abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127726872
Kickje BNW:

BNW / Wordt Balkenende door de NSA afgeluisterd?
Uit 1998

http://www.euronet.nl/~rembert/echelon/jap2109.htm

2001:
quote:
Wat is Echelon?
Echelon is de codenaam voor het stelselmatig aftappen van al het Europese telefoon-, fax- en e-mailverkeer door de Verenigde Staten. Via een netwerk van satellieten luistert de (tot voor kort geheime) Amerikaanse National Security Agency (NSA) Europa af.

Onderzoeksrapporten van het Europees parlement (Zie documenten) tonen aan dat dit oorspronkelijke militaire spionagenetwerk - tegen bijvoorbeeld terrorisme - ook wordt ingezet voor economische doeleinden. Het parlement waarschuwt voor onopgemerkt misbruik van moderne informatie- en communicatietechnologieën. Deze ontwikkelen zich zo snel dat de politiek er absoluut geen zicht op heeft, aldus het parlement in het rapport An Appraisal of Technologies of Political Control.

Toen dit rapport in februari 1998 uitlekte, zorgde het voor veel ophef in de Europese politiek en media. Het Europees parlement sprak zijn afkeuring uit over de Amerikaanse afluisterpraktijken en wil opheldering over de National Security Agency.

http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/uitleg.html
Ze zijn er maar druk mee in de EU..
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:54:13 #227
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127730722
VS hackt al jaren computers in Hong Kong en China

quote:
De Verenigde Staten breken al sinds 2009 in op computers in Hong Kong en China. De Amerikaanse veiligheidsdienst NSA zou het met name hebben gemunt op Chinese universiteiten, publieke figuren, bedrijven en studenten.

Dat stelt klokkenluider Edward Snowden in een interview met de South China Morning Post.
Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:58:24 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127730975
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:52 schreef Resonancer het volgende:

Ze zijn er maar druk mee in de EU..
Neuh, die zijn bezig met niet navulbare flesjes olijfolie in restaurants
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:12:47 #229
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_127731936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Of het een slimme zet is om deze info aan een Chinese krant te geven vraag ik me af, nu krijgt hij zeker een "aiding the enemy" aanklacht voor zijn kiezen.
Mwah hij kan er ook voordeel uit halen.
Hij zit in de landen waar de VS volgens hem op grote schaal computers hackt...
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:14:28 #230
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_127732085
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh, die zijn bezig met niet navulbare flesjes olijfolie in restaurants
Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:08:17 #231
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127735234
quote:

[..]

De WashingtonPost variant is hier te vinden.

Wat ik ook weer bijzonder vind is de toon van de Washington Post. Onverbloemd de zaak publiceren, zonder blijkbaar te buigen voor de diverse veiligheidsdiensten.

[ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 13-06-2013 10:30:07 ]
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:40:03 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127736300
quote:

[..]

Begint een mooie backfire te worden dit. De gesprekken begonnen vanuit de VS met de beschuldiging dat China zou hacken maar beginnen nu langzaam 180 graden te draaien. Hopelijk gaat China hier even goed op in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:42:10 #233
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127736358
quote:
A bill, to be introduced in the Senate on Tuesday, would force the US government to disclose the opinions of a secretive surveillance court that determines the scope of the eavesdropping on Americans' phone records and internet communications.

bron

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 13-06-2013 00:48:19 ]
The view from nowhere.
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:50:38 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127736587
quote:
Het is te hopen dat hier iets uitkomt.

Het grote probleem is dat de NSA en veel politici eigenlijk in dezelfde stoel zitten. Het is de hopen dat dit soort dingen niet een soort goedmakertje zijn voor het publiek, maar dat er daadwerkelijk onafhankelijke politici zijn die dit soort ongein oprecht aan de kaak willen stellen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127737110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is een verschil in duidelijk waarneembare zaken en dat conspiracygelul van Lambiekje natuurlijk.

Het is overduidelijk dat het inmiddels best mogelijk zou zijn voor een kundige overheid om heel veel mensen zonder al te veel moeite in de gaten te houden, echter:

Ze konder Haren niet voorspellen ahdv facebook, elke peuter kon dat aan zien komen.

De overheidsites liggen de hele nacht alweer plat door een Ddos.

Eerst maken ze het kinderlijk eenvoudig om toeslagen aan te vragen via internet en vervolgens zijn ze uiterst verbaard dat 100 roemenen daar misbruik van maken.

Dus op dit moment ligt de ICTkennis van de overheid niet veel boven dat van de gemiddelde bejaarde, waarom zou ik me op dit moment in godsnaamdruk over maken? Ze kunnen de simpelste dingen niet, maar ons allemaal op microniveau in te gaten houden zouden ze wel kunnen? :').
Wellicht mis je de hele clou. Dit alles komt op mij over alsof je als burger nu standaard verdacht bent. Plus er valt altijd wel rotzooi uit je verleden te halen. Vooral Amsterdammers zijn de heiligsten niet :P

quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij dit toen echt meende.

Maar ja, dan ben je president en dan spelen er opeens heel andere belangen.
Toen kreeg hij de JFK assasination tape te zien. De "what really went down" versie. In een donkere kelder met 10 CIA agenten om zich heen :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:30 schreef boekenplank het volgende:
Mompelt iets over Stasi en dergelijke praktijken.
Ihre Papieren bitte! :7

[ Bericht 31% gewijzigd door Tamabralski op 13-06-2013 01:54:12 ]
pi_127737610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De burgerrechten beweging in de jaren 60 en 70
De val van de muur in Oost-Duitsland (en de rest van Oost-Europa)
De Arabische lente
De Turkse protesten nu

OWS heeft grote potentie als de bevolking genoeg heeft van de machtselite.
Maar dit is Nederland. Hier doen wij 't liefst de deur achter ons dicht. Spelen onze Star-craft II, eten onze biefstuk. En willen verder geen problemen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 02:18:09 #237
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127740961
Het is nu maar wachten tot dat ze internet knooppunten gaan afluisteren, want dan kunnen ze nog vele malen meer informatie ophalen dan bij een paar grote bedrijven. Ja, het is bij die bedrijven al allemaal voor je bij elkaar gebracht, maar ik twijfel niet aan de data mining skills van de NSA.
pi_127741026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:08 schreef gebrokenglas het volgende:
't valt me vies tegen van de Amerikanen.
Welkom in BNW.

quote:
The NSA key is contained inside all versions of Windows from Windows 95 OSR2 onwards.
http://www.globalresearch(...)ows-software-by-1999
Maar ach, dit zijn toch maar onbetrouwbare bronnen, we willen natuurlijk wel bewijzen zien he.
Ik verbaas me enorm over al die verongelijkte reacties.
De schapen rennen allemaal luid blatend de wei in, denk dat ze spontaan hun wol verliezen als ze beseffen hoe diep de beerput en het bedrog werkelijk is.

quote:
In het 9/11 Commission Report komt de NSA niet voor

http://www.boublog.nl/18/(...)-fabriek-van-de-nsa/

Maar dit zou de NSA natuurlijk nooit doen.. die kunnen we vertrouwen, ze zijn 'r voor de veiligheid..
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:34:22 #240
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127742249
Al een lel van een wikipedia pagina erover.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:02:18 #241
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127743187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:50 schreef Pakspul het volgende:
Het is nu maar wachten tot dat ze internet knooppunten gaan afluisteren, want dan kunnen ze nog vele malen meer informatie ophalen dan bij een paar grote bedrijven. Ja, het is bij die bedrijven al allemaal voor je bij elkaar gebracht, maar ik twijfel niet aan de data mining skills van de NSA.
Ja. Bij de grote bedrijven rechtstreeks alles ophalen (en dus geen last van encrypted mailsessies), en voor de rest gewoon de knooppunten tappen. Hebben ze alle data van iedereen. En bewaren dus, tot in de eeuwigheid.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:09:44 #242
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127751866
Ik vind dat de politici teveel propaganda gebruiken, en daarmee tenminste de verdenking op zich laden geen zorgvuldige beschermers van de belangen van burgers te zijn.

Tevens maakt men zich schuldig aan de dubbele standaarden door mensen, wiens rechten niet goed verankerd zijn en daarbuiten vallen, gewoon te misbruiken. Er zijn voorbeelden te over.

Nu ze een beroep moeten doen op hun vanzelfsprekende zorgvuldigheid en betrouwbaarheid werkt dit tegen hen. Een goede reden om het publieke debat naar een hoger niveau te tillen.
The view from nowhere.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:10:57 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127751903
Leugens + kill the messenger:

quote:
Rep. Peter King: "Legal Action" Should Be Taken Against Glenn Greenwald | RealClearPolitics

The Latest Politics, News & Election Videos

"[Glenn] Greenwald, not only did he disclose this information, he has said he has names of CIA agents and assets around the world and they're threatening to disclose that. The last time that was done, we saw a CIA station chief murdered in Greece," Rep. Peter King (R-NY) said on FOX News this afternoon.

"No right is absolute," King declared.

"Even the press has certain restrictions," King said. "I think it should be very targeted, very selective and certainly a very rare exception. But in this case, when you have someone who disclosed secrets like this and threatens to release more then to me, yes, there has to be legal action should [sic] be taken against him."

Bron: www.realclearpolitics.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:17:58 #244
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127752130
quote:
quote:
Alexander runs the nation’s cyberwar efforts, an empire he has built over the past eight years by insisting that the US’s inherent vulnerability to digital attacks requires him to amass more and more authority over the data zipping around the globe. In his telling, the threat is so mind-bogglingly huge that the nation has little option but to eventually put the entire civilian Internet under his protection, requiring tweets and emails to pass through his filters, and putting the kill switch under the government’s forefinger. “What we see is an increasing level of activity on the networks,” he said at a recent security conference in Canada. “I am concerned that this is going to break a threshold where the private sector can no longer handle it and the government is going to have to step in.”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:19:15 #245
45206 Pietverdriet
pi_127752176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dat is zooo 2 weken geleden. Deze week hebben ze babyfoto's op babyvoeding verboden.
En over twee weken hebben ze het over de maximale hoeveelheid gaatjes in zoutvaatjes
pi_127757652
Eisenhower1961.
pi_127758970
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leugens + kill the messenger:

[..]

Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:34:03 #248
45206 Pietverdriet
pi_127759000
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is tenminste legal action. Dat lijkt mij een hele verbetering tov die politici die vonden dat Assange geliquideerd moest worden omdat hij geen wetten had overtreden.
Tja, hier heeft de NSA wetten overtreden
pi_127760327
Mensen zijn soms echt droog. De NSA spioneert ons. Duh.. niet alleen de NSA. Heel de wereld wordt in de gaten gehouden. Vanaf de dag dat je ter wereld komt geven ze je een nummer mee om jou in de gaten te houden. Dit is normaal. Niet eens een schok. En ze gaan het uitbreiden. Natuurlijk. Ze nodigen al deze internet miljardairs niet voor de lol uit. Ze gaan samen systemen uitwerken om nog meer grip op de samenleving te krijgen. Het systeem begint oud te worden. Er moet een digitale grid komen waarop alle burgers aangesloten zitten zodat niemand buiten het systeem kan opereren.En dit gaat er komen. Logisch.
pi_127764209
Dit nieuws komt niet echt als een verassing voor mij. Wel als een verrassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')