Ze zijn er maar druk mee in de EU..quote:Wat is Echelon?
Echelon is de codenaam voor het stelselmatig aftappen van al het Europese telefoon-, fax- en e-mailverkeer door de Verenigde Staten. Via een netwerk van satellieten luistert de (tot voor kort geheime) Amerikaanse National Security Agency (NSA) Europa af.
Onderzoeksrapporten van het Europees parlement (Zie documenten) tonen aan dat dit oorspronkelijke militaire spionagenetwerk - tegen bijvoorbeeld terrorisme - ook wordt ingezet voor economische doeleinden. Het parlement waarschuwt voor onopgemerkt misbruik van moderne informatie- en communicatietechnologieën. Deze ontwikkelen zich zo snel dat de politiek er absoluut geen zicht op heeft, aldus het parlement in het rapport An Appraisal of Technologies of Political Control.
Toen dit rapport in februari 1998 uitlekte, zorgde het voor veel ophef in de Europese politiek en media. Het Europees parlement sprak zijn afkeuring uit over de Amerikaanse afluisterpraktijken en wil opheldering over de National Security Agency.
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/uitleg.html
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.quote:De Verenigde Staten breken al sinds 2009 in op computers in Hong Kong en China. De Amerikaanse veiligheidsdienst NSA zou het met name hebben gemunt op Chinese universiteiten, publieke figuren, bedrijven en studenten.
Dat stelt klokkenluider Edward Snowden in een interview met de South China Morning Post.
Neuh, die zijn bezig met niet navulbare flesjes olijfolie in restaurantsquote:
Mwah hij kan er ook voordeel uit halen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:
VS hackt al jaren computers in Hong Kong en China
[..]
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.
Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, die zijn bezig met niet navulbare flesjes olijfolie in restaurants
De WashingtonPost variant is hier te vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.
Begint een mooie backfire te worden dit. De gesprekken begonnen vanuit de VS met de beschuldiging dat China zou hacken maar beginnen nu langzaam 180 graden te draaien. Hopelijk gaat China hier even goed op in.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
quote:A bill, to be introduced in the Senate on Tuesday, would force the US government to disclose the opinions of a secretive surveillance court that determines the scope of the eavesdropping on Americans' phone records and internet communications.
bron
Het is te hopen dat hier iets uitkomt.quote:
Wellicht mis je de hele clou. Dit alles komt op mij over alsof je als burger nu standaard verdacht bent. Plus er valt altijd wel rotzooi uit je verleden te halen. Vooral Amsterdammers zijn de heiligsten nietquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is een verschil in duidelijk waarneembare zaken en dat conspiracygelul van Lambiekje natuurlijk.
Het is overduidelijk dat het inmiddels best mogelijk zou zijn voor een kundige overheid om heel veel mensen zonder al te veel moeite in de gaten te houden, echter:
Ze konder Haren niet voorspellen ahdv facebook, elke peuter kon dat aan zien komen.
De overheidsites liggen de hele nacht alweer plat door een Ddos.
Eerst maken ze het kinderlijk eenvoudig om toeslagen aan te vragen via internet en vervolgens zijn ze uiterst verbaard dat 100 roemenen daar misbruik van maken.
Dus op dit moment ligt de ICTkennis van de overheid niet veel boven dat van de gemiddelde bejaarde, waarom zou ik me op dit moment in godsnaamdruk over maken? Ze kunnen de simpelste dingen niet, maar ons allemaal op microniveau in te gaten houden zouden ze wel kunnen?.
Toen kreeg hij de JFK assasination tape te zien. De "what really went down" versie. In een donkere kelder met 10 CIA agenten om zich heenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij dit toen echt meende.
Maar ja, dan ben je president en dan spelen er opeens heel andere belangen.
Ihre Papieren bitte!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:30 schreef boekenplank het volgende:
Mompelt iets over Stasi en dergelijke praktijken.
Maar dit is Nederland. Hier doen wij 't liefst de deur achter ons dicht. Spelen onze Star-craft II, eten onze biefstuk. En willen verder geen problemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De burgerrechten beweging in de jaren 60 en 70
De val van de muur in Oost-Duitsland (en de rest van Oost-Europa)
De Arabische lente
De Turkse protesten nu
OWS heeft grote potentie als de bevolking genoeg heeft van de machtselite.
Welkom in BNW.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:08 schreef gebrokenglas het volgende:
't valt me vies tegen van de Amerikanen.
Maar ach, dit zijn toch maar onbetrouwbare bronnen, we willen natuurlijk wel bewijzen zien he.quote:The NSA key is contained inside all versions of Windows from Windows 95 OSR2 onwards.
http://www.globalresearch(...)ows-software-by-1999
quote:In het 9/11 Commission Report komt de NSA niet voor
http://www.boublog.nl/18/(...)-fabriek-van-de-nsa/
Ja. Bij de grote bedrijven rechtstreeks alles ophalen (en dus geen last van encrypted mailsessies), en voor de rest gewoon de knooppunten tappen. Hebben ze alle data van iedereen. En bewaren dus, tot in de eeuwigheid.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:50 schreef Pakspul het volgende:
Het is nu maar wachten tot dat ze internet knooppunten gaan afluisteren, want dan kunnen ze nog vele malen meer informatie ophalen dan bij een paar grote bedrijven. Ja, het is bij die bedrijven al allemaal voor je bij elkaar gebracht, maar ik twijfel niet aan de data mining skills van de NSA.
quote:Rep. Peter King: "Legal Action" Should Be Taken Against Glenn Greenwald | RealClearPolitics
The Latest Politics, News & Election Videos
"[Glenn] Greenwald, not only did he disclose this information, he has said he has names of CIA agents and assets around the world and they're threatening to disclose that. The last time that was done, we saw a CIA station chief murdered in Greece," Rep. Peter King (R-NY) said on FOX News this afternoon.
"No right is absolute," King declared.
"Even the press has certain restrictions," King said. "I think it should be very targeted, very selective and certainly a very rare exception. But in this case, when you have someone who disclosed secrets like this and threatens to release more then to me, yes, there has to be legal action should [sic] be taken against him."
Bron: www.realclearpolitics.com
quote:
quote:Alexander runs the nation’s cyberwar efforts, an empire he has built over the past eight years by insisting that the US’s inherent vulnerability to digital attacks requires him to amass more and more authority over the data zipping around the globe. In his telling, the threat is so mind-bogglingly huge that the nation has little option but to eventually put the entire civilian Internet under his protection, requiring tweets and emails to pass through his filters, and putting the kill switch under the government’s forefinger. “What we see is an increasing level of activity on the networks,” he said at a recent security conference in Canada. “I am concerned that this is going to break a threshold where the private sector can no longer handle it and the government is going to have to step in.”
En over twee weken hebben ze het over de maximale hoeveelheid gaatjes in zoutvaatjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.
Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leugens + kill the messenger:
[..]
Tja, hier heeft de NSA wetten overtredenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |