abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127613094
quote:
Edward Snowden: the whistleblower answers the essential questions on the biggest leak in NSA history

Source for the Guardian's NSA files on why he carried out the biggest intelligence leak in a generation – and what comes next

Edward Snowden was interviewed over several days in Hong Kong by Glenn Greenwald and Ewen MacAskill.

Q: Why did you decide to become a whistleblower?

A: "The NSA has built an infrastructure that allows it to intercept almost everything. With this capability, the vast majority of human communications are automatically ingested without targeting. If I wanted to see your emails or your wife's phone, all I have to do is use intercepts. I can get your emails, passwords, phone records, credit cards.

"I don't want to live in a society that does these sort of things … I do not want to live in a world where everything I do and say is recorded. That is not something I am willing to support or live under."

Q: But isn't there a need for surveillance to try to reduce the chances of terrorist attacks such as Boston?

A: "We have to decide why terrorism is a new threat. There has always been terrorism. Boston was a criminal act. It was not about surveillance but good, old-fashioned police work. The police are very good at what they do."

Q: Do you see yourself as another Bradley Manning?

A: "Manning was a classic whistleblower. He was inspired by the public good."

Q: Do you think what you have done is a crime?

A: "We have seen enough criminality on the part of government. It is hypocritical to make this allegation against me. They have narrowed the public sphere of influence."

Q: What do you think is going to happen to you?

A: "Nothing good."

Q: Why Hong Kong?

A: "I think it is really tragic that an American has to move to a place that has a reputation for less freedom. Still, Hong Kong has a reputation for freedom in spite of the People's Republic of China. It has a strong tradition of free speech."

Q: What do the leaked documents reveal?

A: "That the NSA routinely lies in response to congressional inquiries about the scope of surveillance in America. I believe that when [senator Ron] Wyden and [senator Mark] Udall asked about the scale of this, they [the NSA] said it did not have the tools to provide an answer. We do have the tools and I have maps showing where people have been scrutinised most. We collect more digital communications from America than we do from the Russians."
nsa whistleblower Snowden is a 29-year-old former technical assistant for the CIA

Q: What about the Obama administration's protests about hacking by China?

A: "We hack everyone everywhere. We like to make a distinction between us and the others. But we are in almost every country in the world. We are not at war with these countries."

Q: Is it possible to put security in place to protect against state surveillance?

A: "You are not even aware of what is possible. The extent of their capabilities is horrifying. We can plant bugs in machines. Once you go on the network, I can identify your machine. You will never be safe whatever protections you put in place."

Q: Does your family know you are planning this?

A: "No. My family does not know what is happening … My primary fear is that they will come after my family, my friends, my partner. Anyone I have a relationship with …

I will have to live with that for the rest of my life. I am not going to be able to communicate with them. They [the authorities] will act aggressively against anyone who has known me. That keeps me up at night."

Q: When did you decide to leak the documents?

A: "You see things that may be disturbing. When you see everything you realise that some of these things are abusive. The awareness of wrong-doing builds up. There was not one morning when I woke up [and decided this is it]. It was a natural process.

"A lot of people in 2008 voted for Obama. I did not vote for him. I voted for a third party. But I believed in Obama's promises. I was going to disclose it [but waited because of his election]. He continued with the policies of his predecessor."

Q: What is your reaction to Obama denouncing the leaks on Friday while welcoming a debate on the balance between security and openness?

A: "My immediate reaction was he was having difficulty in defending it himself. He was trying to defend the unjustifiable and he knew it."

Q: What about the response in general to the disclosures?

A: "I have been surprised and pleased to see the public has reacted so strongly in defence of these rights that are being suppressed in the name of security. It is not like Occupy Wall Street but there is a grassroots movement to take to the streets on July 4 in defence of the Fourth Amendment called Restore The Fourth Amendment and it grew out of Reddit. The response over the internet has been huge and supportive."

Q: Washington-based foreign affairs analyst Steve Clemons said he overheard at the capital's Dulles airport four men discussing an intelligence conference they had just attended. Speaking about the leaks, one of them said, according to Clemons, that both the reporter and leaker should be "disappeared". How do you feel about that?

A: "Someone responding to the story said 'real spies do not speak like that'. Well, I am a spy and that is how they talk. Whenever we had a debate in the office on how to handle crimes, they do not defend due process – they defend decisive action. They say it is better to kick someone out of a plane than let these people have a day in court. It is an authoritarian mindset in general."

Q: Do you have a plan in place?

A: "The only thing I can do is sit here and hope the Hong Kong government does not deport me … My predisposition is to seek asylum in a country with shared values. The nation that most encompasses this is Iceland. They stood up for people over internet freedom. I have no idea what my future is going to be.

"They could put out an Interpol note. But I don't think I have committed a crime outside the domain of the US. I think it will be clearly shown to be political in nature."

Q: Do you think you are probably going to end up in prison?

A: "I could not do this without accepting the risk of prison. You can't come up against the world's most powerful intelligence agencies and not accept the risk. If they want to get you, over time they will."

Q: How to you feel now, almost a week after the first leak?

A: "I think the sense of outrage that has been expressed is justified. It has given me hope that, no matter what happens to me, the outcome will be positive for America. I do not expect to see home again, though that is what I want."
pi_127613113
Zou hij nog leven?
pi_127613354
Deze klokkeluider komt wat mij betreft in aanmerking voor de Darwin Award.
Zoals hijzelf aangeeft is zijn levensverwachting niet groot meer.

Deze heldendaad is ook onnodig, want we weten allang dat overheden dit doen en dat organisaties als Google, Facebook etc. aan de leiband lopen van regimes zoals China en de VS
( in China kun je bepaalde woorden niet eens googelen)

In Nederland reageert men schaapachtig, terwijl "onze" regering de grootse afluisteraar van de wereld is:
- Kampioen telefoon taps
- Langste wettelijke bewaar termijnen en regels voor internet providers.

Elk volk krijgt de regering die het verdient, wij zijn nu eenmaal een volk van klikken en aangeven
Daarom zijn kliklijnen een succes en zijn de joden nergens in Europa zo effectief afgevoerd als in Nederland ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_127613495
Veel mensen wisten dit niet. Het trieste is echter dat het de meeste mensen simpelweg niets kan schelen.
pi_127613526
Een klokkeluider die een interview krijgt en in media veschijnt. Hoe het tappen/afluisteren van burgers leidt tot de organisatie van die burgers, want die gaan zich ertegen verzetten, en dan via de politiek volgt de organisatie.
pi_127613775
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:32 schreef Synthercell het volgende:
Een klokkeluider die een interview krijgt en in media veschijnt. Hoe het tappen/afluisteren van burgers leidt tot de organisatie van die burgers, want die gaan zich ertegen verzetten, en dan via de politiek volgt de organisatie.
Ik denk dat de meeste mensen het niet kan schelen, als je al ziet wat mensen vrijwillig al op Facebook zetten........
Het punt waar het over zou moeten gaan is:
Hoe effectief is het "monitoren" van alle mails etc.
Mensen die aanslagen willen plegen hebben hun eigen methodes en codes, die niet traceerbaar zijn.

Ik vermoed dat het ook gaat om economische spionage en natuurlijk vormen deze instituten die zich met afluisteren bezighouden een bron van goed betaalde banen op kosten van de belastingbetaler.

Inlichtingendiensten zijn zo oud als de weg naar Rome en zullen alle methoden gebruiken om hun doel te bereiken (dus ook de nieuwste technieken)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 10 juni 2013 @ 11:46:11 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_127613864
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen het niet kan schelen, als je al ziet wat mensen vrijwillig al op Facebook zetten........
Mensen die aanslagen willen plegen hebben hun eigen methodes en codes, die niet traceerbaar zijn.

Ik vermoed dat het ook gaat om economische spionage en natuurlijk vormen deze instituten die zich met afluisteren bezighouden een bron van goed betaalde banen op kosten van de belastingbetaler.

Inlichtingendiensten zijn zo oud als de weg naar Rome en zullen alle methoden gebruiken om hun doel te bereiken (dus ook de nieuwste technieken)
Dit dus.

Voor mijzelf maakt het mij eigenlijk weinig uit. De mails en berichten en gesprekken die ze opvangen, opslaan en verwerken hebben geen enkele toegevoegde waarde voor hun nationale veiligheid (of de internationale). Maar als ze denken dat te moeten doen gaan ze lekker hun gang.

Enige reden dat ik er tegen zou zijn is dat het verboden is. Maar ja, aangezien de VS bijna geen enkel verdrag officieel ondertekend heeft is het lastig klagen.
  maandag 10 juni 2013 @ 11:49:39 #8
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_127613944
Het opmerkelijkste van dit 'nieuws' is zijn de reacties van mensen. Mensen gingen er niet vanuit dat er zo'n dergelijk systeem bestond.

Zelfs op fok worden je PMs in de gaten gehouden door danny :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 10 juni 2013 @ 11:57:47 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_127614122
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:49 schreef _GdR_ het volgende:
Het opmerkelijkste van dit 'nieuws' is zijn de reacties van mensen. Mensen gingen er niet vanuit dat er zo'n dergelijk systeem bestond.

Zelfs op fok worden je PMs in de gaten gehouden door danny :')
Je zou toch verwachten dat mensen het nieuws van en over Echelon wel onthouden hebben. -O-
  maandag 10 juni 2013 @ 12:06:42 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_127614344
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja ze knikkeren alles op facebook 'want we hebben toch niets te verbergen'.

Moet je eens de foto's van hun kleine kind die ze in bad doen kopiëren en overal ophangen, hebben ze ineens wel heel veel te verbergen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:02:58 #11
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_127615951
edit
nvm.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:20:14 #12
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127616540
Glen Greenwald heeft gelijk als hij stelt dat de hedendaagse politieke cultuur zich kenmerkt door een gebrek aan principes.

Dat geldt ook voor Nederland. Ik denk aan Balkenende die 7 jaar lang heeft lopen draaien rond de rechtvaardiging van de aanvalsoorlog op Irak (als de man van normen en waarden). Of Kok, die de als commissaris bij de ING voor de salarisverhogingen voor de top stemt, van anders trekt de caravan verder zonder jou (een duivels dilemma). Of de VVD, die jarenlang verkiezingen probeert te winnen met de HRA, en nu stelt Stef Blok dat het een collectieve schuld is (als lid van een partij die het steeds over individuele verantwoordelijkheid heeft).

De politiek lijkt nergens op aanspreekbaar, manipuleert met spin en verkooppraatjes. Schandaal naar schandaal ziet het licht en niemand is verantwoordelijk:
- de aanvalsoorlog op Irak
- gelegaliseeerde martelingen en detentie in Gitmo
- drones strikes in Jemen en Pakistan
- banksters
- belastingvermijding en belastinghavens
- de macht van grote bedrijven, vrijhandelsverdragen, misbruikt van goedkope arbeid
- HRA en grondspeculatie
- de Patriot act en het afluisteren van burgers
- etc...

Alles gebeurd achter gesloten deuren en de mensen worden met een kluitje in het riet gestuurd. De politieke cultuur moet principiëler worden gemaakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 10-06-2013 15:30:48 ]
The view from nowhere.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:24:14 #13
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127616684
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit dus.

Voor mijzelf maakt het mij eigenlijk weinig uit. De mails en berichten en gesprekken die ze opvangen, opslaan en verwerken hebben geen enkele toegevoegde waarde voor hun nationale veiligheid (of de internationale). Maar als ze denken dat te moeten doen gaan ze lekker hun gang.

Enige reden dat ik er tegen zou zijn is dat het verboden is. Maar ja, aangezien de VS bijna geen enkel verdrag officieel ondertekend heeft is het lastig klagen.
Het gaat om burgerrechten en de redenen waarom burgerrechten belangrijk zijn in een rechtstaat.
The view from nowhere.
pi_127616816
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het gaat om burgerrechten en de redenen waarom burgerrechten belangrijk zijn in een rechtstaat.
Er is altijd een zeker spanningsveld geweest tussen burgerrechten en de praktijk. Dat is ook niet zo'n probleem, want dat zorgt juist voor discussie.

Wat er nu gebeurt is veel zorgelijker. Wired noemde het al een 'turnkey totalitarian state'. Het westen is op het moment relatief vrij, maar alle infrastructuur is aanwezig om met een simpele beleidswijziging heel het 'vrije westen' te veranderen in een ongekend totalitaire groep landen waar figuren als Hitler, Stalin en Kim Jong-Il jaloers op zouden zijn.

Dat is het echte probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2013 13:27:58 ]
pi_127616959
Mss al gepost in eerder topic, maar vond m wel erg leuk.

maandag 10 juni 2013 @ 13:31:54 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127617002
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:30 schreef Pharmacist het volgende:
Mss al gepost in eerder topic, maar vond m wel erg leuk.

[ afbeelding ]
Je weet dat het om de NSA gaat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127617062
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ik vond deze leuk en daarom postte ik hem hier.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:40:20 #18
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127617293
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er is altijd een zeker spanningsveld geweest tussen burgerrechten en de praktijk. Dat is ook niet zo'n probleem, want dat zorgt juist voor discussie.

Wat er nu gebeurt is veel zorgelijker. Wired noemde het al een 'turnkey totalitarian state'. Het westen is op het moment relatief vrij, maar alle infrastructuur is aanwezig om met een simpele beleidswijziging heel het 'vrije westen' te veranderen in een ongekend totalitaire groep landen waar figuren als Hitler, Stalin en Kim Jong-Il jaloers op zouden zijn.

Zeker, men kan op deze manier iedere (organisatie van) burgerprotest onderdrukken. Ook wordt al vele jaren het publieke debat ondermijnt en geïnfantiliseerd door populistische politici. Naar mijn mening moeten burgers weer meer politiek bewust worden.
The view from nowhere.
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2013 @ 13:49:08 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_127617588
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar de CIA doet toch de klusjes in het buitenland? Of is het één pot nat? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_127618439
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Klopt, maar de sleutel hoeft niet eens omgedraaid. Kennis is macht, en kennis over jou is macht over jou. Deze machtsmiddelen hebben dan ook meer te maken met OWS dan met Al Qa'ida.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 juni 2013 @ 14:21:06 #21
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127618891
The view from nowhere.
  maandag 10 juni 2013 @ 14:28:42 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127619163
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit dus.

Voor mijzelf maakt het mij eigenlijk weinig uit.
Je hebt nooit iets gedaan wat misschien niet leuk gevonden wordt door Amerikanen? je hebt nooit bijvoorbeeld:

- SP gestemd
- Naar China geweest
- Steun betuigd aan Wikileaks
- Ooit eens gezegd dat een bepaalde Amerikaanse politici dood neer mag vallen
- Anti-Amerikaanse sites bezicht
- Vrienden hebt die anti-Amerika zijn
- Kennissen hebt die regelmatig demonstreren

Ik noem maar een aantal dingen.

Je moet het zien alsof je een irritante vriendin hebt die bij elk wissewasje oude koeien uit de sloot haalt. Over 40 jaar kan je nog gepakt worden om iets kleins wat je 40 jaar eerder gezegd hebt.

Daarnaast gebruikt de NSA bedrijfsinformatie in hun voordeel. Zoals toen met Boeing en Airbus gebeurde, dus ook dat raakt ons (al dan niet indirect)

De mensen die achter de knoppen zitten bij de NSA zijn geen objectieve goedheiligmannen hoor.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127619511
Waarom is de amerikaanse overheid zo boos?

Hebben ze soms iets te verbergen?
Als ze niks verkeerds doen dan hoeven ze toch niets te verbergen?

Althans, diezelfde uitspraken worden altijd gehanteerd wanneer jij als burger je uitspreekt tegen zulke totalitaire maatregelen.
  maandag 10 juni 2013 @ 14:49:44 #24
45206 Pietverdriet
pi_127619814
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:49 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar de CIA doet toch de klusjes in het buitenland? Of is het één pot nat? :?
CIA is de operationele inlichtingendienst, natte klusjes, spionnen,
NSA is signal intelligence, afluisteren, decoderen, datamining, big data
FBI is binnenlands, contraspionage, (behalve de criminaliteit doen zij vooral dat)
Formeel is de NSA helemaal niet toegestaan amerikaanse staatsburgers af te luisteren, als iemand dat doet is de FBI dat. Zo mag de CIA ook geen operaties in het binnenland uitvoeren.
Verder heb je dan de Secret Service, die zijn er voor vals geld en fraude, en het beschermen van de president. De ATF, gaan over illigale drank, tabak, vuurwapens en springstoffen.
ATF en FBI vallen onder justitie
Secret service valt onder homeland security
NSA valt onder defensie
CIA onder de federale regering
  maandag 10 juni 2013 @ 14:53:45 #25
45206 Pietverdriet
pi_127619946
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:20 schreef deelnemer het volgende:
Glen Greenwald heeft gelijk als hij stelt dat de hedendaagse politieke cultuur zich kenmerkt door een gebrek aan principes. Dat geldt ook voor Nederland. Ik denk aan Balkenende die 7 jaar lang heeft lopen draaien rond de rechtvaardiging van de aanvalsoorlog op Irak. Of de VVD, die jarenlang verkiezingen probeert te winnen met de HRA. En nu stelt Stef Blok dat het een collectieve schuld is.

De politiek lijkt nergens op aanspreekbaar, manipuleert met spin en verkooppraatjes. Schandaal naar schandaal ziet het licht en niemand is verantwoordelijk:
- de aanvalsoorlog op Irak
- gelegaliseeerde martelingen en detentie in Gitmo
- drones strikes in Jemen en Pakistan
- banksters
- belastingvermijding en belastinghavens
- de macht van grote bedrijven, vrijhandelsverdragen, misbruikt van goedkope arbeid
- HRA en grondspeculatie
- de Patriot act en afluisteren van burgers
- etc...

Alles gebeurd achter gesloten deuren en de mensen worden met een kluitje in het riet gestuurd. De politieke cultuur moet principiëler worden gemaakt.
Ik geloof dat de laatste principiele politicus Joska Fisher was toen hij tegen Bush zei dat hij hem niet geloofde, en niet mee zou doen in de aanvals oorlog op Irak
pi_127619973
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

CIA is de operationele inlichtingendienst, natte klusjes, spionnen,
NSA is signal intelligence, afluisteren, decoderen, datamining, big data
FBI is binnenlands, contraspionage, (behalve de criminaliteit doen zij vooral dat)
Formeel is de NSA helemaal niet toegestaan amerikaanse staatsburgers af te luisteren, als iemand dat doet is de FBI dat. Zo mag de CIA ook geen operaties in het binnenland uitvoeren.
Verder heb je dan de Secret Service, die zijn er voor vals geld en fraude, en het beschermen van de president. De ATF, gaan over illigale drank, tabak, vuurwapens en springstoffen.
ATF en FBI vallen onder justitie
Secret service valt onder homeland security
NSA valt onder defensie
Officieel mogen ze dat idd niet, maar ik zou er geen geld op durven te zetten dat ze dat ook niet doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127620131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:44 schreef QBay het volgende:

[..]

Wedden dat de Amerikaanse overheid al je berichten 'leest'? Wedden dat ze zien dat ik dit getypt heb en dat ze, een paar seconden nadat ik op 'invoeren' heb geklikt, dit bericht geanalyseerd hebben? Er zitten geen mensen achter PC's die je berichten lezen, maar alles wordt geautomatiseerd 'gelezen'. Er zitten systemen achten die miljarden kosten zodat ze elk woordje kunnen analyseren.

Al die bedrijven ook die het bestaan nu ontkennen...fucking hypocriet. Ze kennen het systeem echt wel en ze hebben er toestemming voor gegeven, maar niemand durft verantwoording te nemen door te zeggen 'Ja, wij weten dit en doen dit inderdaad'. Bang voor reacties van gebruikers. Eigenlijk zouden we al die CEO's publiekelijk moeten ophangen.
Ja natuurlijk is er speciale software die alles traceert en wordt niet alles gelezen, maar dat verandert niks aan m'n argument.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 02:36 schreef Romanus het volgende:

[..]

Misschien gewoon het feit alleen al dat de overheid dat ziet en ik dat beangstigend vind? Ik heb niks te verbergen maar dat betekent niet dat ik wil dat iedereen alles over me weet
Ik ben ook niet pro-PRISM, maar dat haalt niet weg dat sommige mensen overdrijven betreft hun privacy. Privacy is belangrijk maar mensen kunnen er ook in door slaan. Sowieso is dit hele gebeuren onvermijdelijk in de moderne maatschappij. Misschien wel een van de keerzijde van de informatiesamenleving.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:01:22 #28
45206 Pietverdriet
pi_127620187
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Officieel mogen ze dat idd niet, maar ik zou er geen geld op durven te zetten dat ze dat ook niet doen.
Dat de NSA het wel doet is nu juist de reden dat dit zo een schandaal is
pi_127620347
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat de NSA het wel doet is nu juist de reden dat dit zo een schandaal is
Ze zeggen dat ze alleen buitenlanders afluisteren/monitoren en geen Amerikanen, maar dat gelooft natuurlijk geen hond.

"Yes we can!"
"Change"

Obama :r
nu is het wachten op geblindeerde zwarte busjes voor de deur :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127620630
Amerika doet wat het wil en lapt alle mensenrechten aan haar laars , dat is nu wel bekend. Een oorlog beginnen gebaseerd op leugens, het martelen van gevangenen in Guantánamo Bay, en nu ook nog eens het bespioneren van burgers wereldwijd. En dan heb ik het nog niet eens over zaken als de doodstraf, wat daar de normaalste zaak van de wereld is.

Dit schandaal is groter dan 'Watergate' wat mij betreft; Amerika is een doodeng land geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Misty_eyes op 10-06-2013 15:21:41 ]
  maandag 10 juni 2013 @ 15:14:55 #31
45206 Pietverdriet
pi_127620751
Of je nu voor of tegen prism bent is niet zo relevant. Wij laten overal een digitaal spoor na. De SF film Minorty Report is op veel gebieden al realiteit of zelfs al achterhaald.
Wat gevaarlijk is, is de industriele spionage, lees, diefstal, die er door mogelijk is. Identiteitsfraude of gewoonweg fouten zijn ook een enorm gevaar.
Was bij zembla een aflevering over dit issue, man was zijn identiteit gejat en hij werd verdacht van zware criminaliteit gearresteerd, arrestatieteam in zijn huis, tijd vastgezeten. Oeps, vergissing, sorry hoor, vrijgelaten. Maar justitie was niet in staat de gegevens te schonen en de man werd keer op keer op keer opgepakt.
Hij stond dertien jaar lang geregistreerd als harddrugscrimineel en als ongewenst vreemdeling, doordat een ander zich voor hem uitgaf. De overheid slaagde er vervolgens niet in, de registraties en het strafblad met 43 criminele vergrijpen van zijn naam te halen. De man heeft daardoor grote schade geleden, aldus het rapport van de Nationale Ombudsman. “Zijn persoonlijke levenssfeer is op een ernstige manier geschonden waardoor hij geen normaal leven kon leiden.” Zo deed de politie een grootschalige inval zijn huis, in het bijzijn van zijn kinderen. Hij werd vervolgens door de buurt met de nek aangekeken waardoor hij zich genoodzaakt voelde te verhuizen. Ook kreeg hij regelmatig onterechte boetes voor zwartrijden opgelegd.

http://vorige.nrc.nl/mult(...)mbudsman_183001a.pdf

En dit is dan nog maar een criminele verdenking, je zal maar het slachtoffer zijn van een identiteitsfraude waar je je onschuld niet kan bewijzen en je in handen van de homeland security komt.
Dit is gebeurd, een Duitser werd op die manier ontvoerd door de inlichtingendiensten.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:16:11 #32
45206 Pietverdriet
pi_127620808
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:12 schreef Misty_eyes het volgende:
Amerika doet wat het wil en lapt alle mensenrechten aan haar laars , dat is nu wel bekend. Een oorlog beginnen gebaseerd op leugens, het martelen van gevangen in Guantánamo Bay, en nu ook het bespioneren van burgers wereldwijd. En dan heb ik het nog niet eens over zaken als de doodstraf, wat daar de normaalste zaak van de wereld is.

Dit schandaal is groter dan 'Watergate' wat mij betreft; Amerika is een doodeng land geworden.
Haal het maar uit je hoofd dat dit enkel de amerikaanse overheid is die dit doet, NL is wereldkampioen afluisteren. Het verschil is, in NL mag de overheid dat gewoon, in de VS is dat illigaal.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:18:20 #33
45206 Pietverdriet
pi_127620903
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ze zeggen dat ze alleen buitenlanders afluisteren/monitoren en geen Amerikanen, maar dat gelooft natuurlijk geen hond.

"Yes we can!"
"Change"

Obama :r
nu is het wachten op geblindeerde zwarte busjes voor de deur :W
Als bewezen wordt dat ze daadwerkelijk op grote schaal de amerikaanse burgers hebben afgeluisterd en gemonitoort dan zal Obama een enorm probleem hebben waarbij vergeleken Nixon een hand in de koekjestrommel was
  maandag 10 juni 2013 @ 15:19:25 #34
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_127620943
"Yes we Scan!"
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2013 @ 15:51:32 #35
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_127622093
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als bewezen wordt dat ze daadwerkelijk op grote schaal de amerikaanse burgers hebben afgeluisterd en gemonitoort dan zal Obama een enorm probleem hebben waarbij vergeleken Nixon een hand in de koekjestrommel was
Maar is er een serieuze beweging in Amerika die hier iets aan kan en wil doen? Het gebeurt nu wel allemaal uit naam van de Democraten, he? Ik heb niet het gevoel dat de Republikeinen dit gaan aanpakken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:53:22 #36
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127622150
Amerika bespioneert alle Fok!kers. Allemaal.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  maandag 10 juni 2013 @ 16:12:55 #37
45206 Pietverdriet
pi_127622859
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar is er een serieuze beweging in Amerika die hier iets aan kan en wil doen? Het gebeurt nu wel allemaal uit naam van de Democraten, he? Ik heb niet het gevoel dat de Republikeinen dit gaan aanpakken.
We zullen zien wat er uit komt
pi_127623298
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Rand Paul heeft de laatste tijd wel flink naam gemaakt binnen de Republikeinse partij, en die is echt fel tegen alles wat ook maar enigszins tegen de grondwet of de Bill of Rights ingaat. Hij wordt ook geregeld genoemd als een van de mogelijke presidentskandidaten voor 2016.
En dit soort praktijken zullen hem alleen maar populairder maken.
  maandag 10 juni 2013 @ 16:31:06 #39
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127623439
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Amerika bespioneert alle Fok!kers. Allemaal.
Reken maar. Er worden geheime bijeenkomsten gehouden op het hoogste niveau onder leiding van Obama waar besloten wordt wie staatsgevaarlijk is, welke Fok!kers gerekruteerd worden om te spioneren op Fok bijeenkomsten, wiens werkgevers benaderd worden voor een onontkoombaar ontslag, wie er gedeporteerd worden naar black sites voor een verhoor, wie er wordt gedroned. ;)
The view from nowhere.
  maandag 10 juni 2013 @ 16:33:28 #40
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127623512
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Reken maar. Er worden geheime bijeenkomsten gehouden op het hoogste niveau onder leiding van Obama waar besloten wordt wie staatsgevaarlijk is, welke Fok!kers gerekruteerd worden om te spioneren op Fok bijeenkomsten, wiens werkgevers benaderd worden voor een onontkoombaar ontslag, wie er gedeporteerd worden naar black sites voor een verhoor, wie er wordt gedroned. ;)
En Danny staat eigenlijk op de loonlijst van de CIA? :D
  maandag 10 juni 2013 @ 16:35:03 #41
45206 Pietverdriet
pi_127623561
NSA
  maandag 10 juni 2013 @ 17:14:48 #42
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127624780
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

En Danny staat eigenlijk op de loonlijst van de CIA? :D
Voor het stellen van deze vraag ben je nu toegevoegd aan een lijst waarover geen informatie wordt verstrekt.
The view from nowhere.
pi_127624843
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:31 schreef Sloggi het volgende:
Veel mensen wisten dit niet. Het trieste is echter dat het de meeste mensen simpelweg niets kan schelen.
Inderdaad. Totdat ze zelf de cel in moeten.
  maandag 10 juni 2013 @ 17:53:06 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127626005
quote:
quote:
In response to the Guardian report that major Internet companies including Microsoft, Facebook, Apple, Google, YouTube, Skype, Yahoo, PalTalk, and AOL, have apparently been providing sensitive user data to the National Security Agency (NSA), FSF executive director John Sullivan made the following statement:

. Massive privacy intrusions like this are to be expected when people shift from storing their media locally and using local software, to storing them on other people's servers and using hosted (Web) applications. Giants like Microsoft, Facebook and Google are vulnerable to government requests for user data, and there are better, more secure ways to share information online. Free software projects like GNU MediaGoblin, StatusNet, Diaspora, pump.io, Tahoe-LAFS, FreedomBox and SparkleShare are hard at work creating a less centralized world where users retain control over both their media and the software used to access it, while still getting the social and convenience benefits of the giant centralized -- and compromised -- services.

The FSF will continue to follow this story.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 10 juni 2013 @ 17:58:27 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127626152
2011:

quote:
quote:
Anonymous and Anonymous splinter group LulzSec have said that the campaign of attacks they’re calling “AntiSec” is designed to humiliate companies and agencies that fail to adequately protect consumer and employee data. It’s already hit targets ranging from the Arizona State Police to Viacom and Universal Music.

Booz Allen has already been involved in one Anonymous hack earlier this year. When the hacker collective dumped 71,000 emails from the cybersecurity firm HBGary Federal in retaliation for what it interpreted as an attempt to unmask key figures within Anonymous, the emails revealed that HBGary had worked with Booz Allen Hamilton to develop a response plan for Bank of America based on what the bank feared might be an upcoming leak of its internal documents by WikiLeaks. The Anonymous statement also paints the contractor as a revolving door of military-related conflicts of interest, and argues that the firm has been involved in mass surveillance projects.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 10 juni 2013 @ 18:19:04 #46
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127626721
quote:
White House petition to pardon Edward Snowden gathers steam

More than 14,000 people are petitioning the White House to pardon Edward Snowden, the National Security Agency contractor who has admitted leaking information about the nations classified surveillance programs. The petition, launched late Sunday afternoon, gathered more than 14,700 signatures by mid-day Monday.

Edward Snowden is a national hero and should be immediately issued a full, free and absolute pardon for any crimes he has committed or may have committed related to blowing the whistle on secret NSA surveillance programs, the petition reads.

The White House does not respond to petitions until they garner 100,000 signatures, and typically does not comment when the petition concerns an ongoing investigation. For example, it declined to comment on a petition granting clemency to Chris Williams, who is facing 80 years in prison for growing medical marijuana, or Native American activist Leonard Peltier.

The push to pardon Snowden is relatively fast-moving: by contrast, the petition to free Bradley Manning now facing a court martial for providing a trove of classified diplomatic documents to WikiLeaks has gathered just 6,619 signatures.

However, the current drive has yet to match the petition calling for new gun-control measures in the wake of last years shooting in Newtown, Conn., which got 100,000 signatures within 24 hours.

[ Bericht 42% gewijzigd door deelnemer op 10-06-2013 18:27:23 ]
The view from nowhere.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:33:35 #47
155616 Proximo
For god, king & country
pi_127627143
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

NSA valt onder defensie
De NSA en de CIA vechten elkaar al sinds de CIA met irak en 9/11 zo gefaald had de tent uit om de #1 spot als primaire intelligence agency
En beiden zijn natuurlijk globaal actief, de USA heeft weinig met papieren :P

Dat het gebeurde dat is geen opmerkelijk feit, maar dat een of andere lagere medewerker van deze diensten mijn gehele leven zo uit de printer kan laten rollen jaagt me absoluut de kriebels aan :{
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 10 juni 2013 @ 18:53:35 #48
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127627932
  maandag 10 juni 2013 @ 19:35:54 #49
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127630113
Zoals ik het zie: niemand zou op zich problemen hebben met een overheid die dit doet wanneer die te vertrouwen is. Echter, de overheid is zo'n duister geheim gedoe dat niemand de overheid meer vertrouwt.
En terecht, dat blijkt wel weer.
Er gebeuren dingen die echt niet 'volgens de wet' zijn en het daglicht kunnen verdragen. Geregeld lekt er wat uit.
Ze verlangen van de burger absolute gehoorzaamheid en naleving van de wetgeving, maar zelf zijn ze onaantastbaar en doen ze dingen waar de honden geen brood van lusten.
En dat maakt de burger zo boos.

Ze beschouwen zichzelf the good guys maar dat valt allemaal nog te bezien.
How can I make this topic about me?
  maandag 10 juni 2013 @ 19:44:50 #50
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_127630680
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:35 schreef gebrokenglas het volgende:
die echt niet 'volgens de wet' zijn en het daglicht kunnen verdragen. Geregeld lekt er wat uit.Ze verlangen van de burger absolute gehoorzaamheid en naleving van de wetgeving, maar zelf zijn ze onaantastbaar en doen ze dingen waar de honden geen brood van lusten.En dat maakt de burger zo boos.Ze beschouwen zichzelf the good guys maar dat valt allemaal nog te bezien.
_O_
Ik snap mensen niet die een overheid blindelings vertrouwen. Ik snap niet dat mensen zonder morren ter goeden trouw hun burgerrechten en privacy opgeven . Eenmaal opgegeven krijg je die rechten NOOIT meer terug.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:49:00 #52
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127630946
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Zoals ik het zie: niemand zou op zich problemen hebben met een overheid die dit doet wanneer die te vertrouwen is. Echter, de overheid is zo'n duister geheim gedoe dat niemand de overheid meer vertrouwt.
En terecht, dat blijkt wel weer.
Er gebeuren dingen die echt niet 'volgens de wet' zijn en het daglicht kunnen verdragen. Geregeld lekt er wat uit.
Ze verlangen van de burger absolute gehoorzaamheid en naleving van de wetgeving, maar zelf zijn ze onaantastbaar en doen ze dingen waar de honden geen brood van lusten.
En dat maakt de burger zo boos.

Ze beschouwen zichzelf the good guys maar dat valt allemaal nog te bezien.
Geen enkele overheid is te vertrouwen met dit soort gegevens. Wanneer de grens overschreden is de privacy van onschuldige burgers te schenden dan is het te laat: misbruik van die gegevens is dan slechts nog een kwestie van tijd. Het is een flagrante ondermijning van de democratie en de rechten en vrijheid van burgers, dat zet kwaad bloed.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:54:47 #53
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127631315
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja maar wat gebeurt er dan? Er wordt schande van gesproken. Maar dan?
Denk je dat ze shutdown -h now gaan intypen in hun prism? Echt niet, er verandert niks.
Mogelijk moet Obama het veld ruimen, en dan krijgen we een republikein in het zadel. Van de regen in de drup.
Misselijkmakend, als je erover nadenkt.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:55:56 #54
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127631404
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:54 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Denk je dat ze shutdown -h now gaan intypen in hun prism? Echt niet, er verandert niks.
Mogelijk moet Obama het veld ruimen, en dan krijgen we een republikein in het zadel. Van de regen in de drup.
exactemundo.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:56:51 #55
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127631477
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Geen enkele overheid is te vertrouwen met dit soort gegevens. Wanneer de grens overschreden is de privacy van onschuldige burgers te schenden dan is het te laat: misbruik van die gegevens is dan slechts nog een kwestie van tijd. Het is een flagrante ondermijning van de democratie en de rechten en vrijheid van burgers, dat zet kwaad bloed.
Dit ja. 't Is al te laat. Maar het was ook nooit te stoppen geweest. 't is helaas een feit. :{
pi_127631672
Over 100 jaar kunnen ze je gedachten lezen. Kijk maar naar de film minority report met Tom Cruise.
Dus wat maakt het uit.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:10:49 #57
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127632301
Ja. 't is gewoon oppassen wat je doet, vooral online.
Dat geldt trouwens ook voor posts zoals hiero... :D

Wel heel bijzonder trouwens dat het 8 uur journaal gisteren met dit onderwerp opende.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:13:15 #58
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127632454
Edward Snowden gone from Hong Kong hotel, whereabouts unknown

http://www.latimes.com/ne(...)0610,0,6912122.story
  maandag 10 juni 2013 @ 20:14:27 #59
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_127632526
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Heel bijzonder dat de Amerikaanse politici die momenteel een approval rating hebben van 15% en een dissaproval rating van 79% nog steeds mensen beter naar zo'n petitie kunnen krijgen dan massa media en de sociale afluistersites.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:14:31 #60
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127632531
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:54 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Onzin, als je massa demonstraties krijgt kan alles veranderd worden.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')