Ja. Bij de grote bedrijven rechtstreeks alles ophalen (en dus geen last van encrypted mailsessies), en voor de rest gewoon de knooppunten tappen. Hebben ze alle data van iedereen. En bewaren dus, tot in de eeuwigheid.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:50 schreef Pakspul het volgende:
Het is nu maar wachten tot dat ze internet knooppunten gaan afluisteren, want dan kunnen ze nog vele malen meer informatie ophalen dan bij een paar grote bedrijven. Ja, het is bij die bedrijven al allemaal voor je bij elkaar gebracht, maar ik twijfel niet aan de data mining skills van de NSA.
quote:Rep. Peter King: "Legal Action" Should Be Taken Against Glenn Greenwald | RealClearPolitics
The Latest Politics, News & Election Videos
"[Glenn] Greenwald, not only did he disclose this information, he has said he has names of CIA agents and assets around the world and they're threatening to disclose that. The last time that was done, we saw a CIA station chief murdered in Greece," Rep. Peter King (R-NY) said on FOX News this afternoon.
"No right is absolute," King declared.
"Even the press has certain restrictions," King said. "I think it should be very targeted, very selective and certainly a very rare exception. But in this case, when you have someone who disclosed secrets like this and threatens to release more then to me, yes, there has to be legal action should [sic] be taken against him."
Bron: www.realclearpolitics.com
quote:
quote:Alexander runs the nation’s cyberwar efforts, an empire he has built over the past eight years by insisting that the US’s inherent vulnerability to digital attacks requires him to amass more and more authority over the data zipping around the globe. In his telling, the threat is so mind-bogglingly huge that the nation has little option but to eventually put the entire civilian Internet under his protection, requiring tweets and emails to pass through his filters, and putting the kill switch under the government’s forefinger. “What we see is an increasing level of activity on the networks,” he said at a recent security conference in Canada. “I am concerned that this is going to break a threshold where the private sector can no longer handle it and the government is going to have to step in.”
En over twee weken hebben ze het over de maximale hoeveelheid gaatjes in zoutvaatjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.
Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leugens + kill the messenger:
[..]
Tja, hier heeft de NSA wetten overtredenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.
Of nu de Amerikanen of de Chinezen je technologie gappen, dat is door de kat of door de hond gebeten wordenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:26 schreef DeParo het volgende:
Liever de Amerikanen dan dat de Chinezen ons bespioneren.
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of nu de Amerikanen of de Chinezen je technologie gappen, dat is door de kat of door de hond gebeten worden
Jij vind het prima als de NSA er voor zorgt dat Boeing zijn producten aan een land verkoopt door Airbus interne info te gappen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vind het prima als de NSA er voor zorgt dat Boeing zijn producten aan een land verkoopt door Airbus interne info te gappen?
Ik heb liever dat ze beiden worden gehinderd hierbij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.
Wat betreft de economische maatregelen, zeker, maar volgens mij werken ze wat betreft terrorisme waar nodig samen met Europese veiligheidsdiensten dus denk dat het daar in principe wel goed zit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze beiden worden gehinderd hierbij.
Aangezien de Amerikaanse inlichtingendiensten onschuldige europeanen hebben ontvoert en het land uitsmokkelden om ze te sodomiseren en martelen heb ik daar wat minder vertrouwen in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat betreft de economische maatregelen, zeker, maar volgens mij werken ze wat betreft terrorisme waar nodig samen met Europese veiligheidsdiensten dus denk dat het daar in principe wel goed zit.
Zonder de Amerikanen was het Sadam nooit gelukt natuurlijk. Wie heeft Sadam ook alweer gesteund met geld en wapens?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.
Oh de huidige NSA-affaire blijft ook zonder gevolgen voor diegenen in het complot hoor. Daar durf ik nu op te wedden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.
Dat mag je vinden. Ik vind dat er genoeg goede redenen zijn om dit programma te verdedigen tot bepaalde hoogte uiteraard.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangezien de Amerikaanse inlichtingendiensten onschuldige europeanen hebben ontvoert en het land uitsmokkelden om ze te sodomiseren en martelen heb ik daar wat minder vertrouwen in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Khalid_El-Masri
Dat klinkt zo makkelijk op de manier dat jij het brengt, contextafhankelijk, kosten tegen baten afwegen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:58 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Zonder de Amerikanen was het Sadam nooit gelukt natuurlijk. Wie heeft Sadam ook alweer gesteund met geld en wapens?
De publieke schade is immens en tig keer groter en belangrijker dan dat voor deze Chinese overheid zal zijn dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:01 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Oh de huidige NSA-affaire blijft ook zonder gevolgen voor diegenen in het complot hoor. Daar durf ik nu op te wedden.
Totdat je opeens met een overheid zit opgescheept die kwaad wil.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het een veilig gevoel dat alles in de gaten wordt gehouden. Het kan me niet ver genoeg gaan eigenlijk.
Daar denken werkgevers -terecht- doorgaans anders over.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Snowden is een held, een kandidaat voor heiligverklaring.
Euh, nee, hij laat zien dat de NSA (een overheidsinstelling) de wet (die de overheid heeft om te zorgen dat de scheiding der machten bestaat) overtreden heeft. De Amerikaanse wet staat de NSA en de CIA alleen toe op het buitenland te spioneren. De FBI is degene die, nadat een rechter toestemming heeft gegeven, mag afluisteren in het binnenland.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 05:57 schreef El_Matador het volgende:
De term "whistleblower" of "klokkenluider" is volkomen misplaatst. Die Snowden is gewoon een ordinaire dief. Hij publiceert geheimen van zijn werkgever. Zaken die helemaal niet voor het grote publiek bedoeld zijn.
Normale mensen worden dan ook gearresteerd, deze laffe hond vlucht naar Hong Kong. Hopelijk eten ze hem daar op.
Ik zie je dat niet doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik vind dat er genoeg goede redenen zijn om dit programma te verdedigen tot bepaalde hoogte uiteraard.
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, nee, hij laat zien dat de NSA (een overheidsinstelling) de wet (die de overheid heeft om te zorgen dat de scheiding der machten bestaat) overtreden heeft. De Amerikaanse wet staat de NSA en de CIA alleen toe op het buitenland te spioneren. De FBI is degene die, nadat een rechter toestemming heeft gegeven, mag afluisteren in het binnenland.
Dat is jouw mening. Dag mag, je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik ben in ieder geval niet zo bang voor dit programma van de Amerikanen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wanneer er iets onrechtmatig gebeurd moet een klokkenluider ook kunnen spreken zelfs in het geval van de overheid. Een open transparante overheid is daarvoor essentieel want dan valt er weinig te verbergen. In dit geval vind ik de actie verdedigbaar want het is achter de rug om van de bevolking gebeurd terwijl maar de vraag is of daarvoor toestemming van was gekregen inclusief vertegenwoordigers (ook al kan het juridisch gezien vast wel verantwoord worden). In het geval van de militair die Assange die documenten heeft gegeven gaat die vlieger minder op. De diplomatieke berichten, hoe interessant ze ook zijn, zijn niet illegaal, onderdeel van het normale diplomatieke verkeer, en hun geheimhouding is ook essentieel voor goede relaties met andere landen. In dat geval kan ik me beter voorstellen dat je dit als verraderlijke daad beschouwt terwijl ik dat in het geval van Snowden juist minder zie.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.
Maar deze idioot zal hier wel weer net zo vereerd worden als die andere dief, Julian Assange.
Draai er maar om heen, het maakt hem een klokkenluiderquote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.
Maar deze idioot zal hier wel weer net zo vereerd worden als die andere dief, Julian Assange.
Het heeft niets met gezagsgetrouwheid te maken. Het publiceren van staats- of bedrijfsgeheimen dan wel -processen is niet de taak van een snotneus of een Wikileaker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Draai er maar om heen, het maakt hem een klokkenluider
De rol van Assange is geen dief, die is niet anders dan die van de NYT met de pentagon papers, of die van de Washington Post met Watergate.
Je gezagsgetrouwheid is roerend
Dus jij vind dat een overheidsdienaar moet wegkijken als de overheid haar eigen wetten schendt, omdat het geheim is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het heeft niets met gezagsgetrouwheid te maken. Het publiceren van staats- of bedrijfsgeheimen dan wel -processen is niet de taak van een snotneus of een Wikileaker.
Die geheimen zijn er niet voor niets.
En ik ben het helemaal niet oneens met monitoren van data, zoals ik al eerder aangaf in het AIVD-topic.
Er spelen hier grotere belangen dan die van Snotneus Snowden en Assault Assange.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij vind dat een overheidsdienaar moet wegkijken als de overheid haar eigen wetten schendt, omdat het geheim is.
Je draait er om heen, het gaat niet om een bedrijf, het gaat om de overheid die haar eigen wetten overtreedtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er spelen hier grotere belangen dan die van Snotneus Snowden en Assault Assange.
Als ik het met de bedrijfsvoering van mijn bedrijf niet eens ben kan ik:
- het accepteren en doorgaan
- het niet accepteren en weggaan
- het intern aankaarten
Naar de pers stappen slaat nergens op.
Nope. Ik bekijk het op een iets grotere schaal dan John Doe uit Kentucky.quote:
Nee, dat doe je niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope. Ik bekijk het op een iets grotere schaal dan John Doe uit Kentucky.
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet.
Jij jubelt een overheid toe die haar eigen wetten schendt
Dus jij kiest voor een dictatuur boven een rechtsstaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.
Soms zijn er grotere belangen. En ik jubel niemand "toe", alleen mezelf.
Dat "dus" komt uit jouw mond.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij kiest voor een dictatuur boven een rechtsstaat.
Hoe definieer jij "een echte democratie"?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een overheid met geheimen is in een echte democratie onhoudbaar.
Geheimen mogen zo lang ze in de lijn liggen van de vrijheid die rechtmatig door het volk, of volkvertegenwoordigers, onder controle aan de uitvoerende macht is gegeven. Aangezien deze maatregel vast binnen de Patriot Act valt zijn er voldoende argumenten om te stellen dat het democratisch proces niet is geschonden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een overheid met geheimen is in een echte democratie onhoudbaar.
Je blijft maar draaienquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat "dus" komt uit jouw mond.
Er is meer dan zwart en wit.
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.
Helemaal niet. Je kan er niet tegen dat ik je mening niet deel, en dan begin je te beschuldigen.quote:
Ik heb geen probleem dat je een mening hebt, ik laat je zien waar je mank loopt en wat de consequenties zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je kan er niet tegen dat ik je mening niet deel, en dan begin je te beschuldigen.
Een overheid die door de burger te controleren is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe definieer jij "een echte democratie"?
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem dat je een mening hebt, ik laat je zien waar je mank loopt en wat de consequenties zijn
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.
Ik denk in grotere belangen dan Pietje of John.
Welke staatsveiligheid?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.
Ik denk in grotere belangen dan Pietje of John.
WUT??quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?
Antiterrorisme en vervolging en monitoring van pedoseksuelen.quote:
dat is een taak van justitiequote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Antiterrorisme en vervolging en monitoring van pedoseksuelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |