abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130739873
Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.

Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.

Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.

Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 13:51:31 ]
pi_130739898
Overigens heeft GroenLinks als standpunt dat er geen BTW op alternatieve geneeswijzen moet worden geheven. Dit vind ik echt belachelijk, aangezien deze middelen geen echte geneesmiddelen zijn. Het niet heffen van BTW op deze diensten en/of producten zorgt ervoor dat deze pseudowetenschap als echte geneeswijze wordt gezien.

Hierover heb ik ook een e-mail gestuurd naar GroenLinks. Hopelijk doen ze wat met de input. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 13:35:43 ]
pi_130739927
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswezen.
Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?
M.a.w. hoe alternatief is alternatief?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_130739982
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?
M.a.w. hoe alternatief is alternatief?
Thee en honing zijn niet op de markt gezet als 'geneesmiddel' en hoeven dus ook niet op deze manier belast te worden.

Homeopathische "geneesmiddelen" daarentegen worden ook echt als remedie voor kwaaltjes op de markt gebracht. Dat is wel een groot verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 13:37:38 ]
  maandag 2 september 2013 @ 13:38:45 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130740012
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?

Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_130740094
wat interesseert het jou wat een ander slikt of op zn porem smeert?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_130740132
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:41 schreef gianni61 het volgende:
wat interesseert het jou wat een ander slikt of op zn porem smeert?
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
  maandag 2 september 2013 @ 13:43:11 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_130740134
Tyfstraal lekker op met je extra accijnzen.
Het lijkt wel of vrijheid een vies woord is geworden hier.
pi_130740209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_130740216
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?

Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.

Daarnaast, prima dat jij er baat bij hebt gehad. Echter zijn de behandelingen niet wetenschappelijk bewezen en daarom ook niet als gezondheidszorg te classificeren. Nogmaals, je staat helemaal vrij om nog steeds allerlei alternatieve spullen te kopen en alternatieve geneeswijzen te ondergaan. Het gaat mij erom dat er voor de Henks en Ingrids een financiële drempel op het gebruik hiervan zit.
pi_130740231
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:45 schreef gianni61 het volgende:

[..]

alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?
Het is gewoon verkapte oplichting. Dit mag je wat mij betreft best ontmoedigen. Verder heb ik er geen last van, maar zieke mensen die worden verleid dit soort onzin aan te schaffen wel.
  maandag 2 september 2013 @ 13:47:59 #12
379943 Paper_Tiger
pi_130740262
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.

Daarnaast, prima dat jij er baat bij hebt gehad. Echter zijn de behandelingen niet wetenschappelijk bewezen en daarom ook niet als gezondheidszorg te classificeren. Nogmaals, je staat helemaal vrij om nog steeds allerlei alternatieve spullen te kopen en alternatieve geneeswijzen te ondergaan. Het gaat mij erom dat er voor de Henks en Ingrids een financiële drempel op het gebruik hiervan zit.
Moderne zorg bestaat uit het toedienen van medicijnen of het snijden in een lichaam.
pi_130740319
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef BasEnAad het volgende:
Tyfstraal lekker op met je extra accijnzen.
Het lijkt wel of vrijheid een vies woord is geworden hier.
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
pi_130740323
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.

Meestal is het andersom en wijken mensen uit naar alternatieve geneeswijzen nadat de reguliere zorg weer eens compleet gefaald heeft.
  maandag 2 september 2013 @ 13:51:41 #15
136343 BasEnAad
pi_130740365
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
pi_130740369
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Moderne zorg bestaat uit het toedienen van stervensdure medicijnen of het snijden in een lichaam.
Kleine edit.
  maandag 2 september 2013 @ 13:52:14 #17
379943 Paper_Tiger
pi_130740385
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef eP2e het volgende:

[..]

Kleine edit.
Waarvoor dank.
  maandag 2 september 2013 @ 13:53:09 #18
379943 Paper_Tiger
pi_130740417
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat er van oplichting sprake is.
pi_130740505
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dan laten ze het maar bewijzen. En dan wel double-blind.
pi_130740603
Veel alternatieve geneeswijzen en medicijnen stammen al af vanaf de oudheid. Dat ze door de moderne wetenschap niet erkend worden of gewoon vergeten zijn wil niet zeggen dat het niet werkt, de Grieken, Romeinen en andere volkeren waren niet achterlijk. Goed, er zijn dingen die ronduit idioot zijn (gedoe met steentjes ed.) en kan je idd. kwalificeren onder kwakzalverij. Echter Oma's kruidentuintje kan nog wel eens verrassende resultaten opleveren.
pi_130740609
Hoezeer ik ook tegen homeopathie ben, accijnzen zijn een zot idee. Homeopathie is niets anders dan water met een smaakje en zo moet het belast worden, als limonade.

Wat ik wel een goede zet vond, was dat allerlei claims als "werkt tegen hoofdpijn/keelpijn/nierontsteking/etc" van de verpakking gehaald moesten worden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130740710
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:59 schreef The_stranger het volgende:
Hoezeer ik ook tegen homeopathie ben, accijnzen zijn een zot idee. Homeopathie is niets anders dan water met een smaakje en zo moet het belast worden, als limonade.

Wat ik wel een goede zet vond, was dat allerlei claims als "werkt tegen hoofdpijn/keelpijn/nierontsteking/etc" van de verpakking gehaald moesten worden..
Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.

Verder vind ik dat de accijns gerechtvaardigd zijn omdat het toch een soort van oplichting is. Als het gewoon verkocht werd als water met een smaakje, dan was het wat mij betreft allemaal prima.
pi_130740845
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.

Verder vind ik dat de accijns gerechtvaardigd zijn omdat het toch een soort van oplichting is. Als het gewoon verkocht werd als water met een smaakje, dan was het wat mij betreft allemaal prima.
En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?
pi_130740948
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:06 schreef eP2e het volgende:

[..]

En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarentegen zijn van de alternatieve geneeswijzen geen double-blind tests waaruit blijkt dat dit soort geneeswijzen werken.

Hoe verklaar je dat? Daarnaast vind ik dat je jezelf wel erg voor gek zet door dergelijke onzin over de moderne wetenschap te verspreiden.
pi_130741066
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:10 schreef robin007bond het volgende:
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen.
Alleen werken ze niet bij iedereen.
Net zoals "alternatieve" geneesmiddelen niet altijd werken, maar er zijn ook genoeg mensen die er wel baat bij hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_130741074
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarentegen zijn van de alternatieve geneeswijzen geen double-blind tests waaruit blijkt dat dit soort geneeswijzen werken.

Hoe verklaar je dat? Daarnaast vind ik dat je jezelf wel erg voor gek zet door dergelijke onzin over de moderne wetenschap te verspreiden.
Gelukkig ben je er ook van op de hoogte (Oh, toch niet) dat een groot deel van de 'moderne' medicijnen voortkomen uit het spreekwoordelijke Oma's kruidentuintje.

En onzin? Lol, noem het maar beter ervaring. Als het ene niet werkt proppen we het andere in je bek want zo staat het in de regeltjes, ze doen regelmatig gewoon maar wat, volkomen vastgeroest in hun denkwijzen. En dan allemaal verrast zijn dat de (reguliere) zorg zo duur is.
pi_130741637
Waarom ben je zo voor het invoeren van nieuwe belastingen ?

Er zijn zat belastingen, als er een politicus komt die zegt '' er zijn 37 soorten belasting, stem op mij en ik breng dit terug naar 8 '' dan stem ik op hem
pi_130741747
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:14 schreef eP2e het volgende:

[..]

Gelukkig ben je er ook van op de hoogte (Oh, toch niet) dat een groot deel van de 'moderne' medicijnen voortkomen uit het spreekwoordelijke Oma's kruidentuintje.
Waarvan de werking bewezen is in een uitgebreid proces.

Da's een groot verschil met homeopathie.
pi_130742318
quote:

[..]

Er is een levensgroot verschil tussen homeopathie en kruidengeneeskunde. Daar waar het eerste gebaseerd is op nooit bewezen en (met onze kennis) onmogelijke principes, is het tweede natuurlijk wel "waar".
Je zal een (medisch) wetenschapper ook nooit de werking van wilgenbast tegenspreken, echter is het in veel gevallen wel zo dat er van de kruidenvariant wel degelijk een betere (synthetische) versie gemaakt is. Daar waar het extract van de wilgenbast wel degelijk pijnstillend en koortsverlagend werkt, is het ook irriterend en schadelijk voor de maag. De kunstmatige vorm van dat extract, aspirine, behoudt de voordelen maar heeft niet die slechte werking op je maag.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130743230
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:34 schreef robin007bond het volgende:
Overigens heeft GroenLinks als standpunt dat er geen BTW op alternatieve geneeswijzen moet worden geheven. Dit vind ik echt belachelijk, aangezien deze middelen geen echte geneesmiddelen zijn. Het niet heffen van BTW op deze diensten en/of producten zorgt ervoor dat deze pseudowetenschap als echte geneeswijze wordt gezien.

Hierover heb ik ook een e-mail gestuurd naar GroenLinks. Hopelijk doen ze wat met de input. :)
100% mee eens.
  maandag 2 september 2013 @ 16:01:07 #31
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_130744088
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Er is een levensgroot verschil tussen homeopathie en kruidengeneeskunde. Daar waar het eerste gebaseerd is op nooit bewezen en (met onze kennis) onmogelijke principes, is het tweede natuurlijk wel "waar".
Je zal een (medisch) wetenschapper ook nooit de werking van wilgenbast tegenspreken, echter is het in veel gevallen wel zo dat er van de kruidenvariant wel degelijk een betere (synthetische) versie gemaakt is. Daar waar het extract van de wilgenbast wel degelijk pijnstillend en koortsverlagend werkt, is het ook irriterend en schadelijk voor de maag. De kunstmatige vorm van dat extract, aspirine, behoudt de voordelen maar heeft niet die slechte werking op je maag.
Inderdaad.
De homeopathie is ontstaan in de tijd dat de reguliere geneeskunde bezig was met aderlaten.
De similiaregel is niet gebaseerd op een dubbel blind wetenschappelijk onderzoek.
Er is geen bewijs voor de similiaregel.
Er is geen bewijs voor potentioneren
Het werkt niet beter dan een placebo

Fytotherapie is heel wat anders.
Verkeerd gebruik van kruiden kan net zo gevaarlijk zijn als verkeerd gebruik van synthetische middelen. Omdat het 'natuurlijk' is, betekend nog niet dat het ongevaarlijk is.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  maandag 2 september 2013 @ 18:10:14 #32
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_130748207
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Absoluut waar, ook dat aspirine een betere versie is van wilgenbast, maar dat het geen slechte werking heeft (/kan hebben) op je maag is bullshit. Ook aspirine is minder goed voor je maag. Hoe dat nadelige effect zich verhoudt tot wilgenbast weet ik niet, allicht een hele vooruitgang, maar "niet slecht" is het niet.

Verder, niet alle geneeswijzen zijn compatibel met dubbelblind proeven. Enkelblind proeven moeten in bijna alle gevallen lukken, en dat zou als minimale standaard mogen gelden, mijn inziens.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_130748582
Onder welk regiem vallen ze nu? Voedingsmiddelen?

Je zou ze onder de 21% BTW kunnen laten vallen, het is geen primaire levensbehoefte.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 2 september 2013 @ 18:34:58 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130749008
Probleem is dat je door accijns je een erkenning geeft aan dit soort oplichting. Bij sigaretten en drank weet je iig dat je krijgt wat je wilt.
pi_130749394
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:34 schreef Hexagon het volgende:
Probleem is dat je door accijns je een erkenning geeft aan dit soort oplichting. Bij sigaretten en drank weet je iig dat je krijgt wat je wilt.
Een erkenning dat het rommel is, ja. :P
  maandag 2 september 2013 @ 18:48:47 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130749463
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een erkenning dat het rommel is, ja. :P
Sigaretten zijn slecht voor je maar geen vorm van oplichting. Dat is met dit soort producten anders.

Het probleem is dat de staat door accijns hier zelfs een belang krijgt bij de verkoop van deze spullen. Dat is bij ongezonde producten tot daar aan toe. Maar bij oplichting vin dik het wat ver gaan.
  maandag 2 september 2013 @ 18:51:04 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130749542
Homeopatisch en geneesmiddel, LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130749559
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Homeopatisch en geneesmiddel, LOL
Contradictio in terminis inderdaad.
  maandag 2 september 2013 @ 18:53:07 #39
45206 Pietverdriet
pi_130749610
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 18:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Contradictio in terminis inderdaad.
Die pilletjes zijn gewoon suiker, dus het lage BTW tarief is van toepassing.
  maandag 2 september 2013 @ 18:54:49 #40
45206 Pietverdriet
pi_130749670
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:59 schreef eP2e het volgende:
Veel alternatieve geneeswijzen en medicijnen stammen al af vanaf de oudheid.
Oh, kan je dat ook onderbouwen?

Antroposofische onzin heeft Steiner uit zijn pik gezogen, en homeopatie heeft Hahneman verzonnen,
Kneipp verzon Hydrotherapie, Kruidengeneeskunde, Trainen als geneeskunde, Geneeskunde op voeding volkoren granen, groenten en beperkt gebruik van vlees en, Spiritualiteit - Kneipp geloofde dat een gezonde geest leidt tot een gezond persoon.
pi_130749766
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, kan je dat ook onderbouwen?
En dan nog is het een flutargument.

Als iets van de oudheid komt, wil dat niet gelijk zeggen dat het goed is.
  maandag 2 september 2013 @ 19:00:20 #42
45206 Pietverdriet
pi_130749874
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En dan nog is het een flutargument.

Als iets van de oudheid komt, wil dat niet gelijk zeggen dat het goed is.
Klopt, maar het is ook verder onzin
  maandag 2 september 2013 @ 19:01:52 #43
45206 Pietverdriet
pi_130749941
En verder, het gebruiken van bewezen werkzame planten, schimmels en dierextracten als geneesmiddel heeft een naam. Pharmacologie
  maandag 2 september 2013 @ 19:03:11 #44
45206 Pietverdriet
pi_130749998
Verder ben ik van mening dat een homeopatisch middel dat bewezen werkt best BTW vrij mag zijn. Succes met het bewijzen dat je oneindige oplossingen werken
  maandag 2 september 2013 @ 19:04:15 #45
45206 Pietverdriet
pi_130750051
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het werkt als het niet bewezen is?
  maandag 2 september 2013 @ 19:06:25 #46
136343 BasEnAad
pi_130750149
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het werkt als het niet bewezen is?
Dat mogen mensen lekker voor zichzelf bepalen.
  maandag 2 september 2013 @ 19:07:40 #47
45206 Pietverdriet
pi_130750213
Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 tot de macht -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 tot de macht -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 tot de macht 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werzame stof is?

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10 tot de macht -400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 1 op 10 tot de macht -400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

Verder blijf ik het verbazingwekkend vinden mensen meer waarde hechten aan ongefundeerde beloftes dan aan objectiviteit en rede. Dat als je de casus maakt voor objectiviteit en rede je daar op aangevallen wordt, zonder argumenten te kunnen aandragen, en dat men een mooi verhaal denkt te hebben met homeopatie, maar als je in dat verhaal op zwaarwegende ongerijmdheden wijst daar zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Het verhaal snijdt geen hout, je kan onmogelijk de werkzame stof al werkzame stof aanwijzen omdat je altijd veel meer zaken oneindig verdunt.
2. Omdat de verdunningen oneindig zijn, kan je nooit objectief aan kwaliteitscontrole doen. Je zou je productiemethode moeten testen, of je het geheugen daadwerkelijk reset tijdens de bereiding, dus maak je het met en zonder resetten, 10 keer schudden of 100 keer schudden en moet je kijken of dat effect heeft. Ik bedoel maar, hoe doe je kwaliteitscontrole in een fabriek van homeopatische middelen. Hoe wil je vaststellen of de verdunning daadwerkelijk 10 tot de macht -400 is, of 10 tot de macht-500 of 10 tot de macht-50
Dat valt allemaal niet te meten omdat er geen enkel molecuul van de werkstof in zit

Dit zou zelfs een voorstander van homeopatie een aantal vraagtekens moeten geven, maar dat doet het niet, waarom niet?
pi_130750501
Een accijns instellen op homeopathische middelen lijkt me een slecht idee. Het lijkt me verstandig om als CBG (College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) kritisch naar dergelijke producten te kijken en een verbod in te stellen op middelen waarvan het zeker is dat het kwakzalverij is en/of dat ze schadelijk zijn.

Accijnzen betalen we al genoeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dave94 op 02-09-2013 19:22:57 ]
  maandag 2 september 2013 @ 19:22:56 #49
45206 Pietverdriet
pi_130750910
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:14 schreef Dave94 het volgende:
Een accijns instellen op homeopathische middelen lijkt me een slecht idee. Het lijkt me verstandig om als CBG (College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) kritisch naar dergelijke producten te kijken en een verbod in te stellen op middelen waarvan het zeker is dat het kwakzalverij is.

Accijnzen betalen we al genoeg.
Zoals ik al eerder poste, ik pleit voor BTW vrijstelling voor homeopatische middelen waarvan objectief bewezen is dat ze werkzaam zijn,
pi_130751045
Hoewel ik homeopathische middelen graag mag rekenen tot onzin ben ik tegen.

Mensen moeten zelf beslissen of ze iets wel of niet willen gebruiken, of dat nou een biertje, wietje of homeopathische rommel is.

Accijns zijn op talloze producten niets anders dan een combinatie van bemoeizucht en cashgrabberij.
Conscience do cost.
  maandag 2 september 2013 @ 19:28:42 #51
45206 Pietverdriet
pi_130751181
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:26 schreef ems. het volgende:

Mensen moeten zelf beslissen of ze iets wel of niet willen gebruiken, of dat nou een biertje, wietje of homeopathische rommel is.

Accijns zijn op talloze producten niets anders dan een combinatie van bemoeizucht en cashgrabberij.
Dan ga ik suiker verkopen als homeopatisch middel tegen verbitterdheid, wordt het btw vrij.
Zout als homeopatish middel tegen flauwheid.
Zo claim ik mijn hele supermarkt assorti als homeopatisch geneesmiddel
pi_130751286
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:26 schreef ems. het volgende:

Inderdaad. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de benzine en tabakswaren. Er zit op een liter benzine al ¤0,75 aan accijnzen, en vervolgens moet je de BTW er ook nog eens berekenen.

Vroeger werd het ook wel eens stelen genoemd. Tegenwoordig wordt het ondersteuning van maatschappelijke belangen genoemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dave94 op 02-09-2013 19:39:31 ]
  maandag 2 september 2013 @ 19:35:36 #53
45206 Pietverdriet
pi_130751538
Het blijft altijd leuk hoe verdomd weinig de voorstanders van alternatieve geneeswijzen weten over waar ze zo voor zijn.
pi_130751825
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan ga ik suiker verkopen als homeopatisch middel tegen verbitterdheid, wordt het btw vrij.
Zout als homeopatish middel tegen flauwheid.
Zo claim ik mijn hele supermarkt assorti als homeopatisch geneesmiddel
Wie heeft het over btw vrij?
Conscience do cost.
  maandag 2 september 2013 @ 19:56:24 #55
45206 Pietverdriet
pi_130752588
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Wie heeft het over btw vrij?
Groen Links bijvoorbeeld
pi_130752926
Slecht plan, het is naar mijn idee niet aan de overheid of de politiek om te beslissen wat wetenschappelijk wel of niet verantwoord is.
  maandag 2 september 2013 @ 21:12:32 #57
379943 Paper_Tiger
pi_130757156
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder poste, ik pleit voor BTW vrijstelling voor homeopatische middelen waarvan objectief bewezen is dat ze werkzaam zijn,
Het gros van de algemeen aanvaarde wetenschappelijk onderbouwde middelen tegen kanker, die een ton per kuur kosten, werken niet. Ook nog maar even accijns op knallen zo lijkt mij.
  maandag 2 september 2013 @ 21:13:47 #58
45206 Pietverdriet
pi_130757216
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het gros van de algemeen aanvaarde wetenschappelijk onderbouwde middelen tegen kanker, die een ton per kuur kosten, werken niet. Ook nog maar even accijns op knallen zo lijkt mij.
Open er een topic over
pi_130758576
quote:

[..]

Oma had vast geen massieve installatie in haar tuintje om stoffen triljarden keren te verdunnen en daarbij een exact magisch schudpatroon aan te houden.
pi_130760235
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:10 schreef Tanin het volgende:

[..]

Absoluut waar, ook dat aspirine een betere versie is van wilgenbast, maar dat het geen slechte werking heeft (/kan hebben) op je maag is bullshit. Ook aspirine is minder goed voor je maag. Hoe dat nadelige effect zich verhoudt tot wilgenbast weet ik niet, allicht een hele vooruitgang, maar "niet slecht" is het niet.

Verder, niet alle geneeswijzen zijn compatibel met dubbelblind proeven. Enkelblind proeven moeten in bijna alle gevallen lukken, en dat zou als minimale standaard mogen gelden, mijn inziens.
Ok, veel aspirine is inderdaad ook niet goed voor je maag, maar dat staat niet in verhouding met het origineel. De hoeveelheid wilgenbast (en bladeren) die je moet nemen om 1 aspirine te evenaren geeft veel meer problemen dan die ene tablet.
C. Sagan
  Eindredactie Games maandag 2 september 2013 @ 22:08:44 #61
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130760474
zit er geen 6 procent btw op dan? Op medicijnen zit ook toch 6 procent?
edit, ja dus:
quote:
De btw kent tarieven van 0%, 6% en 21%. Doet u zaken met het buitenland? Dan kan het 0% btw-tarief van toepassing zijn. Voor een aantal goederen en diensten is het verlaagde btw-tarief van 6% van toepassing. Bijvoorbeeld voor voedingsmiddelen, medicijnen en op isolatie-, schilder- en stukadoorswerkzaamheden aan woningen. Voor de overige producten of diensten geldt het algemene btw-tarief van 21%.
quote:
Geneesmiddelen vallen onder het 6%-tarief als ze voldoen aan de volgende voorwaarden:

Ze zijn geregistreerd of ze voldoen aan de definitie die de Geneesmiddelenwet geeft. Welke geneesmiddelen geregistreerd zijn, staat op www.cbg-meb.nl.
Ze hebben een farmaceutische vorm, zoals: pillen, poeders, tabletten, capsules, zalven, gels, crèmes, drankjes, injectievloeistoffen, gevulde injectiespuiten en gevulde vernevelaars.
Verder geldt het 6%-tarief voor:

dialysevloeistoffen
botgeneratieve producten, zoals een botgeneratiemembraan en ander botvervangend materiaal
opiaten in farmaceutische vorm
radiofarmaca
uit bloed of bloedplasma bereide producten, serums en vaccins
middelen voor het stellen van een medische diagnose die worden toegepast op de mens zelf (in-vivodiagnostica)
Onder het 21%-tarief vallen middelen voor het stellen van een medische diagnose door een laboratoriumonderzoek (in-vitrodiagnostica).
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_130764747
quote:
4s.gif Op maandag 2 september 2013 22:08 schreef donald_dick het volgende:
zit er geen 6 procent btw op dan? Op medicijnen zit ook toch 6 procent?
edit, ja dus:

[..]

[..]

Oh, dan heeft GroenLinks het alleen over behandelingen volgebs mij.

http://standpunten.groenlinks.nl/alternatieve-zorg
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:00:23 #63
379943 Paper_Tiger
pi_130768750
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Open er een topic over
Ik ben niet zo van de accijns....
pi_130801963
Accijns vind ik te ver gaan maar het normale BTW-tarief lijkt me gerechtvaardigd. Persoonlijk zou ik ook graag een verbod zien voor verzekeraars om dat onder de aanvullende vergoeding te laten vallen, net als allerlei andere niet-medische zaken (brillen, boeken met grote letters, anticonceptiepil, ...). Er moet ruimte zijn voor wat experimenteren maar er moeten minstens aanwijzingen zijn dat het een positief effect heeft, anders dan het placebo-effect. Dat geldt wellicht voor bepaalde alternatieve zaken maar niet voor water waar zeer waarschijnlijk geen ander molecuul in zit dan in kraanwater of bronwater.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 4 september 2013 @ 08:02:20 #65
45206 Pietverdriet
pi_130803079
Hoe hef je eigenlijk BTW op gras eten en piano spelen?
  woensdag 4 september 2013 @ 08:12:05 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130803159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Accijns vind ik te ver gaan maar het normale BTW-tarief lijkt me gerechtvaardigd. Persoonlijk zou ik ook graag een verbod zien voor verzekeraars om dat onder de aanvullende vergoeding te laten vallen, net als allerlei andere niet-medische zaken (brillen, boeken met grote letters, anticonceptiepil, ...). Er moet ruimte zijn voor wat experimenteren maar er moeten minstens aanwijzingen zijn dat het een positief effect heeft, anders dan het placebo-effect. Dat geldt wellicht voor bepaalde alternatieve zaken maar niet voor water waar zeer waarschijnlijk geen ander molecuul in zit dan in kraanwater of bronwater.
Waarom is een bril een niet medische zaak?
pi_130810689
Oké, een bril zou je nog onder de medische zaken mogen laten vallen maar als je een bril slechts gebruikt voor in de collegebanken en autorijden (en je ogen dus niet rapper achteruitgaan) dan kan je best zelf een bril kopen, zo duur is dat dan niet.
#NoDAPL
  woensdag 4 september 2013 @ 13:52:33 #68
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_130811321
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

Die mensen moeten leren voor zichzelf op te komen en voor zichzelf te denken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 4 september 2013 @ 13:56:01 #69
45206 Pietverdriet
pi_130811417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oké, een bril zou je nog onder de medische zaken mogen laten vallen maar als je een bril slechts gebruikt voor in de collegebanken en autorijden (en je ogen dus niet rapper achteruitgaan) dan kan je best zelf een bril kopen, zo duur is dat dan niet.
Ik zie niet in waarom ziektenkosten verzekeraars brillen zouden moeten vergoeden als je voor een futiel bedrag er eentje kan kopen.
pi_130812276
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die mensen moeten leren voor zichzelf op te komen en voor zichzelf te denken.
Onzin, als er iets in de schappen van een groot winkelbedrijf ligt dat claimt een aandoening te bestrijden mag je er van uitgaan dat dat inderdaad zo is. Homeopatische oplichters hebben echter jarenlang misbruik van het vertrouwen gemaakt en moeten goddank eindelijk wetenschappelijk gaan aantonen dat hun rotzooi ook daadwerkelijk werkt.

Wie iets claimt moet het bewijzen, niet de consument maar de producent.
  woensdag 4 september 2013 @ 14:53:06 #71
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130813017
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom ziektenkosten verzekeraars brillen zouden moeten vergoeden als je voor een futiel bedrag er eentje kan kopen.
Niet iedereen heeft voldoende aan een leesbril uit de 2,50 bak.
pi_130813547
Goed idee zeg. Laten ze dat snel invoeren. Die onzin hoeft niet goedkoop te zijn.
pi_130814424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:08 schreef Arolsen het volgende:
Goed idee zeg. Laten ze dat snel invoeren. Die onzin hoeft niet goedkoop te zijn.
Het ergste vind ik nog dat er misbruik gemaakt wordt van een kwetsbare groep. Legale oplichting dit.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:39:14 #74
45206 Pietverdriet
pi_130814571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft voldoende aan een leesbril uit de 2,50 bak.
Niet iedereen wil 25 euro in de maand meer gaan betalen voor zijn ziektenkostenverzekering. Ik betaal mijn bril liever zelf ipv het twee keer te betalen via de premies
  woensdag 4 september 2013 @ 15:40:40 #75
45206 Pietverdriet
pi_130814616
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het ergste vind ik nog dat er misbruik gemaakt wordt van een kwetsbare groep. Legale oplichting dit.
Wat mij meer stoort is dan Apothekers die echt beter zouden moeten weten homeopatische onzin verkopen
  woensdag 4 september 2013 @ 15:47:47 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130814858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mwah. als je een bril nodig hebt om te kunnen functioneren dan zie ik er dus wel een medische noodzaak in.

Wat is er dan tegen om het in het aanvullende pakket mee te nemen? Mensen kunnen er dan voor kiezen.

quote:

[..]

Het hoeft van mij ook niet in het basispakket. Maar het gaan verbieden om te vergoeden zoals Bram aangeeft lijkt me dan ook weer onzin.
pi_130814939
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat mij meer stoort is dan Apothekers die echt beter zouden moeten weten homeopatische onzin verkopen
Inderdaad...
  woensdag 4 september 2013 @ 15:50:13 #78
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130814951
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet iedereen wil 25 euro in de maand meer gaan betalen voor zijn ziektenkostenverzekering. Ik betaal mijn bril liever zelf ipv het twee keer te betalen via de premies
Is de ziektekostenverzekering in Duitsland hetzelfde?
  woensdag 4 september 2013 @ 15:52:46 #79
45206 Pietverdriet
pi_130815032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:47 schreef Hexagon het volgende:

Het hoeft van mij ook niet in het basispakket. Maar het gaan verbieden om te vergoeden zoals Bram aangeeft lijkt me dan ook weer onzin.
Ik vind vooral dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze verzekeren.
Maar helaas moest de overheid zich er weer mee bemoeien.
Ik heb ook geen tandarts verzekering, betaal gewoon zelf de rekening, en die prijzen vallen reuze mee
Drievoudige wortelkanaal behandeling met foto en noodvulling, ergens rond de 70 euro was ik kwijt
Kies trekken met verdoving en foto, plus weekeind toeslag, rond de 90 euro
Drievlaks vulling vervangen, rond de 70 euro
  woensdag 4 september 2013 @ 15:52:59 #80
45206 Pietverdriet
pi_130815041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Is de ziektekostenverzekering in Duitsland hetzelfde?
Nee
  woensdag 4 september 2013 @ 15:54:36 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130815093
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Wat zit je dan te zeuren?
  woensdag 4 september 2013 @ 15:56:11 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130815141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind vooral dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze verzekeren.
Maar helaas moest de overheid zich er weer mee bemoeien.
Ik heb ook geen tandarts verzekering, betaal gewoon zelf de rekening, en die prijzen vallen reuze mee
Drievoudige wortelkanaal behandeling met foto en noodvulling, ergens rond de 70 euro was ik kwijt
Kies trekken met verdoving en foto, plus weekeind toeslag, rond de 90 euro
Drievlaks vulling vervangen, rond de 70 euro
De overheid dwingt ons toch ook niet tot die verzekeringen? Brillen vallen naar mijn weten niet in ee verplicht basispakket. Je kan zelf kiezen.
  Eindredactie Games woensdag 4 september 2013 @ 16:01:18 #83
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130815299
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Om nog een beetje winst te maken, want dat doen ze al jaren niet meer op medicijnen alleen. En vergeet niet dat het placebo effect soms beter helpt dan de werkende stof alleen al kan doen.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:04:42 #84
45206 Pietverdriet
pi_130815396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De overheid dwingt ons toch ook niet tot die verzekeringen? Brillen vallen naar mijn weten niet in ee verplicht basispakket. Je kan zelf kiezen.
IVF, Kraamzorg, tandarts voor kinderen tot 18 jaar, fluoridebahandeling voor kinderen, zitten er standaard in, heb ik niet om gevraagd, wil ik niet verzekeren.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:05:30 #85
45206 Pietverdriet
pi_130815433
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef donald_dick het volgende:

[..]
En vergeet niet dat het placebo effect soms beter helpt dan de werkende stof alleen al kan doen.
Onzin
  woensdag 4 september 2013 @ 16:09:19 #86
379943 Paper_Tiger
pi_130815555
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

IVF, Kraamzorg, tandarts voor kinderen tot 18 jaar, fluoridebahandeling voor kinderen, zitten er standaard in, heb ik niet om gevraagd, wil ik niet verzekeren.
Het enige wat verplicht moet zijn is om kosten boven een bepaald bedrag te verzekeren. Ik dacht aan ¤10000 maar men vindt dat wat veel. Misschien is ¤2500 billijker. Onder dat bedrag gewoon zelf betalen en zelf shoppen als je het kan veroorloven mag het bedrag ook hoger zijn met daaraan gekoppeld een zorgrekening waar je op spaart om dat eigen risico te betalen.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:12:09 #87
45206 Pietverdriet
pi_130815636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het enige wat verplicht moet zijn is om kosten boven een bepaald bedrag te verzekeren. Ik dacht aan ¤10000 maar men vindt dat wat veel. Misschien is ¤2500 billijker. Onder dat bedrag gewoon zelf betalen en zelf shoppen als je het kan veroorloven mag het bedrag ook hoger zijn met daaraan gekoppeld een zorgrekening waar je op spaart om dat eigen risico te betalen.
Het britse systeem van de NHS is niet gek, een basispakket voor iedereen met lange wachttijden. Wil je betere service ga je aanvullend.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:22:18 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130815998
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kinderen zijn nu eenmaal de toekomst.
pi_130816576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:22 schreef betyar het volgende:

[..]

Kinderen zijn nu eenmaal de toekomst.
Correct, de verzekering is niet gericht op de individuele verzekerde, maar op het geheel. Kraamhulp e.d. zijn onder het kopje verzorging opgenomen in de zorgverzekeringswet.
C. Sagan
  Eindredactie Games woensdag 4 september 2013 @ 16:45:39 #90
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_130816656
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin
Oke
  woensdag 4 september 2013 @ 17:01:12 #91
379943 Paper_Tiger
pi_130817136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Correct, de verzekering is niet gericht op de individuele verzekerde, maar op het geheel. Kraamhulp e.d. zijn onder het kopje verzorging opgenomen in de zorgverzekeringswet.
Daarom is die wet dan ook zo waardeloos. One size fits all werkt dus niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:06:23 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130817283
De wet is gebaseerd op het feit dat kinderen geen luxeproduct zijn
  woensdag 4 september 2013 @ 17:06:32 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een opmaat verzekering?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:10:37 #94
379943 Paper_Tiger
pi_130817424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Een opmaat verzekering?
Ik zou willen dat dat mogelijk was.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:11:54 #95
379943 Paper_Tiger
pi_130817461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:06 schreef Hexagon het volgende:
De wet is gebaseerd op het feit dat kinderen geen luxeproduct zijn
Voor mij zijn ze dat wel. Ik betaal voor die van mezelf en voor die van anderen. Een luxe waar ik graag van verstoken zou blijven.

Als je arm bent neem je een kind en geen vier of vijf.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:11:59 #96
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik zou willen dat dat mogelijk was.
:D En hoe wil men dat bekostigen?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:13:30 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817521
Ik word een beetje chagrijnig van mensen die alleen aan geld denken en anderen juist daarmee een bepaalde kant op willen dwingen.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:13:30 #98
379943 Paper_Tiger
pi_130817522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef betyar het volgende:

[..]

:D En hoe wil men dat bekostigen?
Door de premie over te maken naar de verzekeraar.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:13:56 #99
45206 Pietverdriet
pi_130817541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]
.

Juist wel iedere paar jaar biggen, dan blijft de bijstand en de kinderbijslag komen
  woensdag 4 september 2013 @ 17:14:16 #100
379943 Paper_Tiger
pi_130817552
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef betyar het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van mensen die alleen aan geld denken en anderen juist daarmee een bepaalde kant op willen dwingen.
Ik denk nooit aan andermans geld als dat is wat je bedoeld. Mensen mogen dat van mij zelf uitgeven zoals het ze goed dunkt.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:14:36 #101
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Door de premie over te maken naar de verzekeraar.
:') Zo'n 1000 euro per maand dan?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:14:59 #102
379943 Paper_Tiger
pi_130817572
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist wel iedere paar jaar biggen, dan blijft de bijstand en de kinderbijslag komen
Ik heb het over een maatschappij met echt geld waar mensen uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:15:21 #103
379943 Paper_Tiger
pi_130817584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef betyar het volgende:

[..]

:') Zo'n 1000 euro per maand dan?
Ik dacht meer aan zo'n bedrag per jaar.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:15:48 #104
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik denk nooit aan andermans geld als dat is wat je bedoeld. Mensen mogen dat van mij zelf uitgeven zoals het ze goed dunkt.
quote:
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:16:07 #105
45206 Pietverdriet
pi_130817609
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef betyar het volgende:
Jij wilt alles en nog wat vergoed krijgen van de verzekeraar.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:16:10 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan zo'n bedrag per jaar.
:D
  woensdag 4 september 2013 @ 17:17:00 #107
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130817635
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij wilt alles en nog wat vergoed krijgen van de verzekeraar.
Daar betaal ik immers premie voor.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:17:21 #108
45206 Pietverdriet
pi_130817648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.
Jij wilt toch echt mensen dwingen te betalen voor zaken die ze niet wensen omdat jij wilt dat het vergoed wordt voor anderen
  woensdag 4 september 2013 @ 17:18:42 #109
45206 Pietverdriet
pi_130817695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, jij wilt dat iedereen daar premie voor betaald.
Als jij bv tandarts verzekerd wilt hebben moet ik dat dan ook?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:18:50 #110
379943 Paper_Tiger
pi_130817700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Jij bent goed in het omdraaien van oorzaak en gevolg. Ik dwing mensen ook niet om een Opeltje te rijden i.p.v. een Audi A8. Als je een Opeltjes inkomen hebt is een Opel een keurige auto.

Jij zou het waarschijnlijk wel van de zotte vinden als je gedwongen werd via de belasting het verschil bij te leggen tussen beide merken?

Waarom is het dan opeens niet vreemd meer dat mensen gedwongen worden te betalen voor iemand die meer kinderen neemt dan hij/zij zich kan veroorloven?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:19:48 #111
379943 Paper_Tiger
pi_130817733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Je betaalt geen premie maar belasting en alles vergoed krijgen betekend ook dat alles geadministreerd moet worden en dat jaagt alleen de kosten van de zorg maar op.
pi_130817751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Probleem is echter dat als er genoeg mensen zijn die onderdeel A niet willen hebben, het niet meer betaald kan worden voor diegenen die het wel nodig hebben.

Dingen die jij wel in je pakket wil, wil misschien niemand anders en dan?
Nu wil je niet betalen voor kraamhulp, maar wat als je toch nog een keer ouder wordt? Betaal je dan die 1000'den euro's zelf?

Juist omdat iedereen mee betaald was het voor jouw betaalbaar om kinderen te krijgen..
C. Sagan
  woensdag 4 september 2013 @ 17:22:03 #113
45206 Pietverdriet
pi_130817827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probleem is echter dat als er genoeg mensen zijn die onderdeel A niet willen hebben, het niet meer betaald kan worden voor diegenen die het wel nodig hebben.

Dingen die jij wel in je pakket wil, wil misschien niemand anders en dan?
Nu wil je niet betalen voor kraamhulp, maar wat als je toch nog een keer ouder wordt? Betaal je dan die 1000'den euro's zelf?

Juist omdat iedereen mee betaald was het voor jouw betaalbaar om kinderen te krijgen..
Ik betaal mijn tandarts ook zelf, wat is het probleem?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:23:24 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_130817877
quote:

[..]

Voor mij zijn ze dat wel. Ik betaal voor die van mezelf en voor die van anderen. Een luxe waar ik graag van verstoken zou blijven.

Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:24:03 #115
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_130817897
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik betaal mijn tandarts ook zelf, wat is het probleem?
Als je alleen 2 keer per jaar controle hebt is dat ook geen probleem.
Kost je 80 euro oid.
Beter dan 350 euro premie betalen war je dan maximal 700 euro voor kunt declareren
  woensdag 4 september 2013 @ 17:25:08 #116
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_130817933
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
Daar hebben we straks robots voor.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:26:06 #117
45206 Pietverdriet
pi_130817968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:24 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Als je alleen 2 keer per jaar controle hebt is dat ook geen probleem.
Kost je 80 euro oid.
Beter dan 350 euro premie betalen war je dan maximal 700 euro voor kunt declareren
Precies
En denk jij dat je niet beter zelf kan sparen en ook wat kraamhulp kan betalen ipv one size fits all verplicht verzekerd daarvoor te zijn?
Wat je betaald zijn die glimmende kantoren van de verzekeraars
  woensdag 4 september 2013 @ 17:27:29 #118
45206 Pietverdriet
pi_130818004
quote:

[..]

Als ik mijn eigen reet niet meer kan schrobben jaag ik me wel een pil van drion door mijn strot, alles liever dan een bejaardentehuis.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:36:06 #119
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818236
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, jij wilt dat iedereen daar premie voor betaald.
Als jij bv tandarts verzekerd wilt hebben moet ik dat dan ook?
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:37:00 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij bent goed in het omdraaien van oorzaak en gevolg. Ik dwing mensen ook niet om een Opeltje te rijden i.p.v. een Audi A8. Als je een Opeltjes inkomen hebt is een Opel een keurige auto.

Jij zou het waarschijnlijk wel van de zotte vinden als je gedwongen werd via de belasting het verschil bij te leggen tussen beide merken?

Waarom is het dan opeens niet vreemd meer dat mensen gedwongen worden te betalen voor iemand die meer kinderen neemt dan hij/zij zich kan veroorloven?
Omdat de jeugd de toekomst is.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:37:44 #121
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818275
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik mijn eigen reet niet meer kan schrobben jaag ik me wel een pil van drion door mijn strot, alles liever dan een bejaardentehuis.
Sure.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:40:11 #122
45206 Pietverdriet
pi_130818327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.
Toch zit tandarts niet in het basis pakket
  woensdag 4 september 2013 @ 17:41:07 #123
45206 Pietverdriet
pi_130818351
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Omdat ik kinderen heb en jij daarvoor moet meebetalen.
Verbeterd
  woensdag 4 september 2013 @ 17:42:51 #124
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818394
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch zit tandarts niet in het basis pakket
Ben ik dus niet mee eens.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:46:07 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818472
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verbeterd
Als jij kanker krijgt betaal ik ook netjes voor je mee. Of wil je die centjes alleen ophoesten?

En om dan ook lekker persoonlijk te worden: Als jij aids krijgt dien je die medische kosten ook zelf maar op te hoesten, niemand dwingt je om je lul in een reet van een vent te stoppen en niemand dwingt je om je anus te laten rekken door een lul of sperma door te slikken.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:48:10 #126
45206 Pietverdriet
pi_130818523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Als jij kanker krijgt betaal ik ook netjes voor je mee. Of wil je die centjes alleen ophoesten?

En om dan ook lekker persoonlijk te worden: Als jij aids krijgt dien je die medische kosten ook zelf maar op te hoesten, niemand dwingt je om je lul in een reet van een vent te stoppen en niemand dwingt je om je anus te laten rekken door een lul of sperma door te slikken.
Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:48:40 #127
45206 Pietverdriet
pi_130818538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Ben ik dus niet mee eens.
Je kan je er toch voor verzekeren?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:49:12 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818549
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.
Ik snap je punt heel goed. Egoïsme ten top.
pi_130818554
quote:

[..]

Tsja, dan zullen niet veel voorkomende kwalen dus erg duur worden, omdat de dekking niet groot genoeg is.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:49:52 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818564
quote:

[..]

Je kan je er toch voor verzekeren?
Doe ik dan ook gewoon.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:50:14 #131
45206 Pietverdriet
pi_130818573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik snap je punt heel goed. Egoïsme ten top.
Ja ja, en dat jij wilt dat ik betaal voor jouw kinderen is dat niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:51:29 #132
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja ja, en dat jij wilt dat ik betaal voor jouw kinderen is dat niet.
Dat wil ik helemaal niet, dat wil de overheid. Dat het een goed iets is sta ik volledig achter, ook al zou ik kindloos zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:51:37 #133
45206 Pietverdriet
pi_130818600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, dan zullen niet veel voorkomende kwalen dus erg duur worden, omdat de dekking niet groot genoeg is.
Waarom, de premie zal erg laag zijn.
pi_130818618
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, de premie zal erg laag zijn.
:?
Lijkt me juist niet. Omdat minder mensen die obscure ziekten oplopen, gaan minder mensen zich verzekeren en moet de verzekeraar dus hogere premies gaan vragen om het een beetje dekkend te krijgen.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:52:35 #135
45206 Pietverdriet
pi_130818623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat wil ik helemaal niet, dat wil de overheid. Dat het een goed iets is sta ik volledig achter, ook al zou ik kindloos zijn.
Kortom, jij wilt dat jouw kinderen meebetaald worden uit de algemene middelen.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:53:55 #136
45206 Pietverdriet
pi_130818656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:?
Lijkt me juist niet. Omdat minder mensen die obscure ziekten oplopen, gaan minder mensen zich verzekeren en moet de verzekeraar dus hogere premies gaan vragen om het een beetje dekkend te krijgen.
Dan zouden mensen zich ook niet verzekeren tegen een woningbrand, komt ook weinig voor.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:53:59 #137
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818657
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, jij wilt dat jouw kinderen meebetaald worden uit de algemene middelen.
Nee. Nogmaals ik wil NIKS! Ben je wel helemaal helder?
  woensdag 4 september 2013 @ 17:54:34 #138
379943 Paper_Tiger
pi_130818672
quote:

[..]

Volgens Remlof gingen de immigranten dat doen.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:54:51 #139
45206 Pietverdriet
pi_130818682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee. Nogmaals ik wil NIKS! Ben je wel helemaal helder?
Jawel, jij wilt zelfs de tandarts in het basispakket, en brillen toch ook?
pi_130818701
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zouden mensen zich ook niet verzekeren tegen een woningbrand, komt ook weinig voor.
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking. :+

Als je echter een zeldzame chronische ziekte hebt, dan valt dat flink tegen.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:57:37 #141
45206 Pietverdriet
pi_130818758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking. :+

Verzekeren doe je tegen zaken die je zelf niet kan dekken. De kans dat je een zeer zeldzame ziekte krijgt is zo klein dat een verzekeraar dat gewoon meeneemt in een ziekteverzekering, daar apart administratie over voeren is duurder.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:57:52 #142
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818762
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jawel, jij wilt zelfs de tandarts in het basispakket, en brillen toch ook?
Nu weer naar de tandarts en brillen? Net ging het nog over kinderen.

Tandarts en brillen zijn in mijn ogen noodzakelijk om goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Als mensen het niet aan deze middelen kunnen komen gaat dat ten kostte van de samenleving.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:58:36 #143
45206 Pietverdriet
pi_130818782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Nu weer naar de tandarts en brillen? Net ging het nog over kinderen.

Tandarts en brillen zijn in mijn ogen noodzakelijk om goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Als mensen het niet aan deze middelen kunnen komen gaat dat ten kostte van de samenleving.
Dus jij wilt wel een hele hoop?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:00:10 #144
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818820
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verzekeren doe je tegen zaken die je zelf niet kan dekken. De kans dat je een zeer zeldzame ziekte krijgt is zo klein dat een verzekeraar dat gewoon meeneemt in een ziekteverzekering, daar apart administratie over voeren is duurder.
De kans dat ik Aids krijg is nihil tot verwaarloosbaar, homo's hebben bijvoorbeeld hier in het westen een groter risico op die ziekte, een aparte polis voor homo's zou dan een goed iets zijn?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:01:01 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818843
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij wilt wel een hele hoop?
Begin je nu maar met trollen?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:01:22 #146
379943 Paper_Tiger
pi_130818850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat van die kanker dat is i.d.d. wel iets wat verzekerd zou moeten worden. Bedragen van een of twee maandlonen kan iemand prima zelf betalen of vrijwillig bijverzekeren. Als je alleen dure aandoeningen verzekert dan keldert de premie en als iedereen zelf moet betalen voor de eerste zorg en gaat shoppen komt er eindelijk die beoogde markt.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:01:22 #147
45206 Pietverdriet
pi_130818851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:00 schreef betyar het volgende:

[..]

De kans dat ik Aids krijg is nihil tot verwaarloosbaar, homo's hebben bijvoorbeeld hier in het westen een groter risico op die ziekte, een aparte polis voor homo's zou dan een goed iets zijn?
Als daar geen kraamzorg, kindertandarts etc in zit zou de premie waarschijnlijk lager zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:01:55 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818858
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als daar geen kraamzorg, kindertandarts etc in zit zou de premie waarschijnlijk lager zijn.
:') :')
  woensdag 4 september 2013 @ 18:02:25 #149
45206 Pietverdriet
pi_130818870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Begin je nu maar met trollen?
Nee, je riep net dat je helemaal niets wilt, maar dat spreek ik tegen
  woensdag 4 september 2013 @ 18:02:43 #150
45206 Pietverdriet
pi_130818877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef betyar het volgende:

[..]

:') :')
Wie trollt hier nu?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:04:15 #151
379943 Paper_Tiger
pi_130818903
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Voor uitzonderingen moet een aparte regeling komen voor iedereen die nu gezond is kan prima een echte verzekering de taak van de staat overnemen.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:05:51 #152
379943 Paper_Tiger
pi_130818942
Bij de linksmensch is iemand die zijn zelf verdiende geld wil houden een egoïst en iemand die dat geld wil hebben zonder tegenprestatie dat niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:06:05 #153
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818950
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je riep net dat je helemaal niets wilt, maar dat spreek ik tegen
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:07:14 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130818987
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie trollt hier nu?
Jij. Jij verdraait zinnen en duwt mij in een hoek die nergens op slaat. Laat je effe pijpen door een aidsbek, zou je goed doen.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:08:30 #155
379943 Paper_Tiger
pi_130819025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?
Ik begrijp dat opdrijven van bepaalde bevolkingsgroepen voor geen meter.

FWIW als jij onbeschermd seks gaat hebben met iedere teef die je in de kroeg tegen het lijf loopt is de kans dat jij AIDS krijgt zeer reëel.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:08:38 #156
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat van die kanker dat is i.d.d. wel iets wat verzekerd zou moeten worden.
Alles of niks. Heel simpel. Maar ja, waar meer risico aanzit bij personen moet het opeens wel collectief. Zum kotzen zo'n instelling.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:10:03 #157
379943 Paper_Tiger
pi_130819063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Alles of niks. Heel simpel. Maar ja, waar meer risico aanzit bij personen moet het opeens wel collectief. Zum kotzen zo'n instelling.
Nee. Risico's die niemand redelijkerwijze zelf kan dragen en waarvan op voorhand vaststaat die die daardoor niet aan hem ontzegt zal worden moet verzekerd zijn.

Verzekeren uiteraard zonder de staat....
  woensdag 4 september 2013 @ 18:12:19 #158
45206 Pietverdriet
pi_130819122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef betyar het volgende:

[..]

volgens mij jank jij vooral over geld, je wilt namelijk niet zelf de bril of tandarts betalen maar dat het collectief dat doet.
En hoe breder de dekking, hoe meer kosten voor overhead van de verzekeraars.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:16:53 #159
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819256
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. Risico's die niemand redelijkerwijze zelf kan dragen en waarvan op voorhand vaststaat die die daardoor niet aan hem ontzegt zal worden moet verzekerd zijn.

Verzekeren uiteraard zonder de staat....
Rijke mensen dus een betere zorg? Lekkere gedachte heb je.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:19:02 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819314
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

volgens mij jank jij vooral over geld, je wilt namelijk niet zelf de bril of tandarts betalen maar dat het collectief dat doet.
En hoe breder de dekking, hoe meer kosten voor overhead van de verzekeraars.
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:20:13 #161
379943 Paper_Tiger
pi_130819348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Rijke mensen dus een betere zorg? Lekkere gedachte heb je.
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:21:36 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.
De zorg zou daar compleet buiten moeten staan. Het is niet zo dat men morgen effe een ziekte of gebrek gaat kopen in de supermarkt.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:22:42 #163
379943 Paper_Tiger
pi_130819426
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.
Maar Betyar het enige wat je zegt is dat een ander het moet betalen. Keer op keer op keer. Wat denk je dat de administratie van ieder flutje kost die je via het collectief betaald krijgt? Het is veel goedkoper om zelf de te behappen rekeningen te betalen.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:23:21 #164
45206 Pietverdriet
pi_130819443
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Jij wilt toch dat het uit de collectieve pot betaald wordt en mensen geen eigen verantwoording hoeven dragen? Of zie ik dit ook verkeerd?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:23:34 #165
379943 Paper_Tiger
pi_130819453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:21 schreef betyar het volgende:

[..]

De zorg zou daar compleet buiten moeten staan. Het is niet zo dat men morgen effe een ziekte of gebrek gaat kopen in de supermarkt.
Nee maar wel de kuur ertegen. Gewoon het bezoek aan die huisarts zelf betalen en die pilletjes of dat zalfje ook.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:27:19 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819551
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Maar Betyar het enige wat je zegt is dat een ander het moet betalen. Keer op keer op keer. Wat denk je dat de administratie van ieder flutje kost die je via het collectief betaald krijgt? Het is veel goedkoper om zelf de te behappen rekeningen te betalen.
Nee nee, ik zeg dat collectiviteit op welk vlak van medische zorg een groot goed is. Iedereen betaalt inderdaad een beetje voor elkaar. Jan betaalt mee voor het gebroken been van Piet. en Piet betaalt mee voor de snijwond van Jan, gewoon simpel uit een pot.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:29:51 #167
45206 Pietverdriet
pi_130819630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee nee, ik zeg dat collectiviteit op welk vlak van medische zorg een groot goed is. Iedereen betaalt inderdaad een beetje voor elkaar. Jan betaalt mee voor het gebroken been van Piet. en Piet betaalt mee voor de snijwond van Jan, gewoon simpel uit een pot.
Goed.
Nu stoppen we de tandarts in de basisverzekering, iedereen gaat naar de tandarts, die stuurt zijn rekening naar de verzekeraar, die administreren en controleren, leggen er een winstmarge op.
Wat denk je wat goedkoper is, die vulling zelf betalen of de premie voor de verzekering?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:31:17 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819664
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij wilt toch dat het uit de collectieve pot betaald wordt en mensen geen eigen verantwoording hoeven dragen? Of zie ik dit ook verkeerd?
Eigen verantwoordelijkheid is een groot goed. Maar wat kun je ertegen doen als je ziek wordt? Als je de straat oversteekt en iemand rijdt je aan?
Hoe wil je die kosten in godsnaam ophoesten?
Zelfs het bezoekje naar de huisarts zoals Paper_Tiger beschrijft dient gewoon uit de algemene middelen vergoedt te worden. Waarom? Omdat je anders mensen weerhoudt om naar de huisarts te gaan terwijl ze misschien een ernstige ziekte aan het ontwikkelen zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:32:25 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819689
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed.
Nu stoppen we de tandarts in de basisverzekering, iedereen gaat naar de tandarts, die stuurt zijn rekening naar de verzekeraar, die administreren en controleren, leggen er een winstmarge op.
Wat denk je wat goedkoper is, die vulling zelf betalen of de premie voor de verzekering?
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.
pi_130819720
quote:

[..]

Er zijn mensen die 1 keer per 1-2 jaar een nieuwe bril nodig hebben omdat de ogen achteruit blijven gaan, dan wordt het een dure grap. Of dat voor de rest wel of niet een bril wordt vergoed maakt mij niet zo veel uit. Idem voor bijv. steunzolen. Je hebt dat spul nodig wegens een 'medische' afwijking. Het vergoeden van zwaar overbetaald water gaat mij echter te ver.
#NoDAPL
pi_130819758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is hartstikke onbillijk! Het is niet jouw verdienste als jij weinig zorg nodig hebt*, het is beperkt je verdeinste hoeveel geld je hebt. Plus dat we helemaal niet moeten willen dat mensen dadelijk alleen nog maar op basis van het salaris een opleiding en baan gaan kiezen! Wie gaat er dan nog bijv. wiskunde- of natuurkundeleraar worden of als natuurkundige onderzoek doen? Ik niet! Zomaar een voorbeeld.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
  woensdag 4 september 2013 @ 18:35:59 #172
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130819773
quote:

[..]

Goed.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

volgens mij jank jij vooral over geld,
:D :D :D
pi_130819892
quote:

[..]

Goed.
We moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld blijft kleven aan de stok, daarom valt er veel voor te zeggen om goedkopere zaken uit de vergoedingen te laten. Duurdere zaken moeten in het kader van risicospreiding wel via de verzekering worden afgehandeld. Dat verzekeringsbedrijf moet zo mager mogelijk zijn en zich met niets anders bemoeien dan de administratie en het faciliteren van het op grote schaal inkopen (quantumkorting).
Daarom ben ik een voorstander van slechts 1 verzekeringsbedrijf voor heel Nederland van de staat zelf. In hoeverre dat bedrijf efficiënt functioneert hangt louter af van hoe je de verantwoordelijkheden invult, er is i.t.t. wat neoliberalen beweren geen enkele reden waarom een privaat bedrijf dat beter zou doen. Onder de overheid kan je er bij wijze van spreken een niet-commerciëel privaat bedrijf van maken wat veel vrijheid krijgt zo lang het braaf is en wordt aangepakt wanneer het stout (zie het CBR) is.
#NoDAPL
  woensdag 4 september 2013 @ 18:42:04 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130819967
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld blijft kleven aan de stok, daarom valt er veel voor te zeggen om goedkopere zaken uit de vergoedingen te laten. Duurdere zaken moeten in het kader van risicospreiding wel via de verzekering worden afgehandeld. Dat verzekeringsbedrijf moet zo mager mogelijk zijn en zich met niets anders bemoeien dan de administratie en het faciliteren van het op grote schaal inkopen (quantumkorting).
Daarom ben ik een voorstander van slechts 1 verzekeringsbedrijf voor heel Nederland van de staat zelf. In hoeverre dat bedrijf efficiënt functioneert hangt louter af van hoe je de verantwoordelijkheden invult, er is i.t.t. wat neoliberalen beweren geen enkele reden waarom een privaat bedrijf dat beter zou doen. Onder de overheid kan je er bij wijze van spreken een niet-commerciëel privaat bedrijf van maken wat veel vrijheid krijgt zo lang het braaf is en wordt aangepakt wanneer het stout (zie het CBR) is.
De staat is met afstand de grootste stok die je je kan voorstellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130820215
De staat kan het bedrijf compleet onafhankelijk laten functioneren op niet-commerciële basis (dus geen winst maken, wel quantumaankomen etc.) zolang het bedrijf braaf is en het bestuur onder hande nemen wanneer het onverantwoord handelt zoals bij het CBR het geval was. Het is echt louter een kwestie van hoe je het invult.
#NoDAPL
  woensdag 4 september 2013 @ 19:08:56 #176
379943 Paper_Tiger
pi_130820927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.
Waarom dan geen ¤1000 of ¤2000 of godbetert ¤250? Als je ergens iedere maand ¤500 aan uitgeeft is het dan niet redelijk om te kijken of hetzelfde ook kan voor de helft?
  woensdag 4 september 2013 @ 19:11:02 #177
379943 Paper_Tiger
pi_130821034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn mensen die 1 keer per 1-2 jaar een nieuwe bril nodig hebben omdat de ogen achteruit blijven gaan, dan wordt het een dure grap. Of dat voor de rest wel of niet een bril wordt vergoed maakt mij niet zo veel uit. Idem voor bijv. steunzolen. Je hebt dat spul nodig wegens een 'medische' afwijking. Het vergoeden van zwaar overbetaald water gaat mij echter te ver.
Sinds die markt volledig geprivatiseerd is kost dat geen drol meer.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De staat kan het bedrijf compleet onafhankelijk laten functioneren op niet-commerciële basis (dus geen winst maken, wel quantumaankomen etc.) zolang het bedrijf braaf is en het bestuur onder hande nemen wanneer het onverantwoord handelt zoals bij het CBR het geval was. Het is echt louter een kwestie van hoe je het invult.
Lekker. Krijgen we een soort NS. Dat moet je dus niet willen.
pi_130821158
Het klopt niet dat je automatisch een bureaucratisch log monster krijgt, dat hangt toch echt af van hoe je het invult!
#NoDAPL
  woensdag 4 september 2013 @ 19:13:52 #179
45206 Pietverdriet
pi_130821167
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus jij wilt de zorgpremie voor iedereen maal 4,5 laten worden?
Het punt is, je betaald of de tandarts zelf, of de tandarts en de verzekeraar zijn overhead en winst.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:17:12 #180
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130821297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waarom dan geen ¤1000 of ¤2000 of godbetert ¤250? Als je ergens iedere maand ¤500 aan uitgeeft is het dan niet redelijk om te kijken of hetzelfde ook kan voor de helft?
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:17:22 #181
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130821304
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij wilt de zorgpremie voor iedereen maal 4,5 laten worden?
Het punt is, je betaald of de tandarts zelf, of de tandarts en de verzekeraar zijn overhead en winst.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:20:10 #182
45206 Pietverdriet
pi_130821420
quote:

[..]

Als er ergens veel overhead zit is het wel bij de staat.
Concurrentie tussen de verzekeraars houd de wildgroei nog in toom, maar bij (semi)overheid gaat het door het dak.
Maar goed, jij wilt dus een NHS zoals in de UK.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:29:59 #183
379943 Paper_Tiger
pi_130821937
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het klopt niet dat je automatisch een bureaucratisch log monster krijgt, dat hangt toch echt af van hoe je het invult!
Een organisatie waar bij wijze van spreken iedere pleister moet worden geadministreerd wordt als vanzelf een bureaucratisch monster.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:30:10 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130821946
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er ergens veel overhead zit is het wel bij de staat.
Concurrentie tussen de verzekeraars houd de wildgroei nog in toom, maar bij (semi)overheid gaat het door het dak.
Maar goed, jij wilt dus een NHS zoals in de UK.
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:30:50 #185
45206 Pietverdriet
pi_130821981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een organisatie waar bij wijze van spreken iedere pleister moet worden geadministreerd wordt als vanzelf een bureaucratisch monster.
Ja we kunnen niet hebben dat mensen zelf pleisters moeten kopen, stel je voor, dat moet goed voor iedereen zijn
  woensdag 4 september 2013 @ 19:31:39 #186
379943 Paper_Tiger
pi_130822018
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja we kunnen niet hebben dat mensen zelf pleisters moeten kopen, stel je voor, dat moet goed voor iedereen zijn
Al betaal ik 50 Euro voor die pleister. Als de zorg maar goed is.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:32:13 #187
379943 Paper_Tiger
pi_130822039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk.
Unive of Ohra. Hoppa.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:32:29 #188
45206 Pietverdriet
pi_130822054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk
Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?
  woensdag 4 september 2013 @ 19:34:59 #189
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130822164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Unive of Ohra. Hoppa.
:') :') Yep, trap er vooral in. De Rabobank is ook al zo'n instelling.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:35:55 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130822207
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?
:? :? Maar ja, want kinderen zijn de toekomst. Zonder kinderen geen toekomst beste Piet.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:37:24 #191
45206 Pietverdriet
pi_130822265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:35 schreef betyar het volgende:

[..]

:? :? Maar ja, want kinderen zijn de toekomst. Zonder kinderen geen toekomst beste Piet.
En als jij twee kinderen hebt betaal je dan ook 4 keer de volle mep die ik alleen voor mezelf betaal, of verwacht je korting?
  woensdag 4 september 2013 @ 19:38:52 #192
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130822320
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als jij twee kinderen hebt betaal je dan ook 4 keer de volle mep die ik alleen voor mezelf betaal.
Ik ga akkoord tenzij de overheid de zorg gaat regelen en niet bedrijven die gezamenlijk miljarden winst boeken.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:53:06 #193
45206 Pietverdriet
pi_130822940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ga akkoord tenzij de overheid de zorg gaat regelen en niet bedrijven die gezamenlijk miljarden winst boeken.
dus iedereen gaat een premie van rond de 500 euro per persoon per maand betalen.
We geven namelijk een 6000 euro per jaar per persoon aan zorg uit. De winst laat ik voor het gemak even wegvallen tegen de meerkosten die jij gaat maken door iedereen een mooi tandartspakket en een bril te geven.
Jij gaat met 2 kinderen dan 2000 euro per maand aan premie betalen

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietverdriet op 04-09-2013 20:07:58 ]
  woensdag 4 september 2013 @ 19:58:50 #194
379943 Paper_Tiger
pi_130823239
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dus iedereen gaat een premie van rond de 4-500 euro per persoon per maand betalen
Ik wil dat de overheid ook de distributie van voedsel gaat regelen. Die vette winsten van de AH over mijn rug voor zoiets belangrijks als voedsel kan echt niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:00:00 #195
45206 Pietverdriet
pi_130823295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik wil dat de overheid ook de distributie van voedsel gaat regelen. Die vette winsten van de AH over mijn rug voor zoiets belangrijks als voedsel kan echt niet.
Zal wel moeten want boodschappen zullen veel mensen niet meer kunnen betalen, maar wel gratis medische zorg
  woensdag 4 september 2013 @ 20:08:15 #196
379943 Paper_Tiger
pi_130823715
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zal wel moeten want boodschappen zullen veel mensen niet meer kunnen betalen, maar wel gratis medische zorg
Lekker leven. Geen geld voor iets leuks maar wel voor zorg. Waarom zou je nog oud willen worden?
  woensdag 4 september 2013 @ 20:14:39 #197
45206 Pietverdriet
pi_130824033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Lekker leven. Geen geld voor iets leuks maar wel voor zorg. Waarom zou je nog oud willen worden?
Omdat het moet.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:44:53 #198
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130825439
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dus iedereen gaat een premie van rond de 500 euro per persoon per maand betalen.
We geven namelijk een 6000 euro per jaar per persoon aan zorg uit. De winst laat ik voor het gemak even wegvallen tegen de meerkosten die jij gaat maken door iedereen een mooi tandartspakket en een bril te geven.
Jij gaat met 2 kinderen dan 2000 euro per maand aan premie betalen
Zeg Piet wat betaal jij nu aan zorgpremie?
pi_130828832
quote:

[..]

Goed.
Nu haal je wat mij betreft twee dingen door elkaar.
Laten we kanker nemen. De kans op kanker schijnt één op zes te zijn. Dus een kleine 16%. Statistisch gezien is de kans groter dat jij de behandeling voor een ander betaalt.
Stel nu dat inderdaad 84% van de bevolking bij vrije keuze keuze ervoor kiest zich niet voor/tegen kanker te verzekeren, denk je dat de behandeling van die 16% nog te betalen is?
Hetzelfde geldt voor kraamhulp en gynaecologie. Ook dat is dermate duur in sommige gevallen dat het niet te betalen is als het collectief niet bijdraagt.
Nu zijn dat misschien extreme voorbeelden, maar zo werkt het systeem wel.
Lullig als je geen kanker krijgt, dan loop je geld mis...

Dat wel niet zeggen dat er gekeken mag worden wat wel en wat niet in het basispakket mag. Inderdaad, veel kleine uitgaven staan niet in verhouding tot de uiteindelijke kosten, maar dat staat mijlenver van zelf uit mogen maken van wat jij persoonlijk wel of niet betaalt.

[ Bericht 4% gewijzigd door The_stranger op 04-09-2013 22:01:33 ]
C. Sagan
pi_130836995
quote:

[..]

Inderdaad! Wat mij betreft 1 onafhankelijk van de staat maar onder toezicht van de staat (zo dat er bij slecht gedrag kan worden ingegrepen maar wel enkel bij slecht gedrag) staande zorgverzekering voor heel Nederland. Anders als het echt niet anders kan omdat de politici niet anders willen zeer strenge regels voor topsalarissen, salarissen, winsten etc.
#NoDAPL
  donderdag 5 september 2013 @ 10:34:51 #201
45206 Pietverdriet
pi_130841371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu haal je wat mij betreft twee dingen door elkaar.
Laten we kanker nemen. De kans op kanker schijnt één op zes te zijn. Dus een kleine 16%. Statistisch gezien is de kans groter dat jij de behandeling voor een ander betaalt.
Stel nu dat inderdaad 84% van de bevolking bij vrije keuze keuze ervoor kiest zich niet voor/tegen kanker te verzekeren, denk je dat de behandeling van die 16% nog te betalen is?
Hetzelfde geldt voor kraamhulp en gynaecologie. Ook dat is dermate duur in sommige gevallen dat het niet te betalen is als het collectief niet bijdraagt.
Nu zijn dat misschien extreme voorbeelden, maar zo werkt het systeem wel.
Lullig als je geen kanker krijgt, dan loop je geld mis...

Dat wel niet zeggen dat er gekeken mag worden wat wel en wat niet in het basispakket mag. Inderdaad, veel kleine uitgaven staan niet in verhouding tot de uiteindelijke kosten, maar dat staat mijlenver van zelf uit mogen maken van wat jij persoonlijk wel of niet betaalt.
Ik haal geen dingen door elkaar, ik maak onderscheid tussen de zaken die ik niet wil verzekeren en de zaken die ik wel wil verzekeren.
Dat wat ik zelf kan dekken wil ik niet verzekeren. Zouden meer mensen moeten doen.
pi_130844716
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik haal geen dingen door elkaar, ik maak onderscheid tussen de zaken die ik niet wil verzekeren en de zaken die ik wel wil verzekeren.
Dat wat ik zelf kan dekken wil ik niet verzekeren. Zouden meer mensen moeten doen.
Maar wat als jij een ton per jaar verdient? Dan kan je zelf een boel meer verzekeren dan iemand met minimum loon.
Als alle (ruim) boven modalen nu besluiten bepaalde dinge niet meer te verzekeren, blijf ik volhouden dat die dingen dan ook niet meer bechikbaar zijn voor de armeren omdat er niet genoeg geld meer beschikbaar is.

Wat jij wil zijn wel de baten maar niet/minder de kosten. En dat gaat niet met deze vorm van verzekeren...
C. Sagan
  donderdag 5 september 2013 @ 12:54:31 #203
45206 Pietverdriet
pi_130845029
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar wat als jij een ton per jaar verdient? Dan kan je zelf een boel meer verzekeren dan iemand met minimum loon.
Als alle (ruim) boven modalen nu besluiten bepaalde dinge niet meer te verzekeren, blijf ik volhouden dat die dingen dan ook niet meer bechikbaar zijn voor de armeren omdat er niet genoeg geld meer beschikbaar is.

Wat jij wil zijn wel de baten maar niet/minder de kosten. En dat gaat niet met deze vorm van verzekeren...
Een tandarts verzekering kost een 20-25 euro per maand, dat is 240-300 per jaar
Daar heb je ook 1 kies trekken en 3 vullingen voor, per jaar, incluus foto's.
Juist bij een laag inkomen is het verstandiger spaargeld achter de hand te hebben dan alles en nogwat te verzekeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 05-09-2013 13:13:30 ]
pi_130846728
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist bij een laag inkomen is het verstandiger spaargeld achter de hand te hebben dan alles en nogwat te verzekeren.
Die verzekering zit toch niet in het basispakket? Aldus betaal jij er toch al niet voor?

Het gaat hier (mij) om het basispakket, waar iedereen verplicht aan meedoet op hetzelfde niveau (qua dekking).
C. Sagan
  donderdag 5 september 2013 @ 14:38:33 #205
45206 Pietverdriet
pi_130847870
Zucht
pi_130848035
Ik vind accijns geen goed idee, ik vind btw-vrij geen goed idee, gewoon belasten zoals al het andere en mensen zelf laten kiezen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_130848448
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Donders, dan heb je een goedkopere tandarts dan ik heb. Was voor controle en het vullen van 1 gaatje volgens mij al bijna 90 euro kwijt dit voorjaar.
Ook onverzekerd want die verzekering kan inderdaad nooit een keer uit.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:06:00 #208
45206 Pietverdriet
pi_130848863
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Donders, dan heb je een goedkopere tandarts dan ik heb. Was voor controle en het vullen van 1 gaatje volgens mij al bijna 90 euro kwijt dit voorjaar.
Mooie is, hij is eigenlijk een implantaten specialist, maar mijn vorige was nog goedkoper. Ik had mijn tandarts, en bij hem een implantaat laten zetten. Na jarenlang weg te zijn geweest was mijn tandarts met pensioen en de tandarts die zijn praktijk over had genomen deed moeilijk.
De implantaat specialist deed niet moeilijk, zet met plezier een vulling.
pi_130849038
Ach, ben al jaren klant bij die van mij en dat bevalt wel goed. Ga dus niet voor een paar tientjes per jaar (zo vaak heb ik niet wat) overstappen.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:12:04 #210
45206 Pietverdriet
pi_130849097
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:10 schreef 99.999 het volgende:
Ach, ben al jaren klant bij die van mij en dat bevalt wel goed. Ga dus niet voor een paar tientjes per jaar (zo vaak heb ik niet wat) overstappen.
Terecht, een fijne en goede tandarts is een groot goed, je kan ook een prutser treffen. Jammer dat Huub de tandarts met pensioen ging en ik geef afscheid van hem kon nemen
pi_130850013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Zucht
In plaats van zuchten, zeg eens wat je nu werkelijk bedoelt...
C. Sagan
  donderdag 5 september 2013 @ 15:39:44 #212
45206 Pietverdriet
pi_130850087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In plaats van zuchten, zeg eens wat je nu werkelijk bedoelt...
Lees anders het draadje even door, dan weet je waar het over gaat
pi_130850633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees anders het draadje even door, dan weet je waar het over gaat
Ja, weer een typische zure Piet post :)

Als jij zegt:
quote:
Ik vind vooral dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze verzekeren.[quote]
En:
[quote]Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?
Dan vat ik dat op als jij wil alleen dat verzekeren waar jij "zin" in hebt.

Dan kom je met een voorbeeld van de tandarts wat juist onder "wat je zelf wil verzekeren" valt.

Dus nogmaals, wat bedoel je nu?

Wil je nu dat je echt voor 100% alles zelf mag kiezen, van kraamzorg tot kankerbehandelingen, of beperk je je alleen tot de kleine uitgaven, zoals een bril? Want dat wordt mij, door je posts totaal niet duidelijk.
C. Sagan
  donderdag 5 september 2013 @ 16:02:12 #214
45206 Pietverdriet
pi_130850748
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:03:14 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130850773
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Piet heeft ook een 3 vlaks wortelkanaalbehandeling gehad voor 6 tientjes.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:04:29 #216
45206 Pietverdriet
pi_130850819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Piet heeft ook een 3 voudige wortelkanaalbehandeling gehad voor 6 tientjes.
Met foto en noodvulling, correct, 21 Dec vorig jaar, kies is later getrokken, foto, verdoving, weekeind toeslag en ruggespraak met eigen tandarts voor 90 euro. Was dus niet bij mijn normale tandarts.
Tandartsen in het oosten zijn wellicht goedkoper dan in die geweldige rampstad?
pi_130851439
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, leuke quote, maar wat jij kan betalen is niet wat iedereen kan betalen... En daar ligt de crux. Jij wil dus wel de baten, niet de lasten. En zo werkt ons ziektekosten verzekering niet.

Ik ben het wel met je eens dat er een hoop uit de basisverzekering mag, maar niet dat elke verzekerde dat zelf zou moeten bepalen, want dan heb ik ook wel een lijstje wat weg mag, dingen waar ik nooit van mijn leven iets aan heb.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met foto en noodvulling, correct, 21 Dec vorig jaar, kies is later getrokken, foto, verdoving, weekeind toeslag en ruggespraak met eigen tandarts voor 90 euro. Was dus niet bij mijn normale tandarts.
Tandartsen in het oosten zijn wellicht goedkoper dan in die geweldige rampstad?
Dat weet ik wel zeker, maar heb ik een keuze? Nee. ik ben gebonden aan een dure tandarts, arts, etc.
C. Sagan
  donderdag 5 september 2013 @ 16:27:02 #218
45206 Pietverdriet
pi_130851564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[..]

Dat weet ik wel zeker, maar heb ik een keuze? Nee. ik ben gebonden aan een dure tandarts, arts, etc.
http://www.independer.nl/tandarts/intro.aspx
pi_130851731
quote:
Geloof me, ik heb rondgeshopt. En ook al heb ik niet de goedkoopste, zo goedkoop als jij je zorg haalt, is hier gewoon niet mogelijk.

Een wortelkanaal behandeling is onder de nieuwe "vaste" tarieven al 97 euro voor een 1 kanaal, oplopend tot 225 euro (vier kanalen), plus consult, verdoving, vullen, vijlen etc kom je zo op een paar honderd euro uit...

http://www.independer.nl/tandarts/info/tandartstarieven-2013.aspx
C. Sagan
  donderdag 5 september 2013 @ 20:23:48 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130859014
Lijkt me eigenlijk vrij sterk 60 euro voor een wortelkanaalbehandeling......
pi_130859305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:23 schreef betyar het volgende:
Lijkt me eigenlijk vrij sterk 60 euro voor een wortelkanaalbehandeling......
Mij ook, de max prijs voor de simpelste WKB is al 97 euro en dat is zonder consult, verdoving, ontsmetting, vullen, materiaal, controle, etc etc.
Nu mag de tandarts eronder gaan zitten, maat de totale behandeling voor 66% van de kale prijs zonder alle benodigde extra handelingen? Dacht het niet.
C. Sagan
pi_130864202
Het principe van de zorgverzekering wordt weer eens uit het oog verloren door sommige neoliberale en libertarische forumgenoten:
- risicospreiding voor alles wat medisch van aard is, je kan overkomen (ja, ook jou!), en wat duur is
- er dus voor zorgen dat ook mensen die arm zijn of een modaal inkomen hebben behandeld kunnen worden voor allerlei medische zaken die eenieder kan overkomen

In dit licht bezien is er geen enkele andere oplossing dan alle behandelingen die je nodig kan hebben verplicht te verzekeren, ook voor die paar mensen die het zonder verzekering zouden kunnen betalen.
Het is al voldoende een schande dat de tandarts voor 18+ers niet meer in de basisverzekering zit, laat dit de laatste stap zijn van het uithollen van de medische verzekering. De grens is wanneer het niet meer medisch van aard is of wanneer de kosten laag zijn, de rest moet gewoon zijn verzekerd.
#NoDAPL
pi_135838275
Dit topic wil ik bumpen om de reden dat er nog steeds reclame wordt gemaakt voor oscillococcinum(?). Dit terwijl nog steeds niet wetenschappelijk is aangetoond dat dit middel werkt. Mag dat eigenlijk wel?

Sowieso vind ik het echt belachelijk dat deze oplichterij verkocht mag worden, maar dat terzijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 09:38:14 ]
pi_135839658
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:37 schreef robin007bond het volgende:
Dit topic wil ik bumpen om de reden dat er nog steeds reclame wordt gemaakt voor oscillococcinum(?). Dit terwijl nog steeds niet wetenschappelijk is aangetoond dat dit middel werkt. Mag dat eigenlijk wel?

Sowieso vind ik het echt belachelijk dat deze oplichterij verkocht mag worden, maar dat terzijde.
tuurlijk mag je reclame maken, alleen niet zeggen dat het ziekte x of y oplost als er geen deugdelijk bewijs is.

Nog een leuke uitspraak:

When Boiron's [producent] spokeswoman Gina Casey was asked if a product made from the heart and liver of a duck was safe, she replied: "Of course it is safe. There's nothing in it."
pi_135840129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:18 schreef .SP. het volgende:

[..]

tuurlijk mag je reclame maken, alleen niet zeggen dat het ziekte x of y oplost als er geen deugdelijk bewijs is.

Nog een leuke uitspraak:

When Boiron's [producent] spokeswoman Gina Casey was asked if a product made from the heart and liver of a duck was safe, she replied: "Of course it is safe. There's nothing in it."
De reclame kan ik me niet meer goed voor de geest helpen, maar volgens mij werd het wel enigszins als geneesmiddel voor iets voorgesteld.

Mooie flater trouwens. :D
pi_135842419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De reclame kan ik me niet meer goed voor de geest helpen, maar volgens mij werd het wel enigszins als geneesmiddel voor iets voorgesteld.

Mooie flater trouwens. :D
Ze zullen het vast wel zo spelen dat ze veel suggeren maar niets claimen. Maar goed, mensen die in homeopathie geloven mogen sowieso wel genaaid worden.
pi_135847898
Ik zeg doen! *O*
pi_135848875
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:58 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Ik zeg doen! *O*
*O*
pi_135853851
quote:

Dit dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135854453
quote:
Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad.
Alleen is het niet aannemelijk dat je baat hebbt bij homeopathische middelen aangezien dat slechts 100% water is waar heel misschien nog 1 ander molecule in zit. :)
Tenzij je gelooft dat water geheugen heeft maar dat is nog nooit aangetoond.
Als iemand het wil kopen dan moet hij dat vooral doen zolang hij het zelf betaalt, laat maar het gewone belastingstarief gelden van 22%, niet meer en niet minder.
Verder wil ik trouwens best aannemen dat ze in andere delen van de wereld wel eens iets hebben ontdekt wat werkt wat wij nog niet zo goed kennen en waarvan het daarom onvoldoende is onderbouwd waarom het werkt. Allemaal prima als mensen dat willen uitproberen.
#NoDAPL
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 16:29:21 #231
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135854785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het principe van de zorgverzekering wordt weer eens uit het oog verloren door sommige neoliberale en libertarische forumgenoten:
- risicospreiding voor alles wat medisch van aard is, je kan overkomen (ja, ook jou!), en wat duur is
- er dus voor zorgen dat ook mensen die arm zijn of een modaal inkomen hebben behandeld kunnen worden voor allerlei medische zaken die eenieder kan overkomen

In dit licht bezien is er geen enkele andere oplossing dan alle behandelingen die je nodig kan hebben verplicht te verzekeren, ook voor die paar mensen die het zonder verzekering zouden kunnen betalen.
Het is al voldoende een schande dat de tandarts voor 18+ers niet meer in de basisverzekering zit, laat dit de laatste stap zijn van het uithollen van de medische verzekering. De grens is wanneer het niet meer medisch van aard is of wanneer de kosten laag zijn, de rest moet gewoon zijn verzekerd.
Ben je klaar met je socialistische crap overgeven?
Carpe Libertatem
pi_135854852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen is het niet aannemelijk dat je baat hebbt bij homeopathische middelen aangezien dat slechts 100% water is waar heel misschien nog 1 ander molecule in zit. :)
Tenzij je gelooft dat water geheugen heeft maar dat is nog nooit aangetoond.
Als iemand het wil kopen dan moet hij dat vooral doen zolang hij het zelf betaalt, laat maar het gewone belastingstarief gelden van 22%, niet meer en niet minder.
Verder wil ik trouwens best aannemen dat ze in andere delen van de wereld wel eens iets hebben ontdekt wat werkt wat wij nog niet zo goed kennen en waarvan het daarom onvoldoende is onderbouwd waarom het werkt. Allemaal prima als mensen dat willen uitproberen.
http://rationalwiki.org/wiki/Homeopathy

Erg interessant. :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:39:59 #233
45206 Pietverdriet
pi_135855358
In ieder topic over homeopatie heb je ze weer, de mensen die er baat bij hadden, tenminste, dit claimen.
Geen van allen weet wat homeopatie ueberhaupt is. Ze beginnen over kruiden en tinturen.
Homeopatie is het zodanig verdunnen van een stof dat er niets meer inzit. De eerder genoemde griepmiddel is een verdunning van 1 op de 10400
Dat is 1 molecuul eendextract op een 1 met 320 nullen maal het aantal atomen on het gehele universum.
Waanzin
pi_135855432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
In ieder topic over homeopatie heb je ze weer, de mensen die er baat bij hadden, tenminste, dit claimen.
Geen van allen weet wat homeopatie ueberhaupt is. Ze beginnen over kruiden en tinturen.
Homeopatie is het zodanig verdunnen van een stof dat er niets meer inzit. De eerder genoemde griepmiddel is een verdunning van 1 op de 10400
Dat is 1 molecuul eendextract op een 1 met 320 nullen maal het aantal atomen on het gehele universum.
Waanzin
Hoe kom je bij die definitie, Piet?

Homeopathie is in mijn ogen gewoon wat natuurlijke middeltjes. Zolang je de reguliere geneeskunde niet afwijst, is er niks mis mee wat plantjes uit de Amazone te gebruiken.

Baat het niet dan schaadt het niet. Wat BigPharma ook stelt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135855487
Het is inderdaad waanzin tenzij je uitgaat van effecten die niet zijn bewezen (geheugen van water) die in strijd zijn met wat we nu begrijpen van atomen en moleculen.
#NoDAPL
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:43:54 #236
45206 Pietverdriet
pi_135855551
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Homeopathie is in mijn ogen gewoon wat natuurlijke middeltjes. Zolang je de reguliere geneeskunde niet afwijst, is er niks mis mee wat plantjes uit de Amazone te gebruiken.

Baat het niet dan schaadt het niet. Wat BigPharma ook stelt.
Dat is wat jij verzint, maar niet wat homeopatie is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie
pi_135855663
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Homeopathie is in mijn ogen gewoon wat natuurlijke middeltjes.
Technisch gezien is homeopathie inderdaad een extreem verdunde oplossing. Zo extreem dat de opgeloste stof geen effect kan hebben.
Die natuurlijke middeltjes vallen in een ander hokje van de alternatieve zorg en ook de farmaceutische indeustrie gebruikt uiteraard diezelfde ingrediënten om de farmaceutische middelen te maken. Je kan er over discussiëren of dat de farmaceutische industrie alle heilzame stoffen die in de natuur voorkomen heeft ontdekt en of dat het beter is om ze zuiver in te nemen of via het organisme (plant/kruid/...) waarin die stof zit.
Nogmaals, ik geloof graag dat ze in andere delen van de wereld toevallig wel eens wat hebben ontdekt wat hier nog niet zo bekend is en wat hier nog niet goed is onderzocht, laten we open staan voor dat soort empirische bevindingen maar wel sceptisch het effect onderzoeken.
Ik ben trouwens bepaald niet gecharmeerd van de huidige gang van zaken bij de big pharma maar dat is een andere kwestie. ;)
#NoDAPL
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:46:27 #238
45206 Pietverdriet
pi_135855703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is inderdaad waanzin tenzij je uitgaat van effecten die niet zijn bewezen (geheugen van water) die in strijd zijn met wat we nu begrijpen van atomen en moleculen.
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

Verder blijf ik het verbazingwekkend vinden mensen meer waarde hechten aan ongefundeerde beloftes dan aan objectiviteit en rede. Dat als je de casus maakt voor objectiviteit en rede je daar op aangevallen wordt, zonder argumenten te kunnen aandragen, en dat men een mooi verhaal denkt te hebben met homeopatie, maar als je in dat verhaal op zwaarwegende ongerijmdheden wijst daar zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Het verhaal snijdt geen hout, je kan onmogelijk de werkzame stof al werkzame stof aanwijzen omdat je altijd veel meer zaken oneindig verdunt.
2. Omdat de verdunningen oneindig zijn, kan je nooit objectief aan kwaliteitscontrole doen. Je zou je productiemethode moeten testen, of je het geheugen daadwerkelijk reset tijdens de bereiding, dus maak je het met en zonder resetten, 10 keer schudden of 100 keer schudden en moet je kijken of dat effect heeft. Ik bedoel maar, hoe doe je kwaliteitscontrole in een fabriek van homeopatische middelen. Hoe wil je vaststellen of de verdunning daadwerkelijk 10-400 is, of 10-500 of 10-50
Dat valt allemaal niet te meten omdat er geen enkel molecuul van de werkstof in zit

Dit zou zelfs een voorstander van homeopatie een aantal vraagtekens moeten geven, maar dat doet het niet, waarom niet?
pi_135857122
Hele goede post van je PietVerdriet. :)

Om antwoord te geven op je laatste vraag. Het is simpelweg bijgeloof. Sommige mensen geloven dat je AIDS kunt genezen door met een maagd seks te hebben of dat een geit opofferen je beter maakt.

Homeopathie is eigenlijk niet anders, verpakt in dure woorden. Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 17:15:03 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:19:48 #240
45206 Pietverdriet
pi_135857389
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:

Om antwoord te geven op je laatste vraag. Het is simpelweg bijgeloof. Sommige mensen geloven dat je AIDS kunt genezen door met een maagd seks te hebben of dat een geit opofferen je beter maakt.

Homeopathie is eigenlijk niet anders, verpakt in dure woorden. Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.
Ook zij weten niet wat het is.
pi_135857789
quote:
Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.

Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.

Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.

Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.
Kwakzalvers vinden we pas in reguliere circuit.
Zogenaaamde dubbelblindonderzoeken waarmee ze zwaaien en al die rotzooi mensen opdringen.
Voorbeeldje
http://www.volkskrant.nl/(...)ebsite-gehaald.dhtml

Die oplichters zijn erger omdat ze onder mom van wetenschap duizenden en duizenden mensen de dood hebben ingejaagd.
(in alternatieve circuit is de dodental waarschijnlijk een minieme fractie van de door de reguliere sector om zeep gebrachte slachtoffers)
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_135858143
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook zij weten niet wat het is.
Als mensen hiervoor willen betalen dan moeten ze dat zelf weten, zolang het maar geen onderdeel is van het basispakket bij de zietekostenverzekering en er voldoende verzekeraars zijn bij wie het niet in het aanvullende pakket zit. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:27 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Nee, kwakzalvers vind je ook in het reguliere circuit. Ik reken psychologen trouwens bijna standaard tot kwakzalvers.
#NoDAPL
pi_135858270
Een accijns op homeopathische middelen en alternatieve geneeswijzen kan niet hoog genoeg zijn, maar laten we beginnen met 100x de kale verkoopprijs. Een beter alternatief is het gewoon verbieden omdat het oplichting is.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:39:52 #244
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135858303
wait, accijns op "verboden" producten (oplichting?)
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:42:03 #245
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135858411
quote:
Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.
maar wil je mensen een werkende placebo ontzeggen? want mensen voelen zich er wel beter door, maar er zitten (behalve de kosten) geen schadelijke effecten bij
pi_135858726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar wil je mensen een werkende placebo ontzeggen? want mensen voelen zich er wel beter door, maar er zitten (behalve de kosten) geen schadelijke effecten bij
Daar heb je wel een valide punt.

Maar er zijn wel goedkopere placebo's te bedenken toch? :+
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:55:50 #247
45206 Pietverdriet
pi_135858901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:27 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Zogenaaamde dubbelblindonderzoeken waarmee ze zwaaien en al die rotzooi mensen opdringen.
Voorbeeldje
http://www.volkskrant.nl/(...)ebsite-gehaald.dhtml

Die oplichters zijn erger omdat ze onder mom van wetenschap duizenden en duizenden mensen de dood hebben ingejaagd.
(in alternatieve circuit is de dodental waarschijnlijk een minieme fractie van de door de reguliere sector om zeep gebrachte slachtoffers)
Je laat zien dat wetenschap een zelfreinigend vermogen heeft
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:57:37 #248
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135858959
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar heb je wel een valide punt.

Maar er zijn wel goedkopere placebo's te bedenken toch? :+
Schijnbaar, is het middeltje maar deel van de placebo, de 'artsen' schijnen meer tijd en energie in hun patienten te steken (moet ook wel, het middeltje geven helpt niet :') ) en ze daarom beter voelen, ipv binnen 5 minuten je probleem uit te moeten leggen en dan snel wegwezen

dus of we gaan die mensen een echte opleiding geven en de zorg verbeteren of er moet een richtlijn voor placebo's komen?
pi_135859236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Schijnbaar, is het middeltje maar deel van de placebo, de 'artsen' schijnen meer tijd en energie in hun patienten te steken (moet ook wel, het middeltje geven helpt niet :') ) en ze daarom beter voelen, ipv binnen 5 minuten je probleem uit te moeten leggen en dan snel wegwezen

dus of we gaan die mensen een echte opleiding geven en de zorg verbeteren of er moet een richtlijn voor placebo's komen?
Jammer dat de zorgkosten zo hoog zijn, want meer tijd voor de patiënt zou natuurlijk het mooist zijn.
pi_135859389
(alleen OP gelezen)

Vind het geen goed idee. Voornaamste wat je hiermee bereikt is dat een groep ambtenaren zich weer een nieuwe taak toegeëigend heeft om zich mee bezig te houden, wat me in dit geval een verspilling van gemeenschapsgeld lijkt. Want wat levert het je op? Wellicht is het effect dat er dan inderdaad een ietsje minder producten/diensten worden gekocht waarvan 'wij' menen dat het niet goed voor die mensen is. Dit is paternalistisch, duur, onnodige werkverschaffing voor meer ambtenaren, een inperking op vrijheid, een opmaat naar méér vrijheidsinperkende maatregelen waarmee de overheid ons koopgedrag wil sturen en het is maar de vraag of het je echt wat oplevert.
pi_135921346
quote:

Dit. Maar extra heffingen lijkt me niet logisch. Het is niet schadelijk en zijn er dus geen extra maatschappelijke kosten bij gebruik. Of we moeten accijns heffen op domheid. Dat zou ik overigens toejuichen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 09:35:30 #252
45206 Pietverdriet
pi_135921368
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit. Maar extra heffingen lijkt me niet logisch. Het is niet schadelijk en zijn er dus geen extra maatschappelijke kosten bij gebruik. Of we moeten accijns heffen op domheid. Dat zou ik overigens toejuichen.
Belasting op domheid is er al, dat heet staatsloterij
pi_135921596
Anticonceptie mag van mij wel in het basispakket, dat is wel financieel voordeliger.
homeopathie is al erg duur voor wat je krijgt, dure btw tarief lijkt me een prima idee. Geen kwakzalverij in de reguliere apotheek lijkt me ook een goed idee. Nu is het onduidelijker voor mensen wat wel en niet zinvol is.

Thee met honing is trouwens wel aangetoond in het verminderen van hoest tijdens een keelontsteking. Maar dat is vis in het verlagen van risico op hart en vaatziekten ook, dus laten we dat maar onder de voedingsmiddelen houden.

[ Bericht 73% gewijzigd door MevrouwPuff op 25-01-2014 10:09:14 ]
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:05:44 #254
45206 Pietverdriet
pi_135921696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Anticonceptie mag van mij wel in het basispakket, dat is wel financieel voordeliger.
Dat bespaar je weer op de bijstand zeker?
pi_135921765
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat bespaar je weer op de bijstand zeker?
Kinderbijslag, kindertoeslag, wia psychologen en talloze doktersbezoeken inderdaad :)
pi_135921979
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
homeopathie is al erg duur voor wat je krijgt, dure btw tarief lijkt me een prima idee. Geen kwakzalverij in de reguliere apotheek lijkt me ook een goed idee. Nu is het onduidelijker voor mensen wat wel en niet zinvol is.

Thee met honing is trouwens wel aangetoond in het verminderen van hoest tijdens een keelontsteking. Maar dat is vis in het verlagen van risico op hart en vaatziekten ook, dus laten we dat maar onder de voedingsmiddelen houden.
Homeopathie is strikt genomen enkel het toedienen van een vermeend werkzaam middel in een dusdanig verdunde concentratie dat je effectief gewoon water drinkt. Het effect is dan ook tot op heden in onderzoeken ook niet hoger gebleken dan dat van placebo's
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135922086
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Homeopathie is strikt genomen enkel het toedienen van een vermeend werkzaam middel in een dusdanig verdunde concentratie dat je effectief gewoon water drinkt. Het effect is dan ook tot op heden in onderzoeken ook niet hoger gebleken dan dat van placebo's
Dat weet ik lieverd, daarom vind ik het ook belachelijk dat t naast de paracetamolletjes in het schap ligt bij de apotheek.

Soms vind ik de grens van wat zinnig is of placebo wel moeilijk, als een allochtone vrouw met 4 kinderen moe is en denkt dat vitamine D laag is, denkt ze dat het supplement haar klachten zal" oplossen. Ze heeft recht op de vitamine D, maar haar idee waar het voor werkt is eigenlijk (deels) een placebo.
Toch heb ik er weinig problemen mee om vitamine D te geven en daar de moeheid bij te betrekken.
pi_135922304
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat weet ik lieverd, daarom vind ik het ook belachelijk dat t naast de paracetamolletjes in het schap ligt bij de apotheek.

Soms vind ik de grens van wat zinnig is of placebo wel moeilijk, als een allochtone vrouw met 4 kinderen moe is en denkt dat vitamine D laag is, denkt ze dat het supplement haar klachten zal" oplossen. Ze heeft recht op de vitamine D, maar haar idee waar het voor werkt is eigenlijk (deels) een placebo.
Toch heb ik er weinig problemen mee om vitamine D te geven en daar de moeheid bij te betrekken.
Ik wist niet of je thee met honing er ook onder schaarde.;)
Veel mensen gooien allerhande 'natuurlijke middelen' nog wel eens onder homeopathie.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:12:42 #259
45206 Pietverdriet
pi_135922847
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wist niet of je thee met honing er ook onder schaarde.;)
Veel mensen gooien allerhande 'natuurlijke middelen' nog wel eens onder homeopathie.
De meeste mensen die homeopatie lopen te verdedigen weten niet wat het is.
pi_135924828
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
:N :?
Sinds wanneer heb je anticonceptiepillen nodig omdat je ziek bent, laat alle meisjes/koppels dat maar lekker zelf betalen!
#NoDAPL
pi_135924893
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het kan ook dat ze echt vitamine D nodig heeft.
Weet je wat gek is aan ons zorgsysteem, het slecht voor jezelf zorgen wordt maar heel beperkt afgestraft maar het goed voor je zorgen wordt niet beloond? Laat eens je bloed controleren om ziektes te voorkomen en je moet extra betalen, laat het uit de hand lopen en je hebt hooguit het eigen risico. Dat laatste is logisch, het eerste niet. Waarom extra betalen terwijl je er juist voor zorgt dat er in de toekomst fors minder medische kosten zijn? Het gaat mis bij die tweedeling huisarts/ziekenhuis, alles waarmee je voorkomt dat je medische kosten gaat veroorzaken zou gestimuleerd moeten worden zonder het af te straffen als het toch verkeerd gaat. Ik vind dat er veel meer moet worden ingezet op obesitasbestrijding, beweging en begeleiding bij levensstijlveranderingen. Dit kost veel minder dan alle ziektes die worden veroorzaakt door een ongezonde levensstijl maar het is het aloude pennywise-poundfoolish probleem, het weigeren om te doen wat op de lange termijn beter uitpakt omdat je enkel naar de korte termijn kijkt.
#NoDAPL
pi_135925108
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan ook dat ze echt vitamine D nodig heeft.
Weet je wat gek is aan ons zorgsysteem, het slecht voor jezelf zorgen wordt maar heel beperkt afgestraft maar het goed voor je zorgen wordt niet beloond? Laat eens je bloed controleren om ziektes te voorkomen en je moet extra betalen, laat het uit de hand lopen en je hebt hooguit het eigen risico. Dat laatste is logisch, het eerste niet. Waarom extra betalen terwijl je er juist voor zorgt dat er in de toekomst fors minder medische kosten zijn? Het gaat mis bij die tweedeling huisarts/ziekenhuis, alles waarmee je voorkomt dat je medische kosten gaat veroorzaken zou gestimuleerd moeten worden zonder het af te straffen als het toch verkeerd gaat. Ik vind dat er veel meer moet worden ingezet op obesitasbestrijding, beweging en begeleiding bij levensstijlveranderingen. Dit kost veel minder dan alle ziektes die worden veroorzaakt door een ongezonde levensstijl maar het is het aloude pennywise-poundfoolish probleem, het weigeren om te doen wat op de lange termijn beter uitpakt omdat je enkel naar de korte termijn kijkt.
Dat is nog maar de vraag. Verkorting van de gemiddelde levensduur met een significante periode is ook op veel vlakken weer financieel gunstig voor de maatschappij.
pi_135933034
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Verkorting van de gemiddelde levensduur met een significante periode is ook op veel vlakken weer financieel gunstig voor de maatschappij.
Mwah, wat is gunstiger voor de maatschappij? Iemand die vanaf zijn 40ste niet productief is (de leeftijd waarrond mannen typisch de eerste keer hartfalen krijgen) en op 80-jarige leeftijd sterft na het derde hartinfarct terwijl hij al die jaren hoge medische kosten heeft veroorzaakt (controles, operaties, heel erg veel farmaceutische middelen (5 soorten tegelijk is niet uitzonderlijk)) of iemand die gezond leeft, t/m zijn 75ste werkt en op 90-jarige leeftijd overlijdt na een paar jaar te hebben gedementeerd?
Ik geloof dat argument niet, voor zo ver het opgaat is het probleem dat mensen op veel te jonge leeftijd, wanneer ze nog gemakkelijk 10+ jaar kunnen werken, stoppen met werken. Indien dat wordt genormaliseerd (aangepast aan de huidige levensduur en aftakeling) dan is het volgens mij zonder twijfel op macroniveau voordeliger wanneer chronische ziektes worden voorkomen. Bedenk dat zelden iemand direct sterft na een hartinfarct, door diabetes te krijgen etc.
Meestal volgt een lang en duur ziekteproces.

Als je even logisch nadenkt (ik stel niet dat jij dat niet doet ;)): t/m je 23ste onderwijs volgen (gemiddelde genomen), met 60-65 jaar stoppen met werken (vroeger zelfs rond de 50 al :?) en vervolgens nog 20 jaar leven met een pensioen en AOW is niet bepaald logisch. Die lange onderwijsperiode is prima al is die voor het doewerk overbodig lang en voor het meest theoretische werk wellicht tekort, het probleem is dat we veel te vroeg stoppen met werken. Zelfs al verschuif je dat met maar 5 jaar dan heb je al 10 jaar winst: 5 jaar langer bijdragen + 5 jaar lang dat je geen AOW en pensioen nodig hebt. Wat later stoppen met werken en het probleem is opgelost, veronderstellende dat er werk genoeg is of de productiviteit hoog genoeg is (misschien dat we ooit niet meer zo veel hoeven te werken en toch enorm veel welvaart hebben dankzij een ongelofelijk hoge productiviteit dankzij nog veel meer en veel betere technologie maar dat verwacht ik dit leven niet mee te gaan maken).

[ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-01-2014 18:47:10 ]
#NoDAPL
  zondag 26 januari 2014 @ 00:33:58 #264
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_135947882
Geen accijns, maar ook geen vrijstelling van de BTW in mijn ogen.

Tenzij BTW volledig wordt afgeschaft, dan mag het wat mij betreft mee op de grote hoop.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_135951788
Mensen worden ouder, maar het aantal jaar dat mensen gezond oud worden stijgt daar niet evenredig bij mee. Wanneer mensen tot hun 75e moeten werken, zal er een aanzienlijk hoger deel afgekeurd worden voor de ziektewet.
Vraag me af of dat voordeliger is.
pi_135953381
quote:
Wanneer mensen tot hun 75e moeten werken, zal er een aanzienlijk hoger deel afgekeurd worden voor de ziektewet.
Dat zal wel meevallen, iedereen die werk doet wat niet lichamelijk van aard is kan dit tot die leeftijd doen tenzij hij/zij een ernstige ziekte krijgt waarvan de symptomen niet hanteerbaar zijn met farmaceutische middelen. De sleutel is het op tijd omscholen. Natuurlijk kan de bouwvakker niet t/m zijn 75ste bouwvakker blijven, hij moet maar verplicht rond zijn 40ste een omscholingstraject volgen. De werkervaring kan door de bouwbedrijven zelf gedeeltelijk worden geregeld (genoeg te doen buiten enkel bouwen). Bij de politie moet je vanaf een bepaalde leeftijd enkel achter het bureau plaatsnemen en zal een deel van de mensen ook buiten de politie-organisatie moeten gaan werken etc.
Omscholen en een goede arbeidsverdeling en alle banen die te creëren zijn en waarde toevoegen kunnen worden vervuld. Het fysieke werk prioritair voor de jonge kerels, het luie werk prioritair voor de oudere werknemers en de vrouwen.
Als je weet dat je t/m je 70ste-75ste moet werken dan weet je ook dat je niet fysiek zwaar werk kan blijven doen tot die tijd en dan weet je dus dat je voor die tijd jezelf moet omscholen/bijscholen.

Hiermee komen we op een stokpaardje van mij uit, er moet veel meer en veel beter afstandsonderwijs worden gecreëerd waarbij de praktische component niet wordt verwaarloosd. Laat de taak van de OU veranderen van het verzorgen van opleidingen naar het faciliteren van opleidingen op verschillende niveaus. De scholen en universiteiten bepalen volledig de eindtermen, de examens etc. , de OU faciliteert slechts. Als we dit zouden doen dan zouden we hoogwaardig afstandsonderwijs kunnen krijgen waarbij de praktische component niet wordt verwaarloosd aangezien die ingevuld kan worden op de diverse afdelingen van de OU.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-01-2014 10:52:25 ]
#NoDAPL
pi_135960838
quote:

Wat mij betreft komt er zo'n sticker op de reguliere geneeskunde.

Is veel te duur en je komt vaak zieker uit een ziekenhuis dan dat je er in gaat. Als je geluk hebt - dwz, als je het overleeft. Vorig jaar stierven er in Duitsland alleen al 18.000 mensen (meen ik me te herinneren) door medische fouten.

Als je er over gaat nadenken, dan is het misselijkmakend.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_135960940
quote:

Een totalitair regime iets voor je misschien?
pi_135961032
quote:

Wie hij is? Een FOKker met dictatoriale neigingen :)
pi_135961088
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Een totalitair regime iets voor je misschien?
Homeopaten naar heropvoedingskampen lijkt me een prima begin inderdaad.
pi_135961461
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat mij betreft komt er zo'n sticker op de reguliere geneeskunde.

Is veel te duur en je komt vaak zieker uit een ziekenhuis dan dat je er in gaat. Als je geluk hebt - dwz, als je het overleeft. Vorig jaar stierven er in Duitsland alleen al 18.000 mensen (meen ik me te herinneren) door medische fouten.

Als je er over gaat nadenken, dan is het misselijkmakend.
18.000 incidentjes noemen de domme burgers dat :)

Neem eens 10% van die 18.000 doden door medische fouten en laat iedereen zich afvragen wat er zou gebeuren als er een alternatief geneesmiddel verantwoordelijk was voor 1800 doden in een jaar (alleen al in Duitsland). Ik ken geen eens een alternatieve geneesmiddel die daarvoor verantwoordelijk is, maar toch heb je kleine dictatortjes in spé die zich zeer druk kunnen maken om de alternatieve geneeswijze, maar totaal blind zijn voor de wantoestanden binnen de reguliere zorg.
Hoeveel doden en verminkingen heeft de chemotherapie op zijn naam staan? Volgens mij meer dan al het andere bij elkaar dat zich zorg noemt en toch is het nog steeds maatschappelijk aanvaard dat men dit niet beschouwd als kwakzalverij.

Het is zeer gevaarlijk om de reguliere zorg het alleenrecht te geven, terwijl daar ook vele wantoestanden bestaan. Ieder mens behoort vrij te zijn in zijn of haar keuze van behandeling, en dat is men nu al niet door onze reguliere zorgmaffia. En als echte stelende bankiers willen ze nog meer macht dan dat ze al hebben. Waarom je vrijheid opgeven voor die reguliere zorgmaffia. Al het blinde vertrouwen dat mensen daarin hebben, bestaat immers deels uit vals vertrouwen.

Maarja Lyrebird, we moeten kennelijk leren leven met de misselijkmakendheid hiervan.
pi_135961550
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Homeopaten naar heropvoedingskampen lijkt me een prima begin inderdaad.
Je spreekt als een heropvoedingskamp-ervaringsdeskundige?
En moeten de homeopaten dan samen met de huisartsen mee naar zo'n heropvoedingskamp?
Of behoren huisartsen nog zwaarder gestraft te worden voor hun fouten?
Laat me raden, huisartsen mogen van alles fout doen en het wordt ze keer op keer vergeven.
pi_135961644
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je spreekt als een heropvoedingskamp-ervaringsdeskundige?
En moeten de homeopaten dan samen met de huisartsen mee naar zo'n heropvoedingskamp?
Ik heb stage gelopen in Noord-Korea.
  zondag 26 januari 2014 @ 14:43:51 #274
45206 Pietverdriet
pi_135961727
Zullen we het weer over homeopatie hebben?
pi_135962222
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen we het weer over homeopatie hebben?
Genoeg Sarah Palin in dit topic inderdaad.
pi_135969134
quote:

binnen GroenLinks wordt van onderen in ieder geval wel hun standpunt over geneeskunde aan de kaak gesteld en betoogt dat alternatieve geneeswijzen de geneeskunde niet bepaald bevorderd: http://groenlinksmagazine.nl/opinie/zij-van-wc-eend

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 26-01-2014 17:50:40 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 17:36:06 #277
45206 Pietverdriet
pi_135969284
Groen links hanteert dat standpunt dan ook puur opportuun om hun doelgroep aan te spreken. Gros van de zweefteven stemt groenlinks.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:59:20 #278
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135970014
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Groen links hanteert dat standpunt dan ook puur opportuun om hun doelgroep aan te spreken. Gros van de zweefteven stemt groenlinks.
stem dan vvd, dat zal ze leren, :') !
  zondag 26 januari 2014 @ 18:01:02 #279
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135970068
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
olgens mij meer dan al het andere bij elkaar dat zich zorg noemt en toch is het nog steeds maatschappelijk aanvaard dat men dit niet beschouwd als kwakzalverij.
daar is niet iedereen het mee eens
pi_135970204
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:31 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

binnen GroenLinks wordt van onderen in ieder geval wel hun standpunt over geneeskunde aan de kaak gesteld en betoogt dat alternatieve geneeswijzen de geneeskunde niet bepaald bevorderd: http://groenlinksmagazine.nl/opinie/zij-van-wc-eend
Dat is mooi om te horen. Ik heb ze ook een e-mail gestuurd dus ik hoop dat ze het gelezen hebben en er wat mee doen. ;(
pi_135970433
overigens moet de term 'alternatieve geneeswijzen' volgens de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor de Geneeskunst vervangen worden door de term 'niet-reguliere behandelwijzen' en ook:
quote:
Artsen mogen die behandelingen alleen nog toepassen als aanvulling van reguliere therapie, en alleen als de patiënt niet geschaad wordt of valse hoop wordt geboden.
pi_135970664
quote:
of valse hoop wordt geboden
Dus bij homeopathie moeten ze zeggen 'Ik ga u nu een middel geven wat eigenlijk niet werkt, maar wellicht treed er een placebo-effect op'?
  zondag 26 januari 2014 @ 18:21:56 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135970700
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus bij homeopathie moeten ze zeggen 'Ik ga u nu een middel geven wat eigenlijk niet werkt, maar wellicht treed er een placebo-effect op'?
de definitie van homeopathie is dat het niet werkt als medicijn, maar placebo dus dat is overbodig
  zondag 26 januari 2014 @ 18:37:25 #284
45206 Pietverdriet
pi_135971173
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

de definitie van homeopathie is dat het niet werkt
Verbeterd
  zondag 26 januari 2014 @ 18:42:03 #285
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135971360
:O :O :O
pi_135971517
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:42 schreef betyar het volgende:
:O :O :O
quote:
Homeopathy: what does the "best" evidence tell us?

Abstract

OBJECTIVE:
To evaluate the evidence for and against the effectiveness of homeopathy.

DATA SOURCES:
The Cochrane Database of Systematic Reviews (generally considered to be the most reliable source of evidence) was searched in January 2010.

STUDY SELECTION:
Cochrane reviews with the term "homeopathy" in the title, abstract or keywords were considered. Protocols of reviews were excluded. Six articles met the inclusion criteria.

DATA EXTRACTION:
Each of the six reviews was examined for specific subject matter; number of clinical trials reviewed; total number of patients involved; and authors' conclusions. The reviews covered the following conditions: cancer, attention-deficit hyperactivity disorder, asthma, dementia, influenza and induction of labour.

DATA SYNTHESIS:
The findings of the reviews were discussed narratively (the reviews' clinical and statistical heterogeneity precluded meta-analysis).

CONCLUSIONS:
The findings of currently available Cochrane reviews of studies of homeopathy do not show that homeopathic medicines have effects beyond placebo.
PubMed
  zondag 26 januari 2014 @ 18:48:20 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135971587
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verbeterd
het werkt wel, dat jij graag wilt dat het kanker geneest maakt niet uit
pi_135971935
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

het werkt wel, dat jij graag wilt dat het kanker geneest maakt niet uit
Zie de post boven je.
pi_135972186

[ Bericht 37% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-01-2014 19:06:30 ]
#NoDAPL
  zondag 26 januari 2014 @ 19:05:45 #290
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972200
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zie de post boven je.
dus het werkt
pi_135972224
Het werkt net zo goed als wanneer je de persoon zijn eigen urine laat drinken als je hem wijsmaakt dat dat hem geneest. :)

Zelfs dat placebo-effect is discutabel (niet de aanwezigheid van het placeo-effect maar het nut er van). Ja, iemand die denkt dat iets werkt zal minder snel klagen over bepaalde klachten omdat hij zichzelf voor de gek kan houden dat hij iets doet wat werkt maar je zal met een placebo-effect geen kanker genezen. :)
#NoDAPL
  zondag 26 januari 2014 @ 19:06:38 #292
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972229
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs dat placebo-effect is discutabel (niet de aanwezigheid van het placeo-effect maar het nut er van). Ja, iemand die denkt dat iets werkt zal minder snel klagen over bepaalde klachten omdat hij zichzelf voor de gek kan houden dat hij iets doet wat werkt maar je zal met een placebo-effect geen kanker genezen. :)
waarom dan al die aandacht voor levenskwaliteit bij kankerpatienten, als dat toch niet uitmaakt?
pi_135972258
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus het werkt
Dat ligt aan je definitie van werken. Water werkt ook.
pi_135972295
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

waarom dan al die aandacht voor levenskwaliteit bij kankerpatienten, als dat toch niet uitmaakt?
The power of positive thinking, daar heb je echt geen nep-medicijn voor nodig. :)
#NoDAPL
  zondag 26 januari 2014 @ 19:08:23 #295
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972297
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat ligt aan je definitie van werken. Water werkt ook.
zie post boven je :')
  zondag 26 januari 2014 @ 19:08:53 #296
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972319
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

The power of positive thinking, daar heb je echt geen nep-medicijn voor nodig. :)
maar het maakt het wel een stuk makkelijker
  zondag 26 januari 2014 @ 19:09:24 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972342
en het is geen nepmedicijn, het is een homeopatisch watertje
pi_135972432
quote:
15s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zie post boven je :')
Het antwoord daarop is simpel. Het is in wezen natuurlijk gewoon oplichting. Het middel werkt niet volgens de gangbare definitie van werken. Ik heb geen idee wat mensen voor dergelijke 'therapieën' betalen, maar het zal de prijs van kraanwater flink overstijgen.
Daarnaast moeten mensen het zelf weten, maar het is m.i. wel een kwalijke zaak als het ten koste gaat van therapieën die wel bewezen werken.
pi_135972443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:14 schreef Kaas- het volgende:
(alleen OP gelezen)

Vind het geen goed idee. Voornaamste wat je hiermee bereikt is dat een groep ambtenaren zich weer een nieuwe taak toegeëigend heeft om zich mee bezig te houden, wat me in dit geval een verspilling van gemeenschapsgeld lijkt. Want wat levert het je op? Wellicht is het effect dat er dan inderdaad een ietsje minder producten/diensten worden gekocht waarvan 'wij' menen dat het niet goed voor die mensen is. Dit is paternalistisch, duur, onnodige werkverschaffing voor meer ambtenaren, een inperking op vrijheid, een opmaat naar méér vrijheidsinperkende maatregelen waarmee de overheid ons koopgedrag wil sturen en het is maar de vraag of het je echt wat oplevert.
nu wordt geld verspild, het effect van een ontmoediging zoals accijns is dat er meer geld naar reguliere zorg gaat want de vraag naar de reguliere zorg gaat omhoog omdat de meeste mensen toch genezen willen worden of verlicht willen worden van hun klachten, de reguliere zorg kan dan nog meer verbeterd worden in plaats van dat geld verspild wordt aan zorg dat geen werkelijk alternatief biedt
  zondag 26 januari 2014 @ 19:13:27 #300
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135972513
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het antwoord daarop is simpel. Het is in wezen natuurlijk gewoon oplichting. Het middel werkt niet volgens de gangbare definitie van werken. Ik heb geen idee wat mensen voor dergelijke 'therapieën' betalen, maar het zal de prijs van kraanwater flink overstijgen.
Daarnaast moeten mensen het zelf weten, maar het is m.i. wel een kwalijke zaak als het ten koste gaat van therapieën die wel bewezen werken.
Nee hoor.

het doet niets wat het claimt te doen, het is geen medicijn en claimt dit niet.

als het de prijs van kraanwater had, vervloog daarmee ook de placebowerking

wat stel je, dat de reguliere zorg gedwongen wordt tot het behandelen dmv homeopathie? :') _O-

kom eens met wat argumenten ipv heel hard roepen dat jij het niet wilt :')
  zondag 26 januari 2014 @ 19:14:04 #301
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135972533
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

PubMed
Ik heb wel veel baat gehad bij "kwakzalvers" en nee dat was nou niet echt een placebo effect.

Even offtopic: Het mooie is ook dat de moderne technologie in het JBZ mijn knieklachten niet konden vinden en mij naar huis stuurde met het advies een psycholoog in de armen te nemen ze dachten zelfs namelijk dat ik aan het Münchhausen syndroom zou lijden. een bezoekje naar een andere orhopeed die met een simpele echo 5 kleine klachten opspoorde en een uitgerekte kruisband, dat laatste is simpelweg te ontdekken door aan je knie te trekken in gebogen stand. Wat dat betreft heb ik minder vertrouwen gekregen in de vakkundige medische wereld.

Ontopic: Ik heb een zalfje meegenomen uit de amazone, werkt tegen verbranding, brandnetels, insectenbeten etc. etc.
Mijn moeder was hier aan het koken en kreeg kokend water over d'r buik heen, wij koelen en die zelf erop. De pijn verdween na het aanbrengen van die zelf vrijwel direct. De huisarts vroeg aan mijn moeder of ze veel pijn had, ik heb helemaal geen pijn. De dokter vond dat maar vreemd.
Maar goed sceptici zullen dat wegwimpelen onder het kopje koelen.........

Aspirine ook maar verbieden of een sticker erop dat het een nepmiddel is? Het voornaamste ingrediënt van Aspirine komt immers van een boom af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')