abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125637190
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:36 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met blessuregevoeligheid?
Ik heb erg snel last van spierblessures met voetbal. Te korte spieren, dus niet lenig.
Ik mis sowieso elk jaar een paar weken en wil voor die 4 resterende weekjes niet het risico vergroten op een verrekte/gescheurde spier ergens in mijn been.
pi_125637198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:33 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Oke, en moet ik al deze oefeningen tijdens 1 sessie doen, of verspreiden over verschillende sessies?
In principe is het dezelfde oefening, alleen bij Overhead Press houd je een stricte vorm en blijf je rechtop staan. Bij Push Press maak je dezelfde beweging, alleen kun je de stang wat momentum geven door met je benen het gewicht om hoog te pushen.

Wat ik zelf altijd deed was 5x5 Overhead Press en vervolgens met het gewicht waarop ik eindigde 5x5 Push Press te doen. Omdat je meepush met je benen kun je nog iets zwaarder gaan en er misschien nog 2.5 - 5kg bij hangen.

Maarja, het beste is gewoon:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef 16meter het volgende:
Starting Strength. Google dat.

Via de bekende kanalen kun je er ook een e-book en DVD van vinden.
pi_125637267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Ik heb erg snel last van spierblessures met voetbal. Te korte spieren, dus niet lenig.
Ik mis sowieso elk jaar een paar weken en wil voor die 4 resterende weekjes niet het risico vergroten op een verrekte/gescheurde spier ergens in mijn been.
voor mensen met een zwak gestel is krachttraining juist goed
pi_125637338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:35 schreef 16meter het volgende:
Starting Strength. Google dat.

Via de bekende kanalen kun je er ook een e-book en DVD van vinden.
Zal er zo even naar kijken.
pi_125637349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:41 schreef 16meter het volgende:

[..]

voor mensen met een zwak gestel is krachttraining juist goed
Ook als je met spierpijn gaat sporten?
pi_125637406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

In principe is het dezelfde oefening, alleen bij Overhead Press houd je een stricte vorm en blijf je rechtop staan. Bij Push Press maak je dezelfde beweging, alleen kun je de stang wat momentum geven door met je benen het gewicht om hoog te pushen.

Wat ik zelf altijd deed was 5x5 Overhead Press en vervolgens met het gewicht waarop ik eindigde 5x5 Push Press te doen. Omdat je meepush met je benen kun je nog iets zwaarder gaan en er misschien nog 2.5 - 5kg bij hangen.

Maarja, het beste is gewoon:

[..]

Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:47:02 #107
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_125637425
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?
pi_125637592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik doe nu al een lange tijd slechts de overhead press voor mijn schouders (als deel van de SS routine) maar nu zoek ik nog een andere schouderoefening erbij omdat ik denk dat mijn schouders achterlopen op de rest. Wat zou een goede additie zijn?
side raises, front raises.
pi_125637593
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:46 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Oke duidelijk. En de rest van de oefeningen Squat, Deadlift, benchpress, rows, pullups, presses, lunges? Verspreiden? Allemaal op 1 dag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee is geen probleem. Het beste kun je zoals 16meter al aangaf Starting Strength doen. Daarbij heb je gewoon een indeling in maandag - woensdag - vrijdag en doe je elke dag verschillende oefeningen.

Ik geloof dat er zelfs spreadsheets voor zijn, zodat je een compleet overzicht voor een aantal weken/maanden krijgt waarin het gewicht voor de oefeningen staat en ook iets oploopt.

Het enige puntje van kritiek wat ik zelf heb op SS is de Powerclean die erin staat. Is toch een vrij complexe en technische oefening. Maar hier kunnen Fokkers die SS hebben gedaan je vast meer over vertellen, of die oefening toch aan te raden is of dat je hem kunt vervangen.
pi_125637620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:46 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

SPOILER
Mensen die serieus zijn vragen nooit teveel ;)
pi_125637631
quote:
Ja hoorde ik meer mensen over, vooral rear delts worden niet echt meegepakt.

Doe er gewoon een aantal assisted exercises bij voor je schouders. Zoals CarbonC al zei front en side raise. Zou er zelf ook nog rear delt flys bij doen.
pi_125637720
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja hoorde ik meer mensen over, vooral rear delts worden niet echt meegepakt.

Doe er gewoon een aantal assisted exercises bij voor je schouders. Zoals CarbonC al zei front en side raise. Zou er zelf ook nog rear delt flys bij doen.
Ik zou hem niet aanraden om een aantal andere schouderoefeningen erbij te doen, gezien het feit dat hij SS doet. Dan is het niet de bedoeling om 2 keer per week 3 of meer schouderoefeningen te doen.

@Oswald; als je nog geen dips doet, doe ze dan nu wel. Pak je ook goed je schouders mee, en voor de rest gewoon een prima compound en past binnen SS.
pi_125637771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee is geen probleem. Het beste kun je zoals 16meter al aangaf Starting Strength doen. Daarbij heb je gewoon een indeling in maandag - woensdag - vrijdag en doe je elke dag verschillende oefeningen.

Ik geloof dat er zelfs spreadsheets voor zijn, zodat je een compleet overzicht voor een aantal weken/maanden krijgt waarin het gewicht voor de oefeningen staat en ook iets oploopt.

Het enige puntje van kritiek wat ik zelf heb op SS is de Powerclean die erin staat. Is toch een vrij complexe en technische oefening. Maar hier kunnen Fokkers die SS hebben gedaan je vast meer over vertellen, of die oefening toch aan te raden is of dat je hem kunt vervangen.
Oké dan ga ik daarmee aan de slag. Ik hou de oefeningen inderdaad zo simpel mogelijk. Fitness vrijwel altijd alleen want heb momenteel niet echt een maatje om mee die kan kijken of ik het goed doe. Hartstikke bedankt in ieder geval!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mensen die serieus zijn vragen nooit teveel ;)
Gelukkig :)
pi_125637832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:54 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Ik zou hem niet aanraden om een aantal andere schouderoefeningen erbij te doen, gezien het feit dat hij SS doet. Dan is het niet de bedoeling om 2 keer per week 3 of meer schouderoefeningen te doen.
Hoezo niet? Als je op één B-dag wat assisted shoulder werk doet, dan een B-dag niet en dan weer wel etc. Om en om.

Maandag A - Woensdag B + Assisted - Vrijdag A, Maandag B, Woensdag A, Vrijdag B + Assisted etc.

SS en alle 5x5 schema's zijn prima, maar je mist gewoon wat assisted werk. Dit kun je best toevoegen wanneer je aan de intensiteit van de training gewend bent.
pi_125638235
quote:
lateral raise
rear lateral raise/face pull
pi_125638308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hoezo niet? Als je op één B-dag wat assisted shoulder werk doet, dan een B-dag niet en dan weer wel etc. Om en om.

Maandag A - Woensdag B + Assisted - Vrijdag A, Maandag B, Woensdag A, Vrijdag B + Assisted etc.

SS en alle 5x5 schema's zijn prima, maar je mist gewoon wat assisted werk. Dit kun je best toevoegen wanneer je aan de intensiteit van de training gewend bent.
Omdat het dan uit balans raakt. De ene dag doe je dan Squat, OHP, Deadlift + nav jouw suggesties 2 schouderoefeningen.
Volgende training doe je squat, bp (ook belastend voor schouder) en cleans of rows.
Je krijgt dan een te groot aandeel voor je schouders.

SS is inderdaad niet compleet, maar zoals ik al zei zou ik dips erbij doen, en wellicht een pullup variant. Beide op een andere dag.

En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.
pi_125638484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Omdat het dan uit balans raakt. De ene dag doe je dan Squat, OHP, Deadlift + nav jouw suggesties 2 schouderoefeningen.
Volgende training doe je squat, bp (ook belastend voor schouder) en cleans of rows.
Je krijgt dan een te groot aandeel voor je schouders.

SS is inderdaad niet compleet, maar zoals ik al zei zou ik dips erbij doen, en wellicht een pullup variant. Beide op een andere dag.

En wennen aan de intensiteit? Het wordt juist steeds moeilijker naar mate de tijd vordert om de main lifts te blijven doen tijdens SS.
Ja, maar hij geeft zelf aan dat hij nu een te klein aandeel voor zijn schouders heeft, omdat hij het gevoel heeft dat ze achter blijven. Dan kun je juist wat toevoegen.

Dips en pullups vind ik zelf te weinig, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb zelf Madcow gedaan en vond de trainingen gewoon erg 'kaal'. Had na die tijd nog voldoende energie over. Heb daarom dit schema gevolgd:

Maandag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
-------------------------
Incline dumbbell press
Flys
Low cable flys

Woensdag:
Squat
Deadlift
Overhead press
Side raise
Upright rows
Rear delt flys

Vrijdag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Cable curls
Seated hammer curls
Close grip benchpress
Dips

Het wordt later inderdaad moeilijker om vol te houden, omdat je omhoog gaat in gewicht. Ik weet ook niet precies hoe haalbaar dit met SS is, omdat je daar per training omhoog gaat. Met Madcow is het per week en dat kun je prima combineren met assisted werk.
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:22:06 #118
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_125638791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:14 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja, maar hij geeft zelf aan dat hij nu een te klein aandeel voor zijn schouders heeft, omdat hij het gevoel heeft dat ze achter blijven. Dan kun je juist wat toevoegen.

Dips en pullups vind ik zelf te weinig, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb zelf Madcow gedaan en vond de trainingen gewoon erg 'kaal'. Had na die tijd nog voldoende energie over. Heb daarom dit schema gevolgd:

Maandag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Incline dumbbell press
Flys
Low cable flys

Woensdag:
Squat
Deadlift
Overhead press
Side raise
Upright rows
Rear delt flys

Vrijdag:
Squat
Benchpress
Bent over rows
Cable curls
Seated hammer curls
Close grip benchpress
Dips

Het wordt later inderdaad moeilijker om vol te houden, omdat je omhoog gaat in gewicht. Ik weet ook niet precies hoe haalbaar dit met SS is, omdat je daar per training omhoog gaat. Met Madcow is het per week en dat kun je prima combineren met assisted werk.
Ik ga inderdaad allang niet meer iedere training omhoog, en het zal inderdaad ongeveer per week gaan.

Bedankt voor de gesuggereerde oefeningen, ik ga het proberen.
pi_125638861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Denk dat ie volume bedoelt, niet intensiteit.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_125638889
Ik doe momenteel onderstaand schema. Squat en deadlift op dezelfde dag is mwah, ik kies er dan ook voor om op dag 1 te squaten met licht gewicht, meer reps te doen en deadlift vol. Dag 3 doe ik het omgekeerde. Iemand nog tips of aanvullingen?

Trainingsdag 1:
Back squat
deadlift
leg press
leg curl
calf Raise
Legextension

Trainingsdag 2:
bankdrukken/
(weighted) chin ups
Incline dumbell press
bor
Rear laterals cable/
Close grip benchpress
biceps hammer curls

Trainingsdag 3:
Back squat
deadlift
lunges
Standing calf Raise
(weighted) back extension
Side bends

Trainingsdag 4:
Bankdrukken
(weighted) Pull ups
militairy press
T-bar row
schrugs
dips
biceps ez bar curls
pi_125638976
Is dit een goede beschrijving van SS om mee te beginnen?

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=712752&page=1
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:26:47 #122
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125638977
Het boek Practical Programming for Strength Training van deze baas.

Is een goed boek als je verder wil na SS. Staat goed in beschreven hoe en wat als je verder wil.
pi_125639035
zo eerder een horizontale row ipv de t-bar row doen

zou 1 bp vervangen met een fly oefening
pi_125640047
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:17 schreef CarbonC het volgende:

[..]

- is er geen assisted pull up machine?
- dit soort flapdrollen afpoeieren.
- onthoud dat de meeste mensen in een sportschool niet (goed) weten wat ze aan het doen zijn
- ik weet niet waar je sport/traint maar wellicht dat er een betere gym in je buurt zit?
Ik geloof het wel. Moet ik het dan daarom proberen? En op welk gewicht moet je dat dan instellen enzo? Ik verwachte idd al dat het bullshit zou zijn, vandaar dat ik het maar hier vroeg :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:01:53 #125
396441 botje_bouwer
botje bouwen jwz
pi_125640349
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Silentalarm het volgende:
Hoi ik heb een vraag en ik zou het erg waarderen als jullie me kunnen helpen.

Ik ben sinds 3 maanden (begin Februari) aan het fitnessen. Ik probeer altijd 3 keer per week te gaan en meestal lukt dit ook wel. Daarnaast voetbal ik 1 á 2 keer per week. Nu is mijn doel van fitnessen om sterker en vooral zwaarder te worden, maar dan wel door spieren en geen toename in vetpercentage. Na 3 maanden een beetje aangeklooid te hebben, wil ik het nu graag wat serieuzer aan gaan pakken.

Tot nu toe zie ik wel dat ik sterker wordt, de oefeningen die ik doe kan ik allemaal een stuk zwaarder doen dan in het begin (dit kan misschien ook gewenning zijn?). Daarnaast heb ik drie keer zoveel honger, en eet ik ook een stuk meer. Ook zie ik zelf, net als de mensen om me heen wel wat veranderingen aan mijn lichaam (Dikkere armen, iets breder aan het worden). Echter is er nog (vrijwel) geen gewicht bij gekomen.

Ik heb een schema laten maken bij de sportschool, maar daar heb ik vrij weinig vertrouwen in, en na wat gepraat met Drommeldaris kwam ik al tot de conclusie dat dit dan ook geen goed schema is. Zouden jullie mij kunnen en willen helpen met het maken van een schema en hebben jullie tips?

SPOILER
gast, ik ben 1.95 bij 97/98 kg
en ik zie er echt niet uit als een bodybuilder hoor
gewoon, sportief...
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:03:02 #126
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125640394
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

gewoon, sportief...
Als je een vetpercentage van < 10% had, zou je met zo'n BMI al behoorlijk richting bodybuilder gaan.
Confidence through competence
pi_125640543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

gewoon, sportief...
Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.
pi_125642440
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iedereen die zwaarder is dan mijn streefgewicht gelijk een bodybuilder is. Ik denk alleen dat 80 tot 85 kilo voor mij prima te doen doel moet zijn, en dat ik dan ook een duidelijk verschil moet zien en voelen met nu. Dan bereik ik wat en heb ik iets om naar toe te werken. Tegen de tijd dat ik dat gewicht bereikt heb kijk ik wel of ik nog zwaarder wil worden of niet.
85kg bij 1.93 is echt weinig als streef hoor. Ik ben 1.90 en 88kg en nog steeds vrij klein, wil naar de 95kg. 5-10 kg heb je er bij wijze van spreke al bij als je een keer goed eet als beginner.
Train nu zelf bijna 2 maanden en heb er al 4kg bij.
pi_125642748
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:07 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.

En wat hierboven al gezegd wordt, met een beetje fatsoenlijk schema kom je de eerste paar weken meteen aantal kg aan. Dus op die 80 zit je al voordat je er erg in hebt.
pi_125642901
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_125642937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:05 schreef esv7 het volgende:
Ik ben nu al een tijd bezig met starting strength en ik wil eigenlijk overstappen op een ander schema. Raden jullie dan aan om een ub/lb schema te nemen die ik twee maal per week doe, of een 4 day split?
Wat zijn je huidige stats?
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:06:37 #132
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125642953
quote:
Als ik het mag zeggen 4-day split. Kun je tenminste keihard heel selectief knallen
pi_125643005
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:06 schreef skudkind het volgende:

[..]

Wat zijn je huidige stats?
70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
176cm/65kg

quote:
Als ik het mag zeggen 4-day split. Kun je tenminste keihard heel selectief knallen
Dat lijkt mij lekker, maar mischien pak ik met een 2day split 2 keer per week meer progressie?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_125643011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:55 schreef Agentperry het volgende:

[..]

85kg bij 1.93 is echt weinig als streef hoor. Ik ben 1.90 en 88kg en nog steeds vrij klein, wil naar de 95kg. 5-10 kg heb je er bij wijze van spreke al bij als je een keer goed eet als beginner.
Train nu zelf bijna 2 maanden en heb er al 4kg bij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

1.93m en 83kg hier, en dat is nog lang niet genoeg in mijn ogen. Ik wil eind van dit jaar de 90kg hebben gehaald.

En wat hierboven al gezegd wordt, met een beetje fatsoenlijk schema kom je de eerste paar weken meteen aantal kg aan. Dus op die 80 zit je al voordat je er erg in hebt.
Laten we hopen dat het zo makkelijk gaat :)
pi_125643177
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef Silentalarm het volgende:

[..]

[..]

Laten we hopen dat het zo makkelijk gaat :)
Komt goed. Ik ben net als AgentPerry ook een kleine 2 maanden bezig, en bij mij zit er 7kg aan tot nu toe. ^O^
pi_125643197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef esv7 het volgende:

[..]

70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
176cm/65kg

[..]

Dat lijkt mij lekker, maar mischien pak ik met een 2day split 2 keer per week meer progressie?
2 day split tweemaal uitvoeren lijkt me verstandiger inderdaad. Je kan ook je training gewoon ABAB doen net als SS, maar dan andere oefeningen. De ene dag bouw je hem onder deadlift, de andere dag om squat. En dan rouleren.
pi_125643235
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Dan moet je wel genoeg eten, rekeninghoudend met het gestegen calorisch onderhoudsniveau.
pi_125643382
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:13 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

2 day split tweemaal uitvoeren lijkt me verstandiger inderdaad. Je kan ook je training gewoon ABAB doen net als SS, maar dan andere oefeningen. De ene dag bouw je hem onder deadlift, de andere dag om squat. En dan rouleren.
En dan bijvoorbeeld zo?:

Day 1 – Chest, Triceps, Shoulders, Abs
Day 2 – Back, Biceps, Legs, Calves
en dan op ma,di en do/vr?
pi_125643400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:14 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Dan moet je wel genoeg eten, rekeninghoudend met het gestegen calorisch onderhoudsniveau.
Daar heb je wel een punt ja, heb ik nog helemaal niet gedaan :/ Zit al 2.5 weken op hetzelfde gewicht nu.

Misschien voortaan maar wat extra rijst gaan eten door de middag.
Iemand nog makkelijke tips wat betreft het klaarmaken (dacht een keer te lezen dat iemand hier voor de hele week in 1 keer maakte?) en een simpel lekker receptje?
pi_125643472
quote:
ub/lb split

krijg je grotere benen van en is imo leuker

+ meer krachtgains
pi_125643543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:08 schreef esv7 het volgende:

[..]

70kg squat
110kg dl
55kg bp
55kg bor
42,5kg military press
alles 3x5 reps.
167cm/65kg
Ub/Lb 2x per week lijkt me beter dan een split, want dan kun je ook nog goed op kracht blijven groeien mits je de compounds erin houdt.

Schema hieronder wil ik zelf voor 3 maanden doen voordat ik met 5/3/1 begin.

Maandag: UB 3 press oefeningen/ 3 pull oefeningen/ 2 assistance oefeningen
Dinsdag: LB squat/ deadlift/ leg press/ leg curl
Woensdag: rust
Donderdag: UB 3 press oefeningen/ 3 pull oefeningen/ 2 assistance oefeningen
Vrijdag: LB squat/ deadlift/ leg press/ leg curl
pi_125643598
doe persoonlijk maar 1x per week deadlift, anders krijg ik geheid problemen

en afwisselend front en back squats

en 1 dag doe ik lunges ipv leg extensions
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:34:35 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125643995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt ja, heb ik nog helemaal niet gedaan :/ Zit al 2.5 weken op hetzelfde gewicht nu.

Misschien voortaan maar wat extra rijst gaan eten door de middag.
Iemand nog makkelijke tips wat betreft het klaarmaken (dacht een keer te lezen dat iemand hier voor de hele week in 1 keer maakte?) en een simpel lekker receptje?
RaymondK kook ineens voor de hele week. Daarna de boel invriezen.

Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_125644247
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik gebruik een rijstkoker, zet dat ding elke avond aan voor de porties de volgende dag. Kip/biefstuk+groenten doe ik 1x per 3 dagen ofzo en dan in bakjes. En avondeten kook ik vers/gooi ik in de oven/haal ik bij de turk.
Heb je tips voor als je creatief moet omgaan met je budget? Heb al afscheid genomen van de appie en koop nu alleen in bij Lidl en de marokkaanse slager.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:42:44 #145
157922 fathank
pi_125644317
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:41 schreef skudkind het volgende:

[..]

Heb je tips voor als je creatief moet omgaan met je budget? Heb al afscheid genomen van de appie en koop nu alleen in bij Lidl en de marokkaanse slager.
Veel goedkoper gaat het niet worden dan gok ik. En aan het eind van de dag de aanbiedingen meepikken. Shit die volgens de sticker nog maar 1 goed is met 35% korting ofzo. Kun je prima koken/bakken/braden en nog een paar dagen in de koelkast/diepvries bewaren.
pi_125644447
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik heb ook een rijstkoker maar mijn rijst blijft elke keer aan de onderkant plakken of verbrand, terwijl ik er voldoende olie/water in doe. ;(
If not now, then when.
pi_125644515
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Veel goedkoper gaat het niet worden dan gok ik. En aan het eind van de dag de aanbiedingen meepikken. Shit die volgens de sticker nog maar 1 goed is met 35% korting ofzo. Kun je prima koken/bakken/braden en nog een paar dagen in de koelkast/diepvries bewaren.
Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel.
pi_125644656
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef skudkind het volgende:

[..]

Thanks man! Zag hier ook nog een keer magere vanille kwark voorbij komen bij de Aldi, was voor mij als een geschenk uit de hemel.
Magere vanille kwark van de Aldi is lekker :).
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:02 #149
157922 fathank
pi_125644679
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef skudkind het volgende:

[..]

Havermoutpannekoeken. 500 gr havermout á 39 cent bij de appie, paar eieren erbij. Volle houdbare melk van de aldi. Voor een 1,50euro heb je een bult vreten waar je bang van wordt.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:18 #150
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125644693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb ook een rijstkoker maar mijn rijst blijft elke keer aan de onderkant plakken of verbrand, terwijl ik er voldoende olie/water in doe. ;(
Wat is er mis met een pan met dubbel zoveel water als rijst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')