Het heeft niets met gezagsgetrouwheid te maken. Het publiceren van staats- of bedrijfsgeheimen dan wel -processen is niet de taak van een snotneus of een Wikileaker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Draai er maar om heen, het maakt hem een klokkenluider
De rol van Assange is geen dief, die is niet anders dan die van de NYT met de pentagon papers, of die van de Washington Post met Watergate.
Je gezagsgetrouwheid is roerend
Dus jij vind dat een overheidsdienaar moet wegkijken als de overheid haar eigen wetten schendt, omdat het geheim is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het heeft niets met gezagsgetrouwheid te maken. Het publiceren van staats- of bedrijfsgeheimen dan wel -processen is niet de taak van een snotneus of een Wikileaker.
Die geheimen zijn er niet voor niets.
En ik ben het helemaal niet oneens met monitoren van data, zoals ik al eerder aangaf in het AIVD-topic.
Er spelen hier grotere belangen dan die van Snotneus Snowden en Assault Assange.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij vind dat een overheidsdienaar moet wegkijken als de overheid haar eigen wetten schendt, omdat het geheim is.
Je draait er om heen, het gaat niet om een bedrijf, het gaat om de overheid die haar eigen wetten overtreedtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er spelen hier grotere belangen dan die van Snotneus Snowden en Assault Assange.
Als ik het met de bedrijfsvoering van mijn bedrijf niet eens ben kan ik:
- het accepteren en doorgaan
- het niet accepteren en weggaan
- het intern aankaarten
Naar de pers stappen slaat nergens op.
Nope. Ik bekijk het op een iets grotere schaal dan John Doe uit Kentucky.quote:
Nee, dat doe je niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope. Ik bekijk het op een iets grotere schaal dan John Doe uit Kentucky.
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet.
Jij jubelt een overheid toe die haar eigen wetten schendt
Dus jij kiest voor een dictatuur boven een rechtsstaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.
Soms zijn er grotere belangen. En ik jubel niemand "toe", alleen mezelf.
Dat "dus" komt uit jouw mond.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij kiest voor een dictatuur boven een rechtsstaat.
Hoe definieer jij "een echte democratie"?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een overheid met geheimen is in een echte democratie onhoudbaar.
Geheimen mogen zo lang ze in de lijn liggen van de vrijheid die rechtmatig door het volk, of volkvertegenwoordigers, onder controle aan de uitvoerende macht is gegeven. Aangezien deze maatregel vast binnen de Patriot Act valt zijn er voldoende argumenten om te stellen dat het democratisch proces niet is geschonden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een overheid met geheimen is in een echte democratie onhoudbaar.
Je blijft maar draaienquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat "dus" komt uit jouw mond.
Er is meer dan zwart en wit.
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wetten niet als heilig, dat klopt.
Helemaal niet. Je kan er niet tegen dat ik je mening niet deel, en dan begin je te beschuldigen.quote:
Ik heb geen probleem dat je een mening hebt, ik laat je zien waar je mank loopt en wat de consequenties zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je kan er niet tegen dat ik je mening niet deel, en dan begin je te beschuldigen.
Een overheid die door de burger te controleren is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe definieer jij "een echte democratie"?
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem dat je een mening hebt, ik laat je zien waar je mank loopt en wat de consequenties zijn
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar klokkenluiders moeten zich er wel aan houden? Lekker hypocriet.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.
Ik denk in grotere belangen dan Pietje of John.
Welke staatsveiligheid?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet mank. Ik ben geen democratisch extremist, noch een overheidsgeiler, noch een dictatuur-vriend of andere kwalificaties die ik naar mijn hoofd krijg.
Ik denk in grotere belangen dan Pietje of John.
WUT??quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze schade berokkenen aan grootschalige projecten die de staatsveiligheid moeten waarborgen wel ja, raar he?
Antiterrorisme en vervolging en monitoring van pedoseksuelen.quote:
dat is een taak van justitiequote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Antiterrorisme en vervolging en monitoring van pedoseksuelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |