Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswezen.
Thee en honing zijn niet op de markt gezet als 'geneesmiddel' en hoeven dus ook niet op deze manier belast te worden.quote:Op maandag 2 september 2013 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?
M.a.w. hoe alternatief is alternatief?
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.quote:Op maandag 2 september 2013 13:41 schreef gianni61 het volgende:
wat interesseert het jou wat een ander slikt of op zn porem smeert?
alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?quote:Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef .SP. het volgende:
[..]
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.quote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?
Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
Het is gewoon verkapte oplichting. Dit mag je wat mij betreft best ontmoedigen. Verder heb ik er geen last van, maar zieke mensen die worden verleid dit soort onzin aan te schaffen wel.quote:Op maandag 2 september 2013 13:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?
Moderne zorg bestaat uit het toedienen van medicijnen of het snijden in een lichaam.quote:Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.
Daarnaast, prima dat jij er baat bij hebt gehad. Echter zijn de behandelingen niet wetenschappelijk bewezen en daarom ook niet als gezondheidszorg te classificeren. Nogmaals, je staat helemaal vrij om nog steeds allerlei alternatieve spullen te kopen en alternatieve geneeswijzen te ondergaan. Het gaat mij erom dat er voor de Henks en Ingrids een financiële drempel op het gebruik hiervan zit.
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?quote:Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef BasEnAad het volgende:
Tyfstraal lekker op met je extra accijnzen.
Het lijkt wel of vrijheid een vies woord is geworden hier.
Meestal is het andersom en wijken mensen uit naar alternatieve geneeswijzen nadat de reguliere zorg weer eens compleet gefaald heeft.quote:Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.quote:Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
Kleine edit.quote:Op maandag 2 september 2013 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Moderne zorg bestaat uit het toedienen van stervensdure medicijnen of het snijden in een lichaam.
Vooropgesteld dat er van oplichting sprake is.quote:Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
Dan laten ze het maar bewijzen. En dan wel double-blind.quote:Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.quote:Op maandag 2 september 2013 13:59 schreef The_stranger het volgende:
Hoezeer ik ook tegen homeopathie ben, accijnzen zijn een zot idee. Homeopathie is niets anders dan water met een smaakje en zo moet het belast worden, als limonade.
Wat ik wel een goede zet vond, was dat allerlei claims als "werkt tegen hoofdpijn/keelpijn/nierontsteking/etc" van de verpakking gehaald moesten worden..
En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?quote:Op maandag 2 september 2013 14:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.
Verder vind ik dat de accijns gerechtvaardigd zijn omdat het toch een soort van oplichting is. Als het gewoon verkocht werd als water met een smaakje, dan was het wat mij betreft allemaal prima.
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarentegen zijn van de alternatieve geneeswijzen geen double-blind tests waaruit blijkt dat dit soort geneeswijzen werken.quote:Op maandag 2 september 2013 14:06 schreef eP2e het volgende:
[..]
En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?
Alleen werken ze niet bij iedereen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:10 schreef robin007bond het volgende:
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen.
Gelukkig ben je er ook van op de hoogte (Oh, toch niet) dat een groot deel van de 'moderne' medicijnen voortkomen uit het spreekwoordelijke Oma's kruidentuintje.quote:Op maandag 2 september 2013 14:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarentegen zijn van de alternatieve geneeswijzen geen double-blind tests waaruit blijkt dat dit soort geneeswijzen werken.
Hoe verklaar je dat? Daarnaast vind ik dat je jezelf wel erg voor gek zet door dergelijke onzin over de moderne wetenschap te verspreiden.
Waarvan de werking bewezen is in een uitgebreid proces.quote:Op maandag 2 september 2013 14:14 schreef eP2e het volgende:
[..]
Gelukkig ben je er ook van op de hoogte (Oh, toch niet) dat een groot deel van de 'moderne' medicijnen voortkomen uit het spreekwoordelijke Oma's kruidentuintje.
Er is een levensgroot verschil tussen homeopathie en kruidengeneeskunde. Daar waar het eerste gebaseerd is op nooit bewezen en (met onze kennis) onmogelijke principes, is het tweede natuurlijk wel "waar".quote:Op maandag 2 september 2013 14:14 schreef eP2e het volgende:
[..]
Gelukkig ben je er ook van op de hoogte (Oh, toch niet) dat een groot deel van de 'moderne' medicijnen voortkomen uit het spreekwoordelijke Oma's kruidentuintje.
100% mee eens.quote:Op maandag 2 september 2013 13:34 schreef robin007bond het volgende:
Overigens heeft GroenLinks als standpunt dat er geen BTW op alternatieve geneeswijzen moet worden geheven. Dit vind ik echt belachelijk, aangezien deze middelen geen echte geneesmiddelen zijn. Het niet heffen van BTW op deze diensten en/of producten zorgt ervoor dat deze pseudowetenschap als echte geneeswijze wordt gezien.
Hierover heb ik ook een e-mail gestuurd naar GroenLinks. Hopelijk doen ze wat met de input.
Inderdaad.quote:Op maandag 2 september 2013 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er is een levensgroot verschil tussen homeopathie en kruidengeneeskunde. Daar waar het eerste gebaseerd is op nooit bewezen en (met onze kennis) onmogelijke principes, is het tweede natuurlijk wel "waar".
Je zal een (medisch) wetenschapper ook nooit de werking van wilgenbast tegenspreken, echter is het in veel gevallen wel zo dat er van de kruidenvariant wel degelijk een betere (synthetische) versie gemaakt is. Daar waar het extract van de wilgenbast wel degelijk pijnstillend en koortsverlagend werkt, is het ook irriterend en schadelijk voor de maag. De kunstmatige vorm van dat extract, aspirine, behoudt de voordelen maar heeft niet die slechte werking op je maag.
Absoluut waar, ook dat aspirine een betere versie is van wilgenbast, maar dat het geen slechte werking heeft (/kan hebben) op je maag is bullshit. Ook aspirine is minder goed voor je maag. Hoe dat nadelige effect zich verhoudt tot wilgenbast weet ik niet, allicht een hele vooruitgang, maar "niet slecht" is het niet.quote:Op maandag 2 september 2013 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er is een levensgroot verschil tussen homeopathie en kruidengeneeskunde. Daar waar het eerste gebaseerd is op nooit bewezen en (met onze kennis) onmogelijke principes, is het tweede natuurlijk wel "waar".
Je zal een (medisch) wetenschapper ook nooit de werking van wilgenbast tegenspreken, echter is het in veel gevallen wel zo dat er van de kruidenvariant wel degelijk een betere (synthetische) versie gemaakt is. Daar waar het extract van de wilgenbast wel degelijk pijnstillend en koortsverlagend werkt, is het ook irriterend en schadelijk voor de maag. De kunstmatige vorm van dat extract, aspirine, behoudt de voordelen maar heeft niet die slechte werking op je maag.
Een erkenning dat het rommel is, ja.quote:Op maandag 2 september 2013 18:34 schreef Hexagon het volgende:
Probleem is dat je door accijns je een erkenning geeft aan dit soort oplichting. Bij sigaretten en drank weet je iig dat je krijgt wat je wilt.
Sigaretten zijn slecht voor je maar geen vorm van oplichting. Dat is met dit soort producten anders.quote:Op maandag 2 september 2013 18:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een erkenning dat het rommel is, ja.
Contradictio in terminis inderdaad.quote:Op maandag 2 september 2013 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Homeopatisch en geneesmiddel, LOL
Die pilletjes zijn gewoon suiker, dus het lage BTW tarief is van toepassing.quote:Op maandag 2 september 2013 18:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Contradictio in terminis inderdaad.
Oh, kan je dat ook onderbouwen?quote:Op maandag 2 september 2013 13:59 schreef eP2e het volgende:
Veel alternatieve geneeswijzen en medicijnen stammen al af vanaf de oudheid.
En dan nog is het een flutargument.quote:Op maandag 2 september 2013 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, kan je dat ook onderbouwen?
Klopt, maar het is ook verder onzinquote:Op maandag 2 september 2013 18:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dan nog is het een flutargument.
Als iets van de oudheid komt, wil dat niet gelijk zeggen dat het goed is.
Hoe weet jij dat het werkt als het niet bewezen is?quote:Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
Dat mogen mensen lekker voor zichzelf bepalen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het werkt als het niet bewezen is?
Zoals ik al eerder poste, ik pleit voor BTW vrijstelling voor homeopatische middelen waarvan objectief bewezen is dat ze werkzaam zijn,quote:Op maandag 2 september 2013 19:14 schreef Dave94 het volgende:
Een accijns instellen op homeopathische middelen lijkt me een slecht idee. Het lijkt me verstandig om als CBG (College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) kritisch naar dergelijke producten te kijken en een verbod in te stellen op middelen waarvan het zeker is dat het kwakzalverij is.
Accijnzen betalen we al genoeg.
Dan ga ik suiker verkopen als homeopatisch middel tegen verbitterdheid, wordt het btw vrij.quote:Op maandag 2 september 2013 19:26 schreef ems. het volgende:
Hoewel ik homeopathische middelen graag mag rekenen tot onzin ben ik tegen.
Mensen moeten zelf beslissen of ze iets wel of niet willen gebruiken, of dat nou een biertje, wietje of homeopathische rommel is.
Accijns zijn op talloze producten niets anders dan een combinatie van bemoeizucht en cashgrabberij.
Inderdaad. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de benzine en tabakswaren. Er zit op een liter benzine al ¤0,75 aan accijnzen, en vervolgens moet je de BTW er ook nog eens berekenen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:26 schreef ems. het volgende:
Hoewel ik homeopathische middelen graag mag rekenen tot onzin ben ik tegen.
Mensen moeten zelf beslissen of ze iets wel of niet willen gebruiken, of dat nou een biertje, wietje of homeopathische rommel is.
Accijns zijn op talloze producten niets anders dan een combinatie van bemoeizucht en cashgrabberij.
Wie heeft het over btw vrij?quote:Op maandag 2 september 2013 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan ga ik suiker verkopen als homeopatisch middel tegen verbitterdheid, wordt het btw vrij.
Zout als homeopatish middel tegen flauwheid.
Zo claim ik mijn hele supermarkt assorti als homeopatisch geneesmiddel
Het gros van de algemeen aanvaarde wetenschappelijk onderbouwde middelen tegen kanker, die een ton per kuur kosten, werken niet. Ook nog maar even accijns op knallen zo lijkt mij.quote:Op maandag 2 september 2013 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder poste, ik pleit voor BTW vrijstelling voor homeopatische middelen waarvan objectief bewezen is dat ze werkzaam zijn,
Open er een topic overquote:Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gros van de algemeen aanvaarde wetenschappelijk onderbouwde middelen tegen kanker, die een ton per kuur kosten, werken niet. Ook nog maar even accijns op knallen zo lijkt mij.
Oma had vast geen massieve installatie in haar tuintje om stoffen triljarden keren te verdunnen en daarbij een exact magisch schudpatroon aan te houden.quote:Op maandag 2 september 2013 14:14 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ok, veel aspirine is inderdaad ook niet goed voor je maag, maar dat staat niet in verhouding met het origineel. De hoeveelheid wilgenbast (en bladeren) die je moet nemen om 1 aspirine te evenaren geeft veel meer problemen dan die ene tablet.quote:Op maandag 2 september 2013 18:10 schreef Tanin het volgende:
[..]
Absoluut waar, ook dat aspirine een betere versie is van wilgenbast, maar dat het geen slechte werking heeft (/kan hebben) op je maag is bullshit. Ook aspirine is minder goed voor je maag. Hoe dat nadelige effect zich verhoudt tot wilgenbast weet ik niet, allicht een hele vooruitgang, maar "niet slecht" is het niet.
Verder, niet alle geneeswijzen zijn compatibel met dubbelblind proeven. Enkelblind proeven moeten in bijna alle gevallen lukken, en dat zou als minimale standaard mogen gelden, mijn inziens.
quote:De btw kent tarieven van 0%, 6% en 21%. Doet u zaken met het buitenland? Dan kan het 0% btw-tarief van toepassing zijn. Voor een aantal goederen en diensten is het verlaagde btw-tarief van 6% van toepassing. Bijvoorbeeld voor voedingsmiddelen, medicijnen en op isolatie-, schilder- en stukadoorswerkzaamheden aan woningen. Voor de overige producten of diensten geldt het algemene btw-tarief van 21%.
quote:Geneesmiddelen vallen onder het 6%-tarief als ze voldoen aan de volgende voorwaarden:
Ze zijn geregistreerd of ze voldoen aan de definitie die de Geneesmiddelenwet geeft. Welke geneesmiddelen geregistreerd zijn, staat op www.cbg-meb.nl.
Ze hebben een farmaceutische vorm, zoals: pillen, poeders, tabletten, capsules, zalven, gels, crèmes, drankjes, injectievloeistoffen, gevulde injectiespuiten en gevulde vernevelaars.
Verder geldt het 6%-tarief voor:
dialysevloeistoffen
botgeneratieve producten, zoals een botgeneratiemembraan en ander botvervangend materiaal
opiaten in farmaceutische vorm
radiofarmaca
uit bloed of bloedplasma bereide producten, serums en vaccins
middelen voor het stellen van een medische diagnose die worden toegepast op de mens zelf (in-vivodiagnostica)
Onder het 21%-tarief vallen middelen voor het stellen van een medische diagnose door een laboratoriumonderzoek (in-vitrodiagnostica).
Oh, dan heeft GroenLinks het alleen over behandelingen volgebs mij.quote:Op maandag 2 september 2013 22:08 schreef donald_dick het volgende:
zit er geen 6 procent btw op dan? Op medicijnen zit ook toch 6 procent?
edit, ja dus:
[..]
[..]
Ik ben niet zo van de accijns....quote:
Waarom is een bril een niet medische zaak?quote:Op woensdag 4 september 2013 01:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Accijns vind ik te ver gaan maar het normale BTW-tarief lijkt me gerechtvaardigd. Persoonlijk zou ik ook graag een verbod zien voor verzekeraars om dat onder de aanvullende vergoeding te laten vallen, net als allerlei andere niet-medische zaken (brillen, boeken met grote letters, anticonceptiepil, ...). Er moet ruimte zijn voor wat experimenteren maar er moeten minstens aanwijzingen zijn dat het een positief effect heeft, anders dan het placebo-effect. Dat geldt wellicht voor bepaalde alternatieve zaken maar niet voor water waar zeer waarschijnlijk geen ander molecuul in zit dan in kraanwater of bronwater.
Die mensen moeten leren voor zichzelf op te komen en voor zichzelf te denken.quote:Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef .SP. het volgende:
[..]
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
Ik zie niet in waarom ziektenkosten verzekeraars brillen zouden moeten vergoeden als je voor een futiel bedrag er eentje kan kopen.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oké, een bril zou je nog onder de medische zaken mogen laten vallen maar als je een bril slechts gebruikt voor in de collegebanken en autorijden (en je ogen dus niet rapper achteruitgaan) dan kan je best zelf een bril kopen, zo duur is dat dan niet.
Onzin, als er iets in de schappen van een groot winkelbedrijf ligt dat claimt een aandoening te bestrijden mag je er van uitgaan dat dat inderdaad zo is. Homeopatische oplichters hebben echter jarenlang misbruik van het vertrouwen gemaakt en moeten goddank eindelijk wetenschappelijk gaan aantonen dat hun rotzooi ook daadwerkelijk werkt.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die mensen moeten leren voor zichzelf op te komen en voor zichzelf te denken.
Niet iedereen heeft voldoende aan een leesbril uit de 2,50 bak.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ziektenkosten verzekeraars brillen zouden moeten vergoeden als je voor een futiel bedrag er eentje kan kopen.
Het ergste vind ik nog dat er misbruik gemaakt wordt van een kwetsbare groep. Legale oplichting dit.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:08 schreef Arolsen het volgende:
Goed idee zeg. Laten ze dat snel invoeren. Die onzin hoeft niet goedkoop te zijn.
Niet iedereen wil 25 euro in de maand meer gaan betalen voor zijn ziektenkostenverzekering. Ik betaal mijn bril liever zelf ipv het twee keer te betalen via de premiesquote:Op woensdag 4 september 2013 14:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft voldoende aan een leesbril uit de 2,50 bak.
Wat mij meer stoort is dan Apothekers die echt beter zouden moeten weten homeopatische onzin verkopenquote:Op woensdag 4 september 2013 15:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog dat er misbruik gemaakt wordt van een kwetsbare groep. Legale oplichting dit.
Mwah. als je een bril nodig hebt om te kunnen functioneren dan zie ik er dus wel een medische noodzaak in.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oké, een bril zou je nog onder de medische zaken mogen laten vallen maar als je een bril slechts gebruikt voor in de collegebanken en autorijden (en je ogen dus niet rapper achteruitgaan) dan kan je best zelf een bril kopen, zo duur is dat dan niet.
Het hoeft van mij ook niet in het basispakket. Maar het gaan verbieden om te vergoeden zoals Bram aangeeft lijkt me dan ook weer onzin.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ziektenkosten verzekeraars brillen zouden moeten vergoeden als je voor een futiel bedrag er eentje kan kopen.
Inderdaad...quote:Op woensdag 4 september 2013 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mij meer stoort is dan Apothekers die echt beter zouden moeten weten homeopatische onzin verkopen
Is de ziektekostenverzekering in Duitsland hetzelfde?quote:Op woensdag 4 september 2013 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet iedereen wil 25 euro in de maand meer gaan betalen voor zijn ziektenkostenverzekering. Ik betaal mijn bril liever zelf ipv het twee keer te betalen via de premies
Ik vind vooral dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze verzekeren.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:47 schreef Hexagon het volgende:
Het hoeft van mij ook niet in het basispakket. Maar het gaan verbieden om te vergoeden zoals Bram aangeeft lijkt me dan ook weer onzin.
Neequote:Op woensdag 4 september 2013 15:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Is de ziektekostenverzekering in Duitsland hetzelfde?
De overheid dwingt ons toch ook niet tot die verzekeringen? Brillen vallen naar mijn weten niet in ee verplicht basispakket. Je kan zelf kiezen.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze verzekeren.
Maar helaas moest de overheid zich er weer mee bemoeien.
Ik heb ook geen tandarts verzekering, betaal gewoon zelf de rekening, en die prijzen vallen reuze mee
Drievoudige wortelkanaal behandeling met foto en noodvulling, ergens rond de 70 euro was ik kwijt
Kies trekken met verdoving en foto, plus weekeind toeslag, rond de 90 euro
Drievlaks vulling vervangen, rond de 70 euro
Om nog een beetje winst te maken, want dat doen ze al jaren niet meer op medicijnen alleen. En vergeet niet dat het placebo effect soms beter helpt dan de werkende stof alleen al kan doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mij meer stoort is dan Apothekers die echt beter zouden moeten weten homeopatische onzin verkopen
IVF, Kraamzorg, tandarts voor kinderen tot 18 jaar, fluoridebahandeling voor kinderen, zitten er standaard in, heb ik niet om gevraagd, wil ik niet verzekeren.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De overheid dwingt ons toch ook niet tot die verzekeringen? Brillen vallen naar mijn weten niet in ee verplicht basispakket. Je kan zelf kiezen.
Onzinquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
En vergeet niet dat het placebo effect soms beter helpt dan de werkende stof alleen al kan doen.
Het enige wat verplicht moet zijn is om kosten boven een bepaald bedrag te verzekeren. Ik dacht aan ¤10000 maar men vindt dat wat veel. Misschien is ¤2500 billijker. Onder dat bedrag gewoon zelf betalen en zelf shoppen als je het kan veroorloven mag het bedrag ook hoger zijn met daaraan gekoppeld een zorgrekening waar je op spaart om dat eigen risico te betalen.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IVF, Kraamzorg, tandarts voor kinderen tot 18 jaar, fluoridebahandeling voor kinderen, zitten er standaard in, heb ik niet om gevraagd, wil ik niet verzekeren.
Het britse systeem van de NHS is niet gek, een basispakket voor iedereen met lange wachttijden. Wil je betere service ga je aanvullend.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het enige wat verplicht moet zijn is om kosten boven een bepaald bedrag te verzekeren. Ik dacht aan ¤10000 maar men vindt dat wat veel. Misschien is ¤2500 billijker. Onder dat bedrag gewoon zelf betalen en zelf shoppen als je het kan veroorloven mag het bedrag ook hoger zijn met daaraan gekoppeld een zorgrekening waar je op spaart om dat eigen risico te betalen.
Kinderen zijn nu eenmaal de toekomst.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IVF, Kraamzorg, tandarts voor kinderen tot 18 jaar, fluoridebahandeling voor kinderen, zitten er standaard in, heb ik niet om gevraagd, wil ik niet verzekeren.
Correct, de verzekering is niet gericht op de individuele verzekerde, maar op het geheel. Kraamhulp e.d. zijn onder het kopje verzorging opgenomen in de zorgverzekeringswet.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Kinderen zijn nu eenmaal de toekomst.
Okequote:
Daarom is die wet dan ook zo waardeloos. One size fits all werkt dus niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Correct, de verzekering is niet gericht op de individuele verzekerde, maar op het geheel. Kraamhulp e.d. zijn onder het kopje verzorging opgenomen in de zorgverzekeringswet.
Een opmaat verzekering?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarom is die wet dan ook zo waardeloos. One size fits all werkt dus niet.
Ik zou willen dat dat mogelijk was.quote:
Voor mij zijn ze dat wel. Ik betaal voor die van mezelf en voor die van anderen. Een luxe waar ik graag van verstoken zou blijven.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:06 schreef Hexagon het volgende:
De wet is gebaseerd op het feit dat kinderen geen luxeproduct zijn
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou willen dat dat mogelijk was.
Door de premie over te maken naar de verzekeraar.quote:
Juist wel iedere paar jaar biggen, dan blijft de bijstand en de kinderbijslag komenquote:Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
.
Als je arm bent neem je een kind en geen vier of vijf.
Ik denk nooit aan andermans geld als dat is wat je bedoeld. Mensen mogen dat van mij zelf uitgeven zoals het ze goed dunkt.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef betyar het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van mensen die alleen aan geld denken en anderen juist daarmee een bepaalde kant op willen dwingen.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door de premie over te maken naar de verzekeraar.
Ik heb het over een maatschappij met echt geld waar mensen uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist wel iedere paar jaar biggen, dan blijft de bijstand en de kinderbijslag komen
Ik dacht meer aan zo'n bedrag per jaar.quote:
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk nooit aan andermans geld als dat is wat je bedoeld. Mensen mogen dat van mij zelf uitgeven zoals het ze goed dunkt.
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Jij wilt alles en nog wat vergoed krijgen van de verzekeraar.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef betyar het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van mensen die alleen aan geld denken en anderen juist daarmee een bepaalde kant op willen dwingen.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan zo'n bedrag per jaar.
Daar betaal ik immers premie voor.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wilt alles en nog wat vergoed krijgen van de verzekeraar.
Jij wilt toch echt mensen dwingen te betalen voor zaken die ze niet wensen omdat jij wilt dat het vergoed wordt voor anderenquote:Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.
Nee, jij wilt dat iedereen daar premie voor betaald.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar betaal ik immers premie voor.
Jij bent goed in het omdraaien van oorzaak en gevolg. Ik dwing mensen ook niet om een Opeltje te rijden i.p.v. een Audi A8. Als je een Opeltjes inkomen hebt is een Opel een keurige auto.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.
Je betaalt geen premie maar belasting en alles vergoed krijgen betekend ook dat alles geadministreerd moet worden en dat jaagt alleen de kosten van de zorg maar op.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar betaal ik immers premie voor.
Probleem is echter dat als er genoeg mensen zijn die onderdeel A niet willen hebben, het niet meer betaald kan worden voor diegenen die het wel nodig hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarom is die wet dan ook zo waardeloos. One size fits all werkt dus niet.
Ik betaal mijn tandarts ook zelf, wat is het probleem?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is echter dat als er genoeg mensen zijn die onderdeel A niet willen hebben, het niet meer betaald kan worden voor diegenen die het wel nodig hebben.
Dingen die jij wel in je pakket wil, wil misschien niemand anders en dan?
Nu wil je niet betalen voor kraamhulp, maar wat als je toch nog een keer ouder wordt? Betaal je dan die 1000'den euro's zelf?
Juist omdat iedereen mee betaald was het voor jouw betaalbaar om kinderen te krijgen..
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor mij zijn ze dat wel. Ik betaal voor die van mezelf en voor die van anderen. Een luxe waar ik graag van verstoken zou blijven.
Als je alleen 2 keer per jaar controle hebt is dat ook geen probleem.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betaal mijn tandarts ook zelf, wat is het probleem?
Daar hebben we straks robots voor.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
Preciesquote:Op woensdag 4 september 2013 17:24 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Als je alleen 2 keer per jaar controle hebt is dat ook geen probleem.
Kost je 80 euro oid.
Beter dan 350 euro premie betalen war je dan maximal 700 euro voor kunt declareren
Als ik mijn eigen reet niet meer kan schrobben jaag ik me wel een pil van drion door mijn strot, alles liever dan een bejaardentehuis.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij wilt dat iedereen daar premie voor betaald.
Als jij bv tandarts verzekerd wilt hebben moet ik dat dan ook?
Omdat de jeugd de toekomst is.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij bent goed in het omdraaien van oorzaak en gevolg. Ik dwing mensen ook niet om een Opeltje te rijden i.p.v. een Audi A8. Als je een Opeltjes inkomen hebt is een Opel een keurige auto.
Jij zou het waarschijnlijk wel van de zotte vinden als je gedwongen werd via de belasting het verschil bij te leggen tussen beide merken?
Waarom is het dan opeens niet vreemd meer dat mensen gedwongen worden te betalen voor iemand die meer kinderen neemt dan hij/zij zich kan veroorloven?
Sure.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik mijn eigen reet niet meer kan schrobben jaag ik me wel een pil van drion door mijn strot, alles liever dan een bejaardentehuis.
Toch zit tandarts niet in het basis pakketquote:Op woensdag 4 september 2013 17:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.
Verbeterdquote:Op woensdag 4 september 2013 17:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat ik kinderen heb en jij daarvoor moet meebetalen.
Ben ik dus niet mee eens.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch zit tandarts niet in het basis pakket
Als jij kanker krijgt betaal ik ook netjes voor je mee. Of wil je die centjes alleen ophoesten?quote:
Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij kanker krijgt betaal ik ook netjes voor je mee. Of wil je die centjes alleen ophoesten?
En om dan ook lekker persoonlijk te worden: Als jij aids krijgt dien je die medische kosten ook zelf maar op te hoesten, niemand dwingt je om je lul in een reet van een vent te stoppen en niemand dwingt je om je anus te laten rekken door een lul of sperma door te slikken.
Je kan je er toch voor verzekeren?quote:
Ik snap je punt heel goed. Egoïsme ten top.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.
Tsja, dan zullen niet veel voorkomende kwalen dus erg duur worden, omdat de dekking niet groot genoeg is.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.
Doe ik dan ook gewoon.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan je er toch voor verzekeren?
Ja ja, en dat jij wilt dat ik betaal voor jouw kinderen is dat niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik snap je punt heel goed. Egoïsme ten top.
Dat wil ik helemaal niet, dat wil de overheid. Dat het een goed iets is sta ik volledig achter, ook al zou ik kindloos zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ja, en dat jij wilt dat ik betaal voor jouw kinderen is dat niet.
Waarom, de premie zal erg laag zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, dan zullen niet veel voorkomende kwalen dus erg duur worden, omdat de dekking niet groot genoeg is.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, de premie zal erg laag zijn.
Kortom, jij wilt dat jouw kinderen meebetaald worden uit de algemene middelen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet, dat wil de overheid. Dat het een goed iets is sta ik volledig achter, ook al zou ik kindloos zijn.
Dan zouden mensen zich ook niet verzekeren tegen een woningbrand, komt ook weinig voor.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Lijkt me juist niet. Omdat minder mensen die obscure ziekten oplopen, gaan minder mensen zich verzekeren en moet de verzekeraar dus hogere premies gaan vragen om het een beetje dekkend te krijgen.
Nee. Nogmaals ik wil NIKS! Ben je wel helemaal helder?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, jij wilt dat jouw kinderen meebetaald worden uit de algemene middelen.
Volgens Remlof gingen de immigranten dat doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, jij wilt zelfs de tandarts in het basispakket, en brillen toch ook?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Nogmaals ik wil NIKS! Ben je wel helemaal helder?
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zouden mensen zich ook niet verzekeren tegen een woningbrand, komt ook weinig voor.
Verzekeren doe je tegen zaken die je zelf niet kan dekken. De kans dat je een zeer zeldzame ziekte krijgt is zo klein dat een verzekeraar dat gewoon meeneemt in een ziekteverzekering, daar apart administratie over voeren is duurder.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking.![]()
Als je echter een zeldzame chronische ziekte hebt, dan valt dat flink tegen.
Nu weer naar de tandarts en brillen? Net ging het nog over kinderen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jawel, jij wilt zelfs de tandarts in het basispakket, en brillen toch ook?
Dus jij wilt wel een hele hoop?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu weer naar de tandarts en brillen? Net ging het nog over kinderen.
Tandarts en brillen zijn in mijn ogen noodzakelijk om goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Als mensen het niet aan deze middelen kunnen komen gaat dat ten kostte van de samenleving.
De kans dat ik Aids krijg is nihil tot verwaarloosbaar, homo's hebben bijvoorbeeld hier in het westen een groter risico op die ziekte, een aparte polis voor homo's zou dan een goed iets zijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verzekeren doe je tegen zaken die je zelf niet kan dekken. De kans dat je een zeer zeldzame ziekte krijgt is zo klein dat een verzekeraar dat gewoon meeneemt in een ziekteverzekering, daar apart administratie over voeren is duurder.
Begin je nu maar met trollen?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij wilt wel een hele hoop?
Dat van die kanker dat is i.d.d. wel iets wat verzekerd zou moeten worden. Bedragen van een of twee maandlonen kan iemand prima zelf betalen of vrijwillig bijverzekeren. Als je alleen dure aandoeningen verzekert dan keldert de premie en als iedereen zelf moet betalen voor de eerste zorg en gaat shoppen komt er eindelijk die beoogde markt.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.
Als daar geen kraamzorg, kindertandarts etc in zit zou de premie waarschijnlijk lager zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
De kans dat ik Aids krijg is nihil tot verwaarloosbaar, homo's hebben bijvoorbeeld hier in het westen een groter risico op die ziekte, een aparte polis voor homo's zou dan een goed iets zijn?
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als daar geen kraamzorg, kindertandarts etc in zit zou de premie waarschijnlijk lager zijn.
Nee, je riep net dat je helemaal niets wilt, maar dat spreek ik tegenquote:
Voor uitzonderingen moet een aparte regeling komen voor iedereen die nu gezond is kan prima een echte verzekering de taak van de staat overnemen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking.![]()
Als je echter een zeldzame chronische ziekte hebt, dan valt dat flink tegen.
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je riep net dat je helemaal niets wilt, maar dat spreek ik tegen
Jij. Jij verdraait zinnen en duwt mij in een hoek die nergens op slaat. Laat je effe pijpen door een aidsbek, zou je goed doen.quote:
Ik begrijp dat opdrijven van bepaalde bevolkingsgroepen voor geen meter.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?
Alles of niks. Heel simpel. Maar ja, waar meer risico aanzit bij personen moet het opeens wel collectief. Zum kotzen zo'n instelling.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat van die kanker dat is i.d.d. wel iets wat verzekerd zou moeten worden.
Nee. Risico's die niemand redelijkerwijze zelf kan dragen en waarvan op voorhand vaststaat die die daardoor niet aan hem ontzegt zal worden moet verzekerd zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Alles of niks. Heel simpel. Maar ja, waar meer risico aanzit bij personen moet het opeens wel collectief. Zum kotzen zo'n instelling.
volgens mij jank jij vooral over geld, je wilt namelijk niet zelf de bril of tandarts betalen maar dat het collectief dat doet.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?
Rijke mensen dus een betere zorg? Lekkere gedachte heb je.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Risico's die niemand redelijkerwijze zelf kan dragen en waarvan op voorhand vaststaat die die daardoor niet aan hem ontzegt zal worden moet verzekerd zijn.
Verzekeren uiteraard zonder de staat....
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
volgens mij jank jij vooral over geld, je wilt namelijk niet zelf de bril of tandarts betalen maar dat het collectief dat doet.
En hoe breder de dekking, hoe meer kosten voor overhead van de verzekeraars.
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Rijke mensen dus een betere zorg? Lekkere gedachte heb je.
De zorg zou daar compleet buiten moeten staan. Het is niet zo dat men morgen effe een ziekte of gebrek gaat kopen in de supermarkt.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.
Maar Betyar het enige wat je zegt is dat een ander het moet betalen. Keer op keer op keer. Wat denk je dat de administratie van ieder flutje kost die je via het collectief betaald krijgt? Het is veel goedkoper om zelf de te behappen rekeningen te betalen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.
Jij wilt toch dat het uit de collectieve pot betaald wordt en mensen geen eigen verantwoording hoeven dragen? Of zie ik dit ook verkeerd?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.
Nee maar wel de kuur ertegen. Gewoon het bezoek aan die huisarts zelf betalen en die pilletjes of dat zalfje ook.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:21 schreef betyar het volgende:
[..]
De zorg zou daar compleet buiten moeten staan. Het is niet zo dat men morgen effe een ziekte of gebrek gaat kopen in de supermarkt.
Nee nee, ik zeg dat collectiviteit op welk vlak van medische zorg een groot goed is. Iedereen betaalt inderdaad een beetje voor elkaar. Jan betaalt mee voor het gebroken been van Piet. en Piet betaalt mee voor de snijwond van Jan, gewoon simpel uit een pot.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar Betyar het enige wat je zegt is dat een ander het moet betalen. Keer op keer op keer. Wat denk je dat de administratie van ieder flutje kost die je via het collectief betaald krijgt? Het is veel goedkoper om zelf de te behappen rekeningen te betalen.
Goed.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee nee, ik zeg dat collectiviteit op welk vlak van medische zorg een groot goed is. Iedereen betaalt inderdaad een beetje voor elkaar. Jan betaalt mee voor het gebroken been van Piet. en Piet betaalt mee voor de snijwond van Jan, gewoon simpel uit een pot.
Eigen verantwoordelijkheid is een groot goed. Maar wat kun je ertegen doen als je ziek wordt? Als je de straat oversteekt en iemand rijdt je aan?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wilt toch dat het uit de collectieve pot betaald wordt en mensen geen eigen verantwoording hoeven dragen? Of zie ik dit ook verkeerd?
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
Nu stoppen we de tandarts in de basisverzekering, iedereen gaat naar de tandarts, die stuurt zijn rekening naar de verzekeraar, die administreren en controleren, leggen er een winstmarge op.
Wat denk je wat goedkoper is, die vulling zelf betalen of de premie voor de verzekering?
Er zijn mensen die 1 keer per 1-2 jaar een nieuwe bril nodig hebben omdat de ogen achteruit blijven gaan, dan wordt het een dure grap. Of dat voor de rest wel of niet een bril wordt vergoed maakt mij niet zo veel uit. Idem voor bijv. steunzolen. Je hebt dat spul nodig wegens een 'medische' afwijking. Het vergoeden van zwaar overbetaald water gaat mij echter te ver.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is hartstikke onbillijk! Het is niet jouw verdienste als jij weinig zorg nodig hebt*, het is beperkt je verdeinste hoeveel geld je hebt. Plus dat we helemaal niet moeten willen dat mensen dadelijk alleen nog maar op basis van het salaris een opleiding en baan gaan kiezen! Wie gaat er dan nog bijv. wiskunde- of natuurkundeleraar worden of als natuurkundige onderzoek doen? Ik niet! Zomaar een voorbeeld.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
Nu stoppen we de tandarts in de basisverzekering, iedereen gaat naar de tandarts, die stuurt zijn rekening naar de verzekeraar, die administreren en controleren, leggen er een winstmarge op.
Wat denk je wat goedkoper is, die vulling zelf betalen of de premie voor de verzekering?
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
volgens mij jank jij vooral over geld,
We moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld blijft kleven aan de stok, daarom valt er veel voor te zeggen om goedkopere zaken uit de vergoedingen te laten. Duurdere zaken moeten in het kader van risicospreiding wel via de verzekering worden afgehandeld. Dat verzekeringsbedrijf moet zo mager mogelijk zijn en zich met niets anders bemoeien dan de administratie en het faciliteren van het op grote schaal inkopen (quantumkorting).quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
De staat is met afstand de grootste stok die je je kan voorstellen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld blijft kleven aan de stok, daarom valt er veel voor te zeggen om goedkopere zaken uit de vergoedingen te laten. Duurdere zaken moeten in het kader van risicospreiding wel via de verzekering worden afgehandeld. Dat verzekeringsbedrijf moet zo mager mogelijk zijn en zich met niets anders bemoeien dan de administratie en het faciliteren van het op grote schaal inkopen (quantumkorting).
Daarom ben ik een voorstander van slechts 1 verzekeringsbedrijf voor heel Nederland van de staat zelf. In hoeverre dat bedrijf efficiënt functioneert hangt louter af van hoe je de verantwoordelijkheden invult, er is i.t.t. wat neoliberalen beweren geen enkele reden waarom een privaat bedrijf dat beter zou doen. Onder de overheid kan je er bij wijze van spreken een niet-commerciëel privaat bedrijf van maken wat veel vrijheid krijgt zo lang het braaf is en wordt aangepakt wanneer het stout (zie het CBR) is.
Waarom dan geen ¤1000 of ¤2000 of godbetert ¤250? Als je ergens iedere maand ¤500 aan uitgeeft is het dan niet redelijk om te kijken of hetzelfde ook kan voor de helft?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.
Sinds die markt volledig geprivatiseerd is kost dat geen drol meer.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn mensen die 1 keer per 1-2 jaar een nieuwe bril nodig hebben omdat de ogen achteruit blijven gaan, dan wordt het een dure grap. Of dat voor de rest wel of niet een bril wordt vergoed maakt mij niet zo veel uit. Idem voor bijv. steunzolen. Je hebt dat spul nodig wegens een 'medische' afwijking. Het vergoeden van zwaar overbetaald water gaat mij echter te ver.
Lekker. Krijgen we een soort NS. Dat moet je dus niet willen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De staat kan het bedrijf compleet onafhankelijk laten functioneren op niet-commerciële basis (dus geen winst maken, wel quantumaankomen etc.) zolang het bedrijf braaf is en het bestuur onder hande nemen wanneer het onverantwoord handelt zoals bij het CBR het geval was. Het is echt louter een kwestie van hoe je het invult.
Dus jij wilt de zorgpremie voor iedereen maal 4,5 laten worden?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom dan geen ¤1000 of ¤2000 of godbetert ¤250? Als je ergens iedere maand ¤500 aan uitgeeft is het dan niet redelijk om te kijken of hetzelfde ook kan voor de helft?
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij wilt de zorgpremie voor iedereen maal 4,5 laten worden?
Het punt is, je betaald of de tandarts zelf, of de tandarts en de verzekeraar zijn overhead en winst.
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.
Als er ergens veel overhead zit is het wel bij de staat.quote:
Een organisatie waar bij wijze van spreken iedere pleister moet worden geadministreerd wordt als vanzelf een bureaucratisch monster.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het klopt niet dat je automatisch een bureaucratisch log monster krijgt, dat hangt toch echt af van hoe je het invult!
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er ergens veel overhead zit is het wel bij de staat.
Concurrentie tussen de verzekeraars houd de wildgroei nog in toom, maar bij (semi)overheid gaat het door het dak.
Maar goed, jij wilt dus een NHS zoals in de UK.
Ja we kunnen niet hebben dat mensen zelf pleisters moeten kopen, stel je voor, dat moet goed voor iedereen zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een organisatie waar bij wijze van spreken iedere pleister moet worden geadministreerd wordt als vanzelf een bureaucratisch monster.
Al betaal ik 50 Euro voor die pleister. Als de zorg maar goed is.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja we kunnen niet hebben dat mensen zelf pleisters moeten kopen, stel je voor, dat moet goed voor iedereen zijn
Unive of Ohra. Hoppa.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk.
Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?
En als jij twee kinderen hebt betaal je dan ook 4 keer de volle mep die ik alleen voor mezelf betaal, of verwacht je korting?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:35 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Maar ja, want kinderen zijn de toekomst. Zonder kinderen geen toekomst beste Piet.
Ik ga akkoord tenzij de overheid de zorg gaat regelen en niet bedrijven die gezamenlijk miljarden winst boeken.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als jij twee kinderen hebt betaal je dan ook 4 keer de volle mep die ik alleen voor mezelf betaal.
dus iedereen gaat een premie van rond de 500 euro per persoon per maand betalen.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ga akkoord tenzij de overheid de zorg gaat regelen en niet bedrijven die gezamenlijk miljarden winst boeken.
Ik wil dat de overheid ook de distributie van voedsel gaat regelen. Die vette winsten van de AH over mijn rug voor zoiets belangrijks als voedsel kan echt niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus iedereen gaat een premie van rond de 4-500 euro per persoon per maand betalen
Zal wel moeten want boodschappen zullen veel mensen niet meer kunnen betalen, maar wel gratis medische zorgquote:Op woensdag 4 september 2013 19:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik wil dat de overheid ook de distributie van voedsel gaat regelen. Die vette winsten van de AH over mijn rug voor zoiets belangrijks als voedsel kan echt niet.
Lekker leven. Geen geld voor iets leuks maar wel voor zorg. Waarom zou je nog oud willen worden?quote:Op woensdag 4 september 2013 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zal wel moeten want boodschappen zullen veel mensen niet meer kunnen betalen, maar wel gratis medische zorg
Omdat het moet.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker leven. Geen geld voor iets leuks maar wel voor zorg. Waarom zou je nog oud willen worden?
Zeg Piet wat betaal jij nu aan zorgpremie?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus iedereen gaat een premie van rond de 500 euro per persoon per maand betalen.
We geven namelijk een 6000 euro per jaar per persoon aan zorg uit. De winst laat ik voor het gemak even wegvallen tegen de meerkosten die jij gaat maken door iedereen een mooi tandartspakket en een bril te geven.
Jij gaat met 2 kinderen dan 2000 euro per maand aan premie betalen
Nu haal je wat mij betreft twee dingen door elkaar.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
Inderdaad! Wat mij betreft 1 onafhankelijk van de staat maar onder toezicht van de staat (zo dat er bij slecht gedrag kan worden ingegrepen maar wel enkel bij slecht gedrag) staande zorgverzekering voor heel Nederland. Anders als het echt niet anders kan omdat de politici niet anders willen zeer strenge regels voor topsalarissen, salarissen, winsten etc.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.
Ik haal geen dingen door elkaar, ik maak onderscheid tussen de zaken die ik niet wil verzekeren en de zaken die ik wel wil verzekeren.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu haal je wat mij betreft twee dingen door elkaar.
Laten we kanker nemen. De kans op kanker schijnt één op zes te zijn. Dus een kleine 16%. Statistisch gezien is de kans groter dat jij de behandeling voor een ander betaalt.
Stel nu dat inderdaad 84% van de bevolking bij vrije keuze keuze ervoor kiest zich niet voor/tegen kanker te verzekeren, denk je dat de behandeling van die 16% nog te betalen is?
Hetzelfde geldt voor kraamhulp en gynaecologie. Ook dat is dermate duur in sommige gevallen dat het niet te betalen is als het collectief niet bijdraagt.
Nu zijn dat misschien extreme voorbeelden, maar zo werkt het systeem wel.
Lullig als je geen kanker krijgt, dan loop je geld mis...
Dat wel niet zeggen dat er gekeken mag worden wat wel en wat niet in het basispakket mag. Inderdaad, veel kleine uitgaven staan niet in verhouding tot de uiteindelijke kosten, maar dat staat mijlenver van zelf uit mogen maken van wat jij persoonlijk wel of niet betaalt.
Maar wat als jij een ton per jaar verdient? Dan kan je zelf een boel meer verzekeren dan iemand met minimum loon.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik haal geen dingen door elkaar, ik maak onderscheid tussen de zaken die ik niet wil verzekeren en de zaken die ik wel wil verzekeren.
Dat wat ik zelf kan dekken wil ik niet verzekeren. Zouden meer mensen moeten doen.
Een tandarts verzekering kost een 20-25 euro per maand, dat is 240-300 per jaarquote:Op donderdag 5 september 2013 12:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar wat als jij een ton per jaar verdient? Dan kan je zelf een boel meer verzekeren dan iemand met minimum loon.
Als alle (ruim) boven modalen nu besluiten bepaalde dinge niet meer te verzekeren, blijf ik volhouden dat die dingen dan ook niet meer bechikbaar zijn voor de armeren omdat er niet genoeg geld meer beschikbaar is.
Wat jij wil zijn wel de baten maar niet/minder de kosten. En dat gaat niet met deze vorm van verzekeren...
Die verzekering zit toch niet in het basispakket? Aldus betaal jij er toch al niet voor?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een tandarts verzekering kost een 20-25 euro per maand, dat is 240-300 per jaar
Daar heb je ook 1 kies trekken en 3 vullingen voor, per jaar, incluus foto's.
Juist bij een laag inkomen is het verstandiger spaargeld achter de hand te hebben dan alles en nogwat te verzekeren.
Donders, dan heb je een goedkopere tandarts dan ik heb. Was voor controle en het vullen van 1 gaatje volgens mij al bijna 90 euro kwijt dit voorjaar.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een tandarts verzekering kost een 20-25 euro per maand, dat is 240-300 per jaar
Daar heb je ook 1 kies trekken en 3 vullingen voor, per jaar, incluus foto's.
Mooie is, hij is eigenlijk een implantaten specialist, maar mijn vorige was nog goedkoper. Ik had mijn tandarts, en bij hem een implantaat laten zetten. Na jarenlang weg te zijn geweest was mijn tandarts met pensioen en de tandarts die zijn praktijk over had genomen deed moeilijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Donders, dan heb je een goedkopere tandarts dan ik heb. Was voor controle en het vullen van 1 gaatje volgens mij al bijna 90 euro kwijt dit voorjaar.
Ook onverzekerd want die verzekering kan inderdaad nooit een keer uit.
Terecht, een fijne en goede tandarts is een groot goed, je kan ook een prutser treffen. Jammer dat Huub de tandarts met pensioen ging en ik geef afscheid van hem kon nemenquote:Op donderdag 5 september 2013 15:10 schreef 99.999 het volgende:
Ach, ben al jaren klant bij die van mij en dat bevalt wel goed. Ga dus niet voor een paar tientjes per jaar (zo vaak heb ik niet wat) overstappen.
In plaats van zuchten, zeg eens wat je nu werkelijk bedoelt...quote:
Lees anders het draadje even door, dan weet je waar het over gaatquote:Op donderdag 5 september 2013 15:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In plaats van zuchten, zeg eens wat je nu werkelijk bedoelt...
Ja, weer een typische zure Piet postquote:Op donderdag 5 september 2013 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees anders het draadje even door, dan weet je waar het over gaat
Dan vat ik dat op als jij wil alleen dat verzekeren waar jij "zin" in hebt.quote:Ik vind vooral dat mensen zelf moeten kunnen bepalen wat ze verzekeren.[quote]
En:
[quote]Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?
quote:Op donderdag 5 september 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
.
Dat wat ik zelf kan dekken wil ik niet verzekeren. Zouden meer mensen moeten doen.
Piet heeft ook een 3 vlaks wortelkanaalbehandeling gehad voor 6 tientjes.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Donders, dan heb je een goedkopere tandarts dan ik heb. Was voor controle en het vullen van 1 gaatje volgens mij al bijna 90 euro kwijt dit voorjaar.
Ook onverzekerd want die verzekering kan inderdaad nooit een keer uit.
Met foto en noodvulling, correct, 21 Dec vorig jaar, kies is later getrokken, foto, verdoving, weekeind toeslag en ruggespraak met eigen tandarts voor 90 euro. Was dus niet bij mijn normale tandarts.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Piet heeft ook een 3 voudige wortelkanaalbehandeling gehad voor 6 tientjes.
Ja, leuke quote, maar wat jij kan betalen is niet wat iedereen kan betalen... En daar ligt de crux. Jij wil dus wel de baten, niet de lasten. En zo werkt ons ziektekosten verzekering niet.quote:
Dat weet ik wel zeker, maar heb ik een keuze? Nee. ik ben gebonden aan een dure tandarts, arts, etc.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met foto en noodvulling, correct, 21 Dec vorig jaar, kies is later getrokken, foto, verdoving, weekeind toeslag en ruggespraak met eigen tandarts voor 90 euro. Was dus niet bij mijn normale tandarts.
Tandartsen in het oosten zijn wellicht goedkoper dan in die geweldige rampstad?
http://www.independer.nl/tandarts/intro.aspxquote:Op donderdag 5 september 2013 16:23 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[..]
Dat weet ik wel zeker, maar heb ik een keuze? Nee. ik ben gebonden aan een dure tandarts, arts, etc.
Geloof me, ik heb rondgeshopt. En ook al heb ik niet de goedkoopste, zo goedkoop als jij je zorg haalt, is hier gewoon niet mogelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.independer.nl/tandarts/intro.aspx
Mij ook, de max prijs voor de simpelste WKB is al 97 euro en dat is zonder consult, verdoving, ontsmetting, vullen, materiaal, controle, etc etc.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:23 schreef betyar het volgende:
Lijkt me eigenlijk vrij sterk 60 euro voor een wortelkanaalbehandeling......
tuurlijk mag je reclame maken, alleen niet zeggen dat het ziekte x of y oplost als er geen deugdelijk bewijs is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:37 schreef robin007bond het volgende:
Dit topic wil ik bumpen om de reden dat er nog steeds reclame wordt gemaakt voor oscillococcinum(?). Dit terwijl nog steeds niet wetenschappelijk is aangetoond dat dit middel werkt. Mag dat eigenlijk wel?
Sowieso vind ik het echt belachelijk dat deze oplichterij verkocht mag worden, maar dat terzijde.
De reclame kan ik me niet meer goed voor de geest helpen, maar volgens mij werd het wel enigszins als geneesmiddel voor iets voorgesteld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:18 schreef .SP. het volgende:
[..]
tuurlijk mag je reclame maken, alleen niet zeggen dat het ziekte x of y oplost als er geen deugdelijk bewijs is.
Nog een leuke uitspraak:
When Boiron's [producent] spokeswoman Gina Casey was asked if a product made from the heart and liver of a duck was safe, she replied: "Of course it is safe. There's nothing in it."
Ze zullen het vast wel zo spelen dat ze veel suggeren maar niets claimen. Maar goed, mensen die in homeopathie geloven mogen sowieso wel genaaid worden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De reclame kan ik me niet meer goed voor de geest helpen, maar volgens mij werd het wel enigszins als geneesmiddel voor iets voorgesteld.
Mooie flater trouwens.
Dit dus.quote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?
Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
Alleen is het niet aannemelijk dat je baat hebbt bij homeopathische middelen aangezien dat slechts 100% water is waar heel misschien nog 1 ander molecule in zit.quote:Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad.
Ben je klaar met je socialistische crap overgeven?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het principe van de zorgverzekering wordt weer eens uit het oog verloren door sommige neoliberale en libertarische forumgenoten:
- risicospreiding voor alles wat medisch van aard is, je kan overkomen (ja, ook jou!), en wat duur is
- er dus voor zorgen dat ook mensen die arm zijn of een modaal inkomen hebben behandeld kunnen worden voor allerlei medische zaken die eenieder kan overkomen
In dit licht bezien is er geen enkele andere oplossing dan alle behandelingen die je nodig kan hebben verplicht te verzekeren, ook voor die paar mensen die het zonder verzekering zouden kunnen betalen.
Het is al voldoende een schande dat de tandarts voor 18+ers niet meer in de basisverzekering zit, laat dit de laatste stap zijn van het uithollen van de medische verzekering. De grens is wanneer het niet meer medisch van aard is of wanneer de kosten laag zijn, de rest moet gewoon zijn verzekerd.
http://rationalwiki.org/wiki/Homeopathyquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen is het niet aannemelijk dat je baat hebbt bij homeopathische middelen aangezien dat slechts 100% water is waar heel misschien nog 1 ander molecule in zit.
Tenzij je gelooft dat water geheugen heeft maar dat is nog nooit aangetoond.
Als iemand het wil kopen dan moet hij dat vooral doen zolang hij het zelf betaalt, laat maar het gewone belastingstarief gelden van 22%, niet meer en niet minder.
Verder wil ik trouwens best aannemen dat ze in andere delen van de wereld wel eens iets hebben ontdekt wat werkt wat wij nog niet zo goed kennen en waarvan het daarom onvoldoende is onderbouwd waarom het werkt. Allemaal prima als mensen dat willen uitproberen.
Hoe kom je bij die definitie, Piet?quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
In ieder topic over homeopatie heb je ze weer, de mensen die er baat bij hadden, tenminste, dit claimen.
Geen van allen weet wat homeopatie ueberhaupt is. Ze beginnen over kruiden en tinturen.
Homeopatie is het zodanig verdunnen van een stof dat er niets meer inzit. De eerder genoemde griepmiddel is een verdunning van 1 op de 10400
Dat is 1 molecuul eendextract op een 1 met 320 nullen maal het aantal atomen on het gehele universum.
Waanzin
Dat is wat jij verzint, maar niet wat homeopatie isquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die definitie, Piet?
Homeopathie is in mijn ogen gewoon wat natuurlijke middeltjes. Zolang je de reguliere geneeskunde niet afwijst, is er niks mis mee wat plantjes uit de Amazone te gebruiken.
Baat het niet dan schaadt het niet. Wat BigPharma ook stelt.
Technisch gezien is homeopathie inderdaad een extreem verdunde oplossing. Zo extreem dat de opgeloste stof geen effect kan hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die definitie, Piet?
Homeopathie is in mijn ogen gewoon wat natuurlijke middeltjes.
Maken we even een gedachten experiment,quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is inderdaad waanzin tenzij je uitgaat van effecten die niet zijn bewezen (geheugen van water) die in strijd zijn met wat we nu begrijpen van atomen en moleculen.
Ook zij weten niet wat het is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:
Hele goede post van je PietVerdriet.
Om antwoord te geven op je laatste vraag. Het is simpelweg bijgeloof. Sommige mensen geloven dat je AIDS kunt genezen door met een maagd seks te hebben of dat een geit opofferen je beter maakt.
Homeopathie is eigenlijk niet anders, verpakt in dure woorden. Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.
Kwakzalvers vinden we pas in reguliere circuit.quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.
Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.
Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.
Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.
Als mensen hiervoor willen betalen dan moeten ze dat zelf weten, zolang het maar geen onderdeel is van het basispakket bij de zietekostenverzekering en er voldoende verzekeraars zijn bij wie het niet in het aanvullende pakket zit.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook zij weten niet wat het is.
Nee, kwakzalvers vind je ook in het reguliere circuit. Ik reken psychologen trouwens bijna standaard tot kwakzalvers.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:27 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Kwakzalvers vinden we pas in reguliere circuit.
maar wil je mensen een werkende placebo ontzeggen? want mensen voelen zich er wel beter door, maar er zitten (behalve de kosten) geen schadelijke effecten bijquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:
Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.
Daar heb je wel een valide punt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar wil je mensen een werkende placebo ontzeggen? want mensen voelen zich er wel beter door, maar er zitten (behalve de kosten) geen schadelijke effecten bij
Je laat zien dat wetenschap een zelfreinigend vermogen heeftquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:27 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Kwakzalvers vinden we pas in reguliere circuit.
Zogenaaamde dubbelblindonderzoeken waarmee ze zwaaien en al die rotzooi mensen opdringen.
Voorbeeldje
http://www.volkskrant.nl/(...)ebsite-gehaald.dhtml
Die oplichters zijn erger omdat ze onder mom van wetenschap duizenden en duizenden mensen de dood hebben ingejaagd.
(in alternatieve circuit is de dodental waarschijnlijk een minieme fractie van de door de reguliere sector om zeep gebrachte slachtoffers)
Schijnbaar, is het middeltje maar deel van de placebo, de 'artsen' schijnen meer tijd en energie in hun patienten te steken (moet ook wel, het middeltje geven helpt nietquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar heb je wel een valide punt.
Maar er zijn wel goedkopere placebo's te bedenken toch?
Jammer dat de zorgkosten zo hoog zijn, want meer tijd voor de patiënt zou natuurlijk het mooist zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Schijnbaar, is het middeltje maar deel van de placebo, de 'artsen' schijnen meer tijd en energie in hun patienten te steken (moet ook wel, het middeltje geven helpt niet) en ze daarom beter voelen, ipv binnen 5 minuten je probleem uit te moeten leggen en dan snel wegwezen
dus of we gaan die mensen een echte opleiding geven en de zorg verbeteren of er moet een richtlijn voor placebo's komen?
Dit. Maar extra heffingen lijkt me niet logisch. Het is niet schadelijk en zijn er dus geen extra maatschappelijke kosten bij gebruik. Of we moeten accijns heffen op domheid. Dat zou ik overigens toejuichen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:
Om antwoord te geven op je laatste vraag. Het is simpelweg bijgeloof. Sommige mensen geloven dat je AIDS kunt genezen door met een maagd seks te hebben of dat een geit opofferen je beter maakt.
Homeopathie is eigenlijk niet anders, verpakt in dure woorden. Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.
Belasting op domheid is er al, dat heet staatsloterijquote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Maar extra heffingen lijkt me niet logisch. Het is niet schadelijk en zijn er dus geen extra maatschappelijke kosten bij gebruik. Of we moeten accijns heffen op domheid. Dat zou ik overigens toejuichen.
Dat bespaar je weer op de bijstand zeker?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Anticonceptie mag van mij wel in het basispakket, dat is wel financieel voordeliger.
Kinderbijslag, kindertoeslag, wia psychologen en talloze doktersbezoeken inderdaadquote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat bespaar je weer op de bijstand zeker?
Homeopathie is strikt genomen enkel het toedienen van een vermeend werkzaam middel in een dusdanig verdunde concentratie dat je effectief gewoon water drinkt. Het effect is dan ook tot op heden in onderzoeken ook niet hoger gebleken dan dat van placebo'squote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Anticonceptie mag van mij wel in het basispakket, dat is wel financieel voordeliger.
homeopathie is al erg duur voor wat je krijgt, dure btw tarief lijkt me een prima idee. Geen kwakzalverij in de reguliere apotheek lijkt me ook een goed idee. Nu is het onduidelijker voor mensen wat wel en niet zinvol is.
Thee met honing is trouwens wel aangetoond in het verminderen van hoest tijdens een keelontsteking. Maar dat is vis in het verlagen van risico op hart en vaatziekten ook, dus laten we dat maar onder de voedingsmiddelen houden.
Dat weet ik lieverd, daarom vind ik het ook belachelijk dat t naast de paracetamolletjes in het schap ligt bij de apotheek.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Homeopathie is strikt genomen enkel het toedienen van een vermeend werkzaam middel in een dusdanig verdunde concentratie dat je effectief gewoon water drinkt. Het effect is dan ook tot op heden in onderzoeken ook niet hoger gebleken dan dat van placebo's
Ik wist niet of je thee met honing er ook onder schaarde.;)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat weet ik lieverd, daarom vind ik het ook belachelijk dat t naast de paracetamolletjes in het schap ligt bij de apotheek.
Soms vind ik de grens van wat zinnig is of placebo wel moeilijk, als een allochtone vrouw met 4 kinderen moe is en denkt dat vitamine D laag is, denkt ze dat het supplement haar klachten zal" oplossen. Ze heeft recht op de vitamine D, maar haar idee waar het voor werkt is eigenlijk (deels) een placebo.
Toch heb ik er weinig problemen mee om vitamine D te geven en daar de moeheid bij te betrekken.
De meeste mensen die homeopatie lopen te verdedigen weten niet wat het is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist niet of je thee met honing er ook onder schaarde.;)
Veel mensen gooien allerhande 'natuurlijke middelen' nog wel eens onder homeopathie.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het kan ook dat ze echt vitamine D nodig heeft.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Soms vind ik de grens van wat zinnig is of placebo wel moeilijk, als een allochtone vrouw met 4 kinderen moe is en denkt dat vitamine D laag is, denkt ze dat het supplement haar klachten zal" oplossen. Ze heeft recht op de vitamine D, maar haar idee waar het voor werkt is eigenlijk (deels) een placebo.
Toch heb ik er weinig problemen mee om vitamine D te geven en daar de moeheid bij te betrekken.
Dat is nog maar de vraag. Verkorting van de gemiddelde levensduur met een significante periode is ook op veel vlakken weer financieel gunstig voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan ook dat ze echt vitamine D nodig heeft.
Weet je wat gek is aan ons zorgsysteem, het slecht voor jezelf zorgen wordt maar heel beperkt afgestraft maar het goed voor je zorgen wordt niet beloond? Laat eens je bloed controleren om ziektes te voorkomen en je moet extra betalen, laat het uit de hand lopen en je hebt hooguit het eigen risico. Dat laatste is logisch, het eerste niet. Waarom extra betalen terwijl je er juist voor zorgt dat er in de toekomst fors minder medische kosten zijn? Het gaat mis bij die tweedeling huisarts/ziekenhuis, alles waarmee je voorkomt dat je medische kosten gaat veroorzaken zou gestimuleerd moeten worden zonder het af te straffen als het toch verkeerd gaat. Ik vind dat er veel meer moet worden ingezet op obesitasbestrijding, beweging en begeleiding bij levensstijlveranderingen. Dit kost veel minder dan alle ziektes die worden veroorzaakt door een ongezonde levensstijl maar het is het aloude pennywise-poundfoolish probleem, het weigeren om te doen wat op de lange termijn beter uitpakt omdat je enkel naar de korte termijn kijkt.
Mwah, wat is gunstiger voor de maatschappij? Iemand die vanaf zijn 40ste niet productief is (de leeftijd waarrond mannen typisch de eerste keer hartfalen krijgen) en op 80-jarige leeftijd sterft na het derde hartinfarct terwijl hij al die jaren hoge medische kosten heeft veroorzaakt (controles, operaties, heel erg veel farmaceutische middelen (5 soorten tegelijk is niet uitzonderlijk)) of iemand die gezond leeft, t/m zijn 75ste werkt en op 90-jarige leeftijd overlijdt na een paar jaar te hebben gedementeerd?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Verkorting van de gemiddelde levensduur met een significante periode is ook op veel vlakken weer financieel gunstig voor de maatschappij.
Dat zal wel meevallen, iedereen die werk doet wat niet lichamelijk van aard is kan dit tot die leeftijd doen tenzij hij/zij een ernstige ziekte krijgt waarvan de symptomen niet hanteerbaar zijn met farmaceutische middelen. De sleutel is het op tijd omscholen. Natuurlijk kan de bouwvakker niet t/m zijn 75ste bouwvakker blijven, hij moet maar verplicht rond zijn 40ste een omscholingstraject volgen. De werkervaring kan door de bouwbedrijven zelf gedeeltelijk worden geregeld (genoeg te doen buiten enkel bouwen). Bij de politie moet je vanaf een bepaalde leeftijd enkel achter het bureau plaatsnemen en zal een deel van de mensen ook buiten de politie-organisatie moeten gaan werken etc.quote:Wanneer mensen tot hun 75e moeten werken, zal er een aanzienlijk hoger deel afgekeurd worden voor de ziektewet.
Wat mij betreft komt er zo'n sticker op de reguliere geneeskunde.quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.
Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.
Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.
Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.
Een totalitair regime iets voor je misschien?quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Wie hij is? Een FOKker met dictatoriale neigingenquote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Homeopaten naar heropvoedingskampen lijkt me een prima begin inderdaad.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Een totalitair regime iets voor je misschien?
18.000 incidentjes noemen de domme burgers datquote:Op zondag 26 januari 2014 14:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er zo'n sticker op de reguliere geneeskunde.
Is veel te duur en je komt vaak zieker uit een ziekenhuis dan dat je er in gaat. Als je geluk hebt - dwz, als je het overleeft. Vorig jaar stierven er in Duitsland alleen al 18.000 mensen (meen ik me te herinneren) door medische fouten.
Als je er over gaat nadenken, dan is het misselijkmakend.
Je spreekt als een heropvoedingskamp-ervaringsdeskundige?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Homeopaten naar heropvoedingskampen lijkt me een prima begin inderdaad.
Ik heb stage gelopen in Noord-Korea.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je spreekt als een heropvoedingskamp-ervaringsdeskundige?
En moeten de homeopaten dan samen met de huisartsen mee naar zo'n heropvoedingskamp?
Genoeg Sarah Palin in dit topic inderdaad.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen we het weer over homeopatie hebben?
binnen GroenLinks wordt van onderen in ieder geval wel hun standpunt over geneeskunde aan de kaak gesteld en betoogt dat alternatieve geneeswijzen de geneeskunde niet bepaald bevorderd: http://groenlinksmagazine.nl/opinie/zij-van-wc-eendquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:
stem dan vvd, dat zal ze leren,quote:Op zondag 26 januari 2014 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Groen links hanteert dat standpunt dan ook puur opportuun om hun doelgroep aan te spreken. Gros van de zweefteven stemt groenlinks.
daar is niet iedereen het mee eensquote:Op zondag 26 januari 2014 14:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
olgens mij meer dan al het andere bij elkaar dat zich zorg noemt en toch is het nog steeds maatschappelijk aanvaard dat men dit niet beschouwd als kwakzalverij.
Dat is mooi om te horen. Ik heb ze ook een e-mail gestuurd dus ik hoop dat ze het gelezen hebben en er wat mee doen.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
binnen GroenLinks wordt van onderen in ieder geval wel hun standpunt over geneeskunde aan de kaak gesteld en betoogt dat alternatieve geneeswijzen de geneeskunde niet bepaald bevorderd: http://groenlinksmagazine.nl/opinie/zij-van-wc-eend
quote:Artsen mogen die behandelingen alleen nog toepassen als aanvulling van reguliere therapie, en alleen als de patiënt niet geschaad wordt of valse hoop wordt geboden.
Dus bij homeopathie moeten ze zeggen 'Ik ga u nu een middel geven wat eigenlijk niet werkt, maar wellicht treed er een placebo-effect op'?quote:of valse hoop wordt geboden
de definitie van homeopathie is dat het niet werkt als medicijn, maar placebo dus dat is overbodigquote:Op zondag 26 januari 2014 18:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus bij homeopathie moeten ze zeggen 'Ik ga u nu een middel geven wat eigenlijk niet werkt, maar wellicht treed er een placebo-effect op'?
Verbeterdquote:Op zondag 26 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de definitie van homeopathie is dat het niet werkt
quote:
PubMedquote:Homeopathy: what does the "best" evidence tell us?
Abstract
OBJECTIVE:
To evaluate the evidence for and against the effectiveness of homeopathy.
DATA SOURCES:
The Cochrane Database of Systematic Reviews (generally considered to be the most reliable source of evidence) was searched in January 2010.
STUDY SELECTION:
Cochrane reviews with the term "homeopathy" in the title, abstract or keywords were considered. Protocols of reviews were excluded. Six articles met the inclusion criteria.
DATA EXTRACTION:
Each of the six reviews was examined for specific subject matter; number of clinical trials reviewed; total number of patients involved; and authors' conclusions. The reviews covered the following conditions: cancer, attention-deficit hyperactivity disorder, asthma, dementia, influenza and induction of labour.
DATA SYNTHESIS:
The findings of the reviews were discussed narratively (the reviews' clinical and statistical heterogeneity precluded meta-analysis).
CONCLUSIONS:
The findings of currently available Cochrane reviews of studies of homeopathy do not show that homeopathic medicines have effects beyond placebo.
Zie de post boven je.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het werkt wel, dat jij graag wilt dat het kanker geneest maakt niet uit
waarom dan al die aandacht voor levenskwaliteit bij kankerpatienten, als dat toch niet uitmaakt?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs dat placebo-effect is discutabel (niet de aanwezigheid van het placeo-effect maar het nut er van). Ja, iemand die denkt dat iets werkt zal minder snel klagen over bepaalde klachten omdat hij zichzelf voor de gek kan houden dat hij iets doet wat werkt maar je zal met een placebo-effect geen kanker genezen.
Dat ligt aan je definitie van werken. Water werkt ook.quote:
The power of positive thinking, daar heb je echt geen nep-medicijn voor nodig.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom dan al die aandacht voor levenskwaliteit bij kankerpatienten, als dat toch niet uitmaakt?
zie post boven jequote:Op zondag 26 januari 2014 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt aan je definitie van werken. Water werkt ook.
maar het maakt het wel een stuk makkelijkerquote:Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
The power of positive thinking, daar heb je echt geen nep-medicijn voor nodig.
Het antwoord daarop is simpel. Het is in wezen natuurlijk gewoon oplichting. Het middel werkt niet volgens de gangbare definitie van werken. Ik heb geen idee wat mensen voor dergelijke 'therapieën' betalen, maar het zal de prijs van kraanwater flink overstijgen.quote:
nu wordt geld verspild, het effect van een ontmoediging zoals accijns is dat er meer geld naar reguliere zorg gaat want de vraag naar de reguliere zorg gaat omhoog omdat de meeste mensen toch genezen willen worden of verlicht willen worden van hun klachten, de reguliere zorg kan dan nog meer verbeterd worden in plaats van dat geld verspild wordt aan zorg dat geen werkelijk alternatief biedtquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:14 schreef Kaas- het volgende:
(alleen OP gelezen)
Vind het geen goed idee. Voornaamste wat je hiermee bereikt is dat een groep ambtenaren zich weer een nieuwe taak toegeëigend heeft om zich mee bezig te houden, wat me in dit geval een verspilling van gemeenschapsgeld lijkt. Want wat levert het je op? Wellicht is het effect dat er dan inderdaad een ietsje minder producten/diensten worden gekocht waarvan 'wij' menen dat het niet goed voor die mensen is. Dit is paternalistisch, duur, onnodige werkverschaffing voor meer ambtenaren, een inperking op vrijheid, een opmaat naar méér vrijheidsinperkende maatregelen waarmee de overheid ons koopgedrag wil sturen en het is maar de vraag of het je echt wat oplevert.
Nee hoor.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het antwoord daarop is simpel. Het is in wezen natuurlijk gewoon oplichting. Het middel werkt niet volgens de gangbare definitie van werken. Ik heb geen idee wat mensen voor dergelijke 'therapieën' betalen, maar het zal de prijs van kraanwater flink overstijgen.
Daarnaast moeten mensen het zelf weten, maar het is m.i. wel een kwalijke zaak als het ten koste gaat van therapieën die wel bewezen werken.
Ik heb wel veel baat gehad bij "kwakzalvers" en nee dat was nou niet echt een placebo effect.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |