abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130739873
Velen van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met deze kwakzalverij. Wat mij betreft moeten we het gebruik van deze middelen verder ontmoedigen door hierop accijns in te voeren. De werking van deze middelen zijn niet wetenschappelijk bewezen en feitelijk is dit een soort van oplichting.

Dit voorkomt dat mensen zonder kennis van zaken homeopathische geneesmiddelen gaan gebruiken, omdat hier dan een financiële drempel op zit. De mensen die echt overtuigt zijn van hun eigen stupiditeit mogen homeopathische middelen uiteraard nog gewoon kopen, maar moeten daar ook extra voor betalen.

Het is wat mij betreft belangrijk dat we consumenten extra beschermen tegen dit soort oplichting. Een sticker op homeopathische producten lijkt me ook geen slecht idee, iets als: "Werking niet bewezen". Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswijzen.

Wat is jullie mening hierover? Wat mij betreft moeten we homeopathie en alternatieve geneeswijzen zo veel mogelijk ontmoedigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 13:51:31 ]
pi_130739898
Overigens heeft GroenLinks als standpunt dat er geen BTW op alternatieve geneeswijzen moet worden geheven. Dit vind ik echt belachelijk, aangezien deze middelen geen echte geneesmiddelen zijn. Het niet heffen van BTW op deze diensten en/of producten zorgt ervoor dat deze pseudowetenschap als echte geneeswijze wordt gezien.

Hierover heb ik ook een e-mail gestuurd naar GroenLinks. Hopelijk doen ze wat met de input. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 13:35:43 ]
pi_130739927
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef robin007bond het volgende:
Daarnaast vind ik dat er niet alleen accijns moeten geheven worden op homeopathische middelen, maar ook op andere vormen van alternatieve geneeswezen.
Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?
M.a.w. hoe alternatief is alternatief?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_130739982
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus ook accijns op thee met honing, omdat niet bewezen is dat dat helpt tegen keelpijn?
M.a.w. hoe alternatief is alternatief?
Thee en honing zijn niet op de markt gezet als 'geneesmiddel' en hoeven dus ook niet op deze manier belast te worden.

Homeopathische "geneesmiddelen" daarentegen worden ook echt als remedie voor kwaaltjes op de markt gebracht. Dat is wel een groot verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2013 13:37:38 ]
  maandag 2 september 2013 @ 13:38:45 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130740012
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?

Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_130740094
wat interesseert het jou wat een ander slikt of op zn porem smeert?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_130740132
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:41 schreef gianni61 het volgende:
wat interesseert het jou wat een ander slikt of op zn porem smeert?
Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
  maandag 2 september 2013 @ 13:43:11 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_130740134
Tyfstraal lekker op met je extra accijnzen.
Het lijkt wel of vrijheid een vies woord is geworden hier.
pi_130740209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

Omdat kwetsbare (=zieke) mensen worden verleidt tot de aankoop van producten die niet werken.
alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_130740216
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
J^&%s. Ben je een kloon van Arolsen? Laat mensen vrij om die spullen en die behandelingen te gebruiken. Ze betalen er zelf voor en als ze er baat bij menen te hebben wat maakt het dan uit?

Ik heb zelf diverse behandelingen gehad die niet worden aangeboden in de reguliere zorg maar waar ik wel veel baat bij heb gehad. Wie ben jij om daar de rekening weer van te gaan verhogen?
Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.

Daarnaast, prima dat jij er baat bij hebt gehad. Echter zijn de behandelingen niet wetenschappelijk bewezen en daarom ook niet als gezondheidszorg te classificeren. Nogmaals, je staat helemaal vrij om nog steeds allerlei alternatieve spullen te kopen en alternatieve geneeswijzen te ondergaan. Het gaat mij erom dat er voor de Henks en Ingrids een financiële drempel op het gebruik hiervan zit.
pi_130740231
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:45 schreef gianni61 het volgende:

[..]

alsnog zie ik niet in hoe jij of ts daar last van hebben?
Het is gewoon verkapte oplichting. Dit mag je wat mij betreft best ontmoedigen. Verder heb ik er geen last van, maar zieke mensen die worden verleid dit soort onzin aan te schaffen wel.
  maandag 2 september 2013 @ 13:47:59 #12
379943 Paper_Tiger
pi_130740262
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mijn account is geen kloon van Arolsen. Daarnaast laat ik mensen gewoon vrij om die behandelingen te ondergaan, of om die middelen te kopen. Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.

Daarnaast, prima dat jij er baat bij hebt gehad. Echter zijn de behandelingen niet wetenschappelijk bewezen en daarom ook niet als gezondheidszorg te classificeren. Nogmaals, je staat helemaal vrij om nog steeds allerlei alternatieve spullen te kopen en alternatieve geneeswijzen te ondergaan. Het gaat mij erom dat er voor de Henks en Ingrids een financiële drempel op het gebruik hiervan zit.
Moderne zorg bestaat uit het toedienen van medicijnen of het snijden in een lichaam.
pi_130740319
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:43 schreef BasEnAad het volgende:
Tyfstraal lekker op met je extra accijnzen.
Het lijkt wel of vrijheid een vies woord is geworden hier.
Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
pi_130740323
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat er voor onwetende burgers een financiële drempel op het gebruik van deze dingen zit, waardoor ze sneller zullen uitwijken naar de reguliere en wetenschappelijk bewezen gezondheidszorg.

Meestal is het andersom en wijken mensen uit naar alternatieve geneeswijzen nadat de reguliere zorg weer eens compleet gefaald heeft.
  maandag 2 september 2013 @ 13:51:41 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_130740365
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Sinds wanneer strekt vrijheid zich uit tot 'de vrijheid om iemand op te mogen lichten'?
Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
pi_130740369
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Moderne zorg bestaat uit het toedienen van stervensdure medicijnen of het snijden in een lichaam.
Kleine edit.
  maandag 2 september 2013 @ 13:52:14 #17
379943 Paper_Tiger
pi_130740385
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef eP2e het volgende:

[..]

Kleine edit.
Waarvoor dank.
  maandag 2 september 2013 @ 13:53:09 #18
379943 Paper_Tiger
pi_130740417
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat er van oplichting sprake is.
pi_130740505
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als iets niet bewezen is, wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
Dan laten ze het maar bewijzen. En dan wel double-blind.
pi_130740603
Veel alternatieve geneeswijzen en medicijnen stammen al af vanaf de oudheid. Dat ze door de moderne wetenschap niet erkend worden of gewoon vergeten zijn wil niet zeggen dat het niet werkt, de Grieken, Romeinen en andere volkeren waren niet achterlijk. Goed, er zijn dingen die ronduit idioot zijn (gedoe met steentjes ed.) en kan je idd. kwalificeren onder kwakzalverij. Echter Oma's kruidentuintje kan nog wel eens verrassende resultaten opleveren.
pi_130740609
Hoezeer ik ook tegen homeopathie ben, accijnzen zijn een zot idee. Homeopathie is niets anders dan water met een smaakje en zo moet het belast worden, als limonade.

Wat ik wel een goede zet vond, was dat allerlei claims als "werkt tegen hoofdpijn/keelpijn/nierontsteking/etc" van de verpakking gehaald moesten worden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130740710
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:59 schreef The_stranger het volgende:
Hoezeer ik ook tegen homeopathie ben, accijnzen zijn een zot idee. Homeopathie is niets anders dan water met een smaakje en zo moet het belast worden, als limonade.

Wat ik wel een goede zet vond, was dat allerlei claims als "werkt tegen hoofdpijn/keelpijn/nierontsteking/etc" van de verpakking gehaald moesten worden..
Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.

Verder vind ik dat de accijns gerechtvaardigd zijn omdat het toch een soort van oplichting is. Als het gewoon verkocht werd als water met een smaakje, dan was het wat mij betreft allemaal prima.
pi_130740845
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat laatste vond ik inderdaad ook een goede zet.

Verder vind ik dat de accijns gerechtvaardigd zijn omdat het toch een soort van oplichting is. Als het gewoon verkocht werd als water met een smaakje, dan was het wat mij betreft allemaal prima.
En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?
pi_130740948
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:06 schreef eP2e het volgende:

[..]

En duizenden euro's aan medicijnen uitgeven in opdracht van de door jouw op een voetstuk gezette 'moderne' zorg met als resultaat 0,0 om vervolgens wederom duizenden euro's uit te geven voor een ander medicijn, is volgens jou geen oplichting? Je werkt zeker bij een Pharma?
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen. Daarentegen zijn van de alternatieve geneeswijzen geen double-blind tests waaruit blijkt dat dit soort geneeswijzen werken.

Hoe verklaar je dat? Daarnaast vind ik dat je jezelf wel erg voor gek zet door dergelijke onzin over de moderne wetenschap te verspreiden.
pi_130741066
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:10 schreef robin007bond het volgende:
De werking van de medicijnen zijn gewoon wetenschappelijk bewezen.
Alleen werken ze niet bij iedereen.
Net zoals "alternatieve" geneesmiddelen niet altijd werken, maar er zijn ook genoeg mensen die er wel baat bij hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')