- is er geen assisted pull up machine?quote:Op dinsdag 23 april 2013 05:31 schreef CristinaYang het volgende:
Vandaag voor het eerst pull ups geprobeerd, wat een rampenplan zeg. Die stangen zijn allemaal ook ingesteld op de lange basketbalspelers hier, dus ik kon daar met mijn amper 1.70 helemaal niet bij.Uiteindelijk naar toe gesprongen en vast gegrepen, maar ik kreeg mezelf gewoon niet helemaal omhoog. Wel tot halverweg, maar niet met m'n kin er bovenuit.
Vervolgens kwam er een oudere man vragen of ik hulp nodig had en of hij me mss op moest tillen, maar dat zag ik niet zo zittenMaar na nog een tijdje gestunteld te hebben kwam hij een preek tegen me houden dat dit nog veel te zwaar voor me was, en dat ik eerst de low row en the lat pull down moest doen. Dat heb ik toen dus ook maar gedaan, maar ik kreeg vervolgens ook een preek dat 3x5 verkeerd was, en dat ik 2 of 3x12 moest gaan doen.. Hij zei iets over blessures, en dat dat sowieso voor vrouwen beter was om te beginnen. Iemand die het daar wel of niet mee eens is?
M'n squats en presses gingen iig wel goed, dat scheeltEn dankzij die machines zijn m'n armen en schouders nu alsnog helemaal zwaar
Ben je nou een man of een vrouw?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:54 schreef H1N1 het volgende:
eet alsjeblieft dat gezever over dat je op een lat pull zou moeten beginnen tegen blessures of dat dat beter is omdat je een vrouw bent. Begin met negative pulls bijvoorbeeld. Zoek op youtube: 'Scooby pull up' et voila, dat is een blablabla
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:08 schreef 16meter het volgende:
gewoon alles doen
negatives, hangs, zware lat pulldowns (5-3-2-1 ofzo), assisted pull-ups
niet luisteren naar wat mensen je vertellen in de gym
90% is onzin
quote:Ow, en als iemand je aanbied je op te tillen kun je er vanuit gaan dat het een ouwe viezerik is. Meer dan een kleine lift aan je (opgetrokken) voeten heb je niet nodig. Dus gewoon ver weg houden die gozert.
Dit dus. Terughoudendheid is een groot goed IMHO.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef Snakey het volgende:
Het valt mij altijd op dat de mensen die weten waar ze mee bezig zijn nooit uit zichzelf adviezen gaan geven. Wel bereidt om te helpen/advies te geven, maar alleen als er om gevraagd wordt.
Bij mij valt het me juist op dat er een beetje twee groepen zijn, mensen die puur voor hypertrophy trainen en de andere puur/ook op kracht. Vaak treffen de mensen uit de tweede groep elkaar bij de power racks en wordt er wel een praatje gemaakt/tips gegevenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef Snakey het volgende:
Het valt mij altijd op dat de mensen die weten waar ze mee bezig zijn nooit uit zichzelf adviezen gaan geven. Wel bereidt om te helpen/advies te geven, maar alleen als er om gevraagd wordt.
Daarbij zou je je eigen workout continu moeten onderbreken want als ik om me heen kijk in de gym dan kan ik 70% van de mensen wel een kleine of grotere correctie geven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit dus. Terughoudendheid is een groot goed IMHO.
Yep, maar dan geef je elkaar tips vanuit een gelijkheid. Dan is er een respect naar elkaar toe. Ik bedoelde meer van die gasten die een newbie wel even zullen vertellen hoe het moet, en 9 van de 10 keer zelf een waardeloze workout hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef seto het volgende:
[..]
Bij mij valt het me juist op dat er een beetje twee groepen zijn, mensen die puur voor hypertrophy trainen en de andere puur/ook op kracht. Vaak treffen de mensen uit de tweede groep elkaar bij de power racks en wordt er wel een praatje gemaakt/tips gegeven
Ik zag laatst 2 personen squatten. 1 van de 2 ging niet diep genoeg en die ander gaf advies. Het advies was: "Beter verhoog je het gewicht, dan sta je namelijk stabieler op de grond"quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar dan geef je elkaar tips vanuit een gelijkheid. Dan is er een respect naar elkaar toe. Ik bedoelde meer van die gasten die een newbie wel even zullen vertellen hoe het moet, en 9 van de 10 keer zelf een waardeloze workout hebben.
Veel newbies kunnen beter alleen trainen volgens mij. Ik zie het zo vaak op de bench press. Veel te veel gewicht waardoor het maatje, ook veel te zware, goodmornings of deadlifts staat te doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:50 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik zag laatst 2 personen squatten. 1 van de 2 ging niet diep genoeg en die ander gaf advies. Het advies was: "Beter verhoog je het gewicht, dan sta je namelijk stabieler op de grond"
Not a single rep was done
Maandag mag ik weer op de pijnbankquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net weer bij de fysio geweest, hoopte dat ik vette Henk nog tegen zou komen zodat ik hem een boks kon geven.Goede progressie en twee nieuwe oefeningen. Mag ook weer benchen en oefeningen boven de schouders doen zolang ik maar geen pijn voel.
![]()
Direct naar de gym en hardcore aan de overhead dumble presses dan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net weer bij de fysio geweest, hoopte dat ik vette Henk nog tegen zou komen zodat ik hem een boks kon geven.Goede progressie en twee nieuwe oefeningen. Mag ook weer benchen en oefeningen boven de schouders doen zolang ik maar geen pijn voel.
![]()
Idd, soms lijkt het alsof de spotter aan het barbell rowen is en dat de jongen op dat bankje hem spot ipv andersom.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Veel newbies kunnen beter alleen trainen volgens mij. Ik zie het zo vaak op de bench press. Veel te veel gewicht waardoor het maatje, ook veel te zware, goodmornings of deadlifts staat te doen.
Als die 100pico newton waar ik het net over had ongeveer ook voor andere proteine geld, dan is de viscositeit van water waarin je de boel staat te shaken dus al genoeg om de eiwitten uit elkaar te trekken. Duwen is wat anders dan trekken, maar er zal best wel het nodige stuk gaan ja. Als je er naar wijst dus al. Als je er keihard tegen praat dus al.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Schijnt wel zo te zijn. Ik had ooit een hossel (nog voordat dat een hossel heette) die Facility Management (heette toen nog Toegepaste Huishoudwetenschappen
) en die beweerde dat je eiwitten niet te hard moet kloppen omdat ze anders stuk gaan. I.i.g. niet in de blender dus.
Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar waarom maken al die fabrikanten en in onderzoeken men dan zoveel onderscheid tussen de eiwit- en aminozuursoorten? Idem verhouding BCAA / CAA etc. Dan zou dat toch ook niet veel uit moeten makenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:15 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als die 100pico newton waar ik het net over had ongeveer ook voor andere proteine geld, dan is de viscositeit van water waarin je de boel staat te shaken dus al genoeg om de eiwitten uit elkaar te trekken. Duwen is wat anders dan trekken, maar er zal best wel stuk gaan ja. Als je er naar wijst dus al. Als je er keihard tegen praat dus al.
Er zitten alleen miljarden proteinemoleculencellen in die shaker, dus het over grote deel zal wel heel blijven lijkt me.
Het zal uberhaupt niet boeiend zijn gezien het allemaal afgebroken wordt in je maagzuur/darmen voordat/terwijl je het opneemt.
eiwitten zijn toch opgebouwd uit aminozuren? Ik weet het niet, Stereo kan dat verder wel vertellen denkquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja, zo zat ik ook al te denken. Maar waarom maken al die fabrikanten en in onderzoeken men dan zoveel onderscheid tussen de eiwit- en aminozuursoorten? Idem verhouding BCAA / CAA etc. Dan zou dat toch ook niet veel uit moeten maken
eiwitten zijn opgebouwd uit een reeks aminozuren. Op je pot whey staat meestal ook de samenstelling van de verschillende aminozuren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
eiwitten zijn toch opgebouwd uit aminozuren? Ik weet het niet, Stereo kan dat verder wel vertellen denk
edit: daar istie al![]()
![]()
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:30 schreef Stereotomy het volgende:
Prima om die eiwitten stuk te maken, is weer wat efficienter bij het verteren
Feitelijk dus het soort/type protein.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:35 schreef fathank het volgende:
[..]
eiwitten zijn opgebouwd uit een reeks aminozuren. Op je pot whey staat meestal ook de samenstelling van de verschillende aminozuren.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook. Maar waarom stoppen ze dan niet gewoon de juiste mix van eiwitten in die potten? Of zit het time-released aspect in het feit dat je maag/darmen geacht worden een bepaalde tijd te doen over het afbreken van bepaalde eiwitten? Als in: whey = snel afbreekbaar en opneembaar, casseine = langzaam afbreekbaar en opneembaar?
FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.quote:Aminozuren per 100 gram eiwit:
L-Alanine 4551 mg
L-Arginine 2891 mg
L-Asparginezuur 9789 mg
L-Cysteine 1792 mg
L-Glutaminezuur 18661 mg
Glysine 1702 mg
L-Histidine 2251 mg **
L-Isoleucine 5907 mg ** (BCAA)
L-Leucine 9970 mg ** (BCAA)
L-Lysine 8693 mg **
L-Methionine 2501 mg **
L-Fenylalanine 3739 mg **
L-Proline 6375 mg
L-Serine 5059 mg
L-Threonine 5792 mg **
L-Tryptofaan 1418 mg **
L-Tyrosine 2826 mg
L-Valine 6116 mg ** (BCAA)
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.
Beter ga je gewoon naar de supermarkt voor een shitload aan melkquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopen
Ja doei, ik hoef geen gyno in mn borsten zoals Panzerquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter ga je gewoon naar de supermarkt voor een shitload aan melk
Daarom gewoon advies aannemen van zo'n Tuinen trol van een jaar of 45 die zodra je voor langs de supplementen loopt en kijkt hoe extreem het wel niet geprijst is allemaal vraagt of ze je kan helpenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:42 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Direct een paar dagen bezig als leek om een pot whey te kopen
Ik zou niet weten op basis van welke info ik een aminozuurprofiel zou moeten kiezen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
FF gekopieerd van XXL, aan de hand daarvan zou je in theorie kunnen kiezen voor een whey met het aminozuurprofiel wat het best bij je past. Geen idee of het in de praktijk ook haalbaar is om ook maar iets zinnigs met die informatie te doen.
hahaquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ja doei, ik hoef geen gyno in mn borsten zoals Panzer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |