abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124876547

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  donderdag 4 april 2013 @ 14:53:49 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_124876604
TT fail

SPOILER
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_124876662
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:53 schreef star_gazer het volgende:
TT fail

SPOILER
Typo :|W
pi_124876983
@Snakey: kun je dit fixen a.u.b.? Door dit soort typo's lijken BB-ers dom terwijl we dat natuurlijk niet zijn.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:04:40 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124877026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:03 schreef CarbonC het volgende:
@Snakey: kun je dit fixen a.u.b.? Door dit soort typo's lijken BB-ers dom terwijl we dat natuurlijk niet zijn.
Huhuhuhuh meatheads
Confidence through competence
pi_124877181
quote:
Generaliserende onzin! Genoeg dommer bodybuilders!
  donderdag 4 april 2013 @ 15:20:37 #7
77130 star_gazer
pi_124877633
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:55 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Typo :|W
Teveel winstrol gesnoven zeker
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_124877689
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, I'm not even mad man. Ik voelde me ook niet echt aangesproken. Snap sowieso niet waar jouw haat jegens mij vandaan komt. :D

Dus als eerste zeg je dat ze niet essentieel zijn en daarna wel? Of lees ik het niet goed? :+ Mij gaat het meer om de echtheid van informatie. Ook al had pietjepost het gepost, had ik nog naar een bron gevraagd. Ik deel namelijk de mening dat carbs helemaal niet essentieel zijn voor spiergroei, maar wel handig zijn - zoals Stereo ook zegt - voor kracht- en duursporters.

lobi
Okee mooi. Nee, ik zeg ze zijn niet essentieel voor spiergroei, maar zou het zelf wel aanbevelen. Daarna geef ik het voorbeeld van een ketose dieet wat sommige users op bijvoorbeeld DBB gebruiken in de cut.

Haat komt er trouwens vandaan dat een deel heel zich heel wat voelt terwijl je niet eens kunt zien dat ze liften. Jouw post met je navy of iets dergelijks was het dieptepunt, vandaar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 4 april 2013 @ 15:26:58 #9
77130 star_gazer
pi_124877868
Vanaf volgende week eindelijk boven mijn lichaamsgewicht benchen. Ik bench nu 77.5kg x 8, maar ik begin eindelijk wat vooruitgang te maken. Werd verdomme eens tijd. 80kg vind ik wel een leuke mijlpaal :) Maat van mij benched ongetraind meer dan mij, maar zijn armen zijn dan ook echt belachelijk kort :')

Mijn squat heb ik overigens pas geleden ook gedeload naar sets van 80kg omdat ik mijn form wil fixen. Ik vind squatten echt zo ontzettend moeilijk... Mijn proporties zijn er niet echt lekker voor; lange ledematen met een kort lijf, dus mijn rug moet helemaal voorover om die bar boven het evenwichtspunt te houden. Mijn bouw is wel lekker voor deadlifts (lukt prima, 4x140kg), maar kut voor fatsoenlijke squats en benches.

Overigens is dit dus de reden dat ik nu dus ook leg presses doe aan het eind van mijn benen workout; met 80kg squats voel ik niks, maar met 90kg gaat mijn form naar de klote ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 04-04-2013 15:40:40 ]
-
pi_124878102
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Teveel winstrol gesnoven zeker
Ik weet niet eens wat winstrol is, verder dan whey kom ik ook niet met het beschrijven van supplementen :')
  donderdag 4 april 2013 @ 15:36:17 #11
77130 star_gazer
pi_124878187
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:33 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat winstrol is, verder dan whey kom ik ook niet met het beschrijven van supplementen :')
Geheugenverlies is een bekende side van creatine cypionate injecties.
-
pi_124879376
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef SunTzu het volgende:
Zit nu deze docu te kijken:

Net ook gezien. Geen vitamine pillen meer voor mij... Of toch niet elke dag.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_124879752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:22 schreef Push. het volgende:

[..]

Okee mooi. Nee, ik zeg ze zijn niet essentieel voor spiergroei, maar zou het zelf wel aanbevelen. Daarna geef ik het voorbeeld van een ketose dieet wat sommige users op bijvoorbeeld DBB gebruiken in de cut.

Haat komt er trouwens vandaan dat een deel heel zich heel wat voelt terwijl je niet eens kunt zien dat ze liften. Jouw post met je navy of iets dergelijks was het dieptepunt, vandaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:36 schreef Push. het volgende:

[..]

Mja, maar niet essentieel voor spiergroei toch.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Push. het volgende:

[..]

als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei.
Ik zie het, maar wel raar als je vervolgens - ondanks het keto-dieet - aangeeft dat koolhydraten essentieel zijn. No biggie verder, vond het vanuit mijzelf belangrijk om er duidelijkheid over te verschaffen. :)

Tevens too bad man. Niet iedereen kan elkaar aardig vinden, right. :) En die teksten waren copypasta's van de misc. De meesten hadden dat wel door. :D
If not now, then when.
pi_124879794
Hola bodybuilders!

Ben rond 2010 begonnen met fitnessen maar deed toentertijd alles verkeerd. Ook had ik een knipperlicht relatie met mijn gym :@ .

Sinds kort ben ik weer écht begonnen met gymen(3x p week)
Nu weet ik wel ongeveer hoe ik moet beginnen en volg ik ook tips van o.a. the hodgetwins.

Maar ik mis echt discipline qua voedsel. En heb ook geeeeeen idee wat ik moet eten p dag. Of hoe vaak.

Wat ik nu eet p dag:

7u brinta pap met melk.
11u koffietje
13u 6 boterhammen met plakjes worst en kaas
18:30 avondeten(maakt niet uit wat)
21:00 weer avondeten(mn ma kookt altijd best veel)

Ik weet dat er een enorme gap is tussen de lunch en mn avondeten maar ik heb simpelweg geen honger:S

mijn huidige trainingsschema:

Dag 1
borst:
-benchpress met dumbells
-incline benchpress met barbell
-dips

Dag 2
benen:
-romanian deadlifts
-leg extensions
-leg press
-squats
-calve raises

Dag 3
rug:
-pull up
-wide grip pulldown
-military press
-shrugs

bicep:
-hammer curl
-preacher curls

buikspieren:
-random oefeningen.

Ik heb dit zelf samengesteld maar weet totaal niet of ik echt goed train.

Hebben jullie tips? En hoe doen jullie het met voedsel als je fulltime werkt etc?

Edit:Oja ik ben 22 jaar oud weeg momenteel 78 kilo en ben 1.88m
pi_124879871
Weet je zelf waarom je een split doet?
pi_124879947
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:19 schreef Drommeldaris het volgende:
Weet je zelf waarom je een split doet?
split...? :@
pi_124879952
Ik mis de triceps en schouderoefeningen in je schema.

En eten klinkt echt heel weinig. Tel alle kcals, koolhydraten, eiwitten en vetten eens op. Denk dat je echt laag zit in kcal en nog lager in eiwitten.
pi_124880084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:21 schreef Sapstengel het volgende:
Ik mis de triceps en schouderoefeningen in je schema.

En eten klinkt echt heel weinig. Tel alle kcals, koolhydraten, eiwitten en vetten eens op. Denk dat je echt laag zit in kcal en nog lager in eiwitten.
hmm wat zou jij veranderen aan mijn schema?
Ik dacht altijd dat ik een supersnelle metabolisme had ofzo XD maar ik eet dus gwn veeeeelste weinig. :')
pi_124880376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:24 schreef espnl het volgende:

[..]

hmm wat zou jij veranderen aan mijn schema?
Ik dacht altijd dat ik een supersnelle metabolisme had ofzo XD maar ik eet dus gwn veeeeelste weinig. :')
Dat dacht ik vroeger ook. "Ik kan echt eten wat ik wil, want ik kom toch nooit aan". Dan tel je het een keer en zit je op 1500-2000kcal ofzo :') .

Nouja heb zelf ook altijd een 4daagse split gedaan. Borst + biceps, benen, schouders, rug+triceps. Dat kan prima. Je doet ook alle compounds zoals squat, benchpress, deadlift en daar wat andere oefeningen omheen. Niks mis mee.

Ik zie nu wel dat je schouderoefeningen doet, maar die heb je genoemd bij rug. Romanian deadlift is eigenlijk ook meer een onderrug oefening en tevens een beetje een pussy deadlift. Je moet gewoon tot op de grond gaan :) .

Ik meer zoiets doen:

Benen
- squat
- calf raise
- leg extension
- leg raise

Schouders
- Military press
- Shrugs
- Upright row
- Rear delt flys
- Evt. een side raise/lateral raise

Rug
- Deadlift
- Bent over rows
- Pullups
- Wide grip pulldown
- Misschien iets als een straight arm pulldown of een cable/dumbbell row

Al pak je dan met rug wel 2x een lat-oefening (pullups en pulldown) en 2x een rowvariatie als je voor BoR en DB/cable row kiest.

Maarja genoeg andere fokkers met suggesties, ik zou ook even kijken wat de rest in te brengen heeft.
pi_124880378
lees je eens in over Full-body schema's of Starting strenght. :)
En als je een smartphone hebt download de app calorieteller en reken voor de grap eens uit hoeveel je eet.
pi_124880431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:17 schreef espnl het volgende:
Ben rond 2010 begonnen met fitnessen maar deed toentertijd alles verkeerd. Ook had ik een knipperlicht relatie met mijn gym :@ .

Nu weet ik wel ongeveer hoe ik moet beginnen en .....
Naar mijn mening doe je nog steeds alles verkeerd. Als je op deze manier doorgaat zul je echt geen progressie boeken. Je doel kan ik niet aflezen uit je voeding&trainingsschema, maar als ik je stats zie zul je wel willen aankomen. In dat geval meer eten, goed eten, en weten wat je eet.

Je kan een avond van te voren gerust je eten klaar maken. Eitjes kan je koud eten, tonijn + rijst in een bak = koud te eten. Crackers met pindakaas kan je zo meenemen + eten.
l|||-------|||l
pi_124880681
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zie het, maar wel raar als je vervolgens - ondanks het keto-dieet - aangeeft dat koolhydraten essentieel zijn. No biggie verder, vond het vanuit mijzelf belangrijk om er duidelijkheid over te verschaffen. :)

Tevens too bad man. Niet iedereen kan elkaar aardig vinden, right. :) En die teksten waren copypasta's van de misc. De meesten hadden dat wel door. :D
Dat is dus waar het probleem zit. Koolhydraten zijn niet essentieel voor spiergroei, maar ik vind ze zelf wel essentieel omdat ik anders niet lekker kan trainen. Dus je zou het kunnen zien, in mijn geval, als essentieel voor krachttraining in het algemeen. Direct dus niet essentieel, indirect wel, dus essentieel. Maar dat verschilt dus voor iedereen. Als jij lekker traint met amper een glycogeen voorraad, so be it. Doe er je voordeel mee. In dat geval zijn ze dus niet essentieel voor jouw krachttraining.

Ik weet dat die teksten gekopieerd zijn, maakt niet dat ik de gehele attitude van een groep hier zwak vind. Zag laatst weer iemand in LIF afgeven op iemand en verkondigen dat iedereen hier een godenlichaam heeft o.i.d.. Vind ik rond uit zwak, want van een deel dat hier post kan je niet eens zien dat ze trainen. Ook een heel deel dat wel goed bezig is, maar maak er gewoon niet zo'n punt van en doe niet zo uit de hoogte.

Overigens wel props dat ja aan het trainen bent etc.. Meesten geven het op dat gewicht allang op en gooien het op een schildklier afwijking.
pi_124880725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:30 schreef BadderAapje het volgende:
lees je eens in over Full-body schema's of Starting strenght. :)
En als je een smartphone hebt download de app calorieteller en reken voor de grap eens uit hoeveel je eet.
Zal ik doen bedankt!
pi_124880737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat dacht ik vroeger ook. "Ik kan echt eten wat ik wil, want ik kom toch nooit aan". Dan tel je het een keer en zit je op 1500-2000kcal ofzo :') .

Nouja heb zelf ook altijd een 4daagse split gedaan. Borst + biceps, benen, schouders, rug+triceps. Dat kan prima. Je doet ook alle compounds zoals squat, benchpress, deadlift en daar wat andere oefeningen omheen. Niks mis mee.

Ik zie nu wel dat je schouderoefeningen doet, maar die heb je genoemd bij rug. Romanian deadlift is eigenlijk ook meer een onderrug oefening en tevens een beetje een pussy deadlift. Je moet gewoon tot op de grond gaan :) .

Ik meer zoiets doen:

Benen
- squat
- calf raise
- leg extension
- leg raise

Schouders
- Military press
- Shrugs
- Upright row
- Rear delt flys
- Evt. een side raise/lateral raise

Rug
- Deadlift
- Bent over rows
- Pullups
- Wide grip pulldown
- Misschien iets als een straight arm pulldown of een cable/dumbbell row

Al pak je dan met rug wel 2x een lat-oefening (pullups en pulldown) en 2x een rowvariatie als je voor BoR en DB/cable row kiest.

Maarja genoeg andere fokkers met suggesties, ik zou ook even kijken wat de rest in te brengen heeft.
Nice ik ga dat proberen. Maar met borst zit ik wel goed toch?
pi_124880774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:31 schreef Silvanovisch het volgende:
op deze manier doorgaat zul je echt geen progressie boeken. Je doel kan ik niet aflezen uit je voeding&trainingssc
Thx voor je reactie! Hoe zou jij het aanpakken?
En gelijk heb je met het eten, tis meer laksheid. Ga meteen lijstje maken met wat ik kan én ga meenemen!
pi_124880784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:38 schreef espnl het volgende:

[..]

Nice ik ga dat proberen. Maar met borst zit ik wel goed toch?
Kan ook nog wel wat bij. Bench en incline zijn goed inderdaad, zou er nog iets als flys en low cable flys bij pakken.

Maar denk dat er nog wel andere users zijn met goede suggesties.
pi_124880998
quote:
Hola bodybuilders!

Hey man! Welkom. :)

Dat je een knipperlichtrelatie met je gym had is geen enkel probleem. Dat hebben de meesten van ons weleens meegemaakt. Het is belangrijk dat je alsnog iets wilt bereiken ondanks het verleden.

Wat je moet eten is eigenlijk heel erg simpel. Ik dacht altijd dacht dat het fucking complex was door al die bro-science regeltjes; zoals om de twee uur eten in een bepaalde verhouding van macro's in deze maaltijden. 8)7 Het is allemaal heel erg simpel en dat zul je na verloop van tijd wel inzien.

Als eerste moet je vaststellen wat je doel is. Het beste is om dit op een klein plakblaadje te schrijven en het bij je computer op te hangen. Doe dit specifiek. In mijn geval: 'juli 2013 op 8% bodyfat'. Als je weet wat je doel is dan moet je jouw onderhoud gaan berekenen. Dit kun je hier doen: http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (let op het gebruik van lbs/kg). Als je onderhoud bekend is weet je in ieder geval hoeveel je moet eten (kcals) en wat je verhoudingen zijn (protein/carbs/fat).

Nu kun je op basis van die verhoudingen en het totale aantal calorieën voeding zoeken waarmee je op deze getallen uitkomt. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om je voeding te noteren. Hoe vaak je eet en wat je eet is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je de targets hit waarmee je jouw doel kunt bereiken. Dat dit de eerste paar dagen niet goed gaat en je de targets niet optimaal behaalt is geen punt. Naarmate van doen leer je.

Qua training raad ik je gewoon 'Babylovers Starting Strenght' of 'StrongLifts' aan.

Als je het niet snapt, voel je vrij om dat aan te geven. ^O^
If not now, then when.
pi_124881019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kan ook nog wel wat bij. Bench en incline zijn goed inderdaad, zou er nog iets als flys en low cable flys bij pakken.

Maar denk dat er nog wel andere users zijn met goede suggesties.
Echt bedankt! Ik lees overal wat anders maar jouw raad is wel echt specifiek.
Nog een vraagje, wat is effectief qua sets en reps.

met bankdrukken doe ik momenteel 3 sets(ex warming up) en dan reps van 10-8-6
en dan steeds meer kg. (1e set 60k, 3e set 70k en 3e set 80k intotaal).

Maar soms hoor ik ook ja 4 sets van 5 reps of 3 sets van 10 reps.. ik heb echt geen flauwww idee wat nu goed is:O?
  donderdag 4 april 2013 @ 16:49:45 #29
55709 Stereotomy
pi_124881170
Varieren mag hoor.
pi_124881319
quote:
Hola bodybuilders!

Nu weet ik wel ongeveer hoe ik moet beginnen en volg ik ook tips van o.a. the hodgetwins.

Maar ik mis echt discipline qua voedsel. En heb ook geeeeeen idee wat ik moet eten p dag. Of hoe vaak.

Wat ik nu eet p dag:

7u brinta pap met melk.
11u koffietje
13u 6 boterhammen met plakjes worst en kaas
18:30 avondeten(maakt niet uit wat)
21:00 weer avondeten(mn ma kookt altijd best veel)

Edit:Oja ik ben 22 jaar oud weeg momenteel 78 kilo en ben 1.88m
Meer eten! Begin iig met 's avonds voor het slapen gaan kwark te eten, 500 gr magere kwark.
Ik zou de boterhammen met worst en kaas vervangen door boterhammen met plakjes kipfilet,
en nog ongv 4 boterhammen met 2/3 eieren toevoegen. Tussen 7 en 13u eet je helemaal niks, dus qua eetlust past daar vast nog wel wat bij.

Dan het trainen. Je trainingsschema is nu gewoon een aantal random oefeningen voor de spiergroepen. Begin met te bepalen of je een fullbody (alle spiergroepen op 1 dag) of een split gaat doen (spiergroepen gesplitst over dagen, bijv. 3-daagse split van borst+triceps, rug+biceps, benen+schouders).
Nog beter is het misschien wel om Starting Strength te gaan doen, dat programma is speciaal gericht op beginners.

Deze oefeningen raad ik aan om sowieso in je schema op te nemen: de benchpress (voor borst), de deadlift (voor rug), de squat (voor benen), de military press/shoulder press (voor schouders). Voor de biceps en de triceps kun je barbell curl (biceps) en cable pushdown (triceps) doen.

Dit is een goede site waar je deze oefeningen terug kan vinden, en vele andere oefeningen: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html.

Ook zie ik in je schema geen sets en herhalingen staan. Om kracht op te bouwen raad ik aan in het begin 3 sets van 5 herhalingen te doen. Verder ben je enigszins laat in dit topic, ga er niet vanuit dat je voor de zomer een goed lichaam hebt, richt je op volgend jaar.
pi_124881368
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:37 schreef Push. het volgende:

[..]

Dat is dus waar het probleem zit. Koolhydraten zijn niet essentieel voor spiergroei, maar ik vind ze zelf wel essentieel omdat ik anders niet lekker kan trainen. Dus je zou het kunnen zien, in mijn geval, als essentieel voor krachttraining in het algemeen. Direct dus niet essentieel, indirect wel, dus essentieel. Maar dat verschilt dus voor iedereen. Als jij lekker traint met amper een glycogeen voorraad, so be it. Doe er je voordeel mee. In dat geval zijn ze dus niet essentieel voor jouw krachttraining.

Ik weet dat die teksten gekopieerd zijn, maakt niet dat ik de gehele attitude van een groep hier zwak vind. Zag laatst weer iemand in LIF afgeven op iemand en verkondigen dat iedereen hier een godenlichaam heeft o.i.d.. Vind ik rond uit zwak, want van een deel dat hier post kan je niet eens zien dat ze trainen. Ook een heel deel dat wel goed bezig is, maar maak er gewoon niet zo'n punt van en doe niet zo uit de hoogte.

Overigens wel props dat ja aan het trainen bent etc.. Meesten geven het op dat gewicht allang op en gooien het op een schildklier afwijking.
Prima. Het was niet duidelijk dat jij dat vond. Het was meer alsof het zo was.

Misschien moet je je minder bezighouden met het letten op anderen en op jezelf blijven focussen. :) Je was je ook al zo aan het opwinden over mijn cheatmeal. Verder vind ik je hypocriet. Het maakt niet uit of je niet aan mensen kunt zien dat ze liften. Het gaat erom dat ze bezig zijn om hunzelf te verbeteren - in welke manier dan ook - en dat zou je gewoon moeten steunen in plaats het af te kraken. Dat sommige zich dan verheven voelen, so be it. Laat ze zich voelen hoe ze dat zelf willen. Jezelf eraan ergeren is simpelweg energieverspilling.

Bedankt! :D

Genoeg nu. Laten we van elkaar houden, maar elkaar vooral steunen en lekker liften. O+
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:56:25 #32
55709 Stereotomy
pi_124881436
Ik moet zeggen, een oud-professor van mij die geen lichaam van een lifter had, had wel veel puike kennis over voeding en spiergroei. Hij heeft veel artikelen achter zijn naam staan die ik regelmatig op BB fora langs zie komen. Dus zolang je geen onzin uitkraamt, hoef je van mij niet eens te liften, als je maar kennis hebt die lifters verder helpt.
pi_124881528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:56 schreef Stereotomy het volgende:
Ik moet zeggen, een oud-professor van mij die geen lichaam van een lifter had, had wel veel puike kennis over voeding en spiergroei. Hij heeft veel artikelen achter zijn naam staan die ik regelmatig op BB fora langs zie komen. Dus zolang je geen onzin uitkraamt, hoef je van mij niet eens te liften, als je maar kennis hebt die lifters verder helpt.
En dit ja. _O_ Sommige zeggen zelfs dat wetenschap onzin is omdat de biceps van de wetenschappers kleiner zijn dan van die lui die liften. Triester kan het niet, right.
If not now, then when.
pi_124881631
Als ik op internet rondlees wordt veelal afgeraden borst en schouders op één dag te doen. Dit omdat je met benchen ed je front delts al zo af zou matten dat je dan niks meer aan je schouder work-out hebt. Klopt dit? Want ik zou denken dat het niet uitmaakt ook al kan je wat minder gewicht pakken tijdens je schouder work-out, de stress die de spier heeft moeten verdragen blijft toch (ongeveer) hetzelfde aan het einde van je work-out?
  donderdag 4 april 2013 @ 17:01:35 #35
55709 Stereotomy
pi_124881632
Op zich hier en daar kennis en motivatie vandaan grazen die je als geheel beter helpt is een goede taktiek. Er lopen hier grote jongens rond in dit topic die enorm veel tijd in de gym hebben doorgebracht, en waar dat ook aan te zien is. Daar haal ik ook motivatie uit.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:02:36 #36
55709 Stereotomy
pi_124881677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:01 schreef Lewinsky het volgende:
Als ik op internet rondlees wordt veelal afgeraden borst en schouders op één dag te doen. Dit omdat je met benchen ed je front delts al zo af zou matten dat je dan niks meer aan je schouder work-out hebt. Klopt dit? Want ik zou denken dat het niet uitmaakt ook al kan je wat minder gewicht pakken tijdens je schouder work-out, de stress die de spier heeft moeten verdragen blijft toch (ongeveer) hetzelfde aan het einde van je work-out?
Als je aan het begin van je training maximaal hebt gebenched, dan lijkt het me sterk dat je driekwartier later aan het eind van je training maximaal kunt overhead pressen. Dus ja, er zit wel wat in.
pi_124881740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
k in je schema geen sets en herhalingen staan. Om kracht op te bouwen raad ik aan in het begin 3 sets van 5 herhalingen te doen. Verder ben je enigszins laat in dit topic, ga er niet vanuit dat je voor de zomer een goed lichaam hebt, richt je op volgend jaar.
nice! goeie tips!

Ik ga dit allemaal meenemen en een kijkje nemen bij die starting strength programma.
sowieso ga ik ook meer eten!

hoe doe je dit met buikspieren trouwens?
sommige trainen buikspieren en sommige helemaal niet en wachten tot ze gaan 'cutten' omdat het anders 'geen nut heeft'. Is dit zo?
pi_124881822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je aan het begin van je training maximaal hebt gebenched, dan lijkt het me sterk dat je driekwartier later aan het eind van je training maximaal kunt overhead pressen. Dus ja, er zit wel wat in.
Maar het geld toch voor elke spiergroep die je traint dat je met de laatste oefening minder gewicht kan pakken dan met de eerste oefening? Dat maakt die oefening toch nog niet minder nuttig?
Is er hier misschien een artikel oid over?
pi_124881926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef espnl het volgende:

[..]

Maar soms hoor ik ook ja 4 sets van 5 reps of 3 sets van 10 reps.. ik heb echt geen flauwww idee wat nu goed is:O?
Afwisseling!
  donderdag 4 april 2013 @ 17:10:34 #40
55709 Stereotomy
pi_124881936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:07 schreef Lewinsky het volgende:

[..]

Maar het geld toch voor elke spiergroep die je traint dat je met de laatste oefening minder gewicht kan pakken dan met de eerste oefening? Dat maakt die oefening toch nog niet minder nuttig?
Is er hier misschien een artikel oid over?
Als jij sub maximaal kan trainen, omdat een kleinere spiergroep failt terwijl je grotere nog door kan gaan in je compound beweging, is die oefening minder nuttig geworden.

Als je fullbody traint, heb je de eerste maanden zulke lage gewichten dat dit eigenlijk nauwelijks een probleem is. Daarnaast kun je natuurlijk varieren in de volgorde van je oefeningen.
pi_124882026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als jij sub maximaal kan trainen, omdat een kleinere spiergroep failt terwijl je grotere nog door kan gaan in je compound beweging, is die oefening minder nuttig geworden.

Als je fullbody traint, heb je de eerste maanden zulke lage gewichten dat dit eigenlijk nauwelijks een probleem is. Daarnaast kun je natuurlijk varieren in de volgorde van je oefeningen.
Oke thanks! Je schouder work-out is dus geen tijdsverspilling maar wellicht ook niet optimaal.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:14:30 #42
55709 Stereotomy
pi_124882052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:13 schreef Lewinsky het volgende:

[..]

Oke thanks! Je schouder work-out is dus geen tijdsverspilling maar wellicht ook niet optimaal.
Er is niks zwart-wit idd.
pi_124882142
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hey man! Welkom. :)

Dat je een knipperlichtrelatie met je gym had is geen enkel probleem. Dat hebben de meesten van ons weleens meegemaakt. Het is belangrijk dat je alsnog iets wilt bereiken ondanks het verleden.

Wat je moet eten is eigenlijk heel erg simpel. Ik dacht altijd dacht dat het fucking complex was door al die bro-science regeltjes; zoals om de twee uur eten in een bepaalde verhouding van macro's in deze maaltijden. 8)7 Het is allemaal heel erg simpel en dat zul je na verloop van tijd wel inzien.

Als eerste moet je vaststellen wat je doel is. Het beste is om dit op een klein plakblaadje te schrijven en het bij je computer op te hangen. Doe dit specifiek. In mijn geval: 'juli 2013 op 8% bodyfat'. Als je weet wat je doel is dan moet je jouw onderhoud gaan berekenen. Dit kun je hier doen: http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (let op het gebruik van lbs/kg). Als je onderhoud bekend is weet je in ieder geval hoeveel je moet eten (kcals) en wat je verhoudingen zijn (protein/carbs/fat).

Nu kun je op basis van die verhoudingen en het totale aantal calorieën voeding zoeken waarmee je op deze getallen uitkomt. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om je voeding te noteren. Hoe vaak je eet en wat je eet is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je de targets hit waarmee je jouw doel kunt bereiken. Dat dit de eerste paar dagen niet goed gaat en je de targets niet optimaal behaalt is geen punt. Naarmate van doen leer je.

Qua training raad ik je gewoon 'Babylovers Starting Strenght' of 'StrongLifts' aan.

Als je het niet snapt, voel je vrij om dat aan te geven. ^O^
Once again! Nice tips. Ik ga die programma's zeker bekijken. Ook ga ik meteen noteren wat ik eet.
Vind je het erg als ik je pm als ik vragen heb?
pi_124882337
Twee nieuwe oefeningen ontdekt, die ik ook kan doe als ik een tijdje de gym niet zie:

1 arm dumbbell floor chest press (te weinig gewicht voor een normale dumbbell press)
Dumbbell Hip press

Beide voor borst en de eerste ook core. Iemand ervaring?
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
pi_124882793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef espnl het volgende:

[..]

Once again! Nice tips. Ik ga die programma's zeker bekijken. Ook ga ik meteen noteren wat ik eet.
Vind je het erg als ik je pm als ik vragen heb?
Nee, dat vind ik niet erg. Wellicht is het wel beter om ze in dit topic te stellen zodat andere mensen er ook van kunnen leren.
If not now, then when.
pi_124883031
N00bvraagje:

bovenbeenspieren worden bij mij veel van gevraagd aangezien ik (tegenwoordig) hardloop in een heuvelrijk landschap. Gemiddelde run is >10km en levert vooralsnog (ben vlakker lopen gewend) aardig wat spierpijn op. Ben op dus zoek naar oefeningen die ik kan doen 'door de spierpijn heen' of juist 'eromheen' op de dagen dat ik niet loop, als je begrijpt wat ik bedoel. Lunges bijvoorbeeld zijn redelijk pijnlijk en ik weet te weinig van het menselijk lichaam/spieren af om te weten wat wél en wat niet kan.

Plus: is het dan verstandig om bijvoorbeeld oefeningen wat minder diep te doen totdat mijn lichaam meer gewend is aan het hardlopen met deze hoogteverschillen? Of wél door de spierpijn heen. Jullie hebben ook vast regelmatig last van spierpijn her en der, dus vandaar :)
Ja doei.
pi_124883460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
N00bvraagje:

bovenbeenspieren worden bij mij veel van gevraagd aangezien ik (tegenwoordig) hardloop in een heuvelrijk landschap. Gemiddelde run is >10km en levert vooralsnog (ben vlakker lopen gewend) aardig wat spierpijn op. Ben op dus zoek naar oefeningen die ik kan doen 'door de spierpijn heen' of juist 'eromheen' op de dagen dat ik niet loop, als je begrijpt wat ik bedoel. Lunges bijvoorbeeld zijn redelijk pijnlijk en ik weet te weinig van het menselijk lichaam/spieren af om te weten wat wél en wat niet kan.

Plus: is het dan verstandig om bijvoorbeeld oefeningen wat minder diep te doen totdat mijn lichaam meer gewend is aan het hardlopen met deze hoogteverschillen? Of wél door de spierpijn heen. Jullie hebben ook vast regelmatig last van spierpijn her en der, dus vandaar :)
Toen ik met starting strength begon(train schema) had ik ook nog behoorlijk spierpijn bij iedere training, ik ben er zelf doorheen getrained met een goede warm up.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:32:22 #48
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124884845
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 4 april 2013 @ 18:32:40 #49
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_124884859
quote:
N00bvraagje:

Als je 2 dagen rust neemt na het lopen zou je spierhersteltechnisch prima weer volle bak kunnen gaan squatten. Spierpijn of geen spierpijn.
Of je gewrichten dat leuk vinden met zo'n lange afstanden weet ik niet.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_124885026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:32 schreef VASND het volgende:

[..]

Als je 2 dagen rust neemt na het lopen zou je spierhersteltechnisch prima weer volle bak kunnen gaan. Spierpijn of geen spierpijn.
of je gewrichten dat leuk vinden met zo'n lange afstanden weet ik niet.
Het gaat me om de dagen tússen het hardlopen door; die twee rustdagen heb ik dus niet. Ik loop 3 á 4 keer per week als het even kan (train voor een halve marathon, volgend jaar wellicht voor een marathon), en kan op zich met hardlopen wel redelijk luisteren naar mijn lichaam. Had gisteren nog wat restpijn van de maandagtraining, en ik bikkel dan gewoon wat minder hard door op de stukken naar beneden, maar dat kan ik beter aanvoelen omdat hardlopen een beweging is die voor mij bekend is, dat heb ik met oefeningen als lunges en squats (helemaal nog) niet. Ik heb wel gesquat/gelunged in het verleden, maar daar heb ik ondanks wat basistechniek nog geen kaas van gegeten. Ben op zich ook niet uit op oefeningen per se / alleen ondersteunend aan hardlopen (anders was ik wel naar het hardlooptopic in spt gerend), maar wil verder ook gewoon aan mijn lichaam zelf werken, al is dat dan om wat kracht te krijgen en gewicht te verliezen zodat het lopen beter gaat op den duur.

Maar aangezien ik er nu echt gewoon een goed weekschema van wil maken waarin mijn hardlopen centraal staat en de krachttraining aanvullend (maar wel een grote rol heeft!!) is is het nog even zoeken naar wat het beste is, zeker nu mijn lichaam nog niet helemaal gewend is aan de hoogteverschillen.
Ja doei.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:37:40 #51
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_124885027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef espnl het volgende:

[..]

http://www.aworkoutroutin(...)d-reps-per-exercise/

Keuze is afhankelijk van doel.

Maar ikzou de theorieën laten voor wat het is en 2 tot 3 keer fullbody doen met compounds. Gebruik de komende 3 maanden om te voelen hoe je lichaam reageert en om de oefeningen te leren.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 4 april 2013 @ 18:43:37 #52
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_124885245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het gaat me om de dagen tússen het hardlopen door; die twee rustdagen heb ik dus niet. Ik loop 3 á 4 keer per week als het even kan (train voor een halve marathon, volgend jaar wellicht voor een marathon), en kan op zich met hardlopen wel redelijk luisteren naar mijn lichaam. Had gisteren nog wat restpijn van de maandagtraining, en ik bikkel dan gewoon wat minder hard door op de stukken naar beneden, maar dat kan ik beter aanvoelen omdat hardlopen een beweging is die voor mij bekend is, dat heb ik met oefeningen als lunges en squats (helemaal nog) niet. Ik heb wel gesquat/gelunged in het verleden, maar daar heb ik ondanks wat basistechniek nog geen kaas van gegeten. Ben op zich ook niet uit op oefeningen per se / alleen ondersteunend aan hardlopen (anders was ik wel naar het hardlooptopic in spt gerend), maar wil verder ook gewoon aan mijn lichaam zelf werken, al is dat dan om wat kracht te krijgen en gewicht te verliezen zodat het lopen beter gaat op den duur.

Maar aangezien ik er nu echt gewoon een goed weekschema van wil maken waarin mijn hardlopen centraal staat en de krachttraining aanvullend (maar wel een grote rol heeft!!) is is het nog even zoeken naar wat het beste is, zeker nu mijn lichaam nog niet helemaal gewend is aan de hoogteverschillen.
Als je 3/4 keer 10+km per week hardloopt lijkt het me dat je benen al genoeg op hun donder krijgen. Van een flinke (nuttige) benen KTsessie herstellen duurt even en dat lijkt mij dus niet te combineren. Ik zelf heb een hekel aan hardlopen dus misschien dat 't wel mogelijk is hoor.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_124885970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:04 schreef espnl het volgende:

[..]

nice! goeie tips!

Ik ga dit allemaal meenemen en een kijkje nemen bij die starting strength programma.
sowieso ga ik ook meer eten!

hoe doe je dit met buikspieren trouwens?
sommige trainen buikspieren en sommige helemaal niet en wachten tot ze gaan 'cutten' omdat het anders 'geen nut heeft'. Is dit zo?
Buikspieren trainen heeft ook prima nut als je bulkt, alleen zie je ze dan wss minder snel. Met deadliften en squaten gebruik je je core ook wel aardig. Als je je buikspieren dan toch traint, zou ik kiezen voor leg raises of situps met gewicht.
pi_124886020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:02 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Buikspieren trainen heeft ook prima nut als je bulkt, alleen zie je ze dan wss minder snel. Met deadliften en squaten gebruik je je core ook wel aardig. Als je je buikspieren dan toch traint, zou ik kiezen voor leg raises of situps met gewicht.
of planks
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_124886807
quote:
Inderdaad. Wat een held.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
pi_124889774
quote:
Haha, wat een baas is dat ja. _O_ Volg hem al een tijdje. Sowieso dat hij tegenwoordig pussy bij het leven pullt. :D

Wat een bazensite in die thread btw: musclemeat.nl

¤ 14,- voor een kilo kogel is toch niks? :o
If not now, then when.
pi_124891031
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Prima. Het was niet duidelijk dat jij dat vond. Het was meer alsof het zo was.

Misschien moet je je minder bezighouden met het letten op anderen en op jezelf blijven focussen. :) Je was je ook al zo aan het opwinden over mijn cheatmeal. Verder vind ik je hypocriet. Het maakt niet uit of je niet aan mensen kunt zien dat ze liften. Het gaat erom dat ze bezig zijn om hunzelf te verbeteren - in welke manier dan ook - en dat zou je gewoon moeten steunen in plaats het af te kraken. Dat sommige zich dan verheven voelen, so be it. Laat ze zich voelen hoe ze dat zelf willen. Jezelf eraan ergeren is simpelweg energieverspilling.

Bedankt! :D

Genoeg nu. Laten we van elkaar houden, maar elkaar vooral steunen en lekker liften. O+
In bodybuilding is vrij weinig onomstotelijk bewezen, hou dat altijd in de gaten. Er 'is' dus bijna nooit iets zo, op wat fundamentele zaken na.

Ja, zou kunnen. Maar vind het altijd zonde als ik iemand goed bezig zie die het dan vervolgens voor zichzelf 'verpest' zonder reden. Althans, zo zie ik een extreem cheatmeal. Tenzij je natuurlijk van plan bent te gaan kuren en cutten o.i.d. waardoor je niet af en toe iets klein kan cheaten als dat echt nodig is. Ben daarin altijd wel hard. Maar natuurlijk niet mijn zaak, daar heb je gelijk in. Verder, zal altijd mensen supporten die liften, alleen zo'n scheve attitude bij wat je hebt bereikt is dan gewoon een lachertje. 'Wij met onze godenlichamen van de Bodybuildingcrew' zullen wel even de rest vertellen hoe het moet en hoe weinig we wel niet zijn. Als je dan zelf niet weet hoe het moet en óók niet geweldig bent kan ik me daar aan ergeren.

Vanaf welk gewicht kom je overigens? 120+ oid? Ben altijd benieuwd hoe je het in godsnaam zo ver kan laten oplopen, want kan me daar als altijd slanke ecto niks bij voorstellen. Geen offense verder, gewoon benieuwd.
pi_124891558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:52 schreef Push. het volgende:

[..]

In bodybuilding is vrij weinig onomstotelijk bewezen, hou dat altijd in de gaten. Er 'is' dus bijna nooit iets zo, op wat fundamentele zaken na.

Ja, zou kunnen. Maar vind het altijd zonde als ik iemand goed bezig zie die het dan vervolgens voor zichzelf 'verpest' zonder reden. Althans, zo zie ik een extreem cheatmeal. Tenzij je natuurlijk van plan bent te gaan kuren en cutten o.i.d. waardoor je niet af en toe iets klein kan cheaten als dat echt nodig is. Ben daarin altijd wel hard. Maar natuurlijk niet mijn zaak, daar heb je gelijk in. Verder, zal altijd mensen supporten die liften, alleen zo'n scheve attitude bij wat je hebt bereikt is dan gewoon een lachertje. 'Wij met onze godenlichamen van de Bodybuildingcrew' zullen wel even de rest vertellen hoe het moet en hoe weinig we wel niet zijn. Als je dan zelf niet weet hoe het moet en óók niet geweldig bent kan ik me daar aan ergeren.

Vanaf welk gewicht kom je overigens? 120+ oid? Ben altijd benieuwd hoe je het in godsnaam zo ver kan laten oplopen, want kan me daar als altijd slanke ecto niks bij voorstellen. Geen offense verder, gewoon benieuwd.
Ik heb het ook niet over bodybuilding, maar over wetenschap. Natuurlijk krijg je weleens dat onderzoeken elkaar tegenspreken, maar het meeste spreekt voor zich. Ik mag hopen dat je de wetenschap niet tegenspreekt. :D

Dat is prima, en dat kan ik mij ook voorstellen, maar je bent mijn vader niet. Ik hoef dus niet van een boi op het internet te horen dat ik 'slecht' bezig ben, het zonde is en dat mijn hele week verspild was, terwijl je 0,0 van mijn progress of wat dan ook af weet. :D Goed dat je dit begrijpt. :)

Ik heb anders nergens gezien dat ze hebben gezegd dat ze over godenlichamen beschikken en ze alles weten, nee. Ze proberen anderen te helpen, maar keer op keer zijn wij de bodybuilders die onze zieke manieren van afvallen en aankomen lekker in het bodybuilding-topic moeten laten. Slaat ook nergens op, right. Terwijl wij over het algemeen beduidend beter weten hoe dingen moeten. Dat het af en toe uit de hand loopt, soit. Verder eens.

Ik kom van de 287 kilo af. Ik snap ook, inderdaad niet hoe ik het zo ver kon laten komen. :D
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 21:03:33 #59
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_124891684
quote:
Damn, wat een reus.
pi_124893368
quote:
Leuke jongen w/
pi_124893470
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over bodybuilding, maar over wetenschap. Natuurlijk krijg je weleens dat onderzoeken elkaar tegenspreken, maar het meeste spreekt voor zich. Ik mag hopen dat je de wetenschap niet tegenspreekt. :D

Dat is prima, en dat kan ik mij ook voorstellen, maar je bent mijn vader niet. Ik hoef dus niet van een boi op het internet te horen dat ik 'slecht' bezig ben, het zonde is en dat mijn hele week verspild was, terwijl je 0,0 van mijn progress of wat dan ook af weet. :D Goed dat je dit begrijpt. :)

Ik heb anders nergens gezien dat ze hebben gezegd dat ze over godenlichamen beschikken en ze alles weten, nee. Ze proberen anderen te helpen, maar keer op keer zijn wij de bodybuilders die onze zieke manieren van afvallen en aankomen lekker in het bodybuilding-topic moeten laten. Slaat ook nergens op, right. Terwijl wij over het algemeen beduidend beter weten hoe dingen moeten. Dat het af en toe uit de hand loopt, soit. Verder eens.

Ik kom van de 287 kilo af. Ik snap ook, inderdaad niet hoe ik het zo ver kon laten komen. :D
Ik spreek wetenschap niet tegen. Goed lezen. Ik zeg dat er vrij weinig waarheden zijn. Net als het voorbeeld van de koolhydraten. Denk ook aan rep ranges etc.. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je misschien zou denken.

Heb dat van die goden wel gezien. Vond het vrij schrijnend want die vent zelf zag er ook niet uit. Daarom is het ook blijven hangen bij me.

Haha, fack, 287. Allemaal op eigen houtje afgevallen of heb je aan zo'n programma mee gedaan? Is namelijk wel vrij extreem geloof ik haha, zullen ze allicht een slaatje uit hebben proberen te slaan. Kan er persoonlijk niet bij met m'n gedachten, maar goed dat je er nu mee bezig bent.
pi_124893592
Relatief lichte sessie gedaan vandaag,
lower back, cable row, lat pulldown, barbell bicepcurl (preacher) en nog een incline bicep curl met dumbbells. Viel me best zwaar na een dag werken.
Toch de laatste sessie van de lat naar 40 kg gedaan, cable row van 20 naar 25 en bicep preacher met 22.5, tevreden.
pi_124893805
Vraagje m.b.t. de frontsquad.

Ik blijf moeite houden met de stang goed te positioneren op mijn schouders.
Het lijkt een tradeoff te zijn tussen mijn schouders te slopen omdat de stang te veel op de voorkant ligt (niet handig op benen/schouder dag) of weinig lucht krijgen omdat de stang te ver naar achteren rolt..

Any tips?
pi_124893905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:36 schreef Push. het volgende:

[..]

Ik spreek wetenschap niet tegen. Goed lezen. Ik zeg dat er vrij weinig waarheden zijn. Net als het voorbeeld van de koolhydraten. Denk ook aan rep ranges etc.. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je misschien zou denken.

Heb dat van die goden wel gezien. Vond het vrij schrijnend want die vent zelf zag er ook niet uit. Daarom is het ook blijven hangen bij me.

Haha, fack, 287. Allemaal op eigen houtje afgevallen of heb je aan zo'n programma mee gedaan? Is namelijk wel vrij extreem geloof ik haha, zullen ze allicht een slaatje uit hebben proberen te slaan. Kan er persoonlijk niet bij met m'n gedachten, maar goed dat je er nu mee bezig bent.
Het is inderdaad niet zo zwart-wit, dat heeft Stereo mij geleerd. Tevens als ik denk aan rep ranges, dan staan deze gewoon vast; 3-5, 8-12, 12+, elke range heeft z'n eigen ding, maar dat weet jij ook wel.

Als iemand dat echt letterlijk gezegd heeft dan is het wel vrij treurig uiteraard. :D

Ik lulde maar wat joh. :') :D Woog 98/99 in juli 2012, laagste was twee weken terug 81.5kg. Weeg nu 83/84kg. Diet-break + vocht + beetje overeating (niet van de mac :D). No biggie. Had allemaal veel sneller gekund en ik kon al wel op de 8% zitten, maar dat maakt allemaal niks uit. Ik heb veel geleerd in deze cut-periode en ik leer nog elke dag. :) Vanaf maandag weer keihard de cut in en ik heb weer erg veel zin in m'n all day errr day kip en spinazie (srs). _O_
If not now, then when.
pi_124894401
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet zo zwart-wit, dat heeft Stereo mij geleerd. Tevens als ik denk aan rep ranges, dan staan deze gewoon vast; 3-5, 8-12, 12+, elke range heeft z'n eigen ding, maar dat weet jij ook wel.

Als iemand dat echt letterlijk gezegd heeft dan is het wel vrij treurig uiteraard. :D

Ik lulde maar wat joh. :') :D Woog 98/99 in juli 2012, laagste was twee weken terug 81.5kg. Weeg nu 83/84kg. Diet-break + vocht + beetje overeating (niet van de mac :D). No biggie. Had allemaal veel sneller gekund en ik kon al wel op de 8% zitten, maar dat maakt allemaal niks uit. Ik heb veel geleerd in deze cut-periode en ik leer nog elke dag. :) Vanaf maandag weer keihard de cut in en ik heb weer erg veel zin in m'n all day errr day kip en spinazie (srs). _O_
Meh, dan kan je nog altijd tussen 3x8, 4x12 etc. kiezen. 5x3, 3x5, all single's, enzovoort. Ook nooit bewezen wat het effectiefst is, dat is meer wat ik bedoel. Omdat het dus voor iedereen verschilt. Wel natuurlijk de ranges 3-5, 8-12, 12+, maar dat is wat ik bedoel met meer fundamenteel.

84 is niet veel. Verkeerde inschatting dan gemaakt. Dacht dat jij ergens rond de 110 zat o.id..
pi_124894639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:55 schreef Push. het volgende:

[..]

Meh, dan kan je nog altijd tussen 3x8, 4x12 etc. kiezen. 5x3, 3x5, all single's, enzovoort. Ook nooit bewezen wat het effectiefst is, dat is meer wat ik bedoel. Omdat het dus voor iedereen verschilt. Wel natuurlijk de ranges 3-5, 8-12, 12+, maar dat is wat ik bedoel met meer fundamenteel.

84 is niet veel. Verkeerde inschatting dan gemaakt. Dacht dat jij ergens rond de 110 zat o.id..
Lees deze eens door: http://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdf

Onder andere:

quote:
Choose a range of repetitions between three and 15 (e.g., 3-5, 6-8, 8-10, etc.).
There is very little evidence to suggest that a specific range of repetitions (e.g., 3-5 versus 8-10) or time-under-load (e.g., 30s versus 90s) significantly impacts the increase in muscular strength, hypertrophy, power, or endurance.
Ik spreek mezelf een beetje tegen, I know. :D

quote:
Perform one set of each exercise.
The preponderance of resistance-training studies shows no difference in the gains in muscular strength, hypertrophy, power, or endurance as a result of performing a greater number of sets.
Nee man, gelukkig niet. Maakt verder niet uit, ik vergeef het je.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yuri_Boyka op 04-04-2013 22:05:17 ]
If not now, then when.
pi_124895301
quote:
Vet, super dat hij aan het liften is. Ziet er ook nice uit nu.

Lijkt me alleen zo klote om dag in dag uit 5000-6000 kcal te moeten aanslepen, plus alle andere ongemakken. Meestal worden dit soort freaks 'o nature ook niet zo oud toch? ;( Lijkt me wel een hele toffe gast, hopelijk blijft hij alive & well & gaining. :D
pi_124895697
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:12 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Vet, super dat hij aan het liften is. Ziet er ook nice uit nu.

Lijkt me alleen zo klote om dag in dag uit 5000-6000 kcal te moeten aanslepen, plus alle andere ongemakken. Meestal worden dit soort freaks 'o nature ook niet zo oud toch? ;( Lijkt me wel een hele toffe gast, hopelijk blijft hij alive & well & gaining. :D
Joe Weider is anders behoorlijk oud geworden! :)
pi_124896428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:18 schreef MarMar het volgende:

[..]

Joe Weider is anders behoorlijk oud geworden! :)
Deze jongen is 40 cm langer.

mind = blown
pi_124896584
quote:
Ik zag hem gisteren in Amersfoort. Waren ook nog een aantal mensen die met hem op de foto wilden :D
pi_124896658
Ik zie geen reden waarom lange mensen minder oud worden? Tenzij er echt sprake is van acromegalie/reuzengroei?
pi_124896786
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:37 schreef stinkie het volgende:

[..]

http://www.aworkoutroutin(...)d-reps-per-exercise/

Keuze is afhankelijk van doel.

Maar ikzou de theorieën laten voor wat het is en 2 tot 3 keer fullbody doen met compounds. Gebruik de komende 3 maanden om te voelen hoe je lichaam reageert en om de oefeningen te leren.
Thanks!
Thanks allen!

Wat een bron van informatie hier joh!

Jullie horen nog van mij!
pi_124896826
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:29 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

mind = blown
Owjaaa die, hij had toch ook wat met zijn borst ofzo? Trouwens ik zou hem raken.
pi_124896890
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:32 schreef MarMar het volgende:
Ik zie geen reden waarom lange mensen minder oud worden? Tenzij er echt sprake is van acromegalie/reuzengroei?
Hij heeft ook al problemen met zijn hart gehad ofzo door pectus e. Is geopereerd en nu weer goed ofzo. Toch lijkt het me dat je ergens gewoon kwetsbaarder bent. :P

Still. Stel je het eens voor, eigenlijk is het zo alpha als het maar kan natuurlijk. Je kijkt over *iedereen* heen (langste Nederlander), iedereen kent & bevoordeelt je, je bent buff, etc. :D

Eigenlijk is je hele leven/jeugd een gunstige freakshow. :) Toch zie ik ook wel nadelen, maar nog steeds, fuck. :X

Zou je normaal auto kunnen rijden? Vrouwen genoeg voor hem, maar kun je eigenlijk enigszins seks ermee hebben? Verder ben je natuurlijk ook zeker beperkt in je keuzes etc, denk aan kleding, enzovoort. Interessant dilemma, maar wel ziek. _O_
pi_124897092
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:35 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hij heeft ook al problemen met zijn hart gehad ofzo door pectus e. Is geopereerd en nu weer goed ofzo. Toch lijkt het me dat je ergens gewoon kwetsbaarder bent. :P

Still. Stel je het eens voor, eigenlijk is het zo alpha als het maar kan natuurlijk. Je kijkt over iedereen heen, iedereen kent & bevoordeelt je, je bent buff, etc. :D

Eigenlijk is je hele leven/jeugd een gunstige freakshow. :) Toch zie ik ook wel nadelen, maar nog steeds, fuck. :X
Mwach, mijn bro is 2.10 dat was altijd superhandig, nooit ruzie en ik een goeie bodyguard ;)
Kwetsbaarder in de zin van sneller rugklachten en zulks, omdat er nu eenmaal veel meer neer komt op je wervels los van het feit dat je vaker moet bukken ;) maar als je goed traint wordt je daar denk ik juist minder kwetsbaar voor.
In principe kan je 100 worden als zo'n operatie goed geslaagd is en je verder gezond bent. Pectus Excavatum is een trechterborst, dat bedoel je denk ik? Dat drukt op de longen/hart etc. , maar wanneer dat eenmaal verholpen is, is er verder niets aan de hand met die longen en dat hart.
pi_124897270
http://img833.imageshack.us/img833/5685/menshealthtwilightserie.jpg (copy/paste deze link)

Fatsoenlijk een plaatje uploaden hier lukt me nog steeds niet. -.-

Iig dat is m'n streefgewicht, wauw.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:44:02 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124897384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:43 schreef Atemno het volgende:
[ http://img833.imageshack.us/img833/5685/menshealthtwilightserie.jpg (copy/paste deze link) ]

lelijke streef hoor, niveautje beachboy
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_124897394
Normaal autorijden kan overigens prima, alleen pas je met die lengte verrassend genoeg beter in een Mini dan in een Diablo :P
pi_124897430
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:45 schreef Seam het volgende:

[..]

lelijke streef hoor, niveautje beachboy
Beachboy of niet, ik vind dit redelijk epic. :x En dit is gewoon mijn streefgewicht, als jij meer richting Ronnie Coleman, of wie dan ook wilt lijken, vind ik dat ook prima! :)
pi_124897437
quote:

[..]

Vrouwen genoeg voor hem, maar kun je eigenlijk enigszins seks ermee hebben?
Want langer = meer vrouwen? Volgens mij zit je teveel op misc :P
pi_124897444
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, wat een baas is dat ja. _O_ Volg hem al een tijdje. Sowieso dat hij tegenwoordig pussy bij het leven pullt. :D

Wat een bazensite in die thread btw: musclemeat.nl

¤ 14,- voor een kilo kogel is toch niks? :o
Idd :o Ga meteen bestellen :) jij ook?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  donderdag 4 april 2013 @ 22:48:54 #83
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124897533
quote:
[ http://img833.imageshack.us/img833/5685/menshealthtwilightserie.jpg (copy/paste deze link) ]

Geen imageshack gebruiken maar bij bv tinypic uploaden. FOK! is gebanned op imageshack. :')
pi_124897559
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Geen imageshack gebruiken maar bij bv tinypic uploaden. FOK! is gebanned op imageshack. :')
Aha oke, why banned? :')
  donderdag 4 april 2013 @ 22:50:14 #85
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124897604
quote:
BEASTMODE
  donderdag 4 april 2013 @ 22:51:38 #86
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124897677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:49 schreef Atemno het volgende:

[..]

Aha oke, why banned? :')
Er werd teveel geupload wat tegen hun policy was.
pi_124897734
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:46 schreef Kerol het volgende:

[..]

Idd :o Ga meteen bestellen :) jij ook?
Naah, ik vind Hollandse biefstuk lekkerder. Hopelijk krijgen ze die in het assortiment.
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:53:22 #88
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124897763
quote:
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:50 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Done.
pi_124898159
quote:

Dit is meer m'n streef :P, of iig als je wedstrijden zou draaien, waar ik soms wel aan zit te denken, maar m'n omgeving nogal afkeurend over is. :')
  donderdag 4 april 2013 @ 23:01:28 #90
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124898190
quote:
Praat foor juhzelluf :P

Ontopic: drie dagen spierpijn door oefeningen van m'n fysio. Drie... dagen...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 4 april 2013 @ 23:03:29 #91
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124898286
quote:
Zou je normaal auto kunnen rijden? Vrouwen genoeg voor hem, maar kun je eigenlijk enigszins seks ermee hebben?
Ik heb met 1.96 al moeite met in de meeste auto's passen, tenzij het een dikke BMW is ofzo.

Seks valt reuze mee, alleen je chick in de ogen kijken tijdens missionaris is wel moeilijk -O-

Maarja, alsnog moeilijk vergelijken met iemand die bijna 20cm langer is dan ik :D
Seto is zo ene baas he
pi_124898357
Ook een epic plaatje

Zin om zo weer te trainen!

@Panzer, volgens mij kijk je inderdaad een beetje teveel in Misc, ik bedoel 1.63 hier, maar zeker geen moeite met regelen van chicks.
pi_124898429
Dat ziet er toch niet uit met al die bobbeltjes
  donderdag 4 april 2013 @ 23:09:44 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124898650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:04 schreef Thom90 het volgende:
Ook een epic plaatje

[ afbeelding ]

Zin om zo weer te trainen!

@Panzer, volgens mij kijk je inderdaad een beetje teveel in Misc, ik bedoel 1.63 hier, maar zeker geen moeite met regelen van chicks.
In america zijn ze over het algemeen al 5 cm kleiner. Maar is inderdaad bullshit dat je niks kan regelen als manlet zijnde :P
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 4 april 2013 @ 23:10:27 #95
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124898679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Want langer = meer vrouwen? Volgens mij zit je teveel op misc :P
Sowieso, als je 2.30+ bent moet je de vrouwen letterlijk van je afslaan.
Seto is zo ene baas he
  donderdag 4 april 2013 @ 23:19:29 #96
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_124899172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:46 schreef Atemno het volgende:

[..]

Beachboy of niet, ik vind dit redelijk epic. :x En dit is gewoon mijn streefgewicht, als jij meer richting Ronnie Coleman, of wie dan ook wilt lijken, vind ik dat ook prima! :)
Dit +5/10kg en een goede set benen is voor veel gasten best prima.
Een realistische streef is helemaal zo slecht nog niet, kun je vanaf daar weer verder bouwen, want dat wil je tegen die tijd tóch.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_124899395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:03 schreef seto het volgende:

[..]

Ik heb met 1.96 al moeite met in de meeste auto's passen, tenzij het een dikke BMW is ofzo.

Seks valt reuze mee, alleen je chick in de ogen kijken tijdens missionaris is wel moeilijk -O-

Maarja, alsnog moeilijk vergelijken met iemand die bijna 20cm langer is dan ik :D
Haha. :D Nog langere chicks zoeken dus. :') Maar ken het probleem wel, al neig ik zelf dan vaak naar chicks van 1.70 of kleiner. Dat cuteness. O+

Maar dan heb je dat missionaris-probleem ook al, imagine dan 1.65 met 1.96, of 2.17. :o :P

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:04 schreef Thom90 het volgende:
Haha, op Misc wordt het 'probleem' wel groter gemaakt dan het is. Ben zelf een measly 1.78 en eveneens geen moeite. Toch heeft lengte wel wat en ik denk zelf dat het tot een bepaald punt alleen maar voordelen heeft. :) Maar of je die nodig hebt voor een happy life? Zeker niet, maar zo klinkt het op Misc vaak wel. :P

Maar goed, dan ben je eenmaal 1.90+ ofzo, en dan word je alsnog weer gedwarfd door iemand van 2.00. :') Ik denk dat ik zelf bij 1.90 zou zeggen, ho maar. Maar om nu voor die 12 cm te gaan wensen, neuh. Zou het niet afslaan als het me wordt aangeboden (*zap*, geen surgery :') ), maar als we dan toch al wensen gaan vervullen dan heb ik dingen die veel hoger op het lijstje staan dan lengte. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:00 schreef Thom90 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is meer m'n streef :P, of iig als je wedstrijden zou draaien, waar ik soms wel aan zit te denken, maar m'n omgeving nogal afkeurend over is. :')
Franco, lat insertions of peace. _O_

Hoeveel weeg je nu trouwens, Thom?
  donderdag 4 april 2013 @ 23:29:53 #98
55709 Stereotomy
pi_124899631
Franco :9~

fullhomo
pi_124899896
Evolutionair gezien hebben langere mannen ook meer kans tot reproductie dan kortere mannen. Er zijn zelfs onderzoeken naar gedaan. :D Uiteindelijk is het logisch gezien niet de bepalende factor.
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 23:37:09 #100
55709 Stereotomy
pi_124899925
Vrouwen met grote tieten en zonder snor hebben ook de meeste kans op reproductie ja :P
  donderdag 4 april 2013 @ 23:39:39 #101
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124900025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:37 schreef Stereotomy het volgende:
Vrouwen met grote tieten en zonder snor hebben ook de meeste kans op reproductie ja :P
Was het niet zo dat vrouwen met grote borsten juist mannen aantrokken die niet op zoek zijn naar een lange relatie? :P
Seto is zo ene baas he
  donderdag 4 april 2013 @ 23:41:22 #102
55709 Stereotomy
pi_124900100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:39 schreef seto het volgende:

[..]

Was het niet zo dat vrouwen met grote borsten juist mannen aantrokken die niet op zoek zijn naar een lange relatie? :P
Volgens mij waren dat ovulerende vrouwen, maar dit is wel heel offtopic :')
  donderdag 4 april 2013 @ 23:41:41 #103
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124900110
Tevens, als het over old school bodybuilders gaat is er altijd een schrijnend gebrek aan Bob Paris imo o|O

dem aesthetics

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

True, true.
Seto is zo ene baas he
pi_124900170
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Evolutionair gezien hebben langere mannen ook meer kans tot reproductie dan kortere mannen. Er zijn zelfs onderzoeken naar gedaan. :D Uiteindelijk is het logisch gezien niet de bepalende factor.
Yeah klopt, maar dat is gemiddeld gezien. Zo heb je ook 6'5 forever aloners en 5'5 playboys, en alles ertussen in. :D

Hoewel ik me wel kan voorstellen dat die kleine manlets zich relatief meer van een klif af werpen en zo nooit tot reproductie komen. Ach, averages, averages. Zou nooit average willen zijn. :')

* Panzermaus slurpt Starbucks beker leeg

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:41 schreef seto het volgende:
Tevens, als het over old school bodybuilders gaat is er altijd een schrijnend gebrek aan Bob Paris imo o|O

[ afbeelding ]

dem aesthetics

[..]

True, true.
Dat dere shoulder/waistratio :o, nice.

http://www.simplyshredded.com/perfect-20-simplyshredded-com-presents-the-top-20-most-aesthetic-physiques-of-all-time.html

Ook heel nice.
pi_124900390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Haha. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:41 schreef seto het volgende:

[ afbeelding ]

dem aesthetics

[..]

True, true.
Deze is ook sick. Wellicht net iets te kleine onderarmen.

If not now, then when.
pi_124900426
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:23 schreef Panzermaus het volgende:

Hoeveel weeg je nu trouwens, Thom?
Geen idee, tijdje al niet meer gewogen en met die lbs hier is het ook een beetje vaag.

Zit zo rond de 65kg denk ik zo, met vetpercentage van rond de 10%.
pi_124900564
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Wie is die manlet linksonder dan?
pi_124900623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:48 schreef Thom90 het volgende:

[..]

Geen idee, tijdje al niet meer gewogen en met die lbs hier is het ook een beetje vaag.

Zit zo rond de 65kg denk ik zo, met vetpercentage van rond de 10%.
Sweet.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Chestbrah heeft een nieuwe stijl. :')

En Yuri, die Francis Benfatto is ook wel goed aesthetic inderdaad. Sowieso classic bodybuilding. _O_
pi_124900644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat is zijn 'mini-me'.
If not now, then when.
pi_124903920
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:29:51 #111
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_124903979
Voor mensen die nog lekker en relatief goedkoop voer zoeken. King Prawns bij de Lidl nu 500g voor ~3,80. Wel ongepeld, maar nog steeds super goedkoop.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:50:25 #112
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_124904039
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Damn, die perfecte verhoudingen.
This isn't even my final form.
  vrijdag 5 april 2013 @ 07:23:42 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_124904616
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:43 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Yeah klopt, maar dat is gemiddeld gezien. Zo heb je ook 6'5 forever aloners en 5'5 playboys, en alles ertussen in. :D

Hoewel ik me wel kan voorstellen dat die kleine manlets zich relatief meer van een klif af werpen en zo nooit tot reproductie komen. Ach, averages, averages. Zou nooit average willen zijn. :')

* Panzermaus slurpt Starbucks beker leeg

[..]

Dat dere shoulder/waistratio :o, nice.

http://www.simplyshredded.com/perfect-20-simplyshredded-com-presents-the-top-20-most-aesthetic-physiques-of-all-time.html

Ook heel nice.
Wtf die US maten continu, ik blijf aan het omrekenen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_124904647
Die functionaliteit strength komt me goed van pas vandaag tijdens de verhuizing. Goede training. :P
pi_124906143
quote:
N00bvraagje:

Mijn niet onderbouwde gevoel zegt dat als je al zo intensief aan hardlopen doet en je toch iets aan krachttraining wilt doen dat je dan veel herhalingen met weinig gewicht kunt doen, maar dan wel grote ROM, dus diep squatten met 20(alleen stang)-50kg 15-20 keer, bijvoorbeeld. Idem lunges. Ik heb zelf het gevoel dat als ik de dag naar een goed zware krachttrainingssessie ga cardio-en of Bodypump doe, dat ik sneller van de spierpijn af ben.
pi_124906171
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 07:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Wtf die US maten continu, ik blijf aan het omrekenen
6 feet is ongeveer 1.80m. Dus 6'5 is vrij groot (1.93m) 5'5 is midget (1.68m).
En ik doe dat uit mijn hoofd, zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
pi_124906201
Goodmorning, friends of iron. Today, we will conquer the weights, feel the sweat on our visible thick veins, while the blood runs through our eyes. Today, we will inject the saddles while the proteinsynthesis is reaching so high that we feel the muscle growing by the minute. Today, we will drink the protein and shit like never before. Today, we will eat like a beast. No pussy meals for us. No 'that's too much for me' shit, no. From today, my friends, we are going to live forever.
If not now, then when.
pi_124906216
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:03 schreef seto het volgende:

[..]

Moet je een Golf+ proberen, met zo'n verhoogd dak :')
pi_124906255
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:29 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]
mind = blown
TrainMore: welke vestiging?
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:46:35 #120
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_124906340
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Goodmorning, friends of iron. Today, we will conquer the weights, feel the sweat on our visible thick veins, while the blood runs through our eyes. Today, we will inject the saddles while the proteinsynthesis is reaching so high that we feel the muscle growing by the minute. Today, we will drink the protein and shit like never before. Today, we will eat like a beast. No pussy meals for us. No 'that's too much for me' shit, no. From today, my friends, we are going to live forever.
Vandaag is rustdag man.
This isn't even my final form.
pi_124906459
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

Vandaag is rustdag man.
Gewoon uitprinten en bij je kompjoeter plakken mi mang.
If not now, then when.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:05:31 #122
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124906729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mijn niet onderbouwde gevoel zegt dat als je al zo intensief aan hardlopen doet en je toch iets aan krachttraining wilt doen dat je dan veel herhalingen met weinig gewicht kunt doen, maar dan wel grote ROM, dus diep squatten met 20(alleen stang)-50kg 15-20 keer, bijvoorbeeld. Idem lunges. Ik heb zelf het gevoel dat als ik de dag naar een goed zware krachttrainingssessie ga cardio-en of Bodypump doe, dat ik sneller van de spierpijn af ben.
Mijn onderbouwde gevoel zegt dat als je minder intensief traint, maar meer herhalingen uitvoert. Dat je circulatie meer wordt geactiveerd en afvalstoffen beter worden afgevoerd.
Verbo is terug?
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:13:46 #123
157922 fathank
pi_124906906
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]

6 feet is ongeveer 1.80m. Dus 6'5 is vrij groot (1.93m) 5'5 is midget (1.68m).
En ik doe dat uit mijn hoofd, zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Het is niet moeilijk maar wel irritant. Gebruik gewoon het metrische stelsel.
pi_124906937
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk maar wel irritant. Gebruik gewoon het metrische stelsel.
Precies. Eigenwijze 'Mericans.

Ook een goede:

8)7
pi_124907071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:15 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Precies. Eigenwijze 'Mericans.

Ook een goede:

[ afbeelding ]

8)7
Overblijfsel uit de oudheid, al valt er wel wat voor het twaalftallige stelsel te zeggen: twaalf is door veel getallen deelbaar (1, 2, 3, 4, 6, 12) en dat is handig voor maten/gewichten en geld bijvoorbeeld. Alleen moet je dan idealiter ook 12 symbolen hebben i.p.v. 10, anders werkt het verwarrend inderdaad.

[ Bericht 2% gewijzigd door CarbonC op 05-04-2013 10:32:15 ]
pi_124907152
Fijne mensen, heeft iemand hier ervaring met de weight belt van B&F?

http://www.bodyenfitshop.(...)/chiba/dipping-belt/

Ik heb er één nodig voor weighted dips/chins/pull-ups, maar hij ziet er zo cheap uit. Ik ben benieuwd of hij een beetje gewicht kan hebben en niet binnen twee weken uit elkaar valt.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:30:09 #127
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124907296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:24 schreef Illuvatar het volgende:

Ik heb er één nodig voor weighted dips/chins/pull-ups, maar hij ziet er zo cheap uit. Ik ben benieuwd of hij een beetje gewicht kan hebben en niet binnen twee weken uit elkaar valt.
Er is op zich niks mis mee, en het zal niet 123 uit elkaar vallen. http://www.bodyenfitshop.(...)-belt/review/?page=1

Er zijn er meer voor die prijs te koop trouwens. Maar je kan het bijna zo duur maken als je wil, ik heb ze ook voor 200 euro gezien.
pi_124907398
Ah bedankt. Het gaat even duren voordat ik pull-ups met 50kg extra weight kan uitvoeren, dus we kunnen even vooruit.
pi_124907409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Weinig gewicht it is. Heb helaas geen toegang tot écht equipment (stang etc.) maar ik ga (zodra we weer een werkende douche hebben :') ) eens rustig kijken wat werkt :)
Het is echter wel andersom hier: jij doet cardio op 'vlak' niveau gok ik, dat kan nog wel intensief zijn, maar minder belasting voor de spieren en gewrichten, waar ik qua cardio in elk geval de bovenbenen meeneem door de hoogteverschillen. Vanavond echter wel vlakke training op cintelbaan, dus eens zien of het hierna weer wat 'stabiliseert' :)
Ja doei.
pi_124907440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Illuvatar het volgende:
Ah bedankt. Het gaat even duren voordat ik pull-ups met 50kg extra weight kan uitvoeren, dus we kunnen even vooruit.
Voor dips gaat heet aanzienlijk sneller! :P
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:37:53 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124907470
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Illuvatar het volgende:
Je kan ook, zoals veel mensen doen, een dumbbell tussen je benen klemmen. Heb je geen belt nodig.
pi_124907558
I know, dat heb ik met dippen gedaan. Maar echt lekker is dat ook niet, aangezien je (ik althans) redelijk wat van je focus moet richten op je benen om het gewicht stabiel vast te houden, in plaats van dat je alles geeft om die laatste paar reps eruit te persen.

En inderdaad, dippen met 30kg gaat nu al zo'n 4 a 5 keer, dus daar lopen we eerder tegen een plafond aan. Maar dat maakt me niet echt uit, aangezien ik meestal aan het einde van mijn training ga dippen, waardoor ik toch al redelijk leeg ben.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:42:23 #133
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124907564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:24 schreef Illuvatar het volgende:

Ik heb deze nu al meer dan een jaar:

http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-bruin/

Bevalt erg goed.
Seto is zo ene baas he
pi_124907638
Laatst een paar gasten zien squatten en deadliften met een dipping belt om _O-
pi_124907697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:45 schreef Sapstengel het volgende:
Spijkerpoepen voor pro's?
Ja doei.
pi_124907708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spijkerpoepen voor pro's?
Dat zou nog best kunnen ja, squatten met extra gewicht.

Maar deze gasten gebruikten het gewoon omdat ze dachten dat het een weightlifting belt was :')
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:50:26 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124907759
quote:
En dan de ketting om de bar? :')

Ik heb deze http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-nylon/ Simpele goedkope belt, does the trick though. Ook geweldig tijdens het deadliften. :+
pi_124907771
M.b.t. belts: ik heb geen dipping belt, maar mijn gewone is met klitteband en dat vind ik ruk.
Overigens is ie ook te groot. Ik zal hem eens opzoeken, misschien dat ik iemand anders er een plezier mee kan doen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:52:25 #139
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124907813
quote:
Ik zag laatst het omgekeerde, iemand die een weightlifting belt gebruikte als een dipping belt :D
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:40:12 #140
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124909257
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

En dan de ketting om de bar? :')

Ik heb deze http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-nylon/ Simpele goedkope belt, does the trick though. Ook geweldig tijdens het deadliften. :+
Hoe doet je prothese het met deadliften?
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:57:26 #141
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124909848
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:40 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Hoe doet je prothese het met deadliften?
Prima. Ik ga wat rustiger dan ik aankan in gewicht omhoog om m'n form goed te houden. Omdat rechts uiteraard een stuk sterker is ben ik geneigd scheef te liften, in de zin dat rechts harder werkt dan links. Dus om de balans goed te houden laat ik mezelf telkens wennen aan het gewicht voor ik weer omhoog ga.

Ik ga volgende week wel een aanpassing laten doen though. We hadden de achterkant van de koker al een cm verlaagt ivm de hoek van de achterkant knie, die teveel op de koker zou drukken als ik paralel ga. Maar het is niet diep genoeg, ik wil er nog een cm af hebben omdat de druk op mijn pezen (achterkant knie) nog te hoog is wat behoorlijk pijnlijk kan zijn, en voor problemen kan gaan zorgen op de iets langere termijn.

Bij telkens meer gewicht kom ik ook weer kleine ongemakjes tegen, dus het blijft een kwestie van telkens een beetje tweaken.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:31:13 #142
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124910879
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Prima. Ik ga wat rustiger dan ik aankan in gewicht omhoog om m'n form goed te houden. Omdat rechts uiteraard een stuk sterker is ben ik geneigd scheef te liften, in de zin dat rechts harder werkt dan links. Dus om de balans goed te houden laat ik mezelf telkens wennen aan het gewicht voor ik weer omhoog ga.

Ik ga volgende week wel een aanpassing laten doen though. We hadden de achterkant van de koker al een cm verlaagt ivm de hoek van de achterkant knie, die teveel op de koker zou drukken als ik paralel ga. Maar het is niet diep genoeg, ik wil er nog een cm af hebben omdat de druk op mijn pezen (achterkant knie) nog te hoog is wat behoorlijk pijnlijk kan zijn, en voor problemen kan gaan zorgen op de iets langere termijn.

Bij telkens meer gewicht kom ik ook weer kleine ongemakjes tegen, dus het blijft een kwestie van telkens een beetje tweaken.
Het probleem zal uiteindelijk wel zijn dat je niet tot in het oneindige de koker kan verlagen. Je condylen mogen dan wel de houvast vormen, patella lig. en dorsale steun is net zo belangrijk en zeker voor de werking van een kbm/ptb. Hoe zit het met de liner, blijft die uberhaupt wel heel, geen versnelde slijtage?
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:35:52 #143
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124911038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ga je elke keer je benen trainen of beperk je dat maar tot 1 dag in de week? Wat bij mij bijzonder veel hielp was eerst KT en daarna pas lopen, dag rust en rinse repeat. De spierpijn van lopen had heel veel impact op de KT maar andersom niet. Dat is overigens wel iets wat je moet gaan uitvogelen, jouw lichaam reageert anders dan de mijne.

Je doet wel/geen intervaltraining met hardlopen? Als je het doet zou ik je KT daarmee verwerken, voor/tijdens/na je intervaltraining je lunges, squats ed doen. Persoonlijk zou ik ook afraden om (de dag) voor je intervaltraining KT te doen, tenzij je bereid bent om extra rustdagen te pakken.

Twee keer per week een fullbody schema de dagen voor je duurlopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:37:24 #144
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124911088
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:31 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Het probleem zal uiteindelijk wel zijn dat je niet tot in het oneindige de koker kan verlagen. Je condylen mogen dan wel de houvast vormen, patella lig. en dorsale steun is net zo belangrijk en zeker voor de werking van een kbm/ptb. Hoe zit het met de liner, blijft die uberhaupt wel heel, geen versnelde slijtage?
Inderdaad, maar ik denk dat nog een cm het probleem oplost. Dan zou ik net voorbij paralel kunnen squaten, wat genoeg is. En ik blijf dan genoeg houvast houden, in ieder geval voor waar ik deze prothese voor gebruik.

De liner blijft heel, behalve in m'n knieholte op m'n pezen. Geen idee hoe ik het gedaan heb maar ik heb aan beide kanten een drukpunt in de liner geduwd. Ook daarom het ik dus wat meer ruimte nodig.
pi_124911144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:43 schreef moonhammer het volgende:
Vraagje m.b.t. de frontsquad.

Ik blijf moeite houden met de stang goed te positioneren op mijn schouders.
Het lijkt een tradeoff te zijn tussen mijn schouders te slopen omdat de stang te veel op de voorkant ligt (niet handig op benen/schouder dag) of weinig lucht krijgen omdat de stang te ver naar achteren rolt..

Any tips?
Niemand doet frontsquads?
pi_124911164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:38 schreef moonhammer het volgende:

[..]

Heb een beetje hetzelfde bij cleans, zal wel bijtrekken als je delts wat groter worden.
pi_124911259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:39 schreef meneer_valk het volgende:

[..]

Heb een beetje hetzelfde bij cleans, zal wel bijtrekken als je delts wat groter worden.
Die zijn an sich goed van formaat, waardoor het eigenlijk alleen maar erger wordt.

Doordat ik mijn schouders zo nodig heb om de stang te corrigeren/recht houden, span ik ze continu onbewust aan, wat het alleen maar erger maakt..
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:54:02 #148
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124911577
quote:

Ik doe niet eens normale squats nu.
pi_124911673
quote:

[..]

Ik heb ze een klein tijdje gedaan, bij mij werd de bar in positie gehouden door de delts en hij rolde zeker niet te ver naar achter. Hoe houd je je armen/handen?
pi_124911676
http://www.hundredpushups.com/
Kan iemand me vertellen wat het nut hiervan is?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_124911740
quote:

[..]

Frontsquats heb ik wel een paar keer in m'n schema gezet. Ik vind het een lastige oefening om uit te voeren, vooral het fixeren van de barbell en de houding van je armen.
M.a.w.: geen tips dus.
pi_124911823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:58 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Frontsquats heb ik wel een paar keer in m'n schema gezet. Ik vind het een lastige oefening om uit te voeren, vooral het fixeren van de barbell en de houding van je armen.
M.a.w.: geen tips dus.
Haha heb jij nou je ondertitel veranderd naar: 'Usericon is Ronnie Coleman' door al die grappen hier?

Episch.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:03:10 #153
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124911872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:01 schreef Atemno het volgende:

[..]

Haha heb jij nou je ondertitel veranderd naar: 'Usericon is Ronnie Coleman' door al die grappen hier?

Episch.
Welcome to 2010 and beyond.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124912057
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:56 schreef robuust89 het volgende:
Lekker opscheppen, bitches be crazy.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:15:47 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124912266
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:56 schreef robuust89 het volgende:
Tenzij je een overfanatieke fitness freak bent, niks.
pi_124912315
Eerlijk zeggen bois, wie kunnen zomaar in onderstaande compromitterende pose tegen het lijf lopen?

vrijdag 5 april 2013 @ 13:24:11 #157
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124912549
Linken vanaf exrx werkt niet.
Seto is zo ene baas he
pi_124914268
Wat ik gemerkt heb in mijn diet-break van twee weken waarin ik op onderhoud (slightly above) heb gegeten en de hele dag door in tegenstelling tot vasten:

- veel vermoeider; ik ben gewoon erg moe en ik gaap veel i.t.t. wanneer ik vastte waarbij ik mij velen malen energieker voelde
- minder focus/scherpte; ik heb meer moeite om mij te focussen op bepaalde dingen wat voorgaand veel beter ging
- meer poepen; spreekt voor zich :P

Wel logisch dat dit de effecten van niet-vasten zijn aangezien ik mij precies het tegenovergestelde voelde toen ik begon met vasten. Als ik nog meer dingen opmerk dan zal ik die ook even vermelden.
If not now, then when.
pi_124914592
Die vermoeidheid door eten is wel kut idd. Steeds dutje willen doen na gegeten te hebben :') .
pi_124914638
Korte vraag, train nu ongeveer 3 maanden en doe eigenlijk steeds oefeningen 3x van 12 herhalingen. Nu wil ik ter variatie naar 3x 8 herhalingen gaan maar dan hoger gewicht, is hier een handig vuistregel voor om te berekenen hoeveel ik ongeveer zou moeten doen, of moet ik het overal gewoon langzaam opvoeren en een beetje op de gok? Voor dingen als dumbell curls ofzo is het niet z'n probleem om dat uit te vinden maar voor bijvoorbeeld bankdrukken vind ik het toch wel fijn als ik dat niet boven mijn kunnen ga doen.
pi_124914648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef Volatility het volgende:
Die vermoeidheid door eten is wel kut idd. Steeds dutje willen doen na gegeten te hebben :') .
Inderdaad. :') Ik ben vorige week ook meerdere keren in slaap gevallen. Voel mij net een grote beer die z'n winterslaap ingaat. :D
If not now, then when.
pi_124914705
Voel me net een wijf, mijn vetjes rondom m'n middel gaan als laatste weg :'). Kan op mn benen nauwelijks iets vastpakken maar op m'n middel zit er wel weer wat. Dafuq. /dagboek
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_124914801
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:32 schreef Kerol het volgende:
Voel me net een wijf, mijn vetjes rondom m'n middel gaan als laatste weg :'). Kan op mn benen nauwelijks iets vastpakken maar op m'n middel zit er wel weer wat. Dafuq. /dagboek
Whehe ja, als ik een foto van m'n rug maak zie ik ook nog een beetje van die love handles/muffin top :D .

Van de voorkant zie ik echter mijn bovenste 4 abs al aardig goed doorkomen en zijn m'n obliques en adonis belt ook gewoon zichtbaar.
pi_124914955
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Whehe ja, als ik een foto van m'n rug maak zie ik ook nog een beetje van die love handles/muffin top :D .

Van de voorkant zie ik echter mijn bovenste 4 abs al aardig goed doorkomen en zijn m'n obliques en adonis belt ook gewoon zichtbaar.
Hehe ja precies zelfde hier, alleen voorkant komen de abs voor het eerst in m'n leven klein beetje door. Nog 5 kilo aan vet er af en ze zijn volledig daar hoop ik. :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:41:33 #165
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124915014
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Inderdaad. :') Ik ben vorige week ook meerdere keren in slaap gevallen. Voel mij net een grote beer die z'n winterslaap ingaat. :D
Ja hier net zo.

Afgelopen week de hele week niet getraind, beetje rare week gehad maar dan kwam ik vanuit werk thuis, knalde ik hem op de bank en werd ik 2 uur later pas weer wakker :').... vanavond is weer de bedoeling om te gaan trainen. Heb deze week maar als rustweek genomen.

Hebben jullie nou ook, dat als je in slaap sukkelt en je weer wakker wordt, dat je eigenlijk nog beroerder bent dan dat je al was?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124915072
Volgens mij heet zoiets overtraining ManagetheAnger, heb het zelf ook tijdje gehad. Rustweekje gehouden en toen was het alweer iets beter.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_124915174
Nee joh, dutjes doen en gaar wakker worden heeft niks met overtrainen te maken. Hoogstens met te weinig slaap. Maar is verder vrij normaal, ik word altijd gaar wakker van een slaapje overdag. Focking chagerijnig, zijn ze nog pas bij het derde vergaderpunt.
pi_124915298
Nouja, toen ik vastte had ik geen last van dutjes en vermoeidheid ondanks te weinig slaap. Het heeft wel degelijk met de insuline te maken gok ik.
If not now, then when.
pi_124915397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het heeft wel degelijk met de insuline te maken gok ik.
Yep
pi_124915467
Survival instinct! Need more fooood!
pi_124915550
Had hier al vaker van gehoord maar hoe meer ik erover lees hoe meer het mij fascineert: http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Starvation_Experiment
If not now, then when.
pi_124916234
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Had hier al vaker van gehoord maar hoe meer ik erover lees hoe meer het mij fascineert: http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Starvation_Experiment
(one subject amputated three fingers of his hand with an axe, though the subject was unsure if he had done so intentionally or accidentally).

Hehehe. Ik ben vrij destructief en chagerijnig als ik honger heb.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:36:21 #173
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124917009
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nouja, toen ik vastte had ik geen last van dutjes en vermoeidheid ondanks te weinig slaap. Het heeft wel degelijk met de insuline te maken gok ik.
Daarom wil ik ook niet meer van IF terwijl het 'moet' als ik straks weer ga bulken.. Tijdens een sporadisch cheatweekend ben ik ook continu moe en voel me vies. Ook schijten als een beer dan, echt in zodanige hoeveelheden dat ik begin te twijfelen aan de wet van behoud van massa.
BEASTMODE
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:37:09 #174
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_124917050
quote:

[..]

Misschien staat je iddi wel teveel naar voren en heb je last van kyfose.
Ik zelf had daar wel wat last vertelde mijn fysio.
Doe zelf wel frontsquats en positioneren is lastig ja, maar hoe vaker ik het nu doe hoe beter het lukt.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:41:25 #175
391621 Hiatus
pi_124917229
Hoorde trouwens vanmiddag op de radio iets over een gevaarlijk afslankproduct.
Waarbij je bij slechts eenmalig gebruiken al gezondheidsklachten kan krijgen.En dat voornamelijk bodybuilders het gebruiken.
Heette iomax ofzoiets.
pi_124917517
Hoorde ik inderdaad ook.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)nkpil-in-omloop.html

De bijwerkingen die na 1 pil optreden lijken mij tijdelijke bijwerkingen? Van ECA kun je ook hartkloppingen en druk op je borst krijgen.

Verder heel erg weinig over de pillen te vinden, kom zo snel niet een samenstelling of uberhaupt een webshop of iets tegen. Alleen een paar advertenties op marktplaats-achtige sites met als tekst "Te koop IOMAX bel 06 xxxxxx"
pi_124917677
Sinds ik IOMAX gebruik..
If not now, then when.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:54:40 #178
391621 Hiatus
pi_124917763
Al na één tablet kunnen bijwerkingen optreden zoals hartkloppingen, pijn op de borst, misselijkheid, hoofdpijn en opgewonden gedrag, aldus de NVWA.

Verboden middel

Het middel, dat vermoedelijk amfetamineachtige stoffen bevat, is verboden. Het wordt onder meer gebruikt door bodybuilders.

Zal wel iets vergelijkbaars zijn als, efedra en DMAA.
Zit inderdaad een gezondheidsrisico aan , maar denk niet levensgevaarlijk als je het eenmalig in normale dosis gebruikt.
Beetje ovedreven, maar kan wel gevaarlijk zijn voor vatsige ouderen met een zwak hart die willen afvallen en het een maand achterelkaar nemen.
pi_124917802
Hoe voorkom je dat de een deel van de whey aan de onderkant van de shakebeker gaat plakken
pi_124917820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:55 schreef Zaran het volgende:
Hoe voorkom je dat de een deel van de whey aan de onderkant van de shakebeker gaat plakken
Eerst melk/water in de beker doen en dan pas je whey. Of beter schudden.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:56:41 #181
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124917854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:55 schreef Zaran het volgende:
Beter shaken.
pi_124917871
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Holy shit :D
pi_124918000
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Goede tip die eerste, denk dat het komt omdat er nog een klein beetje water in de beker zit na het afwassen waar de whey zich aan gaat hechten waardoor het aan de onderkant blijft plakken.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:12:31 #184
55709 Stereotomy
pi_124918440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:00 schreef Zaran het volgende:

[..]

Goede tip die eerste, denk dat het komt omdat er nog een klein beetje water in de beker zit na het afwassen waar de whey zich aan gaat hechten waardoor het aan de onderkant blijft plakken.
Dat zal idd de reden zijn. Gewoon lekker hard schudden. :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:16:48 #185
19297 stinkie
pi_124918597
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:36 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook niet meer van IF terwijl het 'moet' als ik straks weer ga bulken.. Tijdens een sporadisch cheatweekend ben ik ook continu moe en voel me vies. Ook schijten als een beer dan, echt in zodanige hoeveelheden dat ik begin te twijfelen aan de wet van behoud van massa.
Daarom doe ik af en toe (weekend dus) een dag "normaal" eten. Eigenlijk meer en verlengd eet-window van 12 uur. Anders zie ik echt de pot nooit.
Ik heb dan alleen geen last van moeheid of dufheid etc.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:29:21 #186
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124919079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik heb nu, dat het aan de top blijft vastplakken.

Dus...

150ml drinken erin (water of melk of karnemelk)
dan de whey
dan weer 150ml water/melk/karnemelk erin

probleem opgelost.
YouTube
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:29:28 #187
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_124919090
Ik heb alleen na trainingsdagen dat ik echt 9~12 uur in mijn bed blijf meuren. Moest vandaag ook op rond 9:00 om aan mijn dagtaken toe te komen maar na de training van gister werd ik pas om 15:30 wakker en had ik al mijn plannen en afspraken weer goed verneukt :') .

Zal ook wel de enige manier voor mijn lichaam zijn om ondanks het gebrek aan calorieen gains te maken en droger te worden tegelijkertijd. Handig is het niet echt :') .
Drinky is een baas
pi_124919639
Dat was een lekker traininkje. Squat begint ergens op te lijken weer, word ik blij van. Nu een asociale bak vreten prepareren.

Wat doe je dan Drinky?
pi_124919766
quote:
Ik weet niet hoelang je eat-window is. Maar een slow-bulk icm IF kan zeker wel. Doe ik nu zelf ook.
Mijn eat-window is 8-9 uur. En in die tijd eet ik 3200-3500kcals weg, dat is voor mij 300-600 kcals boven onderhoud.
pi_124920211
Ik ben van plan binnenkort een cut in te zetten. Ik heb voorheen gewoon op gevoel gegeten maar vraag me dan af hoeveel ik daadwerkelijk eet en hoeveel ik dus zal moeten minderen met eten.

Ik vond hier de volgende formule om je onderhoud te berekenen:

quote:
De formule voor mannen gaat als volgt:
(66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8))*1,5
Wanneer ik deze voor mezelf invul kom ik uit op 3833 kcal onderhoud, is dit een goede indicator? Ik heb namelijk eerder het gevoel dat ik meestal rond de 3000-3500 kcal per dag eet.

Gewicht: 100 kilo
Lengte: 1,94
Leeftijd: 22
pi_124920421
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:58 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik ben van plan binnenkort een cut in te zetten. Ik heb voorheen gewoon op gevoel gegeten maar vraag me dan af hoeveel ik daadwerkelijk eet en hoeveel ik dus zal moeten minderen met eten.

[..]

Wanneer ik deze voor mezelf invul kom ik uit op 3833 kcal onderhoud, is dit een goede indicator? Ik heb namelijk eerder het gevoel dat ik meestal rond de 3000-3500 kcal per dag eet.

Ik heb het een tijdje bijgehouden. Ben werkloos, maar als ik zie wat ie mij geeft denk ik dat ie iets te hoog zit.

Ik krijg 3560 kcal terwijl ik daar absoluut vetter van word.
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:03:44 #192
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_124920447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:43 schreef NomanIW het volgende:
Dat was een lekker traininkje. Squat begint ergens op te lijken weer, word ik blij van. Nu een asociale bak vreten prepareren.

Wat doe je dan Drinky?
Gisteren was het een redelijk fullbody training ( alleen geen pecs en front delt ).

Ik zit qua eten rond de 2000~2200 kcal afhankelijk van hoeveel inspanning ik doe. Ik maak goede gains in mijn deadlift, zo'n 2,5kg per training, squat gaat iets langzamer en gaat ook gestaag omhoog.
Drinky is een baas
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:12:21 #193
55709 Stereotomy
pi_124920732
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:58 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

De indicator die je uiteindelijk moet volgen is de hoeveelheid kcal die je zelf bijhoudt, ongeacht wat een formule over je zegt.
pi_124920879
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

Gisteren was het een redelijk fullbody training ( alleen geen pecs en front delt ).

Ik zit qua eten rond de 2000~2200 kcal afhankelijk van hoeveel inspanning ik doe. Ik maak goede gains in mijn deadlift, zo'n 2,5kg per training, squat gaat iets langzamer en gaat ook gestaag omhoog.
Je bent geblesseerd geweest? Ik lees niet alle dagen mee :@
pi_124920976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De indicator die je uiteindelijk moet volgen is de hoeveelheid kcal die je zelf bijhoudt, ongeacht wat een formule over je zegt.
Kcal schatten is geen doen voor lange termijn, dus je zou idd moeten gaan bijhouden wat er gebeurt bij welke hoeveelheden.
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:26:06 #196
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_124921143
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:17 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Je bent geblesseerd geweest? Ik lees niet alle dagen mee :@
Dat was voor een klein weekje, train nu weer lekker hard door.
Drinky is een baas
pi_124922766
Hallo allemaal,

Ik lees al geruime tijd mee op het bodybuilding forum. Zelf fitness ik al zo’n 4 a 5 jaar. Dit heb ik lang gecombineerd met basketbal en voetbal. Zelf heb ik niet de ambitie om bodybuilder te worden, maar ik vind het wel erg leuk om met mijn lichaam bezig te zijn. Ik vind het ook leuk om zelf schema’s in elkaar te zetten qua oefeningen en lees daar dan ook veel over op internet of vraag advies in de sportschool.

Sinds 2013 heb ik besloten om mij voornamelijk te gaan richten op het fitnessen. Op dit moment train ik 4 keer in de week (voorheen 3 keer) in de vorm van een split- schema. Vorige week heb ik besloten om ook op mijn voeding te gaan leggen, om te kijken of ik er meer uit kan halen en omdat ik dit een uitdaging vind. Tot voor kort at ik vrijwel alles wat ik wilde en werd hier ook niet dik van. Op dit moment weeg ik zo’n 85 kilo en ben 1.88 meter lang. Rondom mijn buik zit wel een klein laagje vet waardoor de buikspieren slechter zichtbaar zijn. Dit is iets wat ik graag wil aanpakken en door het letten op mijn voeding wil ik ook proberen om over het geheel meer uit het fitnessen te halen.

Ik heb dan ook al best wel wat gelezen omtrent de voeding en het maken van een voedingsschema maar zit ook nog met een aantal vragen waarop jullie zeker antwoord zullen hebben. Op de site die hier eerder in dit topic is opgegeven heb ik berekend hoeveel Kcal ik per dag zou verbruiken. Dit heb ik tevens op nog een aantal andere sites gedaan. Op www.1percentedge.com heb ik berekend dat ik 1906 calorieën verbruik op BMR. Bij TDEE wordt 2955 calorieën aangegeven. Ik weet alleen niet hoe ik precies kan zien welke hoeveelheden aan proteïne, koolhydraten en vet ik hierbij moet aanhouden. Als ik standard recomp aanhoudt, geeft de site aan: 204g proteïne, 86g vet en 193g koolhydraten.

Voordat ik deze site zag heb ik van iemand de tip gekregen om myfitnesspall.com te gebruiken. Hier heb ik ook alles ingevuld en daarom heen heb ik op dit moment een voedingsschema ingevuld.
Deze gaat uit van: 2250 calorieën per dag (2750 per dag bij normale inspanning), 197g koolhydraten, 88g vet en 169g eiwitten. Dit komt dus redelijk overeen. Hierom heen heb ik zelf een voedingsschema opgezet. Ik zal hieronder beschrijven wat ik gemiddeld eet op een dag (dit varieert wel maar komt qua calorieën e.d. overeen):
8.00 50 gram Brinta + 300 ml halfvolle melk
2 gebakken eieren

11.00 250 gram magere kwark
sinaasappel

13.30 2 sneetjes volkoren brood met rosbief/kipfilet
2 crackers met pindakaas

17.00 2 tartaartjes (of ander vlees/vis)
100 gram zilvervlies rijst
250 gram wokgroenten

20.00 Wheyshake
Banaan

22.00 250 gram magere kwark

Ongeveer 2/3 liter water per dag

Op deze manier kom ik op de 2000 calorieën uit, of iets hoger. Qua koolhydraten ga ik er vaak net 10/20 gram overheen. Met vetten zit ik goed en eiwitten ga ik er vaak ook 30 gram overheen maar dat lijkt mij geen probleem (?).
Nu heb ik dus al het gevoel dat ik vrij veel eet (normaal gewoon 3x op een dag en tussendoortjes snel), maar kom toch maar tot 2000 calorieën. Op welke manier zijn de calorieën wat omhoog te krijgen en blijven de koolhydraten, eiwitten en vetten toch goed op niveau?

Tevens zie ik op internet dat er meer gegeten wordt op trainingsdagen. Ik heb dit nu allemaal gelijk. Mijn doel is om het lichaam goed strak te krijgen. Is het dan goed om altijd rond de 2250 te gaan zitten of moet ik daarin dus variëren?

En als ik op een gegeven moment mijn doel heb bereikt qua fysiek, moet ik dan weer iets gaan verhogen of moet ik dan altijd onder mijn calorieën behoefte blijven zitten?

Ik weet dat het nogal een lang verhaal is, maar wilde het toch een beetje introduceren en op deze manier hebben jullie hopelijk genoeg informatie om mijn vragen te kunnen beantwoorden.
pi_124922880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:15 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik lees al geruime tijd mee op het bodybuilding forum. Zelf fitness ik al zo’n 4 a 5 jaar. Dit heb ik lang gecombineerd met basketbal en voetbal. Zelf heb ik niet de ambitie om bodybuilder te worden, maar ik vind het wel erg leuk om met mijn lichaam bezig te zijn. Ik vind het ook leuk om zelf schema’s in elkaar te zetten qua oefeningen en lees daar dan ook veel over op internet of vraag advies in de sportschool.

Sinds 2013 heb ik besloten om mij voornamelijk te gaan richten op het fitnessen. Op dit moment train ik 4 keer in de week (voorheen 3 keer) in de vorm van een split- schema. Vorige week heb ik besloten om ook op mijn voeding te gaan leggen, om te kijken of ik er meer uit kan halen en omdat ik dit een uitdaging vind. Tot voor kort at ik vrijwel alles wat ik wilde en werd hier ook niet dik van. Op dit moment weeg ik zo’n 85 kilo en ben 1.88 meter lang. Rondom mijn buik zit wel een klein laagje vet waardoor de buikspieren slechter zichtbaar zijn. Dit is iets wat ik graag wil aanpakken en door het letten op mijn voeding wil ik ook proberen om over het geheel meer uit het fitnessen te halen.

Ik heb dan ook al best wel wat gelezen omtrent de voeding en het maken van een voedingsschema maar zit ook nog met een aantal vragen waarop jullie zeker antwoord zullen hebben. Op de site die hier eerder in dit topic is opgegeven heb ik berekend hoeveel Kcal ik per dag zou verbruiken. Dit heb ik tevens op nog een aantal andere sites gedaan. Op www.1percentedge.com heb ik berekend dat ik 1906 calorieën verbruik op BMR. Bij TDEE wordt 2955 calorieën aangegeven. Ik weet alleen niet hoe ik precies kan zien welke hoeveelheden aan proteïne, koolhydraten en vet ik hierbij moet aanhouden. Als ik standard recomp aanhoudt, geeft de site aan: 204g proteïne, 86g vet en 193g koolhydraten.

Voordat ik deze site zag heb ik van iemand de tip gekregen om myfitnesspall.com te gebruiken. Hier heb ik ook alles ingevuld en daarom heen heb ik op dit moment een voedingsschema ingevuld.
Deze gaat uit van: 2250 calorieën per dag (2750 per dag bij normale inspanning), 197g koolhydraten, 88g vet en 169g eiwitten. Dit komt dus redelijk overeen. Hierom heen heb ik zelf een voedingsschema opgezet. Ik zal hieronder beschrijven wat ik gemiddeld eet op een dag (dit varieert wel maar komt qua calorieën e.d. overeen):
2 gebakken eieren

sinaasappel

2 crackers met pindakaas

250 gram wokgroenten

20.00 Wheyshake
Banaan

Op deze manier kom ik op de 2000 calorieën uit, of iets hoger. Qua koolhydraten ga ik er vaak net 10/20 gram overheen. Met vetten zit ik goed en eiwitten ga ik er vaak ook 30 gram overheen maar dat lijkt mij geen probleem (?).
Nu heb ik dus al het gevoel dat ik vrij veel eet (normaal gewoon 3x op een dag en tussendoortjes snel), maar kom toch maar tot 2000 calorieën. Op welke manier zijn de calorieën wat omhoog te krijgen en blijven de koolhydraten, eiwitten en vetten toch goed op niveau?

Tevens zie ik op internet dat er meer gegeten wordt op trainingsdagen. Ik heb dit nu allemaal gelijk. Mijn doel is om het lichaam goed strak te krijgen. Is het dan goed om altijd rond de 2250 te gaan zitten of moet ik daarin dus variëren?

En als ik op een gegeven moment mijn doel heb bereikt qua fysiek, moet ik dan weer iets gaan verhogen of moet ik dan altijd onder mijn calorieën behoefte blijven zitten?

Ik weet dat het nogal een lang verhaal is, maar wilde het toch een beetje introduceren en op deze manier hebben jullie hopelijk genoeg informatie om mijn vragen te kunnen beantwoorden.
Woot, een nieuw persoon hier die alle kennis heeft :o

Probeer voeding met hoge kclas, pinda's pindakaas olijfolie havermout etc.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:27:35 #199
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124923141
quote:
ik zat ff in dat topic te kijken, een vd foto's is in mijn gym genomen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:46:14 #200
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124923802
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:27 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

ik zat ff in dat topic te kijken, een vd foto's is in mijn gym genomen.
Zo hè, mag ik je aanraken of je handtekening hebben.
Verbo is terug?
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:58:00 #201
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124924301
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zo hè, mag ik je aanraken of je handtekening hebben.
Nee, ik laat me niet aanraken door plebs.
pi_124925107
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Woot, een nieuw persoon hier die alle kennis heeft :o

Probeer voeding met hoge kclas, pinda's pindakaas olijfolie havermout etc.
Ehm zo is het in ieder geval totaal niet bedoeld.. Ik kan juist veel van jullie advies gebruiken. Heb alleen veel gelezen en ook dan merk je dat er niet heel duidelijk 1 rechte lijn te trekken is. Vandaar dat ik nog veel vragen heb.

Olijfolie gebruik ik al en ook pindakaas neem ik. Is havermout beter dan Brinta? Dan zal ik dat gaan aanpassen. Bedankt in ieder geval!
pi_124925453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:15 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Hallo allemaal,

2 gebakken eieren

sinaasappel

2 crackers met pindakaas

250 gram wokgroenten

20.00 Wheyshake
Banaan

Welkom! Hoe ziet je trainingsschema er uit?
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:28:22 #204
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_124925561
Rug pic die ik beloofd had:
SPOILER
Dem gains. Rechter lat lijkt iets achter te lopen, gaat aan gewerkt worden.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_124926205
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:29 schreef opreis het volgende:
Korte vraag, train nu ongeveer 3 maanden en doe eigenlijk steeds oefeningen 3x van 12 herhalingen. Nu wil ik ter variatie naar 3x 8 herhalingen gaan maar dan hoger gewicht, is hier een handig vuistregel voor om te berekenen hoeveel ik ongeveer zou moeten doen, of moet ik het overal gewoon langzaam opvoeren en een beetje op de gok? Voor dingen als dumbell curls ofzo is het niet z'n probleem om dat uit te vinden maar voor bijvoorbeeld bankdrukken vind ik het toch wel fijn als ik dat niet boven mijn kunnen ga doen.
Niemand?
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:48:28 #206
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124926306
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:45 schreef opreis het volgende:

[..]

Niemand?
de app JeFit berekent ook je maximum rep.

Verder verwijs ik jou graag door naar:

SPT / [Fitness] (#22) - met 1% bodyfat
YouTube
pi_124927099
Best erg eigenlijk hoeveel mensen echt in fatburners geloven als wondermiddel als je die recensies op B&F zo leest. Heb zelf Ripped en Dexaprine geprobeerd maar dat opgejaagde gevoel is erg hinderlijk als je aan het trainen of studeren bent en had nou niet echt het gevoel dat het echt hielp behalve het onderdrukken van het hongergevoel
pi_124927117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:09 schreef Zaran het volgende:
Best erg eigenlijk hoeveel mensen echt in fatburners geloven als wondermiddel als je die recensies op B&F zo leest. Heb zelf Ripped en Dexaprine geprobeerd maar dat opgejaagde gevoel is erg hinderlijk als je aan het trainen of studeren bent en had nou niet echt het gevoel dat het echt hielp behalve het onderdrukken van het hongergevoel
Klopt.

Het is niet zo moeilijk om gewoon minder te eten.
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:14:16 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_124927324
pi_124927475
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:25 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Welkom! Hoe ziet je trainingsschema er uit?
Ik train maandag:
Borst/ Triceps

Woensdag:
Schouder/Benen

Vrijdag:
Biceps/ Rug

Zondag:
Benen en wat buikoefeningen

Of moet ik ook alle oefeningen gaan vermelden? Ik varieer na 6 tot 8 weken van schema. Op het moment doe ik meestal 4x8 repetities. Bij de borst, biceps en schouder oefeningen doe ik vervolgens na de 4e set direct nog een set van 15 herhalingen op ongeveer 60% van het gewicht. Gemiddeld zo ongeveer 4 oefeningen per spiergroep.
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:17:31 #211
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124927484
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:28 schreef Bendoe het volgende:
Rug pic die ik beloofd had:
SPOILER
Dem gains. Rechter lat lijkt iets achter te lopen, gaat aan gewerkt worden.
Keep it going.
Lats valt wel mee met achterlopen, lijkt eerder dat je teres major achterloopt, maar kan door de belichting komen.
Verbo is terug?
pi_124927533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:14 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Ja vrouwen kunnen wel makkelijker wegkomen met slechte eetgewoontes, hier in Groningen heb je genoeg van die studentes die 3x per week uitgaan en altijd troep eten en dan er toch nog best een degelijk lichaam hebben zonder sport, vaak alleen een klein buikje. Die gasten die dat doen die hebben zo'n vieze pens
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:21:27 #213
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124927718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:17 schreef Hyperdunk_15 het volgende:

[..]

Ik train maandag:
Borst/ Triceps

Woensdag:
Schouder/Benen

Vrijdag:
Biceps/ Rug

Zondag:
Benen en wat buikoefeningen

Of moet ik ook alle oefeningen gaan vermelden? Ik varieer na 6 tot 8 weken van schema. Op het moment doe ik meestal 4x8 repetities. Bij de borst, biceps en schouder oefeningen doe ik vervolgens na de 4e set direct nog een set van 15 herhalingen op ongeveer 60% van het gewicht. Gemiddeld zo ongeveer 4 oefeningen per spiergroep.
Als je oefeningen benoemt kunnen we het eventueel aanvullen of vervangende oefeningen noemen als tip. En variëren na 6 tot 8 weken hoeft niet. Als je het gewicht verhoogt, het aantal herhalingen aanpast of ook maar iets aanpast kan je gewoon verder trainen. Zolang er maar progressie is.
Verbo is terug?
pi_124928490
Dit is hoe ik het tot nu toe:

Borst/ Triceps SETS
Barbell Bench Press 10; 10; 10 ;10; D
Pec Dec 8; 8; 8; 8; D
Incline Dumbell Press 15; 12; 12; 10
Decline Dumbell Flyes 8; 8; 8; 8
Lying Skull Crushers 10; 10; 10; 10
Reverse Tricep Extension 8; 8; 8; 8; D
Close Grip Bench Press 8; 8; 8; 8; D

Schouders/Buik SETS
Front Raise 12; 10; 8; 6
Standing Dumbell Shoulder Press 10; 10; 10; 10; D
Machine Shrug 15; 15; 15
Seated Military Press 10; 10; 10; 10; D
Seated Dumbell Reverse Fly 8; 8; 8; 8
Reverse Crunch 15; 15; 15
Toe Touches 20; 20; 20
Lying Leg Lifts 10; 10; 10

Biceps/Rug SETS
Pull Ups 6; 6; 6
Seated Dumbell Curl 10; 10; 10; 10
T- Bar Row 8; 8; 8; 8; D
Dumbell Hammer Curl 8; 8; 8; 8; D
Barbell Deadlift 8; 8; 8; 8
Lateral Pull Down 10; 10; 10; 10; D
Bicep Cable Curl 8; 8; 8; 8; 8
Chin Ups 8; 8

Mixed SETS
Legpress 8; 8; 8; 8
Benchpress 10; 8; 6; 4; 2
Leg Extensions 6; 6; 6; 6
Leg Raises 15; 15; 15
Barbell Squat 8; 8; 8; 8
Barbell Roll Out 12; 10; 8; 6
Cable Fly Piramid 8; 8; 8; 8; 8
Leg Curl 8; 8; 8; 8

D betekent dat ik dus een set van 15 herhalingen er achteraan gooi. Ik zie nu trouwens dat het iets anders is ingedeeld dan ik hierboven had gezegd. Als het aantal herhalingen op of aflopend is dan laat ik daarbij ook de gewichten op of af laten lopen!
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:56:03 #215
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124929637
Zou de compounds (Squat, Deadlift, Millitary press) voor isolatie plaatsen zodat je daar de meeste kracht in kan stoppen. Heb zelf altijd dat het 5 tot 15 kilo kan schelen op de grote oefeningen wanneer ik ze later uitvoer. Voor de rest ziet het er wel goed uit
Verbo is terug?
pi_124930340
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:35 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Dit is hoe ik het tot nu toe:

Borst/ Triceps SETS
Barbell Bench Press 10; 10; 10 ;10; D
Pec Dec 8; 8; 8; 8; D
Incline Dumbell Press 15; 12; 12; 10
Decline Dumbell Flyes 8; 8; 8; 8
Lying Skull Crushers 10; 10; 10; 10
Reverse Tricep Extension 8; 8; 8; 8; D
Close Grip Bench Press 8; 8; 8; 8; D

Schouders/Buik SETS
Front Raise 12; 10; 8; 6
Standing Dumbell Shoulder Press 10; 10; 10; 10; D
Machine Shrug 15; 15; 15
Seated Military Press 10; 10; 10; 10; D
Seated Dumbell Reverse Fly 8; 8; 8; 8
Reverse Crunch 15; 15; 15
Toe Touches 20; 20; 20
Lying Leg Lifts 10; 10; 10

Biceps/Rug SETS
Pull Ups 6; 6; 6
Seated Dumbell Curl 10; 10; 10; 10
T- Bar Row 8; 8; 8; 8; D
Dumbell Hammer Curl 8; 8; 8; 8; D
Barbell Deadlift 8; 8; 8; 8
Lateral Pull Down 10; 10; 10; 10; D
Bicep Cable Curl 8; 8; 8; 8; 8
Chin Ups 8; 8

Mixed SETS
Legpress 8; 8; 8; 8
Benchpress 10; 8; 6; 4; 2
Leg Extensions 6; 6; 6; 6
Leg Raises 15; 15; 15
Barbell Squat 8; 8; 8; 8
Barbell Roll Out 12; 10; 8; 6
Cable Fly Piramid 8; 8; 8; 8; 8
Leg Curl 8; 8; 8; 8

D betekent dat ik dus een set van 15 herhalingen er achteraan gooi. Ik zie nu trouwens dat het iets anders is ingedeeld dan ik hierboven had gezegd. Als het aantal herhalingen op of aflopend is dan laat ik daarbij ook de gewichten op of af laten lopen!
Ik mis squats en het is een beetje een rare split. Ik zou er een driedaagse split van maken:
- benen/schouders
- borst/triceps
- rug/biceps
Verder beginnen met compound idd. Bij borst vind ik pec deck een lekkere afsluiter. De meeste oefeningen in je schema zijn wel goed.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:11:27 #217
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124930488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:08 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik mis squats en het is een beetje een rare split. Ik zou er een driedaagse split van maken:
- benen/schouders
- borst/triceps
- rug/biceps
Verder beginnen met compound idd. Bij borst vind ik pec deck een lekkere afsluiter. De meeste oefeningen in je schema zijn wel goed.
Ik doe ook split schema als volgt, ik ga 4/5/6 x naar de gym

Dag 1:benen+buik
Dag 2 Borst+schouders en biceps(doe er eigenlijk niet echt een oefening voor maar die train je automatisch bij je tetten toch)
Dag 3: Rug+Tricep
Dag:4, zie 1
Dag 5 zie 2
Dag 6 zie 3

Maar is het dus beter om benen+ schouders te doen op een dag? Ik weet dan niet wat ik met mijn buik moet doen..
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:11:53 #218
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124930516
Barbell squats heeft hij bij benen staan. En inderdaad de 4de dag is wat overbodig.
Verbo is terug?
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:14:06 #219
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124930632
Ik vind trouwens lunges onwijs kut om te doen, ik krijg echt last van mijn knieen en hamstring. Ik doe meestal Legpress, calf raises, leg extension, squat voor mijn benen is toch genoeg?
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:15:02 #220
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124930673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:11 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik doe ook split schema als volgt, ik ga 4/5/6 x naar de gym

Dag 1:benen+buik
Dag 2 Borst+schouders en biceps(doe er eigenlijk niet echt een oefening voor maar die train je automatisch bij je tetten toch)
Dag 3: Rug+Tricep
Dag:4, zie 1
Dag 5 zie 2
Dag 6 zie 3

Maar is het dus beter om benen+ schouders te doen op een dag? Ik weet dan niet wat ik met mijn buik moet doen..
Buik heb je niet veel voor nodig. Zou zelf buik op de dag dat je de meeste tijd hebt erbij doen. Deadliften, squaten en een aantal andere oefeningen(bijv. pull ups) vragen al genoeg van je buik. Buikspieren hebben voornamelijk als functie om je bekken en/of romp te fixeren. Als aparte oefening zou je ab wheel, leg raises en weighted crunches kunnen doen. Dan heb je alles al te pakken.
Verbo is terug?
pi_124930909
Ik post vanaf mobiel dan mis je wel eens wat. Lunges is kwestie van oefenen. Meest gemaakte fouten: benen niet ver genoeg uit elkaar en zet de voeten op spoorbreedte voor de stabiliteit.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:20:38 #222
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124930962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Buik heb je niet veel voor nodig. Zou zelf buik op de dag dat je de meeste tijd hebt erbij doen. Deadliften, squaten en een aantal andere oefeningen(bijv. pull ups) vragen al genoeg van je buik. Buikspieren hebben voornamelijk als functie om je bekken en/of romp te fixeren. Als aparte oefening zou je ab wheel, leg raises en weighted crunches kunnen doen. Dan heb je alles al te pakken.
Ik doe meestal alleen die leg raises en crunches(recht en schuin), ik ga ze weighted proberen. Trouwens wat kan je als alternatief van die ab wheel doen, met iets anders was kan rollen? Ik wil gewoon een sterke core en rug hebben voor het hardlopen ook.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:23:03 #223
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124931070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:20 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik doe meestal alleen die leg raises en crunches(recht en schuin), ik ga ze weighted proberen. Trouwens wat kan je als alternatief van die ab wheel doen, met iets anders was kan rollen? Ik wil gewoon een sterke core en rug hebben voor het hardlopen ook.
Als je een barbell met gewichten hebt,met 10kg ofzo anders staat hij zo hoog, kan je ze gerust uitvoeren.
Verbo is terug?
pi_124931130
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:20 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Barbell, bv van de Bodypump. Paar gewichtjes eraan: klaar. Trouwens: schouders en triceps zijn assists bij veel borstoefeningen, niet de biceps.
pi_124931213
Ik heb trouwens nog een Delavier in de aanbieding voor de liefhebber.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:26:45 #226
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124931264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:23 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Als je een barbell met gewichten hebt,met 10kg ofzo anders staat hij zo hoog, kan je ze gerust uitvoeren.
Oke dankjewel, ik ga het eens proberen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Barbell, bv van de Bodypump. Paar gewichtjes eraan: klaar. Trouwens: schouders en triceps zijn assists bij veel borstoefeningen, niet de biceps.
Ow oke :@ dan moet ik mijn huiswerk beter doen. Ik wil mijn biceps eigenlijk niet te veel doen omdat ze gewoon te groot zijn vind ik...ik train ze nu best licht en met veel herhalingen is dat een goede oplossing?
pi_124931368
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:26 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Oke dankjewel, ik ga het eens proberen.

[..]

Ow oke :@ dan moet ik mijn huiswerk beter doen. Ik wil mijn biceps eigenlijk niet te veel doen omdat ze gewoon te groot zijn vind ik...ik train ze nu best licht en met veel herhalingen is dat een goede oplossing?
Een spiergroep is nooit te groot: een spiergroep kan alleen maar achter lopen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:32:42 #228
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124931608
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Een spiergroep is nooit te groot: een spiergroep kan alleen maar achter lopen.
Ik vind het iig niet mooi bij mij als ze groter zijn dan de rest..liever een strak slank bovenlichaam en dikke quads :9~
pi_124931836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:32 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik vind het iig niet mooi bij mij als ze groter zijn dan de rest..liever een strak slank bovenlichaam en dikke quads :9~
Ik bedoel te zeggen dat je niet je biceps minder moet trainen maar de andere spiergroepen harder.
pi_124931843
quote:
n de rest..liever een strak slank bovenlichaam en dikke quads :9~
Vind ik ook. ^O^
Rustig aan.
pi_124931898
Ik heb nu een goedkope dumbel gekocht met wat verstelbaar gewicht tot 15 kilo.

Helaas zijn de afmetingen van de gewichtjes net anders dan die ik al had. :')
Rustig aan.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:39:10 #232
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124932008
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:36 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat je niet je biceps minder moet trainen maar de andere spiergroepen harder.
Snap ik maar dan worden mijn armen nog groter.
pi_124932046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:39 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Snap ik maar dan worden mijn armen nog groter.
En het probleem daarvan is?
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:46:42 #234
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124932442
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En het probleem daarvan is?
Omdat ik vind dat ik er nu al lomp uitzie en met grote armen nog meer. Moet nog een beetje vrouwelijk blijven. Mijn delts lopen achter daar ben ik vooral mee bezig, dan lijken misschien mijn armen minder biggie.
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:17:41 #235
19297 stinkie
pi_124934156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:46 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat ik er nu al lomp uitzie en met grote armen nog meer. Moet nog een beetje vrouwelijk blijven. Mijn delts lopen achter daar ben ik vooral mee bezig, dan lijken misschien mijn armen minder biggie.
Dan train je ze niet. Doe ik ook niet, krengen gaan goed genoeg met borst en rug.
Als ik merk dat ik stil sta op de compound door biceps/triceps mogen ze weer even mee doen, maar dat heb ik alleen in het begin even gehad :)
(Buitendat heb ik er een hekel aan om die dingen te trainen :@ )
pi_124934306
Waarom powercleanen zo weinig mensen? Heeft veel meer nut dan de meeste van die dumbbell oefeningen die veel mensen doen
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:24:32 #237
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124934445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:21 schreef Zaran het volgende:
Waarom powercleanen zo weinig mensen? Heeft veel meer nut dan de meeste van die dumbbell oefeningen die veel mensen doen
Die doe ik altijd :). Als gewone oefening maar ook om een barbell op mijn rug te krijgen (gebrek aan squatrek).
pi_124934615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:21 schreef Zaran het volgende:
Het is een lastige oefening om 100% correct uit te voeren. Daarom ga ik er niet aan beginnen.

Een oefening goed aanleren is zo gebeurd, maar een verkeerd geleerde techniek afleren duurt enorm lang. Wil ooit nog even zoeken naar een goede weightlifting coach die mij in een 1 op 1 sessie of workshop de technieken van powerclean, snatch enzo kan uitleggen.
pi_124934689
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het is een lastige oefening om 100% correct uit te voeren. Daarom ga ik er niet aan beginnen.

Een oefening goed aanleren is zo gebeurd, maar een verkeerd geleerde techniek afleren duurt enorm lang. Wil ooit nog even zoeken naar een goede weightlifting coach die mij in een 1 op 1 sessie of workshop de technieken van powerclean, snatch enzo kan uitleggen.
Ik vind het makkelijker dan deadliften die ik nog steeds fout doe. Mijn onderrug is ondertussen zo sterk daarvan geworden dat ik niet meer bang ben voor snap city. Moeilijkste oefening vind ik nog altijd barbell rows
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:33:47 #240
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124934847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:30 schreef Zaran het volgende:

[..]

Ik vind het makkelijker dan deadliften die ik nog steeds fout doe. Mijn onderrug is ondertussen zo sterk daarvan geworden dat ik niet meer bang ben voor snap city. Moeilijkste oefening vind ik nog altijd barbell rows
Maybe we can make a deal. Deadliften en barbell rows nooit problemen mee gehad. Terwijl ik nog altijd zit te kloten met de powerclean. Train normaal altijd in overijssel, maar kan na mijn lessen wel een keer in groningen trainen.
Verbo is terug?
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:34:37 #241
19297 stinkie
pi_124934902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:30 schreef Zaran het volgende:

[..]

Barbell rows mee gestopt om weer eens af te wisselen. Powerclean deze week mee begonnen. Heerlijk. Wel nog laag gewicht om techniek onder knie te krijgen
pi_124934996
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Maybe we can make a deal. Deadliften en barbell rows nooit problemen mee gehad. Terwijl ik nog altijd zit te kloten met de powerclean. Train normaal altijd in overijssel, maar kan na mijn lessen wel een keer in groningen trainen.
2 profesionele powerlifters, een personal trainer, een sportschool medewerker en tig andere gasten hebben het geprobeerd mij te leren zonder dat ik er om vroeg maar het is ze geen van alle gelukt.

Heb trouwens alweer zin in de winter en om weer lekker te bulken en wekelijk keiharde gains te maken :9
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:38:30 #243
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124935087
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:36 schreef Zaran het volgende:

[..]

2 profesionele powerlifters, een personal trainer, een sportschool medewerker en tig andere gasten hebben het geprobeerd mij te leren zonder dat ik er om vroeg maar het is ze geen van alle gelukt.

Heb trouwens alweer zin in de winter en om weer lekker te bulken en wekelijk keiharde gains te maken :9
The fuck, als een powerclean gemakkelijk is moet eigenlijk de deadlift met een paar kleine correcties goed uit te voeren zijn. Zelfde geldt voor de barbell row. Zijn zo'n beetje de makkelijkste compounds in mijn mening.
Verbo is terug?
pi_124936697
Morgen om 08:45 weer lekker liften :9
pi_124937317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:16 schreef Hyperdunk_15 het volgende:

[..]

Ehm zo is het in ieder geval totaal niet bedoeld.. Ik kan juist veel van jullie advies gebruiken. Heb alleen veel gelezen en ook dan merk je dat er niet heel duidelijk 1 rechte lijn te trekken is. Vandaar dat ik nog veel vragen heb.

Olijfolie gebruik ik al en ook pindakaas neem ik. Is havermout beter dan Brinta? Dan zal ik dat gaan aanpassen. Bedankt in ieder geval!
Nee juist positief bedoeld brah! Meeste komen hier zonder een kennis of ingelezen hebben. Das vaak erg irritant, jij komt hier voorbereid, een goede mindset dus, en dan is het leuk om iemand te helpen, ga zo door igg!

Havermout is vooral goedkoper en bevat iets meer eiwit (al eet je het voor de carbs natuurlijk) brinta is ook prima.

Volle melk, kwark, caschewnoten, wees creatief :p
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:01:34 #246
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_124939096
grr mn blender is kapot
and then...
pi_124939340
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 20:56 schreef Verbosity het volgende:
Zou de compounds (Squat, Deadlift, Millitary press) voor isolatie plaatsen zodat je daar de meeste kracht in kan stoppen. Heb zelf altijd dat het 5 tot 15 kilo kan schelen op de grote oefeningen wanneer ik ze later uitvoer. Voor de rest ziet het er wel goed uit
Bedankt voor de tip! Ga ik omgooien. Verder squat ik inderdaad wel. De vierde dag is een beetje mixed, dat vind ik altijd wel lekker om te doen.

@mtchll112: Haha ok! Ik dacht dat het sarcastisch bedoeld was! Ik vind het ook erg interessant en wil graag bij leren, vandaar dat ik besloten heb hier te gaan posten.

Nog wel een brandende vraag. Ik zit nu dus rond de 2250 calorieën per dag. Dat is dus rond de 450-500 onder mijn normale niveau. Moet ik dit nou ophogen op trainingsdagen of kan ik dit bijvoorbeeld eerst 2 weken zo doen en dan een beetje aanpassen? Wat is daarvoor het beste?
pi_124939373
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:06 schreef Hyperdunk_15 het volgende:

[..]

Moet ik dit nou ophogen op trainingsdagen of kan ik dit bijvoorbeeld eerst 2 weken zo doen en dan een beetje aanpassen? Wat is daarvoor het beste?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)
pi_124939427
Waarschijnlijk nog een week voordat ik weer kan squatten, elke training tegen je max deadliften en powercleanen is echt zwaar. Hoop niet dat zodra ik weer begin gelijk weer mijn schenen verneuk
  zaterdag 6 april 2013 @ 01:51:40 #250
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124941969
quote:

[..]

Dikke quads :9, ze kunnen me niet genoeg zijn (nohomo)

Snake, 20 april toevallig in NL? Heb nog 'n uitnodiging voor je..
pi_124942354
Heeft iemand nog goeie kwark blender recepten icm chocolate whey?
pi_124942543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 02:09 schreef Insane- het volgende:
Heeft iemand nog goeie kwark blender recepten icm chocolate whey?
Koop gewoon magere vanille kwark bij de Aldi, iets duurder maar 10x zo lekker
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:17:54 #253
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124946017
YouTube
pi_124946307
Ik denk dat het lichaamsgewicht op de dag van de training zelf heel belangrijk is. Ik merk dat ik veel meer kan tillen als ik zwaarder ben. Daarom denk ik dat er een verband tussen het lichaamsgewicht en de hoeveelheid kracht die ik heb, zelfs als het overgrote deel van het lichaamsgewicht dat voor dagelijkse schommelingen kan volgen vocht is.

Gisteren woog ik nog 66,1kg en vandaag 65,3kg. Ik vroeg mij af of dit verschil binnen 1 dag nog in te halen valt, zodat ik een optimaal gewicht heb voor de training. Ik ben nu dus veel eten en water drinken en dan over een paar uur trainen.

Wat is jullie ervaring met dit idee?
Hoelang zou het lichaam nodig hebben om zijn vochtbalans weer in orde te hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door banaliteit op 06-04-2013 11:40:35 ]
pi_124946436
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:31 schreef banaliteit het volgende:
Ik denk dat het lichaamsgewicht op de dag van de training zelf heel belangrijk is. Ik merk dat ik veel meer kan tillen als ik zwaarder ben. Daarom denk ik dat er een verband tussen het lichaamsgewicht en de hoeveelheid kracht die ik heb, zelfs als het overgrote deel van het lichaamsgewicht dat voor dagelijkse schommelingen kan volgen vocht is.

Gisteren woog ik nog 61,2kg en vandaag 53,3kg. Ik vroeg mij af of dit verschil binnen 1 dag nog in te halen valt, zodat ik een optimaal gewicht heb voor de training. Ik ben nu dus veel eten en water drinken en dan over een paar uur trainen.

Hoelang zou het lichaam nodig hebben om zijn vochtbalans weer in orde te hebben?
Man wat heb jij gedaan? Een drol van bijna 8kg gedumpt?
pi_124946498
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:37 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Man wat heb jij gedaan? Een drol van bijna 8kg gedumpt?
Typo op de zaterdagochtend... Heb het aangepast. Vandaag 65,3kg en gisteren 66,1kg
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:45:21 #257
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124946585
Even wat rommel overboord gegooid.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 01:51 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Dikke quads :9, ze kunnen me niet genoeg zijn (nohomo)

Snake, 20 april toevallig in NL? Heb nog 'n uitnodiging voor je..
Ik ben volgende week heel even in NL, daarna ben ik tot ongeveer half mei nog in ES. Dus nee helaas.
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:46:29 #258
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124946614
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:40 schreef banaliteit het volgende:

[..]

Typo op de zaterdagochtend... Heb het aangepast. Vandaag 65,3kg en gisteren 66,1kg
Daar zou ik me niks van aantrekken. Is gewoon wat verschil in vocht.
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:55:00 #259
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124946815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:45 schreef Snakey het volgende:
Even wat rommel overboord gegooid.

[..]

Ik ben volgende week heel even in NL, daarna ben ik tot ongeveer half mei nog in ES. Dus nee helaas.
Jammer!
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:56:28 #260
55709 Stereotomy
pi_124946865
Brotip: ik heb gister 25 EUR van mijn verzekering teruggekregen voor mijn gym inschrijving. Kijk even in je polisvoorwaarden of jouw verzekering misschien ook een deel van je inschrijving dekt.

25 EUR is toch al gauw weer een potje DARK NITRO RAGING CYBER-COMPLEX 3001, dus de moeite waard.
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:56:46 #261
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124946978
Motherfucker, maak nooit 500gram + 6 gelatine blaadjes + scoop caseïne klaar voor je ontbijt. Godskolere wat was dat ranzig, kreeg het nauwelijks weg :r

Wel 80 eiwitjes bij ontbijt in 500 cal :o
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:00:39 #263
55709 Stereotomy
pi_124946986
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:31 schreef banaliteit het volgende:

Gisteren woog ik nog 66,1kg en vandaag 65,3kg. Ik vroeg mij af of dit verschil binnen 1 dag nog in te halen valt, zodat ik een optimaal gewicht heb voor de training. Ik ben nu dus veel eten en water drinken en dan over een paar uur trainen.

Dan is er niet zozeer een verband tussen hoe zwaar je bent, maar hoe gehydrateerd je bent voor en tijdens de training. Het klopt dat wanneer je uitgedroogd bent, je prestaties naar beneden zinken.

Maar iedereen moet hier van zichzelf een soort van optimum zien te vinden. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat trainen met een klotsende maag (jeweetwel, dat het een beetje zuur in je mond wordt als je een boer laat :P ) niet gewenst is.
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:01:22 #264
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124947011
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waar was de uitnodiging voor trouwens? :P
Sportprothesedag ism Otto Bock en zo'n beetje alle leveranciers en het paralympisch team. Marinekazerne te Doorn.
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:03:21 #265
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124947074
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:01 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Sportprothesedag ism Otto Bock en zo'n beetje alle leveranciers en het paralympisch team. Marinekazerne te Doorn.
Ah okee. Lijkt me wel leuk om een keer bij te zijn. Zal wel vaker georganiseerd worden lijkt me?
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:06:06 #266
77130 star_gazer
pi_124947159
-
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:07:56 #267
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124947204
quote:
Deze hoort eigenlijk in ONZ, maar hij is GENIAAL. :D
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:11:47 #268
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124947329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:56 schreef Stereotomy het volgende:
Brotip: ik heb gister 25 EUR van mijn verzekering teruggekregen voor mijn gym inschrijving. Kijk even in je polisvoorwaarden of jouw verzekering misschien ook een deel van je inschrijving dekt.

25 EUR is toch al gauw weer een potje DARK NITRO RAGING CYBER-COMPLEX 3001, dus de moeite waard.
Serieus? Welke maatschappij heb je?
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:12:37 #269
55709 Stereotomy
pi_124947358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:11 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Serieus? Welke maatschappij heb je?
Besured, goedkoopste student/young professional verzekering die er is. ;) Dus er moet wel meer te halen zijn bij duurdere pakketten?

https://www.besured.nl/

quote:
7
Preventie

Leefstijltraining
Fitness Eenmalig
Sportmedische keuring

100%
100%
100%

¤ 100,-
¤ 25,-
¤ 114,-**
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:16:12 #270
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124947468
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:12 schreef Stereotomy het volgende:
Besured, goedkoopste student/young professional verzekering die er is. ;) Dus er moet wel meer te halen zijn bij duurdere pakketten?

[..]

Ik ga eens kijken, zit bij OHRA met het duurste, uhhh, uitgebreidste, pakket wat ze hebben.
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:17:01 #271
55709 Stereotomy
pi_124947490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken, zit bij OHRA met het duurste, uhhh, uitgebreidste, pakket wat ze hebben.
Laat ff weten of je wat terugkrijgt, ben wel benieuwd.
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:24:08 #272
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124947647
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Laat ff weten of je wat terugkrijgt, ben wel benieuwd.
Helemaal niks.

Ik kan wel voedingsadvies a 200 euro per jaar laten vergoeden (incl. verwijzing v arts, maar dat moet lukken met m'n "vitamine-K-arm"-dieet).
SMA a 100 euro pj

Al heb ik deze verzekering puur voor de fysio gekozen (onbeperkt) en inmiddels heb ik een gratis bril door deze verzekering (200 euro).
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:33:53 #273
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124947889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

zit ook bij OHRA met een redelijk duur pakket alleen die vergoeden vrijwel niets. ;(
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:37:39 #274
55709 Stereotomy
pi_124948002
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:24 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Helemaal niks.
:P

quote:
Al heb ik deze verzekering puur voor de fysio gekozen (onbeperkt) en inmiddels heb ik een gratis bril door deze verzekering (200 euro).
Ja, ik maak bijna winst op mijn aanvullende verzekering ivm contactlenzen (250 EUR per twee jaar ofzo).
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:44:59 #275
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124948208
Whoei, gisteren flink benen getraint. Er is vandaag onderhoud aan de lift, 4 verdiepingen... auw. :')
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:05:47 #276
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124948718
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee. Lijkt me wel leuk om een keer bij te zijn. Zal wel vaker georganiseerd worden lijkt me?
Er zijn weleens open dagen..maar nooit zo grootschalig en goed georganiseerd. Bock ism ministerie van defensie èn het paralympisch team. Prothese-dragende paratroopers, bergbeklimmers, mountainbikers etc.
pi_124948757
Zit nog steeds te twijfelen of ik onder de zonnebank moet, wordt heel snel bruin maar mijn bovenlichaam en benen zijn echt bleek ;(

Zit er nou echt zoveel verschil qua gezondheidsrisicos tussen een zonnebank en de echte zon?
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:13:40 #278
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124948925
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:44 schreef Snakey het volgende:
Whoei, gisteren flink benen getraint. Er is vandaag onderhoud aan de lift, 4 verdiepingen... auw. :')
Ik dacht dat je thuis werkte, heb je een huis met vier verdiepingen en een lift? :o
Seto is zo ene baas he
pi_124948953
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:07 schreef Zaran het volgende:
Zit nog steeds te twijfelen of ik onder de zonnebank moet, wordt heel snel bruin maar mijn bovenlichaam en benen zijn echt bleek ;(

Zit er nou echt zoveel verschil qua gezondheidsrisicos tussen een zonnebank en de echte zon?
De zon heeft ook die risico's. Probleem is vooral wanneer mensen extreem veel onder de zonnebank gaan.
pi_124948963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Je krijgt ook vergoeding van condooms?
wat :')
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:56:42 #281
157922 fathank
pi_124950052
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:15 schreef Zaran het volgende:

[..]

Ik ga wel iets vaker langs de ggd :@
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:17:12 #282
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124950513
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:05 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Er zijn weleens open dagen..maar nooit zo grootschalig en goed georganiseerd. Bock ism ministerie van defensie èn het paralympisch team. Prothese-dragende paratroopers, bergbeklimmers, mountainbikers etc.
Mmm, jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik heb alles al geregeld met klanten en vlucht enzo dus ik kan het nu niet meer omgooien.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:18:41 #283
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124950546
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:13 schreef seto het volgende:

[..]

Ik dacht dat je thuis werkte, heb je een huis met vier verdiepingen en een lift? :o
Nee helaas. :')

Ik woon hier in een apartment op de 4e verdieping.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:22:58 #284
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124950646
Voor de mensen die hier geen brood eten. Wat pakken jullie voor voedsel om aan je vezels te komen? Ik eet nu voornamelijk zilverrijst brocoli fruit en avocados maar kan nog steeds niet lekker de wc vol beren
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:26:46 #285
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124950714
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:22 schreef Jahr00n het volgende:
Voor de mensen die hier geen brood eten. Wat pakken jullie voor voedsel om aan je vezels te komen? Ik eet nu voornamelijk zilverrijst brocoli fruit en avocados maar kan nog steeds niet lekker de wc vol beren
Ik eet wel brood (2 sneetjes bij ontbijt, ces't tout), maar lijnzaad bro, lijnzaad.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:29:23 #286
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124950762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:26 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik eet wel brood (2 sneetjes bij ontbijt, ces't tout), maar lijnzaad bro, lijnzaad.
Aight. 1.88e bij de AH voor 400gram, valt mee. Hoe verwerk je dat? Of eet je het gewoon zo op?
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:46:52 #287
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124951129
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:29 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Aight. 1.88e bij de AH voor 400gram, valt mee. Hoe verwerk je dat? Of eet je het gewoon zo op?
Je kan het malen in een blender tot een poeder. Vervolgens is het te gebruiken in een shake of strooi het over je voedsel. Suit yourself.
Verbo is terug?
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:48:33 #288
157922 fathank
pi_124951160
quote:

[..]

Door mn havermoutpannekoeken. 500 ml volle melk, 250 gram havermout 4 eieren en een paar plakkrn spek :9
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:00:53 #289
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124951402
quote:

[..]

Ik gooi het door m'n eieren, je kan het ook door je musli gooien, of in je shake, of.. doe er wat mee.
pi_124951474
Wat is er mis met brood? :x Ik bunker dat juist als een malle voor de kcal en eiwitten en, ja alles eigenlijk. ;x
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:10:54 #291
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124951596
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:04 schreef Atemno het volgende:
Wat is er mis met brood? :x Ik bunker dat juist als een malle voor de kcal en eiwitten en, ja alles eigenlijk. ;x
Weinig mis mee als je gewoon kcal moet bunkeren idd. Tijdens het cutten vind ik het te veel carbs bevatten.
pi_124951605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:10 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Weinig mis mee als je gewoon kcal moet bunkeren idd. Tijdens het cutten vind ik het te veel carbs bevatten.
Ah oke, nee ik bulk nu gewoon 24/7, die gains schieten niet op helaas.
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:54:26 #293
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_124952714
Vanochtend na terugkomst uit de gym door een auto aangereden terwijl ik van rechts kwam, rijdt die flikker gewoon door. Heb gelukkig alleen een beetje last van mijn heup en wat schaafwonden maar als de politie hem niet vindt dan ga ik zelf op jacht :(
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:57:35 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124952823
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:54 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vanochtend na terugkomst uit de gym door een auto aangereden terwijl ik van rechts kwam, rijdt die flikker gewoon door. Heb gelukkig alleen een beetje last van mijn heup en wat schaafwonden maar als de politie hem niet vindt dan ga ik zelf op jacht :(
Heb je zijn kenteken? Was je op de fiets trouwens?
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:58:39 #295
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_124952864
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Heb je zijn nummerbord? Was je op de fiets trouwens?
Ja was op de fiets dus heb geluk gehad dat ik geen zwaarder letsel heb
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:59:40 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124952900
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:58 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ja was op de fiets dus heb geluk gehad dat ik geen zwaarder letsel heb
Inderdaad. Klootzakken die gewoon doorrijden. Alsof hij het niet gezien zou hebben. :{
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:00:28 #297
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_124952930
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Inderdaad. Klootzakken die gewoon doorrijden. Alsof hij het niet gezien zou hebben. :{
Heb niet zijn hele kenteken maar die auto van hem was zo'n gepimpte met nogal wat unieke kenmerken. Was bij een buurt supermarkt dus hij woont hier vast in de buurt.

Wordt maandag niet squatten of deadliften :{
pi_124952983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:04 schreef Atemno het volgende:
Ik vind het zelf een van de meest overschatte voedingsproducten, brood is wel praktisch.
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:02:23 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124952999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:00 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Heb niet zijn hele kenteken maar die auto van hem was zo'n gepimpte met nogal wat unieke kenmerken. Was bij een buurt supermarkt dus hij woont hier vast in de buurt.

Wordt maandag niet squatten of deadliften :{
Het kloterige is dat je soms later pas last krijgt van van alles.
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:09:30 #300
55709 Stereotomy
pi_124953209
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:15 schreef Zaran het volgende:

[..]

Jep, 20 EUR :)

Had ook fruitsmaken besteld en die werden ook vergoed :')
pi_124953827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:01 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik vind het zelf een van de meest overschatte voedingsproducten, brood is wel praktisch.
Dit inderdaad, het is praktisch.

Maar eiwitten in brood? Dat is echt 3.5gr per 100 ofzo. Verder is het 90% carbs en troep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')