quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door de premie over te maken naar de verzekeraar.
Ik heb het over een maatschappij met echt geld waar mensen uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist wel iedere paar jaar biggen, dan blijft de bijstand en de kinderbijslag komen
Ik dacht meer aan zo'n bedrag per jaar.quote:
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk nooit aan andermans geld als dat is wat je bedoeld. Mensen mogen dat van mij zelf uitgeven zoals het ze goed dunkt.
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je arm bent neem je een kind en geen vier of vijf.
Jij wilt alles en nog wat vergoed krijgen van de verzekeraar.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:13 schreef betyar het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van mensen die alleen aan geld denken en anderen juist daarmee een bepaalde kant op willen dwingen.
quote:Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan zo'n bedrag per jaar.
Daar betaal ik immers premie voor.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wilt alles en nog wat vergoed krijgen van de verzekeraar.
Jij wilt toch echt mensen dwingen te betalen voor zaken die ze niet wensen omdat jij wilt dat het vergoed wordt voor anderenquote:Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.
Nee, jij wilt dat iedereen daar premie voor betaald.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar betaal ik immers premie voor.
Jij bent goed in het omdraaien van oorzaak en gevolg. Ik dwing mensen ook niet om een Opeltje te rijden i.p.v. een Audi A8. Als je een Opeltjes inkomen hebt is een Opel een keurige auto.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Hier wil je met je kapitalistische gedachtegoed toch echt mensen "dwingen" om een andere richting op te gaan dan dat ze zouden willen.
Je betaalt geen premie maar belasting en alles vergoed krijgen betekend ook dat alles geadministreerd moet worden en dat jaagt alleen de kosten van de zorg maar op.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar betaal ik immers premie voor.
Probleem is echter dat als er genoeg mensen zijn die onderdeel A niet willen hebben, het niet meer betaald kan worden voor diegenen die het wel nodig hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarom is die wet dan ook zo waardeloos. One size fits all werkt dus niet.
Ik betaal mijn tandarts ook zelf, wat is het probleem?quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is echter dat als er genoeg mensen zijn die onderdeel A niet willen hebben, het niet meer betaald kan worden voor diegenen die het wel nodig hebben.
Dingen die jij wel in je pakket wil, wil misschien niemand anders en dan?
Nu wil je niet betalen voor kraamhulp, maar wat als je toch nog een keer ouder wordt? Betaal je dan die 1000'den euro's zelf?
Juist omdat iedereen mee betaald was het voor jouw betaalbaar om kinderen te krijgen..
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor mij zijn ze dat wel. Ik betaal voor die van mezelf en voor die van anderen. Een luxe waar ik graag van verstoken zou blijven.
Als je arm bent neem je een kind en geen vier of vijf.
Als je alleen 2 keer per jaar controle hebt is dat ook geen probleem.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betaal mijn tandarts ook zelf, wat is het probleem?
Daar hebben we straks robots voor.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
Preciesquote:Op woensdag 4 september 2013 17:24 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Als je alleen 2 keer per jaar controle hebt is dat ook geen probleem.
Kost je 80 euro oid.
Beter dan 350 euro premie betalen war je dan maximal 700 euro voor kunt declareren
Als ik mijn eigen reet niet meer kan schrobben jaag ik me wel een pil van drion door mijn strot, alles liever dan een bejaardentehuis.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat er kinderen moeten blijven komen om jouw reet te wassen straks. Daarom vind er enige kruissubsidiering plaats.
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij wilt dat iedereen daar premie voor betaald.
Als jij bv tandarts verzekerd wilt hebben moet ik dat dan ook?
Omdat de jeugd de toekomst is.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij bent goed in het omdraaien van oorzaak en gevolg. Ik dwing mensen ook niet om een Opeltje te rijden i.p.v. een Audi A8. Als je een Opeltjes inkomen hebt is een Opel een keurige auto.
Jij zou het waarschijnlijk wel van de zotte vinden als je gedwongen werd via de belasting het verschil bij te leggen tussen beide merken?
Waarom is het dan opeens niet vreemd meer dat mensen gedwongen worden te betalen voor iemand die meer kinderen neemt dan hij/zij zich kan veroorloven?
Sure.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik mijn eigen reet niet meer kan schrobben jaag ik me wel een pil van drion door mijn strot, alles liever dan een bejaardentehuis.
Toch zit tandarts niet in het basis pakketquote:Op woensdag 4 september 2013 17:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is nou het mooie van collectiviteit, jij hebt geen tandarts nodig iemand anders moet er om de maand naartoe waardoor het voor diegene betaalbaar blijft. Jij krijgt kanker en en iemand anders betaalt je zorg mee zodat het voor jou betaalbaar blijft.
Verbeterdquote:Op woensdag 4 september 2013 17:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat ik kinderen heb en jij daarvoor moet meebetalen.
Ben ik dus niet mee eens.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch zit tandarts niet in het basis pakket
Als jij kanker krijgt betaal ik ook netjes voor je mee. Of wil je die centjes alleen ophoesten?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |