Jammer dat niemand me gespot heeft in de foto van de Geuzenloop bij de watertoren. Vooral omdat ik daar zweef en voorvoetlanding loop. Enfin, op een dag als vandaag vergeef ik dat natuurlijk.
Door met het jaaroverzicht.
5. Vredesloop, Den Haag, 10kDit zou een eenmalige loop hebben moeten zijn en dat was de voornaamste reden dat ik 'm liep. Naast het hardlopen heb ik nog een andere hobby en dat is het bezoeken van Engelse voetbalwedstrijden. Het liefst ga ik naar zo obscuur mogelijke clubs in een lage divisies. Ik zie het liefst heel slecht voetbal op modderige velden terwijl ik op een houten tribune sta die ieder moment in elkaar kan kachelen. Ik wil overtredingen zien die niet zouden misstaan tijdens een stapavond met Badr H. Maar het allerliefst ga ik naar een club kijken die kort daarna wordt opgeheven. Dan kun je op verjaardagen vertellen dat je daar toch maar mooi geweest bent. Alleen jammer dat ik nooit op verjaardagen kom met mensen die dat begrijpen.
De Vredesloop was eenmalig en dus wilde ik die wedstrijd lopen. Zodat ik op verjaardagen... enfin, you know the drill. De laatste tijd kwamen er helaas geluiden dat deze wedstrijd toch weer georganiseerd gaat worden, maar YUR wist mij blij te maken dat dat van een andere organisatie zou zijn in dat geval. Dus dan was de Vredesloop van Kadiks dus tóch eenmalig. De eerstvolgende verjaardag is die van mijzelf, maar ik kan nu al niet wachten.
Dan over de wedstrijd zelf: ik vond het vooral een gedoe om 'm te bereiken. Het was prachtig weer, warm zelfs, en de support langs de route was fantastisch. Vooral het percussiebandje met een excentrieke vrouw zal ik nooit meer vergeten. De route ging langs een aantal monumenten, maar die ben ik allemaal weer vergeten. De loop was ter ere van het 100-jarig bestaan van het Vredespaleis, maar dat ding zag je nauwelijks.
Absolute hoogtepunt was dat ik net achter Swets finishte, als ik daar aan terugdenk krijg ik echt zo'n warm kerstgevoel en dat is vandaag vrij toepasselijk. Ook sprak ik Guard en bleek ik Hats gezien te hebben.
Naschrift: het deelnemersveld was niet best, of iedereen liep voor de leuk, want mijn gele poppetje stond nog nooit zover naar voren: