abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125625211

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
If not now, then when.
  maandag 22 april 2013 @ 23:39:42 #2
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125625243
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:32 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ik voel van squatten zonder gewicht zo verrekte weinig.
Dan doe je het verkeerd.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 22 april 2013 @ 23:43:10 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125625445
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:38 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vraag me alleen af of het niet efficienter is om gewicht toe te voegen aan dips/pull-ups i.p.v. 20+ herhalingen te behalen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hypertrofie is geen voetbal. Ik stel mij voor dat Panzer helemaal loco op die shit gaat, wat voor mij meer overkomt als het nutteloos depleten van spierglycogeen, terwijl de spier(en) allang 'voldoende' geprikkeld zijn.
Er zijn meerdere wegen. Burd (2012) heeft nog een interessant balletje opgegooid met 24RM tot failure, dat spiersynthese even veel of nog meer kan stimuleren.

Voetbal is, laten we zeggen, 9000RM tot aan failure, en dan nog niet eens achter elkaar.
Confidence through competence
pi_125625560
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dan doe je het verkeerd.
Neuh, gewoon goede been- en bilspieren :) Heb m'n hele leven gedanst, m'n benen en buik zijn dus gewoon goed ontwikkeld.
pi_125625605
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Er zijn meerdere wegen. Burd (2012) heeft nog een interessant balletje opgegooid met 24RM tot failure, dat spiersynthese even veel of nog meer kan stimuleren.

Voetbal is, laten we zeggen, 9000RM tot aan failure, en dan nog niet eens achter elkaar.
Link?
If not now, then when.
  maandag 22 april 2013 @ 23:50:08 #6
55709 Stereotomy
pi_125625728
pi_125625802
quote:
Gratis full-text alles. _O_ Morgen even doorlezen.
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:00:13 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125626084
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:46 schreef CristinaYang het volgende:
Neuh, gewoon goede been- en bilspieren :) Heb m'n hele leven gedanst, m'n benen en buik zijn dus gewoon goed ontwikkeld.
Ik ben desondanks enigsinds sceptisch.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125626329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik ben desondanks enigsinds sceptisch.
enigwut?
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:44:20 #10
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125627072
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:46 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

moet je dieper squatten
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_125628463
Vandaag voor het eerst pull ups geprobeerd, wat een rampenplan zeg. Die stangen zijn allemaal ook ingesteld op de lange basketbalspelers hier, dus ik kon daar met mijn amper 1.70 helemaal niet bij. :') Uiteindelijk naar toe gesprongen en vast gegrepen, maar ik kreeg mezelf gewoon niet helemaal omhoog. Wel tot halverweg, maar niet met m'n kin er bovenuit. ;(

Vervolgens kwam er een oudere man vragen of ik hulp nodig had en of hij me mss op moest tillen, maar dat zag ik niet zo zitten :D Maar na nog een tijdje gestunteld te hebben kwam hij een preek tegen me houden dat dit nog veel te zwaar voor me was, en dat ik eerst de low row en the lat pull down moest doen. Dat heb ik toen dus ook maar gedaan, maar ik kreeg vervolgens ook een preek dat 3x5 verkeerd was, en dat ik 2 of 3x12 moest gaan doen.. Hij zei iets over blessures, en dat dat sowieso voor vrouwen beter was om te beginnen. Iemand die het daar wel of niet mee eens is?

M'n squats en presses gingen iig wel goed, dat scheelt :) En dankzij die machines zijn m'n armen en schouders nu alsnog helemaal zwaar :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 07:18:11 #12
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125628688
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:08 schreef Volatility het volgende:

[..]

enigwut?
zins, fuck it, mijn taal was gister draamaatisj.
pi_125628743
Wie van jullie beta mannen stuurt mij steeds mails :P

Beste Zeta,

Ik heb zoveel vragen voor je, hopelijk kun jij mij daarbij helpen.

Zelf ben ik van plan om te gaan bodybuilding,

Graag zou ik u persoonlijke mail willen ontvangen waardoor we met elkaar kunnen mailen en dergelijke.

Verder kunnen we denk ik wel elkaar helpen aangezien ik zelf op de laboratorium werk, zelf kan ik aan bepaalde stoffen aankomen wat voor mij bijna niks kost.

Maargoed, dat tenzijde.

Las ook dat u veel kennis heeft over bepaald voeding, Graag daarover meer.

Hoor 't graag van u.

Alvast fijne avond.

Mvg Aygul

---------

Ik fitness nu ongeveer 3e half jaar. Begon met 52 kg, nu ben ik 62 kg plus mines,
Mijn doel is namelijk 75 kg aan te tikken. Ben 1,69m.

Lichaamstype : Ecto,

Werk zelf in de laboratorium waar ik hormonen en cellen op de kweek zet etc etc.

Zie je mail graag tegenmoet.

Mvg A.

:')
  dinsdag 23 april 2013 @ 07:49:24 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:11:10 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125629046
Mitchel112 doet toch een labopleiding? Raymond werkt roch ook op een lab?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:13:44 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125629076
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:11 schreef fathank het volgende:
oh shit ja. Nou ja, dat wil zeggen ik ben aanwezig :+
maar wij doen geen hormonen op kweek zetten hoor :')
wel aan proteine trekken om te kijken wanneer ze breken :Y })
srs
pi_125629112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:26 schreef ZetaOS het volgende:

Beste Zeta,

Graag zou ik u persoonlijke mail willen ontvangen waardoor we met elkaar kunnen mailen en dergelijke.

Verder kunnen we denk ik wel elkaar helpen aangezien ik zelf op de laboratorium werk, zelf kan ik aan bepaalde stoffen aankomen wat voor mij bijna niks kost.

Maargoed, dat tenzijde.

Hoor 't graag van u.

Alvast fijne avond.

Mvg Aygul

---------

Ik fitness nu ongeveer 3e half jaar. Begon met 52 kg, nu ben ik 62 kg plus mines,

Werk zelf in de laboratorium waar ik hormonen en cellen op de kweek zet etc etc.

Mvg A.

_O-
pi_125629146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 07:26 schreef ZetaOS het volgende:

Beste Zeta,

Maargoed, dat tenzijde.

Hoor 't graag van u.

Alvast fijne avond.

Mvg Aygul

---------

Mvg A.

3,5 jaar trainen en dan van 52 naar 62 gaan :')

quote:
11s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:13 schreef RaymondK het volgende:

[..]

oh shit ja. Nou ja, dat wil zeggen ik ben aanwezig :+
maar wij doen geen hormonen op kweek zetten hoor :')
wel aan proteine trekken om te kijken wanneer ze breken :Y })
srs
Als ik mijn whey te hard schud gaat het dan ook kapot? Ik zag laatst een video van Jesse die dat beweerde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:25 schreef botje_bouwer het volgende:
Indigo-3G® acts as a "selective nutrient repartitioning agent" - meaning it maximizes nutrient uptake in muscle, releases and burns fat-cell content, and prevents storage of fat. In simple terms, Indigo-3G® repartitions nutrients so that what you eat turns into muscle and not fat.

kijk, dat zijn nog eens claims.
kost ook maar $97,50 per 180 capsules
Sowieso al die marketing :')

Elk product is gepatenteerd met een unieke formule welke de best werkende ter wereld is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Drommeldaris op 23-04-2013 08:28:35 ]
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:25:51 #19
396441 botje_bouwer
botje bouwen jwz
pi_125629191
Indigo-3G® acts as a "selective nutrient repartitioning agent" - meaning it maximizes nutrient uptake in muscle, releases and burns fat-cell content, and prevents storage of fat. In simple terms, Indigo-3G® repartitions nutrients so that what you eat turns into muscle and not fat.

kijk, dat zijn nog eens claims.
kost ook maar $97,50 per 180 capsules
pi_125629299
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:11 schreef fathank het volgende:
Ben een analist (nja in opleiding)

Ik stuur regelmatig fanmail naar zeta maar niet met die grammatica :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:35:29 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125629303
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:20 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

3,5 jaar trainen en dan van 52 naar 62 gaan :')

[..]

Als ik mijn whey te hard schud gaat het dan ook kapot? Ik zag laatst een video van Jesse die dat beweerde.
lol. geen idee.
ik weet wel dat een suikerprotein met niet heel veel meer trekkracht dan 100pico newton al breekt als ik me goed herinner.
Als je dat interessant vind hoe dat gemeten wordt, hier staat een proefschrift van iemand waar ik ooit de electronica voor ontworpen heb.
http://www.physics.leiden(...)fschriftKleinweb.pdf
Vanaf pagina 6 wordt redelijk begijpelijk het meetprincipe e.d. en hoe of dat ze dat doet uitgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 23-04-2013 09:42:18 ]
pi_125629338
Waar moet ik aan denken als je het hebt over 100 pico newton?
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:43:03 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125629381
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:39 schreef Drommeldaris het volgende:
Waar moet ik aan denken als je het hebt over 100 pico newton?
een pico is tot de -12 de. Dus 100pN is 0,0000000001 Newton.
9,8 newton is de trekkracht die 1kg massa ervaart van de zwaartekracht.

Het is dus 100Giga keer kleiner dan de zwaartekracht op 1kg massa.
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:54:29 #24
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_125630576
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 05:31 schreef CristinaYang het volgende:
Vandaag voor het eerst pull ups geprobeerd, wat een rampenplan zeg. Die stangen zijn allemaal ook ingesteld op de lange basketbalspelers hier, dus ik kon daar met mijn amper 1.70 helemaal niet bij. :') Uiteindelijk naar toe gesprongen en vast gegrepen, maar ik kreeg mezelf gewoon niet helemaal omhoog. Wel tot halverweg, maar niet met m'n kin er bovenuit. ;(

Vervolgens kwam er een oudere man vragen of ik hulp nodig had en of hij me mss op moest tillen, maar dat zag ik niet zo zitten :D Maar na nog een tijdje gestunteld te hebben kwam hij een preek tegen me houden dat dit nog veel te zwaar voor me was, en dat ik eerst de low row en the lat pull down moest doen. Dat heb ik toen dus ook maar gedaan, maar ik kreeg vervolgens ook een preek dat 3x5 verkeerd was, en dat ik 2 of 3x12 moest gaan doen.. Hij zei iets over blessures, en dat dat sowieso voor vrouwen beter was om te beginnen. Iemand die het daar wel of niet mee eens is?

M'n squats en presses gingen iig wel goed, dat scheelt :) En dankzij die machines zijn m'n armen en schouders nu alsnog helemaal zwaar :')
Vergeet alsjeblieft dat gezever over dat je op een lat pull zou moeten beginnen tegen blessures of dat dat beter is omdat je een vrouw bent. Begin met negative pulls bijvoorbeeld. Zoek op youtube: 'Scooby pull up' et voila, dat is een prima manier. Zelf kon ik er ooit 1,5 :') en ben gewoon stug door blijven gaan met proberen, je wordt er erg snel beter in.
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:57:53 #25
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125630625
Ik kan nog steeds geen enkele wide grip pull up :')
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:04:41 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125630772
quote:

Eerst negatives doen dan inderdaad. Ergens opgaan staan zodat je minimaal op ooghoogte met de bar komt, en dan jezelf langzaam laten zakken.

Het verschil tussen 3 x 5 en 3 x 12 is dat de eerste gericht is op kracht, en de tweede meer op spier (massa) opbouw. Het is dus aan jezelf wat je wil, maar er is niks mis met 3 x 5. Dat 3 x 12 sowieso beter zou zijn voor beginnende vrouwen is onzin. Die meneer lulde dus een beetje uit zijn nek.
pi_125630882
gewoon alles doen

negatives, hangs, zware lat pulldowns (5-3-2-1 ofzo), assisted pull-ups

niet luisteren naar wat mensen je vertellen in de gym
90% is onzin

[ Bericht 29% gewijzigd door 16meter op 23-04-2013 10:19:59 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:10:45 #28
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125630947
Wat 16meter zegt.

Ow, en als iemand je aanbied je op te tillen kun je er vanuit gaan dat het een ouwe viezerik is. Meer dan een kleine lift aan je (opgetrokken) voeten heb je niet nodig. Dus gewoon ver weg houden die gozert.
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:12:26 #29
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_125631000
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Snakey het volgende:
Wat 16meter zegt.

Ow, en als iemand je aanbied je op te tillen kun je er vanuit gaan dat het een ouwe viezerik is. Meer dan een kleine lift aan je (opgetrokken) voeten heb je niet nodig. Dus gewoon ver weg houden die gozert.
Effe een kontje geven zeker met underhand grip.
pi_125631022
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:20 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Schijnt wel zo te zijn. Ik had ooit een hossel (nog voordat dat een hossel heette :') ) die Facility Management (heette toen nog Toegepaste Huishoudwetenschappen :')) en die beweerde dat je eiwitten niet te hard moet kloppen omdat ze anders stuk gaan. I.i.g. niet in de blender dus.
pi_125631099
quote:

- is er geen assisted pull up machine?
- dit soort flapdrollen afpoeieren.
- onthoud dat de meeste mensen in een sportschool niet (goed) weten wat ze aan het doen zijn
- ik weet niet waar je sport/traint maar wellicht dat er een betere gym in je buurt zit?
pi_125631113
Net weer bij de fysio geweest, hoopte dat ik vette Henk nog tegen zou komen zodat ik hem een boks kon geven. :D Goede progressie en twee nieuwe oefeningen. Mag ook weer benchen en oefeningen boven de schouders doen zolang ik maar geen pijn voel. *O*
If not now, then when.
pi_125631419
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef H1N1 het volgende:
eet alsjeblieft dat gezever over dat je op een lat pull zou moeten beginnen tegen blessures of dat dat beter is omdat je een vrouw bent. Begin met negative pulls bijvoorbeeld. Zoek op youtube: 'Scooby pull up' et voila, dat is een blablabla
Ben je nou een man of een vrouw?
Je icoon staat op man ingesteld?
pi_125631455
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:08 schreef 16meter het volgende:
gewoon alles doen

negatives, hangs, zware lat pulldowns (5-3-2-1 ofzo), assisted pull-ups

niet luisteren naar wat mensen je vertellen in de gym
90% is onzin
:Y

quote:
:Y

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 10:33:39 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:40:05 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125631716
Het valt mij altijd op dat de mensen die weten waar ze mee bezig zijn nooit uit zichzelf adviezen gaan geven. Wel bereidt om te helpen/advies te geven, maar alleen als er om gevraagd wordt.
pi_125631724
Nu Now foods (vrijwel) alle ingredienten van een pre-work-out los aanbiedt: heeft er iemand ervaring met het good-old stacken van supplementen voor een pre-work-out?
pi_125631744
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef Snakey het volgende:
Het valt mij altijd op dat de mensen die weten waar ze mee bezig zijn nooit uit zichzelf adviezen gaan geven. Wel bereidt om te helpen/advies te geven, maar alleen als er om gevraagd wordt.
Dit dus. Terughoudendheid is een groot goed IMHO.
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:42:51 #38
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125631797
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef Snakey het volgende:
Bij mij valt het me juist op dat er een beetje twee groepen zijn, mensen die puur voor hypertrophy trainen en de andere puur/ook op kracht. Vaak treffen de mensen uit de tweede groep elkaar bij de power racks en wordt er wel een praatje gemaakt/tips gegeven :)
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:47:28 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125631930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit dus. Terughoudendheid is een groot goed IMHO.
Daarbij zou je je eigen workout continu moeten onderbreken want als ik om me heen kijk in de gym dan kan ik 70% van de mensen wel een kleine of grotere correctie geven. :P

Ik zal ook niet alles 100% goed doen, daar niet van.
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:49:33 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125631971
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef seto het volgende:

[..]

Bij mij valt het me juist op dat er een beetje twee groepen zijn, mensen die puur voor hypertrophy trainen en de andere puur/ook op kracht. Vaak treffen de mensen uit de tweede groep elkaar bij de power racks en wordt er wel een praatje gemaakt/tips gegeven :)
Yep, maar dan geef je elkaar tips vanuit een gelijkheid. Dan is er een respect naar elkaar toe. Ik bedoelde meer van die gasten die een newbie wel even zullen vertellen hoe het moet, en 9 van de 10 keer zelf een waardeloze workout hebben.
pi_125631998
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep, maar dan geef je elkaar tips vanuit een gelijkheid. Dan is er een respect naar elkaar toe. Ik bedoelde meer van die gasten die een newbie wel even zullen vertellen hoe het moet, en 9 van de 10 keer zelf een waardeloze workout hebben.
Ik zag laatst 2 personen squatten. 1 van de 2 ging niet diep genoeg en die ander gaf advies. Het advies was: "Beter verhoog je het gewicht, dan sta je namelijk stabieler op de grond" :')

Not a single rep was done :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:53:50 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125632061
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:50 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ik zag laatst 2 personen squatten. 1 van de 2 ging niet diep genoeg en die ander gaf advies. Het advies was: "Beter verhoog je het gewicht, dan sta je namelijk stabieler op de grond" :')

Not a single rep was done :')
Veel newbies kunnen beter alleen trainen volgens mij. Ik zie het zo vaak op de bench press. Veel te veel gewicht waardoor het maatje, ook veel te zware, goodmornings of deadlifts staat te doen. :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:01:23 #43
157922 fathank
pi_125632269
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net weer bij de fysio geweest, hoopte dat ik vette Henk nog tegen zou komen zodat ik hem een boks kon geven. :D Goede progressie en twee nieuwe oefeningen. Mag ook weer benchen en oefeningen boven de schouders doen zolang ik maar geen pijn voel. *O*
Maandag mag ik weer op de pijnbank :{
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:05:28 #45
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125632376
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Direct naar de gym en hardcore aan de overhead dumble presses dan. })
wel voorzichtig uiteraard ^O^
pi_125632414
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Veel newbies kunnen beter alleen trainen volgens mij. Ik zie het zo vaak op de bench press. Veel te veel gewicht waardoor het maatje, ook veel te zware, goodmornings of deadlifts staat te doen. :')
Idd, soms lijkt het alsof de spotter aan het barbell rowen is en dat de jongen op dat bankje hem spot ipv andersom.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:15:26 #47
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125632684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Schijnt wel zo te zijn. Ik had ooit een hossel (nog voordat dat een hossel heette :') ) die Facility Management (heette toen nog Toegepaste Huishoudwetenschappen :')) en die beweerde dat je eiwitten niet te hard moet kloppen omdat ze anders stuk gaan. I.i.g. niet in de blender dus.
Als die 100pico newton waar ik het net over had ongeveer ook voor andere proteine geld, dan is de viscositeit van water waarin je de boel staat te shaken dus al genoeg om de eiwitten uit elkaar te trekken. Duwen is wat anders dan trekken, maar er zal best wel het nodige stuk gaan ja. Als je er naar wijst dus al. Als je er keihard tegen praat dus al.

Er zitten alleen miljarden proteine cellen in die shaker, dus het over grote deel zal wel heel blijven lijkt me.

Het zal uberhaupt niet boeiend zijn gezien het allemaal afgebroken wordt in je maagzuur/darmen voordat/terwijl je het opneemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 23-04-2013 11:27:18 ]
pi_125633025
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als die 100pico newton waar ik het net over had ongeveer ook voor andere proteine geld, dan is de viscositeit van water waarin je de boel staat te shaken dus al genoeg om de eiwitten uit elkaar te trekken. Duwen is wat anders dan trekken, maar er zal best wel stuk gaan ja. Als je er naar wijst dus al. Als je er keihard tegen praat dus al.

Er zitten alleen miljarden proteinemoleculencellen in die shaker, dus het over grote deel zal wel heel blijven lijkt me.

Het zal uberhaupt niet boeiend zijn gezien het allemaal afgebroken wordt in je maagzuur/darmen voordat/terwijl je het opneemt.
Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar waarom maken al die fabrikanten en in onderzoeken men dan zoveel onderscheid tussen de eiwit- en aminozuursoorten? Idem verhouding BCAA / CAA etc. Dan zou dat toch ook niet veel uit moeten maken :?
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:30:03 #49
55709 Stereotomy
pi_125633109
Prima om die eiwitten stuk te maken, is weer wat efficienter bij het verteren _O-
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:30:28 #50
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125633126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar waarom maken al die fabrikanten en in onderzoeken men dan zoveel onderscheid tussen de eiwit- en aminozuursoorten? Idem verhouding BCAA / CAA etc. Dan zou dat toch ook niet veel uit moeten maken :?
eiwitten zijn toch opgebouwd uit aminozuren? Ik weet het niet, Stereo kan dat verder wel vertellen denk :D

edit: daar istie al ~O> ;)
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:35:13 #51
157922 fathank
pi_125633256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef RaymondK het volgende:

[..]

eiwitten zijn toch opgebouwd uit aminozuren? Ik weet het niet, Stereo kan dat verder wel vertellen denk :D

edit: daar istie al ~O> ;)
eiwitten zijn opgebouwd uit een reeks aminozuren. Op je pot whey staat meestal ook de samenstelling van de verschillende aminozuren.
pi_125633321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef Stereotomy het volgende:
Prima om die eiwitten stuk te maken, is weer wat efficienter bij het verteren _O-
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:39:09 #53
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125633374
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:35 schreef fathank het volgende:

[..]

eiwitten zijn opgebouwd uit een reeks aminozuren. Op je pot whey staat meestal ook de samenstelling van de verschillende aminozuren.
Feitelijk dus het soort/type protein.
Daarnaast worden er meestal nog amino's aan toegevoegd.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:41:14 #54
157922 fathank
pi_125633447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?
quote:
Aminozuren per 100 gram eiwit:

L-Alanine 4551 mg
L-Arginine 2891 mg
L-Asparginezuur 9789 mg
L-Cysteine 1792 mg
L-Glutaminezuur 18661 mg
Glysine 1702 mg
L-Histidine 2251 mg **
L-Isoleucine 5907 mg ** (BCAA)
L-Leucine 9970 mg ** (BCAA)
L-Lysine 8693 mg **
L-Methionine 2501 mg **
L-Fenylalanine 3739 mg **
L-Proline 6375 mg
L-Serine 5059 mg
L-Threonine 5792 mg **
L-Tryptofaan 1418 mg **
L-Tyrosine 2826 mg
L-Valine 6116 mg ** (BCAA)
FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.
pi_125633470
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:

[..]

[..]

FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopen :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:42:58 #56
157922 fathank
pi_125633500
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Beter ga je gewoon naar de supermarkt voor een shitload aan melk :P
pi_125633539
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Beter ga je gewoon naar de supermarkt voor een shitload aan melk :P
Ja doei, ik hoef geen gyno in mn borsten zoals Panzer :r
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:44:19 #58
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125633541
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Daarom gewoon advies aannemen van zo'n Tuinen trol van een jaar of 45 die zodra je voor langs de supplementen loopt en kijkt hoe extreem het wel niet geprijst is allemaal vraagt of ze je kan helpen

_O- :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:44:59 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125633555
quote:

[..]

[..]

Ik zou niet weten op basis van welke info ik een aminozuurprofiel zou moeten kiezen. :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:45:14 #60
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125633565
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

haha
dat komt omdat i geen nakuur gedaan heeft })
z'n moeder stond de hele zomer de punten uit z'n shirts te strijken :+ _O-

;)
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:45:53 #61
55709 Stereotomy
pi_125633582
quote:

[..]

Dat laatste :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:45:53 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125633583
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:45 schreef RaymondK het volgende:

z'n moeder stond de hele zomer de punten uit z'n shirts te strijken :+ _O-

_O-
pi_125633592
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Daarom gewoon advies aannemen van zo'n Tuinen trol van een jaar of 45 die zodra je voor langs de supplementen loopt en kijkt hoe extreem het wel niet geprijst is allemaal vraagt of ze je kan helpen

_O- :')
:D
Om over trainmorestore.nl nog maar te zwijgen :')
pi_125633599
quote:

[..]

[..]

Ik zou het ff op kweek zetten
pi_125633627
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef Stereotomy het volgende:
Cheap manier om vrije aminozuren te krijgen. YEAH BUDDY.
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:59:17 #66
157922 fathank
pi_125633997
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou niet weten op basis van welke info ik een aminozuurprofiel zou moeten kiezen. :D
Ik ook niet :D. Ze zullen allemaal wel hun eigen functie hebben en theoretisch gezien zal het misschien mogelijk zijn maar in de praktijk zal het wel gemierenneuk in de marge x100 zijn :')
pi_125634478
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Maandag mag ik weer op de pijnbank :{
Succes. Wat had jij nou precies (vakterm)?

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Direct naar de gym en hardcore aan de overhead dumble presses dan. })
wel voorzichtig uiteraard ^O^
Gelijk de schouder naar de klote. :D Woensdag weer. ^O^

quote:

[..]

Als je het optimale wilt dan kun je het beste een blend kopen of na de training zelf een whey en caseïne shake apart drinken.
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:15:16 #68
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_125634511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ben je nou een man of een vrouw?
Je icoon staat op man ingesteld?
Door mijn ectobouw en anderhalve pull up lijk ik misschien een vrouw. Maar ik ben een man :') .
pi_125634842
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:15 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Door mijn ectobouw en anderhalve pull up lijk ik misschien een vrouw. Maar ik ben een man :') .
Cool...had de indruk dat ik men een vrouw te doen had.
mijn fout.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 12:27:49 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:27:43 #70
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125634871
Gisteren was er een aan het trainen op zo'n biceps curl circuit-ding van LifeFitness. Zo'n ding waar je de weerstand instelt ipv een gewicht kiest. En zelfs daar had ie een spotter bij. Die zijn armen begeleide :N
En waarschijnlijk meecurlde
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_125635337
Vandaag weer lekker getraind. Ben weer begonnen na een lange tijd. Fitness was meer dan leuk. Goed getraind, goed gegeten en nu lekker vragen.

Begin met een full bodyschema voor vier dagen. Qua setjes doe ik het rustig aan. Begin met 4 x 20 en niet te zwaar nog. Eerst me lichaam weer wennen aan de oefeningen voordat ik echt zwaar ga trainen.

Vraagje over de rust tussen de sets. Heb zelf niet echt geduld en hou nu ongeveer 15 seconde rust. Wil het tempo lekker hoog houden, ook voor de verbranding. Dit is toch prima of adviseren jullie echt minimaal 30 seconden.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:45:47 #72
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_125635410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:43 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag weer lekker getraind. Ben weer begonnen na een lange tijd. Fitness was meer dan leuk. Goed getraind, goed gegeten en nu lekker vragen.

Begin met een full bodyschema voor vier dagen. Qua setjes doe ik het rustig aan. Begin met 4 x 20 en niet te zwaar nog. Eerst me lichaam weer wennen aan de oefeningen voordat ik echt zwaar ga trainen.

Vraagje over de rust tussen de sets. Heb zelf niet echt geduld en hou nu ongeveer 15 seconde rust. Wil het tempo lekker hoog houden, ook voor de verbranding. Dit is toch prima of adviseren jullie echt minimaal 30 seconden.
Persoonlijk vind ik het fijn om na een set even op adem te moeten komen, het ligt dus aan de intensiteit. Ergens tussen de 30 seconden en 2 minuten zal een redelijke schatting zijn. Maar nogmaals, het ligt aan je persoonlijke voorkeur.
pi_125635439
Duidelijk. Even checken. Heb nu twee dagen getraind.

Gisteren rug en benen en vandaag borst en triceps. Beide dagen 10 oefeningen, niks mee toch?
pi_125635521
Ondanks 2 nachten van 5 uren slaap en een kutdag toch de gewichten van vorige week weer weggesquat en gelift, helaas niets opgehoogd, dat is voor de volgende keer.

Mijn kuiten zijn 5 cm in omvang gegroeid whaha :D calf raises vandaag alle vier de setjes op 70 kg gedaan ipv alleen de laatste 2, dus toch wel íets opgehoogd eigenlijk.
pi_125635635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:47 schreef stoeltafel het volgende:

Gisteren rug en benen en vandaag borst en triceps. Beide dagen 10 oefeningen, niks mee toch?
Is wel veel, vind het zelf fijner om minder oefeningen te doen en daar maximaal te kunnen gaan.
Welke oefeningen doe je?
Rug en benen op 1 dag? Dan doe je dus 2 grootste spiergroepen op een dag..
Misschien sowieso even je hele schema posten. En wat is je doel?
pi_125635735
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:47 schreef stoeltafel het volgende:

Hoe lang sta je in de sportschool met 4*20 op 10 oefeningen?
pi_125635743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Is wel veel, vind het zelf fijner om minder oefeningen te doen en daar maximaal te kunnen gaan.
Welke oefeningen doe je?
Rug en benen op 1 dag? Dan doe je dus 2 grootste spiergroepen op een dag..
Misschien sowieso even je hele schema posten. En wat is je doel?
Oefeningen moet ik even opzoeken maar het waren voornamelijk apparaten. Heb nog geen schema gemaakt. Doel is wat strakker in me vel. Heb aardig wat jaren getraind maar dat is al een tijdje geleden. Basisschema is goed voor me. Zag al een leuk schema uit de OP.

Qua oefeningen heb ik er 4 gedaan per groep en 1 extra dat was voor me buik en vandaag als laatste extra oefening gesquat. Heb namelijk beetje last van onderrug en had gisteren mijn benen wel wat harder kunnen trainen. Schema komt er dus uit. Wel relax dat dit topic zo leerzaam is, erg handig :)
pi_125635754
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:57 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Hoe lang sta je in de sportschool met 4*20 op 10 oefeningen?
Uurtje vandaag, wil ook niet langer. Liever korter en krachtig. Gisteren deed ik trouwen 4 x 20 en vandaag was het 4 x 15 wat ook prima ging.
pi_125635947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:57 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Uurtje vandaag, wil ook niet langer. Liever korter en krachtig. Gisteren deed ik trouwen 4 x 20 en vandaag was het 4 x 15 wat ook prima ging.
4*20 is niet wat je noemt de beaming van krachtig :')

pi_125636027
Hoi ik heb een vraag en ik zou het erg waarderen als jullie me kunnen helpen.

Ik ben sinds 3 maanden (begin Februari) aan het fitnessen. Ik probeer altijd 3 keer per week te gaan en meestal lukt dit ook wel. Daarnaast voetbal ik 1 á 2 keer per week. Nu is mijn doel van fitnessen om sterker en vooral zwaarder te worden, maar dan wel door spieren en geen toename in vetpercentage. Na 3 maanden een beetje aangeklooid te hebben, wil ik het nu graag wat serieuzer aan gaan pakken.

Tot nu toe zie ik wel dat ik sterker wordt, de oefeningen die ik doe kan ik allemaal een stuk zwaarder doen dan in het begin (dit kan misschien ook gewenning zijn?). Daarnaast heb ik drie keer zoveel honger, en eet ik ook een stuk meer. Ook zie ik zelf, net als de mensen om me heen wel wat veranderingen aan mijn lichaam (Dikkere armen, iets breder aan het worden). Echter is er nog (vrijwel) geen gewicht bij gekomen.

Ik heb een schema laten maken bij de sportschool, maar daar heb ik vrij weinig vertrouwen in, en na wat gepraat met Drommeldaris kwam ik al tot de conclusie dat dit dan ook geen goed schema is. Zouden jullie mij kunnen en willen helpen met het maken van een schema en hebben jullie tips?

SPOILER
pi_125636113
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:12:15 #82
55709 Stereotomy
pi_125636253
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:57 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoe ging je laatste beweging van je laatste set? Speels gemak, of ?
pi_125636297
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Silentalarm het volgende:

Ik ben sinds 3 maanden (begin Februari) aan het fitnessen. Ik probeer altijd 3 keer per week te gaan en meestal lukt dit ook wel. Daarnaast voetbal ik 1 á 2 keer per week. Nu is mijn doel van fitnessen om sterker en vooral zwaarder te worden, maar dan wel door spieren en geen toename in vetpercentage. Na 3 maanden een beetje aangeklooid te hebben, wil ik het nu graag wat serieuzer aan gaan pakken.

Tot nu toe zie ik wel dat ik sterker wordt, de oefeningen die ik doe kan ik allemaal een stuk zwaarder doen dan in het begin (dit kan misschien ook gewenning zijn?). Daarnaast heb ik drie keer zoveel honger, en eet ik ook een stuk meer. Ook zie ik zelf, net als de mensen om me heen wel wat veranderingen aan mijn lichaam (Dikkere armen, iets breder aan het worden). Echter is er nog (vrijwel) geen gewicht bij gekomen.

Ik heb een schema laten maken bij de sportschool, maar daar heb ik vrij weinig vertrouwen in, en na wat gepraat met Drommeldaris kwam ik al tot de conclusie dat dit dan ook geen goed schema is. Zouden jullie mij kunnen en willen helpen met het maken van een schema en hebben jullie tips?

SPOILER
Begin met multijoint movements/compounds.
Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges.

Vraag iemand in de sportschool die deze oefeningen doet of je mee kan trainen met hem
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_125636313
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ik heb een jaar lang ongeveer 2 - 2.5L volle melk per dag gedronken en geen last gehad van gyno of wat dan ook.

Zal bij Panzer wel combinatie zijn met puberteit, of idd geen goede nakuur.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:15:48 #85
157922 fathank
pi_125636384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Succes. Wat had jij nou precies (vakterm)?

[..]

Gelijk de schouder naar de klote. :D Woensdag weer. ^O^

[..]

Als je het optimale wilt dan kun je het beste een blend kopen of na de training zelf een whey en caseïne shake apart drinken.
Vakterm geen idee. Probleem is dat vanaf mijn middenrug naar boven de boel helemaal vast zit. Bewegingsvrijheid is niet zoals het moet zijn. Dan lig ik daar op die bank en gaat ie de boel losmaken door te drukken op verschillende punten enzo. Zodra hij bij m´n ruggenwervel in de buurt komt verkamp ik gelijk als een soort schrikreactie.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:15:52 #86
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125636389
gyno van melk drinken :') maximum broscience
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:17:42 #87
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125636452
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Vakterm geen idee. Probleem is dat vanaf mijn middenrug naar boven de boel helemaal vast zit. Bewegingsvrijheid is niet zoals het moet zijn. Dan lig ik daar op die bank en gaat ie de boel losmaken door te drukken op verschillende punten enzo. Zodra hij bij m´n ruggenwervel in de buurt komt verkamp ik gelijk als een soort schrikreactie.
Doen ze het met een soort spatel? Soort deep tissue massage tot je huid bijna aan gort is? of dat je bijna ligt te janken...
Ik had/heb precies het zelfde dat m'n bovenrugspieren helemaal vast zitten. Tussen schouderbladen e.d.
pi_125636486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef seto het volgende:
gyno van melk drinken :') maximum broscience
Inderdaad, is gewoon puberteit of AAS geweest.
pi_125636638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:13 schreef 1517 het volgende:

[..]

Begin met multijoint movements/compounds.
Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges.

Vraag iemand in de sportschool die deze oefeningen doet of je mee kan trainen met hem
Dankje!
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik met mijn benen pas over een aantal weken wil beginnen ivm voetbal en blessuregevoeligheid. En wat voor presses bedoel je?
pi_125636807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:22 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Dankje!
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik met mijn benen pas over een aantal weken wil beginnen ivm voetbal en blessuregevoeligheid. En wat voor presses bedoel je?
Overhead Press, of eventueel Push Press.
pi_125636854
quote:

[..]

Dankje!
Als je je benen op de goede manier traint, raak je juist minder gevoelig voor blessures.
Geen smoesjes!
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:31:13 #92
157922 fathank
pi_125636927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Doen ze het met een spatel? Soort deep tisue massage tot je huid bijna aan gort is? of dat je bijna ligt te janken...
Ik had/heb precies het zelfde dat m'n bovenrugspieren helemaal vast zitten. Tussen schouderbladen e.d.
Nee niet met een spatel, gewoon met de handen voorlopig nog.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:31:44 #93
157922 fathank
pi_125636941
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:18 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Inderdaad, is gewoon puberteit of AAS geweest.
Lekker dbol kuurtje gepakt :P
pi_125636976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je je benen op de goede manier traint, raak je juist minder gevoelig voor blessures.
Geen smoesjes!
Het gaat erom, dat het (volgens mij) niet handig is om met spierpijn te gaan voetballen. En aangezien ik sowieso op zondag en donderdag een wedstrijd speel en daarnaast ook nog train zo nu en dan, is het bijna onmogelijk om mijn benen te trainen en te zorgen dat ik geen spierpijn heb wanneer ik voetbal.

Daarnaast is het voetbalseizoen over 4 weken afgelopen en wil ik daarna juist ook mijn benen gaan trainen. Die 4 weken meer of minder trainen zullen ook niet veel uitmaken, en zo kan ik mijn spieren rustig op trainen zodat ik volgend seizoen topfit begin :).
pi_125637004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:27 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Overhead Press, of eventueel Push Press.
Oke, en moet ik al deze oefeningen tijdens 1 sessie doen, of verspreiden over verschillende sessies?
pi_125637052
Starting Strength. Google dat.

Via de bekende kanalen kun je er ook een e-book en DVD van vinden.
pi_125637103
quote:

[..]

Dankje!
Wat bedoel je precies met blessuregevoeligheid?
pi_125637107
quote:
Fucking geil. :9~ :9~

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:13 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik heb een jaar lang ongeveer 2 - 2.5L volle melk per dag gedronken en geen last gehad van gyno of wat dan ook.

Zal bij Panzer wel combinatie zijn met puberteit, of idd geen goede nakuur.
Denken dat Panzer natty is. :')

quote:

[..]

Ah, zo, oké. Hopelijk heb je er snel minder last van.
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:37:02 #99
366465 Virtud
y paciencia
pi_125637111
quote:

[..]

Ik heb zo'n soort gelijk iets met mijn rug, ik heb alleen sinds een tijdje zo'n foam roller aangeschaft en gebruik dat ding nu zo'n beetje iedere dag om m'n voornamelijk m'n rug even aan te pakken. Werkt bij mij heel goed, zal natuurlijk niet opwegen tegen handen maar scheelt wel weer bezoekjes.
pi_125637177
quote:
Wft. Hoeveel kg is dat 97,5?
Edit: 103 volgens de comments op youtube.
pi_125637190
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:36 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met blessuregevoeligheid?
Ik heb erg snel last van spierblessures met voetbal. Te korte spieren, dus niet lenig.
Ik mis sowieso elk jaar een paar weken en wil voor die 4 resterende weekjes niet het risico vergroten op een verrekte/gescheurde spier ergens in mijn been.
pi_125637198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:33 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Oke, en moet ik al deze oefeningen tijdens 1 sessie doen, of verspreiden over verschillende sessies?
In principe is het dezelfde oefening, alleen bij Overhead Press houd je een stricte vorm en blijf je rechtop staan. Bij Push Press maak je dezelfde beweging, alleen kun je de stang wat momentum geven door met je benen het gewicht om hoog te pushen.

Wat ik zelf altijd deed was 5x5 Overhead Press en vervolgens met het gewicht waarop ik eindigde 5x5 Push Press te doen. Omdat je meepush met je benen kun je nog iets zwaarder gaan en er misschien nog 2.5 - 5kg bij hangen.

Maarja, het beste is gewoon:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef 16meter het volgende:

pi_125637267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Ik heb erg snel last van spierblessures met voetbal. Te korte spieren, dus niet lenig.
Ik mis sowieso elk jaar een paar weken en wil voor die 4 resterende weekjes niet het risico vergroten op een verrekte/gescheurde spier ergens in mijn been.
voor mensen met een zwak gestel is krachttraining juist goed
pi_125637338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef 16meter het volgende:

Zal er zo even naar kijken.
pi_125637349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:41 schreef 16meter het volgende:

[..]

voor mensen met een zwak gestel is krachttraining juist goed
Ook als je met spierpijn gaat sporten?
pi_125637406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

In principe is het dezelfde oefening, alleen bij Overhead Press houd je een stricte vorm en blijf je rechtop staan. Bij Push Press maak je dezelfde beweging, alleen kun je de stang wat momentum geven door met je benen het gewicht om hoog te pushen.

Wat ik zelf altijd deed was 5x5 Overhead Press en vervolgens met het gewicht waarop ik eindigde 5x5 Push Press te doen. Omdat je meepush met je benen kun je nog iets zwaarder gaan en er misschien nog 2.5 - 5kg bij hangen.

Maarja, het beste is gewoon:

[..]

Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?

SPOILER
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:47:02 #107
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_125637425
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?
pi_125637592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?
side raises, front raises.
pi_125637593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:46 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?

SPOILER
Nee is geen probleem. Het beste kun je zoals 16meter al aangaf Starting Strength doen. Daarbij heb je gewoon een indeling in maandag - woensdag - vrijdag en doe je elke dag verschillende oefeningen.

Ik geloof dat er zelfs spreadsheets voor zijn, zodat je een compleet overzicht voor een aantal weken/maanden krijgt waarin het gewicht voor de oefeningen staat en ook iets oploopt.

Het enige puntje van kritiek wat ik zelf heb op SS is de Powerclean die erin staat. Is toch een vrij complexe en technische oefening. Maar hier kunnen Fokkers die SS hebben gedaan je vast meer over vertellen, of die oefening toch aan te raden is of dat je hem kunt vervangen.
pi_125637620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:46 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

SPOILER
Mensen die serieus zijn vragen nooit teveel ;)
pi_125637631
quote:
Ja hoorde ik meer mensen over, vooral rear delts worden niet echt meegepakt.

Doe er gewoon een aantal assisted exercises bij voor je schouders. Zoals CarbonC al zei front en side raise. Zou er zelf ook nog rear delt flys bij doen.
pi_125637720
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja hoorde ik meer mensen over, vooral rear delts worden niet echt meegepakt.

Doe er gewoon een aantal assisted exercises bij voor je schouders. Zoals CarbonC al zei front en side raise. Zou er zelf ook nog rear delt flys bij doen.
Ik zou hem niet aanraden om een aantal andere schouderoefeningen erbij te doen, gezien het feit dat hij SS doet. Dan is het niet de bedoeling om 2 keer per week 3 of meer schouderoefeningen te doen.

@Oswald; als je nog geen dips doet, doe ze dan nu wel. Pak je ook goed je schouders mee, en voor de rest gewoon een prima compound en past binnen SS.
pi_125637771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee is geen probleem. Het beste kun je zoals 16meter al aangaf Starting Strength doen. Daarbij heb je gewoon een indeling in maandag - woensdag - vrijdag en doe je elke dag verschillende oefeningen.

Ik geloof dat er zelfs spreadsheets voor zijn, zodat je een compleet overzicht voor een aantal weken/maanden krijgt waarin het gewicht voor de oefeningen staat en ook iets oploopt.

Het enige puntje van kritiek wat ik zelf heb op SS is de Powerclean die erin staat. Is toch een vrij complexe en technische oefening. Maar hier kunnen Fokkers die SS hebben gedaan je vast meer over vertellen, of die oefening toch aan te raden is of dat je hem kunt vervangen.
Oké dan ga ik daarmee aan de slag. Ik hou de oefeningen inderdaad zo simpel mogelijk. Fitness vrijwel altijd alleen want heb momenteel niet echt een maatje om mee die kan kijken of ik het goed doe. Hartstikke bedankt in ieder geval!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mensen die serieus zijn vragen nooit teveel ;)
Gelukkig :)
pi_125637832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:54 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Ik zou hem niet aanraden om een aantal andere schouderoefeningen erbij te doen, gezien het feit dat hij SS doet. Dan is het niet de bedoeling om 2 keer per week 3 of meer schouderoefeningen te doen.
Hoezo niet? Als je op één B-dag wat assisted shoulder werk doet, dan een B-dag niet en dan weer wel etc. Om en om.

Maandag A - Woensdag B + Assisted - Vrijdag A, Maandag B, Woensdag A, Vrijdag B + Assisted etc.

SS en alle 5x5 schema's zijn prima, maar je mist gewoon wat assisted werk. Dit kun je best toevoegen wanneer je aan de intensiteit van de training gewend bent.
pi_125638235
quote:
lateral raise
rear lateral raise/face pull
pi_125638308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hoezo niet? Als je op één B-dag wat assisted shoulder werk doet, dan een B-dag niet en dan weer wel etc. Om en om.

Maandag A - Woensdag B + Assisted - Vrijdag A, Maandag B, Woensdag A, Vrijdag B + Assisted etc.

SS en alle 5x5 schema's zijn prima, maar je mist gewoon wat assisted werk. Dit kun je best toevoegen wanneer je aan de intensiteit van de training gewend bent.
Omdat het dan uit balans raakt. De ene dag doe je dan Squat, OHP, Deadlift + nav jouw suggesties 2 schouderoefeningen.
Volgende training doe je squat, bp (ook belastend voor schouder) en cleans of rows.
Je krijgt dan een te groot aandeel voor je schouders.

SS is inderdaad niet compleet, maar zoals ik al zei zou ik dips erbij doen, en wellicht een pullup variant. Beide op een andere dag.

En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.
pi_125638484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Omdat het dan uit balans raakt. De ene dag doe je dan Squat, OHP, Deadlift + nav jouw suggesties 2 schouderoefeningen.
Volgende training doe je squat, bp (ook belastend voor schouder) en cleans of rows.
Je krijgt dan een te groot aandeel voor je schouders.

SS is inderdaad niet compleet, maar zoals ik al zei zou ik dips erbij doen, en wellicht een pullup variant. Beide op een andere dag.

En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.
Ja, maar hij geeft zelf aan dat hij nu een te klein aandeel voor zijn schouders heeft, omdat hij het gevoel heeft dat ze achter blijven. Dan kun je juist wat toevoegen.

Dips en pullups vind ik zelf te weinig, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb zelf Madcow gedaan en vond de trainingen gewoon erg 'kaal'. Had na die tijd nog voldoende energie over. Heb daarom dit schema gevolgd:

Maandag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
-------------------------
Incline dumbbell press
Flys
Low cable flys

Woensdag:
Squat
Deadlift
Overhead press
Side raise
Upright rows
Rear delt flys

Vrijdag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Cable curls
Seated hammer curls
Close grip benchpress
Dips

Het wordt later inderdaad moeilijker om vol te houden, omdat je omhoog gaat in gewicht. Ik weet ook niet precies hoe haalbaar dit met SS is, omdat je daar per training omhoog gaat. Met Madcow is het per week en dat kun je prima combineren met assisted werk.
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:22:06 #118
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_125638791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:14 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja, maar hij geeft zelf aan dat hij nu een te klein aandeel voor zijn schouders heeft, omdat hij het gevoel heeft dat ze achter blijven. Dan kun je juist wat toevoegen.

Dips en pullups vind ik zelf te weinig, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb zelf Madcow gedaan en vond de trainingen gewoon erg 'kaal'. Had na die tijd nog voldoende energie over. Heb daarom dit schema gevolgd:

Maandag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Incline dumbbell press
Flys
Low cable flys

Woensdag:
Squat
Deadlift
Overhead press
Side raise
Upright rows
Rear delt flys

Vrijdag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Cable curls
Seated hammer curls
Close grip benchpress
Dips

Het wordt later inderdaad moeilijker om vol te houden, omdat je omhoog gaat in gewicht. Ik weet ook niet precies hoe haalbaar dit met SS is, omdat je daar per training omhoog gaat. Met Madcow is het per week en dat kun je prima combineren met assisted werk.
Ik ga inderdaad allang niet meer iedere training omhoog, en het zal inderdaad ongeveer per week gaan.

Bedankt voor de gesuggereerde oefeningen, ik ga het proberen.
pi_125638861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Denk dat ie volume bedoelt, niet intensiteit.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_125638889
Ik doe momenteel onderstaand schema. Squat en deadlift op dezelfde dag is mwah, ik kies er dan ook voor om op dag 1 te squaten met licht gewicht, meer reps te doen en deadlift vol. Dag 3 doe ik het omgekeerde. Iemand nog tips of aanvullingen?

Trainingsdag 1:
Back squat
deadlift
leg press
leg curl
calf Raise
Legextension

Trainingsdag 2:
bankdrukken/
(weighted) chin ups
Incline dumbell press
bor
Rear laterals cable/
Close grip benchpress
biceps hammer curls

Trainingsdag 3:
Back squat
deadlift
lunges
Standing calf Raise
(weighted) back extension
Side bends

Trainingsdag 4:
Bankdrukken
(weighted) Pull ups
militairy press
T-bar row
schrugs
dips
biceps ez bar curls
pi_125638976
Is dit een goede beschrijving van SS om mee te beginnen?

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=712752&page=1
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:26:47 #122
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125638977
Het boek Practical Programming for Strength Training van deze baas.

Is een goed boek als je verder wil na SS. Staat goed in beschreven hoe en wat als je verder wil.
pi_125639035
zo eerder een horizontale row ipv de t-bar row doen

zou 1 bp vervangen met een fly oefening
pi_125640047
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef CarbonC het volgende:

[..]

- is er geen assisted pull up machine?
- dit soort flapdrollen afpoeieren.
- onthoud dat de meeste mensen in een sportschool niet (goed) weten wat ze aan het doen zijn
- ik weet niet waar je sport/traint maar wellicht dat er een betere gym in je buurt zit?
Ik geloof het wel. Moet ik het dan daarom proberen? En op welk gewicht moet je dat dan instellen enzo? Ik verwachte idd al dat het bullshit zou zijn, vandaar dat ik het maar hier vroeg :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:01:53 #125
396441 botje_bouwer
botje bouwen jwz
pi_125640349
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Silentalarm het volgende:

SPOILER
gast, ik ben 1.95 bij 97/98 kg
en ik zie er echt niet uit als een bodybuilder hoor
gewoon, sportief...
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:03:02 #126
55709 Stereotomy
pi_125640394
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

gewoon, sportief...
Als je een vetpercentage van < 10% had, zou je met zo'n BMI al behoorlijk richting bodybuilder gaan.
pi_125640543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

gewoon, sportief...
Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.
pi_125642440
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.
85kg bij 1.93 is echt weinig als streef hoor. Ik ben 1.90 en 88kg en nog steeds vrij klein, wil naar de 95kg. 5-10 kg heb je er bij wijze van spreke al bij als je een keer goed eet als beginner.
Train nu zelf bijna 2 maanden en heb er al 4kg bij.
pi_125642748
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.

En wat hierboven al gezegd wordt, met een beetje fatsoenlijk schema kom je de eerste paar weken meteen aantal kg aan. Dus op die 80 zit je al voordat je er erg in hebt.
pi_125642901
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_125642937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:05 schreef esv7 het volgende:
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?
Wat zijn je huidige stats?
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:06:37 #132
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125642953
quote:
Als ik het mag zeggen 4-day split. Kun je tenminste keihard heel selectief knallen
pi_125643005
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:06 schreef skudkind het volgende:

[..]

Wat zijn je huidige stats?
70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
176cm/65kg

quote:
Als ik het mag zeggen 4-day split. Kun je tenminste keihard heel selectief knallen
Dat lijkt mij lekker, maar mischien pak ik met een 2day split 2 keer per week meer progressie?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_125643011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:55 schreef Agentperry het volgende:

[..]

85kg bij 1.93 is echt weinig als streef hoor. Ik ben 1.90 en 88kg en nog steeds vrij klein, wil naar de 95kg. 5-10 kg heb je er bij wijze van spreke al bij als je een keer goed eet als beginner.
Train nu zelf bijna 2 maanden en heb er al 4kg bij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.

En wat hierboven al gezegd wordt, met een beetje fatsoenlijk schema kom je de eerste paar weken meteen aantal kg aan. Dus op die 80 zit je al voordat je er erg in hebt.
Laten we hopen dat het zo makkelijk gaat :)
pi_125643177
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

[..]

Laten we hopen dat het zo makkelijk gaat :)
Komt goed. Ik ben net als AgentPerry ook een kleine 2 maanden bezig, en bij mij zit er 7kg aan tot nu toe. ^O^
pi_125643197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef esv7 het volgende:

[..]

70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
176cm/65kg

[..]

Dat lijkt mij lekker, maar mischien pak ik met een 2day split 2 keer per week meer progressie?
2 day split tweemaal uitvoeren lijkt me verstandiger inderdaad. Je kan ook je training gewoon ABAB doen net als SS, maar dan andere oefeningen. De ene dag bouw je hem onder deadlift, de andere dag om squat. En dan rouleren.
pi_125643235
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Dan moet je wel genoeg eten, rekeninghoudend met het gestegen calorisch onderhoudsniveau.
pi_125643382
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:13 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

2 day split tweemaal uitvoeren lijkt me verstandiger inderdaad. Je kan ook je training gewoon ABAB doen net als SS, maar dan andere oefeningen. De ene dag bouw je hem onder deadlift, de andere dag om squat. En dan rouleren.
En dan bijvoorbeeld zo?:

Day 1 – Chest, Triceps, Shoulders, Abs
Day 2 – Back, Biceps, Legs, Calves
en dan op ma,di en do/vr?
pi_125643400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:14 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Dan moet je wel genoeg eten, rekeninghoudend met het gestegen calorisch onderhoudsniveau.
Daar heb je wel een punt ja, heb ik nog helemaal niet gedaan :/ Zit al 2.5 weken op hetzelfde gewicht nu.

Misschien voortaan maar wat extra rijst gaan eten door de middag.
Iemand nog makkelijke tips wat betreft het klaarmaken (dacht een keer te lezen dat iemand hier voor de hele week in 1 keer maakte?) en een simpel lekker receptje?
pi_125643472
quote:
ub/lb split

krijg je grotere benen van en is imo leuker

+ meer krachtgains
pi_125643543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef esv7 het volgende:

[..]

70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
167cm/65kg
Ub/Lb 2x per week lijkt me beter dan een split, want dan kun je ook nog goed op kracht blijven groeien mits je de compounds erin houdt.

Schema hieronder wil ik zelf voor 3 maanden doen voordat ik met 5/3/1 begin.

Maandag: UB 3 press oefeningen/ 3 pull oefeningen/ 2 assistance oefeningen
Dinsdag: LB squat/ deadlift/ leg press/ leg curl
Woensdag: rust
Donderdag: UB 3 press oefeningen/ 3 pull oefeningen/ 2 assistance oefeningen
Vrijdag: LB squat/ deadlift/ leg press/ leg curl
pi_125643598
doe persoonlijk maar 1x per week deadlift, anders krijg ik geheid problemen

en afwisselend front en back squats

en 1 dag doe ik lunges ipv leg extensions
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:34:35 #143
157922 fathank
pi_125643995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt ja, heb ik nog helemaal niet gedaan :/ Zit al 2.5 weken op hetzelfde gewicht nu.

Misschien voortaan maar wat extra rijst gaan eten door de middag.
Iemand nog makkelijke tips wat betreft het klaarmaken (dacht een keer te lezen dat iemand hier voor de hele week in 1 keer maakte?) en een simpel lekker receptje?
RaymondK kook ineens voor de hele week. Daarna de boel invriezen.

Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.
pi_125644247
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.
Heb je tips voor als je creatief moet omgaan met je budget? Heb al afscheid genomen van de appie en koop nu alleen in bij Lidl en de marokkaanse slager.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:42:44 #145
157922 fathank
pi_125644317
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:41 schreef skudkind het volgende:

[..]

Heb je tips voor als je creatief moet omgaan met je budget? Heb al afscheid genomen van de appie en koop nu alleen in bij Lidl en de marokkaanse slager.
Veel goedkoper gaat het niet worden dan gok ik. En aan het eind van de dag de aanbiedingen meepikken. Shit die volgens de sticker nog maar 1 goed is met 35% korting ofzo. Kun je prima koken/bakken/braden en nog een paar dagen in de koelkast/diepvries bewaren.
pi_125644447
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik heb ook een rijstkoker maar mijn rijst blijft elke keer aan de onderkant plakken of verbrand, terwijl ik er voldoende olie/water in doe. ;(
If not now, then when.
pi_125644515
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Veel goedkoper gaat het niet worden dan gok ik. En aan het eind van de dag de aanbiedingen meepikken. Shit die volgens de sticker nog maar 1 goed is met 35% korting ofzo. Kun je prima koken/bakken/braden en nog een paar dagen in de koelkast/diepvries bewaren.
Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel.
pi_125644656
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef skudkind het volgende:

[..]

Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel.
Magere vanille kwark van de Aldi is lekker :).
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:02 #149
157922 fathank
pi_125644679
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef skudkind het volgende:

[..]

Havermoutpannekoeken. 500 gr havermout á 39 cent bij de appie, paar eieren erbij. Volle houdbare melk van de aldi. Voor een 1,50euro heb je een bult vreten waar je bang van wordt.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:18 #150
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125644693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb ook een rijstkoker maar mijn rijst blijft elke keer aan de onderkant plakken of verbrand, terwijl ik er voldoende olie/water in doe. ;(
Wat is er mis met een pan met dubbel zoveel water als rijst?
pi_125644718
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:51 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Wat is er mis met een pan met dubbel zoveel water als rijst?
Wat is er mis met een rijstkoker?
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:53:46 #152
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125644785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat is er mis met een rijstkoker?
Dat al je rijst aan de bodem blijft plakken zeg je net?
pi_125644930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:53 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Dat al je rijst aan de bodem blijft plakken zeg je net?
Dat hoort niet.
If not now, then when.
pi_125644975
Vandaag Helaes pindakaas met aardbeienjam op brood. :) Best lekker.
pi_125645189
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Havermoutpannekoeken. 500 gr havermout á 39 cent bij de appie, paar eieren erbij. Volle houdbare melk van de aldi. Voor een 1,50euro heb je een bult vreten waar je bang van wordt.
Dit helpt mij enorm, imaginary rep voor jou.
pi_125645685
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:58 schreef Panzermaus het volgende:
Vandaag Helaes pindakaas met aardbeienjam op brood. :) Best lekker.
Voor dit soort dingen moet je instagram nemen ^O^
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_125645745
hoezo instagram?

elke telefoon kan toch foto's maken zonder dat gebeuren
pi_125646132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef 16meter het volgende:
hoezo instagram?

Instagram is Facebook tot de macht 10 wat betreft iedere hersenruft vereeuwigen en delen met de wereldbevolking. Plus de geilste wijven hebben zich daar verzameld.
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:32:50 #159
55709 Stereotomy
pi_125646228
aandachtshoe'an!
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:04:14 #160
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_125647110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef 16meter het volgende:
hoezo instagram?

Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar bij deze. xxx hvj :@
SPOILER
pi_125647449
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:04 schreef SunTzu het volgende:

[..]

SPOILER
Dat traps :D
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:20:40 #162
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125647485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:19 schreef Volatility het volgende:

[..]

wil niet zeggen dat hij kleine traps heeft, maar dat komt vooral door zijn houding
Seto is zo ene baas he
pi_125647562
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:20 schreef seto het volgende:

[..]

wil niet zeggen dat hij kleine traps heeft, maar dat komt vooral door zijn houding
Vaag perspectief/houding inderdaad. Op basis van deze foto zijn z'n traps disproportioneel groot, net als zijn telefoon en zijn linkerhand. :D
pi_125647585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:19 schreef Volatility het volgende:

[..]

dem
pi_125647705
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:23 schreef 16meter het volgende:

[..]

dem
;(
pi_125648015
quote:

[..]

SPOILER
Weet niet of je normaal ook zo naar voren staat, maar die shit moet je echt bijschaven anders. :P Zie je wel vaak dat bodybuilders door hun overtrainde front delts zo naar voren lopen. Ziet er niet uit imo.
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:41:45 #167
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_125648131
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Weet niet of je normaal ook zo naar voren staat, maar die shit moet je echt bijschaven anders. :P Zie je wel vaak dat bodybuilders door hun overtrainde front delts zo naar voren lopen. Ziet er niet uit imo.
hij houdt met alle macht zijn adem in, maar denkt dat wij dat niet zien
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:42:04 #168
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_125648145
quote:

[..]

SPOILER
Nice!
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:42:17 #169
55709 Stereotomy
pi_125648152
ennn adem uit :D

Prima fysiek hoor SunTzu ^O^ reeds summerproof?
pi_125648296
Goeie squat:

pi_125648419
quote:

[..]

SPOILER
Netjes, hoe lang train je al?
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:51:25 #172
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_125648462
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:46 schreef LUFC het volgende:
Goeie squat:

Zeker goede squat.
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:32:49 #173
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_125650017
Vandaag rustdag verdomme..ik wil zo graag het zo graag, maar moet cardio doen :'(
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:53:22 #174
354147 SunTzu
pi_125650902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nee normaal staat het iets minder ver naar voren :) ben nu wel vaker mijn borst aan het trainen omdat het achterligt op de rest. Ik doe een 6 dagen split, was ff een maandje overgegaan op 3 split maar merkte gelijk dat ik weer aankwam. Endo-shit. Maar nu train ik op dinsdag deze oefeningen:

Flat BP 3x8
Incline BP 3x8
Flat dumbell 3x8
Incline dumbell 3x8

Vrijdag:
Incline dumbell flys 3x12
Flat dumbell flys 3x12
Pec deck 3x12

Bij het gehele schema zitten nog veel meer oefeningen op die dagen maar ik moet toch wat meer borst kweken. Don't know, maybe binnenkort supersetten ofzo.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:41 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

hij houdt met alle macht zijn adem in, maar denkt dat wij dat niet zien
Plakband aan de achterkant van mijn rug die het buikvet wat strakker trekt, stiekem weggewerkt met instagram hihi xoxoxo :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:42 schreef Stereotomy het volgende:
ennn adem uit :D

Prima fysiek hoor SunTzu ^O^ reeds summerproof?
Nee nog niet summerproof, ben bezig met cutten maar het is meer kutten want kan mijn hongergevoel niet wegkrijgen. Vorig jaar ging het wel veel beter, dexa erbij en kon nog steeds af en toe een snackie pakken en het vloog eraf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:50 schreef esv7 het volgende:

[..]

Netjes, hoe lang train je al?
Hmm, toch wel 2,5 jaar serieus schat ik en 2 jaar verneukt met rondjes apparaten doen totdat ik bij dit topic kwam eigenlijk denk ik zo. :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:58:45 #175
19297 stinkie
pi_125651160
Ik snap dat lyrische over dexaprine niet echt qua culten, meer dan wat energie doet het er en er gaat geen geen gram meer vanaf dan zonder.

Hoewel dat vocht door creatine kan zijn.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:03:09 #176
354147 SunTzu
pi_125651389
Ik doe nu dit schema trouwens:
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:58 schreef stinkie het volgende:
Ik snap dat lyrische over dexaprine niet echt qua culten, meer dan wat energie doet het er en er gaat geen geen gram meer vanaf dan zonder.

Hoewel dat vocht door creatine kan zijn.
De oude formule was echt wel goed, ik was in zo'n 4 maanden 11,5kg kwijt wel een periode van 2 maanden non stop elke dag gesport, ene dag full body en de andere dag cardio +- 8 tot 11,5km hardlopen :P
Het hielp mij om aan leren hoe grote porties eten ik echt nodig had. Deed trouwens ook IF toen.

De nieuwe is echt poep. beetje hartkloppingen voor een uur en that's it. Misschien iemand tips voor een goed product? Ben wel vanaf vandaag weer begonnen met IF dus misschien is dat de oplossing.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:03:39 #177
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125651410
3 setjes van 140kg deadlift en helemaal geen last van mijn onderrug, 3 setjes 80kg squatten en 1 setje 142,5kg DL en ik kan nauwelijks nog bukken :{

Wordt nog wat als ik morgen 100 ga doen en vrijdag 120. Hoop niet dat ik mijn onderrug aan het verneuken ben ;(
pi_125651688
goed schema ik gebruik m ook
pi_125651888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:03 schreef StraatSoldaat het volgende:
3 setjes van 140kg deadlift en helemaal geen last van mijn onderrug, 3 setjes 80kg squatten en 1 setje 142,5kg DL en ik kan nauwelijks nog bukken :{

Wordt nog wat als ik morgen 100 ga doen en vrijdag 120. Hoop niet dat ik mijn onderrug aan het verneuken ben ;(
Vooral zo doorgaan jongen, blijven laden met dat gewicht. Stack till you snap.

Ben je een kloon van Zaran trouwens? :D What's up met die mensen hier die snel naar die gewichten toejagen en maar posten over blessures. ;( Squatte jij ook niet 140 kg koud vanuit de kleedkamer? :P

quote:

[..]

SPOILER
Looking thick brah.

Hier weer een foto van mij en CarbonC's blanke halfneef.

pi_125652068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:03 schreef SunTzu het volgende:
SPOILER
[..]

De oude formule was echt wel goed, ik was in zo'n 4 maanden 11,5kg kwijt wel een periode van 2 maanden non stop elke dag gesport, ene dag full body en de andere dag cardio +- 8 tot 11,5km hardlopen :P
Het hielp mij om aan leren hoe grote porties eten ik echt nodig had. Deed trouwens ook IF toen.

De nieuwe is echt poep. beetje hartkloppingen voor een uur en that's it. Misschien iemand tips voor een goed product? Ben wel vanaf vandaag weer begonnen met IF dus misschien is dat de oplossing.
Wat vind je zelf van het schema?

En je kunt ECA proberen als je echt iets zoekt tegen de eetverslaving + sneller vet verbranden. Dat is eigenlijk het enige dat écht werkt. Natuurlijk is het wel beter om je hoofd goed in te richten zonder spul.
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:22:42 #181
354147 SunTzu
pi_125652373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat vind je zelf van het schema?
Wel lekker, weet nog wel dat ik vorig jaar helemaal kapot ging hiervan maar nu kan ik niet meer zonder. Van de normale 3 split word ik gewoon weer flabby van al die rustdagen. 3 split continu door rouleren in een week vind ik ook niet chill omdat ik dan heel wat oefeningen mis.

Alleen moet dus meer borst accentueren. Misschien wat oefeningen van mijn 3 split toevoegen. Calf raises doe ik niet meer omdat ik mijn kuiten te groot vind in verhouding met de rest.
Misschien dat ik binnenkort maar echt al mijn voeding nauwkeurig moet bijhouden want nu doe ik het maar op het oog. :@ Vorig jaar ook.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:24:05 #182
19297 stinkie
pi_125652467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:03 schreef SunTzu het volgende:
SPOILER
[..]

IF doe ik al sinds dec/Jan. Zou hoogstens mijn window kunnen verkleinen van 8naar 6 uur.

Fasted trainen kan ik alleen niet, dat gebeurt er echt niks.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:24:14 #183
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125652479
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:13 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ben je een kloon van Zaran trouwens? :D What's up met die mensen hier die snel naar die gewichten toejagen en maar posten over blessures. ;( Squatte jij ook niet 140 kg koud vanuit de kleedkamer? :P
Nee, en ja dat deed ik inderdaad. Ik roei nu een km voordat ik begin met trainen alleen vorige training niet gedaan omdat ik bang ben dat het rek bezet is.

Reden dat ik met 20kg omhoog ga is omdat ik met laag gewicht trainen niks aan vind en ik kon 155kg dus zo gek is het niet. Ben echter bang dat ik elke keer dat ik rond dat gewicht kom ik last van mijn knie ga krijgen door een oude voetbalblessure
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:25:30 #184
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_125652548
fukc it ik ben niet gegaan vandaag :') morgen maar weer echt totaal geen zin in.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:28:01 #185
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125652675
quote:

[..]

[..]

Looking thick brah.

[ afbeelding ]
Godverdomme wat heeft die vent een kuthoofd zeg. Hij heeft echt zo'n sla-mij-hoofd op die foto. Hij heeft misschien wel een van de mooiste lichamen in de fitnesswereld maar dat hoofd mattie

Was dat ook zijn bedoeling met die foto?
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:28:29 #186
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125652702
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Montelly het volgende:
fukc it ik ben niet gegaan vandaag :') morgen maar weer echt totaal geen zin in.
Beter stop je gewoon want met die mentaliteit ga je toch niks bereiken
pi_125652788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Montelly het volgende:
Heb je vaak geen zin, en heb je nu al geen zin om morgen te trainen?
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:31:03 #188
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125652856

Scooby die Jeff Seid nadoet _O_
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:31:15 #189
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_125652874
quote:

[..]

[..]

Looking thick brah.

[ afbeelding ]
Ik vind/vond Sagi Kalev in zijn jonge jaren toch echt wel veel beter fysiek hebben

SPOILER
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:32:27 #190
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_125652946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:29 schreef esv7 het volgende:

[..]

Heb je vaak geen zin, en heb je nu al geen zin om morgen te trainen?
nee alleen vandaag even niet, ben vrij,za,zo,ma al geweest vandaag ff rust. Ben ook bezig met dat 30 day squat challange, dus zo zuur als mo'focker.
pi_125653018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Wel lekker, weet nog wel dat ik vorig jaar helemaal kapot ging hiervan maar nu kan ik niet meer zonder. Van de normale 3 split word ik gewoon weer flabby van al die rustdagen. 3 split continu door rouleren in een week vind ik ook niet chill omdat ik dan heel wat oefeningen mis.

Alleen moet dus meer borst accentueren. Misschien wat oefeningen van mijn 3 split toevoegen. Calf raises doe ik niet meer omdat ik mijn kuiten te groot vind in verhouding met de rest.
Misschien dat ik binnenkort maar echt al mijn voeding nauwkeurig moet bijhouden want nu doe ik het maar op het oog. :@ Vorig jaar ook.
Als je het fijn vindt moet je het blijven doen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:24 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Nee, en ja dat deed ik inderdaad. Ik roei nu een km voordat ik begin met trainen alleen vorige training niet gedaan omdat ik bang ben dat het rek bezet is.

Reden dat ik met 20kg omhoog ga is omdat ik met laag gewicht trainen niks aan vind en ik kon 155kg dus zo gek is het niet. Ben echter bang dat ik elke keer dat ik rond dat gewicht kom ik last van mijn knie ga krijgen door een oude voetbalblessure
Je kunt overwegen om eerst 10-15 min te fietsen gevolgd door twee setjes lichte leg extensions om het bloed lekker te laten stromen. Kijk eens hoe dat gaat.
If not now, then when.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:34:57 #192
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125653086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als je het fijn vindt moet je het blijven doen. :)

[..]

Je kunt overwegen om eerst 10-15 min te fietsen gevolgd door twee setjes lichte leg extensions om het bloed lekker te laten stromen. Kijk eens hoe dat gaat.
Vaak als ik binnenkom is het squatrek vrij en dan is het verleidelijk om gelijk te beginnen
pi_125653147
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:34 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Vaak als ik binnenkom is het squatrek vrij en dan is het verleidelijk om gelijk te beginnen
Dat kan wel wezen bro, maar ik weet niet of het verleidelijk is om op een oudere leeftijd blijvende pijntjes of langdurige blessures te hebben. :P
If not now, then when.
pi_125653213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen bro, maar ik weet niet of het verleidelijk is om op een oudere leeftijd blijvende pijntjes of langdurige blessures te hebben. :P
Doe je nog een specifieke opwarming voor je armen of rug?
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:42:24 #195
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_125653515
pi_125653788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:37 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Doe je nog een specifieke opwarming voor je armen of rug?
Het enige waar ik opwarm is bench press, deadlift, squat en iets met hamstrings. Dat zijn de core-oefeningen en die doe ik altijd als eerste, daarna is alles lekker warm. Ik doe gewoon 15 laag gewicht/bodyweight reps x 1 en daarna ga ik gelijk met mijn max. aan de gang. Wilt niet zeggen dat het voor jou ook zo werkt. Gewoon afstemmen op je eigen behoeftes.

Als je je armen rug etc. (bovenlichaam) warm wilt krijgen kun je wel roeien op zich. Meer activiteit in je bovenlichaam dan fietsen. Cross-trainer zou ook nog wel kunnen.
If not now, then when.
pi_125653925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:42 schreef Montelly het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk.
If not now, then when.
pi_125653992
Ehm... mijn warming up is de squat. Begin laag en dan... BOEM, beginnen met de sets. Na een zo een set ben je wel opgewarmd hoor. Nu vraag ik me wel af of dit vanuit jullie perspectief voldoende is voor een warming up
pi_125654030
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het enige waar ik opwarm is bench press, deadlift, squat en iets met hamstrings. Dat zijn de core-oefeningen en die doe ik altijd als eerste, daarna is alles lekker warm. Ik doe gewoon 15 laag gewicht/bodyweight reps x 1 en daarna ga ik gelijk met mijn max. aan de gang. Wilt niet zeggen dat het voor jou ook zo werkt. Gewoon afstemmen op je eigen behoeftes.

Als je je armen rug etc. (bovenlichaam) warm wilt krijgen kun je wel roeien op zich. Meer activiteit in je bovenlichaam dan fietsen. Cross-trainer zou ook nog wel kunnen.
Ik heb laatst met squatten idd opgewarmd met alleen de barbell. Maar bij benchpressen heeft dat zo weinig zin voor mij, omdat ik niet heel veel meer dan de barbell kan hebben :') Maar crosstrainer of roeien is wel een idee idd, dat ga ik volgende keer proberen :)
pi_125654051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:32 schreef Montelly het volgende:

[..]

nee alleen vandaag even niet, ben vrij,za,zo,ma al geweest vandaag ff rust. Ben ook bezig met dat 30 day squat challange, dus zo zuur als mo'focker.
Oo mooi zou anders wel kut zijn.
pi_125654073
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:50 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ik heb laatst met squatten idd opgewarmd met alleen de barbell. Maar bij benchpressen heeft dat zo weinig zin voor mij, omdat ik niet heel veel meer dan de barbell kan hebben :') Maar crosstrainer of roeien is wel een idee idd, dat ga ik volgende keer proberen :)
Dan doe je een dumbell bench press met laag gewicht dumbells alvorens je een barbell bench press doet.
If not now, then when.
pi_125654152
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dan doe je een dumbell bench press met laag gewicht dumbells.
Ah dat is wel een idee, thanks :)
pi_125654582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:49 schreef banaliteit het volgende:
Ehm... mijn warming up is de squat. Begin laag en dan... BOEM, beginnen met de sets. Na een zo een set ben je wel opgewarmd hoor. Nu vraag ik me wel af of dit vanuit jullie perspectief voldoende is voor een warming up
Is het voldoende voor jou? :P Boeit niet echt of wij het voldoende vinden. Als jij voelt dat alles los is en je flexibel genoeg bent om je zware squats zonder pijntjes of wat dan ook uit te voeren; GO.
If not now, then when.
pi_125655801
Zonder warming up ben je niet warm en heb je dus per definitie meer kans op blessures. Dus het gaat er niet alleen om of het fijn voelt.
pi_125655888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Zonder warming up ben je niet warm en heb je dus per definitie meer kans op blessures. Dus het gaat er niet alleen om of het fijn voelt.
Maar wat zou jij dan een goede warming up noemen?
pi_125656283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:49 schreef banaliteit het volgende:
Onvoldoende bro. Het gaat er niet alleen maar om dat je warm bent, maar dat je al je spieren in je lichaam zodanig activeert dat je ze voldoende kan aanspannen tijdens de zware belasting van de werksets. Na een stevige wandeling voel je je ook warm, maar dan ga je natuurlijk niet meteen je max uitproberen bij de squat.

De stappen tussen de warmup sets hoef je je niet zo druk om te maken, zolang je maar naar je werkgewicht toe werkt.
pi_125656633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Bron?
pi_125656875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Bron?
Ik geloof dat er zelfs onderzoek gedaan is waaruit bleek dat warming up het risico op blessures niet significant verminderde. Maar te lui om te zoeken eigenlijk :D
pi_125656913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ik geloof dat er zelfs onderzoek gedaan is waaruit bleek dat warming up het risico op blessures niet significant verminderde. Maar te lui om te zoeken eigenlijk :D
Waarom denk je dat ik naar 'n bron vraag.
pi_125656956
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef Diabox het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik naar 'n bron vraag.
Oh als je nog even die link van je stuurt, zit nu op werk, wie weet heb ik access :)
pi_125657011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:31 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Oh als je nog even die link van je stuurt, zit nu op werk, wie weet heb ik access :)
Zondag niet en dan half 10 's avonds op 'n dinsdag wel? Sounds legitimate.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520
pi_125657243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:32 schreef Diabox het volgende:

[..]

Zondag niet en dan half 10 's avonds op 'n dinsdag wel? Sounds legitimate.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520
Ik zit in de States. Het is hier half 3 's middags :)

Hm sorry geen access ;(
pi_125657476
Ik wel, DM je emailadres maar ;)
pi_125657501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:35 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ik zit in de States. Het is hier half 3 's middags :)

Hm sorry geen access ;(
Doe maar stoer hoor. Nou ik zit in NL, het is hier half 10 's avonds.
pi_125657660
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

Doe maar stoer hoor. Nou ik zit in NL, het is hier half 10 's avonds.
Als we zo gaan doen hossel ik sowieso geen artikelen meer voor je :(
pi_125657694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Als we zo gaan doen hossel ik sowieso geen artikelen meer voor je :(
Tfoe.
pi_125661374
quote:

[..]

SPOILER
Nette foto man!
pi_125663297
Pff met creatine zou je kracht toe moeten nemen. Met BP ga ik juist achteruit klotezooi.
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:04:41 #219
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125663656
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:59 schreef LUFC het volgende:
Pff met creatine zou je kracht toe moeten nemen. Met BP ga ik juist achteruit klotezooi.
Ben je aan het cutten? Creatine is geen wondermiddel ofzo hoor.
pi_125664124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Te veel warming up doen is nutteloos. Ik warm alleen op met de oefening zelf op laag gewicht, maar dat is meer om het gevoel van de oefening te krijgen en een soort formcheck, dan dat ik echt warm moet worden. Heb dit altijd al zo gedaan en heb nog nooit blessures gehad door het liften.
Sommige mensen staan een kwartier met hun armen te zwaaien om vervolgens hun rotator cuffs op te warmen met dumbbells (tenminste, ik neem aan dat dat is wat ze proberen te doen), lekker zinvol en vooral ook niet gevaarlijk.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_125666070
Hoi. Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit iets gepost. Eerst even mijn stats:

Leeftijd: 21
Lichaamsgewicht: +- 74 kg, begon @ +- 67 kg
Lengte: 1.79
Vetpercentage: +-15%, begon @ +-19%

Ben vorige zomer begonnen met krachttraining. Heb toen een beetje lopen aankutten en ben in januari begonnen met Starting Strenght (babylover's versie) en lean bulken. Mijn krachtstats (alles 5x, sommige meerdere setjes):

Squat: 105 kg
Deadlift: 115 kg
Military press: 47,5 kg
Barbell bench press: 62,5 , maar ben sinds maart overgestapt op de dumbbell BP door gebrek aan een spotter.
Dumbbell bench press: 26 kg, beide handen
Bent over row: 47,5

Omdat ik nu een beetje vast begin te lopen met verschillende oefeningen, langzaam wil gaan cutten en ik een beetje verveeld raak door dit schema ben ik op zoek naar een nieuw schema.

Ik las een paar pagina's terug dat iemand dezelfde vraag stelde en dat een UB/LB-split werd aangeraden. Heeft iemand een goed voorbeeld van zo'n schema?

Alvast bedankt!
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:52:45 #222
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125666256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:49 schreef G.S.R. het volgende:
Hoi. Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit iets gepost. Eerst even mijn stats:

Ben vorige zomer begonnen met krachttraining. Heb toen een beetje lopen aankutten en ben in januari begonnen met Starting Strenght (babylover's versie) en lean bulken. Mijn krachtstats (alles 5x, sommige meerdere setjes):

Barbell bench press: 62,5 , maar ben sinds maart overgestapt op de dumbbell BP door gebrek aan een spotter.

Omdat ik nu een beetje vast begin te lopen met verschillende oefeningen, langzaam wil gaan cutten en ik een beetje verveeld raak door dit schema ben ik op zoek naar een nieuw schema.

Ik las een paar pagina's terug dat iemand dezelfde vraag stelde en dat een UB/LB-split werd aangeraden. Heeft iemand een goed voorbeeld van zo'n schema?

Alvast bedankt!
Eventueel kan je er voor kiezen om op het idee van SS uit te bouwen. Practical Programming is hiervoor bedoeld. Staat eerst genoeg informatie om te bepalen wat je kan verbeteren/veranderen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_125666582
Inspiratieloos betreft een username, G.S.R?
If not now, then when.
  woensdag 24 april 2013 @ 00:01:09 #224
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125666666
Weet iemand hoe het komt dat ik van Squatten of Deadliften alleen nergens last van heb maar zodra ik beide op een training doe last van mijn onderrug krijg?
  woensdag 24 april 2013 @ 00:02:35 #225
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_125666736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:01 schreef StraatSoldaat het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat ik van Squatten of Deadliften alleen nergens last van heb maar zodra ik beide op een training doe last van mijn onderrug krijg?
overbelasting maybe?
  woensdag 24 april 2013 @ 00:02:49 #226
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125666745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:49 schreef G.S.R. het volgende:

Alvast bedankt!
Jij wilt met die cijfers al een ander schema? Ik train ook pas sinds vorig zomer en doe nog steeds SS en mijn lifts zijn veel hoger dan die van jou
pi_125666804
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Eventueel kan je er voor kiezen om op het idee van SS uit te bouwen. Practical Programming is hiervoor bedoeld. Staat eerst genoeg informatie om te bepalen wat je kan verbeteren/veranderen.
Ik ga het even googlen, bedankt.

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inspiratieloos betreft een username, G.S.R?
Hoezo? Had een account sinds 2007, maar de gebruikersnaam die ik toen als 15-jarige aanmaakte is nu niet helemaal meer je van het. Dit zijn m'n initialen.
  woensdag 24 april 2013 @ 00:07:31 #228
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125666956
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:02 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

overbelasting maybe?
Lijkt me sterk aangezien ik nog niet tegen mijn limiet aan zit na mijn deload.

Valt me trouwens op dat steeds meer mensen een belt dragen bij gewichten van <150kg, snap dat echt niet als je al een belt gaat dragen als je niet eens 150kg raw kan deadliften/squatten
pi_125666992
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:02 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Jij wilt met die cijfers al een ander schema? Ik train ook pas sinds vorig zomer en doe nog steeds SS en mijn lifts zijn veel hoger dan die van jou
Was jij niet 1.90 en 90+ kg?
pi_125667055
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:02 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Dat is mooi, gefeliciteerd. Ik kom echter niet heel veel verder op dit moment na een paar keer te hebben ge-deload en vraag me nu af of ik niet beter dus op zo'n UB/LB-schema kan overstappen. Als dat niet werkt ga ik weer terug naar SS. Proberen kan geen kwaad toch?
  woensdag 24 april 2013 @ 00:10:43 #231
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125667074
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:08 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Was jij niet 1.90 en 90+ kg?
Nu 1,90 en 87kg

Hij is een manlet van 1,79 = kleinere ROM = hogere lifts
pi_125667089
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Nu 1,90 en 87kg

Heb er niet bijzonder veel verstand van, maar ik denk dat dat verschil van 10 kilo lichaamsgewicht ook wel aardig helpt..
  woensdag 24 april 2013 @ 00:12:17 #233
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125667113
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Nu 1,90 en 87kg

Euhh, we wish. Vanwaar denk je dat er gewichtsklasses zijn en hierbij een gebruikelijke lengte hoort. Omdat grotere mensen meer spieren hebben en meer tillen. 8)7
Verbo is terug?
  woensdag 24 april 2013 @ 00:12:29 #234
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125667117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef G.S.R. het volgende:

[..]

Dat is mooi, gefeliciteerd. Ik kom echter niet heel veel verder op dit moment na een paar keer te hebben ge-deload en vraag me nu af of ik niet beter dus op zo'n UB/LB-schema kan overstappen. Als dat niet werkt ga ik weer terug naar SS. Proberen kan geen kwaad toch?
Als je niet echt wil bulken ga je sowieso overal veel langer overdoen. SS gaat er vanuit dat je als beginner 0,5kg per week aankomt, doe je dat niet dan loop je al snel vast.
pi_125667139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:12 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Als je niet echt wil bulken ga je sowieso overal veel langer overdoen. SS gaat er vanuit dat je als beginner 0,5kg per week aankomt, doe je dat niet dan loop je al snel vast.
Precies, daarom dus mijn vraag of een ander schema op dit moment niet effectiever is ^O^
  woensdag 24 april 2013 @ 00:51:51 #236
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125668045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:13 schreef G.S.R. het volgende:

[..]

Precies, daarom dus mijn vraag of een ander schema op dit moment niet effectiever is ^O^
Dan moet je naar het fitness topic gaan als je niet wilt bulken
pi_125668345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:51 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

-Nvm-
pi_125668387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:51 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Alsof het in dit topic verboden is om het over een langzame cut te hebben. Als beginner moet het mogelijk zijn om enigzins krachtgains te maken en tegelijkertijd langzaam in VP te dalen, als ik de verhalen mag geloven.

Verder wel super bedankt voor je positieve input, je hebt het voor elkaar gekregen geen een keer écht inhoudelijk op m'n vraag in te gaan. Je hebt me bijzonder goed geholpen, top!
  woensdag 24 april 2013 @ 01:39:10 #239
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125668565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:16 schreef G.S.R. het volgende:

[..]

Alsof het in dit topic verboden is om het over een langzame cut te hebben. Als beginner moet het mogelijk zijn om enigzins krachtgains te maken en tegelijkertijd langzaam in VP te dalen, als ik de verhalen mag geloven.

Verder wel super bedankt voor je positieve input, je hebt het voor elkaar gekregen geen een keer écht inhoudelijk op m'n vraag in te gaan. Je hebt me bijzonder goed geholpen, top!
Je wil gains maken als beginner maar je wil niet bulken dan behoor je toch echt in het fitness topic thuis. Bodybuilding zonder te bulken bestaat niet.
  woensdag 24 april 2013 @ 01:43:13 #240
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125668606
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:16 schreef G.S.R. het volgende:

[..]

Als beginner is het inderdaad zo dat krachtgains snel gaan. Dit kan je combineren met een langzame cut, zodat er spiermassa wordt gewonnen en vet verloren gaat.

Maar zoals StraatSoldaat aangeeft gaat SS ervan uit dat je bulkt (niet geheel waar) en de gains langer aanhouden. Mocht je gaan bulken in plaats van blijven cutten zullen de lifts weer omhoog gaan. Wordt dus overwegen: cutten+lifts die stallen of bulken+ lifts die omhoog gaan.

P.s. SS gaat er over het algemeen van uit dat je bulkt, maar heeft ook speciale adviezen voor andere skinny en obese. Daarom adviseert hij GOMAD voor skere ecto's(onder 10% bf). En 3500 kcals voor mensen die boven de 20% bf zitten. Maar ik zou voor voedingsadviezen niet bij Markie aankloppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 24-04-2013 01:48:47 ]
Verbo is terug?
  woensdag 24 april 2013 @ 02:00:34 #241
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125668753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:43 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Als beginner is het inderdaad zo dat krachtgains snel gaan. Dit kan je combineren met een langzame cut, zodat er spiermassa wordt gewonnen en vet verloren gaat.

Maar zoals StraatSoldaat aangeeft gaat SS ervan uit dat je bulkt (niet geheel waar) en de gains langer aanhouden. Mocht je gaan bulken in plaats van blijven cutten zullen de lifts weer omhoog gaan. Wordt dus overwegen: cutten+lifts die stallen of bulken+ lifts die omhoog gaan.

P.s. SS gaat er over het algemeen van uit dat je bulkt, maar heeft ook speciale adviezen voor andere skinny en obese. Daarom adviseert hij GOMAD voor skere ecto's(onder 10% bf). En 3500 kcals voor mensen die boven de 20% bf zitten. Maar ik zou voor voedingsadviezen niet bij Markie aankloppen.
Ik dronk toen ik aan het bulken was ook echt veel volle melk volgens mij waren mijn macros echt verneukt (telde toen nog niet ekv) maar het werkte wel goed.

Iemand trouwens ervaring met de zonnebank? Ben geen beachboy maar ben al iets van 2 jaar niet in de zon geweest zonder shirt en hoor dat het ook erg goed werkte tegen bacne. Normaal zou ik gewoon zo'n zonnestudio inlopen en het daar vragen maar die mensen zien er niet al te deskundig uit
  woensdag 24 april 2013 @ 07:44:14 #242
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_125669464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 02:00 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik dronk toen ik aan het bulken was ook echt veel volle melk volgens mij waren mijn macros echt verneukt (telde toen nog niet ekv) maar het werkte wel goed.

Iemand trouwens ervaring met de zonnebank? Ben geen beachboy maar ben al iets van 2 jaar niet in de zon geweest zonder shirt en hoor dat het ook erg goed werkte tegen bacne. Normaal zou ik gewoon zo'n zonnestudio inlopen en het daar vragen maar die mensen zien er niet al te deskundig uit
uurtje insmeren van te voren met speciale zonnebankcreme. Grote littekens insmeren met hoge factor. Vraag toch maar aan de zonnebankmevrouw met welke je moet beginnen. Je zal in het begin om de dag moeten gaan, kleurtje opbouwen en daarna kan je gewoon eens in de 2 weken gaan.
  woensdag 24 april 2013 @ 07:46:10 #243
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_125669481
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:39 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Je wil gains maken als beginner maar je wil niet bulken dan behoor je toch echt in het fitness topic thuis. Bodybuilding zonder te bulken bestaat niet.
ik bulk niet 24/7 365 dagen in de cut.
  woensdag 24 april 2013 @ 08:47:32 #244
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125670082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:39 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Het is een kwestie van doelen en hoe je die wilt bereiken. De een gaat bulken, de ander cut en weer een ander probeert z'n schema aan te passen. Niks mis mee en het kan allemaal in dit topic. Het wel of niet willen bulken heeft geen ruk te doen met het topic waarin je post.

En mbt je rug. Als je dat niet eens weet hoor je niet thuis in het BB topic, maar in het fitnesstopic.
pi_125670217
Melk is prima, ik heb hier lange tijd 10% vet behouden op 2.5 liter melk per dag. Geen acne of maagklachten verder ook.
pi_125670239

Do I even lift ;( . 4x bodyweight front squat
pi_125671085
Gister begonnen met SS. Heb alleen geen deadlift gedaan.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:48:37 #248
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125671111
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:47 schreef Silentalarm het volgende:
Gister begonnen met SS. Heb alleen geen deadlift gedaan.
Deadlift zit ook maar in één dag. Dus volgende keer deadliften.
pi_125671160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:48 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Deadlift zit ook maar in één dag. Dus volgende keer deadliften.
Klopt. Dat dacht ik inderdaad ook.
Het was wel even wennen omdat je slechts 5 herhalingen doet, terwijl ik hiervoor altijd 10-12 deed.
En kreeg in de sportschool het commentaar dat 5 erg weinig was. Daar werd aangeraden 7-8. Niks van aantrekken?
pi_125671199
Dat gevoel waarop je denkt gemakkelijk een deadlift PR te doen (5x150kg)...

Om er daarna achter te komen dat je met vermoeide reet verkeerd hebt lopen tellen en je gewoon je reguliere 140kg aan het tillen bent.
pi_125671244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Het was wel even wennen omdat je slechts 5 herhalingen doet, terwijl ik hiervoor altijd 10-12 deed.
En kreeg in de sportschool het commentaar dat 5 erg weinig was. Daar werd aangeraden 7-8. Niks van aantrekken?
:Y Welke gym zit je?
pi_125671499
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:55 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

:Y Welke gym zit je?
F4F :')
pi_125671513
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:03 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Hiermee heb je je vraag eigenlijk al beantwoord.
  woensdag 24 april 2013 @ 10:04:33 #254
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_125671516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:03 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Niks van aantrekken dus :')
pi_125671528
Oh en ik had nog een vraagje. Hoe lang pauze tussen de setjes is het best?
  woensdag 24 april 2013 @ 10:06:25 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125671569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:04 schreef Silentalarm het volgende:
Doe je hypertrofie of recruterend?
pi_125671640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Doe je hypertrofie of recruterend?
Wat bedoel je met recruterend?
Het gaat me vooral om gewicht erbij.
  woensdag 24 april 2013 @ 10:11:11 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125671691
Als je vooral op massatoename traint is hypertrofisch het beste, ik geloof 1/1half minuutje seriepauze.
pi_125671759
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
Als je vooral op massatoename traint is hypertrofisch het beste, ik geloof 1/1half minuutje seriepauze.
Oké daar zit ik wel ongeveer op. En in het geval van recruterend dan?

Ik vind overigens wel dat je dan vrij snel door je SS oefeningen heen bent.
  woensdag 24 april 2013 @ 10:18:18 #260
19297 stinkie
pi_125671859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Aantal herhalingen is afhankelijk van je doel. Dus of je er wat van aan moet trekken ligt aan wat je wilt bereiken. Niet welke gym je zit....
pi_125672251
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:04 schreef Silentalarm het volgende:
quote:
How long should I rest between sets, exercises, and during warmups?Edit
This is a strength program first, and a "mass and conditioning program" second. As such, you rest as long as necessary between sets.
During the warmup, rest between sets will be minimal. You want to get blood into the area, raise the temperature of the associated musculature and connective tissue, take some time to practice the exercise with lighter weights, and increase tissue elasticity. With the usage of light(er) weights during your warmups, you can use a shortened rest period. Usually you need only rest as long as it takes to switch out the plates. However, once you get to the "meat and potatoes" of your workout (i.e. the "3x5 work sets"), you rest as long as necessary.

At first you can probably get by with no more than 2-3 minutes between sets. However, once the weights start getting heavier, you may take upward of 5 minutes between sets. Near the end of your training cycle, especially when you are setting PRs (personal records) in the squat, deadlift, and power clean you could be resting upward of 7 minutes.

Resting between exercises is not something you really need to worry about. You will need to change weights, change stations, get a bench set up (or a power rack set up) or whatever. The exercises are chosen so that you are alternating primary areas of work, so that you don't really need to overthink this aspect of resting.

For example, you are trashed from your squats, and you have bench presses next. Well glory be to God, you get to lie your happy ass down on a bench and do some light warmup benches with an empty bar! While your legs (and possibly breathing and overall body) recover from the squats, you are lying down on the bench, happy as a pea in a pod.

Again, don't overthink rest periods between sets or exercises. Move between exercises as quickly as you can, however, DO NOT compromise your performance. If you can get 5 reps after resting 2 minutes, but only 4 reps if you rest 90 seconds, then rest 2 minutes. If you need to rest 3 minutes in order to get that 5 rep set, then rest 3 minutes. If you need 7 minutes of rest before you can reasonably get the 5th rep, then take all 7 minutes. Strength and weight-on-the-bar increases are more important than your heart rate/body temp while lifting weights.
  woensdag 24 april 2013 @ 10:42:14 #262
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_125672530
Het is weer Legday _O_
Deathlift or Die.
pi_125672600
Nee, restday.

He boys, iemand hier van jullie last van overtollige huid op de buik (evt met striae) ? Heb het helaas wel en als ik buk hangt het ook wel wat. Als ik sta zie je het niet heel erg. Twee abs zijn ongeveer zichtbaar. Iemand van jullie die dit ook heeft gehad en er van af is gekomen? Of het nog heeft..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_125672607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:42 schreef Ethanolic het volgende:
Het is weer Legday _O_
  woensdag 24 april 2013 @ 10:46:56 #265
253447 Ethanolic
pi_125672664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:44 schreef Kerol het volgende:
Nee, restday.

He boys, iemand hier van jullie last van overtollige huid op de buik (evt met striae) ? Heb het helaas wel en als ik buk hangt het ook wel wat. Als ik sta zie je het niet heel erg. Twee abs zijn ongeveer zichtbaar. Iemand van jullie die dit ook heeft gehad en er van af is gekomen? Of het nog heeft..
Rusten doordeweeks? :')
Deathlift or Die.
pi_125672685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:46 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Rusten doordeweeks? :')
[ afbeelding ]
Cardio day.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  woensdag 24 april 2013 @ 11:00:01 #267
253447 Ethanolic
pi_125672963
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:47 schreef Kerol het volgende:

[..]

Cardio day.
In dat geval, succes Keroltje. ^O^
(alsnog beetje gay)
Deathlift or Die.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:01:41 #268
19297 stinkie
pi_125673006
quote:
•1-5 Reps Per Set = Mostly Strength
•5-8 Reps Per Set = Strength AND Muscle Equally
•8-10 Reps Per Set = Muscle With Some Strength
•10-12 Reps Per Set = Muscle With Some Endurance
•12-15 Reps Per Set = Endurance With Some Muscle
•15-20 Reps Per Set = Mostly Endurance
&

quote:
•8 sets x 3 reps = 24 reps
High intensity.
Most ideal for strength related goals.
•6 sets x 4 reps = 24 reps
High intensity.
•3 sets x 5 reps = 15 reps
High intensity.
•5 sets x 5 reps = 25 reps
High to moderate intensity.
Most ideal for strength goals, but also suited for building muscle.
•4 sets x 6 reps = 24 reps
High to moderate intensity.
Equally ideal for increasing strength and building muscle.
•3 sets x 8 reps = 24 reps
Moderate intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for increasing strength.
•4 sets x 8 reps = 32 reps
Moderate intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for increasing strength.
•3 sets x 10 reps = 30 reps
Moderate intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for muscular endurance.
•4 sets x 10 reps = 40 reps
Moderate to low intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for endurance.
•2 sets x 12 reps = 24 reps
Most ideal for building muscle, but also suited for endurance.
•3 sets x 12 reps = 36 reps
Equally ideal for building muscle and improving muscle endurance.
•2 sets x 15 reps = 30 reps
Low intensity. Most ideal for muscle endurance, but also suited for building muscle.
•2 sets x 20 reps = 40 reps
Low intensity. Most ideal for muscle endurance.
Kan hierover iets in de OP erbij? Vraag komt ook elke 2 weken langs en antwoorden als "Tsja, F4F _O- " leveren weinig op....

Ik heb thuis nog een artikel liggen op de tablet, als het nodig is vertaal ik dat wel vanavond.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:02:20 #269
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125673020
Cardio na leg day.

Seto is zo ene baas he
pi_125673024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:00 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

In dat geval, succes Keroltje. ^O^
(alsnog beetje gay)
ben ook gay (nohomo)
mirin op carbonc zn foto (welhomo)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_125673042
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:01 schreef stinkie het volgende:

[..]

Kan hierover iets in de OP erbij? Vraag komt ook elke 2 weken langs en antwoorden als "Tsja, F4F _O- " leveren weinig op....

Ik heb thuis nog een artikel liggen op de tablet, als het nodig is vertaal ik dat wel vanavond.
Ik zal de OP binnenkort weer eens bijwerken.
Nog andere punten die vermeldt moeten worden?
Ik denk i.i.g. aan:
- Starting Strenght
- Intermediate Fasting
  woensdag 24 april 2013 @ 11:04:18 #272
19297 stinkie
pi_125673071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik zal de OP binnenkort weer eens bijwerken.
Nog andere punten die vermeldt moeten worden?
Ik denk i.i.g. aan:
- Starting Strenght
- Intermediate Fasting
JA! zie mijn post hierboven :D

Ik zal wel even een stukje vertalen/schrijven :P

PM anders maar wat en waar het heen moet
pi_125673133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:04 schreef stinkie het volgende:

[..]

JA! zie mijn post hierboven :D

Ik zal wel even een stukje vertalen/schrijven :P

PM anders maar wat en waar het heen moet
In principe kan iedereen het aanpassen. Alleen is het wel zinvol omdat gestructureerd en in overleg te doen. Het is niet "mijn" OP; het is onze OP. Voorbeeld: ik heb het zelf niet zo op IF, maar het is iets dat duidelijk leeft en populair is, dus dat moet er (kort) in. Ook is er in het verleden veel bagger toegevoegd die we er vervolgens weer uit hebben moeten halen.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:09:06 #274
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125673184
Mensen die SS doen zonder eerst het boek globaal door te nemen :')
  woensdag 24 april 2013 @ 11:12:54 #275
19297 stinkie
pi_125673254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

In principe kan iedereen het aanpassen. Alleen is het wel zinvol omdat gestructureerd en in overleg te doen. Het is niet "mijn" OP; het is onze OP. Voorbeeld: ik heb het zelf niet zo op IF, maar het is iets dat duidelijk leeft en populair is, dus dat moet er (kort) in. Ook is er in het verleden veel bagger toegevoegd die we er vervolgens weer uit hebben moeten halen.
Oke, lukt mss vanavond al. Anders vrijdag
pi_125673298
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:12 schreef stinkie het volgende:

[..]

Oke, lukt mss vanavond al. Anders vrijdag
Essentie is: kort en bondig. Voor IF en SS zit ik te denken aan 1 regel met een link naar meer informatie. M.b.t. jouw voorstel: een link naar dat plaatje lijkt mij zinvol.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:15:25 #278
253447 Ethanolic
pi_125673326
quote:
Ben jij Tom Morello? Wat een openbaring _O_
Gefeliciteerd trouwens.
Deathlift or Die.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:17:50 #279
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125673369
quote:
22 pas? Dacht dat je al wat ouder was :o

Gefeliciteerd, ga je progress pics van SHE uitdelen als traktatie?
Seto is zo ene baas he
pi_125673373
Zoals ik al eerder zei, deze week begonnen met fitness. Nu bezig met een schema. Ben eerst bezig met de indeling van de dagen/spiergroepen

ma - borst / benen
di - rug / triceps
wo - biceps / schouders
do - buik / onderrug ivm blessure / cardio

Dit lijkt me toch prima? Zonder commentaar zoek ik vier oefeningen per groep op.
pi_125673388
quote:
Done*2
Wel sneu om zelf voor je eigen felicitaties te vragen.
pi_125673401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:17 schreef seto het volgende:

[..]

22 pas? Dacht dat je al wat ouder was :o

Gefeliciteerd, ga je progress pics van SHE uitdelen als traktatie?
Ik word inderdaad vaak 22 geschat, en nu sinds vandaag 23.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:18 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Done*2
Wel sneu om zelf voor je eigen felicitaties te vragen.
Account uit 2006 zelfs..?
pi_125673407
quote:
Gratz maatje! Heb alleen geen DBB account. (moet mijn stratenmakers wings nog verkrijgen)
pi_125673445
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:19 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Gratz maatje! Heb alleen geen DBB account. (moet mijn stratenmakers wings nog verkrijgen)
Komt wel goed schatje.
pi_125673494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:19 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik word inderdaad vaak 22 geschat, en nu sinds vandaag 23.

[..]

Account uit 2006 zelfs..?
Ja, en? Ik post hier ook al sinds #22.
pi_125673535
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Vet. 2006 wist ik nog geeneens hoe de contouren van een dumbbell eruit zagen.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:24:41 #287
253447 Ethanolic
pi_125673564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Sinds #22 en je squat 8*110kg? Klinkt als zhe trollz
Deathlift or Die.
pi_125673602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ergens meende ik dat jij rond sinterklaas jarig was.
pi_125673643
quote:

[..]

Het is nooit te laat om te beginnen. Ben zelf ook pas op mijn 34e begonnen.
pi_125673661
quote:

[..]

Met je chest press en biceps curl machien.
pi_125674473
quote:
Gefeliciteerd G! *geeft cheesecake*.
If not now, then when.
pi_125674695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:25 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ergens meende ik dat jij rond sinterklaas jarig was.
Hoe kom je daar nu weer bij op?
pi_125674970
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:00 schreef Diabox het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu weer bij op?
Geen idee. Zat in mijn hoofd. Maar er zit wel meer onzin in mijn hoofd. :')
SHE is trouwens wel hard bezig om de Tong80 van dbb te worden, gezien het aantal posts.
  woensdag 24 april 2013 @ 12:22:31 #294
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125675395
Zij is dedicated maar vooral op de webs
pi_125675689
Heren!

Heeft iemand wat review artikelen gerelateerd aan eten, trainen slapen etc.? (mogen ook bekende namen zijn) Ben nu voor m'n these bezig en begin redelijk hooked te raken aan het lezen van wetenschappelijke artikelen.

Hoeven er geen tonnen te zijn maar dat ik gewoon een beginnetje kan maken.
pi_125675706
Overigens, Diabox, gefeliciteerd! =D
  woensdag 24 april 2013 @ 12:33:13 #297
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125675737
Happy B-day
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 24 april 2013 @ 12:33:22 #298
55709 Stereotomy
pi_125675745
Gefeliciteerd Diabox

woensdag 24 april 2013 @ 12:35:52 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125675846
Diabox komt hier ook best al een tydje, weet nog van de old days.

proficiat dude
  woensdag 24 april 2013 @ 12:41:19 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125676043
en als ik blondje moet kiezen dan liever Britt dan Barbie die veel lkkerder
  woensdag 24 april 2013 @ 12:41:38 #301
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: