Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Als jij kanker krijgt betaal ik ook netjes voor je mee. Of wil je die centjes alleen ophoesten?
En om dan ook lekker persoonlijk te worden: Als jij aids krijgt dien je die medische kosten ook zelf maar op te hoesten, niemand dwingt je om je lul in een reet van een vent te stoppen en niemand dwingt je om je anus te laten rekken door een lul of sperma door te slikken.
Je kan je er toch voor verzekeren?quote:
Ik snap je punt heel goed. Egoïsme ten top.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.
Tsja, dan zullen niet veel voorkomende kwalen dus erg duur worden, omdat de dekking niet groot genoeg is.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet, ik wil me niet, "niet verzekeren" ik wil zelf bepalen waar ik mij voor verzeker.
Doe ik dan ook gewoon.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan je er toch voor verzekeren?
Ja ja, en dat jij wilt dat ik betaal voor jouw kinderen is dat niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik snap je punt heel goed. Egoïsme ten top.
Dat wil ik helemaal niet, dat wil de overheid. Dat het een goed iets is sta ik volledig achter, ook al zou ik kindloos zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ja, en dat jij wilt dat ik betaal voor jouw kinderen is dat niet.
Waarom, de premie zal erg laag zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, dan zullen niet veel voorkomende kwalen dus erg duur worden, omdat de dekking niet groot genoeg is.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, de premie zal erg laag zijn.
Kortom, jij wilt dat jouw kinderen meebetaald worden uit de algemene middelen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet, dat wil de overheid. Dat het een goed iets is sta ik volledig achter, ook al zou ik kindloos zijn.
Dan zouden mensen zich ook niet verzekeren tegen een woningbrand, komt ook weinig voor.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Lijkt me juist niet. Omdat minder mensen die obscure ziekten oplopen, gaan minder mensen zich verzekeren en moet de verzekeraar dus hogere premies gaan vragen om het een beetje dekkend te krijgen.
Nee. Nogmaals ik wil NIKS! Ben je wel helemaal helder?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, jij wilt dat jouw kinderen meebetaald worden uit de algemene middelen.
Volgens Remlof gingen de immigranten dat doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
Jawel, jij wilt zelfs de tandarts in het basispakket, en brillen toch ook?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Nogmaals ik wil NIKS! Ben je wel helemaal helder?
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zouden mensen zich ook niet verzekeren tegen een woningbrand, komt ook weinig voor.
Verzekeren doe je tegen zaken die je zelf niet kan dekken. De kans dat je een zeer zeldzame ziekte krijgt is zo klein dat een verzekeraar dat gewoon meeneemt in een ziekteverzekering, daar apart administratie over voeren is duurder.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking.![]()
Als je echter een zeldzame chronische ziekte hebt, dan valt dat flink tegen.
Nu weer naar de tandarts en brillen? Net ging het nog over kinderen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jawel, jij wilt zelfs de tandarts in het basispakket, en brillen toch ook?
Dus jij wilt wel een hele hoop?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu weer naar de tandarts en brillen? Net ging het nog over kinderen.
Tandarts en brillen zijn in mijn ogen noodzakelijk om goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Als mensen het niet aan deze middelen kunnen komen gaat dat ten kostte van de samenleving.
De kans dat ik Aids krijg is nihil tot verwaarloosbaar, homo's hebben bijvoorbeeld hier in het westen een groter risico op die ziekte, een aparte polis voor homo's zou dan een goed iets zijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verzekeren doe je tegen zaken die je zelf niet kan dekken. De kans dat je een zeer zeldzame ziekte krijgt is zo klein dat een verzekeraar dat gewoon meeneemt in een ziekteverzekering, daar apart administratie over voeren is duurder.
Begin je nu maar met trollen?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij wilt wel een hele hoop?
Dat van die kanker dat is i.d.d. wel iets wat verzekerd zou moeten worden. Bedragen van een of twee maandlonen kan iemand prima zelf betalen of vrijwillig bijverzekeren. Als je alleen dure aandoeningen verzekert dan keldert de premie en als iedereen zelf moet betalen voor de eerste zorg en gaat shoppen komt er eindelijk die beoogde markt.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.
Als daar geen kraamzorg, kindertandarts etc in zit zou de premie waarschijnlijk lager zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
De kans dat ik Aids krijg is nihil tot verwaarloosbaar, homo's hebben bijvoorbeeld hier in het westen een groter risico op die ziekte, een aparte polis voor homo's zou dan een goed iets zijn?
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als daar geen kraamzorg, kindertandarts etc in zit zou de premie waarschijnlijk lager zijn.
Nee, je riep net dat je helemaal niets wilt, maar dat spreek ik tegenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |