SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierIf not now, then when.![]()
Dan doe je het verkeerd.quote:Op maandag 22 april 2013 22:32 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik voel van squatten zonder gewicht zo verrekte weinig.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 22 april 2013 23:38 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Vraag me alleen af of het niet efficienter is om gewicht toe te voegen aan dips/pull-ups i.p.v. 20+ herhalingen te behalen.Er zijn meerdere wegen. Burd (2012) heeft nog een interessant balletje opgegooid met 24RM tot failure, dat spiersynthese even veel of nog meer kan stimuleren.quote:Op maandag 22 april 2013 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hypertrofie is geen voetbal. Ik stel mij voor dat Panzer helemaal loco op die shit gaat, wat voor mij meer overkomt als het nutteloos depleten van spierglycogeen, terwijl de spier(en) allang 'voldoende' geprikkeld zijn.
Voetbal is, laten we zeggen, 9000RM tot aan failure, en dan nog niet eens achter elkaar.Confidence through competence![]()
Neuh, gewoon goede been- en bilspierenquote:Heb m'n hele leven gedanst, m'n benen en buik zijn dus gewoon goed ontwikkeld.
![]()
Link?quote:Op maandag 22 april 2013 23:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
Er zijn meerdere wegen. Burd (2012) heeft nog een interessant balletje opgegooid met 24RM tot failure, dat spiersynthese even veel of nog meer kan stimuleren.
Voetbal is, laten we zeggen, 9000RM tot aan failure, en dan nog niet eens achter elkaar.If not now, then when.![]()
Bekende paper in BB wereldquote:
http://www.nrcresearchpre(...)4.24.67#.UXWwX73B-So
http://www.nrcresearchpre(...)012-022#.UXWwa73B-SoConfidence through competence![]()
Gratis full-text alles.quote:Op maandag 22 april 2013 23:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bekende paper in BB wereld
http://www.nrcresearchpre(...)4.24.67#.UXWwX73B-So
http://www.nrcresearchpre(...)012-022#.UXWwa73B-SoMorgen even doorlezen.
If not now, then when.![]()
Ik ben desondanks enigsinds sceptisch.quote:Op maandag 22 april 2013 23:46 schreef CristinaYang het volgende:
Neuh, gewoon goede been- en bilspierenHeb m'n hele leven gedanst, m'n benen en buik zijn dus gewoon goed ontwikkeld.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
enigwut?quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik ben desondanks enigsinds sceptisch.It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.![]()
moet je dieper squattenquote:Op maandag 22 april 2013 23:46 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Neuh, gewoon goede been- en bilspierenHeb m'n hele leven gedanst, m'n benen en buik zijn dus gewoon goed ontwikkeld.
![]()
Vandaag voor het eerst pull ups geprobeerd, wat een rampenplan zeg. Die stangen zijn allemaal ook ingesteld op de lange basketbalspelers hier, dus ik kon daar met mijn amper 1.70 helemaal niet bij.Uiteindelijk naar toe gesprongen en vast gegrepen, maar ik kreeg mezelf gewoon niet helemaal omhoog. Wel tot halverweg, maar niet met m'n kin er bovenuit.
Vervolgens kwam er een oudere man vragen of ik hulp nodig had en of hij me mss op moest tillen, maar dat zag ik niet zo zittenMaar na nog een tijdje gestunteld te hebben kwam hij een preek tegen me houden dat dit nog veel te zwaar voor me was, en dat ik eerst de low row en the lat pull down moest doen. Dat heb ik toen dus ook maar gedaan, maar ik kreeg vervolgens ook een preek dat 3x5 verkeerd was, en dat ik 2 of 3x12 moest gaan doen.. Hij zei iets over blessures, en dat dat sowieso voor vrouwen beter was om te beginnen. Iemand die het daar wel of niet mee eens is?
M'n squats en presses gingen iig wel goed, dat scheeltEn dankzij die machines zijn m'n armen en schouders nu alsnog helemaal zwaar
![]()
![]()
zins, fuck it, mijn taal was gister draamaatisj.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wie van jullie beta mannen stuurt mij steeds mails![]()
Beste Zeta,
Ik heb zoveel vragen voor je, hopelijk kun jij mij daarbij helpen.
Zelf ben ik van plan om te gaan bodybuilding,
Graag zou ik u persoonlijke mail willen ontvangen waardoor we met elkaar kunnen mailen en dergelijke.
Verder kunnen we denk ik wel elkaar helpen aangezien ik zelf op de laboratorium werk, zelf kan ik aan bepaalde stoffen aankomen wat voor mij bijna niks kost.
Maargoed, dat tenzijde.
Las ook dat u veel kennis heeft over bepaald voeding, Graag daarover meer.
Hoor 't graag van u.
Alvast fijne avond.
Mvg Aygul
---------
Ik fitness nu ongeveer 3e half jaar. Begon met 52 kg, nu ben ik 62 kg plus mines,
Mijn doel is namelijk 75 kg aan te tikken. Ben 1,69m.
Lichaamstype : Ecto,
Werk zelf in de laboratorium waar ik hormonen en cellen op de kweek zet etc etc.
Zie je mail graag tegenmoet.
Mvg A.
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:26 schreef ZetaOS het volgende:
![]()
Denk dat je een vriendje hebt nu![]()
Mitchel112 doet toch een labopleiding? Raymond werkt roch ook op een lab?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
oh shit ja. Nou ja, dat wil zeggen ik ben aanwezigquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:11 schreef fathank het volgende:
Mitchel112 doet toch een labopleiding? Raymond werkt roch ook op een lab?![]()
maar wij doen geen hormonen op kweek zetten hoor![]()
wel aan proteine trekken om te kijken wanneer ze breken![]()
![]()
srs![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 07:26 schreef ZetaOS het volgende:
Beste Zeta,
Graag zou ik u persoonlijke mail willen ontvangen waardoor we met elkaar kunnen mailen en dergelijke.
Verder kunnen we denk ik wel elkaar helpen aangezien ik zelf op de laboratorium werk, zelf kan ik aan bepaalde stoffen aankomen wat voor mij bijna niks kost.
Maargoed, dat tenzijde.
Hoor 't graag van u.
Alvast fijne avond.
Mvg Aygul
---------
Ik fitness nu ongeveer 3e half jaar. Begon met 52 kg, nu ben ik 62 kg plus mines,
Werk zelf in de laboratorium waar ik hormonen en cellen op de kweek zet etc etc.
Mvg A.
![]()
![]()
3,5 jaar trainen en dan van 52 naar 62 gaanquote:Op dinsdag 23 april 2013 07:26 schreef ZetaOS het volgende:
Beste Zeta,
Maargoed, dat tenzijde.
Hoor 't graag van u.
Alvast fijne avond.
Mvg Aygul
---------
Mvg A.
Als ik mijn whey te hard schud gaat het dan ook kapot? Ik zag laatst een video van Jesse die dat beweerde.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh shit ja. Nou ja, dat wil zeggen ik ben aanwezig![]()
maar wij doen geen hormonen op kweek zetten hoor![]()
wel aan proteine trekken om te kijken wanneer ze breken![]()
![]()
srsSowieso al die marketingquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:25 schreef botje_bouwer het volgende:
Indigo-3G® acts as a "selective nutrient repartitioning agent" - meaning it maximizes nutrient uptake in muscle, releases and burns fat-cell content, and prevents storage of fat. In simple terms, Indigo-3G® repartitions nutrients so that what you eat turns into muscle and not fat.
kijk, dat zijn nog eens claims.
kost ook maar $97,50 per 180 capsules
Elk product is gepatenteerd met een unieke formule welke de best werkende ter wereld is.
[ Bericht 19% gewijzigd door Drommeldaris op 23-04-2013 08:28:35 ]![]()
Indigo-3G® acts as a "selective nutrient repartitioning agent" - meaning it maximizes nutrient uptake in muscle, releases and burns fat-cell content, and prevents storage of fat. In simple terms, Indigo-3G® repartitions nutrients so that what you eat turns into muscle and not fat.
kijk, dat zijn nog eens claims.
kost ook maar $97,50 per 180 capsules![]()
Ben een analist (nja in opleiding)quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:11 schreef fathank het volgende:
Mitchel112 doet toch een labopleiding? Raymond werkt roch ook op een lab?
Ik stuur regelmatig fanmail naar zeta maar niet met die grammatica![]()
![]()
lol. geen idee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:20 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
3,5 jaar trainen en dan van 52 naar 62 gaan
[..]
Als ik mijn whey te hard schud gaat het dan ook kapot? Ik zag laatst een video van Jesse die dat beweerde.
ik weet wel dat een suikerprotein met niet heel veel meer trekkracht dan 100pico newton al breekt als ik me goed herinner.
Als je dat interessant vind hoe dat gemeten wordt, hier staat een proefschrift van iemand waar ik ooit de electronica voor ontworpen heb.
http://www.physics.leiden(...)fschriftKleinweb.pdf
Vanaf pagina 6 wordt redelijk begijpelijk het meetprincipe e.d. en hoe of dat ze dat doet uitgelegd.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 23-04-2013 09:42:18 ]![]()
een pico is tot de -12 de. Dus 100pN is 0,0000000001 Newton.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:39 schreef Drommeldaris het volgende:
Waar moet ik aan denken als je het hebt over 100 pico newton?
9,8 newton is de trekkracht die 1kg massa ervaart van de zwaartekracht.
Het is dus 100Giga keer kleiner dan de zwaartekracht op 1kg massa.![]()
Vergeet alsjeblieft dat gezever over dat je op een lat pull zou moeten beginnen tegen blessures of dat dat beter is omdat je een vrouw bent. Begin met negative pulls bijvoorbeeld. Zoek op youtube: 'Scooby pull up' et voila, dat is een prima manier. Zelf kon ik er ooit 1,5quote:Op dinsdag 23 april 2013 05:31 schreef CristinaYang het volgende:
Vandaag voor het eerst pull ups geprobeerd, wat een rampenplan zeg. Die stangen zijn allemaal ook ingesteld op de lange basketbalspelers hier, dus ik kon daar met mijn amper 1.70 helemaal niet bij.Uiteindelijk naar toe gesprongen en vast gegrepen, maar ik kreeg mezelf gewoon niet helemaal omhoog. Wel tot halverweg, maar niet met m'n kin er bovenuit.
Vervolgens kwam er een oudere man vragen of ik hulp nodig had en of hij me mss op moest tillen, maar dat zag ik niet zo zittenMaar na nog een tijdje gestunteld te hebben kwam hij een preek tegen me houden dat dit nog veel te zwaar voor me was, en dat ik eerst de low row en the lat pull down moest doen. Dat heb ik toen dus ook maar gedaan, maar ik kreeg vervolgens ook een preek dat 3x5 verkeerd was, en dat ik 2 of 3x12 moest gaan doen.. Hij zei iets over blessures, en dat dat sowieso voor vrouwen beter was om te beginnen. Iemand die het daar wel of niet mee eens is?
M'n squats en presses gingen iig wel goed, dat scheeltEn dankzij die machines zijn m'n armen en schouders nu alsnog helemaal zwaar
en ben gewoon stug door blijven gaan met proberen, je wordt er erg snel beter in.
![]()
Eerst negatives doen dan inderdaad. Ergens opgaan staan zodat je minimaal op ooghoogte met de bar komt, en dan jezelf langzaam laten zakken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 05:31 schreef CristinaYang het volgende:
Het verschil tussen 3 x 5 en 3 x 12 is dat de eerste gericht is op kracht, en de tweede meer op spier (massa) opbouw. Het is dus aan jezelf wat je wil, maar er is niks mis met 3 x 5. Dat 3 x 12 sowieso beter zou zijn voor beginnende vrouwen is onzin. Die meneer lulde dus een beetje uit zijn nek.![]()
gewoon alles doen
negatives, hangs, zware lat pulldowns (5-3-2-1 ofzo), assisted pull-ups
niet luisteren naar wat mensen je vertellen in de gym
90% is onzin
[ Bericht 29% gewijzigd door 16meter op 23-04-2013 10:19:59 ]![]()
Wat 16meter zegt.
Ow, en als iemand je aanbied je op te tillen kun je er vanuit gaan dat het een ouwe viezerik is. Meer dan een kleine lift aan je (opgetrokken) voeten heb je niet nodig. Dus gewoon ver weg houden die gozert.![]()
Effe een kontje geven zeker met underhand grip.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Snakey het volgende:
Wat 16meter zegt.
Ow, en als iemand je aanbied je op te tillen kun je er vanuit gaan dat het een ouwe viezerik is. Meer dan een kleine lift aan je (opgetrokken) voeten heb je niet nodig. Dus gewoon ver weg houden die gozert.![]()
Schijnt wel zo te zijn. Ik had ooit een hossel (nog voordat dat een hossel heettequote:Op dinsdag 23 april 2013 08:20 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Als ik mijn whey te hard schud gaat het dan ook kapot? Ik zag laatst een video van Jesse die dat beweerde.) die Facility Management (heette toen nog Toegepaste Huishoudwetenschappen
) en die beweerde dat je eiwitten niet te hard moet kloppen omdat ze anders stuk gaan. I.i.g. niet in de blender dus.
![]()
- is er geen assisted pull up machine?quote:Op dinsdag 23 april 2013 05:31 schreef CristinaYang het volgende:
- dit soort flapdrollen afpoeieren.
- onthoud dat de meeste mensen in een sportschool niet (goed) weten wat ze aan het doen zijn
- ik weet niet waar je sport/traint maar wellicht dat er een betere gym in je buurt zit?![]()
Net weer bij de fysio geweest, hoopte dat ik vette Henk nog tegen zou komen zodat ik hem een boks kon geven.Goede progressie en twee nieuwe oefeningen. Mag ook weer benchen en oefeningen boven de schouders doen zolang ik maar geen pijn voel.
Ben je nou een man of een vrouw?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef H1N1 het volgende:
eet alsjeblieft dat gezever over dat je op een lat pull zou moeten beginnen tegen blessures of dat dat beter is omdat je een vrouw bent. Begin met negative pulls bijvoorbeeld. Zoek op youtube: 'Scooby pull up' et voila, dat is een blablabla
Je icoon staat op man ingesteld?![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:08 schreef 16meter het volgende:
gewoon alles doen
negatives, hangs, zware lat pulldowns (5-3-2-1 ofzo), assisted pull-ups
niet luisteren naar wat mensen je vertellen in de gym
90% is onzinquote:Ow, en als iemand je aanbied je op te tillen kun je er vanuit gaan dat het een ouwe viezerik is. Meer dan een kleine lift aan je (opgetrokken) voeten heb je niet nodig. Dus gewoon ver weg houden die gozert.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 10:33:39 ]![]()
Het valt mij altijd op dat de mensen die weten waar ze mee bezig zijn nooit uit zichzelf adviezen gaan geven. Wel bereidt om te helpen/advies te geven, maar alleen als er om gevraagd wordt.![]()
Nu Now foods (vrijwel) alle ingredienten van een pre-work-out los aanbiedt: heeft er iemand ervaring met het good-old stacken van supplementen voor een pre-work-out?![]()
Dit dus. Terughoudendheid is een groot goed IMHO.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef Snakey het volgende:
Het valt mij altijd op dat de mensen die weten waar ze mee bezig zijn nooit uit zichzelf adviezen gaan geven. Wel bereidt om te helpen/advies te geven, maar alleen als er om gevraagd wordt.![]()
Bij mij valt het me juist op dat er een beetje twee groepen zijn, mensen die puur voor hypertrophy trainen en de andere puur/ook op kracht. Vaak treffen de mensen uit de tweede groep elkaar bij de power racks en wordt er wel een praatje gemaakt/tips gegevenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef Snakey het volgende:
![]()
Daarbij zou je je eigen workout continu moeten onderbreken want als ik om me heen kijk in de gym dan kan ik 70% van de mensen wel een kleine of grotere correctie geven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit dus. Terughoudendheid is een groot goed IMHO.![]()
Ik zal ook niet alles 100% goed doen, daar niet van.![]()
Yep, maar dan geef je elkaar tips vanuit een gelijkheid. Dan is er een respect naar elkaar toe. Ik bedoelde meer van die gasten die een newbie wel even zullen vertellen hoe het moet, en 9 van de 10 keer zelf een waardeloze workout hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef seto het volgende:
[..]
Bij mij valt het me juist op dat er een beetje twee groepen zijn, mensen die puur voor hypertrophy trainen en de andere puur/ook op kracht. Vaak treffen de mensen uit de tweede groep elkaar bij de power racks en wordt er wel een praatje gemaakt/tips gegeven![]()
Ik zag laatst 2 personen squatten. 1 van de 2 ging niet diep genoeg en die ander gaf advies. Het advies was: "Beter verhoog je het gewicht, dan sta je namelijk stabieler op de grond"quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar dan geef je elkaar tips vanuit een gelijkheid. Dan is er een respect naar elkaar toe. Ik bedoelde meer van die gasten die een newbie wel even zullen vertellen hoe het moet, en 9 van de 10 keer zelf een waardeloze workout hebben.
Not a single rep was done![]()
![]()
Veel newbies kunnen beter alleen trainen volgens mij. Ik zie het zo vaak op de bench press. Veel te veel gewicht waardoor het maatje, ook veel te zware, goodmornings of deadlifts staat te doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:50 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik zag laatst 2 personen squatten. 1 van de 2 ging niet diep genoeg en die ander gaf advies. Het advies was: "Beter verhoog je het gewicht, dan sta je namelijk stabieler op de grond"
Not a single rep was done![]()
![]()
Maandag mag ik weer op de pijnbankquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net weer bij de fysio geweest, hoopte dat ik vette Henk nog tegen zou komen zodat ik hem een boks kon geven.Goede progressie en twee nieuwe oefeningen. Mag ook weer benchen en oefeningen boven de schouders doen zolang ik maar geen pijn voel.
![]()
Behulpzaam als een waterkraan.
Direct naar de gym en hardcore aan de overhead dumble presses dan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
![]()
![]()
wel voorzichtig uiteraard![]()
![]()
Idd, soms lijkt het alsof de spotter aan het barbell rowen is en dat de jongen op dat bankje hem spot ipv andersom.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Veel newbies kunnen beter alleen trainen volgens mij. Ik zie het zo vaak op de bench press. Veel te veel gewicht waardoor het maatje, ook veel te zware, goodmornings of deadlifts staat te doen.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Als die 100pico newton waar ik het net over had ongeveer ook voor andere proteine geld, dan is de viscositeit van water waarin je de boel staat te shaken dus al genoeg om de eiwitten uit elkaar te trekken. Duwen is wat anders dan trekken, maar er zal best wel het nodige stuk gaan ja. Als je er naar wijst dus al. Als je er keihard tegen praat dus al.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Schijnt wel zo te zijn. Ik had ooit een hossel (nog voordat dat een hossel heette) die Facility Management (heette toen nog Toegepaste Huishoudwetenschappen
) en die beweerde dat je eiwitten niet te hard moet kloppen omdat ze anders stuk gaan. I.i.g. niet in de blender dus.
Er zitten alleen miljarden proteine cellen in die shaker, dus het over grote deel zal wel heel blijven lijkt me.
Het zal uberhaupt niet boeiend zijn gezien het allemaal afgebroken wordt in je maagzuur/darmen voordat/terwijl je het opneemt.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 23-04-2013 11:27:18 ]![]()
Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar waarom maken al die fabrikanten en in onderzoeken men dan zoveel onderscheid tussen de eiwit- en aminozuursoorten? Idem verhouding BCAA / CAA etc. Dan zou dat toch ook niet veel uit moeten makenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als die 100pico newton waar ik het net over had ongeveer ook voor andere proteine geld, dan is de viscositeit van water waarin je de boel staat te shaken dus al genoeg om de eiwitten uit elkaar te trekken. Duwen is wat anders dan trekken, maar er zal best wel stuk gaan ja. Als je er naar wijst dus al. Als je er keihard tegen praat dus al.
Er zitten alleen miljarden proteinemoleculencellen in die shaker, dus het over grote deel zal wel heel blijven lijkt me.
Het zal uberhaupt niet boeiend zijn gezien het allemaal afgebroken wordt in je maagzuur/darmen voordat/terwijl je het opneemt.![]()
![]()
Prima om die eiwitten stuk te maken, is weer wat efficienter bij het verteren
Confidence through competence![]()
eiwitten zijn toch opgebouwd uit aminozuren? Ik weet het niet, Stereo kan dat verder wel vertellen denkquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar waarom maken al die fabrikanten en in onderzoeken men dan zoveel onderscheid tussen de eiwit- en aminozuursoorten? Idem verhouding BCAA / CAA etc. Dan zou dat toch ook niet veel uit moeten maken
edit: daar istie al![]()
![]()
![]()
eiwitten zijn opgebouwd uit een reeks aminozuren. Op je pot whey staat meestal ook de samenstelling van de verschillende aminozuren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
eiwitten zijn toch opgebouwd uit aminozuren? Ik weet het niet, Stereo kan dat verder wel vertellen denk
edit: daar istie al![]()
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef Stereotomy het volgende:
Prima om die eiwitten stuk te maken, is weer wat efficienter bij het verteren![]()
Feitelijk dus het soort/type protein.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:35 schreef fathank het volgende:
[..]
eiwitten zijn opgebouwd uit een reeks aminozuren. Op je pot whey staat meestal ook de samenstelling van de verschillende aminozuren.
Daarnaast worden er meestal nog amino's aan toegevoegd.![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.quote:Aminozuren per 100 gram eiwit:
L-Alanine 4551 mg
L-Arginine 2891 mg
L-Asparginezuur 9789 mg
L-Cysteine 1792 mg
L-Glutaminezuur 18661 mg
Glysine 1702 mg
L-Histidine 2251 mg **
L-Isoleucine 5907 mg ** (BCAA)
L-Leucine 9970 mg ** (BCAA)
L-Lysine 8693 mg **
L-Methionine 2501 mg **
L-Fenylalanine 3739 mg **
L-Proline 6375 mg
L-Serine 5059 mg
L-Threonine 5792 mg **
L-Tryptofaan 1418 mg **
L-Tyrosine 2826 mg
L-Valine 6116 mg ** (BCAA)Behulpzaam als een waterkraan.
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.![]()
![]()
Beter ga je gewoon naar de supermarkt voor een shitload aan melkquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopen
Ja doei, ik hoef geen gyno in mn borsten zoals Panzerquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter ga je gewoon naar de supermarkt voor een shitload aan melk![]()
![]()
Daarom gewoon advies aannemen van zo'n Tuinen trol van een jaar of 45 die zodra je voor langs de supplementen loopt en kijkt hoe extreem het wel niet geprijst is allemaal vraagt of ze je kan helpenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopen
![]()
![]()
![]()
Ik zou niet weten op basis van welke info ik een aminozuurprofiel zou moeten kiezen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.![]()
![]()
hahaquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ja doei, ik hoef geen gyno in mn borsten zoals Panzer
dat komt omdat i geen nakuur gedaan heeft![]()
z'n moeder stond de hele zomer de punten uit z'n shirts te strijken![]()
![]()
![]()
![]()
Dat laatstequote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?
Confidence through competence![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:45 schreef RaymondK het volgende:
z'n moeder stond de hele zomer de punten uit z'n shirts te strijken![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Daarom gewoon advies aannemen van zo'n Tuinen trol van een jaar of 45 die zodra je voor langs de supplementen loopt en kijkt hoe extreem het wel niet geprijst is allemaal vraagt of ze je kan helpen
![]()
Om over trainmorestore.nl nog maar te zwijgen![]()
![]()
Ik zou het ff op kweek zettenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Cheap manier om vrije aminozuren te krijgen. YEAH BUDDY.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef Stereotomy het volgende:
Prima om die eiwitten stuk te maken, is weer wat efficienter bij het verteren![]()
Ik ook nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zou niet weten op basis van welke info ik een aminozuurprofiel zou moeten kiezen.. Ze zullen allemaal wel hun eigen functie hebben en theoretisch gezien zal het misschien mogelijk zijn maar in de praktijk zal het wel gemierenneuk in de marge x100 zijn
Succes. Wat had jij nou precies (vakterm)?quote:Gelijk de schouder naar de klote.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Direct naar de gym en hardcore aan de overhead dumble presses dan.![]()
wel voorzichtig uiteraardWoensdag weer.
Als je het optimale wilt dan kun je het beste een blend kopen of na de training zelf een whey en caseïne shake apart drinken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?If not now, then when.![]()
Door mijn ectobouw en anderhalve pull up lijk ik misschien een vrouw. Maar ik ben een manquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:30 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ben je nou een man of een vrouw?
Je icoon staat op man ingesteld?.
![]()
Cool...had de indruk dat ik men een vrouw te doen had.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:15 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Door mijn ectobouw en anderhalve pull up lijk ik misschien een vrouw. Maar ik ben een man.
mijn fout.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 12:27:49 ]![]()
Gisteren was er een aan het trainen op zo'n biceps curl circuit-ding van LifeFitness. Zo'n ding waar je de weerstand instelt ipv een gewicht kiest. En zelfs daar had ie een spotter bij. Die zijn armen begeleide
En waarschijnlijk meecurldeDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Vandaag weer lekker getraind. Ben weer begonnen na een lange tijd. Fitness was meer dan leuk. Goed getraind, goed gegeten en nu lekker vragen.
Begin met een full bodyschema voor vier dagen. Qua setjes doe ik het rustig aan. Begin met 4 x 20 en niet te zwaar nog. Eerst me lichaam weer wennen aan de oefeningen voordat ik echt zwaar ga trainen.
Vraagje over de rust tussen de sets. Heb zelf niet echt geduld en hou nu ongeveer 15 seconde rust. Wil het tempo lekker hoog houden, ook voor de verbranding. Dit is toch prima of adviseren jullie echt minimaal 30 seconden.![]()
Persoonlijk vind ik het fijn om na een set even op adem te moeten komen, het ligt dus aan de intensiteit. Ergens tussen de 30 seconden en 2 minuten zal een redelijke schatting zijn. Maar nogmaals, het ligt aan je persoonlijke voorkeur.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:43 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag weer lekker getraind. Ben weer begonnen na een lange tijd. Fitness was meer dan leuk. Goed getraind, goed gegeten en nu lekker vragen.
Begin met een full bodyschema voor vier dagen. Qua setjes doe ik het rustig aan. Begin met 4 x 20 en niet te zwaar nog. Eerst me lichaam weer wennen aan de oefeningen voordat ik echt zwaar ga trainen.
Vraagje over de rust tussen de sets. Heb zelf niet echt geduld en hou nu ongeveer 15 seconde rust. Wil het tempo lekker hoog houden, ook voor de verbranding. Dit is toch prima of adviseren jullie echt minimaal 30 seconden.![]()
Duidelijk. Even checken. Heb nu twee dagen getraind.
Gisteren rug en benen en vandaag borst en triceps. Beide dagen 10 oefeningen, niks mee toch?![]()
Ondanks 2 nachten van 5 uren slaap en een kutdag toch de gewichten van vorige week weer weggesquat en gelift, helaas niets opgehoogd, dat is voor de volgende keer.
Mijn kuiten zijn 5 cm in omvang gegroeid whahacalf raises vandaag alle vier de setjes op 70 kg gedaan ipv alleen de laatste 2, dus toch wel íets opgehoogd eigenlijk.
![]()
Is wel veel, vind het zelf fijner om minder oefeningen te doen en daar maximaal te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:47 schreef stoeltafel het volgende:
Gisteren rug en benen en vandaag borst en triceps. Beide dagen 10 oefeningen, niks mee toch?
Welke oefeningen doe je?
Rug en benen op 1 dag? Dan doe je dus 2 grootste spiergroepen op een dag..
Misschien sowieso even je hele schema posten. En wat is je doel?![]()
Hoe lang sta je in de sportschool met 4*20 op 10 oefeningen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:47 schreef stoeltafel het volgende:
Gisteren rug en benen en vandaag borst en triceps. Beide dagen 10 oefeningen, niks mee toch?![]()
Oefeningen moet ik even opzoeken maar het waren voornamelijk apparaten. Heb nog geen schema gemaakt. Doel is wat strakker in me vel. Heb aardig wat jaren getraind maar dat is al een tijdje geleden. Basisschema is goed voor me. Zag al een leuk schema uit de OP.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Is wel veel, vind het zelf fijner om minder oefeningen te doen en daar maximaal te kunnen gaan.
Welke oefeningen doe je?
Rug en benen op 1 dag? Dan doe je dus 2 grootste spiergroepen op een dag..
Misschien sowieso even je hele schema posten. En wat is je doel?
Qua oefeningen heb ik er 4 gedaan per groep en 1 extra dat was voor me buik en vandaag als laatste extra oefening gesquat. Heb namelijk beetje last van onderrug en had gisteren mijn benen wel wat harder kunnen trainen. Schema komt er dus uit. Wel relax dat dit topic zo leerzaam is, erg handig![]()
![]()
Uurtje vandaag, wil ook niet langer. Liever korter en krachtig. Gisteren deed ik trouwen 4 x 20 en vandaag was het 4 x 15 wat ook prima ging.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:57 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hoe lang sta je in de sportschool met 4*20 op 10 oefeningen?![]()
4*20 is niet wat je noemt de beaming van krachtigquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:57 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Uurtje vandaag, wil ook niet langer. Liever korter en krachtig. Gisteren deed ik trouwen 4 x 20 en vandaag was het 4 x 15 wat ook prima ging.![]()
![]()
Hoi ik heb een vraag en ik zou het erg waarderen als jullie me kunnen helpen.
Ik ben sinds 3 maanden (begin Februari) aan het fitnessen. Ik probeer altijd 3 keer per week te gaan en meestal lukt dit ook wel. Daarnaast voetbal ik 1 á 2 keer per week. Nu is mijn doel van fitnessen om sterker en vooral zwaarder te worden, maar dan wel door spieren en geen toename in vetpercentage. Na 3 maanden een beetje aangeklooid te hebben, wil ik het nu graag wat serieuzer aan gaan pakken.
Tot nu toe zie ik wel dat ik sterker wordt, de oefeningen die ik doe kan ik allemaal een stuk zwaarder doen dan in het begin (dit kan misschien ook gewenning zijn?). Daarnaast heb ik drie keer zoveel honger, en eet ik ook een stuk meer. Ook zie ik zelf, net als de mensen om me heen wel wat veranderingen aan mijn lichaam (Dikkere armen, iets breder aan het worden). Echter is er nog (vrijwel) geen gewicht bij gekomen.
Ik heb een schema laten maken bij de sportschool, maar daar heb ik vrij weinig vertrouwen in, en na wat gepraat met Drommeldaris kwam ik al tot de conclusie dat dit dan ook geen goed schema is. Zouden jullie mij kunnen en willen helpen met het maken van een schema en hebben jullie tips?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Hoe ging je laatste beweging van je laatste set? Speels gemak, of ?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:57 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Uurtje vandaag, wil ook niet langer. Liever korter en krachtig. Gisteren deed ik trouwen 4 x 20 en vandaag was het 4 x 15 wat ook prima ging.Confidence through competence![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Silentalarm het volgende:
Ik ben sinds 3 maanden (begin Februari) aan het fitnessen. Ik probeer altijd 3 keer per week te gaan en meestal lukt dit ook wel. Daarnaast voetbal ik 1 á 2 keer per week. Nu is mijn doel van fitnessen om sterker en vooral zwaarder te worden, maar dan wel door spieren en geen toename in vetpercentage. Na 3 maanden een beetje aangeklooid te hebben, wil ik het nu graag wat serieuzer aan gaan pakken.
Tot nu toe zie ik wel dat ik sterker wordt, de oefeningen die ik doe kan ik allemaal een stuk zwaarder doen dan in het begin (dit kan misschien ook gewenning zijn?). Daarnaast heb ik drie keer zoveel honger, en eet ik ook een stuk meer. Ook zie ik zelf, net als de mensen om me heen wel wat veranderingen aan mijn lichaam (Dikkere armen, iets breder aan het worden). Echter is er nog (vrijwel) geen gewicht bij gekomen.
Ik heb een schema laten maken bij de sportschool, maar daar heb ik vrij weinig vertrouwen in, en na wat gepraat met Drommeldaris kwam ik al tot de conclusie dat dit dan ook geen goed schema is. Zouden jullie mij kunnen en willen helpen met het maken van een schema en hebben jullie tips?Begin met multijoint movements/compounds.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges.
Vraag iemand in de sportschool die deze oefeningen doet of je mee kan trainen met hemA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Ik heb een jaar lang ongeveer 2 - 2.5L volle melk per dag gedronken en geen last gehad van gyno of wat dan ook.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ja doei, ik hoef geen gyno in mn borsten zoals Panzer
Zal bij Panzer wel combinatie zijn met puberteit, of idd geen goede nakuur.![]()
Vakterm geen idee. Probleem is dat vanaf mijn middenrug naar boven de boel helemaal vast zit. Bewegingsvrijheid is niet zoals het moet zijn. Dan lig ik daar op die bank en gaat ie de boel losmaken door te drukken op verschillende punten enzo. Zodra hij bij m´n ruggenwervel in de buurt komt verkamp ik gelijk als een soort schrikreactie.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Succes. Wat had jij nou precies (vakterm)?
[..]
Gelijk de schouder naar de klote.Woensdag weer.
[..]
Als je het optimale wilt dan kun je het beste een blend kopen of na de training zelf een whey en caseïne shake apart drinken.Behulpzaam als een waterkraan.
Doen ze het met een soort spatel? Soort deep tissue massage tot je huid bijna aan gort is? of dat je bijna ligt te janken...quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Vakterm geen idee. Probleem is dat vanaf mijn middenrug naar boven de boel helemaal vast zit. Bewegingsvrijheid is niet zoals het moet zijn. Dan lig ik daar op die bank en gaat ie de boel losmaken door te drukken op verschillende punten enzo. Zodra hij bij m´n ruggenwervel in de buurt komt verkamp ik gelijk als een soort schrikreactie.
Ik had/heb precies het zelfde dat m'n bovenrugspieren helemaal vast zitten. Tussen schouderbladen e.d.![]()
Dankje!quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:13 schreef 1517 het volgende:
[..]
Begin met multijoint movements/compounds.
Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges.
Vraag iemand in de sportschool die deze oefeningen doet of je mee kan trainen met hem
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik met mijn benen pas over een aantal weken wil beginnen ivm voetbal en blessuregevoeligheid. En wat voor presses bedoel je?![]()
Overhead Press, of eventueel Push Press.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:22 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Dankje!
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik met mijn benen pas over een aantal weken wil beginnen ivm voetbal en blessuregevoeligheid. En wat voor presses bedoel je?![]()
Als je je benen op de goede manier traint, raak je juist minder gevoelig voor blessures.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:22 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Dankje!
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik met mijn benen pas over een aantal weken wil beginnen ivm voetbal en blessuregevoeligheid. En wat voor presses bedoel je?
Geen smoesjes!![]()
Nee niet met een spatel, gewoon met de handen voorlopig nog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doen ze het met een spatel? Soort deep tisue massage tot je huid bijna aan gort is? of dat je bijna ligt te janken...
Ik had/heb precies het zelfde dat m'n bovenrugspieren helemaal vast zitten. Tussen schouderbladen e.d.Behulpzaam als een waterkraan.
Lekker dbol kuurtje gepaktquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad, is gewoon puberteit of AAS geweest.
Het gaat erom, dat het (volgens mij) niet handig is om met spierpijn te gaan voetballen. En aangezien ik sowieso op zondag en donderdag een wedstrijd speel en daarnaast ook nog train zo nu en dan, is het bijna onmogelijk om mijn benen te trainen en te zorgen dat ik geen spierpijn heb wanneer ik voetbal.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als je je benen op de goede manier traint, raak je juist minder gevoelig voor blessures.
Geen smoesjes!
Daarnaast is het voetbalseizoen over 4 weken afgelopen en wil ik daarna juist ook mijn benen gaan trainen. Die 4 weken meer of minder trainen zullen ook niet veel uitmaken, en zo kan ik mijn spieren rustig op trainen zodat ik volgend seizoen topfit begin.
![]()
Oke, en moet ik al deze oefeningen tijdens 1 sessie doen, of verspreiden over verschillende sessies?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Overhead Press, of eventueel Push Press.![]()
Wat bedoel je precies met blessuregevoeligheid?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:22 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Dankje!
Fucking geil.quote:![]()
Denken dat Panzer natty is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb een jaar lang ongeveer 2 - 2.5L volle melk per dag gedronken en geen last gehad van gyno of wat dan ook.
Zal bij Panzer wel combinatie zijn met puberteit, of idd geen goede nakuur.Ah, zo, oké. Hopelijk heb je er snel minder last van.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Vakterm geen idee. Probleem is dat vanaf mijn middenrug naar boven de boel helemaal vast zit. Bewegingsvrijheid is niet zoals het moet zijn. Dan lig ik daar op die bank en gaat ie de boel losmaken door te drukken op verschillende punten enzo. Zodra hij bij m´n ruggenwervel in de buurt komt verkamp ik gelijk als een soort schrikreactie.If not now, then when.![]()
Ik heb zo'n soort gelijk iets met mijn rug, ik heb alleen sinds een tijdje zo'n foam roller aangeschaft en gebruik dat ding nu zo'n beetje iedere dag om m'n voornamelijk m'n rug even aan te pakken. Werkt bij mij heel goed, zal natuurlijk niet opwegen tegen handen maar scheelt wel weer bezoekjes.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Vakterm geen idee. Probleem is dat vanaf mijn middenrug naar boven de boel helemaal vast zit. Bewegingsvrijheid is niet zoals het moet zijn. Dan lig ik daar op die bank en gaat ie de boel losmaken door te drukken op verschillende punten enzo. Zodra hij bij m´n ruggenwervel in de buurt komt verkamp ik gelijk als een soort schrikreactie.![]()
Ik heb erg snel last van spierblessures met voetbal. Te korte spieren, dus niet lenig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met blessuregevoeligheid?
Ik mis sowieso elk jaar een paar weken en wil voor die 4 resterende weekjes niet het risico vergroten op een verrekte/gescheurde spier ergens in mijn been.![]()
In principe is het dezelfde oefening, alleen bij Overhead Press houd je een stricte vorm en blijf je rechtop staan. Bij Push Press maak je dezelfde beweging, alleen kun je de stang wat momentum geven door met je benen het gewicht om hoog te pushen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:33 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Oke, en moet ik al deze oefeningen tijdens 1 sessie doen, of verspreiden over verschillende sessies?
Wat ik zelf altijd deed was 5x5 Overhead Press en vervolgens met het gewicht waarop ik eindigde 5x5 Push Press te doen. Omdat je meepush met je benen kun je nog iets zwaarder gaan en er misschien nog 2.5 - 5kg bij hangen.
Maarja, het beste is gewoon:quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef 16meter het volgende:
Starting Strength. Google dat.
Via de bekende kanalen kun je er ook een e-book en DVD van vinden.![]()
voor mensen met een zwak gestel is krachttraining juist goedquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Ik heb erg snel last van spierblessures met voetbal. Te korte spieren, dus niet lenig.
Ik mis sowieso elk jaar een paar weken en wil voor die 4 resterende weekjes niet het risico vergroten op een verrekte/gescheurde spier ergens in mijn been.![]()
Zal er zo even naar kijken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef 16meter het volgende:
Starting Strength. Google dat.
Via de bekende kanalen kun je er ook een e-book en DVD van vinden.![]()
Ook als je met spierpijn gaat sporten?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:41 schreef 16meter het volgende:
[..]
voor mensen met een zwak gestel is krachttraining juist goed![]()
Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In principe is het dezelfde oefening, alleen bij Overhead Press houd je een stricte vorm en blijf je rechtop staan. Bij Push Press maak je dezelfde beweging, alleen kun je de stang wat momentum geven door met je benen het gewicht om hoog te pushen.
Wat ik zelf altijd deed was 5x5 Overhead Press en vervolgens met het gewicht waarop ik eindigde 5x5 Push Press te doen. Omdat je meepush met je benen kun je nog iets zwaarder gaan en er misschien nog 2.5 - 5kg bij hangen.
Maarja, het beste is gewoon:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?![]()
side raises, front raises.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:46 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?Nee is geen probleem. Het beste kun je zoals 16meter al aangaf Starting Strength doen. Daarbij heb je gewoon een indeling in maandag - woensdag - vrijdag en doe je elke dag verschillende oefeningen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof dat er zelfs spreadsheets voor zijn, zodat je een compleet overzicht voor een aantal weken/maanden krijgt waarin het gewicht voor de oefeningen staat en ook iets oploopt.
Het enige puntje van kritiek wat ik zelf heb op SS is de Powerclean die erin staat. Is toch een vrij complexe en technische oefening. Maar hier kunnen Fokkers die SS hebben gedaan je vast meer over vertellen, of die oefening toch aan te raden is of dat je hem kunt vervangen.![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:46 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?Mensen die serieus zijn vragen nooit teveelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja hoorde ik meer mensen over, vooral rear delts worden niet echt meegepakt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?
Doe er gewoon een aantal assisted exercises bij voor je schouders. Zoals CarbonC al zei front en side raise. Zou er zelf ook nog rear delt flys bij doen.![]()
Ik zou hem niet aanraden om een aantal andere schouderoefeningen erbij te doen, gezien het feit dat hij SS doet. Dan is het niet de bedoeling om 2 keer per week 3 of meer schouderoefeningen te doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja hoorde ik meer mensen over, vooral rear delts worden niet echt meegepakt.
Doe er gewoon een aantal assisted exercises bij voor je schouders. Zoals CarbonC al zei front en side raise. Zou er zelf ook nog rear delt flys bij doen.
@Oswald; als je nog geen dips doet, doe ze dan nu wel. Pak je ook goed je schouders mee, en voor de rest gewoon een prima compound en past binnen SS.![]()
Oké dan ga ik daarmee aan de slag. Ik hou de oefeningen inderdaad zo simpel mogelijk. Fitness vrijwel altijd alleen want heb momenteel niet echt een maatje om mee die kan kijken of ik het goed doe. Hartstikke bedankt in ieder geval!quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee is geen probleem. Het beste kun je zoals 16meter al aangaf Starting Strength doen. Daarbij heb je gewoon een indeling in maandag - woensdag - vrijdag en doe je elke dag verschillende oefeningen.
Ik geloof dat er zelfs spreadsheets voor zijn, zodat je een compleet overzicht voor een aantal weken/maanden krijgt waarin het gewicht voor de oefeningen staat en ook iets oploopt.
Het enige puntje van kritiek wat ik zelf heb op SS is de Powerclean die erin staat. Is toch een vrij complexe en technische oefening. Maar hier kunnen Fokkers die SS hebben gedaan je vast meer over vertellen, of die oefening toch aan te raden is of dat je hem kunt vervangen.Gelukkigquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mensen die serieus zijn vragen nooit teveel![]()
![]()
Hoezo niet? Als je op één B-dag wat assisted shoulder werk doet, dan een B-dag niet en dan weer wel etc. Om en om.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:54 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Ik zou hem niet aanraden om een aantal andere schouderoefeningen erbij te doen, gezien het feit dat hij SS doet. Dan is het niet de bedoeling om 2 keer per week 3 of meer schouderoefeningen te doen.
Maandag A - Woensdag B + Assisted - Vrijdag A, Maandag B, Woensdag A, Vrijdag B + Assisted etc.
SS en alle 5x5 schema's zijn prima, maar je mist gewoon wat assisted werk. Dit kun je best toevoegen wanneer je aan de intensiteit van de training gewend bent.![]()
lateral raisequote:Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?
rear lateral raise/face pull![]()
Omdat het dan uit balans raakt. De ene dag doe je dan Squat, OHP, Deadlift + nav jouw suggesties 2 schouderoefeningen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je op één B-dag wat assisted shoulder werk doet, dan een B-dag niet en dan weer wel etc. Om en om.
Maandag A - Woensdag B + Assisted - Vrijdag A, Maandag B, Woensdag A, Vrijdag B + Assisted etc.
SS en alle 5x5 schema's zijn prima, maar je mist gewoon wat assisted werk. Dit kun je best toevoegen wanneer je aan de intensiteit van de training gewend bent.
Volgende training doe je squat, bp (ook belastend voor schouder) en cleans of rows.
Je krijgt dan een te groot aandeel voor je schouders.
SS is inderdaad niet compleet, maar zoals ik al zei zou ik dips erbij doen, en wellicht een pullup variant. Beide op een andere dag.
En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.![]()
Ja, maar hij geeft zelf aan dat hij nu een te klein aandeel voor zijn schouders heeft, omdat hij het gevoel heeft dat ze achter blijven. Dan kun je juist wat toevoegen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Omdat het dan uit balans raakt. De ene dag doe je dan Squat, OHP, Deadlift + nav jouw suggesties 2 schouderoefeningen.
Volgende training doe je squat, bp (ook belastend voor schouder) en cleans of rows.
Je krijgt dan een te groot aandeel voor je schouders.
SS is inderdaad niet compleet, maar zoals ik al zei zou ik dips erbij doen, en wellicht een pullup variant. Beide op een andere dag.
En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.
Dips en pullups vind ik zelf te weinig, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb zelf Madcow gedaan en vond de trainingen gewoon erg 'kaal'. Had na die tijd nog voldoende energie over. Heb daarom dit schema gevolgd:
Maandag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
-------------------------
Incline dumbbell press
Flys
Low cable flys
Woensdag:
Squat
Deadlift
Overhead press
Side raise
Upright rows
Rear delt flys
Vrijdag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Cable curls
Seated hammer curls
Close grip benchpress
Dips
Het wordt later inderdaad moeilijker om vol te houden, omdat je omhoog gaat in gewicht. Ik weet ook niet precies hoe haalbaar dit met SS is, omdat je daar per training omhoog gaat. Met Madcow is het per week en dat kun je prima combineren met assisted werk.![]()
Ik ga inderdaad allang niet meer iedere training omhoog, en het zal inderdaad ongeveer per week gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, maar hij geeft zelf aan dat hij nu een te klein aandeel voor zijn schouders heeft, omdat hij het gevoel heeft dat ze achter blijven. Dan kun je juist wat toevoegen.
Dips en pullups vind ik zelf te weinig, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb zelf Madcow gedaan en vond de trainingen gewoon erg 'kaal'. Had na die tijd nog voldoende energie over. Heb daarom dit schema gevolgd:
Maandag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Incline dumbbell press
Flys
Low cable flys
Woensdag:
Squat
Deadlift
Overhead press
Side raise
Upright rows
Rear delt flys
Vrijdag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Cable curls
Seated hammer curls
Close grip benchpress
Dips
Het wordt later inderdaad moeilijker om vol te houden, omdat je omhoog gaat in gewicht. Ik weet ook niet precies hoe haalbaar dit met SS is, omdat je daar per training omhoog gaat. Met Madcow is het per week en dat kun je prima combineren met assisted werk.
Bedankt voor de gesuggereerde oefeningen, ik ga het proberen.![]()
Denk dat ie volume bedoelt, niet intensiteit.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Ik doe momenteel onderstaand schema. Squat en deadlift op dezelfde dag is mwah, ik kies er dan ook voor om op dag 1 te squaten met licht gewicht, meer reps te doen en deadlift vol. Dag 3 doe ik het omgekeerde. Iemand nog tips of aanvullingen?
Trainingsdag 1:
Back squat
deadlift
leg press
leg curl
calf Raise
Legextension
Trainingsdag 2:
bankdrukken/
(weighted) chin ups
Incline dumbell press
bor
Rear laterals cable/
Close grip benchpress
biceps hammer curls
Trainingsdag 3:
Back squat
deadlift
lunges
Standing calf Raise
(weighted) back extension
Side bends
Trainingsdag 4:
Bankdrukken
(weighted) Pull ups
militairy press
T-bar row
schrugs
dips
biceps ez bar curls![]()
Is dit een goede beschrijving van SS om mee te beginnen?
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=712752&page=1![]()
Ik geloof het wel. Moet ik het dan daarom proberen? En op welk gewicht moet je dat dan instellen enzo? Ik verwachte idd al dat het bullshit zou zijn, vandaar dat ik het maar hier vroegquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
- is er geen assisted pull up machine?
- dit soort flapdrollen afpoeieren.
- onthoud dat de meeste mensen in een sportschool niet (goed) weten wat ze aan het doen zijn
- ik weet niet waar je sport/traint maar wellicht dat er een betere gym in je buurt zit?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Silentalarm het volgende:
Ik heb een schema laten maken bij de sportschool, maar daar heb ik vrij weinig vertrouwen in, en na wat gepraat met Drommeldaris kwam ik al tot de conclusie dat dit dan ook geen goed schema is. Zouden jullie mij kunnen en willen helpen met het maken van een schema en hebben jullie tips?gast, ik ben 1.95 bij 97/98 kgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik zie er echt niet uit als een bodybuilder hoor
gewoon, sportief...![]()
Als je een vetpercentage van < 10% had, zou je met zo'n BMI al behoorlijk richting bodybuilder gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef botje_bouwer het volgende:
[..]
gast, ik ben 1.95 bij 97/98 kg
gewoon, sportief...Confidence through competence![]()
Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef botje_bouwer het volgende:
[..]
gast, ik ben 1.95 bij 97/98 kg
gewoon, sportief...![]()
85kg bij 1.93 is echt weinig als streef hoor. Ik ben 1.90 en 88kg en nog steeds vrij klein, wil naar de 95kg. 5-10 kg heb je er bij wijze van spreke al bij als je een keer goed eet als beginner.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.
Train nu zelf bijna 2 maanden en heb er al 4kg bij.![]()
1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.
En wat hierboven al gezegd wordt, met een beetje fatsoenlijk schema kom je de eerste paar weken meteen aantal kg aan. Dus op die 80 zit je al voordat je er erg in hebt.![]()
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Wat zijn je huidige stats?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:05 schreef esv7 het volgende:
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Als ik het mag zeggen 4-day split. Kun je tenminste keihard heel selectief knallenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:05 schreef esv7 het volgende:
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?![]()
70kg squatquote:
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
176cm/65kgDat lijkt mij lekker, maar mischien pak ik met een 2day split 2 keer per week meer progressie?quote:Als ik het mag zeggen 4-day split. Kun je tenminste keihard heel selectief knallenNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:55 schreef Agentperry het volgende:
[..]
85kg bij 1.93 is echt weinig als streef hoor. Ik ben 1.90 en 88kg en nog steeds vrij klein, wil naar de 95kg. 5-10 kg heb je er bij wijze van spreke al bij als je een keer goed eet als beginner.
Train nu zelf bijna 2 maanden en heb er al 4kg bij.Laten we hopen dat het zo makkelijk gaatquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.
En wat hierboven al gezegd wordt, met een beetje fatsoenlijk schema kom je de eerste paar weken meteen aantal kg aan. Dus op die 80 zit je al voordat je er erg in hebt.![]()
![]()
Komt goed. Ik ben net als AgentPerry ook een kleine 2 maanden bezig, en bij mij zit er 7kg aan tot nu toe.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
[..]
Laten we hopen dat het zo makkelijk gaat![]()
![]()
2 day split tweemaal uitvoeren lijkt me verstandiger inderdaad. Je kan ook je training gewoon ABAB doen net als SS, maar dan andere oefeningen. De ene dag bouw je hem onder deadlift, de andere dag om squat. En dan rouleren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef esv7 het volgende:
[..]
70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
176cm/65kg
[..]
Dat lijkt mij lekker, maar mischien pak ik met een 2day split 2 keer per week meer progressie?![]()
Dan moet je wel genoeg eten, rekeninghoudend met het gestegen calorisch onderhoudsniveau.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.
En dan bijvoorbeeld zo?:quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:13 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
2 day split tweemaal uitvoeren lijkt me verstandiger inderdaad. Je kan ook je training gewoon ABAB doen net als SS, maar dan andere oefeningen. De ene dag bouw je hem onder deadlift, de andere dag om squat. En dan rouleren.
Day 1 – Chest, Triceps, Shoulders, Abs
Day 2 – Back, Biceps, Legs, Calves
en dan op ma,di en do/vr?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Daar heb je wel een punt ja, heb ik nog helemaal niet gedaan :/ Zit al 2.5 weken op hetzelfde gewicht nu.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:14 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Dan moet je wel genoeg eten, rekeninghoudend met het gestegen calorisch onderhoudsniveau.
Misschien voortaan maar wat extra rijst gaan eten door de middag.
Iemand nog makkelijke tips wat betreft het klaarmaken (dacht een keer te lezen dat iemand hier voor de hele week in 1 keer maakte?) en een simpel lekker receptje?![]()
ub/lb splitquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:05 schreef esv7 het volgende:
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?
krijg je grotere benen van en is imo leuker
+ meer krachtgains![]()
Ub/Lb 2x per week lijkt me beter dan een split, want dan kun je ook nog goed op kracht blijven groeien mits je de compounds erin houdt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef esv7 het volgende:
[..]
70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
167cm/65kg
Schema hieronder wil ik zelf voor 3 maanden doen voordat ik met 5/3/1 begin.
Maandag: UB 3 press oefeningen/ 3 pull oefeningen/ 2 assistance oefeningen
Dinsdag: LB squat/ deadlift/ leg press/ leg curl
Woensdag: rust
Donderdag: UB 3 press oefeningen/ 3 pull oefeningen/ 2 assistance oefeningen
Vrijdag: LB squat/ deadlift/ leg press/ leg curlThe lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
doe persoonlijk maar 1x per week deadlift, anders krijg ik geheid problemen
en afwisselend front en back squats
en 1 dag doe ik lunges ipv leg extensions![]()
RaymondK kook ineens voor de hele week. Daarna de boel invriezen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt ja, heb ik nog helemaal niet gedaan :/ Zit al 2.5 weken op hetzelfde gewicht nu.
Misschien voortaan maar wat extra rijst gaan eten door de middag.
Iemand nog makkelijke tips wat betreft het klaarmaken (dacht een keer te lezen dat iemand hier voor de hele week in 1 keer maakte?) en een simpel lekker receptje?
Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.Behulpzaam als een waterkraan.
Heb je tips voor als je creatief moet omgaan met je budget? Heb al afscheid genomen van de appie en koop nu alleen in bij Lidl en de marokkaanse slager.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef fathank het volgende:
[..]
RaymondK kook ineens voor de hele week. Daarna de boel invriezen.
Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Veel goedkoper gaat het niet worden dan gok ik. En aan het eind van de dag de aanbiedingen meepikken. Shit die volgens de sticker nog maar 1 goed is met 35% korting ofzo. Kun je prima koken/bakken/braden en nog een paar dagen in de koelkast/diepvries bewaren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:41 schreef skudkind het volgende:
[..]
Heb je tips voor als je creatief moet omgaan met je budget? Heb al afscheid genomen van de appie en koop nu alleen in bij Lidl en de marokkaanse slager.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik heb ook een rijstkoker maar mijn rijst blijft elke keer aan de onderkant plakken of verbrand, terwijl ik er voldoende olie/water in doe.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef fathank het volgende:
[..]
RaymondK kook ineens voor de hele week. Daarna de boel invriezen.
Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.
Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Veel goedkoper gaat het niet worden dan gok ik. En aan het eind van de dag de aanbiedingen meepikken. Shit die volgens de sticker nog maar 1 goed is met 35% korting ofzo. Kun je prima koken/bakken/braden en nog een paar dagen in de koelkast/diepvries bewaren.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Magere vanille kwark van de Aldi is lekkerquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef skudkind het volgende:
[..]
Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel..
![]()
Havermoutpannekoeken. 500 gr havermout á 39 cent bij de appie, paar eieren erbij. Volle houdbare melk van de aldi. Voor een 1,50euro heb je een bult vreten waar je bang van wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef skudkind het volgende:
[..]
Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel.Behulpzaam als een waterkraan.
Wat is er mis met een pan met dubbel zoveel water als rijst?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb ook een rijstkoker maar mijn rijst blijft elke keer aan de onderkant plakken of verbrand, terwijl ik er voldoende olie/water in doe.![]()
Wat is er mis met een rijstkoker?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:51 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wat is er mis met een pan met dubbel zoveel water als rijst?If not now, then when.![]()
Dat al je rijst aan de bodem blijft plakken zeg je net?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat is er mis met een rijstkoker?![]()
Dat hoort niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dat al je rijst aan de bodem blijft plakken zeg je net?If not now, then when.![]()
Dit helpt mij enorm, imaginary rep voor jou.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Havermoutpannekoeken. 500 gr havermout á 39 cent bij de appie, paar eieren erbij. Volle houdbare melk van de aldi. Voor een 1,50euro heb je een bult vreten waar je bang van wordt.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Voor dit soort dingen moet je instagram nemenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:58 schreef Panzermaus het volgende:
Vandaag Helaes pindakaas met aardbeienjam op brood.Best lekker.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Instagram is Facebook tot de macht 10 wat betreft iedere hersenruft vereeuwigen en delen met de wereldbevolking. Plus de geilste wijven hebben zich daar verzameld.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef 16meter het volgende:
hoezo instagram?
elke telefoon kan toch foto's maken zonder dat gebeurenThe lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar bij deze. xxx hvjquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:19 schreef 16meter het volgende:
hoezo instagram?
elke telefoon kan toch foto's maken zonder dat gebeuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:04 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar bij deze. xxx hvj
Dat trapsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.![]()
Vaag perspectief/houding inderdaad. Op basis van deze foto zijn z'n traps disproportioneel groot, net als zijn telefoon en zijn linkerhand.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:20 schreef seto het volgende:
[..]
wil niet zeggen dat hij kleine traps heeft, maar dat komt vooral door zijn houding
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.![]()
quote:
[..]
Weet niet of je normaal ook zo naar voren staat, maar die shit moet je echt bijschaven anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie je wel vaak dat bodybuilders door hun overtrainde front delts zo naar voren lopen. Ziet er niet uit imo.
hij houdt met alle macht zijn adem in, maar denkt dat wij dat niet zienquote:Op dinsdag 23 april 2013 18:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weet niet of je normaal ook zo naar voren staat, maar die shit moet je echt bijschaven anders.Zie je wel vaak dat bodybuilders door hun overtrainde front delts zo naar voren lopen. Ziet er niet uit imo.
![]()
[..]
Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Netjes, hoe lang train je al?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Vandaag rustdag verdomme..ik wil zo graag het zo graag, maar moet cardio doen
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s![]()
Nee normaal staat het iets minder ver naar vorenquote:Op dinsdag 23 april 2013 18:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weet niet of je normaal ook zo naar voren staat, maar die shit moet je echt bijschaven anders.Zie je wel vaak dat bodybuilders door hun overtrainde front delts zo naar voren lopen. Ziet er niet uit imo.
ben nu wel vaker mijn borst aan het trainen omdat het achterligt op de rest. Ik doe een 6 dagen split, was ff een maandje overgegaan op 3 split maar merkte gelijk dat ik weer aankwam. Endo-shit. Maar nu train ik op dinsdag deze oefeningen:
Flat BP 3x8
Incline BP 3x8
Flat dumbell 3x8
Incline dumbell 3x8
Vrijdag:
Incline dumbell flys 3x12
Flat dumbell flys 3x12
Pec deck 3x12
Bij het gehele schema zitten nog veel meer oefeningen op die dagen maar ik moet toch wat meer borst kweken. Don't know, maybe binnenkort supersetten ofzo.Plakband aan de achterkant van mijn rug die het buikvet wat strakker trekt, stiekem weggewerkt met instagram hihi xoxoxoquote:Op dinsdag 23 april 2013 18:41 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
hij houdt met alle macht zijn adem in, maar denkt dat wij dat niet zien
Nee nog niet summerproof, ben bezig met cutten maar het is meer kutten want kan mijn hongergevoel niet wegkrijgen. Vorig jaar ging het wel veel beter, dexa erbij en kon nog steeds af en toe een snackie pakken en het vloog eraf.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:42 schreef Stereotomy het volgende:
ennn adem uit
Prima fysiek hoor SunTzureeds summerproof?
Hmm, toch wel 2,5 jaar serieus schat ik en 2 jaar verneukt met rondjes apparaten doen totdat ik bij dit topic kwam eigenlijk denk ik zo.quote:![]()
![]()
Ik snap dat lyrische over dexaprine niet echt qua culten, meer dan wat energie doet het er en er gaat geen geen gram meer vanaf dan zonder.
Hoewel dat vocht door creatine kan zijn.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik doe nu dit schema trouwens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude formule was echt wel goed, ik was in zo'n 4 maanden 11,5kg kwijt wel een periode van 2 maanden non stop elke dag gesport, ene dag full body en de andere dag cardio +- 8 tot 11,5km hardlopenquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:58 schreef stinkie het volgende:
Ik snap dat lyrische over dexaprine niet echt qua culten, meer dan wat energie doet het er en er gaat geen geen gram meer vanaf dan zonder.
Hoewel dat vocht door creatine kan zijn.![]()
Het hielp mij om aan leren hoe grote porties eten ik echt nodig had. Deed trouwens ook IF toen.
De nieuwe is echt poep. beetje hartkloppingen voor een uur en that's it. Misschien iemand tips voor een goed product? Ben wel vanaf vandaag weer begonnen met IF dus misschien is dat de oplossing.![]()
3 setjes van 140kg deadlift en helemaal geen last van mijn onderrug, 3 setjes 80kg squatten en 1 setje 142,5kg DL en ik kan nauwelijks nog bukken![]()
Wordt nog wat als ik morgen 100 ga doen en vrijdag 120. Hoop niet dat ik mijn onderrug aan het verneuken ben![]()
![]()
Vooral zo doorgaan jongen, blijven laden met dat gewicht. Stack till you snap.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:03 schreef StraatSoldaat het volgende:
3 setjes van 140kg deadlift en helemaal geen last van mijn onderrug, 3 setjes 80kg squatten en 1 setje 142,5kg DL en ik kan nauwelijks nog bukken![]()
Wordt nog wat als ik morgen 100 ga doen en vrijdag 120. Hoop niet dat ik mijn onderrug aan het verneuken ben
Ben je een kloon van Zaran trouwens?What's up met die mensen hier die snel naar die gewichten toejagen en maar posten over blessures.
Squatte jij ook niet 140 kg koud vanuit de kleedkamer?
[..]
Looking thick brah.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier weer een foto van mij en CarbonC's blanke halfneef.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:03 schreef SunTzu het volgende:
Ik doe nu dit schema trouwens:Wat vind je zelf van het schema?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
De oude formule was echt wel goed, ik was in zo'n 4 maanden 11,5kg kwijt wel een periode van 2 maanden non stop elke dag gesport, ene dag full body en de andere dag cardio +- 8 tot 11,5km hardlopen![]()
Het hielp mij om aan leren hoe grote porties eten ik echt nodig had. Deed trouwens ook IF toen.
De nieuwe is echt poep. beetje hartkloppingen voor een uur en that's it. Misschien iemand tips voor een goed product? Ben wel vanaf vandaag weer begonnen met IF dus misschien is dat de oplossing.
En je kunt ECA proberen als je echt iets zoekt tegen de eetverslaving + sneller vet verbranden. Dat is eigenlijk het enige dat écht werkt. Natuurlijk is het wel beter om je hoofd goed in te richten zonder spul.If not now, then when.![]()
Wel lekker, weet nog wel dat ik vorig jaar helemaal kapot ging hiervan maar nu kan ik niet meer zonder. Van de normale 3 split word ik gewoon weer flabby van al die rustdagen. 3 split continu door rouleren in een week vind ik ook niet chill omdat ik dan heel wat oefeningen mis.quote:
Alleen moet dus meer borst accentueren. Misschien wat oefeningen van mijn 3 split toevoegen. Calf raises doe ik niet meer omdat ik mijn kuiten te groot vind in verhouding met de rest.
Misschien dat ik binnenkort maar echt al mijn voeding nauwkeurig moet bijhouden want nu doe ik het maar op het oog.Vorig jaar ook.
![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:03 schreef SunTzu het volgende:
Ik doe nu dit schema trouwens:IF doe ik al sinds dec/Jan. Zou hoogstens mijn window kunnen verkleinen van 8naar 6 uur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
De oude formule was echt wel goed, ik was in zo'n 4 maanden 11,5kg kwijt wel een periode van 2 maanden non stop elke dag gesport, ene dag full body en de andere dag cardio +- 8 tot 11,5km hardlopen![]()
De nieuwe is echt poep. beetje hartkloppingen voor een uur en that's it. Misschien iemand tips voor een goed product? Ben wel vanaf vandaag weer begonnen met IF dus misschien is dat de oplossing.
Fasted trainen kan ik alleen niet, dat gebeurt er echt niks.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Nee, en ja dat deed ik inderdaad. Ik roei nu een km voordat ik begin met trainen alleen vorige training niet gedaan omdat ik bang ben dat het rek bezet is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vooral zo doorgaan jongen, blijven laden met dat gewicht. Stack till you snap.
Ben je een kloon van Zaran trouwens?What's up met die mensen hier die snel naar die gewichten toejagen en maar posten over blessures.
Reden dat ik met 20kg omhoog ga is omdat ik met laag gewicht trainen niks aan vind en ik kon 155kg dus zo gek is het niet. Ben echter bang dat ik elke keer dat ik rond dat gewicht kom ik last van mijn knie ga krijgen door een oude voetbalblessure![]()
fukc it ik ben niet gegaan vandaagmorgen maar weer echt totaal geen zin in.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
Godverdomme wat heeft die vent een kuthoofd zeg. Hij heeft echt zo'n sla-mij-hoofd op die foto. Hij heeft misschien wel een van de mooiste lichamen in de fitnesswereld maar dat hoofd mattiequote:Op dinsdag 23 april 2013 20:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[..]
Looking thick brah.
Hier weer een foto van mij en CarbonC's blanke halfneef.
[ afbeelding ]
Was dat ook zijn bedoeling met die foto?![]()
Beter stop je gewoon want met die mentaliteit ga je toch niks bereikenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Montelly het volgende:
![]()
Heb je vaak geen zin, en heb je nu al geen zin om morgen te trainen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Montelly het volgende:
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik vind/vond Sagi Kalev in zijn jonge jaren toch echt wel veel beter fysiek hebbenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[..]
Looking thick brah.
Hier weer een foto van mij en CarbonC's blanke halfneef.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
nee alleen vandaag even niet, ben vrij,za,zo,ma al geweest vandaag ff rust. Ben ook bezig met dat 30 day squat challange, dus zo zuur als mo'focker.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:29 schreef esv7 het volgende:
[..]
Heb je vaak geen zin, en heb je nu al geen zin om morgen te trainen?Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
Als je het fijn vindt moet je het blijven doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Wel lekker, weet nog wel dat ik vorig jaar helemaal kapot ging hiervan maar nu kan ik niet meer zonder. Van de normale 3 split word ik gewoon weer flabby van al die rustdagen. 3 split continu door rouleren in een week vind ik ook niet chill omdat ik dan heel wat oefeningen mis.
Alleen moet dus meer borst accentueren. Misschien wat oefeningen van mijn 3 split toevoegen. Calf raises doe ik niet meer omdat ik mijn kuiten te groot vind in verhouding met de rest.
Misschien dat ik binnenkort maar echt al mijn voeding nauwkeurig moet bijhouden want nu doe ik het maar op het oog.Vorig jaar ook.
Je kunt overwegen om eerst 10-15 min te fietsen gevolgd door twee setjes lichte leg extensions om het bloed lekker te laten stromen. Kijk eens hoe dat gaat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:24 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Nee, en ja dat deed ik inderdaad. Ik roei nu een km voordat ik begin met trainen alleen vorige training niet gedaan omdat ik bang ben dat het rek bezet is.
Reden dat ik met 20kg omhoog ga is omdat ik met laag gewicht trainen niks aan vind en ik kon 155kg dus zo gek is het niet. Ben echter bang dat ik elke keer dat ik rond dat gewicht kom ik last van mijn knie ga krijgen door een oude voetbalblessureIf not now, then when.![]()
Vaak als ik binnenkom is het squatrek vrij en dan is het verleidelijk om gelijk te beginnenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je het fijn vindt moet je het blijven doen.
[..]
Je kunt overwegen om eerst 10-15 min te fietsen gevolgd door twee setjes lichte leg extensions om het bloed lekker te laten stromen. Kijk eens hoe dat gaat.![]()
Dat kan wel wezen bro, maar ik weet niet of het verleidelijk is om op een oudere leeftijd blijvende pijntjes of langdurige blessures te hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:34 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Vaak als ik binnenkom is het squatrek vrij en dan is het verleidelijk om gelijk te beginnen
Doe je nog een specifieke opwarming voor je armen of rug?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen bro, maar ik weet niet of het verleidelijk is om op een oudere leeftijd blijvende pijntjes of langdurige blessures te hebben.![]()
Het enige waar ik opwarm is bench press, deadlift, squat en iets met hamstrings. Dat zijn de core-oefeningen en die doe ik altijd als eerste, daarna is alles lekker warm. Ik doe gewoon 15 laag gewicht/bodyweight reps x 1 en daarna ga ik gelijk met mijn max. aan de gang. Wilt niet zeggen dat het voor jou ook zo werkt. Gewoon afstemmen op je eigen behoeftes.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:37 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Doe je nog een specifieke opwarming voor je armen of rug?
Als je je armen rug etc. (bovenlichaam) warm wilt krijgen kun je wel roeien op zich. Meer activiteit in je bovenlichaam dan fietsen. Cross-trainer zou ook nog wel kunnen.If not now, then when.![]()
Ehm... mijn warming up is de squat. Begin laag en dan... BOEM, beginnen met de sets. Na een zo een set ben je wel opgewarmd hoor. Nu vraag ik me wel af of dit vanuit jullie perspectief voldoende is voor een warming up![]()
Ik heb laatst met squatten idd opgewarmd met alleen de barbell. Maar bij benchpressen heeft dat zo weinig zin voor mij, omdat ik niet heel veel meer dan de barbell kan hebbenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het enige waar ik opwarm is bench press, deadlift, squat en iets met hamstrings. Dat zijn de core-oefeningen en die doe ik altijd als eerste, daarna is alles lekker warm. Ik doe gewoon 15 laag gewicht/bodyweight reps x 1 en daarna ga ik gelijk met mijn max. aan de gang. Wilt niet zeggen dat het voor jou ook zo werkt. Gewoon afstemmen op je eigen behoeftes.
Als je je armen rug etc. (bovenlichaam) warm wilt krijgen kun je wel roeien op zich. Meer activiteit in je bovenlichaam dan fietsen. Cross-trainer zou ook nog wel kunnen.Maar crosstrainer of roeien is wel een idee idd, dat ga ik volgende keer proberen
![]()
![]()
Oo mooi zou anders wel kut zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:32 schreef Montelly het volgende:
[..]
nee alleen vandaag even niet, ben vrij,za,zo,ma al geweest vandaag ff rust. Ben ook bezig met dat 30 day squat challange, dus zo zuur als mo'focker.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Dan doe je een dumbell bench press met laag gewicht dumbells alvorens je een barbell bench press doet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:50 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik heb laatst met squatten idd opgewarmd met alleen de barbell. Maar bij benchpressen heeft dat zo weinig zin voor mij, omdat ik niet heel veel meer dan de barbell kan hebbenMaar crosstrainer of roeien is wel een idee idd, dat ga ik volgende keer proberen
Ah dat is wel een idee, thanksquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dan doe je een dumbell bench press met laag gewicht dumbells.![]()
![]()
Is het voldoende voor jou?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:49 schreef banaliteit het volgende:
Ehm... mijn warming up is de squat. Begin laag en dan... BOEM, beginnen met de sets. Na een zo een set ben je wel opgewarmd hoor. Nu vraag ik me wel af of dit vanuit jullie perspectief voldoende is voor een warming upBoeit niet echt of wij het voldoende vinden. Als jij voelt dat alles los is en je flexibel genoeg bent om je zware squats zonder pijntjes of wat dan ook uit te voeren; GO.
Zonder warming up ben je niet warm en heb je dus per definitie meer kans op blessures. Dus het gaat er niet alleen om of het fijn voelt.![]()
Maar wat zou jij dan een goede warming up noemen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Zonder warming up ben je niet warm en heb je dus per definitie meer kans op blessures. Dus het gaat er niet alleen om of het fijn voelt.![]()
Onvoldoende bro. Het gaat er niet alleen maar om dat je warm bent, maar dat je al je spieren in je lichaam zodanig activeert dat je ze voldoende kan aanspannen tijdens de zware belasting van de werksets. Na een stevige wandeling voel je je ook warm, maar dan ga je natuurlijk niet meteen je max uitproberen bij de squat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:49 schreef banaliteit het volgende:
Ehm... mijn warming up is de squat. Begin laag en dan... BOEM, beginnen met de sets. Na een zo een set ben je wel opgewarmd hoor. Nu vraag ik me wel af of dit vanuit jullie perspectief voldoende is voor een warming up
De stappen tussen de warmup sets hoef je je niet zo druk om te maken, zolang je maar naar je werkgewicht toe werkt.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Bron?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ik geloof dat er zelfs onderzoek gedaan is waaruit bleek dat warming up het risico op blessures niet significant verminderde. Maar te lui om te zoeken eigenlijkquote:![]()
![]()
Waarom denk je dat ik naar 'n bron vraag.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik geloof dat er zelfs onderzoek gedaan is waaruit bleek dat warming up het risico op blessures niet significant verminderde. Maar te lui om te zoeken eigenlijk![]()
Oh als je nog even die link van je stuurt, zit nu op werk, wie weet heb ik accessquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef Diabox het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik naar 'n bron vraag.![]()
![]()
Zondag niet en dan half 10 's avonds op 'n dinsdag wel? Sounds legitimate.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:31 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Oh als je nog even die link van je stuurt, zit nu op werk, wie weet heb ik access
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520![]()
Ik zit in de States. Het is hier half 3 's middagsquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:32 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zondag niet en dan half 10 's avonds op 'n dinsdag wel? Sounds legitimate.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520
Hm sorry geen access![]()
![]()
Doe maar stoer hoor. Nou ik zit in NL, het is hier half 10 's avonds.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:35 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik zit in de States. Het is hier half 3 's middags
Hm sorry geen access![]()
Als we zo gaan doen hossel ik sowieso geen artikelen meer voor jequote:Op dinsdag 23 april 2013 21:39 schreef Diabox het volgende:
[..]
Doe maar stoer hoor. Nou ik zit in NL, het is hier half 10 's avonds.![]()
![]()
Tfoe.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:41 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Als we zo gaan doen hossel ik sowieso geen artikelen meer voor je![]()
[..]
Nette foto man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben je aan het cutten? Creatine is geen wondermiddel ofzo hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:59 schreef LUFC het volgende:
Pff met creatine zou je kracht toe moeten nemen. Met BP ga ik juist achteruit klotezooi.![]()
Te veel warming up doen is nutteloos. Ik warm alleen op met de oefening zelf op laag gewicht, maar dat is meer om het gevoel van de oefening te krijgen en een soort formcheck, dan dat ik echt warm moet worden. Heb dit altijd al zo gedaan en heb nog nooit blessures gehad door het liften.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:30 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik geloof dat er zelfs onderzoek gedaan is waaruit bleek dat warming up het risico op blessures niet significant verminderde. Maar te lui om te zoeken eigenlijk
Sommige mensen staan een kwartier met hun armen te zwaaien om vervolgens hun rotator cuffs op te warmen met dumbbells (tenminste, ik neem aan dat dat is wat ze proberen te doen), lekker zinvol en vooral ook niet gevaarlijk.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Hoi. Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit iets gepost. Eerst even mijn stats:
Leeftijd: 21
Lichaamsgewicht: +- 74 kg, begon @ +- 67 kg
Lengte: 1.79
Vetpercentage: +-15%, begon @ +-19%
Ben vorige zomer begonnen met krachttraining. Heb toen een beetje lopen aankutten en ben in januari begonnen met Starting Strenght (babylover's versie) en lean bulken. Mijn krachtstats (alles 5x, sommige meerdere setjes):
Squat: 105 kg
Deadlift: 115 kg
Military press: 47,5 kg
Barbell bench press: 62,5 , maar ben sinds maart overgestapt op de dumbbell BP door gebrek aan een spotter.
Dumbbell bench press: 26 kg, beide handen
Bent over row: 47,5
Omdat ik nu een beetje vast begin te lopen met verschillende oefeningen, langzaam wil gaan cutten en ik een beetje verveeld raak door dit schema ben ik op zoek naar een nieuw schema.
Ik las een paar pagina's terug dat iemand dezelfde vraag stelde en dat een UB/LB-split werd aangeraden. Heeft iemand een goed voorbeeld van zo'n schema?
Alvast bedankt!![]()
Eventueel kan je er voor kiezen om op het idee van SS uit te bouwen. Practical Programming is hiervoor bedoeld. Staat eerst genoeg informatie om te bepalen wat je kan verbeteren/veranderen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:49 schreef G.S.R. het volgende:
Hoi. Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit iets gepost. Eerst even mijn stats:
Ben vorige zomer begonnen met krachttraining. Heb toen een beetje lopen aankutten en ben in januari begonnen met Starting Strenght (babylover's versie) en lean bulken. Mijn krachtstats (alles 5x, sommige meerdere setjes):
Barbell bench press: 62,5 , maar ben sinds maart overgestapt op de dumbbell BP door gebrek aan een spotter.
Omdat ik nu een beetje vast begin te lopen met verschillende oefeningen, langzaam wil gaan cutten en ik een beetje verveeld raak door dit schema ben ik op zoek naar een nieuw schema.
Ik las een paar pagina's terug dat iemand dezelfde vraag stelde en dat een UB/LB-split werd aangeraden. Heeft iemand een goed voorbeeld van zo'n schema?
Alvast bedankt!Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Weet iemand hoe het komt dat ik van Squatten of Deadliften alleen nergens last van heb maar zodra ik beide op een training doe last van mijn onderrug krijg?![]()
overbelasting maybe?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:01 schreef StraatSoldaat het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat ik van Squatten of Deadliften alleen nergens last van heb maar zodra ik beide op een training doe last van mijn onderrug krijg?![]()
Jij wilt met die cijfers al een ander schema? Ik train ook pas sinds vorig zomer en doe nog steeds SS en mijn lifts zijn veel hoger dan die van jouquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:49 schreef G.S.R. het volgende:
Alvast bedankt!![]()
Ik ga het even googlen, bedankt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:52 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Eventueel kan je er voor kiezen om op het idee van SS uit te bouwen. Practical Programming is hiervoor bedoeld. Staat eerst genoeg informatie om te bepalen wat je kan verbeteren/veranderen.Hoezo? Had een account sinds 2007, maar de gebruikersnaam die ik toen als 15-jarige aanmaakte is nu niet helemaal meer je van het. Dit zijn m'n initialen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inspiratieloos betreft een username, G.S.R?![]()
Lijkt me sterk aangezien ik nog niet tegen mijn limiet aan zit na mijn deload.quote:
Valt me trouwens op dat steeds meer mensen een belt dragen bij gewichten van <150kg, snap dat echt niet als je al een belt gaat dragen als je niet eens 150kg raw kan deadliften/squatten![]()
Was jij niet 1.90 en 90+ kg?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:02 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Jij wilt met die cijfers al een ander schema? Ik train ook pas sinds vorig zomer en doe nog steeds SS en mijn lifts zijn veel hoger dan die van jou![]()
Dat is mooi, gefeliciteerd. Ik kom echter niet heel veel verder op dit moment na een paar keer te hebben ge-deload en vraag me nu af of ik niet beter dus op zo'n UB/LB-schema kan overstappen. Als dat niet werkt ga ik weer terug naar SS. Proberen kan geen kwaad toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:02 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Jij wilt met die cijfers al een ander schema? Ik train ook pas sinds vorig zomer en doe nog steeds SS en mijn lifts zijn veel hoger dan die van jou![]()
Heb er niet bijzonder veel verstand van, maar ik denk dat dat verschil van 10 kilo lichaamsgewicht ook wel aardig helpt..quote:Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Nu 1,90 en 87kg
Hij is een manlet van 1,79 = kleinere ROM = hogere lifts![]()
Euhh, we wish. Vanwaar denk je dat er gewichtsklasses zijn en hierbij een gebruikelijke lengte hoort. Omdat grotere mensen meer spieren hebben en meer tillen.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Nu 1,90 en 87kg
Hij is een manlet van 1,79 = kleinere ROM = hogere lifts
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Als je niet echt wil bulken ga je sowieso overal veel langer overdoen. SS gaat er vanuit dat je als beginner 0,5kg per week aankomt, doe je dat niet dan loop je al snel vast.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef G.S.R. het volgende:
[..]
Dat is mooi, gefeliciteerd. Ik kom echter niet heel veel verder op dit moment na een paar keer te hebben ge-deload en vraag me nu af of ik niet beter dus op zo'n UB/LB-schema kan overstappen. Als dat niet werkt ga ik weer terug naar SS. Proberen kan geen kwaad toch?![]()
Precies, daarom dus mijn vraag of een ander schema op dit moment niet effectiever isquote:Op woensdag 24 april 2013 00:12 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Als je niet echt wil bulken ga je sowieso overal veel langer overdoen. SS gaat er vanuit dat je als beginner 0,5kg per week aankomt, doe je dat niet dan loop je al snel vast.![]()
![]()
Dan moet je naar het fitness topic gaan als je niet wilt bulkenquote:Op woensdag 24 april 2013 00:13 schreef G.S.R. het volgende:
[..]
Precies, daarom dus mijn vraag of een ander schema op dit moment niet effectiever is![]()
-Nvm-quote:Op woensdag 24 april 2013 00:51 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Dan moet je naar het fitness topic gaan als je niet wilt bulken![]()
Alsof het in dit topic verboden is om het over een langzame cut te hebben. Als beginner moet het mogelijk zijn om enigzins krachtgains te maken en tegelijkertijd langzaam in VP te dalen, als ik de verhalen mag geloven.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:51 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Dan moet je naar het fitness topic gaan als je niet wilt bulken
Verder wel super bedankt voor je positieve input, je hebt het voor elkaar gekregen geen een keer écht inhoudelijk op m'n vraag in te gaan. Je hebt me bijzonder goed geholpen, top!![]()
Je wil gains maken als beginner maar je wil niet bulken dan behoor je toch echt in het fitness topic thuis. Bodybuilding zonder te bulken bestaat niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:16 schreef G.S.R. het volgende:
[..]
Alsof het in dit topic verboden is om het over een langzame cut te hebben. Als beginner moet het mogelijk zijn om enigzins krachtgains te maken en tegelijkertijd langzaam in VP te dalen, als ik de verhalen mag geloven.
Verder wel super bedankt voor je positieve input, je hebt het voor elkaar gekregen geen een keer écht inhoudelijk op m'n vraag in te gaan. Je hebt me bijzonder goed geholpen, top!![]()
Als beginner is het inderdaad zo dat krachtgains snel gaan. Dit kan je combineren met een langzame cut, zodat er spiermassa wordt gewonnen en vet verloren gaat.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:16 schreef G.S.R. het volgende:
[..]
Alsof het in dit topic verboden is om het over een langzame cut te hebben. Als beginner moet het mogelijk zijn om enigzins krachtgains te maken en tegelijkertijd langzaam in VP te dalen, als ik de verhalen mag geloven.
Verder wel super bedankt voor je positieve input, je hebt het voor elkaar gekregen geen een keer écht inhoudelijk op m'n vraag in te gaan. Je hebt me bijzonder goed geholpen, top!
Maar zoals StraatSoldaat aangeeft gaat SS ervan uit dat je bulkt (niet geheel waar) en de gains langer aanhouden. Mocht je gaan bulken in plaats van blijven cutten zullen de lifts weer omhoog gaan. Wordt dus overwegen: cutten+lifts die stallen of bulken+ lifts die omhoog gaan.
P.s. SS gaat er over het algemeen van uit dat je bulkt, maar heeft ook speciale adviezen voor andere skinny en obese. Daarom adviseert hij GOMAD voor skere ecto's(onder 10% bf). En 3500 kcals voor mensen die boven de 20% bf zitten. Maar ik zou voor voedingsadviezen niet bij Markie aankloppen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 24-04-2013 01:48:47 ]Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik dronk toen ik aan het bulken was ook echt veel volle melk volgens mij waren mijn macros echt verneukt (telde toen nog niet ekv) maar het werkte wel goed.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:43 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Als beginner is het inderdaad zo dat krachtgains snel gaan. Dit kan je combineren met een langzame cut, zodat er spiermassa wordt gewonnen en vet verloren gaat.
Maar zoals StraatSoldaat aangeeft gaat SS ervan uit dat je bulkt (niet geheel waar) en de gains langer aanhouden. Mocht je gaan bulken in plaats van blijven cutten zullen de lifts weer omhoog gaan. Wordt dus overwegen: cutten+lifts die stallen of bulken+ lifts die omhoog gaan.
P.s. SS gaat er over het algemeen van uit dat je bulkt, maar heeft ook speciale adviezen voor andere skinny en obese. Daarom adviseert hij GOMAD voor skere ecto's(onder 10% bf). En 3500 kcals voor mensen die boven de 20% bf zitten. Maar ik zou voor voedingsadviezen niet bij Markie aankloppen.
Iemand trouwens ervaring met de zonnebank? Ben geen beachboy maar ben al iets van 2 jaar niet in de zon geweest zonder shirt en hoor dat het ook erg goed werkte tegen bacne. Normaal zou ik gewoon zo'n zonnestudio inlopen en het daar vragen maar die mensen zien er niet al te deskundig uit![]()
uurtje insmeren van te voren met speciale zonnebankcreme. Grote littekens insmeren met hoge factor. Vraag toch maar aan de zonnebankmevrouw met welke je moet beginnen. Je zal in het begin om de dag moeten gaan, kleurtje opbouwen en daarna kan je gewoon eens in de 2 weken gaan.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:00 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik dronk toen ik aan het bulken was ook echt veel volle melk volgens mij waren mijn macros echt verneukt (telde toen nog niet ekv) maar het werkte wel goed.
Iemand trouwens ervaring met de zonnebank? Ben geen beachboy maar ben al iets van 2 jaar niet in de zon geweest zonder shirt en hoor dat het ook erg goed werkte tegen bacne. Normaal zou ik gewoon zo'n zonnestudio inlopen en het daar vragen maar die mensen zien er niet al te deskundig uit![]()
ik bulk niet 24/7 365 dagen in de cut.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:39 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Je wil gains maken als beginner maar je wil niet bulken dan behoor je toch echt in het fitness topic thuis. Bodybuilding zonder te bulken bestaat niet.![]()
Het is een kwestie van doelen en hoe je die wilt bereiken. De een gaat bulken, de ander cut en weer een ander probeert z'n schema aan te passen. Niks mis mee en het kan allemaal in dit topic. Het wel of niet willen bulken heeft geen ruk te doen met het topic waarin je post.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:39 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Je wil gains maken als beginner maar je wil niet bulken dan behoor je toch echt in het fitness topic thuis. Bodybuilding zonder te bulken bestaat niet.
En mbt je rug. Als je dat niet eens weet hoor je niet thuis in het BB topic, maar in het fitnesstopic.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Melk is prima, ik heb hier lange tijd 10% vet behouden op 2.5 liter melk per dag. Geen acne of maagklachten verder ook.![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Deadlift zit ook maar in één dag. Dus volgende keer deadliften.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:47 schreef Silentalarm het volgende:
Gister begonnen met SS. Heb alleen geen deadlift gedaan.![]()
Klopt. Dat dacht ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:48 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Deadlift zit ook maar in één dag. Dus volgende keer deadliften.
Het was wel even wennen omdat je slechts 5 herhalingen doet, terwijl ik hiervoor altijd 10-12 deed.
En kreeg in de sportschool het commentaar dat 5 erg weinig was. Daar werd aangeraden 7-8. Niks van aantrekken?![]()
Dat gevoel waarop je denkt gemakkelijk een deadlift PR te doen (5x150kg)...
Om er daarna achter te komen dat je met vermoeide reet verkeerd hebt lopen tellen en je gewoon je reguliere 140kg aan het tillen bent.![]()
quote:Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Klopt. Dat dacht ik inderdaad ook.
Het was wel even wennen omdat je slechts 5 herhalingen doet, terwijl ik hiervoor altijd 10-12 deed.
En kreeg in de sportschool het commentaar dat 5 erg weinig was. Daar werd aangeraden 7-8. Niks van aantrekken?Welke gym zit je?
![]()
Doe je hypertrofie of recruterend?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:04 schreef Silentalarm het volgende:
Oh en ik had nog een vraagje. Hoe lang pauze tussen de setjes is het best?![]()
Wat bedoel je met recruterend?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe je hypertrofie of recruterend?
Het gaat me vooral om gewicht erbij.![]()
Oké daar zit ik wel ongeveer op. En in het geval van recruterend dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
Als je vooral op massatoename traint is hypertrofisch het beste, ik geloof 1/1half minuutje seriepauze.
Ik vind overigens wel dat je dan vrij snel door je SS oefeningen heen bent.![]()
Aantal herhalingen is afhankelijk van je doel. Dus of je er wat van aan moet trekken ligt aan wat je wilt bereiken. Niet welke gym je zit....quote:Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Klopt. Dat dacht ik inderdaad ook.
En kreeg in de sportschool het commentaar dat 5 erg weinig was. Daar werd aangeraden 7-8. Niks van aantrekken?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
quote:Op woensdag 24 april 2013 10:04 schreef Silentalarm het volgende:
Oh en ik had nog een vraagje. Hoe lang pauze tussen de setjes is het best?quote:How long should I rest between sets, exercises, and during warmups?Edit
This is a strength program first, and a "mass and conditioning program" second. As such, you rest as long as necessary between sets.
During the warmup, rest between sets will be minimal. You want to get blood into the area, raise the temperature of the associated musculature and connective tissue, take some time to practice the exercise with lighter weights, and increase tissue elasticity. With the usage of light(er) weights during your warmups, you can use a shortened rest period. Usually you need only rest as long as it takes to switch out the plates. However, once you get to the "meat and potatoes" of your workout (i.e. the "3x5 work sets"), you rest as long as necessary.
At first you can probably get by with no more than 2-3 minutes between sets. However, once the weights start getting heavier, you may take upward of 5 minutes between sets. Near the end of your training cycle, especially when you are setting PRs (personal records) in the squat, deadlift, and power clean you could be resting upward of 7 minutes.
Resting between exercises is not something you really need to worry about. You will need to change weights, change stations, get a bench set up (or a power rack set up) or whatever. The exercises are chosen so that you are alternating primary areas of work, so that you don't really need to overthink this aspect of resting.
For example, you are trashed from your squats, and you have bench presses next. Well glory be to God, you get to lie your happy ass down on a bench and do some light warmup benches with an empty bar! While your legs (and possibly breathing and overall body) recover from the squats, you are lying down on the bench, happy as a pea in a pod.
Again, don't overthink rest periods between sets or exercises. Move between exercises as quickly as you can, however, DO NOT compromise your performance. If you can get 5 reps after resting 2 minutes, but only 4 reps if you rest 90 seconds, then rest 2 minutes. If you need to rest 3 minutes in order to get that 5 rep set, then rest 3 minutes. If you need 7 minutes of rest before you can reasonably get the 5th rep, then take all 7 minutes. Strength and weight-on-the-bar increases are more important than your heart rate/body temp while lifting weights.![]()
Nee, restday.
He boys, iemand hier van jullie last van overtollige huid op de buik (evt met striae) ? Heb het helaas wel en als ik buk hangt het ook wel wat. Als ik sta zie je het niet heel erg. Twee abs zijn ongeveer zichtbaar. Iemand van jullie die dit ook heeft gehad en er van af is gekomen? Of het nog heeft..Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Rusten doordeweeks?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:44 schreef Kerol het volgende:
Nee, restday.
He boys, iemand hier van jullie last van overtollige huid op de buik (evt met striae) ? Heb het helaas wel en als ik buk hangt het ook wel wat. Als ik sta zie je het niet heel erg. Twee abs zijn ongeveer zichtbaar. Iemand van jullie die dit ook heeft gehad en er van af is gekomen? Of het nog heeft..
Deathlift or Die.![]()
Cardio day.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:46 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Rusten doordeweeks?
[ afbeelding ]Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
"e:•1-5 Reps Per Set = Mostly Strength
•5-8 Reps Per Set = Strength AND Muscle Equally
•8-10 Reps Per Set = Muscle With Some Strength
•10-12 Reps Per Set = Muscle With Some Endurance
•12-15 Reps Per Set = Endurance With Some Muscle
•15-20 Reps Per Set = Mostly EnduranceKan hierover iets in de OP erbij? Vraag komt ook elke 2 weken langs en antwoorden als "Tsja, F4Fquote:•8 sets x 3 reps = 24 reps
High intensity.
Most ideal for strength related goals.
•6 sets x 4 reps = 24 reps
High intensity.
•3 sets x 5 reps = 15 reps
High intensity.
•5 sets x 5 reps = 25 reps
High to moderate intensity.
Most ideal for strength goals, but also suited for building muscle.
•4 sets x 6 reps = 24 reps
High to moderate intensity.
Equally ideal for increasing strength and building muscle.
•3 sets x 8 reps = 24 reps
Moderate intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for increasing strength.
•4 sets x 8 reps = 32 reps
Moderate intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for increasing strength.
•3 sets x 10 reps = 30 reps
Moderate intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for muscular endurance.
•4 sets x 10 reps = 40 reps
Moderate to low intensity.
Most ideal for building muscle, but also suited for endurance.
•2 sets x 12 reps = 24 reps
Most ideal for building muscle, but also suited for endurance.
•3 sets x 12 reps = 36 reps
Equally ideal for building muscle and improving muscle endurance.
•2 sets x 15 reps = 30 reps
Low intensity. Most ideal for muscle endurance, but also suited for building muscle.
•2 sets x 20 reps = 40 reps
Low intensity. Most ideal for muscle endurance." leveren weinig op....
Ik heb thuis nog een artikel liggen op de tablet, als het nodig is vertaal ik dat wel vanavond.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
ben ook gay (nohomo)quote:Op woensdag 24 april 2013 11:00 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
In dat geval, succes Keroltje.![]()
(alsnog beetje gay)
mirin op carbonc zn foto (welhomo)Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ik zal de OP binnenkort weer eens bijwerken.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:01 schreef stinkie het volgende:
[..]
Kan hierover iets in de OP erbij? Vraag komt ook elke 2 weken langs en antwoorden als "Tsja, F4F" leveren weinig op....
Ik heb thuis nog een artikel liggen op de tablet, als het nodig is vertaal ik dat wel vanavond.
Nog andere punten die vermeldt moeten worden?
Ik denk i.i.g. aan:
- Starting Strenght
- Intermediate Fasting![]()
JA! zie mijn post hierbovenquote:Op woensdag 24 april 2013 11:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik zal de OP binnenkort weer eens bijwerken.
Nog andere punten die vermeldt moeten worden?
Ik denk i.i.g. aan:
- Starting Strenght
- Intermediate Fasting
Ik zal wel even een stukje vertalen/schrijven
PM anders maar wat en waar het heen moetDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
In principe kan iedereen het aanpassen. Alleen is het wel zinvol omdat gestructureerd en in overleg te doen. Het is niet "mijn" OP; het is onze OP. Voorbeeld: ik heb het zelf niet zo op IF, maar het is iets dat duidelijk leeft en populair is, dus dat moet er (kort) in. Ook is er in het verleden veel bagger toegevoegd die we er vervolgens weer uit hebben moeten halen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:04 schreef stinkie het volgende:
[..]
JA! zie mijn post hierboven
Ik zal wel even een stukje vertalen/schrijven
PM anders maar wat en waar het heen moet![]()
Oke, lukt mss vanavond al. Anders vrijdagquote:Op woensdag 24 april 2013 11:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
In principe kan iedereen het aanpassen. Alleen is het wel zinvol omdat gestructureerd en in overleg te doen. Het is niet "mijn" OP; het is onze OP. Voorbeeld: ik heb het zelf niet zo op IF, maar het is iets dat duidelijk leeft en populair is, dus dat moet er (kort) in. Ook is er in het verleden veel bagger toegevoegd die we er vervolgens weer uit hebben moeten halen.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Essentie is: kort en bondig. Voor IF en SS zit ik te denken aan 1 regel met een link naar meer informatie. M.b.t. jouw voorstel: een link naar dat plaatje lijkt mij zinvol.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:12 schreef stinkie het volgende:
[..]
Oke, lukt mss vanavond al. Anders vrijdag![]()
Ben jij Tom Morello? Wat een openbaringquote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef Diabox het volgende:
Jarig!
Hier feliciteren: http://forum.dutchbodybui(...)efeliciteerd-336733/
Gefeliciteerd trouwens.Deathlift or Die.![]()
22 pas? Dacht dat je al wat ouder wasquote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef Diabox het volgende:
Jarig!
Hier feliciteren: http://forum.dutchbodybui(...)efeliciteerd-336733/![]()
Gefeliciteerd, ga je progress pics van SHE uitdelen als traktatie?![]()
Zoals ik al eerder zei, deze week begonnen met fitness. Nu bezig met een schema. Ben eerst bezig met de indeling van de dagen/spiergroepen
ma - borst / benen
di - rug / triceps
wo - biceps / schouders
do - buik / onderrug ivm blessure / cardio
Dit lijkt me toch prima? Zonder commentaar zoek ik vier oefeningen per groep op.![]()
Done*2quote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef Diabox het volgende:
Jarig!
Hier feliciteren: http://forum.dutchbodybui(...)efeliciteerd-336733/
Wel sneu om zelf voor je eigen felicitaties te vragen.![]()
Ik word inderdaad vaak 22 geschat, en nu sinds vandaag 23.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:17 schreef seto het volgende:
[..]
22 pas? Dacht dat je al wat ouder was![]()
Gefeliciteerd, ga je progress pics van SHE uitdelen als traktatie?Account uit 2006 zelfs..?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Done*2
Wel sneu om zelf voor je eigen felicitaties te vragen.![]()
Gratz maatje! Heb alleen geen DBB account. (moet mijn stratenmakers wings nog verkrijgen)quote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef Diabox het volgende:
Jarig!
Hier feliciteren: http://forum.dutchbodybui(...)efeliciteerd-336733/![]()
Komt wel goed schatje.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:19 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Gratz maatje! Heb alleen geen DBB account. (moet mijn stratenmakers wings nog verkrijgen)![]()
Ja, en? Ik post hier ook al sinds #22.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:19 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik word inderdaad vaak 22 geschat, en nu sinds vandaag 23.
[..]
Account uit 2006 zelfs..?![]()
Vet. 2006 wist ik nog geeneens hoe de contouren van een dumbbell eruit zagen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en? Ik post hier ook al sinds #22.![]()
Sinds #22 en je squat 8*110kg? Klinkt als zhe trollzquote:Op woensdag 24 april 2013 11:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, en? Ik post hier ook al sinds #22.Deathlift or Die.![]()
Ergens meende ik dat jij rond sinterklaas jarig was.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Diabox het volgende:
[..]
Vet. 2006 wist ik nog geeneens hoe de contouren van een dumbbell eruit zagen.![]()
Het is nooit te laat om te beginnen. Ben zelf ook pas op mijn 34e begonnen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Diabox het volgende:
[..]
Vet. 2006 wist ik nog geeneens hoe de contouren van een dumbbell eruit zagen.![]()
Met je chest press en biceps curl machien.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Diabox het volgende:
[..]
Gefeliciteerd G! *geeft cheesecake*.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef Diabox het volgende:
Jarig!
Hier feliciteren: http://forum.dutchbodybui(...)efeliciteerd-336733/If not now, then when.![]()
Hoe kom je daar nu weer bij op?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ergens meende ik dat jij rond sinterklaas jarig was.![]()
Geen idee. Zat in mijn hoofd. Maar er zit wel meer onzin in mijn hoofd.quote:
SHE is trouwens wel hard bezig om de Tong80 van dbb te worden, gezien het aantal posts.![]()
Heren!
Heeft iemand wat review artikelen gerelateerd aan eten, trainen slapen etc.? (mogen ook bekende namen zijn) Ben nu voor m'n these bezig en begin redelijk hooked te raken aan het lezen van wetenschappelijke artikelen.
Hoeven er geen tonnen te zijn maar dat ik gewoon een beginnetje kan maken.![]()
Happy B-dayYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: