18.000 incidentjes noemen de domme burgers datquote:Op zondag 26 januari 2014 14:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er zo'n sticker op de reguliere geneeskunde.
Is veel te duur en je komt vaak zieker uit een ziekenhuis dan dat je er in gaat. Als je geluk hebt - dwz, als je het overleeft. Vorig jaar stierven er in Duitsland alleen al 18.000 mensen (meen ik me te herinneren) door medische fouten.
Als je er over gaat nadenken, dan is het misselijkmakend.
Je spreekt als een heropvoedingskamp-ervaringsdeskundige?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Homeopaten naar heropvoedingskampen lijkt me een prima begin inderdaad.
Ik heb stage gelopen in Noord-Korea.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je spreekt als een heropvoedingskamp-ervaringsdeskundige?
En moeten de homeopaten dan samen met de huisartsen mee naar zo'n heropvoedingskamp?
Genoeg Sarah Palin in dit topic inderdaad.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen we het weer over homeopatie hebben?
binnen GroenLinks wordt van onderen in ieder geval wel hun standpunt over geneeskunde aan de kaak gesteld en betoogt dat alternatieve geneeswijzen de geneeskunde niet bepaald bevorderd: http://groenlinksmagazine.nl/opinie/zij-van-wc-eendquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:14 schreef robin007bond het volgende:
Hele goede post van je PietVerdriet.
Om antwoord te geven op je laatste vraag. Het is simpelweg bijgeloof. Sommige mensen geloven dat je AIDS kunt genezen door met een maagd seks te hebben of dat een geit opofferen je beter maakt.
Homeopathie is eigenlijk niet anders, verpakt in dure woorden. Bijgeloof, meer niet. Wat mij betreft echt heel kwalijk dat GroenLinks zo'n positie / houding neemt t.o.v. homeopathie.
stem dan vvd, dat zal ze leren,quote:Op zondag 26 januari 2014 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Groen links hanteert dat standpunt dan ook puur opportuun om hun doelgroep aan te spreken. Gros van de zweefteven stemt groenlinks.
daar is niet iedereen het mee eensquote:Op zondag 26 januari 2014 14:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
olgens mij meer dan al het andere bij elkaar dat zich zorg noemt en toch is het nog steeds maatschappelijk aanvaard dat men dit niet beschouwd als kwakzalverij.
Dat is mooi om te horen. Ik heb ze ook een e-mail gestuurd dus ik hoop dat ze het gelezen hebben en er wat mee doen.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
binnen GroenLinks wordt van onderen in ieder geval wel hun standpunt over geneeskunde aan de kaak gesteld en betoogt dat alternatieve geneeswijzen de geneeskunde niet bepaald bevorderd: http://groenlinksmagazine.nl/opinie/zij-van-wc-eend
quote:Artsen mogen die behandelingen alleen nog toepassen als aanvulling van reguliere therapie, en alleen als de patiënt niet geschaad wordt of valse hoop wordt geboden.
Dus bij homeopathie moeten ze zeggen 'Ik ga u nu een middel geven wat eigenlijk niet werkt, maar wellicht treed er een placebo-effect op'?quote:of valse hoop wordt geboden
de definitie van homeopathie is dat het niet werkt als medicijn, maar placebo dus dat is overbodigquote:Op zondag 26 januari 2014 18:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus bij homeopathie moeten ze zeggen 'Ik ga u nu een middel geven wat eigenlijk niet werkt, maar wellicht treed er een placebo-effect op'?
Verbeterdquote:Op zondag 26 januari 2014 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de definitie van homeopathie is dat het niet werkt
quote:
PubMedquote:Homeopathy: what does the "best" evidence tell us?
Abstract
OBJECTIVE:
To evaluate the evidence for and against the effectiveness of homeopathy.
DATA SOURCES:
The Cochrane Database of Systematic Reviews (generally considered to be the most reliable source of evidence) was searched in January 2010.
STUDY SELECTION:
Cochrane reviews with the term "homeopathy" in the title, abstract or keywords were considered. Protocols of reviews were excluded. Six articles met the inclusion criteria.
DATA EXTRACTION:
Each of the six reviews was examined for specific subject matter; number of clinical trials reviewed; total number of patients involved; and authors' conclusions. The reviews covered the following conditions: cancer, attention-deficit hyperactivity disorder, asthma, dementia, influenza and induction of labour.
DATA SYNTHESIS:
The findings of the reviews were discussed narratively (the reviews' clinical and statistical heterogeneity precluded meta-analysis).
CONCLUSIONS:
The findings of currently available Cochrane reviews of studies of homeopathy do not show that homeopathic medicines have effects beyond placebo.
Zie de post boven je.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het werkt wel, dat jij graag wilt dat het kanker geneest maakt niet uit
waarom dan al die aandacht voor levenskwaliteit bij kankerpatienten, als dat toch niet uitmaakt?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs dat placebo-effect is discutabel (niet de aanwezigheid van het placeo-effect maar het nut er van). Ja, iemand die denkt dat iets werkt zal minder snel klagen over bepaalde klachten omdat hij zichzelf voor de gek kan houden dat hij iets doet wat werkt maar je zal met een placebo-effect geen kanker genezen.
Dat ligt aan je definitie van werken. Water werkt ook.quote:
The power of positive thinking, daar heb je echt geen nep-medicijn voor nodig.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom dan al die aandacht voor levenskwaliteit bij kankerpatienten, als dat toch niet uitmaakt?
zie post boven jequote:Op zondag 26 januari 2014 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt aan je definitie van werken. Water werkt ook.
maar het maakt het wel een stuk makkelijkerquote:Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
The power of positive thinking, daar heb je echt geen nep-medicijn voor nodig.
Het antwoord daarop is simpel. Het is in wezen natuurlijk gewoon oplichting. Het middel werkt niet volgens de gangbare definitie van werken. Ik heb geen idee wat mensen voor dergelijke 'therapieën' betalen, maar het zal de prijs van kraanwater flink overstijgen.quote:
nu wordt geld verspild, het effect van een ontmoediging zoals accijns is dat er meer geld naar reguliere zorg gaat want de vraag naar de reguliere zorg gaat omhoog omdat de meeste mensen toch genezen willen worden of verlicht willen worden van hun klachten, de reguliere zorg kan dan nog meer verbeterd worden in plaats van dat geld verspild wordt aan zorg dat geen werkelijk alternatief biedtquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:14 schreef Kaas- het volgende:
(alleen OP gelezen)
Vind het geen goed idee. Voornaamste wat je hiermee bereikt is dat een groep ambtenaren zich weer een nieuwe taak toegeëigend heeft om zich mee bezig te houden, wat me in dit geval een verspilling van gemeenschapsgeld lijkt. Want wat levert het je op? Wellicht is het effect dat er dan inderdaad een ietsje minder producten/diensten worden gekocht waarvan 'wij' menen dat het niet goed voor die mensen is. Dit is paternalistisch, duur, onnodige werkverschaffing voor meer ambtenaren, een inperking op vrijheid, een opmaat naar méér vrijheidsinperkende maatregelen waarmee de overheid ons koopgedrag wil sturen en het is maar de vraag of het je echt wat oplevert.
Nee hoor.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het antwoord daarop is simpel. Het is in wezen natuurlijk gewoon oplichting. Het middel werkt niet volgens de gangbare definitie van werken. Ik heb geen idee wat mensen voor dergelijke 'therapieën' betalen, maar het zal de prijs van kraanwater flink overstijgen.
Daarnaast moeten mensen het zelf weten, maar het is m.i. wel een kwalijke zaak als het ten koste gaat van therapieën die wel bewezen werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |