem nog gewoon een aantal keren passen en kijken wat ik er van vind. het jasje dat ik nu heb is eigenlijk nogsteeds te warm (best dikke voering) maar voor de winter ideaal.
hij is wel winddicht en redelijk waterdicht, dus ja.. het is wel warm ;) Maar volgens mij ademt het wel :)
pi_134713341
Uhoh daar gaat de 13e maand, sale bij sportshoes :P
pi_134713819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Voor ons nog makkelijker.

Uit de gouden korenaren
schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten
de mensen uit het Westen
Ik snap nu waarom de kerken leeglopen.
  donderdag 26 december 2013 @ 14:05:34 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134713869
Blij dat ik het crossje heb gedaan *O* Het was afzien, maar ging erg goed! 3,3km in 20:14. Heerlijk, zo'n kort intensief rondje :)

Helaas de after-borrel (of voor een enkeling: melk O+ ) moeten verlaten, want douchen en omkleden voor foutetruiengezelligheid :)

Zal zo nog een fotootje posten..
pi_134713941
Melk is de lekkerste en de beste sportdrank. Benieuwd naar de foto's, ook van de Primarktrui.
pi_134713956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:05 schreef Quoi het volgende:

Zal zo nog een fotootje posten..
Van de foute trui hoop ik
  donderdag 26 december 2013 @ 14:12:01 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134714053
Ook die (geduld), maar tóch ook mijn vliegfoto! (dank aan GotC)

SPOILER
Dat was trouwens het enige vlakke stukje zonder mul zand...
pi_134714397
Dat is echt een hele gave foto. Goed gekleed t.o.v. de overige dames, bewust dit groepje opgezocht?
pi_134715692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 04:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik ook niet helemaal maar goed, voor het gemak tellen we Enkhuizen maar even bij de Streek

en veel plezier bij de Kerstcross!
Dat bedoel ik dus, kom ik ook vandaan. Maar een rondje vesting is wat kort, dus in de Streek loop ik wel zo nu en dan :)
pi_134715705
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:50 schreef Guard het volgende:
Uhoh daar gaat de 13e maand, sale bij sportshoes :P
Bedankt voor de tip, ik alleen geen 13e maand.
  donderdag 26 december 2013 @ 15:15:26 #271
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134716511
Wat een ellende vandaag :D

Al voor het eind van de eerste ronde kreeg ik rubberen benen en werd ik wat licht in mn hoofd. De rest van de cross heb ik het tempo laten gaan en heb ik mezelf op relatief laag tempo naar de finish gezeuld. Dat was al zwaar zat :{

Positief punt: Vorig jaar had ik bij deze cross een DNF achter mn naam, dus er zit vooruitgang in
F means you're fucked
  donderdag 26 december 2013 @ 15:18:35 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134716629
Hou niet zo van dit soort foto's, maar speciaal vanwege kerst dan toch echt, voor alle virtuele hardloopvriendjes:

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Dat is echt een hele gave foto. Goed gekleed t.o.v. de overige dames, bewust dit groepje opgezocht?
Tuurlijk.
pi_134717383
Al laverend tussen stuiterende kinderen en honden mijn rondje Streekbos gedaan. Zoiets dus vooral maar niet meer doen op een 'zondag'.

Omdat ik niet zo heel bekend ben in het Streekbos heb ik sommige stukken 2 (of soms wel 3) keer gelopen maar het was goed te doen. Uiteindelijk heb ik 3,5 kilometer gelopen en is met mijn nieuwe schoenen de last van mijn enkel tot nu toe verwaarloosbaar. :)

Ik ben nog niet helemaal vriendjes met Endomondo maar dit is het rondje van Runkeeper. http://runkeeper.com/user/Nanook1975/activity/283823430

Endomondo linkje ook gevonden. Ik heb de Endomondo app alleen later aangezet.
http://www.endomondo.com/workouts/279678614/13622849

[ Bericht 13% gewijzigd door Nanook24 op 26-12-2013 16:15:30 ]
  donderdag 26 december 2013 @ 16:12:45 #274
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_134718264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik snap nu waarom de kerken leeglopen.
Nee, je snapt nu dat Willem Wilmink een groot dichter is/was, met een mooie vorm van zelfspot. ;)

Zo net terug van een rondje over de Ermeloosche Heide ende Boschen. Alwaar de hooghgepreezen Jero_nimo mij alras liet voelen dat hij voorwaar een grootsch taalent voor den edele hardloopsport bezit!

Wat een soepele lichte tred heeft die jongen. Als een hertje, plachten wij dat in de Randstad (naast de provincie) te noemen. Het vooraf gesproken rustige tempo werd nét niet helemaal gehaald. Ondanks dit straffe tempo overigens, had hij nog adem over om heerlijk te keuvelen over van alles en nog wat. Vooral over trails, rare hardloopschoenen die meer op handschoenen lijken (met 5 tenen, sommigen kennen ze wel), snelle tijden, plezier in het algemeen, en rennen in het bijzonder.

Als hij mijn totale gebrek aan talent, en mij geweeklaag over pijntjes (oude man, dan krijg je dat) in de toekomst blijft tolereren zou het zomaar kunnen dat ik bezoekjes aan mijn schoonouders blijf combineren met een gezamenlijke training.

@Zwabber: De afgesproken trainingstijd werd wel gehaald, en we hebben jou trainingsafstand vandaag niet overtroffen. :)
  donderdag 26 december 2013 @ 16:26:21 #275
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134718579
Toffe foto's Q! :D De foute trui is geweldig _O-
pi_134718635
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:18 schreef Quoi het volgende:
Hou niet zo van dit soort foto's, maar speciaal vanwege kerst dan toch echt, voor alle virtuele hardloopvriendjes:

SPOILER
[..]

Tuurlijk.
_O_ Geweldige trui!
  FOK!fotograaf donderdag 26 december 2013 @ 16:36:43 #277
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_134718916
Ik zal ook maar weer eens wat van me laten horen. Sinds Zevenheuvelenloop niet meer gelopen, omdat ik de laatste maanden weer tegen allerlei pijntjes aanliep (vooral achillespees). Maar die zijn nu over en de fysio adviseerde mij om in januari weer rustig te beginnen. Mijn plan is om weer opnieuw te starten met Evy.

Even de balans opgemaakt van het jaar en de doelen (wensen) voor 2014 op een rijtje gezet. Ondanks alle blessure leed (4 weken niet lopen na fietsongeval, 6 weken thuis na MTSS scheenbeen en nu weer 5 weken niks door achillespees) toch wel trots op afgelopen jaar, voor februari 2013 was ik een rokende couch patato die nog nooit meer had gelopen als het bekende sprintje naar de trein.

Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  donderdag 26 december 2013 @ 16:50:48 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134719325
Welkom terug :) Wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad van pijntjes, blessures en fietsen. Flinke doelen voor volgend jaar, succes! Hoop dat je dit keer heel blijft ;)
pi_134720282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:12 schreef Corniel het volgende:

[..]

Nee, je snapt nu dat Willem Wilmink een groot dichter is/was, met een mooie vorm van zelfspot. ;)

Zo net terug van een rondje over de Ermeloosche Heide ende Boschen. Alwaar de hooghgepreezen Jero_nimo mij alras liet voelen dat hij voorwaar een grootsch taalent voor den edele hardloopsport bezit!

Wat een soepele lichte tred heeft die jongen. Als een hertje, plachten wij dat in de Randstad (naast de provincie) te noemen. Het vooraf gesproken rustige tempo werd nét niet helemaal gehaald. Ondanks dit straffe tempo overigens, had hij nog adem over om heerlijk te keuvelen over van alles en nog wat. Vooral over trails, rare hardloopschoenen die meer op handschoenen lijken (met 5 tenen, sommigen kennen ze wel), snelle tijden, plezier in het algemeen, en rennen in het bijzonder.

Als hij mijn totale gebrek aan talent, en mij geweeklaag over pijntjes (oude man, dan krijg je dat) in de toekomst blijft tolereren zou het zomaar kunnen dat ik bezoekjes aan mijn schoonouders blijf combineren met een gezamenlijke training.

@Zwabber: De afgesproken trainingstijd werd wel gehaald, en we hebben jou trainingsafstand vandaag niet overtroffen. :)
Geniaal verhaal van gemaakt! _O_ Heb je dat almachtige dichterstalent van Zwabber geërfd? :D
Jij liep ook ontzettend soepel moet ik zeggen! Als je zo lekker door blijft lopen haal je mijn tijden makkelijk bij :).
Maar was in ieder geval gezellig! Toprondje! ^O^
  donderdag 26 december 2013 @ 17:21:00 #280
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134720300
Plaatje bij het praatje van eerder vanmiddag:

SPOILER
F means you're fucked
  Moderator donderdag 26 december 2013 @ 17:22:11 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_134720337
Ziet er heus niet zo ellendig uit hoor ^O^
pi_134720392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:36 schreef Mascleta het volgende:
Ik zal ook maar weer eens wat van me laten horen. Sinds Zevenheuvelenloop niet meer gelopen, omdat ik de laatste maanden weer tegen allerlei pijntjes aanliep (vooral achillespees). Maar die zijn nu over en de fysio adviseerde mij om in januari weer rustig te beginnen. Mijn plan is om weer opnieuw te starten met Evy.

Even de balans opgemaakt van het jaar en de doelen (wensen) voor 2014 op een rijtje gezet. Ondanks alle blessure leed (4 weken niet lopen na fietsongeval, 6 weken thuis na MTSS scheenbeen en nu weer 5 weken niks door achillespees) toch wel trots op afgelopen jaar, voor februari 2013 was ik een rokende couch patato die nog nooit meer had gelopen als het bekende sprintje naar de trein.
Als couch potato al wel kunnen beginnen met mooie starttijden, moet ik zeggen. Er schuilt blijkbaar potentieel in uw hardloopcarrière ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 17:31:34 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134720670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:21 schreef YUR het volgende:
Plaatje bij het praatje van eerder vanmiddag:

SPOILER
Misschien zat je tight te strak in je liezen. Werd je bloedsomloop afgekneld.
  donderdag 26 december 2013 @ 17:34:02 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134720757
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Misschien zat je tight te strak in je liezen. Werd je bloedsomloop afgekneld.
Ja...dat zal het zijn geweest inderdaad ^O^
F means you're fucked
pi_134721114
@Quoi: jou staat ook alles
@Corniel en Jero: leuk dat jullie eens met iemand konden lopen van een gelijkwaardig niveau
@YUR: Wanneer is je volgende loopje cq revanche?
  donderdag 26 december 2013 @ 17:44:45 #286
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134721126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:44 schreef Zwabberhark het volgende:
@Quoi: jou staat ook alles
@Corniel en Jero: leuk dat jullie eens met iemand konden lopen van een gelijkwaardig niveau
@YUR: Wanneer is je volgende loopje cq revanche?
In principe aanstaande zondag, de Oliebollencross in Delft
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 17:49:21 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134721243
Hier heb ik die 25KM die aanstaande zondag in de planning staat hard nodig om de kiloknallers er weer af te krijgen -O-
  donderdag 26 december 2013 @ 17:52:11 #288
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134721317
quote:
11s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier heb ik die 25KM die aanstaande zondag in de planning staat hard nodig om de kiloknallers er weer af te krijgen -O-
Schandalige foto op FB inderdaad
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 17:58:32 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134721484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:52 schreef YUR het volgende:

[..]

Schandalige foto op FB inderdaad
Ik heb geloof ik een mondhoek gescheurd -O-
  donderdag 26 december 2013 @ 18:01:51 #290
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134721549
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:20 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Geniaal verhaal van gemaakt! _O_ Heb je dat almachtige dichterstalent van Zwabber geërfd? :D
Jij liep ook ontzettend soepel moet ik zeggen! Als je zo lekker door blijft lopen haal je mijn tijden makkelijk bij :).
Maar was in ieder geval gezellig! Toprondje! ^O^
Maar bij jou zit er ook nog rek in. _O_
  donderdag 26 december 2013 @ 18:30:52 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134722070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:01 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Maar bij jou zit er ook nog rek in. _O_
+1! Als Jero getraind zou worden bij een AV..wie weet wat de mogelijkheden zouden zijn!
  donderdag 26 december 2013 @ 18:49:45 #292
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134722361
quote:
6s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik een mondhoek gescheurd -O-
Ja, vindjehetgek!

Enniewees....is er al ergens een challenge in te vullen voor 2014, of moet ik de OP doorlezen?
F means you're fucked
  donderdag 26 december 2013 @ 19:00:38 #293
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_134722595
Graag toevoegen aan het rijtje.

4 mei 2014- Koning van Spanje trail (Gulpen)
• raimen - 34 kilometer

[ Bericht 20% gewijzigd door raimen op 26-12-2013 19:06:05 ]
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2013 @ 19:15:58 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134722948
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja, vindjehetgek!

Enniewees....is er al ergens een challenge in te vullen voor 2014, of moet ik de OP doorlezen?
http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema2014.php

je verwacht het niet ;)
  donderdag 26 december 2013 @ 19:23:32 #295
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134723140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:00 schreef raimen het volgende:
Graag toevoegen aan het rijtje.

4 mei 2014- Koning van Spanje trail (Gulpen)
• raimen - 34 kilometer
Je staat er bij!

quote:
Goh :D
F means you're fucked
  donderdag 26 december 2013 @ 19:41:31 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134723578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het eerste wat me opviel in augustus, ik dacht gelijk "zij komt zeker uit West-Brabant"
  donderdag 26 december 2013 @ 19:42:37 #297
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134723613
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:30 schreef GotC het volgende:

[..]

+1! Als Jero getraind zou worden bij een AV..wie weet wat de mogelijkheden zouden zijn!
touchy subject........
  donderdag 26 december 2013 @ 19:42:49 #298
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_134723619
Bedankt voor het erbij zetten YUR
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  donderdag 26 december 2013 @ 19:49:42 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134723813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:42 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

touchy subject........
Ik mag hopen dat een goede trainer meer uit een talent kan halen dan wanneer iemand voor zichzelf traint ;)
  donderdag 26 december 2013 @ 20:01:17 #300
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_134724137
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat een goede trainer meer uit een talent kan halen dan wanneer iemand voor zichzelf traint ;)
Ja, echter traint Jero liever lekker voor zichzelf geloof ik. Natuurlijk is dat zijn eigen beslissing en ik neem aan dat iedereen dat iedereen het hier daar mee eens is ;) Ik wel iig.
SPOILER
  donderdag 26 december 2013 @ 20:01:42 #301
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134724148
digt
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')