Voor uitzonderingen moet een aparte regeling komen voor iedereen die nu gezond is kan prima een echte verzekering de taak van de staat overnemen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iedereens woning kan in de fik vliegen. Lijkt me juist een hele grote dekking.![]()
Als je echter een zeldzame chronische ziekte hebt, dan valt dat flink tegen.
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je riep net dat je helemaal niets wilt, maar dat spreek ik tegen
Jij. Jij verdraait zinnen en duwt mij in een hoek die nergens op slaat. Laat je effe pijpen door een aidsbek, zou je goed doen.quote:
Ik begrijp dat opdrijven van bepaalde bevolkingsgroepen voor geen meter.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?
Alles of niks. Heel simpel. Maar ja, waar meer risico aanzit bij personen moet het opeens wel collectief. Zum kotzen zo'n instelling.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat van die kanker dat is i.d.d. wel iets wat verzekerd zou moeten worden.
Nee. Risico's die niemand redelijkerwijze zelf kan dragen en waarvan op voorhand vaststaat die die daardoor niet aan hem ontzegt zal worden moet verzekerd zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Alles of niks. Heel simpel. Maar ja, waar meer risico aanzit bij personen moet het opeens wel collectief. Zum kotzen zo'n instelling.
volgens mij jank jij vooral over geld, je wilt namelijk niet zelf de bril of tandarts betalen maar dat het collectief dat doet.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Van mij hoeven mijn kinderen helemaal niet mee worden betaald door derden. Anderen hebben het misschien wel nodig. Ik mopper toch ook niet dat er kinderopvangtoeslag bestaat? Ik mopper toch ook niet dat ik meebetaal aan aidsremmers en de onderzoeken naar die ziekte? Waarom altijd dat gejank over geld? Juis met zo'n houding drijf je bepaalde bevolkingsgroepen naar een richting die ze misschien zelf helemaal niet willen. Wat nu libertarier?
Rijke mensen dus een betere zorg? Lekkere gedachte heb je.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Risico's die niemand redelijkerwijze zelf kan dragen en waarvan op voorhand vaststaat die die daardoor niet aan hem ontzegt zal worden moet verzekerd zijn.
Verzekeren uiteraard zonder de staat....
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
volgens mij jank jij vooral over geld, je wilt namelijk niet zelf de bril of tandarts betalen maar dat het collectief dat doet.
En hoe breder de dekking, hoe meer kosten voor overhead van de verzekeraars.
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Rijke mensen dus een betere zorg? Lekkere gedachte heb je.
De zorg zou daar compleet buiten moeten staan. Het is niet zo dat men morgen effe een ziekte of gebrek gaat kopen in de supermarkt.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.
Maar Betyar het enige wat je zegt is dat een ander het moet betalen. Keer op keer op keer. Wat denk je dat de administratie van ieder flutje kost die je via het collectief betaald krijgt? Het is veel goedkoper om zelf de te behappen rekeningen te betalen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.
Jij wilt toch dat het uit de collectieve pot betaald wordt en mensen geen eigen verantwoording hoeven dragen? Of zie ik dit ook verkeerd?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals ik wil helemaal niet niet zelf betalen, hoe kom je er toch bij? Je leest behoorlijk selectief hè. Als jij stopt met dat persoonlijk gedram maakt dat de discussie een stuk fijner.
Nee maar wel de kuur ertegen. Gewoon het bezoek aan die huisarts zelf betalen en die pilletjes of dat zalfje ook.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:21 schreef betyar het volgende:
[..]
De zorg zou daar compleet buiten moeten staan. Het is niet zo dat men morgen effe een ziekte of gebrek gaat kopen in de supermarkt.
Nee nee, ik zeg dat collectiviteit op welk vlak van medische zorg een groot goed is. Iedereen betaalt inderdaad een beetje voor elkaar. Jan betaalt mee voor het gebroken been van Piet. en Piet betaalt mee voor de snijwond van Jan, gewoon simpel uit een pot.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar Betyar het enige wat je zegt is dat een ander het moet betalen. Keer op keer op keer. Wat denk je dat de administratie van ieder flutje kost die je via het collectief betaald krijgt? Het is veel goedkoper om zelf de te behappen rekeningen te betalen.
Goed.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee nee, ik zeg dat collectiviteit op welk vlak van medische zorg een groot goed is. Iedereen betaalt inderdaad een beetje voor elkaar. Jan betaalt mee voor het gebroken been van Piet. en Piet betaalt mee voor de snijwond van Jan, gewoon simpel uit een pot.
Eigen verantwoordelijkheid is een groot goed. Maar wat kun je ertegen doen als je ziek wordt? Als je de straat oversteekt en iemand rijdt je aan?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wilt toch dat het uit de collectieve pot betaald wordt en mensen geen eigen verantwoording hoeven dragen? Of zie ik dit ook verkeerd?
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
Nu stoppen we de tandarts in de basisverzekering, iedereen gaat naar de tandarts, die stuurt zijn rekening naar de verzekeraar, die administreren en controleren, leggen er een winstmarge op.
Wat denk je wat goedkoper is, die vulling zelf betalen of de premie voor de verzekering?
Er zijn mensen die 1 keer per 1-2 jaar een nieuwe bril nodig hebben omdat de ogen achteruit blijven gaan, dan wordt het een dure grap. Of dat voor de rest wel of niet een bril wordt vergoed maakt mij niet zo veel uit. Idem voor bijv. steunzolen. Je hebt dat spul nodig wegens een 'medische' afwijking. Het vergoeden van zwaar overbetaald water gaat mij echter te ver.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ziektenkosten verzekeraars brillen zouden moeten vergoeden als je voor een futiel bedrag er eentje kan kopen.
Dat is hartstikke onbillijk! Het is niet jouw verdienste als jij weinig zorg nodig hebt*, het is beperkt je verdeinste hoeveel geld je hebt. Plus dat we helemaal niet moeten willen dat mensen dadelijk alleen nog maar op basis van het salaris een opleiding en baan gaan kiezen! Wie gaat er dan nog bijv. wiskunde- of natuurkundeleraar worden of als natuurkundige onderzoek doen? Ik niet! Zomaar een voorbeeld.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar staat dat geschreven? Daarbij is het niet onbillijk dat mensen luxere zorg krijgen mits ze daar voor willen betalen. Mensen kunnen ook een luxere smartphone of auto kopen als ze meer geld hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
Nu stoppen we de tandarts in de basisverzekering, iedereen gaat naar de tandarts, die stuurt zijn rekening naar de verzekeraar, die administreren en controleren, leggen er een winstmarge op.
Wat denk je wat goedkoper is, die vulling zelf betalen of de premie voor de verzekering?
quote:Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
volgens mij jank jij vooral over geld,
We moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld blijft kleven aan de stok, daarom valt er veel voor te zeggen om goedkopere zaken uit de vergoedingen te laten. Duurdere zaken moeten in het kader van risicospreiding wel via de verzekering worden afgehandeld. Dat verzekeringsbedrijf moet zo mager mogelijk zijn en zich met niets anders bemoeien dan de administratie en het faciliteren van het op grote schaal inkopen (quantumkorting).quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
De staat is met afstand de grootste stok die je je kan voorstellen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We moeten er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld blijft kleven aan de stok, daarom valt er veel voor te zeggen om goedkopere zaken uit de vergoedingen te laten. Duurdere zaken moeten in het kader van risicospreiding wel via de verzekering worden afgehandeld. Dat verzekeringsbedrijf moet zo mager mogelijk zijn en zich met niets anders bemoeien dan de administratie en het faciliteren van het op grote schaal inkopen (quantumkorting).
Daarom ben ik een voorstander van slechts 1 verzekeringsbedrijf voor heel Nederland van de staat zelf. In hoeverre dat bedrijf efficiënt functioneert hangt louter af van hoe je de verantwoordelijkheden invult, er is i.t.t. wat neoliberalen beweren geen enkele reden waarom een privaat bedrijf dat beter zou doen. Onder de overheid kan je er bij wijze van spreken een niet-commerciëel privaat bedrijf van maken wat veel vrijheid krijgt zo lang het braaf is en wordt aangepakt wanneer het stout (zie het CBR) is.
Waarom dan geen ¤1000 of ¤2000 of godbetert ¤250? Als je ergens iedere maand ¤500 aan uitgeeft is het dan niet redelijk om te kijken of hetzelfde ook kan voor de helft?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.
Sinds die markt volledig geprivatiseerd is kost dat geen drol meer.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn mensen die 1 keer per 1-2 jaar een nieuwe bril nodig hebben omdat de ogen achteruit blijven gaan, dan wordt het een dure grap. Of dat voor de rest wel of niet een bril wordt vergoed maakt mij niet zo veel uit. Idem voor bijv. steunzolen. Je hebt dat spul nodig wegens een 'medische' afwijking. Het vergoeden van zwaar overbetaald water gaat mij echter te ver.
Lekker. Krijgen we een soort NS. Dat moet je dus niet willen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De staat kan het bedrijf compleet onafhankelijk laten functioneren op niet-commerciële basis (dus geen winst maken, wel quantumaankomen etc.) zolang het bedrijf braaf is en het bestuur onder hande nemen wanneer het onverantwoord handelt zoals bij het CBR het geval was. Het is echt louter een kwestie van hoe je het invult.
Dus jij wilt de zorgpremie voor iedereen maal 4,5 laten worden?quote:Op woensdag 4 september 2013 18:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat boeit me niet, mensen hebben recht op goede zorg. Al betaal ik 500 euro in de maand, als daar mensen mee zijn geholpen vind ik het prima.
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom dan geen ¤1000 of ¤2000 of godbetert ¤250? Als je ergens iedere maand ¤500 aan uitgeeft is het dan niet redelijk om te kijken of hetzelfde ook kan voor de helft?
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij wilt de zorgpremie voor iedereen maal 4,5 laten worden?
Het punt is, je betaald of de tandarts zelf, of de tandarts en de verzekeraar zijn overhead en winst.
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.
Als er ergens veel overhead zit is het wel bij de staat.quote:
Een organisatie waar bij wijze van spreken iedere pleister moet worden geadministreerd wordt als vanzelf een bureaucratisch monster.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het klopt niet dat je automatisch een bureaucratisch log monster krijgt, dat hangt toch echt af van hoe je het invult!
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er ergens veel overhead zit is het wel bij de staat.
Concurrentie tussen de verzekeraars houd de wildgroei nog in toom, maar bij (semi)overheid gaat het door het dak.
Maar goed, jij wilt dus een NHS zoals in de UK.
Ja we kunnen niet hebben dat mensen zelf pleisters moeten kopen, stel je voor, dat moet goed voor iedereen zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een organisatie waar bij wijze van spreken iedere pleister moet worden geadministreerd wordt als vanzelf een bureaucratisch monster.
Al betaal ik 50 Euro voor die pleister. Als de zorg maar goed is.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja we kunnen niet hebben dat mensen zelf pleisters moeten kopen, stel je voor, dat moet goed voor iedereen zijn
Unive of Ohra. Hoppa.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk.
Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil (ja dat wil ik wel) een zorgverzekering zonder winstoogmerk
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor iedereen hetzelfde, verplicht, en alles en nog wat er in, toegesneden op gezinnen met kinderen, toch?
En als jij twee kinderen hebt betaal je dan ook 4 keer de volle mep die ik alleen voor mezelf betaal, of verwacht je korting?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:35 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Maar ja, want kinderen zijn de toekomst. Zonder kinderen geen toekomst beste Piet.
Ik ga akkoord tenzij de overheid de zorg gaat regelen en niet bedrijven die gezamenlijk miljarden winst boeken.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als jij twee kinderen hebt betaal je dan ook 4 keer de volle mep die ik alleen voor mezelf betaal.
dus iedereen gaat een premie van rond de 500 euro per persoon per maand betalen.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ga akkoord tenzij de overheid de zorg gaat regelen en niet bedrijven die gezamenlijk miljarden winst boeken.
Ik wil dat de overheid ook de distributie van voedsel gaat regelen. Die vette winsten van de AH over mijn rug voor zoiets belangrijks als voedsel kan echt niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus iedereen gaat een premie van rond de 4-500 euro per persoon per maand betalen
Zal wel moeten want boodschappen zullen veel mensen niet meer kunnen betalen, maar wel gratis medische zorgquote:Op woensdag 4 september 2013 19:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik wil dat de overheid ook de distributie van voedsel gaat regelen. Die vette winsten van de AH over mijn rug voor zoiets belangrijks als voedsel kan echt niet.
Lekker leven. Geen geld voor iets leuks maar wel voor zorg. Waarom zou je nog oud willen worden?quote:Op woensdag 4 september 2013 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zal wel moeten want boodschappen zullen veel mensen niet meer kunnen betalen, maar wel gratis medische zorg
Omdat het moet.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker leven. Geen geld voor iets leuks maar wel voor zorg. Waarom zou je nog oud willen worden?
Zeg Piet wat betaal jij nu aan zorgpremie?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus iedereen gaat een premie van rond de 500 euro per persoon per maand betalen.
We geven namelijk een 6000 euro per jaar per persoon aan zorg uit. De winst laat ik voor het gemak even wegvallen tegen de meerkosten die jij gaat maken door iedereen een mooi tandartspakket en een bril te geven.
Jij gaat met 2 kinderen dan 2000 euro per maand aan premie betalen
Nu haal je wat mij betreft twee dingen door elkaar.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed.
Inderdaad! Wat mij betreft 1 onafhankelijk van de staat maar onder toezicht van de staat (zo dat er bij slecht gedrag kan worden ingegrepen maar wel enkel bij slecht gedrag) staande zorgverzekering voor heel Nederland. Anders als het echt niet anders kan omdat de politici niet anders willen zeer strenge regels voor topsalarissen, salarissen, winsten etc.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Verzekeringen dienen dan ook geen winst te maken op zoiets als zorg. Zorgverzekeringen zouden per direct naar de staat moeten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |