Fiets, S. en W. Aafie.
woensdag 18 juni 2014 @ 21:35:57Spencer en Wietse hebben vlgs de politie aan hen telkens hetzelfde verhaal verhaal verteld, vlgs de ouders van Marianne niet aan hen. En ook niet aan Aafie,
donderdag 19 juni 2014 @ 13:42:06 Spencer zei iets als "dat weet ik niet, dan moet ik hem eerst zien".
zaterdag 28 juni 2014 @ 17:16:24Spencer zei iets als "dat weet ik niet, dan moet ik hem eerst zien".
woensdag 2 juli 2014 @ 13:56:54 @Buster24. Spencer beschrijft de fiets niet, hij zegt iets als "Hoe moet ik dat weten dan moet ik hem eerst zien".
Vuyk kan wel wat anders in zijn boek zetten en misschien heeft S. dat later ook wel ( in een interview met Vuijk) beweert, maar het verhaal was toendertijd toch anders.
S.en W. hebben niet elke keer hetzelfde verteld, niet tegen de ouders en niet tegen Aafie)
Het staat in het dagboek van Maaike en in 'het verboden dagboek van Maaike' en op internetsites. Maaike en Bauke hebben gesproken met S. en W. en met Aafie natuurlijk.
Ook hebben zij gesprekken met bijv. Wim Dankbaar en André Vergeer gevoerd.
(en Gerrit zou gehoord kunnen hebben wat S. zei)
Ik kan er niet minder van maken.
"Piet"
zaterdag 21 juni 2014 @ 10:20:01 Natuurlijk wist de recherche waar ze het zoeken moesten en wie ze moesten hebben.
Ze zijn toch op de bedreigingen ( met name die ene met dat keeldoorsnijdende gebaar) gewezen?
woensdag 25 juni 2014 @ 13:09:37Waarom niet aan bijv. Rijksrecherche, Bauke Vaatstra ? Zou je denken dat hij alsnog berecht zou willen worden? Hij zal het destijds misschien al heel vreemd hebben gevonden, dat zijn verklaring bij de politie geen verdere gevolgen had. Wie weet wat hem toen ook gezegd is? Mondje dicht? Wie zal het zeggen?
Misschien beschouwt hij Dankbaar&Co als serieus?
Zij hebben hem in elk geval benaderd.
zaterdag 28 juni 2014 @ 17:10:10Ik weet niet hoeveel mensen bij de verhoring waren; ik weet niet hoeveel mensen wisten hoe precies de vork in de steel zat.
woensdag 2 juli 2014 @ 13:56:54 Of de pers de kluisverklaringen heeft gezien/daarin geïnteresseerd is, weet ik niet.
Piet- rijksrecherche heb je al eens gevraagd; zie antwoord, waar ik aan toevoeg" zou Piet daarvan op de hoogte zijn?"
Waarom zouden Dankbaar ( en de rest vd onderzoekers) en Mauritz niet serieus zijn? Piet weet hoe het zit, dus is het best logisch dat juist hij vind dat zij serieus zijn, omdat zij het bij het rechte eind hebben.
Ik weet niet hoeveel rechercheurs bij de verhoring aanwezig zijn geweest en of het de bedoeling was dat dat naar buiten mocht komen.
Ja, degenen die ervan weten (politie, justitie, OM) houden al 15 jaar hun mond.
Wat "Piet" wil met z'n verklaring? Weet ik niet, schoon schip maken? ?
Ik vind het scenario lang niet zo ongeloofwaardig als het verhaal van S. en W. Die blijkbaar geen vooropgezetplan hadden toen ze uit Kollum naar Buitenpost fietsten (Met Marianne achter op een fiets met een lekke band)?
Of toch wel, want ze fietsen vlgs Vuyk over de rotonde. Wilden ze Marianne eigenlijk naar huis brengen? En/of Johan bellen, die haar dan onderweg ergens kon oppikken?
Heeft Vuyk aan S. gevraagd waarom het plan ( als dat er al was) veranderde? Wilde S. misschien ipv zijn eigen fiets, met lekke band, die van z'n moeder ophalen?
Hoe werd het slot geforceerd? Door de fiets te laten stuiteren of door er met een steen op te slaan (zoals in de uitzending van Peter R de vries te zien was). En waarom nu juist een herenfiets? Waarom zonder licht? Vond ze dat, ondanks haar angst voor het donker, niet erg om dat het volle maan was?
Hadden de jongens echt geen idee waarom ze perse alleen verder wilde? S. had toch zo met z'n mobieltje Johan kunnen bellen?
Was het omdat het niet opschoot met die dronken jonens en lekke band(en)? Is er in al die jaren niemand op het idee gekomen dat dat dan misschien de reden was dat ze alleen verder wilde (als dat dan echt persee waar zou zijn)?
Waarom komt die lekke band alleen maar voor in het telefoongesprek tussen Bauke en pa Sletering?
http://www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/Spencer-Panorama.pdfPa S. zet hierin oa Kl88tz*k was dan met haar meegefietst, maar in het AD laat hij optekenen 'als ze waren meegefietst hadden ze ook vast een mes in hun rug gehad'.
Iets wat S. zelf ook zet in het Panorama artikel? Waarom komt juist die gedachte bij hem op? Of was het omdat hij die dag ruzie had met een paar asielzoekers?
http://www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/spencer.jpgKrantenartikel waarin S. het woord doet, niks over een lekke band. Hij zet dat ie om half tien wakker wordt gemaakt, maar om een uur of negen trof hij (zonder Wietse en op de fiets van z'n moeder) een vriend Gerrit, die mee ging zoeken.
Ook niet zo ongeloofwaardig als het verhaal van Jasper die zonder veel moeite en beschadigingen aan fiets en Marianne al fietsend haar tot stoppen weet te krijgen. En een arm om haar heen kan slaan met zijn fiets tussen hen in op de grond. En dan ook heel rustig die twee fietsen 1 voor 1 netjes aan de kant zet, nog een eindje van elkaar af ook... enz. enz. zie transcripties rechtszaak.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lutalo op 04-07-2014 23:48:21 (link) ]