abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2014 @ 22:28:51 #101
4162 Lord Katundro
Jabba&Scully
pi_140849143
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Lutalo het volgende:
De opkomst van internet draagt er idd toe bij dat mensen zelf dingen kunnen opzoeken. Ze zijn niet meer alleen afhankelijk van wat de kranten schrijven en wat via tv binnenkomt.
Of je nu de koppen in de Volkskrant, Telegraaf, Ad of een regionale krant leest, ze zijn vaak hetzelfde, ze komen uit 1 bron.
Is er nog tijd en gelegenheid (geld) voor journalisten zich te verdiepen in een zaak? En mogen ze dan schrijven wat ze willen?
Het staat in de krant DUS het is waar, geldt niet meer.
Internet geeft mensen de gelegenheid dingen van een andere ( onderbelichte of niet genoemde ) kant te bekijken.
Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Zo ook bij bijv. het NFI.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op.
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz.
En zeker niet als er grote ( persoonlijke) belangen zijn. Wie de meeste macht heeft, kan onderzoek en berichtgeving sturen.
Dat internet mensen de gelegenheid geeft hun verhaal te doen dat door bijv. politie niet gelooft wordt, is alleen maar goed.
Via internet kom je dingen tegen waar je nooit van gehoord hebt, wat je nooit geweten zou hebben als je alleen maar de krant leest.
^O^
I am happy
pi_140849147
Het internet geeft mensen kennelijk ook de gelegenheid om zich te laten verleiden tot het aanhangen van volstrekt absurde complottheorieën. Anti-vaxxers, Obama birthers, creationisten en Jasper S.-ontkenners. Allemaal dezelfde idioten.
pi_140850813
quote:
...
Via internet kom je dingen tegen waar je nooit van gehoord hebt, wat je nooit geweten zou hebben als je alleen maar de krant leest.
De vetgemaakte zinsnede suggereert dat je het over feiten hebt, maar het zijn maar hoogst zelden feiten, eerder suggestieve en onverifieerbare theorieën.
pi_140854514
quote:
De opkomst van internet draagt er idd toe bij dat mensen zelf dingen kunnen opzoeken. Ze zijn niet meer alleen afhankelijk van wat de kranten schrijven en wat via tv binnenkomt.

Wel jammer dat een groep die zegt "onafhankelijk" te zijn vervolgens weer volledig afhankelijk is van de complot-goeroe Wim Dankbaar

Als er een nieuw artikel staat op de complotsite rechtiskrom.wordpress.com zie je dat terug op nujij, Libelle, Viva en FOK en ze papegaaien Wim klakkeloos na want bij de eerste beste kritische vraag is er paniek in de complot tent :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  maandag 9 juni 2014 @ 00:30:03 #105
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_140856012
quote:
Of je nu de koppen in de Volkskrant, Telegraaf, Ad of een regionale krant leest, ze zijn vaak hetzelfde, ze komen uit 1 bron.
Is er nog tijd en gelegenheid (geld) voor journalisten zich te verdiepen in een zaak? En mogen ze dan schrijven wat ze willen?
Internet geeft mensen de gelegenheid dingen van een andere ( onderbelichte of niet genoemde ) kant te bekijken.
Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op.
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz.
En zeker niet als er grote ( persoonlijke) belangen zijn. Wie de meeste macht heeft, kan onderzoek en berichtgeving sturen.
Dat internet mensen de gelegenheid geeft hun verhaal te doen dat door bijv. politie niet gelooft wordt, is alleen maar goed.
Die hebben geen van allen iets te danken aan het Internet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_140861640
quote:

Nee, tuurlijk niet. De complotters zeggen het DUS het is waar. ;)
pi_140864408
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz."

Deze namen slaan hierop:

"Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op."

Als ik ergens over mee wil praten lees ik links,rechts, voor en achter natuurlijk, stel ( mezelf) vragen, laat mijn gezond verstand werken, denk logisch na en bepaal dan mijn standpunt. Dwz als ik ergens over mee wilt praten en pretendeer te weten hoe iets in elkaar steekt.Wat niet wil zegen dat ik daar koste wat kost aan vast houdt en ook best met vragen blijf zitten.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 9 juni 2014 @ 11:35:40 #108
235357 TitusPullo
pi_140864524
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef Lutalo het volgende:
Wie zou graag in de schoenen hebben willen staan van bijv. Ina Post, Cees Borsboom,Lucia de Berk, Wilco Viets, Herman Dubois enz."

Deze namen slaan hierop:

"Wat door officiële instanties naar buiten wordt gebracht is niet meer zo heilig als vroeger en terecht. Want ook daar worden fouten gemaakt, bewust of onbewust.
Politie en justitie zijn altijd 100% eerlijk en integer gaat ( ook) niet meer op."

Als ik ergens over mee wil praten lees ik links,rechts, voor en achter natuurlijk, stel ( mezelf) vragen, laat mijn gezond verstand werken, denk logisch na en bepaal dan mijn standpunt. Dwz als ik ergens over mee wilt praten en pretendeer te weten hoe iets in elkaar steekt.Wat niet wil zegen dat ik daar koste wat kost aan vast houdt en ook best met vragen blijf zitten.
Wat bedoel je in godsnaam met vroeger? Zoals gezegd: de mensen die jij noemt, hebben niets aan het Internet te danken.
En wat geweldig, dat jij zo te werk gaat!
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 9 juni 2014 @ 11:46:10 #109
235357 TitusPullo
pi_140864802
En voor de volledigheid: dat het OM in andere zaken geweldige fouten heeft gemaakt, wil niet zeggen dat er ook in dit geval iemand onterecht is veroordeeld.
pi_140871356
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef Lutalo het volgende:

Deze namen slaan hierop:

Als de overheid zo oneerlijk is waarom hebben ze dan de commissie Posthumus (1 en 2) in het leven geroepen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Commissie_Posthumus

Dit was naar aanleiding van de fouten in de Schiedammer parkmoord.

Uiteindelijk leidde dit tot Commissie evaluatie afgesloten strafzaken (CEAS)
http://nl.wikipedia.org/w(...)fgesloten_strafzaken

Deze commissie zorgde o.a. voor de vrijlating van Ina Post en Lucia de Berk

Hoeveel mensen heeft complot Goeroe Wim Dankbaar, om maar eens een voorbeeld te noemen, al achter de tralies vandaan gekregen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_140910920
Met 'vroeger' bedoel ik de tijd dat je er zonder meer van uit ging dat wat in de krant stond waar was, geen twijfel mogelijk.
Maar misschien geldt dat voor een aantal mensen nog steeds wel.
Zoals gezegd, de mensen die ik noem hebben met (opzettelijke) fouten te maken gehad.
Politie en justitie hebben ook in deze zaak (MV) fouten gemaakt.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:03:04 #112
235357 TitusPullo
pi_140911412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:50 schreef Lutalo het volgende:
Met 'vroeger' bedoel ik de tijd dat je er zonder meer van uit ging dat wat in de krant stond waar was, geen twijfel mogelijk.
Maar misschien geldt dat voor een aantal mensen nog steeds wel.
Kun je bij benadering omschrijven welke tijd dat was? En werd er toen nooit gepubliceerd over flaters van politie en justitie? Over rechterlijke dwalingen?

quote:
Zoals gezegd, de mensen die ik noem hebben met (opzettelijke) fouten te maken gehad.
Ja, zo veel was al duidelijk, maar voor de derde keer: dat heeft niets met informatievergaring op het Internet te maken.
pi_140960571
:-) Nee, die tekst krijg je er zomaar gratis en voor niks bij.

Wat betreft de Vaatstra 'zaak' is meer info te vinden op internet, dan in krant te lezen en op tv te zien en horen was.
Nou word je daar niet zo blij van natuurlijk, maar het is goed dat het naar buiten komt, misschien leren we er wat van.
pi_140981475
Ja, op internet is heel veel 'info' te vinden...
  donderdag 12 juni 2014 @ 09:47:09 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140982158
Deze vond ik wel aardig, op het internet:

quote:
Vanochtend vroeg tikte Barracuda alvast dit regeltje: 'De Vaatstra-plotters zullen vandaag wel concluderen dat Jasper S. eindelijk in verzet is gekomen tegen zijn veroordeling'. Om daarna rustig af te wachten.

Jasper weigert namelijk schadevergoeding van een kwart miljoen euro te betalen aan Bauke Vaatstra. De argumenten daarvoor zijn niet bekend, dus daar kunnen plotters weer voordeel uit putten.

Vader Vaatstra liep naar eigen zeggen psychische schade op, mede door het lange zwijgen van S.. Die schade moet volgens zijn advocaat John Beers tot uitdrukking komen in smartengeld. Beers blijkt al eerder voor een kwart miljoen euro beslag te hebben gelegd op de boerderij van S. in Oudwoude om de claim kracht bij te zetten. Die boerderij is inmiddels verkocht voor bijna 1,5 miljoen euro. Aangezien op het pand nog een hypotheek zat van een half miljoen euro, zou S. zou een miljoen euro winst hebben gemaakt. Komende week staan beide partijen voor civiele rechter in Leeuwarden.

Tegen elven verscheen de eerste plotter die het wereldnieuws bekend maakte in Vaatstra plotterkippenhok Rechtiskrom. 'Hebben jullie het laatste nieuws al gelezen? Jasper weigert Bauke Vaatstra de 250.000 euro te betalen. En hij heeft een nieuwe advocaat Ernst Muller. De advocaat wil niet de reden bekend maken. Zou Jasper het boek hebben gelezen? En wakker zijn geworden?'

We zien het al voor ons: Jasper die met rode oortjes het boek van Wim en Hans heeft gelezen, ineens aan zijn eigen verklaring is gaan twijfelen en Jan Vlug aan de kant schuift. De doorbraak is nu echt op komst!

Het was toch al lachen de laatste dagen in het Vaatstra plotterkippenhok. Geen plotter die eens op het idee komt om Jasper in de gevangenis op te zoeken en onder vier ogen te vragen of hij het nu echt heeft gedaan. Nee, een beetje plotterd kruipt liever op veilige afstand in het hoofd van Jasper en gaat dan aan zijn achterban uitleggen wat hij gedacht, gezegd en gedaan zou hebben.

'Het is ook bekend dat er soms mensen zijn die om welke reden dan ook een moord bekennen die ze niet gepleegd hebben.' Yep, maar in dit geval was er ook nog een honderd procent DNA-match. Maar wacht eens even: 'Een 100% DNA-match bestaat niet. Zelfs als twee profielen gemaakt worden van een en dezelfde persoon onder de meest schone omstandigheden dan blijft er een kans dat de match een toeval is.'

Barracuda durft te wedden dat als morgen Joris Demmink via een 100 procent DNA match wordt gekoppeld aan een vermeend slachtoffertje, plotters bovenstaande argumenten niet uit hun hoed toveren.

Niet dat het verstandig is om in het kippenhok hierover kritische geluiden te laten horen. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect als wanneer in de zwartekousenkerk iemand openlijk twijfelt aan het bestaan van het Opperwezen. Die staat binnen de kortste keren met pek en veren op de markt van Spakenburg. Zo werd de Gelderse Teun zowat besprongen toen hij een paar kritische vragen stelde. Standaard laat Wim Dankbaar dan altijd zijn adres en telefoonnummer achter voor een stevige breinmassage.

Zoals ook de volledige Noordelijke Dagblad Combinatie besmet en corrupt werd verklaard omdat ze geen aandacht aan het complotboek wilden schenken. Barracuda vreest dat reaguurder Erik het beter heeft begrepen: 'Teun heeft een paar goede punten. Maar eigenlijk doet het er niet toe. De zaak is gesloten. De dader zit vast. En door de aanvallen van Wim op de echte media is er effectief geen enkel podium meer voor Wim en Hans. Jaren werk teniet gedaan omdat Wim zich niet kan gedragen tegenover rechters en echte journalisten.' De reactie was binnen een uur weggepoetst.
Bron
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Admin donderdag 12 juni 2014 @ 10:07:32 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140982581
Ja nog even en we kunnen naar BNW.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_140982722
quote:
18s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:07 schreef yvonne het volgende:
Als in een tekst de naam Joris Demmink voorkomt idd dan kunnen we naar BNW.
I´m back.
pi_140982742
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:10 schreef El_Thijs het volgende:
Ik vind het persoonlijk nog steeds belachelijk dat Dankbaar dit geflikt heeft over de rug van de moeder heen. Alleen om zijn theorie door te drukken gebruikt hij dat dagboek wat een privé-eigendom is.

Ik krijg steeds meer het idee dat dit een grote publiciteitsstunt is voor die man.

Smerig, succes behalen over het leed van anderen. Bah :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkenpikkers en profiteurs.
pi_140982749
[Edit: Dubbelpost]
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:14:38 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_140982758
quote:
18s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:07 schreef yvonne het volgende:
Als Dankbaar of een van zijn adepten hier gaat zitten doen alsof dit de zoveelste justitiële blunder is dan krijg je dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_140983143
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:47 schreef Lutalo het volgende:
:-) Nee, die tekst krijg je er zomaar gratis en voor niks bij.

Wat betreft de Vaatstra 'zaak' is meer info te vinden op internet, dan in krant te lezen en op tv te zien en horen was.
In ieder geval meer desinformatie. Zie alle op louter speculaties gestoelde en niet door feiten onderbouwde complottheorieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2014 10:33:03 ]
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:10:38 #122
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140987572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In ieder geval meer desinformatie. Zie alle op louter speculaties gestoelde en niet door feiten onderbouwde complottheorieën.
We vergeten bijna wie er destijds een luis in de pels van Justitie was en van begin af aan al grote twijfels plaatste over het onderzoek in de zaak Vaaststra; Peter R de Vries.

Wat ik zelf van het hele verhaal vind? Ik vind dat er heel rare dingen gebeurd zijn, er zijn heel tegenstrijdige dingen beweerd door getuigen. En dan dat gebeuren rond die asielzoekers die Marianne kort daarvoor met de dood hadden bedreigd en plotsklaps na de moord door Justitie werden overgebracht naar een ander centrum. Vervolgens werd er 'onderzoek' door Justitie gedaan naar de betreffende asielzoeker, maar dat bleek een totaal ander iemand te zijn. De advocaat van Jasper S heeft direct al publiekelijk gemeld dat zijn client schuldig was, terwijl de rechtzaak nog moest beginnen. Het transcript van de rechtzaak waarbij er zeer suggestieve en sturende vragen door de rechter werden gesteld etc. De rechtzaak over het dagboek waarbij de klager niet komt opdagen en advocaat Mosko een of ander handgeschreven ongedateerd briefje tevoorschijn haalt wat Maaike zou hebben geschreven etc etc.

Er is in deze zaak toch wel heel veel wat niet in de haak is of op zijn minst nogal vreemd is.

Je zou er in een rechtstaat vanuit moeten gaan dat alleen schuldige mensen veroordeeld worden. Als er in deze zaak bewust gemanipuleerd is, zou dat zeker nooit ontdekt mogen worden. We weten dat er in het verleden wel degelijk zaken bewust gemanipuleerd zijn om barbertje te laten hangen en men daar ook valse bekentenissen heeft weten af te dwingen. Ik hoef de bekende zaken toch allemaal niet te noemen? Is het dan gek dat er lieden zijn die er terecht vanuit gaan dat de werknemers bij Justitie/politie ook maar mensen zijn en deze mensen hun werk ook maar als werk zien? Dat er net als op andere plekken in de samenleving, bij Justitie/politie ook arrogante niets ontziende carrieretijgers werken en ook psychopaten? Mensen dus die zaken naar hun hand zullen zetten wanneer dat henzelf beter uitkomt?

Even voor de duidleijkheid; ik beweer niet dat Jasper Steringa onschuldig zou zijn (want dat kan ik helemaal niet weten) maar recente ontwikkelingen rondom creatief knutselwerk op bestelling door oa. het NFI in de Deventer moordzaak en de bewuste manipulatie van telefoontaps in de zaak Robert Horchner waarbij de corrupte politiemensen zomaar vrijuit gaan, hebben mijn vertrouwen in onze rechtsstaat ernstig ondermijnd. Heeft er trouwens iemand al een opgemerkt dat de politie/justitiemedewerkers bij alle zaken waar onterecht veroordeelde daders de bak in gingen, nooit zijn bestraft of zelfs gedegradeerd?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_140989792
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In ieder geval meer desinformatie. Zie alle op louter speculaties gestoelde en niet door feiten onderbouwde theorieën.
Waar leidt jij uit af dat alles wat je er op internet over vindt louter speculatie is?
Ik heb toch heel wat verklaringen gelezen, die goed onderbouwd zijn. En ik zou werkelijk niet weten waarom ik de verklaring van Spencer en Wietze hoger aan zou moeten slaan dan die van Verry B + vriendin, Pier H., Geke H. en een politie agente.
Isabella vertelt ook een overtuigend verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 12-06-2014 14:20:13 (achternamen weggehaald) ]
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:17:00 #124
235357 TitusPullo
pi_140989920
quote:
Is het dan gek dat er lieden zijn die er terecht vanuit gaan dat de werknemers bij Justitie/politie ook maar mensen zijn en deze mensen hun werk ook maar als werk zien? Dat er net als op andere plekken in de samenleving, bij Justitie/politie ook arrogante niets ontziende carrieretijgers werken en ook psychopaten? Mensen dus die zaken naar hun hand zullen zetten wanneer dat henzelf beter uitkomt?
Dit is wel een heel merkwaardige vraag. Ten eerste is het niet gek als mensen terecht iets aannemen, ten tweede doet niemand het voorkomen alsof alle ambtenaren even capabel en gewetensvol zijn. De politie vertoont sterk de neiging om zich vast te bijten in een bepaalde verdachte en louter te zoeken naar bewijzen van diens schuld, als hij eenmaal in een kwaad daglicht is komen te staan. Dat is een institutioneel gebrek, dat kan worden uitgebuit door mensen die te kwader trouw zijn.
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:18:06 #125
235357 TitusPullo
pi_140989963
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:13 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Waar leidt jij uit af dat alles wat je er op internet over vindt louter speculatie is?
Ik heb toch heel wat verklaringen gelezen, die goed onderbouwd zijn. En ik zou werkelijk niet weten waarom ik de verklaring van Spencer en Wietze hoger aan zou moeten slaan dan die van Verry Bouwer + vriendin, Pier H., Geke Haarsma en een politie agente.
Isabella vertelt ook een overtuigend verhaal.
Wat doet het ertoe dat zij politieagent is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')