Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:quote:Jasper S. bekent moord op Marianne Vaatstra
LEEUWARDEN - Jasper S. heeft de moord op en verkrachting van Marianne Vaatstra bekend. Het Openbaar Ministerie liet dat donderdag weten.
De 45-jarige man uit Oudwoude verklaarde donderdag tijdens een verhoor bij de politie dat hij Marianne in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd.
Hij verklaarde dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij heeft Marianne onder bedreiging van een mes meegenomen het weiland in.
De familie van Marianne Vaatstra is inmiddels op de hoogte gebracht van wat de verdachte tijdens het verhoor heeft verklaard.
Beperking
Woensdag besloot de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden Jasper S. 90 dagen in voorarrest te houden. Hij zat toen al ruim 2 weken in beperkingen; dat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld, alleen met zijn advocaat. De officier van justitie heeft, nu er een bekentenis ligt, donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen.
S. werd 19 november aangehouden in zijn woonplaats Oudwoude, op luttele kilometers van het weiland bij Veenklooster waar het lichaam van de toen 16-jarige Marianne werd aangetroffen. Politie en justitie kwamen hem op het spoor na een match in het een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek.
Zo'n 6500 mannen in Noord-Friesland stonden DNA af in een laatste poging van justitie om ruim 13 jaar na dato de moordenaar van Marianne te vinden.
Peter R.
Misdaadjournalist Peter R. de Vries meldt op Twitter: ''Bewijslast was te groot, ontkennen hielp niet meer. Zaak Vaatstra opgelost. Jasper S. is de dader die dit geheim 13 jaar verborgen hield. Is bekentenis Jasper S. een verrassing? Nee.. hier viel niet aan te ontkomen. Alleen schriftgeleerden meenden dat er een opening was."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu:quote:Moeder Marianne Vaatstra zet kort geding tegen Dankbaar door
De moeder van de veertien jaar geleden vermoorde Marianne Vaatstra zet het kort geding tegen 'de kaper' van haar dagboek definitief door.
Wim Dankbaar kreeg het dagboek via via in handen en wil het publiceren omdat hij meent dat dan een kwalijke rol van justitie in de moordzaak aan het licht komt. De moeder van Marianne heeft naar eigen zeggen geen enkel belang bij publicatie en dreigde onlangs met een kort geding als hij niet op zijn standpunt terugkomt.
Omdat Dankbaar nog steeds van plan is het persoonlijke dagboek te publiceren en zelfs al delen op zijn site plaatst, zet de advocaat van de moeder nu door. De zaak dient op 11 december bij de rechtbank in Haarlem.
Bron: VolkskrantNever in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
quote:Op maandag 11 november 2013 18:10 schreef El_Thijs het volgende:
Ik vind het persoonlijk nog steeds belachelijk dat Dankbaar dit geflikt heeft over de rug van de moeder heen. Alleen om zijn theorie door te drukken gebruikt hij dat dagboek wat een privé-eigendom is.
Ik krijg steeds meer het idee dat dit een grote publiciteitsstunt is voor die man.
Smerig, succes behalen over het leed van anderen. BahJe moet toch wel een beetje in je eigen waan geloven om zo drammerig te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
http://rechtiskrom.wordpr(...)wdd-en-andere-media/quote:Ik, noch iemand anders van mijn medestanders, hebben “beslag weten te leggen” op het dagboek van Maaike Terpstra. Laat staan dat het “gestolen” of “gekaapt is”. Het is door haar vrijwillig en rechtmatig ter beschikking gesteld, reeds vijf jaar geleden, met vorig jaar de uitdrukkelijke toestemming haar dagboek te mogen gebruiken voor ons onderzoek en naar ons goeddunkt eruit te publiceren, op voorwaarde dat wij privé-informatie (namen van kinderen en kleinkinderen e.d.) eruit laten. Dit is desgewenst eenvoudig te bewijzen met emailverkeer. Dat is dus iets heel anders dan wat de media ervan maken: “even ter inzage uitgeleend”. Bovendien publiceer ik op mijn weblog recht is krom al meer dan een jaar passages uit het dagboek met instemming en medeweten van Maaike. De eerste publicatie dateert van 30 september 2012. Bovenstaande media (1,2,3,4) stellen dat het dagboek op onrechtmatige wijze in onze c.q. mijn handen is gekomen. Omdat dit niet waar is, is de aantijging smadelijk.
Kan die mooi zeggen op zo'n blog, maar hij mag het bewijzen in de rechtzaalquote:Op maandag 11 november 2013 18:46 schreef raptorix het volgende:
Lees anders zijn eigen blog even, dan weet je hoe de vork in de steel zit:
[..]
http://rechtiskrom.wordpr(...)wdd-en-andere-media/
Ja en? Moet ze, nu ze de waarheid weet en geaccepteerd heeft, maar als excuus voor de complotdenkers blijven fungeren?quote:Op maandag 11 november 2013 18:50 schreef Harajuku. het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar die moeder was toch lange tijd vriendjes met die Dankbaar en co?
Nee hoor, absoluut niet. Je hoeft me geen woorden in de mond te leggen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Moet ze, nu ze de waarheid weet en geaccepteerd heeft, maar als excuus voor de complotdenkers blijven fungeren?
Nee, dan weet je niet hoe de vork in de steel zit, maar hoe de vork volgens Wim Dankbaar in de steel zit.quote:Op maandag 11 november 2013 18:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je geen aangifte gaat doen als je geen harde bewijzen hebt, ik vind de man ook redelijk vaag (op zijn minst) maar hij lijkt me ook niet compleet achterlijk.quote:Op maandag 11 november 2013 19:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, dan weet je niet hoe de vork in de steel zit, maar hoe de vork volgens Wim Dankbaar in de steel zit.
Laat hem eerst maar eens echt aangifte doen, en er niet alleen maar mee dreigen. En dan zien wel wel verder. Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar vooralsnog vind ik wat hij doet vooral onsmakelijk overkomen.quote:Op maandag 11 november 2013 21:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je geen aangifte gaat doen als je geen harde bewijzen hebt, ik vind de man ook redelijk vaag (op zijn minst) maar hij lijkt me ook niet compleet achterlijk.
Heb je het stuk gelezen? Nee dus, anders had je de orginele aangifte gewoon kunnen zien.quote:Op maandag 11 november 2013 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Laat hem eerst maar eens echt aangifte doen, en er niet alleen maar mee dreigen. En dan zien wel wel verder. Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar vooralsnog vind ik wat hij doet vooral onsmakelijk overkomen.
Hier wordt niet meer gesproken over dat het via een vriendin van moeder Vaatstra in handen van Dankbaar zou zijn gekomen. Hier lijkt het of hij het rechtstreeks van de moeder heeft gekregen.quote:Op maandag 11 november 2013 18:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar hij vertelt ook heel duidelijk dat hij bewijs heeft dat hij het dagboek mocht gebruiken, ook om te publiceren, je gaat dat niet zomaar roepen lijkt me.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hier wordt niet meer gesproken over dat het via een vriendin van moeder Vaatstra in handen van Dankbaar zou zijn gekomen. Hier lijkt het of hij het rechtstreeks van de moeder heeft gekregen.
Dan ken je Dankbaar nog niet. Die deinst niet terug voor wat leugentjes om bestwil. Of voor wat chantage, zie bijvoorbeeld de Annas-zaak.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef raptorix het volgende:
Ja maar hij vertelt ook heel duidelijk dat hij bewijs heeft dat hij het dagboek mocht gebruiken, ook om te publiceren, je gaat dat niet zomaar roepen lijkt me.
dan nog. die toestemming stamt uit een periode waarin de omstandigheden echt heel anders waren. nu geeft die moeder geen toestemming, dus mag het nu niet langer gebruikt worden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar hij vertelt ook heel duidelijk dat hij bewijs heeft dat hij het dagboek mocht gebruiken, ook om te publiceren, je gaat dat niet zomaar roepen lijkt me.
Ja dat kan dan zijn, maar dan moet er niet gedaan worden of hij dat dagboek gestolen heeft, lees aub eens het hele artikel, dan kan je zien wat voor smeerpijp die de Vries is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:59 schreef simmu het volgende:
[..]
dan nog. die toestemming stamt uit een periode waarin de omstandigheden echt heel anders waren. nu geeft die moeder geen toestemming, dus mag het nu niet langer gebruikt worden.
dit gaat echt ver voorbij onbeschoft.
wat boeit mij het nu wie er allemaal nog meer smeerpijpen zijn. dit is gewoon van alle kanten smerig en onbeschoft naar die ouders toe. mijn god zeg, je zou toch denken dat mensen beseffen dat die mensen al genoeg ellende hebben zonder deze shitquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat kan dan zijn, maar dan moet er niet gedaan worden of hij dat dagboek gestolen heeft, lees aub eens het hele artikel, dan kan je zien wat voor smeerpijp die de Vries is.
Heb je het artikel nu gelezen of niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:29 schreef simmu het volgende:
[..]
wat boeit mij het nu wie er allemaal nog meer smeerpijpen zijn. dit is gewoon van alle kanten smerig en onbeschoft naar die ouders toe. mijn god zeg, je zou toch denken dat mensen beseffen dat die mensen al genoeg ellende hebben zonder deze shit
nee. en dat ga ik niet doen ook. want ik heb totaal geen interesse hierin. zoals gezegd: ik vind al die lui die hier nu over ruzieen op onbeschofte manier walgelijk. en ik ga al zeker niet ziten neuzen in iemands dagboek terwijl die persoon dat dagboek niet gepubliceerd wil.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je het artikel nu gelezen of niet?
Dan hebben de media precies bereikt wat ze willen, lekker iemand zwart maken op basis van leugens welke hij netjes in het artikel ontkracht met feiten die gewoon te checken zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:08 schreef simmu het volgende:
[..]
nee. en dat ga ik niet doen ook. want ik heb totaal geen interesse hierin. zoals gezegd: ik vind al die lui die hier nu over ruzieen op onbeschofte manier walgelijk. en ik ga al zeker niet ziten neuzen in iemands dagboek terwijl die persoon dat dagboek niet gepubliceerd wil.
fatsoen, dat moet je doen. don't feed the troll. geef idioten toch geen platform. enzo.
Ah ik had het stuk wel gelezen, maar niet gezien dat er een pagina uit het PV onder geplakt was. Ik heb die pagina nu ook gelezen en ik ben niet onder de indruk. Ik zie veel emotie en weinig feiten:quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen? Nee dus, anders had je de orginele aangifte gewoon kunnen zien.
Dat komt niet op mij over als een aangifte van iemand die de feiten aan zijn kant weet, maar meer als iemand die vooral heel veel lawaai maakt.quote:... de uitzending van 6 november 2013 van De Wereld Draait Door was wellicht de meest smerige vorm van smaad en laster, ooit vertoond op de Nederlandse TV. Peter R. de Vries mocht helemaal leeglopen over Wim Dankbaar, zonder dat de DWDD-redactie Wim Dankbaar heeft gebeld of uitgenodigd voor wederhoor. ...
Nou ja.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah ik had het stuk wel gelezen, maar niet gezien dat er een pagina uit het PV onder geplakt was. Ik heb die pagina nu ook gelezen en ik ben niet onder de indruk. Ik zie veel emotie en weinig feiten:
[..]
Dat komt niet op mij over als een aangifte van iemand die de feiten aan zijn kant weet, maar meer als iemand die vooral heel veel lawaai maakt.
tsja. dan had hij geen delen van dat dagboek er in op moeten nemen. echt niet te geloven hoe mensen zo'n onbeschofte aktie nog goedpraten ook. zoiets als dit? dat doe je gewoon niet. ik ben wat dat betreft wellicht een beetje eenvoudig, maar voor mij is het gewoon zo eenvoudig: als je je zelf verlaagd door zulke akties als andermans dagboek publiceren terwijl de eigenaar dat nadrukkelijk niet wil, dan heb je de shit gewoon aan jezelf te danken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan hebben de media precies bereikt wat ze willen, lekker iemand zwart maken op basis van leugens welke hij netjes in het artikel ontkracht met feiten die gewoon te checken zijn.
Nee de eigenaar heeft gewoon toestemming gegeven, dat ze dit nu niet meer wil is welliswaar vervelend, maar dat betekend nog niet dat hij niet in ze recht staat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:27 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. dan had hij geen delen van dat dagboek er in op moeten nemen. echt niet te geloven hoe mensen zo'n onbeschofte aktie nog goedpraten ook. zoiets als dit? dat doe je gewoon niet. ik ben wat dat betreft wellicht een beetje eenvoudig, maar voor mij is het gewoon zo eenvoudig: als je je zelf verlaagd door zulke akties als andermans dagboek publiceren terwijl de eigenaar dat nadrukkelijk niet wil, dan heb je de shit gewoon aan jezelf te danken.
Je kan een toestemming toch intrekken?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee de eigenaar heeft gewoon toestemming gegeven, dat ze dit nu niet meer wil is welliswaar vervelend, maar dat betekend nog niet dat hij niet in ze recht staat.
Dat lijkt me niet, als je iets samen overeenkomt dan kun je daar niet zomaar onderuit, dat is hele idee van afspraken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je kan een toestemming toch intrekken?
Als er al echt een overeenkomst is, wat ik ten zeerste betwijfel, dan zou het van fatsoen en medemenselijkheid getuigen de wens van de familie te respecteren, ipv je eigen zin door te drijven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef raptorix het volgende:
Dat lijkt me niet, als je iets samen overeenkomt dan kun je daar niet zomaar onderuit, dat is hele idee van afspraken.
dat ligt een heel stuk genuanceerder dan dat. ik kan met een maat afspreken dat we bij een andere maat het schuurmachineding gaan halen die die andere maat geleend heeft en niet terug wil geven. tsja. als dan die andere maat het alsnog teruggeeft vervalt die hele afspraak. of is het dan opeens gerechtvaardigd om alsnog met maat nr1 naar maat nr2 te gaan en een random schuurmachineding uit zn schuur te trekken dan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, als je iets samen overeenkomt dan kun je daar niet zomaar onderuit, dat is hele idee van afspraken.
Ja maar afspraken liggen toch niet tot het eind der tijden vast? Ik heb mijn ouders gemachtigd op mijn bankrekening. Echter als ik op een goede dag besluit dat ik dat niet wil, trek ik die machtiging in.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een machtiging is heel wat anders, die kan je intrekken, afspraken kun je niet eenzijdig verbreken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja maar afspraken liggen toch niet tot het eind der tijden vast? Ik heb mijn ouders gemachtigd op mijn bankrekening. Echter als ik op een goede dag besluit dat ik dat niet wil, trek ik die machtiging in.
tuurlijk wel. als ik volgende week afspreek bij een vergadering te zijn en dan ziek ben, dan kan ik prima eenzijdig die afspraak verbeken door te zeggen dat ik niet kom. ik kan afspreken met webwinkel X dat ik product Y van ze koop en dan als ik het ontvang gewoon terugsturen. en zo kan ik nog wel tig voorbeelden bedenken waarin afspraken gemaakt worden die evengoed verbroken kunnen worden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een machtiging is heel wat anders, die kan je intrekken, afspraken kun je niet eenzijdig verbreken.
Overigens ben ik het eens hoor dat het niet netjes is, maar dat is wel een andere discussie.
Mafkees.quote:DE BELANGEN ZIJN NU ZO GROOT EN DE HYSTERIE GRIJPT ZO SNEL OM ZICH HEEN, DAT DE GRENZEN TUSSEN DE MEELOPERS EN HET ECHTE VERZET GLASHELDER AAN HET LICHT KOMEN * SITUATIE PRECIES EENDER MET NEDERLAND NA DE INVAL VAN DE DUITSERS IN 1940 * DAT KLOPT OOK: OOK NU ZITTEN WE IN EEN PROCES VAN EEN FASCISTISCHE MACHTSOVERNAME
NIBURU.CO HAAKT AF ALS LID VAN THE RESISTANCE NA ‘INTIMIDATIES EN DREIGINGEN’ DOOR DE MACHT EN VERWIJDERT LINKEN MET DEZE SITE EN MARTIN VRIJLAND
ik moest lachenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:14 schreef Copycat het volgende:
Ondertussen voelt Kat zich al het meisje met het rode haar:
[..]
Mafkees.
Het grootste gedeelte van het dagboek is geschreven toen de dader nog niet gepakt was, mogelijk dat ze wat mensen onterecht beschuldigd in haar dagboek en dat niet gepubliceerd wil zien.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:16 schreef Samuray13 het volgende:
De moeder krabbelt terug, mogelijk is er door bepaalde mensen met haar gesproken. Zoals een laf trutje betaamt.
Aluhoedje.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mafkees.
Ergens ook wel komisch allemaal weer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mafkees.
Wat een nonsens, de zaak is opgelost, zij heeft het geschreven toen en niet opgelost was en in haar wanhoop onder invloed was geraakt van de verhalen van Dankbaar & Co.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:16 schreef Samuray13 het volgende:
De moeder krabbelt terug, mogelijk is er door bepaalde mensen met haar gesproken. Zoals een laf trutje betaamt.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 07:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat dom nonsens, de zaak is opgelost, zij heeft het geschreven toen en niet opgelost was en in haar wanhoop onder invloed was geraakt van de verhalen van Dankbaar & Co.
Nu wil Dankbaar het dagboek nog publiceren om zijn gelijk te "bewijzen" omtrent zijn theorieën die zij destijds geloofde.
Het heeft niets met laf te maken, meer met iemand die door de waarheid ontsnapt is aan de bijna sekte-achtige hersenspoeling van Dankbaar.
Als moeder van een vermoord kind wil je graag weten wie je voor de dood van af kind verantwoordelijk kunt houden, en als daar geen bevredigend antwoord op komt en een Dankbaar komt met een theorie die jij in je verdriet wel kunt volgen dan zijn er mensen die daar in meegaan, moeten ze eeuwig gestraft worden voor het feit dat ze zich hebben laten beïnvloeden?
Zoek eens op hoelang de moeder van Christel Ambrosius woest was omdat de moordenaars van haar dochter vrijgelaten en onschuldig verklaard waren, die heeft tot de veroordeling van Ronald Pieper nodig gehad om de waarheid te accepteren, namelijk dat Viets en du Bois het niet gedaan hadden.
Zowel in die zaak als deze kwam de moordenaar vrijwel onverwachts maar door DNA-bewijs aan het licht, zo'n ouder die tot dan toe altijd heeft gestreden het gelijk voor haar waarheid te krijgen moet door de waarheid dan ineens een 180 graden draai maken, en die leugen die ze jaren als waarheid hebben gezien loslaten.
Waarom zou een ander, dan nog "recht hebben" de gedachten van die ouder van voor de zaak opgelost werd te publiceren.
Dankbaar is gewoon een misselijke vent door zo misbruik te maken van een vrouw die door haar verdriet de weg kwijt is, en dat te willen blijven doen nu ze de weg weer heeft gevonden.
Preciesquote:Op zaterdag 16 november 2013 07:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een nonsens, de zaak is opgelost, zij heeft het geschreven toen en niet opgelost was en in haar wanhoop onder invloed was geraakt van de verhalen van Dankbaar & Co.
Nu wil Dankbaar het dagboek nog publiceren om zijn gelijk te "bewijzen" omtrent zijn theorieën die zij destijds geloofde.
Het heeft niets met laf te maken, meer met iemand die door de waarheid ontsnapt is aan de bijna sekte-achtige hersenspoeling van Dankbaar.
Als moeder van een vermoord kind wil je graag weten wie je voor de dood van je kind verantwoordelijk kunt houden, en als daar geen bevredigend antwoord op komt en een Dankbaar komt met een theorie die jij in je verdriet wel kunt volgen dan zijn er mensen die daar in meegaan, moeten ze eeuwig gestraft worden voor het feit dat ze zich hebben laten beïnvloeden?
Zoek eens op hoelang de moeder van Christel Ambrosius woest was omdat de moordenaars van haar dochter vrijgelaten en onschuldig verklaard waren, die heeft tot de veroordeling van Ronald Pieper nodig gehad om de waarheid te accepteren, namelijk dat Viets en du Bois het niet gedaan hadden.
Zowel in die zaak als deze kwam de moordenaar vrijwel onverwachts maar door DNA-bewijs aan het licht, zo'n ouder die tot dan toe altijd heeft gestreden het gelijk voor haar waarheid te krijgen moet door de waarheid dan ineens een 180 graden draai maken, en die leugen die ze jaren als waarheid hebben gezien loslaten.
Waarom zou een ander, dan nog "recht hebben" de gedachten van die ouder van voor de zaak opgelost werd te publiceren.
Dankbaar is gewoon een misselijke vent door zo misbruik te maken van een vrouw die door haar verdriet de weg kwijt is, en dat te willen blijven doen nu ze de weg weer heeft gevonden.
Precies. Een hysterische, geschifte gek.quote:Op zaterdag 16 november 2013 07:26 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop voor je dat die dertien in je naam voor je leeftijd staat. Anders ben je nog sneuer.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:26 schreef Samuray13 het volgende:
Ze is een laf sletje die voor druk buigt.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat die dertien in je naam voor je leeftijd staat. Anders ben je nog sneuer.
Zo vreemd waren die elementen niet, je kunt alleen in je frustratie, verdriet en wanhoop wel dingen gaan geloven die anderen je aanreiken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:26 schreef Samuray13 het volgende:
Die moeder ging met Dankbaar lange tijd in zee omdat de moord op haar dochter allerlei vreemde elementen had.
Pas recent maakt ze nu bezwaar tegen houding Dankbaar. Het is logisch om te denken dat mensen om haar de boel aan het sturen zijn.
Ze is een laf sletje die voor druk buigt.
Zo krijgt die man (Vaatstra) toch nooit rust?quote:Vader Vaatstra eist 2,5 ton van Jasper S.
De vader van de vermoorde Marianne Vaatstra eist 250.000 euro schadevergoeding van Jasper S., de moordenaar van zijn dochter. De claim wordt niet ingediend als smartengeld voor een nabestaande, zegt zijn advocaat John Beer vandaag in De Telegraaf.
'Hier is Bauke Vaatstra overduidelijk zelf slachtoffer. Hij heeft het lichaam van zijn dochter destijds aangetroffen in het weiland in Veenklooster. Een deskundige heeft vastgesteld dat Mariannes vader daardoor grote psychische schade opliep', aldus Beer.
Bovendien speelt volgens de advocaat mee dat S. lang heeft gezwegen. 'S. gaf willens en wetens jarenlang zijn identiteit niet prijs om zijn eigen huid te redden. Voor Bauke Vaatstra zijn het verschrikkelijke jaren geweest. S. heeft het verwerkingsproces bij mijn cliënt lange tijd zwaar gefrustreerd.'
Erg hoog
Beer noemt het bedrag van 250.000 euro 'erg hoog'. 'Maar ik ben van mening dat deze zaak aan alle criteria voldoet. Bovendien is het smartengeld dat in ons land wordt toegekend wel heel erg bescheiden en kan dat stukken ruimer.'
S. werd eerder dit jaar veroordeeld tot 18 jaar celstraf voor de moord in 1999, nadat hij als verdachte in beeld was gekomen bij een een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek.
Bron: Volkskrant
Dat krijgen ouders van omgebrachte kinderen sowieso niet echt meer.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo krijgt die man (Vaatstra) toch nooit rust?
En die krijgen in andere gevallen ook geen 2,5 ton schadevergoeding.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat krijgen ouders van omgebrachte kinderen sowieso niet echt meer.
Woont die (ex)vrouw van Jasper daar eigenlijk nog?
Ik zeg ook niet dat ik er achter sta.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En die krijgen in andere gevallen ook geen 2,5 ton schadevergoeding.
De vader van Marianne ook niet, we moeten eerst maar eens zien wat er daadwerkelijk toegekend gaat worden.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En die krijgen in andere gevallen ook geen 2,5 ton schadevergoeding.
quote:Rechter verbiedt publicatie dagboek moeder Vaatstra
Publicist Wim Dankbaar en uitgever Hans Mauritz mogen de dagboekaantekeningen van de moeder van de in 1999 omgebrachte Marianne Vaatstra niet publiceren.
Dit heeft de kortgedingrechter in Haarlem woensdag besloten in een zaak die de moeder, Maaike Terpstra, tegen het tweetal had aangespannen. Dankbaar en Mauritz wilden de dagboeknotities gebruiken voor een boek waaraan zij werken. Hierin willen zij uiteenzetten dat de dit jaar veroordeelde Jasper S. niet de moordenaar van Vaatstra kan zijn. De notities zouden die theorie ondersteunen, maar dateren van ver voor de aanhouding van S.
Volgens de kortgedingrechter vallen de dagboeknotities onder het auteursrecht. De enige die daarom uit het dagboek mag publiceren is Terpstra zelf. Zolang zij geen toestemming geeft, mogen Dankbaar en Mauritz passages uit het dagboek niet opnemen in het boek waaraan zij werken, aldus de kortgedingrechter.
Toestemming
De beslissing van de rechter is in lijn met hetgeen Terpstra's advocaat Yehudi Moszkowicz vorige week bij de rechtbank in Haarlem betoogde. Daar kwam toen aan het licht dat Terpstra Dankbaar en Mauritz nooit rechtstreeks en zwart op wit toestemming heeft gegeven uit haar dagboek te publiceren. De permissie kwam mondeling via een vriendin van Terpstra, die Dankbaar ook het dagboek in handen had gespeeld.
Dankbaar en Mauritz moeten binnen twee dagen alle papieren en digitale versies van het dagboek inleveren bij Moszkowicz. Ook moeten alle citaten uit het dagboek die al prijken op een website van Dankbaar binnen twee dagen zijn verwijderd. De twee riskeren een boete van 1000 euro per dag als zij zich daar niet aan houden.
De rechter wees de eis op een voorschot van 50.000 euro immateriële schadevergoeding af. Moszkowicz had daarom gevraagd, omdat bij zijn cliënt volgens hem voortdurend 'oude wonden worden opengereten' en haar rustige oude dag is 'verziekt' door de 'beangstigende vasthoudendheid' van Dankbaar.
Bron: Volkskrant
quote:Extra zuur voor Wim is dat hij meer dan 6200 euro aan proceskosten mag betalen. Dat is vermoedelijk veel meer dan het boek ooit zal opbrengen. Een lichtpuntje: de Facebook-pagina mag blijven.
Uiteraard. Vriendje van Demmink en van Friso.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:52 schreef Re het volgende:
de rechter zit natuurlijk in het grote doofpotcomplot
Moeder heeft het uitgeleend toen er nog geen dader was.... inmiddels is die er wel, heeft bekend en is veroordeeld, dat Dankbaar liever heeft dat moeder op zijn route van doofpotaffaires en gerechtelijke dwalingen was blijven hangen is jammer voor Dankbaar, maar de speurtocht naar een dader kan gestaakt worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:56 schreef theguyver het volgende:
als ik het goed begrijp heeft de moeder toestemming verleend voor het dagboek voor onderzoek en wat publicaties er van.
Ik neem aan dat de moeder niet bedoeld heeft dat het hele dagboek nu als boekvorm beschikbaar zou zijn.
De moeder heeft het dagboek juist uitgeleend om de daadwerkelijke dader te achterhalen.
Niet dat deze Wim daar Dankbaar gebruik van maakt en er een slaatje uit wil slaan.
Ik vind de klacht zeer terrecht.
( wat een klote achternaam van die wim btw.. )
Nee. Ze had het uitgeleend aan een vriendin, die het dagboek heeft doorgespeeld aan Dankbaar c.s.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:56 schreef theguyver het volgende:
als ik het goed begrijp heeft de moeder toestemming verleend voor het dagboek voor onderzoek en wat publicaties er van.
Ik neem aan dat de moeder niet bedoeld heeft dat het hele dagboek nu als boekvorm beschikbaar zou zijn.
De moeder heeft het dagboek juist uitgeleend om de daadwerkelijke dader te achterhalen.
Niet dat deze Wim daar Dankbaar gebruik van maakt en er een slaatje uit wil slaan.
Ik vind de klacht zeer terrecht.
( wat een klote achternaam van die wim btw.. )
quote:Geen toestemming publicatie dagboek moeder Vaatstra
Publicist Wim Dankbaar heeft van de moeder van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra nooit rechtstreeks en zwart op wit toestemming gekregen uit haar dagboek te publiceren. Dit bleek vandaag tijdens een kort geding voor de rechtbank in Haarlem dat de moeder, Maaike Terpstra, tegen Dankbaar en uitgever Hans Mauritz had aangespannen.
Met de procedure wil Terpstra voorkomen dat haar dagboekaantekeningen onderdeel worden van een boek waaraan Dankbaar en Mauritz werken. In het boek wil Dankbaar uiteenzetten dat in zijn ogen de dit jaar veroordeelde Jasper S. niet de moordenaar van Vaatstra is.
'Dagboeknotities vallen onde auteursrecht'
De dagboekaantekeningen dateren van ver voor de aanhouding van S. en geven volgens Terpstra's adcocaat Yehudi Moszkowicz inzage in 'haar diepste gevoelens en ergste momenten van wanhoop in die periode, toen elke strohalm werd aangegrepen die tot een oplossing van de zaak kon leiden'. Volgens hem vallen de dagboeknotities onder het auteursrecht en mogen ze zonder toestemming niet worden gepubliceerd.
'Moeder onder curatele bij ex-man'
Dankbaar zei voor de rechter dat het publicatieverbod 'nooit uit de koker van Maaike zelf kan komen. Onze relatie is er een van wederzijds respect en bewondering.' Volgens zowel Dankbaar als Mauritz staat Terpstra 'onder curatele' van haar ex-man Bauke Vaatstra en haar kinderen.
Dankbaar moest wel toegeven dat hij nooit direct toestemming van Terpstra heeft gekregen om de aantekeningen te publiceren. Die kwam mondeling via de vriendin die hem ook het dagboek in handen speelde, slechts met de kanttekening dat privézaken erbuiten moesten blijven.
Schadevergoeding van 50.000 euro
Moszkowicz eiste namens zijn cliënte behalve een publicatieverbod en teruggave van alle transcripties van het dagboek een contactverbod en een voorschot op een immateriële schadevergoeding van 50.000 euro. Volgens hem worden bij zijn cliënt voortdurend 'oude wonden opengereten' en wordt haar rustige oude dag 'verziekt' door de 'beangstigende vasthoudendheid van Dankbaar. 'Ze heeft hem gesmeekt op te houden, maar hij gaat gewoon door.' Uitspraak 18 december.
Bron: AD
Dus deze Wim heeft ook nog eens gelogen..quote:Op woensdag 18 december 2013 16:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Ze had het uitgeleend aan een vriendin, die het dagboek heeft doorgespeeld aan Dankbaar c.s.
Moeder heeft nooit toestemming gegeven voor publicatie:
[..]
Kort gezegd, kan mijnheer er niet Dankbaar een commerciële sla uit slaan en gelukkig maar...quote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus deze Wim heeft ook nog eens gelogen..![]()
Wat een![]()
Die kwam mondeling via de vriendin die hem ook het dagboek in handen speelde, slechts met de kanttekening dat privézaken erbuiten moesten blijven.
Kort gezecht, mag hij dus niks publiceren.
Ik vind een dagboek heel erg prive.![]()
Mooiquote:Op woensdag 18 december 2013 16:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kort gezegd, kan mijnheer er niet Dankbaar een commerciële sla uit slaan en gelukkig maar...
Komt wel goed, volgens de Telegraaf althans: http://www.telegraaf.nl/b(...)nst_Jasper_S.__.htmlquote:Op woensdag 4 december 2013 10:35 schreef Leandra het volgende:
dus als Jasper niet vermogend genoeg is wordt het betaald door? De gemeenschap?
Inderdaad ja.quote:
Die was er toch al niet. Het is toch algemeen bekend dat de hooivork- en fakkelbrigade omtrent het AZC bij haar vandaan kwam ? Ze was geen racist want ze at ook wel eens Chinees, zoiets.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat dat dagboek door die complotdenkers als 'bewijs' wordt gebruikt
41 pagina's eigenlijk enkel over wat voor een hufter Spencer wel niet is, en dat het toch vooral een allochtoon moet zijn. Er wordt >130 keer gesproken over AZC en Asielzoekers, dat is ruim 3 keer per pagina.
Ik kan me voorstellen dat Vaatstra dit niet publiek wil hebben, het laat geen hele beste indruk van haar achter.
Gezien de staat waarin ze toen verkeerde, allemaal best begrijpelijk of in ieder geval verklaarbaar. Maar het bewijst inderdaad geen ene flikker wat de door verdriet overmande moeder in al haar wanhoop denkt of zich door malloten als Dankbaar laat aanpraten. Dat ze denken dat dat wel zo is, zegt al genoeg over het gebrek aan logische redenatie van deze mensen. Die lui verdienen het bijna om door barbaarse asielzoekers vermoord te worden, nadat ze eerst door hooggeplaatste satanisten zijn verkracht.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
41 pagina's eigenlijk enkel over wat voor een hufter Spencer wel niet is, en dat het toch vooral een allochtoon moet zijn. Er wordt >130 keer gesproken over AZC en Asielzoekers, dat is ruim 3 keer per pagina.
Ik kan me voorstellen dat Vaatstra dit niet publiek wil hebben, het laat geen hele beste indruk van haar achter.
Dat vind ik eigenlijk nog een van de smerigste 'bijzaken' aan deze hele affaire: nooit ook maar één woord van serieuze excuses aan het adres van dat AZC gehoord. Racisme in de zuiverste zin van het woord, maar ach, volgens sommigen 'bestaat dat niet' in NL.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tsja...quote:Ik kan me voorstellen dat Vaatstra dit niet publiek wil hebben, het laat geen hele beste indruk van haar achter.
Dat laatste was de impressie die ik had; maar als ik zo door dat dagboek heen scroll, krijg ik vooral de indruk dat, wat gelly ook aangeeft, het vooral bij haarzelf vandaan kwam.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk nog een van de smerigste 'bijzaken' aan deze hele affaire: nooit ook maar één woord van serieuze excuses aan het adres van dat AZC gehoord. Racisme in de zuiverste zin van het woord, maar ach, volgens sommigen 'bestaat dat niet' in NL.
[..]
Tsja...
Nou vind ik wel dat je in ogenschouw moet nemen dat mevrouw Vaatstra destijds waarschijnlijk wel werd 'meegezogen' in die beschuldigingen uit pure wanhoop en onwetendheid over wat er met haar dochter was gebeurd, maar fraai is het natuurlijk niet.
Laat ik het dan zó zeggen: ik probeer haar nog het voordeel van de twijfel te gunnen, gezien de omstandigheden. Maar dat dat volk in dat dorp niet helemaal fris is als het gaat om een racistische inslag, dat staat voor mij wel vast...quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat laatste was de impressie die ik had; maar als ik zo door dat dagboek heen scroll, krijg ik vooral de indruk dat, wat gelly ook aangeeft, het vooral bij haarzelf vandaan kwam.
Ik denk dat de recherche horendol werd van zowat dat hele dorp, die al direct klaar stonden met hun veroordelingen richting dat AZC.quote:Ik kan mij voorstellen dat de recherche horendol werd van mevrouw Vaatstra.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:26 schreef Leandra het volgende:
Zo vreemd was dat echter niet gezien het feit dat haar keel doorgesneden was, dat is zo onNederlands dat je je bijna moest afvragen of het een daderspoor was of als zodanig bewust gedaan was.
quote:Jasper S. wil schade niet vergoeden
De moordenaar van Marianne Vaatstra,
Jasper S.,weigert de 250.000 euro
schadevergoeding te betalen die haar
vader Bauke via de rechter eist.Dat
meldt het Dagblad van het Noorden.
De advocaat van S.,Ernst Muller,zegt
dat zijn cliënt zich tegen de vordering
verzet.Omdat de zaak nog onder de
rechter is,wil hij verder niets kwijt.
Eerder noemde Muller een kwart miljoen
euro "een exhorbitant hoog bedrag".
Bauke Vaatstra eist de vergoeding onder
meer omdat S.jarenlang zweeg over de
moord die hij in 1999 pleegde.Hij liep
pas tegen de lamp na een grootschalig
dna-onderzoek.
Het dorp had in die tijd inderdaad een collectieve tunnelvisie mede aangevoerd door de familie Vaatstraquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:26 schreef Leandra het volgende:
Zo vreemd was dat echter niet gezien het feit dat haar keel doorgesneden was, dat is zo onNederlands dat je je bijna moest afvragen of het een daderspoor was of als zodanig bewust gedaan was.
Wat een nonsens, toen Maaike ( en Bauke) begon met schrijven kende ze Wim Dankbaar niet . Zelfs niet toen ze klaar was met haar tweede dagboekje.quote:Op zaterdag 16 november 2013 07:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een nonsens, de zaak is opgelost, zij heeft het geschreven toen en niet opgelost was en in haar wanhoop onder invloed was geraakt van de verhalen van Dankbaar & Co.
Hij heeft per abuis het verkeerde DNA afgestaan.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:57 schreef Lutalo het volgende:
Misschien komt Jasper tot het besef dat hij niet de dader is.
Yep. Nadat hij het dagboek las dat een in- en inverdrietige moeder in al haar wanhoop en frustratie schreef, begreep hij hoe de vork wel in de steel zat. Demmink heeft Jaspers DNA gestolen. Gelukkig is Willem Dankbaar zo zuiver op de graat om dat in wanhoop gedrenkte persoonlijk leed verder niet uit te buiten, geheel tegen de wens van deze moeder in. Een moeder die inmiddels ook door Demmink is gehersenspoeld zodat ze gelooft in de schuld van Jasper.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:17 schreef TitusPullo het volgende:
Hij heeft per abuis het verkeerde DNA afgestaan.
Complottheorieën zouden voornamelijk komisch zijn als de aanhangers ervan niet zo zouden parasiteren op nabestaanden van ernstige misdrijven.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yep. Nadat hij het dagboek las dat een in- en inverdrietige moeder in al haar wanhoop en frustratie schreef, begreep hij hoe de vork wel in de steel zat. Demmink heeft Jaspers DNA gestolen. Gelukkig is Willem Dankbaar zo zuiver op de graat om dat in wanhoop gedrenkte persoonlijk leed verder niet uit te buiten, geheel tegen de wens van deze moeder in. Een moeder die inmiddels ook door Demmink is gehersenspoeld zodat ze gelooft in de schuld van Jasper.
Zelfkennis is de beste kennis!quote:Op zondag 8 juni 2014 14:49 schreef Synthercell het volgende:
(leugenaars praten zich eruit door enorme hoeveelheden gebrabbel)
quote:Op zondag 8 juni 2014 14:49 schreef Synthercell het volgende:
Er is een reden dat er zoveel' complotdenkers' zijn ontstaan de laatste zeg vijftien jaar.
Het is op zich wel grappig, ze zien overal een complot in.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:49 schreef Synthercell het volgende:
Er is een reden dat er zoveel' complotdenkers' zijn ontstaan de laatste zeg vijftien jaar. Dat is dat veel zaken en gebeurtenissen en verhalen complotterig, dus duister zijn, er wordt veel gelogen, gemanipuleerd en geroddeld, de harde feiten en wetenschap lijken steeds minder te serieus te worden genomen, het blijft opvallend veel bij alleen woorden, en hoe meer woorden hoe meer er wordt gelogen (leugenaars praten zich eruit door enorme hoeveelheden gebrabbel)
quote:Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:
De opkomst van internet draagt er idd toe bij dat mensen zelf dingen kunnen opzoeken. Ze zijn niet meer alleen afhankelijk van wat de kranten schrijven en wat via tv binnenkomt.
Of je nu de koppen in de Volkskrant, Telegraaf, Ad of een regionale krant leest, ze zijn vaak hetzelfde, ze komen uit 1 bron.
Is er nog tijd en gelegenheid (geld) voor journalisten zich te verdiepen in een zaak? En mogen ze dan schrijven wat ze willen?
Het staat in de krant DUS het is waar, geldt niet meer.
Internet geeft mensen de gelegenheid dingen van een andere ( onderbelichte of niet genoemde ) kant te bekijken.
Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Zo ook bij bijv. het NFI.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op.
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz.
En zeker niet als er grote ( persoonlijke) belangen zijn. Wie de meeste macht heeft, kan onderzoek en berichtgeving sturen.
Dat internet mensen de gelegenheid geeft hun verhaal te doen dat door bijv. politie niet gelooft wordt, is alleen maar goed.
Via internet kom je dingen tegen waar je nooit van gehoord hebt, wat je nooit geweten zou hebben als je alleen maar de krant leest.
De vetgemaakte zinsnede suggereert dat je het over feiten hebt, maar het zijn maar hoogst zelden feiten, eerder suggestieve en onverifieerbare theorieën.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:
...
Via internet kom je dingen tegen waar je nooit van gehoord hebt, wat je nooit geweten zou hebben als je alleen maar de krant leest.
Wel jammer dat een groep die zegt "onafhankelijk" te zijn vervolgens weer volledig afhankelijk is van de complot-goeroe Wim Dankbaarquote:Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:
De opkomst van internet draagt er idd toe bij dat mensen zelf dingen kunnen opzoeken. Ze zijn niet meer alleen afhankelijk van wat de kranten schrijven en wat via tv binnenkomt.
Die hebben geen van allen iets te danken aan het Internet.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:
Of je nu de koppen in de Volkskrant, Telegraaf, Ad of een regionale krant leest, ze zijn vaak hetzelfde, ze komen uit 1 bron.
Is er nog tijd en gelegenheid (geld) voor journalisten zich te verdiepen in een zaak? En mogen ze dan schrijven wat ze willen?
Internet geeft mensen de gelegenheid dingen van een andere ( onderbelichte of niet genoemde ) kant te bekijken.
Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op.
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz.
En zeker niet als er grote ( persoonlijke) belangen zijn. Wie de meeste macht heeft, kan onderzoek en berichtgeving sturen.
Dat internet mensen de gelegenheid geeft hun verhaal te doen dat door bijv. politie niet gelooft wordt, is alleen maar goed.
Nee, tuurlijk niet. De complotters zeggen het DUS het is waar.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:
Wat bedoel je in godsnaam met vroeger? Zoals gezegd: de mensen die jij noemt, hebben niets aan het Internet te danken.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef Lutalo het volgende:
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz."
Deze namen slaan hierop:
"Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op."
Als ik ergens over mee wil praten lees ik links,rechts, voor en achter natuurlijk, stel ( mezelf) vragen, laat mijn gezond verstand werken, denk logisch na en bepaal dan mijn standpunt. Dwz als ik ergens over mee wilt praten en pretendeer te weten hoe iets in elkaar steekt.Wat niet wil zegen dat ik daar koste wat kost aan vast houdt en ook best met vragen blijf zitten.
Als de overheid zo oneerlijk is waarom hebben ze dan de commissie Posthumus (1 en 2) in het leven geroepen?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef Lutalo het volgende:
Deze namen slaan hierop:
"Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op."
Kun je bij benadering omschrijven welke tijd dat was? En werd er toen nooit gepubliceerd over flaters van politie en justitie? Over rechterlijke dwalingen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:50 schreef Lutalo het volgende:
Met 'vroeger' bedoel ik de tijd dat je er zonder meer van uit ging dat wat in de krant stond waar was, geen twijfel mogelijk.
Maar misschien geldt dat voor een aantal mensen nog steeds wel.
Ja, zo veel was al duidelijk, maar voor de derde keer: dat heeft niets met informatievergaring op het Internet te maken.quote:Zoals gezegd, de mensen die ik noem hebben met (opzettelijke) fouten te maken gehad.
Bronquote:Vanochtend vroeg tikte Barracuda alvast dit regeltje: 'De Vaatstra-plotters zullen vandaag wel concluderen dat Jasper S. eindelijk in verzet is gekomen tegen zijn veroordeling'. Om daarna rustig af te wachten.
Jasper weigert namelijk schadevergoeding van een kwart miljoen euro te betalen aan Bauke Vaatstra. De argumenten daarvoor zijn niet bekend, dus daar kunnen plotters weer voordeel uit putten.
Vader Vaatstra liep naar eigen zeggen psychische schade op, mede door het lange zwijgen van S.. Die schade moet volgens zijn advocaat John Beers tot uitdrukking komen in smartengeld. Beers blijkt al eerder voor een kwart miljoen euro beslag te hebben gelegd op de boerderij van S. in Oudwoude om de claim kracht bij te zetten. Die boerderij is inmiddels verkocht voor bijna 1,5 miljoen euro. Aangezien op het pand nog een hypotheek zat van een half miljoen euro, zou S. zou een miljoen euro winst hebben gemaakt. Komende week staan beide partijen voor civiele rechter in Leeuwarden.
Tegen elven verscheen de eerste plotter die het wereldnieuws bekend maakte in Vaatstra plotterkippenhok Rechtiskrom. 'Hebben jullie het laatste nieuws al gelezen? Jasper weigert Bauke Vaatstra de 250.000 euro te betalen. En hij heeft een nieuwe advocaat Ernst Muller. De advocaat wil niet de reden bekend maken. Zou Jasper het boek hebben gelezen? En wakker zijn geworden?'
We zien het al voor ons: Jasper die met rode oortjes het boek van Wim en Hans heeft gelezen, ineens aan zijn eigen verklaring is gaan twijfelen en Jan Vlug aan de kant schuift. De doorbraak is nu echt op komst!
Het was toch al lachen de laatste dagen in het Vaatstra plotterkippenhok. Geen plotter die eens op het idee komt om Jasper in de gevangenis op te zoeken en onder vier ogen te vragen of hij het nu echt heeft gedaan. Nee, een beetje plotterd kruipt liever op veilige afstand in het hoofd van Jasper en gaat dan aan zijn achterban uitleggen wat hij gedacht, gezegd en gedaan zou hebben.
'Het is ook bekend dat er soms mensen zijn die om welke reden dan ook een moord bekennen die ze niet gepleegd hebben.' Yep, maar in dit geval was er ook nog een honderd procent DNA-match. Maar wacht eens even: 'Een 100% DNA-match bestaat niet. Zelfs als twee profielen gemaakt worden van een en dezelfde persoon onder de meest schone omstandigheden dan blijft er een kans dat de match een toeval is.'
Barracuda durft te wedden dat als morgen Joris Demmink via een 100 procent DNA match wordt gekoppeld aan een vermeend slachtoffertje, plotters bovenstaande argumenten niet uit hun hoed toveren.
Niet dat het verstandig is om in het kippenhok hierover kritische geluiden te laten horen. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect als wanneer in de zwartekousenkerk iemand openlijk twijfelt aan het bestaan van het Opperwezen. Die staat binnen de kortste keren met pek en veren op de markt van Spakenburg. Zo werd de Gelderse Teun zowat besprongen toen hij een paar kritische vragen stelde. Standaard laat Wim Dankbaar dan altijd zijn adres en telefoonnummer achter voor een stevige breinmassage.
Zoals ook de volledige Noordelijke Dagblad Combinatie besmet en corrupt werd verklaard omdat ze geen aandacht aan het complotboek wilden schenken. Barracuda vreest dat reaguurder Erik het beter heeft begrepen: 'Teun heeft een paar goede punten. Maar eigenlijk doet het er niet toe. De zaak is gesloten. De dader zit vast. En door de aanvallen van Wim op de echte media is er effectief geen enkel podium meer voor Wim en Hans. Jaren werk teniet gedaan omdat Wim zich niet kan gedragen tegenover rechters en echte journalisten.' De reactie was binnen een uur weggepoetst.
quote:Op maandag 11 november 2013 18:10 schreef El_Thijs het volgende:
Ik vind het persoonlijk nog steeds belachelijk dat Dankbaar dit geflikt heeft over de rug van de moeder heen. Alleen om zijn theorie door te drukken gebruikt hij dat dagboek wat een privé-eigendom is.
Ik krijg steeds meer het idee dat dit een grote publiciteitsstunt is voor die man.
Smerig, succes behalen over het leed van anderen. BahLijkenpikkers en profiteurs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Dankbaar of een van zijn adepten hier gaat zitten doen alsof dit de zoveelste justitiële blunder is dan krijg je dat.quote:
In ieder geval meer desinformatie. Zie alle op louter speculaties gestoelde en niet door feiten onderbouwde complottheorieën.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:47 schreef Lutalo het volgende:
:-) Nee, die tekst krijg je er zomaar gratis en voor niks bij.
Wat betreft de Vaatstra 'zaak' is meer info te vinden op internet, dan in krant te lezen en op tv te zien en horen was.
We vergeten bijna wie er destijds een luis in de pels van Justitie was en van begin af aan al grote twijfels plaatste over het onderzoek in de zaak Vaaststra; Peter R de Vries.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In ieder geval meer desinformatie. Zie alle op louter speculaties gestoelde en niet door feiten onderbouwde complottheorieën.
Waar leidt jij uit af dat alles wat je er op internet over vindt louter speculatie is?quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In ieder geval meer desinformatie. Zie alle op louter speculaties gestoelde en niet door feiten onderbouwde theorieën.
Dit is wel een heel merkwaardige vraag. Ten eerste is het niet gek als mensen terecht iets aannemen, ten tweede doet niemand het voorkomen alsof alle ambtenaren even capabel en gewetensvol zijn. De politie vertoont sterk de neiging om zich vast te bijten in een bepaalde verdachte en louter te zoeken naar bewijzen van diens schuld, als hij eenmaal in een kwaad daglicht is komen te staan. Dat is een institutioneel gebrek, dat kan worden uitgebuit door mensen die te kwader trouw zijn.quote:Is het dan gek dat er lieden zijn die er terecht vanuit gaan dat de werknemers bij Justitie/politie ook maar mensen zijn en deze mensen hun werk ook maar als werk zien? Dat er net als op andere plekken in de samenleving, bij Justitie/politie ook arrogante niets ontziende carrieretijgers werken en ook psychopaten? Mensen dus die zaken naar hun hand zullen zetten wanneer dat henzelf beter uitkomt?
Wat doet het ertoe dat zij politieagent is?quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:13 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Waar leidt jij uit af dat alles wat je er op internet over vindt louter speculatie is?
Ik heb toch heel wat verklaringen gelezen, die goed onderbouwd zijn. En ik zou werkelijk niet weten waarom ik de verklaring van Spencer en Wietze hoger aan zou moeten slaan dan die van Verry Bouwer + vriendin, Pier H., Geke Haarsma en een politie agente.
Isabella vertelt ook een overtuigend verhaal.
Je wekt de suggestie dat Peter R. de Vries het deel onder het Youtube filmpje zou hebben gezegd of geschreven, maar waar heb je dat vandaan?quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
We vergeten bijna wie er destijds een luis in de pels van Justitie was en van begin af aan al grote twijfels plaatste over het onderzoek in de zaak Vaaststra; Peter R de Vries.
Wat ik zelf van het hele verhaal vind? Ik vind dat er heel rare dingen gebeurd zijn, er zijn heel tegenstrijdige dingen beweerd door getuigen. En dan dat gebeuren rond die asielzoekers die Marianne kort daarvoor met de dood hadden bedreigd en plotsklaps na de moord door Justitie werden overgebracht naar een ander centrum. Vervolgens werd er 'onderzoek' door Justitie gedaan naar de betreffende asielzoeker, maar dat bleek een totaal ander iemand te zijn. De advocaat van Jasper S heeft direct al publiekelijk gemeld dat zijn client schuldig was, terwijl de rechtzaak nog moest beginnen. Het transcript van de rechtzaak waarbij er zeer suggestieve en sturende vragen door de rechter werden gesteld etc. De rechtzaak over het dagboek waarbij de klager niet komt opdagen en advocaat Mosko een of ander handgeschreven ongedateerd briefje tevoorschijn haalt wat Maaike zou hebben geschreven etc etc.
Er is in deze zaak toch wel heel veel wat niet in de haak is of op zijn minst nogal vreemd is.
Je zou er in een rechtstaat vanuit moeten gaan dat alleen schuldige mensen veroordeeld worden. Als er in deze zaak bewust gemanipuleerd is, zou dat zeker nooit ontdekt mogen worden. We weten dat er in het verleden wel degelijk zaken bewust gemanipuleerd zijn om barbertje te laten hangen en men daar ook valse bekentenissen heeft weten af te dwingen. Ik hoef de bekende zaken toch allemaal niet te noemen? Is het dan gek dat er lieden zijn die er terecht vanuit gaan dat de werknemers bij Justitie/politie ook maar mensen zijn en deze mensen hun werk ook maar als werk zien? Dat er net als op andere plekken in de samenleving, bij Justitie/politie ook arrogante niets ontziende carrieretijgers werken en ook psychopaten? Mensen dus die zaken naar hun hand zullen zetten wanneer dat henzelf beter uitkomt?
Even voor de duidleijkheid; ik beweer niet dat Jasper Steringa onschuldig zou zijn (want dat kan ik helemaal niet weten) maar recente ontwikkelingen rondom creatief knutselwerk op bestelling door oa. het NFI in de Deventer moordzaak en de bewuste manipulatie van telefoontaps in de zaak Robert Horchner waarbij de corrupte politiemensen zomaar vrijuit gaan, hebben mijn vertrouwen in onze rechtsstaat ernstig ondermijnd. Heeft er trouwens iemand al een opgemerkt dat de politie/justitiemedewerkers bij alle zaken waar onterecht veroordeelde daders de bak in gingen, nooit zijn bestraft of zelfs gedegradeerd?
Goede vraag; diverse mogelijke antwoorden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:26 schreef TitusPullo het volgende:
Maar waarom moet de ware toedracht nu worden weggemoffeld?
Of het is natuurlijk mogelijk dat Jasper Steringa gewoon de moordenaar is, zoals hij zelf ook toegegeven heeft.....quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:44 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Goede vraag; diverse mogelijke antwoorden.
Helemaal niet. Alle tekst is gewoon van mijzelf. Filmpje van Peter R is om aan te tonen dat ook hij ooit -terechte- vraagtekens plaatste bij het officiele verhaal omdat er door meerdere mensen al vanaf het begin gelogen is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wekt de suggestie dat Peter R. de Vries het deel onder het Youtube filmpje zou hebben gezegd of geschreven, maar waar heb je dat vandaan?
Beetje onlogisch natuurlijk om dat als reden te geven als reden voor de cover-up vanaf dag 1. ;-)quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het is natuurlijk mogelijk dat Jasper Steringa gewoon de moordenaar is, zoals hij zelf ook toegegeven heeft.....
Beter lezen. Dat zeg ik namelijk niet.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:13 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Waar leidt jij uit af dat alles wat je er op internet over vindt louter speculatie is?
Er is een 100% DNA match, een bekennende verklaring van Jasper S. en hij had informatie die alleen de dader kon hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Even voor de duidleijkheid; ik beweer niet dat Jasper Steringa onschuldig zou zijn (want dat kan ik helemaal niet weten) maar recente ontwikkelingen rondom creatief knutselwerk op bestelling door oa. het NFI in de Deventer moordzaak en de bewuste manipulatie van telefoontaps in de zaak Robert Horchner waarbij de corrupte politiemensen zomaar vrijuit gaan, hebben mijn vertrouwen in onze rechtsstaat ernstig ondermijnd. Heeft er trouwens iemand al een opgemerkt dat de politie/justitiemedewerkers bij alle zaken waar onterecht veroordeelde daders de bak in gingen, nooit zijn bestraft of zelfs gedegradeerd?
Heb je bronnen?quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:33 schreef Lutalo het volgende:
Of en hoe de advocaat Jan Vlug onder druk gezet is om Jasper et laten bekennen, weet ik niet.
@Buster 24: Welke informatie die Jasper verteld heeft was daderinformatie? Ik kan me zo niet heugen dat daarover iets naar buiten is gebracht.
Met een DNA match kan 100% geknoeid zijn.
Wat heeft Peter R. de Vries recht gezet over de asielzoekers? 1 is op 3 mei overgeplaatst naar een ander AZC en 1 is 's avonds 1 mei op een anders dan normale wijze in het grenshospitum aangekomen en vandaar uit na een paar dagen 'verdwenen' ( op het vliegtuig naar Noorwegen gezet).
Dat is juist wel onderbouwd, door bijv. een medewerker vh grenshospitium, door medewerkers vh AZC.
Eén Vandaag heeft enkele jaren terug het gegoochel mat Ali H. laten zien..en het gegoochel van Henk Mous.
Bauke heeft tot een paar jaar terug heel anders over politie en justitie gedacht dan de laatste jaren.
Ik ken maar een paar stukjes uit dat boek en lees vnml dat wat al bekend was van tv uitzendingen enz.
Dan doe mij deze maar http://www.bol.com/nl/p/h(...)ra/9200000022439275/.
Daarin oa het 'gevecht' van Maaike en Bauke om de juiste informatie, hun moedeloosheid, de verklaringen van getuigen waar niks mee gedaan werd of die verdwenen uit het dossier.
Voor velen misschien nieuwe feiten, maar ze zijn al veel langer bekend.
En aan het eind de verklaringen van :
-"Piet" - ongewild- betrokken bij en getuige van de moord
- "De Leeuwarder", vriend en klasgenoot van Piet
- "de visboer", die een vriendendienst bewees ( wat bleek te zijn - de moordenaar een lift geven)
Btw Piet heeft op de eerste dag, 1 mei 1999, het hele verhaal aan de politie bekend.
quote:Zo wordt hierin door Maaike beschreven dat er in oktober/november 1999 (dus ruim 6 maanden na de moord) in Groningen tevergeefs was geprobeerd te pinnen met het bankpasje van Marianne. Op het eerste oog zou dat uiteraard kunnen wijzen op een verdachte inwoner uit de omgeving van de plaats van het delict. Ware het niet dat dit (ingeslikte) pasje nooit meer is ‘teruggevonden’ door de recherche of door die bank en dat ook Jasper Steringa daar nooit mee is geconfronteerd. Hetgeen immers op roofmoord zou wijzen. Nee, Maaike kreeg zelfs (geheel tegen haar eigen overtuiging in) te horen dat zij dat pasje van Marianne inmiddels van de recherche al moest hebben teruggekregen. Maar dat een mogelijke handlanger van de moordenaar (asielzoeker?) dat pasje in Groningen heeft gebruikt is nooit nader onderzocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scratch a liberal and you will find a fascist
Waar is de stellige bewering van een cover-up vanaf dag 1, behalve het verhaal van de complotters op gebaseerd?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Beetje onlogisch natuurlijk om dat als reden te geven als reden voor de cover-up vanaf dag 1. ;-)
Het begon natuurlijk met het verhaal van Spencer en Wietse, die iedere keer weer een ander verhaal op hingen. Later werd die gasten steeds de hand boven het hoofd gehouden (althans naar men beweert). En dat de politie al van begin af aan enkele getuigenverklaringen weigerde te onderzoeken. Ook dat de bewoners dachten aan een moord door asielzoekers, terwijl men het idee had dat de politie en lokale instanties van alles leken te doen om juist niet onderzoek naar asielzoekers te doen. Dat die asielzoeker Marianne met de dood had bedreigd en er al een en ander met die lui was voorgevallen (verkrachting!) maakt het natuurlijk heel aannemelijk dat die er iets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:46 schreef incoherent het volgende:
[..]
Waar is de stellige bewering van een cover-up vanaf dag 1, behalve het verhaal van de complotters op gebaseerd?
Nee, meer een groep mensen die in dezelfde kringetjes verkeren en constant hetzelfde tegen elkaar vertellen, waardoor het natuurlijk steeds geloofwaardiger wordt. En dat wordt ook nog eens gevoed door allerlei flaters, prutswerk en corruptie van politie / justitie / politici in de MSM (Ina Post, Rober Horchner, Fred Spijkers, Zaanse Paskamermoord, Lucia de Berk, Ernst Louwes, Schiedammer Parkmoord, 2 van Putten, etc etc)quote:Is het groepje complotters rond Wim Dankbaar niet een soort van sekte waarvan de sekteleden stuk voor stuk in aanraking zijn geweest met justitie en wraak willen nemen op justitie? Proberen de sekteleden niet iedereen die het niet met hen eens is te pakken te nemen?
Je doet wel zeer stellig alsof het echt waar is, maar enig bewijs is er niet. Zo kun je wel alles beweren.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:18 schreef Lutalo het volgende:
@Buster: "Kan je mij het proces-verbaal tonen van Piet?"
Is er niet.
Waarom is "Piet" niet naar de Rijksrecherche gegaan of naar het hoofd van de politie, de burgemeester.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:18 schreef Lutalo het volgende:
Is er niet.
Piet heeft het hele verhaal bekend, het adres gegeven van de moordenaar ( deze woonde niet alleen op het AZC, maar had ook een kamer in Leeuwarden) en dat was dat. . . . .
Bedankt voor de info, u kunt gaan.
Heb je daarvoor betrouwbare bronnen zoals de overplaatsingspapieren, bij de politie afgelegde verklaringen?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:18 schreef Lutalo het volgende:
Op 3 mei door medewerker(s) op een taxi gezet naar AZC Musselkanaal en het jaar daarop regulier ergens in Nederland gehuisvest.
Een 100% DNA match en een volledige verklaring is in Nederland echt voldoende.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:18 schreef Lutalo het volgende:
Al voor Jasper is opgepakt, kun je op internet vinden dat ze (M) ongesteld was.
Op de ochtend van de moord verteld Spencer het verhaal over de fiets, het afscheid e.d. al aan Bauke Vaatstra dit verhaal is ook zo in het proces-verbaal gekomen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het begon natuurlijk met het verhaal van Spencer en Wietse, die iedere keer weer een ander verhaal op hingen. Later werd die gasten steeds de hand boven het hoofd gehouden (althans naar men beweert).
Heb je hiervoor serieuze bronnen?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zo wordt hierin door Maaike beschreven dat er in oktober/november 1999 (dus ruim 6 maanden na de moord) in Groningen tevergeefs was geprobeerd te pinnen met het bankpasje van Marianne.
O jee, en wat nu? Moet Wim Dankbaar nu alles alleen financieren?quote:Breaking! Jan Poot trekt de stekker uit Micha Kat. Aan de betaalde loopbaan van Kat komt plotsklaps een einde nu zijn broodheren de handdoek in de ring gooien. De familie Poot stopt met Chipshol en zet haar grondbezit bij de luchthaven Schiphol te koop. Jan Poot, die bijna 90 is, voelt zich te oud om ermee door te gaan.
Kat kreeg naar eigen zeggen vooral betaald voor onderhoud van de site Schipholwanbeleid, maar bij verkoop is het niet verstandig om die eeuwigdurende guerrilla nog voort te zetten. Kat meldde zojuist zelf dat hij per direct niet meer wordt betaald, en hij voor toekomstige inkomsten is aangewezen op de Micha-claim van 500.000 euro, waarvan Barracuda nu al gaat voorspellen dat de rechter die van tafel zal vegen.
En als we Kat mogen geloven staakt de oude Poot ook het gevecht tegen Joris Demmink. 'Naast de tanende krachten van Jan Poot is ook een belangrijke reden om de zaak nu te verkopen het feit dat de strijd tegen Demmink geen concreet resultaat heeft opgeleverd, als heeft de familie nadrukkelijk te kennen gegeven dat de resultaten van de Utrechtse verhoren (De Roestige Spijker) ‘boven verwachting’ waren. Maar, zo liet Jan Poot weten, van tevoren was als doelstelling gesteld dat Opstelten zou moeten aftreden. Qua resultaat van de verhoren had dat ook gemoeten (Hij loog evident over Demmink en het Rolodex-onderzoek) maar het gebeurde dus niet.'
Is de Stichting Roestige Spijker nu ook meteen op non-actief gesteld?
'Worden uiteindelijk dan toch De Poten onder de stoel weggezaagd? Ik heb nog wel een oranje hesje en een papierprikker voor je, en een stuk brood wat al eerder beloofd was', reageerde een van Kat's vijanden. Want juist die betaalde opdrachten van Poot hebben ertoe geleid dat Kat een groot deel van zijn aanhang is kwijtgeraakt. En die gaan hem niet meer steunen, als die armoezaaiers daartoe al in staat waren.
Gaat Kat nu weer dagelijks bedelen om geld, zoals hij vroeger deed? Barracuda denkt van niet. Hij heeft even gezocht bij de vacatures in de regio Schiedam en gelukkig: er is nog Vakantiewerk als Vulploegmedewerker bij Dirk.
Dus: Micha was gewoon in dienst van de Poten, die, omdat ze een zakelijk verlies hebben geleden, via Micha c.s. dus gewoon desinformatie de wereld in hebben gestuurd, om degene die zij verantwoordelijk hielden te besmeuren? Komt het daar uiteindelijk op neer?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:43 schreef incoherent het volgende:
http://barracudanls.blogs(...)r-uit-micha-kat.html
[..]
O jee, en wat nu? Moet Wim Dankbaar nu alles alleen financieren?
Daar begint het steeds meer op te lijken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 08:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus: Micha was gewoon in dienst van de Poten, die, omdat ze een zakelijk verlies hebben geleden, via Micha c.s. dus gewoon desinformatie de wereld in hebben gestuurd, om degene die zij verantwoordelijk hielden te besmeuren? Komt het daar uiteindelijk op neer?
En daarmee werd Micha trommelslagertje voor de horde volgelingen die ook vaak één of ander ressentiment hebben tegen de powers that be.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:00 schreef incoherent het volgende:
[..]
Daar begint het steeds meer op te lijken.
Sommige mensen hebben interesse in de zaak omdat ze de omgeving en de mensen die er bij betrokken zijn kennen.... dit in tegenstelling tot een hoop internethelden die amper weten waar Zwaagwesteinde ligt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:50 schreef Lutalo het volgende:
@Buster24. Waarom hecht je zoveel waarde ( juist in deze zaak) aan de officiele politieverklARINEN?
Ja, het verhaal over de fiets is ook aan de ouders van Marianne verteld, maar zoals je weet is dat niet 1 keer hetzelfde geweest. Natuurlijk zijn daar serieuze bronnen van: de ouders zelf, vriendin van M. een vriend van Spencer.
Je weet toch wel dat zij zich afvroegen waarom Spencer zocht waar hij zocht, als het afscheid bij het 1.tunneltje, 2. ander punt waar hij zegt afscheid te hebben genomen, was?
En zo is er nog veel meer, niet uit een duim, maar gewoon van betrokkenen zelf.
Wat is jouw doel?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:40 schreef Lutalo het volgende:
Ik zeg niet dat je op zoek moet naar een andere dader; ik heb antwoord gegeven op je vragen van zaterdag 14 juni 2014 @ 10:53:45
Dingen die al vlak na de moord naar voren geschoven zijn, hoeven niet gezocht te worden.
De vraagtekens die er al jaren zijn (natuurlijk in de eerste plaats bij de ouders van Marianne, zie tv uitzendingen en dagboek) zijn door de veroordeling van Jasper S. niet beantwoord.
De verklaringen van "Piet", "de Leeuwarder" en "de Visboer" beantwoorden een aantal vragen wel.
Hahahaha het "broodje aap" verhaal van complot Goeroe Wim Dankbaarquote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:04 schreef Draak60 het volgende:
Ik zie dat bepaalde vacatures bij justitie inmiddels zijn ingevuld, jullie kunnen meteen aan de slag op het fok forum ;-)
wie de schoen past ...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:31 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Hahahaha het "broodje aap" verhaal van complot Goeroe Wim Dankbaar
In jou heeft hij een goed gelovige volgeling
Als ik al iets van een doel heb, dan is het laten merken hoe verschrikkelijk ik het vind dat de ouders van Marianne zo doelbewust voorgelogen zijn en dat de dader(s) er zo gemakkelijk mee we kwam(en).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is jouw doel?
Je gelooft dat Jasper S. niet de dader is?
En dat Jasper zichzelf wel als de dader ziet, is een gevalletje misleiding?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:18 schreef Lutalo het volgende:
Als ik al iets van een doel heb, dan is het laten merken hoe verschrikkelijk ik het vind dat de ouders van Marianne zo doelbewust voorgelogen zijn en dat de dader(s) er zo gemakkelijk mee we kwam(en).
Jasper is niet de dader van dit misdrijf, misschien van een andere, wie zal het zeggen.
Eerder schreef jij te hopen dat Jasper zal beseffen dat hij niet schuldig is. Hoe verhoudt zich dit nu tot Cees Borsboom, Lucia de Berk en de anderen?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:18 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Als ik al iets van een doel heb, dan is het laten merken hoe verschrikkelijk ik het vind dat de ouders van Marianne zo doelbewust voorgelogen zijn en dat de dader(s) er zo gemakkelijk mee we kwam(en).
Jasper is niet de dader van dit misdrijf, misschien van een andere, wie zal het zeggen.
Kort samengevat, het NFI heeft geknoeid met DNA en om onduidelijke redenen heeft hij een bekennende verklaring afgelegd.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:18 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, en ik hoef het ook niet te lezen. Die man wil geld verdienen over de rug van andermans leed, zelfs als hem herhaaldelijk gevraagd wordt er mee op te houden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je het artikel nu gelezen of niet?
Beetje late kick van je, maar goed het is heel simpel, mijnheer is onderzoeksjournalist, investeert veel tijd in een onderzoek en krijgt toestemming van haar moeder om haar dagboeken te gebruiken, als het boek bijna ter perse gaat krabbelt ze in 1 keer terug, tjah dan zou ik ook redelijk link worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, en ik hoef het ook niet te lezen. Die man wil geld verdienen over de rug van andermans leed, zelfs als hem herhaaldelijk gevraagd wordt er mee op te houden.
Misselijkmakend.
Nee, ik schreef 'misschien komt Jasper tot het besef dat hij niet de dader is. Dit als antwoord op het bericht dat hij geen schadevergoeding (in elk geval niet het bedrag van ¤250.000) wil betalen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:36 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Eerder schreef jij te hopen dat Jasper zal beseffen dat hij niet schuldig is. Hoe verhoudt zich dit nu tot Cees Borsboom, Lucia de Berk en de anderen?
:-)quote:Op zondag 15 juni 2014 20:23 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kort samengevat, het NFI heeft geknoeid met DNA en om onduidelijke redenen heeft hij een bekennende verklaring afgelegd.
Niemand heeft die DVD gezien dus waarschijnlijk is hij er nietquote:Op zondag 15 juni 2014 20:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
:-)
Yep.
Je vergeet het dagboek van Maaike, de dvd, en de verklaringen van Piet, de Leeuwarder en de Visboer.
@Raptonix, ik denk dat het een beetje te kort door de bocht is om te zegen dat ze ( Maaike) terugkrabbelt.
Ik denk dat die DVD er niet is, ieder weldenkend mens had hem direct openbaar gemaakt om Jasper S. vrij te krijgen of een poging daartoe te doen.quote:
Cees Borsboom heeft onder zware druk bekend, maar heeft zijn bekentenis meteen herroepen. Zo ook Herman Dubois en Wilco Viets. Ik zie dus dus niet in waarom Jasper S. met hen vergeleken zou moeten worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:47 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, ik schreef 'misschien komt Jasper tot het besef dat hij niet de dader is. Dit als antwoord op het bericht dat hij geen schadevergoeding (in elk geval niet het bedrag van ¤250.000) wil betalen.
Dit verhoudt zich tot Cees Borsboom en anderen, dat ze allemaal (even simpel) hebben vastgezeten/nog zitten, voor een misdrijf die ze niet gepleegd hebben
Precies en daar komt nog bij dat Cees Borsboom een veroordeelde zedendelinquent was die zich ook nog een ophield in de buurt van het PDquote:Op zondag 15 juni 2014 21:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Cees Borsboom heeft onder zware druk bekend, maar heeft zijn bekentenis meteen herroepen. Zo ook Herman Dubois en Wilco Viets. Ik zie dus dus niet in waarom Jasper S. met hen vergeleken zou moeten worden.
Viets en Dubois hebben ook aanvankelijk bekend. Van Zanen (Zaanse paskamermoord) ook. Net als Cees Borsboom.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:00 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Niemand heeft die DVD gezien dus waarschijnlijk is hij er niet
Verklaringen van Piet en Leeuwarder zijn niet te controleren en worden niet ondersteund door
technisch bewijs.
Kijk de reden dat Piet en Leeuwarder niet in het openbaar verschijnen is:
1) Omdat ze misschien niet bestaan.
2) Bang zijn voor kritische vragen.
Vermoedelijk is dit weer een van de verzinsels van Wim D.
Jasper S. heeft bekend en er is een 100% DNA match dus de zaak is gesloten.
Broodje aap-verhaal?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:31 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Hahahaha het "broodje aap" verhaal van complot Goeroe Wim Dankbaar
In jou heeft hij een goed gelovige volgeling
Jasper S. heeft zijn bekentenis niet ingetrokken. Pas als dat gebeurt, heb je reden om hem met de anderen te vergelijken.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Viets en Dubois hebben ook aanvankelijk bekend. Van Zanen (Zaanse paskamermoord) ook. Net als Cees Borsboom.
En bij Jasper zijn ook geen Zaanse verhoormethodes toegepast... anders had zijn advocaat daar zeker melding van gemaakt.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jasper S. heeft zijn bekentenis niet ingetrokken. Pas als dat gebeurt, heb je reden om hem met de anderen te vergelijken.
Zijn advocaat. Degene die hem direct in de media al als de dader aanmerkte.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En bij Jasper zijn ook geen Zaanse verhoormethodes toegepast... anders had zijn advocaat daar zeker melding van gemaakt.
Weet jij waarom hij dat gedaan heeft?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zijn advocaat. Degene die hem direct in de media al als de dader aanmerkte.
Uiteraard niet: jij houdt vast aan je geloof.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef Lutalo het volgende:
Het maakt mij niet uit om welke redenen jullie de 1 wel/niet met de ander vergelijken.
Je blijft Piet er maar bijhalen. Nu wordt het toch eens tijd dat je met bewijs voor die verklaringen op de proppen komt.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:39 schreef Lutalo het volgende:
...
"Piet" (betrokken bij en getuige van de moord) heeft gezegd hoe 1 en ander die bewuste nacht is gegaan: recent en op 1 mei 1999.
Dat heeft er niets mee te maken.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:43 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Uiteraard niet: jij houdt vast aan je geloof.
Nee.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:28 schreef Copycat het volgende:
Maar je vindt het, ondanks Jaspers niet ingetrokken schuldverklaring, niet voorbarig om ook hem in dat rijtje te plaatsen?
Want Jasper is dwalende?quote:
Iedereen kan wel van alles op internet kwakken. Daarmee is het nog niet echt waar. Mensen verklaren de gekste en meest onwaarschijnlijke dingen op internet, zonder enig ondersteunend bewijs. En dan moeten we maar klakkeloos aannemen dat het "echt waar" is?quote:Op maandag 16 juni 2014 18:29 schreef Lutalo het volgende:
@..-._---_-.- PV ? Denk je dat er een pv is opgemaakt op 1 mei?
De recente verklaring (deel van) van Piet kun je zo lezen op internet, hoef je niet eens het boek voor te kopen. als je een beetje weet van deze zaak, heb je toch wel een idee wie "Piet" is?
Van die anderen is dat bewezen, ja. Er is vooralsnog geen enkele aantoonbare overeenkomst met Jasper S. Of je moet denken dat zijn weigering om schadevergoeding te betalen een teken is dat hij langzaam begint te beseffen dat hij onschuldig is, maar ik vind dat vergezocht.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:25 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken.
Ik heb alleen maar simpel de vergelijking getrokken: ze zitten allemaal vast/hebben vast gezeten voor iets dat ze niet gedaan hebben.
Jazeker, de overheid zoekt mensen die monitoren op sociale media, jouw bron is Wim Dankbaar die er van gemaakt heeft dat de overheid mensen zoekt die sociale media beïnvloeden, dat is wat kort door de bocht het gaat om mensen die op beperkte terreinen als vertegenwoordiger van de overheid optreden.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Broodje aap-verhaal?
[ afbeelding ]
Stop nu eens met boterzacht gebabbel.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef Lutalo het volgende:
Luister/lees wat Louis Uijl te zeggen had over de overplaatsing van Feik.
Idem wat 'Alex' te melden had over de opmerkelijke binnenkomst, 's avonds 1 mei, van een asielzoeker in het grenshospitium.
Kunnen we Piet spreken?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:39 schreef Lutalo het volgende:
Nog voor Jasper überhaupt in beeld was, rammelde de zaak al.
Ik zou zijn verhaal (lees transcripties rechtszaak) eerder geloofd hebben, als hij een eigen verhaal had verteld.
"Piet" (betrokken bij en getuige van de moord) heeft gezegd hoe 1 en ander die bewuste nacht is gegaan: recent en op 1 mei 1999.
Ik wacht nog op een reactie op een paar vragen. Of ga je gewoon alles wat je niet goed uitkomt negeren?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Lutalo het volgende:
Louis Uijl is geen bijnaam :-) hoor, die heet echt Louis Uijl.
Je kunt wel controleren wat hij en Alex-andra gezegd hebben, is gewoon een audio opname van.
Je snapt toch wel dat "Piet" niet zit te wachten op aandacht alom ?!!
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je blijft Piet er maar bijhalen. Nu wordt het toch eens tijd dat je met bewijs voor die verklaringen op de proppen komt.
• Waar zijn de pv's van Piets verklaringen?
• Iedereen kan alles wel beweren. Waarom zouden we Piet moeten geloven, als hij die verklaringen al echt afgelegd zou hebben zoals jij steeds beweert?
• Waarom is Piets gesuggereerde verklaring waarschijnlijker dan een 100% DNA match + bekennende verklaring + ondersteunend bewijs?
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Iedereen kan wel van alles op internet kwakken. Daarmee is het nog niet echt waar. Mensen verklaren de gekste en meest onwaarschijnlijke dingen op internet, zonder enig ondersteunend bewijs. En dan moeten we maar klakkeloos aannemen dat het "echt waar" is?
Beantwoord die andere twee vragen uit mijn post ook eens?
Als je niets wenst te onderbouwen dan wel aannemelijk te maken dan kun je alles beweren wat je wil. En als de kritiek je niet goed uitkomt dan negeer je die gewoon.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Lutalo het volgende:
@..-._---_-.-
Ik voel me niet verplicht iedere vraag, van ieder forumlid, te beantwoorden. Ik post hier uit vrije wil.
Nee zo simpel is het niet. Bij waarheidsvinding gaat het om objectieve controleerbare feiten, en niet om mijn of jouw subjectieve perceptie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:00 schreef Lutalo het volgende:
Wat jij wel/niet aannemelijk vindt, is aan jou.
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef Lutalo het volgende:
Luister/lees wat Louis Uijl te zeggen had over de overplaatsing van Feik.
Idem wat 'Alex' te melden had over de opmerkelijke binnenkomst, 's avonds 1 mei, van een asielzoeker in het grenshospitium.
http://barracudanls.blogspot.nl/2014/06/fact-checking.htmlquote:m te beginnen refereert Uijl aan de verkrachtingszaak van Stephanie. Die had de gruwelijke pech dat ze op de avond dat Marianne werd vermoord, dus op 30 april 1999, werd verkracht door Feik. De zaak tegen Feik werd nadien geseponeerd omdat de enige getuige die iets kon vertellen die avond stomdronken was en er onvoldoende bewijs was. Uijl tegen Dankbaar: 'Nou, wij waren volop bezig met Marianne Vaatstra, met politie en met het hele centrum en met de directie en op dat moment diende zich dit aan waarbij dus die verkrachting dan wel aanranding aangegeven werd door, ik weet niet meer of zij Stephanie heette, maar in ieder geval is er dus bij de zoon van Mustafa ook DNA afgenomen en op dat moment is er besloten – met goed weten in de Driehoek – dat er dus een overplaatsing naar een ander centrum zou plaatsvinden en dat is Drachten geworden.'
Stephanie deed niet meteen aangifte en de Leeuwarder Coutant meldde dat nieuws ook reeds in 1999, en wel op 20 mei: 'In de nacht dat Marianne Vaatstra werd vermoord is er bij Kollum een andere vrouw verkracht. Het gaat om een inwoonster van de gemeente Kollumerland. Die deed deze week aangifte, zo bevestigt justitie.' En dus kan Feik nooit al op 3 mei al zijn weggehaald.
Uijl zegt dat ook nog eens luid en duidelijk, verderop in het interview, in een deel dat niet door Dankbaar is uitgetikt. Uijl spreekt namelijk over onrust die was ontstaan rond het asielzoekerscentrum. Vermoed werd dat zich daar de daders bevonden.
Toen Marianne 's morgens vermist werd hebben de ouders van Marianne gebeld met Spencer, logisch ze dachten dat ze daar misschien gebleven was.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:13 schreef Lutalo het volgende:
@Buster 24. Staat in het boek van Simon Vuijk van die dat bebloede jack was, wat de badmeester heeft gevonden?
Waarom laat hij Spencer en Wietse ( met Marianne achterop) via de rotonde Lauwersmeerseweg fietsen? Of hebben ze echt die route genomen?
Er zijn grote twijfels over die verkrachting, ze doet na 2 weken aangifte van verkrachting, de verdachte zegt dat de seks vrijwillig was en staat wangslijm af dat door justitie vergeleken wordt met het DNA profiel van de moordenaar, er is geen match.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:15 schreef Lutalo het volgende:
De moeder van Tineke Visser heeft op die zaterdag voor alle zekerheid een “morning afterpil” gehaald voor Stephanie maar verklaarde later tegenover intimi dat zij toch echt grote twijfels had over die verkrachting.
Eh, Dankbaar beweert? De beveiliger die hem op de taxi heeft gezet.
Fact-checking? Kans is groot dat dit krantenberichtje ook ergens op rechtiskrom staat.
In de uitzending van Peter R. de Vries zegt het OM alle verklaringen wel degelijk naast elkaar gelegd te hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:35 schreef Lutalo het volgende:
@Buster. Er zijn idd twijfels over die verkrachting, klopt helemaal.
Spencer en Wietse hebben vlgs de politie aan hen telkens hetzelfde verhaal verhaal verteld, vlgs de ouders van Marianne niet aan hen. En ook niet aan Aafie, wat betreft punt van afscheid nemen, vandaar ook het zoeken op onlogische plekken.
Als er diverse getuigen zijn die iets anders dan Spencer en Wietse beweren, ( zie bijv. uitzending Peter R de Vries 2003) is het minste wat de politie doen kan, die andere verklaringen natrekken, uitpluizen enz. Zoals bijv. uitvogelen van wie die fietsen met ventielen eruit waren...als ze niet van S. en W. zijn. Zoals je weet hebben de ouders van Marianne van Maaike zich altijd afgevraagd "heeft ze wel ooit op die fiets gezeten?"
Ja, dat jack bestond, gevonden door badmeester Andries Visser, netjes afgegeven (dom dom dom achteraf natuurlijk, maar ja ), heeft er diverse keren naar gevraagd, maar kreeg van burgemeester Piet Visser te horen, dat 'ie z'n kop moest houden, als ie z'n baan wilde behouden.
De verhalen kloppen gewoon, alleen Wim Dankbaar & co maken er steeds een ander verhaal vanquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:42 schreef Lutalo het volgende:
Spencer zei iets als "dat weet ik niet, dan moet ik hem eerst zien".
Ja, Jasper geeft Spencer en Wietse een alibi.:-) Dat tijdstip van afscheid nemen is wel steeds later geworden hè?
Er is geen spoortje "hard" bewijs dat er een jas is geweest laat staan dat hij ingeleverd is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:42 schreef Lutalo het volgende:Het verhaal van de badmeester is heel geloofwaardig; die heeft dat jack gewoon gevonden en naar de politie gebracht. Dat heeft hij ook niet geheim gehouden; hij heeft het bijv. aan zijn vrouw verteld.
Het jack zou idd niets met de moord te maken hebben kunnen gehad. Dat had de burgemeester dan ook gewoon kunnen vertellen bijv."het bloed op het jack is niet van Marianne en bij ons heeft zich Pietje Puk gemeld, die zich verwondt had aan prikkeldraad."
Zoiets.
Vuyk schrijft het boek op verzoek van Bauke Vaatstra, zijn aantekeningen en herinneringen vormen de kern van het boek.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:42 schreef Lutalo het volgende:
Welke mensen heeft Simon Vuijk geinterviewd?
http://barracudanls.blogspot.nl/2014/06/baksteen.htmlquote:Kennelijk loopt het Vaatstra-boek zo slecht dat de auteurs vrijdag 800 exemplaren gingen uitdelen (voor de duidelijkheid: niet verkopen) aan inwoners van Oudwoude, de voormalige woonplaats van boer Jasper S.
En ja, hoor, dat leverde tenminste wel publiciteit op. Want het is nogal uit klauwen gelopen. Een van de inwoners belde de politie en blijkbaar ook Johan Vaatstra (zoon van vader Bauke), want die was snel ter plaatste om het duo in elk geval met een steen te bekogelen. Mauritz (aan wie geen schrammetje valt te ontdekken) wil aangifte tot doodslag doen. Vooralsnog staat de burgemeester aan de kant van de familie Vaatstra: 'Boargemaster Bilker fan Kollumerlân neamt de aksje "mislik meitsjend", mar der kin gjin oanjefte dien wurde, omdat it boek útdield en net ferkocht wurdt.'
Het wil kennelijk maar niet in die botte koppen van Wim Dankbaar en Hans Mauritz opkomen dat ze met hun provocaties families pijn doen. Barracuda heeft het vaker gezegd: Dit duo geeft geen flikker om de dood van Marianne Vaatstra. Dat blijkt ook uit het begeleidende briefje, waarin alleen moeder Maaike wordt genoemd omdat die ooit geloofde in de door Dankbaar aangereikte doofpottheorie: 'Ook zult u begrijpen dat de familie Steringa, evenals Marianne’s moeder Maaike, onbeschrijflijk leed is aangedaan door onze Justitie'. De rest van de familie kan kennelijk stikken.
En daar stond Hans weer: breed grijnzend voor de camera. Het zou toch kunnen dat Jasper S. een moord had toegegeven die hij niet gepleegd had? Het zou toch kunnen dat zijn DNA was vervalst? Yep, het zou ook kunnen dat Hans zelf de moord op zijn geweten heeft, terwijl Wim toekeek, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.
Dankbaar wees maar weer eens op zijn kluisverklaringen, dus laten we daar eens naar kijken. Ook al omdat Dankbaar afgelopen week reageerde op het artikel dat Barracuda eerder schreef over een alweer enkele jaren oud interview met de toenmalige AZC directeur Uijl, dat zogenaamd moet bewijzen dat asielzoeker Feik al twee dagen na de moord zou zijn weggesluisd. Wie het interview goed beluistert hoort dat Uijl een latere datum bedoelt dan 3 mei 1999 en de overplaatsing (naar Drachten) te maken had met de aangifte tot verkrachting door Stephanie.
Uw 'oppertrol' zou volgens Dankbaar '80 procent van de informatie weglaten'. Daarna volgen drie zogenaamde verklaringen van voormalige beveiligers, waarvan opvalt dat die nagenoeg identiek geformuleerd zijn. Twee beveiligers waren er niet eens bij, maar vernamen het een en ander via een broer of collega's. Een derde deed Feik 'uitgeleide'. Alle drie hebben kennelijk zo'n fabuleus geheugen dat zij tien jaar na dato nog weten dat Feik op maandag 3 mei 1999 werd opgehaald.
Tenzij....Dankbaar hen die datum gewoon heeft aangereikt, zoals hij ook deed bij Uijl. Ook valt op dat de drie allemaal weten dat Feik naar Musselkanaal is afgevoerd. Ook dat komt rechtstreeks uit de koker van Dankbaar zelf, want die heeft naar aanleiding van een anonieme brief altijd geloofd dat Feik naar het Groningse lintdorp werd gebracht. Zoals de verklaringen nog wel meer opvallende stokpaardjes van Dankbaar bevatten (de niet gelijkende Ali op televisie). Oftewel: Dankbaar heeft een aantal beveiligers (die ook niet alles kunnen weten) een half voorgekookte verklaring laten ondertekenen.
Ook de verklaring van asielzoeker 'Piet', waarom alles lijkt te draaien, lijkt door Dankbaar en Mauriz te zijn opgesteld, gelet op het slot, dat weer over de niet gelijkende Ali gaat. Wonderbaarlijk dat al deze mannen toevallig die ene uitzending hebben gezien.
De verklaring zelf wordt gekenmerkt door vaagheden. De bewuste asielzoeker zou in een caravan 'tegen mijn wil in' (hoezo?) getuige zijn geweest van de moord op Marianne Vaatstra, maar 'wens over de details niet te verklaren'. Dat is wat vreemd, aangezien Barracuda aanneemt dat het ook weer niet zo vol was in deze caravan dat de daders niet zouden weten die deze verklarende getuige was. Waarom dat niet een volledige verklaring afgelegd? Ook heel knap dat de recherche wist dat ze deze Piet moesten hebben, want die zou enkele uren na de vondst van het lichaam al zijn opgehaald om te worden verhoord. Niet Feik, die rustig op het asielzoekerscentrum bleef zitten.
De parochie van Wim en Hans mogen dit overtuigend bewijs vinden, de rest van nuchter Nederland zal meer waarde hechten aan een 100 procent DNA match en een volledige bekentenis.
De asielzoeker die in de Ringo het keeldoorsnijdende gebaar maakte was de 15 jarige Feik Mostafaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:20 schreef Lutalo het volgende:
Natuurlijk wist de recherche waar ze het zoeken moesten en wie ze moesten hebben.
Ze zijn toch op de bedreigingen ( met name die ene met dat keeldoorsnijdende gebaar) gewezen?
Fabuleus geheugen? Het hoeft niet van 10 jaar terug ineens vanuit het niets naar boven gehaald te worden.
Ze hadden al genoeg ellende gehad met een of andere absurde sleeptheorie om de twee van Putten (onterecht) veroordeeld te krijgen.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:39 schreef Lutalo het volgende:
Ja joh, dat weet ik wel.
Dat is iets dat me destijds in '99 al verbaasde; DNA matcht niet, u heeft er niets mee te maken, bedankt, u kunt gaan.
DNA is ondersteunend bewijs maar in het geval Jasper S. is er meer.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:05 schreef Lutalo het volgende:
Je mag begrijpen dat iemand van wie het DNA niet matcht, best iets met de zaak te maken zou kunnen hebben.
Als zijn DNA niet matcht en hij legt GEEN bekennende verklaring af en bij Jasper S. klopt dit wel lijkt het me toch logisch dat de rechter Jasper S. veroordeeld of zit ik er nu naastquote:
De reden is dat Dankbaar en zijn volgers er van overtuigd zijn dat Feik er in ieder geval mee te maken heeft, maar liefst eigenlijk de dader is.... en het maakt niet uit wat voor direct bewijsmateriaal in combinatie met een bekennende verklaring er is, Dankbaar & Co. hebben besloten dat Feik (mede)dader is, en dus maakt het niet uit hoe ze bij die conclusie komen, al moeten ze er een sleeptheorie voor verzinnen.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:44 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Als zijn DNA niet matcht en hij legt GEEN bekennende verklaring af en bij Jasper S. klopt dit wel lijkt het me toch logisch dat de rechter Jasper S. veroordeeld of zit ik er nu naast
Ik zie geen redenen om aan het daderschap van Jasper te twijfelen.
Precies, Wim Dankbaar was op omroep Friesland te vinden en raaskalde er weer op losquote:Op zondag 22 juni 2014 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
De reden is dat Dankbaar en zijn volgers er van overtuigd zijn dat Feik er in ieder geval mee te maken heeft, maar liefst eigenlijk de dader is.... en het maakt niet uit wat voor direct bewijsmateriaal in combinatie met een bekennende verklaring er is, Dankbaar & Co. hebben besloten dat Feik (mede)dader is, en dus maakt het niet uit hoe ze bij die conclusie komen, al moeten ze er een sleeptheorie voor verzinnen.
Het gaat ze niet om de onschuld van Jasper, ze vinden dat Feik de dader is, en in alles werken ze naar zijn daderschap, of hij het werkelijk gedaan heeft boeit ze ook niet, het boeit ze sowieso niet wie het gedaan heeft, want ze hebben besloten dat Feik de dader is.
De broer van Marianne is door het lint gegaan en heeft Hans Mauritz een baksteen naar zijn hoofd gegooid.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:06 schreef Leandra het volgende:
Dat die man nog niet (vrijwel letterlijk) met pek en veren het dorp uitgejaagd is.... in een kleine gemeenschap is er een grens aan wat mensen accepteren, en ik kan me zo voorstellen dat die grens wel bereikt is als het om Dankbaar & Co. gaat.
Als "Piet" erbij was, is hij medeplichtig.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:01 schreef Lutalo het volgende:
Ali H. is de dader. Dat heeft "Piet" verteld (want die was erbij) ook aan de politie, op 1 mei 1999.
We weten niet wat waar is, de verklaring van de politie, opgetekend in het boek van Bauke Vaatstra of de Panorama, maakt ook verder niet uit, het heeft verder niets met de veroordeling van Jasper S. te maken.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:27 schreef Lutalo het volgende:
Buster 18 juni.Later trekt Stephanie haar verklaring is.
Nee, zie artikel Panorama.
1) Piet kan er niet bij geweest zijn want Jasper S. handelde alleen en waarom zou Piet dit verklaren aan Dankbaar & co maar niet aan serieuze pers, Peter R. de Vries, Bauke Vaatstra of de Rijksrecherche.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:01 schreef Lutalo het volgende:
@Buster, het is natuurlijk erg simpel gesteld om van verdachten een DNA monster af te nemen en als dat niet matcht, dat die persoon dan niets met de moord te maken kan hebben.
Ali H. is de dader. Dat heeft "Piet" verteld (want die was erbij) ook aan de politie, op 1 mei 1999. En "de visboer" ook, Ali vertelde het hem, tijdens de lift naar Leeuwarden.
Geen sleeptheorie :-)
Er liggen vast geen honderdduizenden haarspeldjes achter in de auto van Ludger Dill.
Rust had de broer kunnen hebben als hij niet gebeld was. Broer woont niet in Oudwoude.
Nee, wel met de zaak Marianne Vaatstra. Zij (Stephanie) is immers gezien bij het verwijderen van de fietsventielen en later samen met Marianne bij die twee fietsen.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:22 schreef Buster24 het volgende:
[..]
We weten niet wat waar is, de verklaring van de politie, opgetekend in het boek van Bauke Vaatstra of de Panorama, maakt ook verder niet uit, het heeft verder niets met de veroordeling van Jasper S. te maken.
quote:Op maandag 23 juni 2014 21:29 schreef Buster24 het volgende:
[..]
1) Piet kan er niet bij geweest zijn want Jasper S. handelde alleen en waarom zou Piet dit verklaren aan Dankbaar & co maar niet aan serieuze pers, Peter R. de Vries, Bauke Vaatstra of de Rijksrecherche.
Piet was er wel bij, nee niet bij Jasper, die was er niet bij.
Waarom niet aan bijv. Rijksrecherche, Bauke Vaatstra ? Zou je denken dat hij alsnog berecht zou willen worden? Hij zal het destijds misschien al heel vreemd hebben gevonden, dat zijn verklaring bij de politie geen verdere gevolgen had. Wie weet wat hem toen ook gezegd is? Mondje dicht? Wie zal het zeggen?
Misschien beschouwt hij Dankbaar&Co als serieus?
Zij hebben hem in elk geval benaderd.
2) Visboer het zelfde verhaal, geen controle mogelijk, niet naar de Rijksrecherche gestapt dus vermoedelijk broodje aap verhaal.
Zeker wel controle, op verzoek zal die verklaring best te voorschijn komen. Waarom hij niet naar de Rijksrecherche is gestapt? Dan zou hij eerst gewoon -weer- naar de politie hebben moeten gaan, om zijn verhaal te wijzigen; hij was nl al eens gehoord en heeft toen niet de waarheid verteld.
3) Geen enkel spoortje bewijs dat het speldje van Marianne was, zijn er honderdduizenden van verkocht, mijn dochters hebben ze ook.
Maar die van je dochters lagen niet bij Dill in de auto. Het gaat om het verhaal achter dat haarklemmetje, vooral als al bekend is, dat Marianne die bewuste nacht in de auto van Dill is meegenomen/gaan.
4) Broer is gewoon klaar met het verhaal, iedereen weet dat Jasper S. de dader is, bekennende verklaring en 2x een 100% DNA match.
Niemand zit op Dankbaars onzin te wachten.
Het is niet - alleen- Dankbaars verhaal, het is ook het verhaal van zijn (broers) ouders, van Stephanie, van Isabella, van Alex, Louis Uijl en vele anderen. Niet iedereen gelooft dat Jasper de dader is en sommigen weten het uit eigen ervaring dat hij 100% niet de dader is.
Ter completering van het verhaal, de Rijksrecherche is er om de politie te onderzoeken, een simpel telefoontje van Piet, de Leeuwarder of de Visboer had volstaan om een onderzoek te starten naar het niet opnemen van de aangiftes.
http://www.rijksrecherche.nl/
Zie hierboven, je snapt het niet helemaal; die 3 hadden er niet zoveel belang bij de Rijksrecherche ( als ze daarvan al op de hoogte zouden zijn).
Kan jij ons de processen verbaal tonen, afgelegd bij de politie van het verwijderen van die fietsventielen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nee, wel met de zaak Marianne Vaatstra. Zij (Stephanie) is immers gezien bij het verwijderen van de fietsventielen en later samen met Marianne bij die twee fietsen.
Je zou je kunnen afvragen waarom Stephanie gehoord is en waarom haar aangifte eerst ingetrokken zou zijn en later geseponeerd (OvJ. Stoffels als ik het goed heb) met als 1 vd redenen 'rekening houden met de culturele achtergrond' ........ ).
Kun je die PV's aan ons laten lezen? Iedereen kan een naam noemen en zeggen dat er een PV is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:16 schreef Lutalo het volgende:
:-) Wat heb jij toch met PV's? :-) Het was juist niet de bedoeling dat elk verhaal opgenomen werd als PV/bewaard blijft in het dossier/onderzocht wordt.
Nee, het is geen Dankbaar &Co verhaal; ze heet Geke. Heeft haar bevindingen oa aan de moeder van Marianne verteld. ?
Als je dat moet aannemen is dit de redenering waarmee je alles wat je maar wil kunt beweren: "Ik beweer X en er zijn geen bewijzen voor want die zijn expres vernietigd. Dat ze vernietigd zijn is waar. Kijk maar: er is immers niets meer van te vinden. Daarom is X enorm waarschijnlijk".quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:16 schreef Lutalo het volgende:
:-) Wat heb jij toch met PV's? :-) Het was juist niet de bedoeling dat elk verhaal opgenomen werd als PV/bewaard blijft in het dossier/onderzocht wordt.
Sorry ik vroeg niet om een citaat uit de fabels van Dankbaar & co maar om een controleerbaar verhaal, interviews, processen verbaal en meerdere bronnen, hier kan ik helemaal niets mee.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:23 schreef Lutalo het volgende:
A. vd Helm werkt(e?) bij de politie in Groningen, hij heeft bevestigt dat er een aangifte is opgenomen van Isabella. Zij was in 2009 Ali H. en Jano in Groningen tegen gekomen en werd later door Jano gebeld "Zullen we een afspraakje maken op koninginnennacht 30 april, na 24.00 uur?"
Direct na de moord, was ze al bedreigd door Feik, omdat ze een verklaring had afgelegd bij de politie dat ze op het AZC (waar ze vrijwilligster was) had gehoord dat Ali en Feik bij de moord betrokken waren.
Bij navraag of en wat er met die aangifte (van 2009) is gedaan, is door A. vd Helm geantwoord dat hij kan zien dat er niets mee is gedaan en hij zal 's uitzoeken/navragen waarom.
Dat antwoord moet nog komen.
Fijn dat je toegeeft dat Geke niets gezien heeft alleen een gil heeft gehoord.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:23 schreef Lutalo
[b]De recherche kan heel veel met die verklaring natuurlijk, vooral als je ook al een verklaring hebt van oa Ferry Brouwer. Dan zoek je 1 en ander gewoon uit........... als je wilt en mag.
Zo ook die fiets(en). Gewoon simpel uitzoeken, zijn ze niet van Spencer en Wietze, goed, van wie dan? Wie zijn er opgehaald door een vrouw met een groene Saxo? Dan kun je dat ook weer uitsluiten en meedelen aan de familie Vaatstra.
Wie weet wat ze Stephanie gevraagd hebben, alleen met haar in die verhoorkamer en/of in de auto bij Herbie.
Nee, Geke wist op dat moment niet wie dat waren, maar daar kwam ze later achter, niet zo moeilijk toch?!
Btw Tineke kent ze wel en van het meisje dat ze zag ( Stephanie) zegt ze dat het alle keren hetzelfde meisje was.
En van Marianne heeft ze gezegd dat ze het haar die nacht niet zo had als op de -eerst- verspreide foto's. En dat klopte, vlgs Maaike.
Sec gezien heeft ze niet gezien dat Marianne ontvoerd is, klopt, maar zoals je weet was het 1 kort na het ander. Misschien was het ook geen ontvoering, maar werd door Dill beloofd dat hij haar thuis zou brengen, wie weet. Ja, Dill heeft het geweten, maar die kan het niet meer vertellen.
Misschien was de gil wel van Stephanie, die ook wel mee wilde, maar niet mocht.
Dat jij het vaag vindt is voor jouw rekening. Zo vind ik Jaspers verhaal weer heel vaag. Net als de rechter die op een gegeven ogenblik zegt "ik geloof u niet'.
Omdat complotdenken een neoreligie is. De werkelijkheid is niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:02 schreef Andromache het volgende:
Waarom in godsnaam loopt dit topic nog en krijgt de aluhoedjesbrigade hier vrij spel? Hou op met dit gejeremieer over een zaak waarin er een veroordeling is.
Zal ik eens wat fraais vertellen, ik gaf een reactie (inhoudelijk) op het ALU hoedjes forum van Wim Dankbaar en die reactie werd NIET geplaatst.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:02 schreef Andromache het volgende:
Waarom in godsnaam loopt dit topic nog en krijgt de aluhoedjesbrigade hier vrij spel? Hou op met dit gejeremieer over een zaak waarin er een veroordeling is.
Dapper van je dat je het probeert.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 06:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Zal ik eens wat fraais vertellen, ik gaf een reactie (inhoudelijk) op het ALU hoedjes forum van Wim Dankbaar en die reactie werd NIET geplaatst.
Grappig toch, Wim Dankbaar, groot voorvechter voor openheid sluit zelf reacties uit op zijn forum, ik snap het overigens wel want ik toonde aan dat ze de boel verdraaiden.
Dus ach dan discussieer ik hier wel met de complotdenkers
Dank je.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 07:25 schreef incoherent het volgende:
[..]
Dapper van je dat je het probeert.![]()
Als je bewijs vraagt krijg je het niet. Ze zitten met hun "dappere strijders" vast in hun eigen waarheid. Vragen stellen over een andere waarheid is niet mogelijk. Nou ja, het is wel mogelijk maar dan word je met pek en veren besmeurd en uit de groep gestoten.
Daar is geen argument of hard bewijs tegen opgewassen.
Geef nu eens aan waar je die informatie vandaan hebt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:37 schreef Lutalo het volgende:
Moet je je voorstellen, je kind is vermoord, verschrikkelijk, het ergste dat je kan overkomen.
Maar gelukkig, de daders zijn op dag 1 al bekend en kunnen zo opgepakt worden.
Gebeurt dat ook?
Nee, nee, nee.
"Jan Verkaik kwam langs om ons uit te leggen hoe het D.N.A. werkte. Hij deed dit heel
uitvoerig, het duurde langer dan een uur. Ik werd er misselijk van. Je krijgt te horen wat er
met je kind is gebeurd. Vastgebonden, de kleren van haar lijf gesneden. Je gaat weer door een
hel en denkt: ‘Wie dit op z’n geweten heeft, die moet worden gepakt’."
En dat te weten, dat op zijn (J.V.) bureau in Buitenpost "Piet" zijn verhaal bekend heeft.
En dat is gebeurd. Met waterdicht bewijs en een bekentenis die van meet af aan staat. Laat die familie met rust ipv indianenverhalen te blijven verkondigen, gebaseerd op het megalomane superioriteitsgevoel van Dankbaar en consorten.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:37 schreef Lutalo het volgende:
Je gaat weer door een
hel en denkt: ‘Wie dit op z’n geweten heeft, die moet worden gepakt’."
1 mei 1999 zou een verklaring zoals deze wereldnieuws zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:30 schreef Lutalo het volgende:
Piet:
"" [i]Op zaterdag 1 (één) mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne Imke Vaatstra
Dit.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:02 schreef Andromache het volgende:
En dit.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat is gebeurd. Met waterdicht bewijs en een bekentenis die van meet af aan staat. Laat die familie met rust ipv indianenverhalen te blijven verkondigen, gebaseerd op het megalomane superioriteitsgevoel van Dankbaar en consorten.
Lutalo, wat is jouw doel precies? Wat wil je bereiken?quote:
Marianne is rond half 11 gevonden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:56 schreef Lutalo het volgende:
Kort samengevat heeft de politie een kroongetuige verhoord op de kleinste politiepost van Friesland
Daar zat toch het RBT? ?
De moord is daar toch vlakbij geweest, wat zou je dan in Amsterdam moeten?
De familie heeft er toch geen last van? Tenzij ze het bewust opzoeken. Krant en tv hoeven toch niet een portie foutieve informatie ( zoals over het dagboek) naar buiten te brengen?quote:Laat die familie met rust ipv indianenverhalen te blijven verkondigen, gebaseerd op het megalomane superioriteitsgevoel van Dankbaar en consorten.
zondag 15 juni 2014 @ 19:18:54quote:Lutalo, wat is jouw doel precies? Wat wil je bereiken?
Jij snapt het echt niet. Triest.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:46 schreef Lutalo het volgende:
Die indianenverhalen zijn nb gebaseerd op het dagboek van Maaike (en Bauke) en alle informatie die ze vergaard hadden.
Wil je de ouders een megalomaan superioriteitsgevoel toedichten??
Ah joh, moeder wist van niets, ging buiten haar om.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:50 schreef Copycat het volgende:
Ze hebben nota bene dat boek ook bij de vader van Marianne afgeleverd. En ze hebben het boek sowieso al tegen de wil van de gehele familie, moeder incluis, uitgebracht, het hele dagboek online geflikkerd. Noem het maar geen last.
Ik weet niet hoeveel mensen bij de verhoring waren; ik weet niet hoeveel mensen wisten hoe precies de vork in de steel zat. Ja hoor RBT was al snel operationeel. In goed overleg met de driehoek kan veel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:44 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Marianne is rond half 11 gevonden.
De technische recherche is nog uren bezig geweest.
Of het RBT in Buitenpost zat weet ik niet en was het zo snel al operationeel?
Maar als ze daar zaten is het nog bizarder, dan zijn tientallen rechercheurs op de hoogte van Piet's verklaring en zouden allemaal hun mond houden.
Dan zou ook de OVJ hebben moeten meewerken.
En dat ook nog 13 jaar lang terwijl er toch veel kritiek is geweest over het niet oplossen van de moordzaak.
Jij snapt het echt niet. Triest.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet. Triest.
Die moeder heeft in al haar wanhoop haar angsten, boosheid en twijfel aan een dag boek toevertrouwd. Dat zijn geen rationele zaken, maar het onbeschrijflijke verdriet van een in en in verdrietige moeder die zoekt naar de waarheid en daarbij allerlei louche figuren tegenkomt.
Dat ligt dankzij die eikel van een Dankbaar nu op straat.
Ze zijn bezig het boek te verspreiden in de woonplaats van Jasper S (Oudwoude)quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:50 schreef Copycat het volgende:
Ze hebben nota bene dat boek ook bij de vader van Marianne afgeleverd. En ze hebben het boek sowieso al tegen de wil van de gehele familie, moeder incluis, uitgebracht, het hele dagboek online geflikkerd. Noem het maar geen last.
Weet ik. En daarvoor hebben ze het ook afgeleverd bij pa Vaatstra. Het gore lef van die malloten is ongekend. In plaats van respect te hebben voor de nabestaanden die wel snappen dat de zaak volledig gesloten is, blijven ze hun leugens als waarheid verkopen, vooral daar waar men niets van ze moet hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:13 schreef Reconquista. het volgende:
Ze zijn bezig het boek te verspreiden in de woonplaats van Jasper S (Oudwoude)
en willen dit ook in Zwaagwesteinde gaan doen.
Ik geloof Maaike :-)quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:14 schreef Copycat het volgende:
Wim Dankbaar is een louche, respectloze bloedzuiger die letterlijk over lijken gaat. En helaas snugger genoeg is om stromannen te gebruiken om het dagboek van moeder Vaatstra Online te gooien.
Verder ben ik wel klaar met stroman Lutalo. Verblind door de waanzin van Dankbaar.
Ze fietsen met zijn drieën toch naar Buitenpost en de terugweg fietste ze alleen over de rotonde.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:16 schreef Lutalo het volgende:
Zie mijn reactie dinsdag 17 juni 2014 @ 20:13:12
Vuijk laat hen toch met z'n drieën vanuit Kollum over de rotonde naar Buitenpost fietsen? Hebben ze echt die route genomen?
Wel ja joh. Anders ruk je even een quote volledig uit zijn context. Die manipulatieve manier van discussieren zegt veel over jou.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:54 schreef Lutalo het volgende:
want je hebt er ook een handje van om het verhaal maar meteen nog ondoorzichtiger en onontwarbaarder te maken door met een hele serie namen en beweringen te komen
Er zijn ook meer namen en beweringen dan die van Spencer, Wietse en Jasper.
Maar het merendeel van die (of alle) namen en beweringen zijn toch bekend/op te zoeken?
Of die site alleen van hem is durf ik niet te zeggen maar hij schrijft er en heeft een dikke vinger in de pap.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:55 schreef Rurik het volgende:
Ik kreeg laatst een briefje in de bus over dit onderwerp. Deze site stond er op:
http://rechtiskrom.wordpress.com/
Is dat de site van die Wim Dankbaar?
Het boek van Simon Vuyk is gebaseerd op de originele verslagen, getuigenissen e.d. en daar staat het toch echt anders:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:16 schreef Lutalo het volgende:
Zie donderdag 19 juni 2014 13:42:06
Spencer zei iets als "dat weet ik niet, dan moet ik hem eerst zien".
Allereerst mijn hartelijke dank voor je knip en plakwerk van de site's van Dankbaar & Coquote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:30 schreef Lutalo het volgende:
Piet:
"" Op zaterdag 1 (één) mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne Imke Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien.
Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in de caravan van Wolfgang Hebben, bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond.
Marianne kwam wel vaker in de caravan van Wolfgang Hebben. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar.
Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om Ali in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra.’
Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.
Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hassan ook bevriend was met Mohammed (Jano) Hassan.’"
De tipgever zat in juni 1999 zelf kennelijk vast in Veenhuizen....quote:Op zondag 29 juni 2014 23:32 schreef Waffle het volgende:
Is die Piet dezelfde Piet als in dit stukje?
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)dhtml?artid=rd045647
Nee, Piet Smid is op 28 mei als verdachte aangehouden en verhoord.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:32 schreef Waffle het volgende:
Is die Piet dezelfde Piet als in dit stukje?
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)dhtml?artid=rd045647
Als hij letterlijk getuige was van de moord was het ook al absurd dat ze hem hebben laten gaan, of denk je werkelijk dat je ongestraft kunt toekijken hoe iemand in een caravan vermoord wordt, terwijl je zelf ook in die caravan aanwezig bent?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:42 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Nee, Piet Smid is op 28 mei als verdachte aangehouden en verhoord.
Hij zit 4 dagen en 5 nachten in de cel.
De Piet die op 1 mei werd opgehaald was getuige anders hadden ze hem niet laten gaan.
Daar doel ik eigenlijk ook op. Ik open het topic elke keer weer aangezien het bij mij in de regio is gebeurd. Door de Dankbaar reacties krijg ik steeds de nijging om te reageren dat het onzin verhalen zijn, terwijl ik dit eigenlijk niet wil. Ook dat strooien met namen, vind ik persoonlijk ook erg vervelend voor de mensen waar het over gaat.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik hou het liever hier, maar dan zonder users die Dankbaar aluhoedjes dragen.
Dat is het ook, maar dat is hun spelletje, ze willen mensen in een kwaad daglicht stellen omdat zij vinden dat die personen verantwoordelijk zijn voor de dood van Marianne, dat ze niets met haar dood te maken hebben doet er niet toe, Dankbaar & Co hebben besloten dat sommige mensen schuldig zijn (en Jasper S. onschuldig), en als die personen door de rechtbank niet veroordeeld worden dan doen zij dat zelf wel door keer op keer namen volledig te noemen.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Daar doel ik eigenlijk ook op. Ik open het topic elke keer weer aangezien het bij mij in de regio is gebeurd. Door de Dankbaar reacties krijg ik steeds de nijging om te reageren dat het onzin verhalen zijn, terwijl ik dit eigenlijk niet wil. Ook dat strooien met namen, vind ik persoonlijk ook erg vervelend voor de mensen waar het over gaat.
Ze hebben de dader te pakken. Maar zelfs als dat niet het geval was geweest, dan nog steeds helpt jouw kruistocht niet tegen het voorkomen van moord.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:51 schreef Lutalo het volgende:
[..]
zondag 15 juni 2014 @ 19:18:54
+ 't Is hier gebeurd in 'mijn' Nederland, 'mijn' politie, justitie en OM.
Als iedereen die wist hoe de vork in de steel zat, vrolijk verder mag leven met deze wetenschap, kan het zo weer gebeuren, bijv. met jouw kind.
Ik weet niet beter of Vuur01 is iemand anders dan Wim Dankbaar.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:01 schreef Leandra het volgende:
Je bent werkelijk misselijkmakend.
En dan ook nog eens onschuldig doen alsof je niet zou weten dat die worldpress blog van Dankbaar is.
Ga toch weg met je achterlijke cirkelredeneringen. Het is op de wat serieuzere onderdelen van Fok!, waaronder NWS, gebruikelijk en gewenst dat je beweringen fatsoenlijk onderbouwt. Dat weiger je al tijden te doen. In plaats daarvan kom je met de ene drogreden na de andere:quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:56 schreef Lutalo het volgende:
Waarom zouden Dankbaar ( en de rest vd onderzoekers) en Mauritz niet serieus zijn? Piet weet hoe het zit, dus is het best logisch dat juist hij vind dat zij serieus zijn, omdat zij het bij het rechte eind hebben.
De verklaring van Aafke zelf is echt anders, Vuijk citeert haarquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:56 schreef Lutalo het volgende:
@Buster24. Spencer beschrijft de fiets niet, hij zegt iets als "Hoe moet ik dat weten dan moet ik hem eerst zien".
"Oh nee iemand anders doet het ook"quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Lutalo het volgende:
..-._---_-.-
Bedoel je dat het goed onderbouwd is als iemand schrijft dat Vuur dezelfde is als Dankbaar?
Zo staat het in het boek, zo verteld ze het, meer kan ik er niet van maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Lutalo het volgende:
@Buster24 "De verklaring van Aafke zelf is echt anders, Vuijk citeert haar"
Zie woensdag 2 juli 2014 @ 13:56:54 "Vuyk kan wel wat anders in zijn boek zetten en misschien heeft S. dat later ook wel ( in een interview met Vuijk) beweert, maar het verhaal was toendertijd toch anders.
Ook Aafie kan in het interview met Vuyk wat anders beweren dan dat ze destijds heeft gezegd.
Kan jij mij laten lezen waar Aafie dat beweerd.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:17 schreef Lutalo het volgende:
Fiets, S. en W. Aafie.
woensdag 2 juli 2014 @ 13:56:54 @Buster24. Spencer beschrijft de fiets niet, hij zegt iets als "Hoe moet ik dat weten dan moet ik hem eerst zien".
Vuyk kan wel wat anders in zijn boek zetten en misschien heeft S. dat later ook wel ( in een interview met Vuijk) beweert, maar het verhaal was toendertijd toch anders.
Wim Dankbaarquote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:17 schreef Lutalo het volgende:
Ook hebben zij gesprekken met bijv. Wim Dankbaar en André Vergeer gevoerd.
Wat een onzin zeg, Marinanne heeft nooit aangifte gedaan van dat snijgebaar, dat kwam pas verder in het onderzoek naar boven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:17 schreef Lutalo het volgende:
"Piet"
zaterdag 21 juni 2014 @ 10:20:01 Natuurlijk wist de recherche waar ze het zoeken moesten en wie ze moesten hebben.
Ze zijn toch op de bedreigingen ( met name die ene met dat keeldoorsnijdende gebaar) gewezen?
Spencer heeft een band die langzaam leegloopt, zijn vader "vertaald" dat aan Bauke Vaatstra als een lekke band.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:17 schreef Lutalo het volgende:
Ik vind het scenario lang niet zo ongeloofwaardig als het verhaal van S. en W. Die blijkbaar geen vooropgezetplan hadden toen ze uit Kollum naar Buitenpost fietsten (Met Marianne achter op een fiets met een lekke band)?
Of toch wel, want ze fietsen vlgs Vuyk over de rotonde. Wilden ze Marianne eigenlijk naar huis brengen? En/of Johan bellen, die haar dan onderweg ergens kon oppikken?
Heeft Vuyk aan S. gevraagd waarom het plan ( als dat er al was) veranderde? Wilde S. misschien ipv zijn eigen fiets, met lekke band, die van z'n moeder ophalen?
Hoe werd het slot geforceerd? Door de fiets te laten stuiteren of door er met een steen op te slaan (zoals in de uitzending van Peter R de vries te zien was). En waarom nu juist een herenfiets? Waarom zonder licht? Vond ze dat, ondanks haar angst voor het donker, niet erg om dat het volle maan was?
Hadden de jongens echt geen idee waarom ze perse alleen verder wilde? S. had toch zo met z'n mobieltje Johan kunnen bellen?
Was het omdat het niet opschoot met die dronken jonens en lekke band(en)? Is er in al die jaren niemand op het idee gekomen dat dat dan misschien de reden was dat ze alleen verder wilde (als dat dan echt persee waar zou zijn)?
Waarom komt die lekke band alleen maar voor in het telefoongesprek tussen Bauke en pa Sletering?
http://www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/Spencer-Panorama.pdf
Pa S. zet hierin oa Kl88tz*k was dan met haar meegefietst, maar in het AD laat hij optekenen 'als ze waren meegefietst hadden ze ook vast een mes in hun rug gehad'.
Iets wat S. zelf ook zet in het Panorama artikel? Waarom komt juist die gedachte bij hem op? Of was het omdat hij die dag ruzie had met een paar asielzoekers?
http://www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/spencer.jpg
Krantenartikel waarin S. het woord doet, niks over een lekke band. Hij zet dat ie om half tien wakker wordt gemaakt, maar om een uur of negen trof hij (zonder Wietse en op de fiets van z'n moeder) een vriend Gerrit, die mee ging zoeken.
Ook niet zo ongeloofwaardig als het verhaal van Jasper die zonder veel moeite en beschadigingen aan fiets en Marianne al fietsend haar tot stoppen weet te krijgen. En een arm om haar heen kan slaan met zijn fiets tussen hen in op de grond. En dan ook heel rustig die twee fietsen 1 voor 1 netjes aan de kant zet, nog een eindje van elkaar af ook... enz. enz. zie transcripties rechtszaak.
Daarom heeft de rechtbank Wim ook doorverwezen naar een psychiaterquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef cruelman74 het volgende:
Heb correspondentie gevoerd met Wim Dankbaar. Je wordt afgemaakt als je maar een beetje kritisch bent!
En terecht, het is werkelijk walgelijk wat die man doet.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:22 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Daarom heeft de rechtbank Wim ook doorverwezen naar een psychiater![]()
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=126255
Dat is ook zo, de "complotters" voelen zich door alles en iedereen benadeeld.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:08 schreef Re het volgende:
het lijkt idd ook een soort groeps-psychose oid...
Meer dan een natte wind is het nooit geworden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:17 schreef Buster24 het volgende:
Vooraf beloofde hij "een orkaan aan verontwaardiging" in de samenleving (of woorden van gelijke strekking) nu dat kwam er niet, sterker nog de media besteedde er geen aandacht aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |