Of nu de Amerikanen of de Chinezen je technologie gappen, dat is door de kat of door de hond gebeten wordenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:26 schreef DeParo het volgende:
Liever de Amerikanen dan dat de Chinezen ons bespioneren.
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of nu de Amerikanen of de Chinezen je technologie gappen, dat is door de kat of door de hond gebeten worden
Jij vind het prima als de NSA er voor zorgt dat Boeing zijn producten aan een land verkoopt door Airbus interne info te gappen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vind het prima als de NSA er voor zorgt dat Boeing zijn producten aan een land verkoopt door Airbus interne info te gappen?
Ik heb liever dat ze beiden worden gehinderd hierbij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.
Wat betreft de economische maatregelen, zeker, maar volgens mij werken ze wat betreft terrorisme waar nodig samen met Europese veiligheidsdiensten dus denk dat het daar in principe wel goed zit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze beiden worden gehinderd hierbij.
Aangezien de Amerikaanse inlichtingendiensten onschuldige europeanen hebben ontvoert en het land uitsmokkelden om ze te sodomiseren en martelen heb ik daar wat minder vertrouwen in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat betreft de economische maatregelen, zeker, maar volgens mij werken ze wat betreft terrorisme waar nodig samen met Europese veiligheidsdiensten dus denk dat het daar in principe wel goed zit.
Zonder de Amerikanen was het Sadam nooit gelukt natuurlijk. Wie heeft Sadam ook alweer gesteund met geld en wapens?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik voel anders meer binding met de Amerikanen en heb ook meer vertrouwen in de uiteindelijke intenties van hun beleid. Kritiek hebben op Bush is een ding maar kiezen tussen hem en Saddam Hoessein daar zou je niet eens over na hoeven te denken, wat dat betreft Bush natuurlijk, dat lijkt me erg duidelijk.
Oh de huidige NSA-affaire blijft ook zonder gevolgen voor diegenen in het complot hoor. Daar durf ik nu op te wedden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet maar ik heb liever dat de NSA zoiets flikt, omdat het toch wel uitkomt vroeg of laat met gevolgen, dan de Chinese geheime dienst wat toch vooral zonder gevolgen blijft.
Dat mag je vinden. Ik vind dat er genoeg goede redenen zijn om dit programma te verdedigen tot bepaalde hoogte uiteraard.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangezien de Amerikaanse inlichtingendiensten onschuldige europeanen hebben ontvoert en het land uitsmokkelden om ze te sodomiseren en martelen heb ik daar wat minder vertrouwen in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Khalid_El-Masri
Dat klinkt zo makkelijk op de manier dat jij het brengt, contextafhankelijk, kosten tegen baten afwegen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:58 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Zonder de Amerikanen was het Sadam nooit gelukt natuurlijk. Wie heeft Sadam ook alweer gesteund met geld en wapens?
De publieke schade is immens en tig keer groter en belangrijker dan dat voor deze Chinese overheid zal zijn dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:01 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Oh de huidige NSA-affaire blijft ook zonder gevolgen voor diegenen in het complot hoor. Daar durf ik nu op te wedden.
Totdat je opeens met een overheid zit opgescheept die kwaad wil.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het een veilig gevoel dat alles in de gaten wordt gehouden. Het kan me niet ver genoeg gaan eigenlijk.
Daar denken werkgevers -terecht- doorgaans anders over.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Snowden is een held, een kandidaat voor heiligverklaring.
Euh, nee, hij laat zien dat de NSA (een overheidsinstelling) de wet (die de overheid heeft om te zorgen dat de scheiding der machten bestaat) overtreden heeft. De Amerikaanse wet staat de NSA en de CIA alleen toe op het buitenland te spioneren. De FBI is degene die, nadat een rechter toestemming heeft gegeven, mag afluisteren in het binnenland.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 05:57 schreef El_Matador het volgende:
De term "whistleblower" of "klokkenluider" is volkomen misplaatst. Die Snowden is gewoon een ordinaire dief. Hij publiceert geheimen van zijn werkgever. Zaken die helemaal niet voor het grote publiek bedoeld zijn.
Normale mensen worden dan ook gearresteerd, deze laffe hond vlucht naar Hong Kong. Hopelijk eten ze hem daar op.
Ik zie je dat niet doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik vind dat er genoeg goede redenen zijn om dit programma te verdedigen tot bepaalde hoogte uiteraard.
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, nee, hij laat zien dat de NSA (een overheidsinstelling) de wet (die de overheid heeft om te zorgen dat de scheiding der machten bestaat) overtreden heeft. De Amerikaanse wet staat de NSA en de CIA alleen toe op het buitenland te spioneren. De FBI is degene die, nadat een rechter toestemming heeft gegeven, mag afluisteren in het binnenland.
Dat is jouw mening. Dag mag, je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik ben in ieder geval niet zo bang voor dit programma van de Amerikanen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wanneer er iets onrechtmatig gebeurd moet een klokkenluider ook kunnen spreken zelfs in het geval van de overheid. Een open transparante overheid is daarvoor essentieel want dan valt er weinig te verbergen. In dit geval vind ik de actie verdedigbaar want het is achter de rug om van de bevolking gebeurd terwijl maar de vraag is of daarvoor toestemming van was gekregen inclusief vertegenwoordigers (ook al kan het juridisch gezien vast wel verantwoord worden). In het geval van de militair die Assange die documenten heeft gegeven gaat die vlieger minder op. De diplomatieke berichten, hoe interessant ze ook zijn, zijn niet illegaal, onderdeel van het normale diplomatieke verkeer, en hun geheimhouding is ook essentieel voor goede relaties met andere landen. In dat geval kan ik me beter voorstellen dat je dit als verraderlijke daad beschouwt terwijl ik dat in het geval van Snowden juist minder zie.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.
Maar deze idioot zal hier wel weer net zo vereerd worden als die andere dief, Julian Assange.
Draai er maar om heen, het maakt hem een klokkenluiderquote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de NSA buiten de bestaande wetten om handelt, is dat aan de rechter, niet aan een snotneusje dat staatsgeheimen aan de grote klok hangt.
Maar deze idioot zal hier wel weer net zo vereerd worden als die andere dief, Julian Assange.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |