Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswezen.
Thee en honing zijn niet op de markt gezet als 'geneesmiddel' en hoeven dus ook niet op deze manier belast te worden.quote:Op maandag 2 september 2013 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?
M.a.w. hoe alternatief is alternatief?
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.quote:Op maandag 2 september 2013 13:41 schreef gianni61 het volgende:
wat interesseert het jou wat een ander slikt of op zn porem smeert?
alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?quote:Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef .SP. het volgende:
[..]
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.quote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?
Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
Het is gewoon verkapte oplichting. Dit mag je wat mij betreft best ontmoedigen. Verder heb ik er geen last van, maar zieke mensen die worden verleid dit soort onzin aan te schaffen wel.quote:Op maandag 2 september 2013 13:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?
Moderne zorg bestaat uit het toedienen van medicijnen of het snijden in een lichaam.quote:Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.
Daarnaast, prima dat jij er baat bij hebt gehad. Echter zijn de behandelingen niet wetenschappelijk bewezen en daarom ook niet als gezondheidszorg te classificeren. Nogmaals, je staat helemaal vrij om nog steeds allerlei alternatieve spullen te kopen en alternatieve geneeswijzen te ondergaan. Het gaat mij erom dat er voor de Henks en Ingrids een financiële drempel op het gebruik hiervan zit.
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?quote:Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef BasEnAad het volgende:
Tyfstraal lekker op met je extra accijnzen.
Het lijkt wel of vrijheid een vies woord is geworden hier.
Meestal is het andersom en wijken mensen uit naar alternatieve geneeswijzen nadat de reguliere zorg weer eens compleet gefaald heeft.quote:Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.quote:Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
Kleine edit.quote:Op maandag 2 september 2013 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Moderne zorg bestaat uit het toedienen van stervensdure medicijnen of het snijden in een lichaam.
Vooropgesteld dat er van oplichting sprake is.quote:Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
Dan laten ze het maar bewijzen. En dan wel double-blind.quote:Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.quote:Op maandag 2 september 2013 13:59 schreef The_stranger het volgende:
Hoezeer ik ook tegen homeopathie ben, accijnzen zijn een zot idee. Homeopathie is niets anders dan water met een smaakje en zo moet het belast worden, als limonade.
Wat ik wel een goede zet vond, was dat allerlei claims als "werkt tegen hoofdpijn/keelpijn/nierontsteking/etc" van de verpakking gehaald moesten worden..
En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?quote:Op maandag 2 september 2013 14:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.
Verder vind ik dat de accijns gerechtvaardigd zijn omdat het toch een soort van oplichting is. Als het gewoon verkocht werd als water met een smaakje, dan was het wat mij betreft allemaal prima.
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarentegen zijn van de alternatieve geneeswijzen geen double-blind tests waaruit blijkt dat dit soort geneeswijzen werken.quote:Op maandag 2 september 2013 14:06 schreef eP2e het volgende:
[..]
En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?
Alleen werken ze niet bij iedereen.quote:Op maandag 2 september 2013 14:10 schreef robin007bond het volgende:
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |