quote:Edward Snowden: the whistleblower answers the essential questions on the biggest leak in NSA history
Source for the Guardian's NSA files on why he carried out the biggest intelligence leak in a generation – and what comes next
Edward Snowden was interviewed over several days in Hong Kong by Glenn Greenwald and Ewen MacAskill.
Q: Why did you decide to become a whistleblower?
A: "The NSA has built an infrastructure that allows it to intercept almost everything. With this capability, the vast majority of human communications are automatically ingested without targeting. If I wanted to see your emails or your wife's phone, all I have to do is use intercepts. I can get your emails, passwords, phone records, credit cards.
"I don't want to live in a society that does these sort of things … I do not want to live in a world where everything I do and say is recorded. That is not something I am willing to support or live under."
Q: But isn't there a need for surveillance to try to reduce the chances of terrorist attacks such as Boston?
A: "We have to decide why terrorism is a new threat. There has always been terrorism. Boston was a criminal act. It was not about surveillance but good, old-fashioned police work. The police are very good at what they do."
Q: Do you see yourself as another Bradley Manning?
A: "Manning was a classic whistleblower. He was inspired by the public good."
Q: Do you think what you have done is a crime?
A: "We have seen enough criminality on the part of government. It is hypocritical to make this allegation against me. They have narrowed the public sphere of influence."
Q: What do you think is going to happen to you?
A: "Nothing good."
Q: Why Hong Kong?
A: "I think it is really tragic that an American has to move to a place that has a reputation for less freedom. Still, Hong Kong has a reputation for freedom in spite of the People's Republic of China. It has a strong tradition of free speech."
Q: What do the leaked documents reveal?
A: "That the NSA routinely lies in response to congressional inquiries about the scope of surveillance in America. I believe that when [senator Ron] Wyden and [senator Mark] Udall asked about the scale of this, they [the NSA] said it did not have the tools to provide an answer. We do have the tools and I have maps showing where people have been scrutinised most. We collect more digital communications from America than we do from the Russians."
nsa whistleblower Snowden is a 29-year-old former technical assistant for the CIA
Q: What about the Obama administration's protests about hacking by China?
A: "We hack everyone everywhere. We like to make a distinction between us and the others. But we are in almost every country in the world. We are not at war with these countries."
Q: Is it possible to put security in place to protect against state surveillance?
A: "You are not even aware of what is possible. The extent of their capabilities is horrifying. We can plant bugs in machines. Once you go on the network, I can identify your machine. You will never be safe whatever protections you put in place."
Q: Does your family know you are planning this?
A: "No. My family does not know what is happening … My primary fear is that they will come after my family, my friends, my partner. Anyone I have a relationship with …
I will have to live with that for the rest of my life. I am not going to be able to communicate with them. They [the authorities] will act aggressively against anyone who has known me. That keeps me up at night."
Q: When did you decide to leak the documents?
A: "You see things that may be disturbing. When you see everything you realise that some of these things are abusive. The awareness of wrong-doing builds up. There was not one morning when I woke up [and decided this is it]. It was a natural process.
"A lot of people in 2008 voted for Obama. I did not vote for him. I voted for a third party. But I believed in Obama's promises. I was going to disclose it [but waited because of his election]. He continued with the policies of his predecessor."
Q: What is your reaction to Obama denouncing the leaks on Friday while welcoming a debate on the balance between security and openness?
A: "My immediate reaction was he was having difficulty in defending it himself. He was trying to defend the unjustifiable and he knew it."
Q: What about the response in general to the disclosures?
A: "I have been surprised and pleased to see the public has reacted so strongly in defence of these rights that are being suppressed in the name of security. It is not like Occupy Wall Street but there is a grassroots movement to take to the streets on July 4 in defence of the Fourth Amendment called Restore The Fourth Amendment and it grew out of Reddit. The response over the internet has been huge and supportive."
Q: Washington-based foreign affairs analyst Steve Clemons said he overheard at the capital's Dulles airport four men discussing an intelligence conference they had just attended. Speaking about the leaks, one of them said, according to Clemons, that both the reporter and leaker should be "disappeared". How do you feel about that?
A: "Someone responding to the story said 'real spies do not speak like that'. Well, I am a spy and that is how they talk. Whenever we had a debate in the office on how to handle crimes, they do not defend due process – they defend decisive action. They say it is better to kick someone out of a plane than let these people have a day in court. It is an authoritarian mindset in general."
Q: Do you have a plan in place?
A: "The only thing I can do is sit here and hope the Hong Kong government does not deport me … My predisposition is to seek asylum in a country with shared values. The nation that most encompasses this is Iceland. They stood up for people over internet freedom. I have no idea what my future is going to be.
"They could put out an Interpol note. But I don't think I have committed a crime outside the domain of the US. I think it will be clearly shown to be political in nature."
Q: Do you think you are probably going to end up in prison?
A: "I could not do this without accepting the risk of prison. You can't come up against the world's most powerful intelligence agencies and not accept the risk. If they want to get you, over time they will."
Q: How to you feel now, almost a week after the first leak?
A: "I think the sense of outrage that has been expressed is justified. It has given me hope that, no matter what happens to me, the outcome will be positive for America. I do not expect to see home again, though that is what I want."
Ik denk dat de meeste mensen het niet kan schelen, als je al ziet wat mensen vrijwillig al op Facebook zetten........quote:Op maandag 10 juni 2013 11:32 schreef Synthercell het volgende:
Een klokkeluider die een interview krijgt en in media veschijnt. Hoe het tappen/afluisteren van burgers leidt tot de organisatie van die burgers, want die gaan zich ertegen verzetten, en dan via de politiek volgt de organisatie.
Dit dus.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen het niet kan schelen, als je al ziet wat mensen vrijwillig al op Facebook zetten........
Het punt waar het over zou moeten gaan is:
Hoe effectief is het "monitoren" van alle mails etc.
Mensen die aanslagen willen plegen hebben hun eigen methodes en codes, die niet traceerbaar zijn.
Ik vermoed dat het ook gaat om economische spionage en natuurlijk vormen deze instituten die zich met afluisteren bezighouden een bron van goed betaalde banen op kosten van de belastingbetaler.
Inlichtingendiensten zijn zo oud als de weg naar Rome en zullen alle methoden gebruiken om hun doel te bereiken (dus ook de nieuwste technieken)
Je zou toch verwachten dat mensen het nieuws van en over Echelon wel onthouden hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:49 schreef _GdR_ het volgende:
Het opmerkelijkste van dit 'nieuws' is zijn de reacties van mensen. Mensen gingen er niet vanuit dat er zo'n dergelijk systeem bestond.
Zelfs op fok worden je PMs in de gaten gehouden door danny
Ja ze knikkeren alles op facebook 'want we hebben toch niets te verbergen'.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen het niet kan schelen, als je al ziet wat mensen vrijwillig al op Facebook zetten........
Het punt waar het over zou moeten gaan is:
Hoe effectief is het "monitoren" van alle mails etc.
Mensen die aanslagen willen plegen hebben hun eigen methodes en codes, die niet traceerbaar zijn.
Ik vermoed dat het ook gaat om economische spionage en natuurlijk vormen deze instituten die zich met afluisteren bezighouden een bron van goed betaalde banen op kosten van de belastingbetaler.
Inlichtingendiensten zijn zo oud als de weg naar Rome en zullen alle methoden gebruiken om hun doel te bereiken (dus ook de nieuwste technieken)
Het gaat om burgerrechten en de redenen waarom burgerrechten belangrijk zijn in een rechtstaat.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit dus.
Voor mijzelf maakt het mij eigenlijk weinig uit. De mails en berichten en gesprekken die ze opvangen, opslaan en verwerken hebben geen enkele toegevoegde waarde voor hun nationale veiligheid (of de internationale). Maar als ze denken dat te moeten doen gaan ze lekker hun gang.
Enige reden dat ik er tegen zou zijn is dat het verboden is. Maar ja, aangezien de VS bijna geen enkel verdrag officieel ondertekend heeft is het lastig klagen.
Er is altijd een zeker spanningsveld geweest tussen burgerrechten en de praktijk. Dat is ook niet zo'n probleem, want dat zorgt juist voor discussie.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het gaat om burgerrechten en de redenen waarom burgerrechten belangrijk zijn in een rechtstaat.
Je weet dat het om de NSA gaat?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:30 schreef Pharmacist het volgende:
Mss al gepost in eerder topic, maar vond m wel erg leuk.
[ afbeelding ]
Zeker, men kan op deze manier iedere (organisatie van) burgerprotest onderdrukken. Ook wordt al vele jaren het publieke debat ondermijnt en geïnfantiliseerd door populistische politici. Naar mijn mening moeten burgers weer meer politiek bewust worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er is altijd een zeker spanningsveld geweest tussen burgerrechten en de praktijk. Dat is ook niet zo'n probleem, want dat zorgt juist voor discussie.
Wat er nu gebeurt is veel zorgelijker. Wired noemde het al een 'turnkey totalitarian state'. Het westen is op het moment relatief vrij, maar alle infrastructuur is aanwezig om met een simpele beleidswijziging heel het 'vrije westen' te veranderen in een ongekend totalitaire groep landen waar figuren als Hitler, Stalin en Kim Jong-Il jaloers op zouden zijn.
Dat is het echte probleem.
Maar de CIA doet toch de klusjes in het buitenland? Of is het één pot nat?quote:
Klopt, maar de sleutel hoeft niet eens omgedraaid. Kennis is macht, en kennis over jou is macht over jou. Deze machtsmiddelen hebben dan ook meer te maken met OWS dan met Al Qa'ida.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er is altijd een zeker spanningsveld geweest tussen burgerrechten en de praktijk. Dat is ook niet zo'n probleem, want dat zorgt juist voor discussie.
Wat er nu gebeurt is veel zorgelijker. Wired noemde het al een 'turnkey totalitarian state'. Het westen is op het moment relatief vrij, maar alle infrastructuur is aanwezig om met een simpele beleidswijziging heel het 'vrije westen' te veranderen in een ongekend totalitaire groep landen waar figuren als Hitler, Stalin en Kim Jong-Il jaloers op zouden zijn.
Dat is het echte probleem.
Je hebt nooit iets gedaan wat misschien niet leuk gevonden wordt door Amerikanen? je hebt nooit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit dus.
Voor mijzelf maakt het mij eigenlijk weinig uit.
CIA is de operationele inlichtingendienst, natte klusjes, spionnen,quote:Op maandag 10 juni 2013 13:49 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar de CIA doet toch de klusjes in het buitenland? Of is het één pot nat?
Ik geloof dat de laatste principiele politicus Joska Fisher was toen hij tegen Bush zei dat hij hem niet geloofde, en niet mee zou doen in de aanvals oorlog op Irakquote:Op maandag 10 juni 2013 13:20 schreef deelnemer het volgende:
Glen Greenwald heeft gelijk als hij stelt dat de hedendaagse politieke cultuur zich kenmerkt door een gebrek aan principes. Dat geldt ook voor Nederland. Ik denk aan Balkenende die 7 jaar lang heeft lopen draaien rond de rechtvaardiging van de aanvalsoorlog op Irak. Of de VVD, die jarenlang verkiezingen probeert te winnen met de HRA. En nu stelt Stef Blok dat het een collectieve schuld is.
De politiek lijkt nergens op aanspreekbaar, manipuleert met spin en verkooppraatjes. Schandaal naar schandaal ziet het licht en niemand is verantwoordelijk:
- de aanvalsoorlog op Irak
- gelegaliseeerde martelingen en detentie in Gitmo
- drones strikes in Jemen en Pakistan
- banksters
- belastingvermijding en belastinghavens
- de macht van grote bedrijven, vrijhandelsverdragen, misbruikt van goedkope arbeid
- HRA en grondspeculatie
- de Patriot act en afluisteren van burgers
- etc...
Alles gebeurd achter gesloten deuren en de mensen worden met een kluitje in het riet gestuurd. De politieke cultuur moet principiëler worden gemaakt.
Officieel mogen ze dat idd niet, maar ik zou er geen geld op durven te zetten dat ze dat ook niet doen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
CIA is de operationele inlichtingendienst, natte klusjes, spionnen,
NSA is signal intelligence, afluisteren, decoderen, datamining, big data
FBI is binnenlands, contraspionage, (behalve de criminaliteit doen zij vooral dat)
Formeel is de NSA helemaal niet toegestaan amerikaanse staatsburgers af te luisteren, als iemand dat doet is de FBI dat. Zo mag de CIA ook geen operaties in het binnenland uitvoeren.
Verder heb je dan de Secret Service, die zijn er voor vals geld en fraude, en het beschermen van de president. De ATF, gaan over illigale drank, tabak, vuurwapens en springstoffen.
ATF en FBI vallen onder justitie
Secret service valt onder homeland security
NSA valt onder defensie
CIA onder de federale regering
Ja natuurlijk is er speciale software die alles traceert en wordt niet alles gelezen, maar dat verandert niks aan m'n argument.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:44 schreef QBay het volgende:
[..]
Wedden dat de Amerikaanse overheid al je berichten 'leest'? Wedden dat ze zien dat ik dit getypt heb en dat ze, een paar seconden nadat ik op 'invoeren' heb geklikt, dit bericht geanalyseerd hebben? Er zitten geen mensen achter PC's die je berichten lezen, maar alles wordt geautomatiseerd 'gelezen'. Er zitten systemen achten die miljarden kosten zodat ze elk woordje kunnen analyseren.
Al die bedrijven ook die het bestaan nu ontkennen...fucking hypocriet. Ze kennen het systeem echt wel en ze hebben er toestemming voor gegeven, maar niemand durft verantwoording te nemen door te zeggen 'Ja, wij weten dit en doen dit inderdaad'. Bang voor reacties van gebruikers. Eigenlijk zouden we al die CEO's publiekelijk moeten ophangen.
Ik ben ook niet pro-PRISM, maar dat haalt niet weg dat sommige mensen overdrijven betreft hun privacy. Privacy is belangrijk maar mensen kunnen er ook in door slaan. Sowieso is dit hele gebeuren onvermijdelijk in de moderne maatschappij. Misschien wel een van de keerzijde van de informatiesamenleving.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:36 schreef Romanus het volgende:
[..]
Misschien gewoon het feit alleen al dat de overheid dat ziet en ik dat beangstigend vind? Ik heb niks te verbergen maar dat betekent niet dat ik wil dat iedereen alles over me weet
Dat de NSA het wel doet is nu juist de reden dat dit zo een schandaal isquote:Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Officieel mogen ze dat idd niet, maar ik zou er geen geld op durven te zetten dat ze dat ook niet doen.
Ze zeggen dat ze alleen buitenlanders afluisteren/monitoren en geen Amerikanen, maar dat gelooft natuurlijk geen hond.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat de NSA het wel doet is nu juist de reden dat dit zo een schandaal is
Haal het maar uit je hoofd dat dit enkel de amerikaanse overheid is die dit doet, NL is wereldkampioen afluisteren. Het verschil is, in NL mag de overheid dat gewoon, in de VS is dat illigaal.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:12 schreef Misty_eyes het volgende:
Amerika doet wat het wil en lapt alle mensenrechten aan haar laars , dat is nu wel bekend. Een oorlog beginnen gebaseerd op leugens, het martelen van gevangen in Guantánamo Bay, en nu ook het bespioneren van burgers wereldwijd. En dan heb ik het nog niet eens over zaken als de doodstraf, wat daar de normaalste zaak van de wereld is.
Dit schandaal is groter dan 'Watergate' wat mij betreft; Amerika is een doodeng land geworden.
Als bewezen wordt dat ze daadwerkelijk op grote schaal de amerikaanse burgers hebben afgeluisterd en gemonitoort dan zal Obama een enorm probleem hebben waarbij vergeleken Nixon een hand in de koekjestrommel wasquote:Op maandag 10 juni 2013 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze alleen buitenlanders afluisteren/monitoren en geen Amerikanen, maar dat gelooft natuurlijk geen hond.
"Yes we can!"
"Change"
Obama![]()
nu is het wachten op geblindeerde zwarte busjes voor de deur
Maar is er een serieuze beweging in Amerika die hier iets aan kan en wil doen? Het gebeurt nu wel allemaal uit naam van de Democraten, he? Ik heb niet het gevoel dat de Republikeinen dit gaan aanpakken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat ze daadwerkelijk op grote schaal de amerikaanse burgers hebben afgeluisterd en gemonitoort dan zal Obama een enorm probleem hebben waarbij vergeleken Nixon een hand in de koekjestrommel was
We zullen zien wat er uit komtquote:Op maandag 10 juni 2013 15:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar is er een serieuze beweging in Amerika die hier iets aan kan en wil doen? Het gebeurt nu wel allemaal uit naam van de Democraten, he? Ik heb niet het gevoel dat de Republikeinen dit gaan aanpakken.
Rand Paul heeft de laatste tijd wel flink naam gemaakt binnen de Republikeinse partij, en die is echt fel tegen alles wat ook maar enigszins tegen de grondwet of de Bill of Rights ingaat. Hij wordt ook geregeld genoemd als een van de mogelijke presidentskandidaten voor 2016.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar is er een serieuze beweging in Amerika die hier iets aan kan en wil doen? Het gebeurt nu wel allemaal uit naam van de Democraten, he? Ik heb niet het gevoel dat de Republikeinen dit gaan aanpakken.
Reken maar. Er worden geheime bijeenkomsten gehouden op het hoogste niveau onder leiding van Obama waar besloten wordt wie staatsgevaarlijk is, welke Fok!kers gerekruteerd worden om te spioneren op Fok bijeenkomsten, wiens werkgevers benaderd worden voor een onontkoombaar ontslag, wie er gedeporteerd worden naar black sites voor een verhoor, wie er wordt gedroned.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Amerika bespioneert alle Fok!kers. Allemaal.
En Danny staat eigenlijk op de loonlijst van de CIA?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Reken maar. Er worden geheime bijeenkomsten gehouden op het hoogste niveau onder leiding van Obama waar besloten wordt wie staatsgevaarlijk is, welke Fok!kers gerekruteerd worden om te spioneren op Fok bijeenkomsten, wiens werkgevers benaderd worden voor een onontkoombaar ontslag, wie er gedeporteerd worden naar black sites voor een verhoor, wie er wordt gedroned.![]()
Voor het stellen van deze vraag ben je nu toegevoegd aan een lijst waarover geen informatie wordt verstrekt.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
En Danny staat eigenlijk op de loonlijst van de CIA?
Inderdaad. Totdat ze zelf de cel in moeten.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:31 schreef Sloggi het volgende:
Veel mensen wisten dit niet. Het trieste is echter dat het de meeste mensen simpelweg niets kan schelen.
quote:
quote:In response to the Guardian report that major Internet companies including Microsoft, Facebook, Apple, Google, YouTube, Skype, Yahoo, PalTalk, and AOL, have apparently been providing sensitive user data to the National Security Agency (NSA), FSF executive director John Sullivan made the following statement:
. Massive privacy intrusions like this are to be expected when people shift from storing their media locally and using local software, to storing them on other people's servers and using hosted (Web) applications. Giants like Microsoft, Facebook and Google are vulnerable to government requests for user data, and there are better, more secure ways to share information online. Free software projects like GNU MediaGoblin, StatusNet, Diaspora, pump.io, Tahoe-LAFS, FreedomBox and SparkleShare are hard at work creating a less centralized world where users retain control over both their media and the software used to access it, while still getting the social and convenience benefits of the giant centralized -- and compromised -- services.
The FSF will continue to follow this story.
quote:
quote:Anonymous and Anonymous splinter group LulzSec have said that the campaign of attacks they’re calling “AntiSec” is designed to humiliate companies and agencies that fail to adequately protect consumer and employee data. It’s already hit targets ranging from the Arizona State Police to Viacom and Universal Music.
Booz Allen has already been involved in one Anonymous hack earlier this year. When the hacker collective dumped 71,000 emails from the cybersecurity firm HBGary Federal in retaliation for what it interpreted as an attempt to unmask key figures within Anonymous, the emails revealed that HBGary had worked with Booz Allen Hamilton to develop a response plan for Bank of America based on what the bank feared might be an upcoming leak of its internal documents by WikiLeaks. The Anonymous statement also paints the contractor as a revolving door of military-related conflicts of interest, and argues that the firm has been involved in mass surveillance projects.
quote:White House petition to pardon Edward Snowden gathers steam
More than 14,000 people are petitioning the White House to pardon Edward Snowden, the National Security Agency contractor who has admitted leaking information about the nations classified surveillance programs. The petition, launched late Sunday afternoon, gathered more than 14,700 signatures by mid-day Monday.
Edward Snowden is a national hero and should be immediately issued a full, free and absolute pardon for any crimes he has committed or may have committed related to blowing the whistle on secret NSA surveillance programs, the petition reads.
The White House does not respond to petitions until they garner 100,000 signatures, and typically does not comment when the petition concerns an ongoing investigation. For example, it declined to comment on a petition granting clemency to Chris Williams, who is facing 80 years in prison for growing medical marijuana, or Native American activist Leonard Peltier.
The push to pardon Snowden is relatively fast-moving: by contrast, the petition to free Bradley Manning now facing a court martial for providing a trove of classified diplomatic documents to WikiLeaks has gathered just 6,619 signatures.
However, the current drive has yet to match the petition calling for new gun-control measures in the wake of last years shooting in Newtown, Conn., which got 100,000 signatures within 24 hours.
De NSA en de CIA vechten elkaar al sinds de CIA met irak en 9/11 zo gefaald had de tent uit om de #1 spot als primaire intelligence agencyquote:Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
NSA valt onder defensie
CIA onder de federale regering
quote:Op maandag 10 juni 2013 19:35 schreef gebrokenglas het volgende:
die echt niet 'volgens de wet' zijn en het daglicht kunnen verdragen. Geregeld lekt er wat uit.Ze verlangen van de burger absolute gehoorzaamheid en naleving van de wetgeving, maar zelf zijn ze onaantastbaar en doen ze dingen waar de honden geen brood van lusten.En dat maakt de burger zo boos.Ze beschouwen zichzelf the good guys maar dat valt allemaal nog te bezien.
Geen enkele overheid is te vertrouwen met dit soort gegevens. Wanneer de grens overschreden is de privacy van onschuldige burgers te schenden dan is het te laat: misbruik van die gegevens is dan slechts nog een kwestie van tijd. Het is een flagrante ondermijning van de democratie en de rechten en vrijheid van burgers, dat zet kwaad bloed.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Zoals ik het zie: niemand zou op zich problemen hebben met een overheid die dit doet wanneer die te vertrouwen is. Echter, de overheid is zo'n duister geheim gedoe dat niemand de overheid meer vertrouwt.
En terecht, dat blijkt wel weer.
Er gebeuren dingen die echt niet 'volgens de wet' zijn en het daglicht kunnen verdragen. Geregeld lekt er wat uit.
Ze verlangen van de burger absolute gehoorzaamheid en naleving van de wetgeving, maar zelf zijn ze onaantastbaar en doen ze dingen waar de honden geen brood van lusten.
En dat maakt de burger zo boos.
Ze beschouwen zichzelf the good guys maar dat valt allemaal nog te bezien.
Ja maar wat gebeurt er dan? Er wordt schande van gesproken. Maar dan?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als bewezen wordt dat ze daadwerkelijk op grote schaal de amerikaanse burgers hebben afgeluisterd en gemonitoort dan zal Obama een enorm probleem hebben waarbij vergeleken Nixon een hand in de koekjestrommel was
exactemundo.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar wat gebeurt er dan? Er wordt schande van gesproken. Maar dan?
Denk je dat ze shutdown -h now gaan intypen in hun prism? Echt niet, er verandert niks.
Mogelijk moet Obama het veld ruimen, en dan krijgen we een republikein in het zadel. Van de regen in de drup.
Misselijkmakend, als je erover nadenkt.
Dit ja. 't Is al te laat. Maar het was ook nooit te stoppen geweest. 't is helaas een feit.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Geen enkele overheid is te vertrouwen met dit soort gegevens. Wanneer de grens overschreden is de privacy van onschuldige burgers te schenden dan is het te laat: misbruik van die gegevens is dan slechts nog een kwestie van tijd. Het is een flagrante ondermijning van de democratie en de rechten en vrijheid van burgers, dat zet kwaad bloed.
Heel bijzonder dat de Amerikaanse politici die momenteel een approval rating hebben van 15% en een dissaproval rating van 79% nog steeds mensen beter naar zo'n petitie kunnen krijgen dan massa media en de sociale afluistersites.quote:
Onzin, als je massa demonstraties krijgt kan alles veranderd worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar wat gebeurt er dan? Er wordt schande van gesproken. Maar dan?
Denk je dat ze shutdown -h now gaan intypen in hun prism? Echt niet, er verandert niks.
Mogelijk moet Obama het veld ruimen, en dan krijgen we een republikein in het zadel. Van de regen in de drup.
Misselijkmakend, als je erover nadenkt.
Tuurlijk, ik geef 'm groot gelijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:13 schreef YazooW het volgende:
Edward Snowden gone from Hong Kong hotel, whereabouts unknown
http://www.latimes.com/ne(...)0610,0,6912122.story
We kunnen wel raden waar hij heen is... Misschien naar een veiliger plek, maar hij zei in het interview van The Guardian al dat hij een extraordinary rendition vreesde.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:13 schreef YazooW het volgende:
Ik denk niet dat het erg unknown is voor mensen die een satelliet boven Hong Kong hebben hangen en een mannetje voor het hotel hadden staan.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik geef 'm groot gelijk.
Dat 'ie misschien al gevangen is? Oei.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
We kunnen wel raden waar hij heen is... Misschien naar een veiliger plek, maar hij zei in het interview van The Guardian al dat hij een extraordinary rendition vreesde.
Of een hartstilstand krijgt als hij aan het badderen is.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:17 schreef YazooW het volgende:
Kans is wel aanwezig dat hij binnenkort "zelfmoord" pleegt.
Het is een mooiere term voor ontvoering naar Amerikaans grondgebied, jaquote:Op maandag 10 juni 2013 20:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat 'ie misschien al gevangen is? Oei.
Een onzichtbaarheids mantel!quote:Op maandag 10 juni 2013 20:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Of een hartstilstand krijgt als hij aan het badderen is.
Als je 5 jaar geleden had gezegd dat een dergelijk systeem zou bestaan zou je direct naar het BNW gekkenhoekje verwezen zijn.
Anno 2013 is het nieuwsTime are changing ...![]()
What's next...
quote:Animal invisibility cloak makes cat and fish vanish
Chinese scientists demonstrate new light-bending technology that could have applications in telecommunications
Ja. Net als die Britse expert op het gebied van massavernietigingswapens die tijdens de aanloop naar de oorlog ineens gewetensbezwaren kreeg. Ging buiten wandelen en werd teruggevonden met doorgesneden polsen. Verder nooit iets laten merken van zulke plannen of afscheidsbrieven e.d.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:17 schreef YazooW het volgende:
Kans is wel aanwezig dat hij binnenkort "zelfmoord" pleegt.
Die is er nu ook. Maar...quote:Op maandag 10 juni 2013 20:30 schreef LXIV het volgende:
Als dit onder Bush gebeurd was dan was er veel ophef geweest.
quote:Op maandag 10 juni 2013 11:31 schreef Sloggi het volgende:
Het trieste is echter dat het de meeste mensen simpelweg niets kan schelen.
Mensen geloven graag iets wat comfortabel voelt en past binnen de eigen belevingswereld.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:32 schreef LXIV het volgende:
mogelijk en verbrandde het. Want het was toch al 100% zeker zelfmoord, dus ieder verder onderzoek was eigenlijk verspilde tijd en moeite.En bijna iedereen geloofd dat.
Mij kan het eigenlijk ook niet zo veel schelen. Maar kom dan niet aan met allerlei sentimentele jankverhalen dat we in een democratie leven waar de mensenrechten en de privacy gegarandeerd zijn via briefgeheim en dergelijke. Zeg dan gewoon dat de staat zich het recht voorbehoud om zijn burgers tot in het oneindige te bespioneren, ook mensen die niet verdacht zijn en die burgers om te leggen als ze te ver buiten het boekje gaan. Dan klopt het tenminste.quote:
Neuh, dat dergelijke systemen bestaan was al wel vermoed door mensen in de IT, en ECHELON was in 2000 al bekendquote:Op maandag 10 juni 2013 20:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je 5 jaar geleden had gezegd dat een dergelijk systeem zou bestaan zou je direct naar het BNW gekkenhoekje verwezen zijn.
Wat voor land zou hij het beste naar toe kunnen gaan? Zat aan Birma of Noord-Korea te denken, notoire VS-haters. Aan de andere kant is de kans groot dat je in dat soort landen ook de binnenlandse veiligheidsdiensten achter je aan krijgt omdat je natuurlijk veel van de VS weet. Iemand een beter idee? Net als Assange naar Peru?quote:Op maandag 10 juni 2013 20:13 schreef YazooW het volgende:
quote:
quote:Let's jam up the NSA's scanners
Je bedoelt Ecuador (hij zit nog steeds in de ambassade in Engeland overigens).quote:Op maandag 10 juni 2013 20:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat voor land zou hij het beste naar toe kunnen gaan? Zat aan Birma of Noord-Korea te denken, notoire VS-haters. Aan de andere kant is de kans groot dat je in dat soort landen ook de binnenlandse veiligheidsdiensten achter je aan krijgt omdat je natuurlijk veel van de VS weet. Iemand een beter idee? Net als Assange naar Peru?
Ah, Ecuador idd ja.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bedoelt Ecuador (hij zit nog steeds in de ambassade in Engeland overigens).
The irrelevantsquote:Op maandag 10 juni 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
Het is jammer dat deze systemen niet gebruikt worden om criminelen op te sporen. Dat zou zeker effectief werken. Maar dat opsporen van criminelen interesseert de staat niet genoeg. Alleen als de eigen veiligheid in het geding is worden deze middelen ingezet.
Terwijl je heel snel en efficiënt fraude met sociale uitkeringen, diefstal, drugssmokkel et cetera zou kunnen ontmaskeren.
echt he? het is gewoon echelon 2.0quote:Op maandag 10 juni 2013 11:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat mensen het nieuws van en over Echelon wel onthouden hebben.
Het gaat mensen het voorstellingsvermogen te buiten, daarom geloven of onthouden ze het niet.quote:
net als dat engeland gegevens uitwisseld met amerikaquote:Op maandag 10 juni 2013 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat mensen het voorstellingsvermogen te buiten, daarom geloven of onthouden ze het niet.
Daarnaast is de overheid altijd goed in de hoofden van 90% van de mensen.
Op de Engelse wiki:quote:Op 5 juli 2000 besloot het Europees Parlement tot het opzetten van een tijdelijke commissie om onderzoek naar ECHELON te doen. De reden hiervoor was een rapport getiteld Interception capabilities 2000, waarin melding werd gemaakt van het gebruik van de door het ECHELON-netwerk vergaarde inlichtingen voor commerciële doeleinden van de bij het UKUSA aangesloten landen. Zo zou in 1994 het Franse bedrijf Thomson-CSF een contract in Brazilië ter waarde van 1,3 miljard dollar zijn misgelopen ten gunste van het Amerikaanse Raytheon als gevolg van onderschepte commerciële informatie die aan Raytheon zou zijn doorgespeeld. In datzelfde jaar zou Airbus een contract van 6 miljard dollar in Saoedi-Arabië zijn misgelopen ten gunste van de Amerikaanse bedrijven Boeing en McDonnell Douglas, doordat via ECHELON alle onderhandelingen tussen Airbus en Saoedi-Arabië waren afgeluisterd en de informatie werd doorgespeeld aan de beide Amerikaanse bedrijven.
Klopt deze info? Komt er weer zo'n tijdelijke EU commissie die gaat adviseren dat men cryptografie dient te gebruiken? Hoe denken de grote Europese bedrijven hierover? Vinden ze het niet erg omdat Europese overheden hun eveneens economische spionage informatie verschaffen om een concurrentievoordeel te bemachtigen? Net zoals dat China allerlei industriële ontwerpen bemachtigd via hacking?quote:Intelligence monitoring of citizens, and their communications, in the area covered by the AUSCANNZUKUS security agreement has caused concern. British journalist Duncan Campbell and New Zealand journalist Nicky Hager asserted in the 1990s that the United States was exploiting ECHELON traffic for industrial espionage, rather than military and diplomatic purposes.[10] Examples alleged by the journalists include the gear-less wind turbine technology designed by the German firm Enercon[5][11] and the speech technology developed by the Belgian firm Lernout & Hauspie.[12] An article in the US newspaper Baltimore Sun reported in 1995 that European aerospace company Airbus lost a $6 billion contract with Saudi Arabia in 1994 after the US National Security Agency reported that Airbus officials had been bribing Saudi officials to secure the contract.[13][14]
In 2001 the Temporary Committee on the ECHELON Interception System recommended to the European Parliament that citizens of member states routinely use cryptography in their communications to protect their privacy, because economic espionage with ECHELON has been conducted by the US intelligence agencies.[5]
Bamford provides an alternative view, highlighting that legislation prohibits the use of intercepted communications for commercial purposes, although he does not elaborate on how intercepted communications are used as part of an all-source intelligence process.
het is te lang geleden om de jaartallen zo op te dreunenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:08 schreef Matamalam het volgende:
Op de Nederlandse wiki een stuk over Echelon:
[..]
Op de Engelse wiki:
[..]
Klopt deze info? Komt er weer zo'n tijdelijke EU commissie die gaat adviseren dat men cryptografie dient te gebruiken? Hoe denken de grote Europese bedrijven hierover? Vinden ze het niet erg omdat Europese overheden hun eveneens economische spionage informatie verschaffen om een concurrentievoordeel te bemachtigen? Net zoals dat China allerlei industriële ontwerpen bemachtigd via hacking?
Ja die info klopt, NL politici vinden Internet en computers nog steeds eng en komen af en toe nog met het idee cryptografie te verbieden. Veel bedrijven willen er helemaal niet over nadenken en maken het een probleem van de systeembeheerder (waar het niet hoort)quote:Op maandag 10 juni 2013 21:08 schreef Matamalam het volgende:
Op de Nederlandse wiki een stuk over Echelon:
[..]
Op de Engelse wiki:
[..]
Klopt deze info? Komt er weer zo'n tijdelijke EU commissie die gaat adviseren dat men cryptografie dient te gebruiken? Hoe denken de grote Europese bedrijven hierover? Vinden ze het niet erg omdat Europese overheden hun eveneens economische spionage informatie verschaffen om een concurrentievoordeel te bemachtigen? Net zoals dat China allerlei industriële ontwerpen bemachtigd via hacking?
Ja, net als Weibo maar dan in Esperanto.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:20 schreef Matamalam het volgende:
Als het toch niet tegen te houden is, is het dan misschien een goed idee om als Europa ook een Europese variant van Google, Microsoft etc op te zetten. Zal de economie stimuleren en het betaalt zich terug via economische spionage.
Dat vereist nog wel wat andere maatregelen. Het economische ondernemersklimaat is nu ook niet bepaald vergelijkbaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:20 schreef Matamalam het volgende:
Als het toch niet tegen te houden is, is het dan misschien een goed idee om als Europa ook een Europese variant van Google, Microsoft etc op te zetten. Zal de economie stimuleren en het betaalt zich terug via economische spionage.
alles in de cloudquote:Op maandag 10 juni 2013 21:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Trouwens goed nieuws voor Microsoft die net Office 365 in de markt aan het zetten is
is er al ..quote:Op maandag 10 juni 2013 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een onzichtbaarheids mantel!
[..]
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat vereist nog wel wat andere maatregelen. Het economische ondernemersklimaat is nu ook niet bepaald vergelijkbaar.
Vooral de instelling vd mensen denk ik. De overheid daar is nog idioter qua regeltjes dan hier.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat vereist nog wel wat andere maatregelen. Het economische ondernemersklimaat is nu ook niet bepaald vergelijkbaar.
Hier zijn veel ondernemende (en capabele) mensen hoor, vergis je niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:41 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
[..]
Vooral de instelling vd mensen denk ik. De overheid daar is nog idioter qua regeltjes dan hier.
Ja, dan ben je veilig!quote:Op maandag 10 juni 2013 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Misschien word het eens tijd om in Korea of Korea bij een IAAS provider een VM af te nemen en een eigen proxy server in te richten zodat ik en mijn omgevng anoniem kan internetten via een SSL proxy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
In Nederland is het hebben van cryptografische programma's op je pc al genoeg reden om je te ''gijzelen'' voor onbepaalde tijd. Het voorstel om die programma's strafbaar te maken wordt al onderzocht door de 1e kamer.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja die info klopt, NL politici vinden Internet en computers nog steeds eng en komen af en toe nog met het idee cryptografie te verbieden. Veel bedrijven willen er helemaal niet over nadenken en maken het een probleem van de systeembeheerder (waar het niet hoort)
Echt schokkend dat jullie zo pro pedofiel zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
In Nederland is het hebben van cryptografische programma's op je pc al genoeg reden om je te ''gijzelen'' voor onbepaalde tijd. Het voorstel om die programma's strafbaar te maken wordt al onderzocht door de 1e kamer.
Uiteindelijk ben je in dergelijke landen ook niet meer dan een 'bargaining chip'.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat voor land zou hij het beste naar toe kunnen gaan? Zat aan Birma of Noord-Korea te denken, notoire VS-haters. Aan de andere kant is de kans groot dat je in dat soort landen ook de binnenlandse veiligheidsdiensten achter je aan krijgt omdat je natuurlijk veel van de VS weet. Iemand een beter idee? Net als Assange naar Peru?
quote:U.S. military law requires obedience only to lawful orders. Disobedience to unlawful orders is the obligation of every member of the U.S. armed forces, a principle established by the Nuremberg trials and reaffirmed in the aftermath of the My Lai Massacre. However, a U.S. soldier who disobeys an order after deeming it unlawful will almost certainly be court-martialed to determine whether the disobedience was proper. In addition, simple refusal to obey is not mutiny, which requires collaboration or conspiracy to disobedience.
quote:How Glenn Greenwald Began Communicating With NSA Whistleblower Edward Snowden
michael.calderone@huffingtonpost.com
Posted: 06/10/2013 4:23 pm EDT | Updated: 06/10/2013 4:41 pm EDT
NEW YORK -- Edward Snowden, the NSA whistleblower who revealed his identity Sunday, first approached The Guardian’s Glenn Greenwald in February and, by the journalist’s account, said he had information "that would be of great interest.”
But there was a problem. Snowden only wanted to communicate securely using PGP encryption, for which Greenwald didn’t have the proper software installed at the time. In an interview with The Huffington Post, Greenwald acknowledged that he's no expert in using such technology and said that Snowden even provided a step-by-step email and video to help secure their communication. At that point, however, Greenwald didn't know what his would-be source had (or didn't have) and continued to prioritize other stories instead.
Snowden next approached Laura Poitras, a filmmaker who is working on a trilogy about post-9/11 America and last year published a short documentary featuring NSA whistleblower William Binney on The New York Times' website. Both Poitras and Greenwald serve on the Freedom of the Press Foundation, an organization that supports independent journalism. Greenwald had written last year about the difficulties Poitras faced after she was put on a government watch list.
A few months ago, Poitras met Greenwald at a New York hotel and informed him that the source in question was working for an NSA contractor and had "documents showing serious government wrongdoing." Greenwald set up the encryption software and began speaking directly with Snowden in late March or early April, he said.
Questions about the length of time Greenwald communicated with Snowden have arisen since Barton Gellman suggested in The Washington Post on Sunday that the source approached Greenwald only in recent weeks -- and only after he had approached the Post with materials related to the NSA's top-secret PRISM program and the paper refused to guarantee their full publication.
Gellman revealed the existence of PRISM in the Post on Thursday evening, roughly 20 minutes before The Guardian published its own story on the vast Internet surveillance program. Gellman shared a byline with Poitras on the Post's story.
He did not mention Poitras in a Sunday night article on the sequence of events involving Snowden. In the first-person piece, Gellman wrote that the Post declined to make Snowden any guarantees regarding publishing leaked slides from a PowerPoint presentation about PRISM. "Shortly afterward he made contact with Glenn Greenwald of the British newspaper the Guardian," Gellman wrote.
On Monday morning, Greenwald tweeted that “Gellman's claims about Snowden's interactions with me -- when, how and why -- are all false,” but did not elaborate.
Greenwald told HuffPost that Snowden was communicating with him for months on what would become a series of stories. Since May 16, he had apparently also been speaking to Gellman for what would become the Post's PRISM story. Greenwald said they expected an article in The Washington Post would “invest official Washington in the leak," so they brought in Gellman, a two-time Pulitzer Prize winner, for that particular story. He said it was Poitras who introduced Snowden to Gellman.
Poitras has not responded to HuffPost’s requests for comment about her involvement with both The Guardian and The Washington Post. Gellman declined to comment on Poitras's role in the Post's story.
Greenwald said Snowden provided him the documents on PRISM, too, “because The Washington Post dragged its feet for so long," adding that it was “totally false” for Gellman to suggest that Snowden came to the Post first as a source.
Gellman did not immediately respond to requests for further comment.
In addition, Greenwald said Snowden “never once made any demands about how we publish and never once complained about what we published.” The Guardian, like the Post, did not publish dozens of the PowerPoint slides related to PRISM.
Greenwald is currently in Hong Kong, where he and Poitras recently interviewed Snowden for a story and a video The Guardian published on Sunday. He signaled that there will be more scoops to come based on the materials Snowden provided.
“We’re going to be working on this for a long time to come,” he said.
Bron: www.huffingtonpost.com
Lastig als je gaat solliciteren, of bepaalde zaken moet regelen bij de staat die enkel nog maar met een DigiD kunnen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:25 schreef Xaryna het volgende:
Het lijkt erop dat de mensen met het argument 'als je privacy wil, dan moet je maar van het internet af gaan', toch steeds meer gelijk krijgen...
Linux..the best!quote:Op maandag 10 juni 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
Ik lees nu net dat ook alle Windows-besturingssystemen een standaard achterdeurtje hebben voor de NSA. Dus al gebruik je geen facebook, gmail of iets dergelijks, als je maar een verbinding met het internet hebt dan kunnen ze gewoon op jouw systeem inloggen.
Ik vind dat wel ver gaan, dat een commercieel bedrijf jou software verkoopt en tegelijkertijd jouw computer openzet voor derden zonder dat te vermelden.
Het enige wat je daar nog tegen kan doen is Ubuntu of iets dergelijks installeren op je computer.
Geen idee wat je bedoeld. Maar wel raar dat jij pedofielie zo ineens gaat verdedigen ofzo in en een topic dat er dan ook echt niets mee te maken hebt.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Echt schokkend dat jullie zo pro pedofiel zijn.
Dat is tenminste wat ik altijd te horen krijg in andere topics.
quote:Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Snowden next approached Laura Poitras, a filmmaker who is working on a trilogy about post-9/11 America and last year published a short documentary featuring NSA whistleblower William Binney on The New York Times' website.
Tijd dat ik een baan bij de telegraag krijg. Toch bijzonder dat een hele hoop fokkers dit in het vorige topic al wisten en de veel beter geïnformeerde staatsomroep niet eens deze kritische vraag stelde.quote:AMSTERDAM -
Niet alleen Amerikaanse inlichtingendiensten monitoren internetters wereldwijd. Ook Nederlandse geheime diensten krijgen informatie uit het omstreden surveillanceprogramma ’Prism’.
Dat is tegenover De Telegraaf bevestigd door inlichtingenbronnen. Via Prism hebben de VS permanent toegang tot e-mail, chatberichten, video’s, foto’s, opgeslagen data, voice-chats, uitgewisselde bestanden, videoconferenties, login-tijden, telefoongegevens en profielen op sociale netwerken.
„Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten
Is die vermist ja? Niet meegekregen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:40 schreef Monnet het volgende:
Apart dat hij voor Hong Kong koos. Ik begreep dat er onder invloed van de CCP de laatste jaren steeds minder overblijft van 'één land, twee systemen'. En hij is nu dus spoorloos verdwenen... Ik vrees het ergste.
Hij heeft zelf uitgechecked iig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is die vermist ja? Niet meegekregen.
Dat is inderdaad een grof schandaal.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
Ik lees nu net dat ook alle Windows-besturingssystemen een standaard achterdeurtje hebben voor de NSA. Dus al gebruik je geen facebook, gmail of iets dergelijks, als je maar een verbinding met het internet hebt dan kunnen ze gewoon op jouw systeem inloggen.
Ik vind dat wel ver gaan, dat een commercieel bedrijf jou software verkoopt en tegelijkertijd jouw computer openzet voor derden zonder dat te vermelden.
Het enige wat je daar nog tegen kan doen is Ubuntu of iets dergelijks installeren op je computer.
En bij Macs?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een grof schandaal.
Je moest eens weten hoe makkelijk systemen system over te nemen zijn. Je zal er van schrikken als je het in IRL ziet.
Onlangs hebben we hier nog een aantal tests gedaan hoe makkelijk clients te comprisen zijn.
Je hoeft maar een paar Windows Updates te missen of een oude versie van Flash of Java te hebben. Als je één verkeerde website bezoekt ben je zonder dat je het ziet compromised en kan je pc zonder dat je het merkt overgenomen worden. Zelfs actuele virus en mallware scanners geven geen sjoeger, aan de gebruikerskant blijft het geheel verborgen.
Sinds die test draai ik ook geen Java of Flash meer, als ik het gebruik doe ik het in een VM
Alleen een film van Doris Day op YouTube rijmt niet zo lekkerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 03:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
"He, er is geen bal op de pc,
alleen Tong80-topics wel driehonderdtwee,
Luister goed, en doe maar mee!
Er zit een knop op die pc,
die helpt je zo uit de puree!"
Als leek begrijp ik daar dus helemaal niks van. Ik heb het wel eens bij een groot bedrijf meegemaakt met een IT afdeling. Die kunnen dan je PC overnemen, software installeren, etc. En zelf mag/kan je je eigen bureaublad niet eens aanpassen. Valt nog mee dat ze niet gingen bepalen wat er wel en niet op de fysieke bureau's mocht liggen. Maar ik dwaal af. Wat ik hiermee wilde zeggen is dat ik als computer-leek het niet weet, maar deels dus gezien heb zodat ik het 'kan geloven'. Ik denk dat dat dan ook het probleem is, dat mensen niet weten hoe makkelijk systemen over te nemen zijn, dus vandaar de ernst niet inzien van dit hele privacyschendingsverhaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:37 schreef Revolution-NL het volgende:
Je moest eens weten hoe makkelijk systemen system over te nemen zijn.
Het gaat nog leuk worden XP volgend jaar uit de support loopt en er geen security updates meer worden uitgebrachtquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als leek begrijp ik daar dus helemaal niks van. Ik heb het wel eens bij een groot bedrijf meegemaakt met een IT afdeling. Die kunnen dan je PC overnemen, software installeren, etc. En zelf mag/kan je je eigen bureaublad niet eens aanpassen. Valt nog mee dat ze niet gingen bepalen wat er wel en niet op de fysieke bureau's mocht liggen. Maar ik dwaal af. Wat ik hiermee wilde zeggen is dat ik als computer-leek het niet weet, maar deels dus gezien heb zodat ik het 'kan geloven'. Ik denk dat dat dan ook het probleem is, dat mensen niet weten hoe makkelijk systemen over te nemen zijn, dus vandaar de ernst niet inzien van dit hele privacyschendingsverhaal.
http://www.wired.com/threatlevel/2012/03/ff_nsadatacenter/quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
En met al die miljarden onderschepte telefoontjes zijn het aantal verijdelde aanslagen nihil.
En dan nog: de doorgewinterde crimineel versleutelt zijn data gewoon, en de NSA mag dan een flink serverpark hebben staan, 't blijft een enorm langdurige klus om zoeen bericht te openen.
Tenzij ze natuurlijk nieuwe algoritmes/methodes hebben gevonden om PGP snel te kraken. 't loont sneller om bij de betreffende personen in te breken en de computer te confisqueren en de secret key eraf te halen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor hardware ze hebben staan. Hoeveel bits moeten mijn keys tegenwoordig zijn?
quote:But despite its progress, the agency has not finished building at Oak Ridge, nor is it satisfied with breaking the petaflop barrier. Its next goal is to reach exaflop speed, one quintillion (1018) operations a second, and eventually zettaflop (1021) and yottaflop.
Er zijn veel slimmere methodes om crypto te kraken dan brute force, en afgezien daarvan, hoe wil je weten dat er geen back doors in je crypto software zit? En wat heb je aan cryptografie als er een achterdeur in je OS zit?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
En met al die miljarden onderschepte telefoontjes zijn het aantal verijdelde aanslagen nihil.
En dan nog: de doorgewinterde crimineel versleutelt zijn data gewoon, en de NSA mag dan een flink serverpark hebben staan, 't blijft een enorm langdurige klus om zoeen bericht te openen.
Tenzij ze natuurlijk nieuwe algoritmes/methodes hebben gevonden om PGP snel te kraken. 't loont sneller om bij de betreffende personen in te breken en de computer te confisqueren en de secret key eraf te halen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor hardware ze hebben staan. Hoeveel bits moeten mijn keys tegenwoordig zijn?
Ja. Maar de source code van GPG (de freeware variant van PGP) is ongetwijfeld grondig onderzocht door experts en goed bevonden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn veel slimmere methodes om crypto te kraken dan brute force, en afgezien daarvan, hoe wil je weten dat er geen back doors in je crypto software zit? En wat heb je aan cryptografie als er een achterdeur in je OS zit?
De 'onthulling' van Lubbers is een heel ander verhaal. Het zou misschien niet eens onterecht zijn als hij zou worden vervolgd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:26 schreef Matamalam het volgende:
Hoorde vandaag op de radio dat voormalig minister-president Lubbers wellicht wordt aangeklaagd voor het lekken van geheime informatie van het hoogste niveau. Volgens een hoogleraar kan hij jaren gevangenisstraf krijgen of een geldboete van 19500 eur, wel rare verhouding hoe het werd genoemd, alsof je jaren gevangenisstraf kan afkopen voor zo'n relatief laag bedrag. Het OM is er nog niet over uit wat het zal gaan doen.
Wel een aparte timing van Lubbers om zo in het nieuws te komen. Toeval bestaat niet?
Jawel, maar het betreffen geen illegale praktijken / schendingen van burgerrechten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:42 schreef Matamalam het volgende:
Ja wel een ander verhaal maar betreft ook "American related" overheidsinformatie 😉
Obama's Director of National Intelligence heeft glashard gelogen tegenover een Congressional Committee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:06 schreef Matamalam het volgende:
Volgens die conservatieve republikein is wat de NSA doet ook niet tegen de wet en dat degene die de wet overtreedt Snowden is en dat hij helemaal geen voorvechter is van welke grondwet dan ook.. 😋
in hoeverre staat de aivd onder controle van de overheid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Er stond in een artikel van nrc.nl een enigmatische alinea:
Ook Nederlandse bedrijven zouden welwillend meewerken. "Bij een verzoek krijgt men gewoon direct toegang tot de data, alles op een presenteerblaadje." Als een bedrijf niet meewerkt, wordt een agent 'geactiveerd' die toegang heeft tot de informatie van het bedrijf. "Binnen bedrijven en instellingen, overal zijn agenten te activeren, die wachten op een informatieverzoek."
Wordt hier nou gezegd dat de overheid privégegevens van burgers steelt bij bedrijven die daar niet aan mee willen werken?
Ah en natuurlijk krijgen de Republikeinen weer van alles de schuld. Dat veel van de felste tegenstanders van dit soort praktijken Republikeins zijn, dat veel Democraten het er mee eens zijn, en dat de president Democratisch is doet er natuurlijk niet toe. Het is allemaal de schuld van de Republikeinen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:06 schreef Matamalam het volgende:
Volgens die conservatieve republikein is wat de NSA doet ook niet tegen de wet en dat degene die de wet overtreedt Snowden is en dat hij helemaal geen voorvechter is van welke grondwet dan ook.. 😋
Mensen die nog steeds denken dat dat iets uitmaakt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:17 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ah en natuurlijk krijgen de Republikeinen weer van alles de schuld. Dat veel van de felste tegenstanders van dit soort praktijken Republikeins zijn, dat veel Democraten het er mee eens zijn, en dat de president Democratisch is doet er natuurlijk niet toe. Het is allemaal de schuld van de Republikeinen!
Je hebt de commissie stiekem. Maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:16 schreef poemojn het volgende:
[..]
in hoeverre staat de aivd onder controle van de overheid?
De commissie stiekem bestaat uit parlementariërs.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hebt de commissie stiekem. Maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
Die maken toch ook deel uit van de overheid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De commissie stiekem bestaat uit parlementariërs.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds denken dat dat iets uitmaakt.
Dat, en dat er blijkbaar infiltranten actief zijn in heel veel organisaties.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
Er stond in een artikel van nrc.nl een enigmatische alinea:
Ook Nederlandse bedrijven zouden welwillend meewerken. "Bij een verzoek krijgt men gewoon direct toegang tot de data, alles op een presenteerblaadje." Als een bedrijf niet meewerkt, wordt een agent 'geactiveerd' die toegang heeft tot de informatie van het bedrijf. "Binnen bedrijven en instellingen, overal zijn agenten te activeren, die wachten op een informatieverzoek."
Wordt hier nou gezegd dat de overheid privégegevens van burgers steelt bij bedrijven die daar niet aan mee willen werken?
Scherpquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die maken toch ook deel uit van de overheid?
Daar heeft Snowden zelf overigens ook over gesproken (bron):quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat, en dat er blijkbaar infiltranten actief zijn in heel veel organisaties.
Ah! Zware criminelen en terroristen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Real world fallout of PRISM: German girl turned away at US airport because her Facebook messages mentioned her intent to work as an au pair, violating her visa.
http://www.reddit.com/r/w(...)_german_girl_turned/
Duitse bron:
http://www.derwesten.de/w(...)rueck-id8041896.html
quote:NSA surveillance challenged in court as criticism grows over US data program | World news | guardian.co.uk
Civil liberties group accuses US government of running a program 'akin to snatching every American's address book'
The first constitutional challenge to the widespread surveillance of US citizens disclosed by the whistleblower Edward Snowden was laid down on Tuesday, as international pressure on the Obama administration over the scale of the dragnet intensified.
In a lawsuit filed in New York, the American Civil Liberties Union accused the US government of a process that was "akin to snatching every American's address book".
On Capitol Hill, a group of US senators introduced a bill aimed at forcing the US federal government to disclose the opinions of a secretive surveillance court that determines the scope of the eavesdropping on Americans' phone records and internet communications.
Separately, a leading member of the Senate intelligence committee came close to saying that James Clapper, the US director of national intelligence, misled him on the scope of government surveillance during a March hearing.
In Brussels, furious members of the European parliament threatened to unpick data-sharing agreements with the United States.
As the fallout from the revelations by Edward Snowden continued, the defense secretary, Chuck Hagel, said he ordered a wide-ranging review of the Defense Department's reliance on private contractors. Snowden, 29, had top-security clearance for his work at Booz Allen Hamilton, an NSA contractor. Booz Allen issued a statement on Tuesday saying that Snowden had been fired for "violations of the firm's code of ethics".
Snowden checked out of the hotel where he was staying in Hong Kong on Monday and moved to an undisclosed location. The director of Human Rights Watch, Peter Bouckaert, said Snowden should not consider himself protected in the Chinese province. "I certainly would not consider Hong Kong a safe place for him at the moment," said Bouckaert, who after the fall of Muammar Gaddafi found faxes in Tripoli indicating that the Hong Kong authorities had co-operated with the CIA in rendering an anti-Gaddafi Islamist to Libya.
A spokesman for Vladimir Putin said that if Snowden applied for asylum in Russia, the request would be considered.
Snowden left Hawaii for Hong Kong three weeks ago, telling his girlfriend, Lindsay Mills, that he was going away for a while but was deliberately vague about the reason for his disappearance. A blogpost, apparently written by Mills, a 28-year-old performance artist, said: "My world has opened and closed all at once. Leaving me lost at sea without a compass … at the moment all I can feel is alone."
The authenticity of the blog, which was seen by the Guardian before it was taken down on Tuesday, could not be verified. However, Snowden had previously told the Guardian his girlfriend was called Lindsay.
The constitutional implications of Snowden's revelations were addressed in the ACLU's law suit, filed in the Southern District of New York. It claimed the National Security Agency's acquisition of phone records of millions of Verizon users, obtained in April through an order by the secret Fisa court and revealed by the Guardian, violates the first and fourth amendments, which guarantee citizens' right to association, speech and to be free of unreasonable searches and seizures. As a Verizon subscriber, the ACLU claimed standing to sue.
The suit also claims that the surveillance goes beyond the authorisation provided by section 215 of the Patriot Act, a claim made for years by two leading Democratic members of the Senate intelligence committee, Ron Wyden of Oregon and Mark Udall of Colorado.
Wyden revealed on Tuesday that he had given Clapper, the director of national intelligence, a day's advance notice of a question about the extent of government surveillance at a congressional hearing earlier this year.
When asked directly by Wyden in March whether the NSA was collecting any kind of data on "millions" of Americans, Clapper replied "no" and "not wittingly" – a claim undermined by the Guardian's disclosures about NSA collection of millions of Americans' phone records. Wyden disclosed that he had given Clapper an opportunity in private to revise his answer, after the session. Clapper said earlier this week that he had answered the question in the "least untruthful" way possible.
In statement on Tuesday, Wyden said: "One of the most important responsibilities a senator has is oversight of the intelligence community. This job cannot be done responsibly if senators aren't getting straight answers to direct questions."
The office of Senator Jeff Merkley said he planned to introduce a bill on Tuesday that would compel the first public airing of the so-called Fisa court's understandings of section 215 of the Patriot Act, which the government has cited as the basis for collecting the phone records of millions of Americans; and section 702 of the 2008 Fisa Amendments Act, which the government has cited as the basis for NSA internet monitoring program known as Prism.
"I think that Americans deserve to know how our government is interpreting the Patriot Act and the Fisa Amendments Act," Jamal Raad, a spokesman for Merkley, told the Guardian on Tuesday.
The Obama administration has said all its surveillance efforts are subject to rigorous Fisa court review and members of congress are sufficiently briefed on them, even though most legislators did not receive such briefings.
US authorities faced challenges on other fronts: Google's chief legal counsel wrote to the Justice Department to request its ability to detail its co-operation with the government on surveillance orders, largely in the hope of assuring customers that it does not turn over user data wholesale to the NSA.
"Google's numbers would clearly show that our compliance with these requests falls far short of the claims being made," wrote Google's David Drummond. "Google has nothing to hide."
Similarly, a new coalition of privacy groups, internet companies and activists, called Stop Watching Us, unveiled itself Tuesday to demand "the US Congress reveal the full extent of the NSA's spying programs," which amount to "a stunning abuse of our basic rights." The coalition includes Mozilla, Reddit, John Cusack and the ACLU, among others.
The NSA affair continued to have international ramifications. German government spokesman Steffen Seibert told reporters on Monday that the chancellor, Angela Merkel, would question Obama about the NSA program when he visits Berlin on 18 June. The issue could tarnish a visit that both sides had hoped would reaffirm strong German American ties.
In a heated debate in the European parliament on Tuesday, lawmakers complained that for a decade they had yielded to US demands for access to European financial and travel data and said it was now time to re-examine the deals and to limit data access.
"We need to step back here and say clearly: mass surveillance is not what we want," said Jan Philipp Albrecht, a German Green lawmaker in charge of overhauling the European Union's outdated data protection laws.
Bron: www.guardian.co.uk
Nou nou, schokkend.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Real world fallout of PRISM: German girl turned away at US airport because her Facebook messages mentioned her intent to work as an au pair, violating her visa.
Duitse bron:
Best wel, aangezien iedereen constant maar roept, ah joh je hoeft niets te vrezen als je geen terrorist bentquote:
Waaruit blijkt dat het hier gaat om informatie verworven middels PRISM?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Best wel, aangezien iedereen constant maar roept, ah joh je hoeft niets te vrezen als je geen terrorist bent
quote:Over the past decade, the U.S. intelligence community has relied increasingly on the technical expertise of private firms such as Booz Allen, SAIC, the Boeing subsidiary Narus and Northrop Grumman. About 70 percent of the national intelligence budget is now spent on the private sector. Former NSA director Michael V. Hayden has described these firms as a quote "Digital Blackwater."
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 02:13 schreef deelnemer het volgende:
Private partijen rond de NSA zijn goocheme geldwolven (leaches on the side of the NSA).
Ook nieuws van 12 jaar geleden. Private Sectro is booming. Kijk maar naar Black Water (G4S, dat ook in Nederland zeer aanwezig is).quote:
Tsja, waarschijnlijk niet, maar dát weten we dus niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat houden ze geheim. Niet vanwege de staatsveiligheid, maar vanwege de pegels.quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:38 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, waarschijnlijk niet, maar dát weten we dus niet.
Er staat sinds vanmorgen een geblindeerd zwart busje in je straat. En zie je die straatveger? Die veegt al een uur hetzelfde stuk stoep.quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:46 schreef sig000 het volgende:
Ik heb al mijn vage Skype kennissen een bericht gestuurd wat haast wel onderschept moet worden.
Dat is wel een beetje probleem, die busjes staat het vol mee en de gozers van de plantsoenendienst vertrouw ik ook niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er staat sinds vanmorgen een geblindeerd zwart busje in je straat. En zie je die straatveger? Die veegt al een uur hetzelfde stuk stoep.
quote:Door de werkwijze van de Amerikaanse geheime dienst NSA aan de kaak te stellen, heeft klokkenluider Edward Snowden de erecodes geschonden van allen die hem ooit hebben geholpen, meent columnist David Brooks van The New York Times.
...
Verraden
Hij heeft zijn vrienden verraden. Iedereen die met hem heeft gewerkt, is nu verdacht. Jonge mensen op soortgelijke posities zullen geen verantwoordelijke taken meer krijgen, uit angst dat ze hetzelfde zullen doen als Snowden. Hij heeft zijn werkgevers verraden. Booz Allen en later de CIA hebben een gesjeesde student een baan gegeven met een vorstelijk salaris. Hij schendt de erecodes van allen die hem in staat hebben gesteld hogerop te komen.
Hij heeft de zaak van de open overheid verraden. Telkens als er iets wordt gelekt, zullen de machthebbers de kring van vertrouwen verder inkrimpen en het debat verder inperken. Hij heeft de privacy van ons allen verraden. Als de federale veiligheidsdiensten geen grote hoeveelheden data meer kunnen scannen, zullen ze terugvallen op oudere, meer inbreuk makende afluistermethoden. Hij heeft de Constitutie verraden. De VS zijn niet gesticht om een 29-jarige in zijn eentje te laten beslissen over wat openbaar moet worden gemaakt. Snowden heeft egocentrisch kortsluiting veroorzaakt in de democratische verantwoordingsstructuren en zijn eigen opvatting boven alles gesteld.
Dit is een column van een journalist van de New York Times, David Brooks. Het sterke vind ik dat de column gister (volgens mij vrij vroeg) verscheen en al uitgebreid bediscussieerd is in diverse online media. Nu ben ik niet objectief, maar de algehele opinie leek te zijn dat David Brooks hier goedkope psychologie bedrijft (ik citeer Max Pam die dat vanochtend twitterde).quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:31 schreef Joanne35 het volgende:
Dit soort artikelen zagen we ook helemaal niet aankomen he?![]()
Klokkenluider Edward Snowden is een immorele einzelgänger
[..]
Ze lopen wel vaker een dag achter.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wonderlijk dat de Volkskrant ervoor kiest een vertaling van de column te publiceren als nieuws, nu nog.
Nu zit ik niet vaak bovenop het nieuws, want ik houd niet zo van de waan van de dag. Maar het is werkelijk bedroevend hoe de Nederlandse media achterlopen. Als je geïnformeerd wilt zijn of interessante achtergronden wilt lezen, dan kun je beter op de site van The Guardian kijken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze lopen wel vaker een dag achter.
quote:The epic online battle against NSA spying has begun
Earlier today, 86 Internet companies and organizations sent a letter to Washington demanding the formation of a Congressional committee to investigate the NSA’s surveillance tactics and “reveal to the public the extent of this domestic spying.”
The coalition—including Mozilla, Reddit, Greenpeace, BoingBoing, and the American Civil Liberties Union—has also launched a petition at StopWatching.Us. The group is calling for reforms to both the Patriot Act and the Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) that “make clear that blanket surveillance of the Internet activity and phone records of any person residing in the U.S. is prohibited by law.”
On a press conference call Tuesday afternoon, Rainey Reitman, the activism director at the Electronic Frontier Foundation, called the past week’s revelations about NSA surveillance an opportunity to strike back against government spying and ask, “What kind of domestic spying are we willing to tolerate?”
Julian Sanchez, a research fellow at the Cato Institute, said there has been a pattern of increased surveillance over the past decade in which the U.S. government claims broad tactics like wiretapping are necessary to combat terrorism. But, he said repeatedly, these assertions haven’t panned out. “We need the kind of inquiry that reveals the claims of the security need were overstated.”
The group focused on the idea that the government’s broad surveillance program functions as a dragnet, not a safety net. “General Surveillance is rarely limited to one suspect,” said Amalia Deloney, the associate director of the Center for Media Justice. Often it tracks friends and family members that are two or three steps removed.
The coalition is seeking global support. “It is human rights, not just American rights, that are affected,” said Anne Jellema, the CEO of the World Wide Web Foundation. She pointed to the contradictory nature of a government that claims to promote democracy worldwide while conducting massive, unwarranted surveillance operations.
The group, only a day old, did not yet offer a clear picture of what actions it will take moving forward, though it did cite phone campaigns as one potential option.
The coalition sees its main purpose as awareness. They hope that a grassroots campaign will compel not only reform in Washington, but in Silicon Valley as well. Josh Levy of Free Press called the PRISM revelations a “wake up call” that highlighted civil rights issues the founders of established tech companies like Facebook and Google hadn’t foreseen a decade ago.
Commenting on a recent Pew poll in which the majority of Americans claimed they are willing to give up their privacy rights for domestic security, Sanchez said that many people do not understand the extent to which they are losing their freedoms. “You can’t make that decision in the abstract,” he said.
Bron: www.dailydot.com
De artikel doet een beroep op overwegingen die de bestuurselitie zelf heeft ondermijndquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dus als je hier harde kritiek hebt op Prism kom je de vs ook niet meer in?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Duitse bron:
Caution on Twitter urged as tourists barred from US:quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als je hier harde kritiek hebt op Prism kom je de vs ook niet meer in?
Zag gisteren ook al langskomen dat zijn vriendin een lapdancer isquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het spinnen is al weer begonnen. Charles Groenenhuis gisteren in Knevel en van den Brink ook al.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zag gisteren ook al langskomen dat zijn vriendin een lapdancer is
Wat zei hij dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het spinnen is al weer begonnen. Charles Groenenhuis gisteren in Knevel en van den Brink ook al.
1. Dat terrorisme bestrijding de huidige ontwikkeling in big data analyse rechtvaardigt.quote:
Dus voor terrorisme laten we alle vrijheid schieten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
1. Dat terrorisme bestrijding de huidige ontwikkeling in big data analyse rechtvaardigt.
Terwijl in een rechtsstaat de macht van de staat in balans moet blijven met de rechten van burgers. Maar deze kant van de medaille interesseert hem niet.
2. Dat Snowden uit de school is geklapt en dus moet worden bestraft. Punt.
Dat is het tegenwoordig een voortdurend gebruikt rechtspositivistische argument. Denk bijvoorbeeld ook aan de belastingontwijking: het is gewoon legaal is. Alsof je er dan niet meer over na hoeft te denken.
Groenhuizen is zo rechts geworden, sinds hij in de VS als correspondent is gaan werken. Ik vond hem een typisch voorbeeld van een debater met een agenda / een opiniemaker. Niet open voor een serieuze discussie. Waarom zitten dit soort mensen in het publieke debat.
Ik vind ook dat Snowden de burgers een dienst bewijst. Dat eindeloze schermen met terrorisme bestrijding is gevaarlijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus voor terrorisme laten we alle vrijheid schieten.
Ik vind die man een held.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Snowden de burgers een dienst bewijst. Dat eindeloze schermen met terrorisme bestrijding is gevaarlijk.
Ook mooi hoe hij de redenering "doe nooit waar je vijand op hoopt" omdraaide. Want terroristen hopen dat de NSA hun activiteiten staken of in ieder geval afnemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
1. Dat terrorisme bestrijding de huidige ontwikkeling in big data analyse rechtvaardigt.
Terwijl in een rechtsstaat de macht van de staat in balans moet blijven met de rechten van burgers. Maar deze kant van de medaille interesseert hem niet.
Dat is het tegenwoordig een voortdurend gebruikt rechtspositivistische argument. Denk bijvoorbeeld ook aan de belastingontwijking: het is gewoon legaal is. Alsof je er dan niet meer over na hoeft te denken.
Groenhuizen is zo rechts geworden, sinds hij in de VS als correspondent is gaan werken. Ik vond hem een typisch voorbeeld van een debater met een agenda / een opiniemaker. Niet open voor een serieuze discussie. Waarom zitten dit soort mensen in het publieke debat.
Oei, zei hij dat echt? Ik vind dit trouwens niet uitgesproken rechts, maar misschien heb ik een slecht gevoel voor wat rechts en links is. In Amerika zijn de Republikeinen bijvoorbeeld voor een kleine overheid en ligt wantrouwen jegens ongebreidelde overheidsmacht aan de basis van hun partij. En toch zie je ook bij de Republikeinen het verlangen tot reguleren en opleggen van een moraal (bijv. door het willen verbieden van abortus en het homohuwelijk). En als je aan veiligheid en oorlog denkt, denk je ook aan de Republikeinen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is niet rechts, het is gehoorzaam aan authoriteit, geloof in totalitarisme.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oei, zei hij dat echt? Ik vind dit trouwens niet uitgesproken rechts, maar misschien heb ik een slecht gevoel voor wat rechts en links is. In Amerika zijn de Republikeinen bijvoorbeeld voor een kleine overheid en ligt wantrouwen jegens ongebreidelde overheidsmacht aan de basis van hun partij. En toch zie je ook bij de Republikeinen het verlangen tot reguleren en opleggen van een moraal (bijv. door het willen verbieden van abortus en het homohuwelijk). En als je aan veiligheid en oorlog denkt, denk je ook aan de Republikeinen.
Daarom is dit volgens mij typisch een kwestie die in Amerika niet neerkomt op een onderscheid tussen Democraten en Republikeinen. In Nederland is dat wellicht meer het geval. De VVD zie ik het wel opnemen voor dit soort zaken, al zal niet iedereen binnen de fractie daar blij mee zijn.
Ik begrijp het zelf eerlijk gezegd ook nog niet helemaal. Google en Facebook blijven bijvoorbeeld ontkennen hieraan mee te werken en claimen dat hun systemen ook tegen overheden beveiligd zijn (in dat artikel werden hackers en overheden in dezelfde adem genoemd, wat me deed glimlachen). Hoe zit het nou? Dat gaat de komende tijd waarschijnlijk wel duidelijk worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Media schijnen niet te begrijpen dat het niet puur om persoonlijke data gaat, maar ook (vooral) om industrieele spionage
Alleen op het gebied van economische vrijheden, niet op persoonlijke vrijheden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Je vindt het wel minder in de linkse hoek, al heb ik de SP altijd weer een vrij totalitaire partij gevonden. Ik weet niet of je het conservatief kunt noemen. Veel conservatievelingen geloven dat een grote overheid het enige logische antwoord is op de ongelooflijke slechtheid van de mens, maar er is ook een conservatieve stroming die meer tegen het libertarisme aan schurkt.
Het beste voorbeeld is het schandaal rond Boeing/Airbus, en het aanbieden van nieuwe vliegtuigen voor Saudi. De NSA heeft boeing toen actief geholpen door data van Airbus te tappen en aan Boeing te geven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp het zelf eerlijk gezegd ook nog niet helemaal. Google en Facebook blijven bijvoorbeeld ontkennen hieraan mee te werken en claimen dat hun systemen ook tegen overheden beveiligd zijn (in dat artikel werden hackers en overheden in dezelfde adem genoemd, wat me deed glimlachen). Hoe zit het nou? Dat gaat de komende tijd waarschijnlijk wel duidelijk worden.
Het is ook een moeilijke discussie om te voeren omdat het spioneren op heel veel fronten fout is, maar niet iedereen alles even erg zal vinden.
Ik kan me nog een legendarisch fragment van Femke Halsema in Buitenhof herinneren die uitlegde dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. (Theo van Gogh was er ook aanwezig en feliciteerde haar aan het einde met de dood van Fortuyn. Spannende televisie was dat. Er stond iets op het spel.) Als zelfs Groen Links het al niet voor onze persoonlijke vrijheden opneemt, wie dan wel? Toegegeven, Groen Links is daar wel altijd het felst in geweest.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen op het gebied van economische vrijheden, niet op persoonlijke vrijheden.
Is dat ook op feiten gebaseerd of ga je af op wat mensen allemaal in de media roepen over de SP?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Je vindt het wel minder in de linkse hoek, al heb ik de SP altijd weer een vrij totalitaire partij gevonden.
(Bron: SP standpunt over privacy)quote:Het recht op privacy is een belangrijk grondrecht. Het is niet mogelijk om te stellen dat 'veiligheid belangrijker is dan privacy', zoals sommige politici doen, dat is een valse tegenstelling. Veiligheid en privacy gaan juist hand in hand. Het opheffen of drastisch inperken van de privacy levert geen veilige samenleving op.
Ik denk dat een land waar groen links totaal aan de macht is vreselijk eng zou zijn, want alleen wat politiek correct is mag dan worden besproken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me nog een legendarisch fragment van Femke Halsema in Buitenhof herinneren die uitlegde dat er grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting. (Theo van Gogh was er ook aanwezig en feliciteerde haar aan het einde met de dood op Fortuyn. Spannende televisie was dat. Er stond iets op het spel.) Als zelfs Groen Links het al niet voor onze persoonlijke vrijheden opneemt, wie dan wel? Toegegeven, Groen Links is daar wel altijd het felst in geweest.
Links en rechts zijn vage termen natuurlijk. In Nederland begint rechts meer te lijken op Amerikaans rechts, sinds de VVD conservatiever geworden is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oei, zei hij dat echt? Ik vind dit trouwens niet uitgesproken rechts, maar misschien heb ik een slecht gevoel voor wat rechts en links is. In Amerika zijn de Republikeinen bijvoorbeeld voor een kleine overheid en ligt wantrouwen jegens ongebreidelde overheidsmacht aan de basis van hun partij. En toch zie je ook bij de Republikeinen het verlangen tot reguleren en opleggen van een moraal (bijv. door het willen verbieden van abortus en het homohuwelijk). En als je aan veiligheid en oorlog denkt, denk je ook aan de Republikeinen.
Daarom is dit volgens mij typisch een kwestie die in Amerika niet neerkomt op een onderscheid tussen Democraten en Republikeinen. In Nederland is dat wellicht meer het geval. De VVD zie ik het wel opnemen voor dit soort zaken, al zal niet iedereen binnen de fractie daar blij mee zijn.
RTL en serieus in één zin?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
RTL4 heeft wat mij betreft wel afgedaan als serieuze nieuwsbron.
Waarom horen we dan geen enkele multinational klagen, laat staan ook echt actie-nemen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Media schijnen niet te begrijpen dat het niet puur om persoonlijke data gaat, maar ook (vooral) om industrieele spionage
Bedrijven hangen liever niet vuile was buiten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waarom horen we dan geen enkele multinational klagen, laat staan ook echt actie-nemen?
Ik denk dat er ook daar veel boter op veel hoofden zit.
Is Airbus destijds gecompenseerd of afgekocht eigenlijk? Of weten we dat officieel niet?
De beste definitie van het links en rechts onderscheid is volgens mij:quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Links en rechts zijn vage termen natuurlijk.
Telecommunicatie en inlichtingendiensten liggen al sinds de tweede wereldoorlog bij elkaar in bed (Neal Stephenson)quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef Cynix ® het volgende:
Ik gok dat alle 'grote bedrijven' in het complot zitten.
Onzin, Links staat net zo goed voor de gevestigde orde als zij aan de macht zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De beste definitie van het links en rechts onderscheid is volgens mij:
rechts = de belangen van de gevestigde orde, de machtigen en hun privileges
links = de belangen van de rest, de gewone man en de underdogs.
Zo bezien is links nooit lang aan de macht zonder zijn eigen principes te verloochenen: macht corrumpeert.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, Links staat net zo goed voor de gevestigde orde als zij aan de macht zijn.
George Orwell - Animal Farmquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:12 schreef deelnemer het volgende:
Zo bezien is links nooit lang aan de macht zonder zijn eigen principes te verloochenen: macht corrumpeert.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat gister nog even naar Nieuwsuur te kijken, maar ik kan het niet verdragen hoe de Nederlandse media hier verslag van doen. Het is zo mat; ik mis de felheid. Op RTL 4 werd er haast een grote grap van gemaakt (is het jullie wel eens opgevallen dat EditieNL nog maar moeilijk te onderscheiden valt van het nieuws?). RTL4 heeft wat mij betreft wel afgedaan als serieuze nieuwsbron.
En om spionage ter bescherming van de industriele belangen. In het tegengaan van terrorisme hebben de CIA en NSA immers slechts interesse wanneer dat gepaard gaat met meer macht over de hele bevolking.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan overschat je de invloed dergelijke OWS-ers en demonstranten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deze middelen gaan ingezet worden en zijn hoogstwaarschijnlijk al ingezet tegen OWS-ers, anti Monsantodemonstranten en dergelijke.
De burgerrechten beweging in de jaren 60 en 70quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan overschat je de invloed dergelijke OWS-ers en demonstranten.
Dat zou dan getuigen van een heel beperkt historisch besef. Gelukkig klopt er niets van je bewering.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat iedereen die ouder is dan 25 beseft dat het nooit anders is geweest in de wereld.
Het is een schandaal om twee redenen. Allereerst is het helemaal niet duidelijk of de AIVD en de Amerikaanse inlichtingsdiensten zich houden aan de regels. Het heeft er vooralsnog alle schijn van dat ze dat niet doen, maar dat wordt nu uitgezocht (mogen we hopen).quote:Zolang de AIVD zich houdt aan de regels is het een schandaal van niets.
Ten eerste: spionage bestaat al zo lang er beschavingen bestaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou dan getuigen van een heel beperkt historisch besef. Gelukkig klopt er niets van je bewering.
[..]
Het is een schandaal om twee redenen. Allereerst is het helemaal niet duidelijk of de AIVD en de Amerikaanse inlichtingsdiensten zich houden aan de regels. Het heeft er vooralsnog alle schijn van dat ze dat niet doen, maar dat wordt nu uitgezocht (mogen we hopen).
Ten tweede is het belangrijk om geen enkele ingevoerde wet voor vanzelfsprekend te nemen: burgers en politici hebben niet alleen het recht om zich te bedenken, maar hebben de morele verplichting om bereid te zijn genomen beslissingen te herzien als de omstandigheden daartoe nopen. Er zijn mensen die vinden dat het te laat is voor morele verontwaardiging. Beter laat dan nooit, wat mij betreft. Als nu de impact duidelijk wordt van bijvoorbeeld de Patriot Act en die impact onwenselijk wordt bevonden door burgers en politici, dan is het zaak die wet aan te passen of zelfs terug te draaien.
(Al heb ik gelezen dat volgens een van de schrijvers van de wet de huidige methodes niet verantwoord kunnen worden in het kader van de Patriot Act, maar ook daar zal wel een uitgebreide discussie over volgen. Omdat er zoveel geheim is tot nog toe, bijvoorbeeld hoe de Amerikaanse overheid de wet interpreteert, valt daar weinig over te zeggen.)
Precies. De industrie bespioneerd activisten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En om spionage ter bescherming van de industriele belangen. In het tegengaan van terrorisme hebben de CIA en NSA immers slechts interesse wanneer dat gepaard gaat met meer macht over de hele bevolking.
Deze middelen gaan ingezet worden en zijn hoogstwaarschijnlijk al ingezet tegen OWS-ers, anti Monsantodemonstranten en dergelijke.
quote:Revealed: how the FBI coordinated the crackdown on Occupy | Naomi Wolf | Comment is free | guardian.co.uk
New documents prove what was once dismissed as paranoid fantasy: totally integrated corporate-state repression of dissent
It was more sophisticated than we had imagined: new documents show that the violent crackdown on Occupy last fall – so mystifying at the time – was not just coordinated at the level of the FBI, the Department of Homeland Security, and local police. The crackdown, which involved, as you may recall, violent arrests, group disruption, canister missiles to the skulls of protesters, people held in handcuffs so tight they were injured, people held in bondage till they were forced to wet or soil themselves –was coordinated with the big banks themselves.
The Partnership for Civil Justice Fund, in a groundbreaking scoop that should once more shame major US media outlets (why are nonprofits now some of the only entities in America left breaking major civil liberties news?), filed this request. The document – reproduced here in an easily searchable format – shows a terrifying network of coordinated DHS, FBI, police, regional fusion center, and private-sector activity so completely merged into one another that the monstrous whole is, in fact, one entity: in some cases, bearing a single name, the Domestic Security Alliance Council. And it reveals this merged entity to have one centrally planned, locally executed mission. The documents, in short, show the cops and DHS working for and with banks to target, arrest, and politically disable peaceful American citizens.
The documents, released after long delay in the week between Christmas and New Year, show a nationwide meta-plot unfolding in city after city in an Orwellian world: six American universities are sites where campus police funneled information about students involved with OWS to the FBI, with the administrations' knowledge (p51); banks sat down with FBI officials to pool information about OWS protesters harvested by private security; plans to crush Occupy events, planned for a month down the road, were made by the FBI – and offered to the representatives of the same organizations that the protests would target; and even threats of the assassination of OWS leaders by sniper fire – by whom? Where? – now remain redacted and undisclosed to those American citizens in danger, contrary to standard FBI practice to inform the person concerned when there is a threat against a political leader (p61).
As Mara Verheyden-Hilliard, executive director of the PCJF, put it, the documents show that from the start, the FBI – though it acknowledges Occupy movement as being, in fact, a peaceful organization – nonetheless designated OWS repeatedly as a "terrorist threat":
"FBI documents just obtained by the Partnership for Civil Justice Fund (PCJF) … reveal that from its inception, the FBI treated the Occupy movement as a potential criminal and terrorist threat … The PCJF has obtained heavily redacted documents showing that FBI offices and agents around the country were in high gear conducting surveillance against the movement even as early as August 2011, a month prior to the establishment of the OWS encampment in Zuccotti Park and other Occupy actions around the country."
Verheyden-Hilliard points out the close partnering of banks, the New York Stock Exchange and at least one local Federal Reserve with the FBI and DHS, and calls it "police-statism":
"This production [of documents], which we believe is just the tip of the iceberg, is a window into the nationwide scope of the FBI's surveillance, monitoring, and reporting on peaceful protestors organizing with the Occupy movement … These documents also show these federal agencies functioning as a de facto intelligence arm of Wall Street and Corporate America."
The documents show stunning range: in Denver, Colorado, that branch of the FBI and a "Bank Fraud Working Group" met in November 2011 – during the Occupy protests – to surveil the group. The Federal Reserve of Richmond, Virginia had its own private security surveilling Occupy Tampa and Tampa Veterans for Peace and passing privately-collected information on activists back to the Richmond FBI, which, in turn, categorized OWS activities under its "domestic terrorism" unit. The Anchorage, Alaska "terrorism task force" was watching Occupy Anchorage. The Jackson, Mississippi "joint terrorism task force" was issuing a "counterterrorism preparedness alert" about the ill-organized grandmas and college sophomores in Occupy there. Also in Jackson, Mississippi, the FBI and the "Bank Security Group" – multiple private banks – met to discuss the reaction to "National Bad Bank Sit-in Day" (the response was violent, as you may recall). The Virginia FBI sent that state's Occupy members' details to the Virginia terrorism fusion center. The Memphis FBI tracked OWS under its "joint terrorism task force" aegis, too. And so on, for over 100 pages.
Jason Leopold, at Truthout.org, who has sought similar documents for more than a year, reported that the FBI falsely asserted in response to his own FOIA requests that no documents related to its infiltration of Occupy Wall Street existed at all. But the release may be strategic: if you are an Occupy activist and see how your information is being sent to terrorism task forces and fusion centers, not to mention the "longterm plans" of some redacted group to shoot you, this document is quite the deterrent.
There is a new twist: the merger of the private sector, DHS and the FBI means that any of us can become WikiLeaks, a point that Julian Assange was trying to make in explaining the argument behind his recent book. The fusion of the tracking of money and the suppression of dissent means that a huge area of vulnerability in civil society – people's income streams and financial records – is now firmly in the hands of the banks, which are, in turn, now in the business of tracking your dissent.
Remember that only 10% of the money donated to WikiLeaks can be processed – because of financial sector and DHS-sponsored targeting of PayPal data. With this merger, that crushing of one's personal or business financial freedom can happen to any of us. How messy, criminalizing and prosecuting dissent. How simple, by contrast, just to label an entity a "terrorist organization" and choke off, disrupt or indict its sources of financing.
Why the huge push for counterterrorism "fusion centers", the DHS militarizing of police departments, and so on? It was never really about "the terrorists". It was not even about civil unrest. It was always about this moment, when vast crimes might be uncovered by citizens – it was always, that is to say, meant to be about you.
Bron: www.guardian.co.uk
Misschien onderschat jij de mate van staatsmacht en het oneigenlijk gebruik daarvan waarmee OWS in de kiem is gesmoord.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan overschat je de invloed dergelijke OWS-ers en demonstranten.
Als er geen verontwaardiging meer is, zijn we allemaal reddeloos verloren!quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Ten eerste: spionage bestaat al zo lang er beschavingen bestaan.
Ten tweede: ik ben het volledig met je eens. Ik deel alleen niet je verontwaardiging.
Niet inzien dat dit een stuk verder gaat dan btje bespioneren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Als er geen verontwaardiging meer is, zijn we allemaal reddeloos verloren!
Het is vooral opvallend dat als dit soort controlesystemen zouden worden ingezet om bijv. rijden onder invloed tegen te gaan (iets wat vele malen meer slachtoffer eist dan terrorisme) de wereld ineens te klein is. Dat roept toch wel de vraag op wat er zo ongelooflijk veel erger is aan doodgaan als gevolg van een terroristische aanslag dan als gevolg van iets anders.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:06 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Niet inzien dat dit een stuk verder gaat dan btje bespioneren.
En dat vertrouwen in de aivd/overheid etc. Waar de fuck komt dat vandaan.
Is allang duidelijk. De NSA heeft geen toegang tot die diensten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp het zelf eerlijk gezegd ook nog niet helemaal. Google en Facebook blijven bijvoorbeeld ontkennen hieraan mee te werken en claimen dat hun systemen ook tegen overheden beveiligd zijn (in dat artikel werden hackers en overheden in dezelfde adem genoemd, wat me deed glimlachen). Hoe zit het nou? Dat gaat de komende tijd waarschijnlijk wel duidelijk worden.
Ik vond het nog lang duren voordat men de Edward Snowden om de aandacht af te leiden van de misstanden in het "vrije westen" ten aanzien van dit soort facistische praktijken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:31 schreef Joanne35 het volgende:
vrienden verraden. Iedereen die met hem heeft gewerkt, is nu verdacht. Jonge mensen op soortgelijke posities zullen geen verantwoordelijke taken meer krijgen, uit angst dat ze hetzelfde zullen doen als Snowden. Hij heeft zijn werkgevers verraden. Booz Allen en later de CIA hebben een gesjeesde student een baan gegeven met een vorstelijk salaris. Hij schendt de erecodes van allen die hem in staat hebben gesteld hogerop te komen.Hij heeft de zaak van de open overheid verraden. Telkens als er iets wordt gelekt, zullen de machthebbers de kring van vertrouwen verder inkrimpen en het debat verder inperken. Hij heeft de privacy van ons allen verraden. Als de federale veiligheidsdiensten geen grote hoeveelheden data meer kunnen scannen, zullen ze terugvallen op oudere, meer inbreuk makende afluistermethoden.
quote:Edward Snowden zit nog in Hong Kong
Klokkenluider Edward Snowden is nog steeds in Hong Kong en heeft daar een interview gegeven aan de South China Morning Post. De krant belooft nieuwe onthullingen van de voormalige defensiemedewerker, maar heeft het interview nog niet vrijgegeven.
In de South China Morning Post zegt Snowden: "ik ben verrader noch held. Ik ben Amerikaan." De krant belooft dat Snowden in het interview meer gaat onthullen over de afluisterpraktijken van de Amerikaanse geheime dienst. Ook zal hij vertellen over zijn toekomstplannen, de acties van de Verenigde Staten sinds zijn onthullingen en de zorgen die hij heeft om zijn familie.
En, heb je je abo opgezegd?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:32 schreef Revolution-NL het volgende:
.
Het is ongehoord dat de Volkskrant hier vrolijk aan mee doet
Dat zou ik ook zeggen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is allang duidelijk. De NSA heeft geen toegang tot die diensten.
Jammer dat bv de Volkskrant meer interesse heeft in de vriendin van Snowden dan eens een goed team er op te zetten wie er nu allemaal in de gaten worden gehouden door Nederlandse inlichtingendiensten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. De industrie bespioneerd activisten.
[..]
Inderdaad. Wat is hoernalistieke grondslag van het meehuilen met de presstitute? Of is het gewoon een makkelijk gratis stukje en is het de slet die zich solidair met de hoer verklaart?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is ongehoord dat de Volkskrant hier vrolijk aan mee doet
Er staat mij iets bij van een VPRO-programma van 10 jaar geleden of zo. Het zou zelfs best wel eens kunnen zijn dat die over Echelon ging. Afijn, die twee programmamakers gingen heel stoer 'live opgenomen' onderzoeksjournalistiek doen, in die zin dat je het onderzoek in gang zag. Dus zij tikken, bellen en op pad enzo, uiteindellijk besloten ze naar een bewaakte locatie te vertrekken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jammer dat bv de Volkskrant meer interesse heeft in de vriendin van Snowden dan eens een goed team er op te zetten wie er nu allemaal in de gaten worden gehouden door Nederlandse inlichtingendiensten.
Ik vermoed behalve drugscriminelen oa mensen die eens een bordje willen ophouden tegen het koningshuis.
Tja, als je rond gaat bellen gaat er bij sommige mensen een belletje rinkelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat is hoernalistieke grondslag van het meehuilen met de presstitute? Of is het gewoon een makkelijk gratis stukje en is het de slet die zich solidair met de hoer verklaart?
[..]
Er staat mij iets bij van een VPRO-programma van 10 jaar geleden of zo. Het zou zelfs best wel eens kunnen zijn dat die over Echelon ging. Afijn, die twee programmamakers gingen heel stoer 'live opgenomen' onderzoeksjournalistiek doen, in die zin dat je het onderzoek in gang zag. Dus zij tikken, bellen en op pad enzo, uiteindellijk besloten ze naar een bewaakte locatie te vertrekken.
Komen ze daar voor het hek, blijkt die man in uniform te weten wie ze zijn.... Rara, hoe kon dat?
Lopende zaken was dat, in zoutkampquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat is hoernalistieke grondslag van het meehuilen met de presstitute? Of is het gewoon een makkelijk gratis stukje en is het de slet die zich solidair met de hoer verklaart?
[..]
Er staat mij iets bij van een VPRO-programma van 10 jaar geleden of zo. Het zou zelfs best wel eens kunnen zijn dat die over Echelon ging. Afijn, die twee programmamakers gingen heel stoer 'live opgenomen' onderzoeksjournalistiek doen, in die zin dat je het onderzoek in gang zag. Dus zij tikken, bellen en op pad enzo, uiteindellijk besloten ze naar een bewaakte locatie te vertrekken.
Komen ze daar voor het hek, blijkt die man in uniform te weten wie ze zijn.... Rara, hoe kon dat?
En dan te bedenken dat de New York Times ooit de Pentagon papers publiceerde. Ze zijn zeker pissig dat The Guardian ze dit keer te snel af wasquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
Then again, de New York Times vindt het klaarblijkelijk ook een prima columnist.
Snowden heeft iets interessants gezegd over de New York Times (bron, en hier staat nog meer):quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:52 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de New York Times ooit de Pentagon papers publiceerde. Ze zijn zeker pissig dat The Guardian ze dit keer te snel af was
Ze zijn er maar druk mee in de EU..quote:Wat is Echelon?
Echelon is de codenaam voor het stelselmatig aftappen van al het Europese telefoon-, fax- en e-mailverkeer door de Verenigde Staten. Via een netwerk van satellieten luistert de (tot voor kort geheime) Amerikaanse National Security Agency (NSA) Europa af.
Onderzoeksrapporten van het Europees parlement (Zie documenten) tonen aan dat dit oorspronkelijke militaire spionagenetwerk - tegen bijvoorbeeld terrorisme - ook wordt ingezet voor economische doeleinden. Het parlement waarschuwt voor onopgemerkt misbruik van moderne informatie- en communicatietechnologieën. Deze ontwikkelen zich zo snel dat de politiek er absoluut geen zicht op heeft, aldus het parlement in het rapport An Appraisal of Technologies of Political Control.
Toen dit rapport in februari 1998 uitlekte, zorgde het voor veel ophef in de Europese politiek en media. Het Europees parlement sprak zijn afkeuring uit over de Amerikaanse afluisterpraktijken en wil opheldering over de National Security Agency.
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/uitleg.html
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.quote:De Verenigde Staten breken al sinds 2009 in op computers in Hong Kong en China. De Amerikaanse veiligheidsdienst NSA zou het met name hebben gemunt op Chinese universiteiten, publieke figuren, bedrijven en studenten.
Dat stelt klokkenluider Edward Snowden in een interview met de South China Morning Post.
Neuh, die zijn bezig met niet navulbare flesjes olijfolie in restaurantsquote:
Mwah hij kan er ook voordeel uit halen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:
VS hackt al jaren computers in Hong Kong en China
[..]
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.
Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, die zijn bezig met niet navulbare flesjes olijfolie in restaurants
De WashingtonPost variant is hier te vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.
Begint een mooie backfire te worden dit. De gesprekken begonnen vanuit de VS met de beschuldiging dat China zou hacken maar beginnen nu langzaam 180 graden te draaien. Hopelijk gaat China hier even goed op in.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
quote:A bill, to be introduced in the Senate on Tuesday, would force the US government to disclose the opinions of a secretive surveillance court that determines the scope of the eavesdropping on Americans' phone records and internet communications.
bron
Het is te hopen dat hier iets uitkomt.quote:
Wellicht mis je de hele clou. Dit alles komt op mij over alsof je als burger nu standaard verdacht bent. Plus er valt altijd wel rotzooi uit je verleden te halen. Vooral Amsterdammers zijn de heiligsten nietquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is een verschil in duidelijk waarneembare zaken en dat conspiracygelul van Lambiekje natuurlijk.
Het is overduidelijk dat het inmiddels best mogelijk zou zijn voor een kundige overheid om heel veel mensen zonder al te veel moeite in de gaten te houden, echter:
Ze konder Haren niet voorspellen ahdv facebook, elke peuter kon dat aan zien komen.
De overheidsites liggen de hele nacht alweer plat door een Ddos.
Eerst maken ze het kinderlijk eenvoudig om toeslagen aan te vragen via internet en vervolgens zijn ze uiterst verbaard dat 100 roemenen daar misbruik van maken.
Dus op dit moment ligt de ICTkennis van de overheid niet veel boven dat van de gemiddelde bejaarde, waarom zou ik me op dit moment in godsnaamdruk over maken? Ze kunnen de simpelste dingen niet, maar ons allemaal op microniveau in te gaten houden zouden ze wel kunnen?.
Toen kreeg hij de JFK assasination tape te zien. De "what really went down" versie. In een donkere kelder met 10 CIA agenten om zich heenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij dit toen echt meende.
Maar ja, dan ben je president en dan spelen er opeens heel andere belangen.
Ihre Papieren bitte!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:30 schreef boekenplank het volgende:
Mompelt iets over Stasi en dergelijke praktijken.
Maar dit is Nederland. Hier doen wij 't liefst de deur achter ons dicht. Spelen onze Star-craft II, eten onze biefstuk. En willen verder geen problemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De burgerrechten beweging in de jaren 60 en 70
De val van de muur in Oost-Duitsland (en de rest van Oost-Europa)
De Arabische lente
De Turkse protesten nu
OWS heeft grote potentie als de bevolking genoeg heeft van de machtselite.
Welkom in BNW.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:08 schreef gebrokenglas het volgende:
't valt me vies tegen van de Amerikanen.
Maar ach, dit zijn toch maar onbetrouwbare bronnen, we willen natuurlijk wel bewijzen zien he.quote:The NSA key is contained inside all versions of Windows from Windows 95 OSR2 onwards.
http://www.globalresearch(...)ows-software-by-1999
quote:In het 9/11 Commission Report komt de NSA niet voor
http://www.boublog.nl/18/(...)-fabriek-van-de-nsa/
Ja. Bij de grote bedrijven rechtstreeks alles ophalen (en dus geen last van encrypted mailsessies), en voor de rest gewoon de knooppunten tappen. Hebben ze alle data van iedereen. En bewaren dus, tot in de eeuwigheid.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:50 schreef Pakspul het volgende:
Het is nu maar wachten tot dat ze internet knooppunten gaan afluisteren, want dan kunnen ze nog vele malen meer informatie ophalen dan bij een paar grote bedrijven. Ja, het is bij die bedrijven al allemaal voor je bij elkaar gebracht, maar ik twijfel niet aan de data mining skills van de NSA.
quote:Rep. Peter King: "Legal Action" Should Be Taken Against Glenn Greenwald | RealClearPolitics
The Latest Politics, News & Election Videos
"[Glenn] Greenwald, not only did he disclose this information, he has said he has names of CIA agents and assets around the world and they're threatening to disclose that. The last time that was done, we saw a CIA station chief murdered in Greece," Rep. Peter King (R-NY) said on FOX News this afternoon.
"No right is absolute," King declared.
"Even the press has certain restrictions," King said. "I think it should be very targeted, very selective and certainly a very rare exception. But in this case, when you have someone who disclosed secrets like this and threatens to release more then to me, yes, there has to be legal action should [sic] be taken against him."
Bron: www.realclearpolitics.com
quote:
quote:Alexander runs the nation’s cyberwar efforts, an empire he has built over the past eight years by insisting that the US’s inherent vulnerability to digital attacks requires him to amass more and more authority over the data zipping around the globe. In his telling, the threat is so mind-bogglingly huge that the nation has little option but to eventually put the entire civilian Internet under his protection, requiring tweets and emails to pass through his filters, and putting the kill switch under the government’s forefinger. “What we see is an increasing level of activity on the networks,” he said at a recent security conference in Canada. “I am concerned that this is going to break a threshold where the private sector can no longer handle it and the government is going to have to step in.”
En over twee weken hebben ze het over de maximale hoeveelheid gaatjes in zoutvaatjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.
Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leugens + kill the messenger:
[..]
Tja, hier heeft de NSA wetten overtredenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.
Of nu de Amerikanen of de Chinezen je technologie gappen, dat is door de kat of door de hond gebeten wordenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:26 schreef DeParo het volgende:
Liever de Amerikanen dan dat de Chinezen ons bespioneren.
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of nu de Amerikanen of de Chinezen je technologie gappen, dat is door de kat of door de hond gebeten worden
Jij vind het prima als de NSA er voor zorgt dat Boeing zijn producten aan een land verkoopt door Airbus interne info te gappen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vind het prima als de NSA er voor zorgt dat Boeing zijn producten aan een land verkoopt door Airbus interne info te gappen?
Ik heb liever dat ze beiden worden gehinderd hierbij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.
Wat betreft de economische maatregelen, zeker, maar volgens mij werken ze wat betreft terrorisme waar nodig samen met Europese veiligheidsdiensten dus denk dat het daar in principe wel goed zit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze beiden worden gehinderd hierbij.
Aangezien de Amerikaanse inlichtingendiensten onschuldige europeanen hebben ontvoert en het land uitsmokkelden om ze te sodomiseren en martelen heb ik daar wat minder vertrouwen in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat betreft de economische maatregelen, zeker, maar volgens mij werken ze wat betreft terrorisme waar nodig samen met Europese veiligheidsdiensten dus denk dat het daar in principe wel goed zit.
Zonder de Amerikanen was het Sadam nooit gelukt natuurlijk. Wie heeft Sadam ook alweer gesteund met geld en wapens?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.
Oh de huidige NSA-affaire blijft ook zonder gevolgen voor diegenen in het complot hoor. Daar durf ik nu op te wedden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.
Dat mag je vinden. Ik vind dat er genoeg goede redenen zijn om dit programma te verdedigen tot bepaalde hoogte uiteraard.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangezien de Amerikaanse inlichtingendiensten onschuldige europeanen hebben ontvoert en het land uitsmokkelden om ze te sodomiseren en martelen heb ik daar wat minder vertrouwen in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Khalid_El-Masri
Dat klinkt zo makkelijk op de manier dat jij het brengt, contextafhankelijk, kosten tegen baten afwegen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:58 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Zonder de Amerikanen was het Sadam nooit gelukt natuurlijk. Wie heeft Sadam ook alweer gesteund met geld en wapens?
De publieke schade is immens en tig keer groter en belangrijker dan dat voor deze Chinese overheid zal zijn dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:01 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Oh de huidige NSA-affaire blijft ook zonder gevolgen voor diegenen in het complot hoor. Daar durf ik nu op te wedden.
Totdat je opeens met een overheid zit opgescheept die kwaad wil.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het een veilig gevoel dat alles in de gaten wordt gehouden. Het kan me niet ver genoeg gaan eigenlijk.
Daar denken werkgevers -terecht- doorgaans anders over.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Snowden is een held, een kandidaat voor heiligverklaring.
Euh, nee, hij laat zien dat de NSA (een overheidsinstelling) de wet (die de overheid heeft om te zorgen dat de scheiding der machten bestaat) overtreden heeft. De Amerikaanse wet staat de NSA en de CIA alleen toe op het buitenland te spioneren. De FBI is degene die, nadat een rechter toestemming heeft gegeven, mag afluisteren in het binnenland.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 05:57 schreef El_Matador het volgende:
De term "whistleblower" of "klokkenluider" is volkomen misplaatst. Die Snowden is gewoon een ordinaire dief. Hij publiceert geheimen van zijn werkgever. Zaken die helemaal niet voor het grote publiek bedoeld zijn.
Normale mensen worden dan ook gearresteerd, deze laffe hond vlucht naar Hong Kong. Hopelijk eten ze hem daar op.
Ik zie je dat niet doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik vind dat er genoeg goede redenen zijn om dit programma te verdedigen tot bepaalde hoogte uiteraard.
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, nee, hij laat zien dat de NSA (een overheidsinstelling) de wet (die de overheid heeft om te zorgen dat de scheiding der machten bestaat) overtreden heeft. De Amerikaanse wet staat de NSA en de CIA alleen toe op het buitenland te spioneren. De FBI is degene die, nadat een rechter toestemming heeft gegeven, mag afluisteren in het binnenland.
Dat is jouw mening. Dag mag, je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik ben in ieder geval niet zo bang voor dit programma van de Amerikanen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wanneer er iets onrechtmatig gebeurd moet een klokkenluider ook kunnen spreken zelfs in het geval van de overheid. Een open transparante overheid is daarvoor essentieel want dan valt er weinig te verbergen. In dit geval vind ik de actie verdedigbaar want het is achter de rug om van de bevolking gebeurd terwijl maar de vraag is of daarvoor toestemming van was gekregen inclusief vertegenwoordigers (ook al kan het juridisch gezien vast wel verantwoord worden). In het geval van de militair die Assange die documenten heeft gegeven gaat die vlieger minder op. De diplomatieke berichten, hoe interessant ze ook zijn, zijn niet illegaal, onderdeel van het normale diplomatieke verkeer, en hun geheimhouding is ook essentieel voor goede relaties met andere landen. In dat geval kan ik me beter voorstellen dat je dit als verraderlijke daad beschouwt terwijl ik dat in het geval van Snowden juist minder zie.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.
Maar deze idioot zal hier wel weer net zo vereerd worden als die andere dief, Julian Assange.
Draai er maar om heen, het maakt hem een klokkenluiderquote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.
Maar deze idioot zal hier wel weer net zo vereerd worden als die andere dief, Julian Assange.
Het heeft niets met gezagsgetrouwheid te maken. Het publiceren van staats- of bedrijfsgeheimen dan wel -processen is niet de taak van een snotneus of een Wikileaker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Draai er maar om heen, het maakt hem een klokkenluider
De rol van Assange is geen dief, die is niet anders dan die van de NYT met de pentagon papers, of die van de Washington Post met Watergate.
Je gezagsgetrouwheid is roerend
Dus jij vind dat een overheidsdienaar moet wegkijken als de overheid haar eigen wetten schendt, omdat het geheim is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het heeft niets met gezagsgetrouwheid te maken. Het publiceren van staats- of bedrijfsgeheimen dan wel -processen is niet de taak van een snotneus of een Wikileaker.
Die geheimen zijn er niet voor niets.
En ik ben het helemaal niet oneens met monitoren van data, zoals ik al eerder aangaf in het AIVD-topic.
Er spelen hier grotere belangen dan die van Snotneus Snowden en Assault Assange.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij vind dat een overheidsdienaar moet wegkijken als de overheid haar eigen wetten schendt, omdat het geheim is.
Je draait er om heen, het gaat niet om een bedrijf, het gaat om de overheid die haar eigen wetten overtreedtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er spelen hier grotere belangen dan die van Snotneus Snowden en Assault Assange.
Als ik het met de bedrijfsvoering van mijn bedrijf niet eens ben kan ik:
- het accepteren en doorgaan
- het niet accepteren en weggaan
- het intern aankaarten
Naar de pers stappen slaat nergens op.
Nope. Ik bekijk het op een iets grotere schaal dan John Doe uit Kentucky.quote:
Nee, dat doe je niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope. Ik bekijk het op een iets grotere schaal dan John Doe uit Kentucky.
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet.
Jij jubelt een overheid toe die haar eigen wetten schendt
Dus jij kiest voor een dictatuur boven een rechtsstaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.
Soms zijn er grotere belangen. En ik jubel niemand "toe", alleen mezelf.
Dat "dus" komt uit jouw mond.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij kiest voor een dictatuur boven een rechtsstaat.
Hoe definieer jij "een echte democratie"?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een overheid met geheimen is in een echte democratie onhoudbaar.
Geheimen mogen zo lang ze in de lijn liggen van de vrijheid die rechtmatig door het volk, of volkvertegenwoordigers, onder controle aan de uitvoerende macht is gegeven. Aangezien deze maatregel vast binnen de Patriot Act valt zijn er voldoende argumenten om te stellen dat het democratisch proces niet is geschonden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een overheid met geheimen is in een echte democratie onhoudbaar.
Je blijft maar draaienquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat "dus" komt uit jouw mond.
Er is meer dan zwart en wit.
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.
Helemaal niet. Je kan er niet tegen dat ik je mening niet deel, en dan begin je te beschuldigen.quote:
Ik heb geen probleem dat je een mening hebt, ik laat je zien waar je mank loopt en wat de consequenties zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je kan er niet tegen dat ik je mening niet deel, en dan begin je te beschuldigen.
Een overheid die door de burger te controleren is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe definieer jij "een echte democratie"?
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem dat je een mening hebt, ik laat je zien waar je mank loopt en wat de consequenties zijn
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.
Ik denk in grotere belangen dan Pietje of John.
Welke staatsveiligheid?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.
Ik denk in grotere belangen dan Pietje of John.
WUT??quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?
Antiterrorisme en vervolging en monitoring van pedoseksuelen.quote:
dat is een taak van justitiequote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Antiterrorisme en vervolging en monitoring van pedoseksuelen.
O.a. ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |