abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124876547

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  donderdag 4 april 2013 @ 14:53:49 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_124876604
TT fail

SPOILER
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_124876662
quote:
3s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:53 schreef star_gazer het volgende:
TT fail

SPOILER
Typo :|W
pi_124876983
@Snakey: kun je dit fixen a.u.b.? Door dit soort typo's lijken BB-ers dom terwijl we dat natuurlijk niet zijn.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:04:40 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124877026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:03 schreef CarbonC het volgende:
@Snakey: kun je dit fixen a.u.b.? Door dit soort typo's lijken BB-ers dom terwijl we dat natuurlijk niet zijn.
Huhuhuhuh meatheads
Confidence through competence
pi_124877181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:03 schreef CarbonC het volgende:
Generaliserende onzin! Genoeg dommer bodybuilders!
  donderdag 4 april 2013 @ 15:20:37 #7
77130 star_gazer
pi_124877633
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:55 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Typo :|W
Teveel winstrol gesnoven zeker
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_124877689
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, I'm not even mad man. Ik voelde me ook niet echt aangesproken. Snap sowieso niet waar jouw haat jegens mij vandaan komt. :D

Dus als eerste zeg je dat ze niet essentieel zijn en daarna wel? Of lees ik het niet goed? :+ Mij gaat het meer om de echtheid van informatie. Ook al had pietjepost het gepost, had ik nog naar een bron gevraagd. Ik deel namelijk de mening dat carbs helemaal niet essentieel zijn voor spiergroei, maar wel handig zijn - zoals Stereo ook zegt - voor kracht- en duursporters.

lobi
Okee mooi. Nee, ik zeg ze zijn niet essentieel voor spiergroei, maar zou het zelf wel aanbevelen. Daarna geef ik het voorbeeld van een ketose dieet wat sommige users op bijvoorbeeld DBB gebruiken in de cut.

Haat komt er trouwens vandaan dat een deel heel zich heel wat voelt terwijl je niet eens kunt zien dat ze liften. Jouw post met je navy of iets dergelijks was het dieptepunt, vandaar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 4 april 2013 @ 15:26:58 #9
77130 star_gazer
pi_124877868
Vanaf volgende week eindelijk boven mijn lichaamsgewicht benchen. Ik bench nu 77.5kg x 8, maar ik begin eindelijk wat vooruitgang te maken. Werd verdomme eens tijd. 80kg vind ik wel een leuke mijlpaal :) Maat van mij benched ongetraind meer dan mij, maar zijn armen zijn dan ook echt belachelijk kort :')

Mijn squat heb ik overigens pas geleden ook gedeload naar sets van 80kg omdat ik mijn form wil fixen. Ik vind squatten echt zo ontzettend moeilijk... Mijn proporties zijn er niet echt lekker voor; lange ledematen met een kort lijf, dus mijn rug moet helemaal voorover om die bar boven het evenwichtspunt te houden. Mijn bouw is wel lekker voor deadlifts (lukt prima, 4x140kg), maar kut voor fatsoenlijke squats en benches.

Overigens is dit dus de reden dat ik nu dus ook leg presses doe aan het eind van mijn benen workout; met 80kg squats voel ik niks, maar met 90kg gaat mijn form naar de klote ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 04-04-2013 15:40:40 ]
-
pi_124878102
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Teveel winstrol gesnoven zeker
Ik weet niet eens wat winstrol is, verder dan whey kom ik ook niet met het beschrijven van supplementen :')
  donderdag 4 april 2013 @ 15:36:17 #11
77130 star_gazer
pi_124878187
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:33 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat winstrol is, verder dan whey kom ik ook niet met het beschrijven van supplementen :')
Geheugenverlies is een bekende side van creatine cypionate injecties.
-
pi_124879376
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef SunTzu het volgende:
Zit nu deze docu te kijken:

Net ook gezien. Geen vitamine pillen meer voor mij... Of toch niet elke dag.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_124879752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:22 schreef Push. het volgende:

[..]

Okee mooi. Nee, ik zeg ze zijn niet essentieel voor spiergroei, maar zou het zelf wel aanbevelen. Daarna geef ik het voorbeeld van een ketose dieet wat sommige users op bijvoorbeeld DBB gebruiken in de cut.

Haat komt er trouwens vandaan dat een deel heel zich heel wat voelt terwijl je niet eens kunt zien dat ze liften. Jouw post met je navy of iets dergelijks was het dieptepunt, vandaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:36 schreef Push. het volgende:

[..]

Mja, maar niet essentieel voor spiergroei toch.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Push. het volgende:

[..]

als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei.
Ik zie het, maar wel raar als je vervolgens - ondanks het keto-dieet - aangeeft dat koolhydraten essentieel zijn. No biggie verder, vond het vanuit mijzelf belangrijk om er duidelijkheid over te verschaffen. :)

Tevens too bad man. Niet iedereen kan elkaar aardig vinden, right. :) En die teksten waren copypasta's van de misc. De meesten hadden dat wel door. :D
If not now, then when.
pi_124879794
Hola bodybuilders!

Ben rond 2010 begonnen met fitnessen maar deed toentertijd alles verkeerd. Ook had ik een knipperlicht relatie met mijn gym :@ .

Sinds kort ben ik weer écht begonnen met gymen(3x p week)
Nu weet ik wel ongeveer hoe ik moet beginnen en volg ik ook tips van o.a. the hodgetwins.

Maar ik mis echt discipline qua voedsel. En heb ook geeeeeen idee wat ik moet eten p dag. Of hoe vaak.

Wat ik nu eet p dag:

7u brinta pap met melk.
11u koffietje
13u 6 boterhammen met plakjes worst en kaas
18:30 avondeten(maakt niet uit wat)
21:00 weer avondeten(mn ma kookt altijd best veel)

Ik weet dat er een enorme gap is tussen de lunch en mn avondeten maar ik heb simpelweg geen honger:S

mijn huidige trainingsschema:

Dag 1
borst:
-benchpress met dumbells
-incline benchpress met barbell
-dips

Dag 2
benen:
-romanian deadlifts
-leg extensions
-leg press
-squats
-calve raises

Dag 3
rug:
-pull up
-wide grip pulldown
-military press
-shrugs

bicep:
-hammer curl
-preacher curls

buikspieren:
-random oefeningen.

Ik heb dit zelf samengesteld maar weet totaal niet of ik echt goed train.

Hebben jullie tips? En hoe doen jullie het met voedsel als je fulltime werkt etc?

Edit:Oja ik ben 22 jaar oud weeg momenteel 78 kilo en ben 1.88m
pi_124879871
Weet je zelf waarom je een split doet?
pi_124879947
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:19 schreef Drommeldaris het volgende:
Weet je zelf waarom je een split doet?
split...? :@
pi_124879952
Ik mis de triceps en schouderoefeningen in je schema.

En eten klinkt echt heel weinig. Tel alle kcals, koolhydraten, eiwitten en vetten eens op. Denk dat je echt laag zit in kcal en nog lager in eiwitten.
pi_124880084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:21 schreef Sapstengel het volgende:
Ik mis de triceps en schouderoefeningen in je schema.

En eten klinkt echt heel weinig. Tel alle kcals, koolhydraten, eiwitten en vetten eens op. Denk dat je echt laag zit in kcal en nog lager in eiwitten.
hmm wat zou jij veranderen aan mijn schema?
Ik dacht altijd dat ik een supersnelle metabolisme had ofzo XD maar ik eet dus gwn veeeeelste weinig. :')
pi_124880376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:24 schreef espnl het volgende:

[..]

hmm wat zou jij veranderen aan mijn schema?
Ik dacht altijd dat ik een supersnelle metabolisme had ofzo XD maar ik eet dus gwn veeeeelste weinig. :')
Dat dacht ik vroeger ook. "Ik kan echt eten wat ik wil, want ik kom toch nooit aan". Dan tel je het een keer en zit je op 1500-2000kcal ofzo :') .

Nouja heb zelf ook altijd een 4daagse split gedaan. Borst + biceps, benen, schouders, rug+triceps. Dat kan prima. Je doet ook alle compounds zoals squat, benchpress, deadlift en daar wat andere oefeningen omheen. Niks mis mee.

Ik zie nu wel dat je schouderoefeningen doet, maar die heb je genoemd bij rug. Romanian deadlift is eigenlijk ook meer een onderrug oefening en tevens een beetje een pussy deadlift. Je moet gewoon tot op de grond gaan :) .

Ik meer zoiets doen:

Benen
- squat
- calf raise
- leg extension
- leg raise

Schouders
- Military press
- Shrugs
- Upright row
- Rear delt flys
- Evt. een side raise/lateral raise

Rug
- Deadlift
- Bent over rows
- Pullups
- Wide grip pulldown
- Misschien iets als een straight arm pulldown of een cable/dumbbell row

Al pak je dan met rug wel 2x een lat-oefening (pullups en pulldown) en 2x een rowvariatie als je voor BoR en DB/cable row kiest.

Maarja genoeg andere fokkers met suggesties, ik zou ook even kijken wat de rest in te brengen heeft.
pi_124880378
lees je eens in over Full-body schema's of Starting strenght. :)
En als je een smartphone hebt download de app calorieteller en reken voor de grap eens uit hoeveel je eet.
pi_124880431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:17 schreef espnl het volgende:
Ben rond 2010 begonnen met fitnessen maar deed toentertijd alles verkeerd. Ook had ik een knipperlicht relatie met mijn gym :@ .

Nu weet ik wel ongeveer hoe ik moet beginnen en .....
Naar mijn mening doe je nog steeds alles verkeerd. Als je op deze manier doorgaat zul je echt geen progressie boeken. Je doel kan ik niet aflezen uit je voeding&trainingsschema, maar als ik je stats zie zul je wel willen aankomen. In dat geval meer eten, goed eten, en weten wat je eet.

Je kan een avond van te voren gerust je eten klaar maken. Eitjes kan je koud eten, tonijn + rijst in een bak = koud te eten. Crackers met pindakaas kan je zo meenemen + eten.
l|||-------|||l
pi_124880681
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zie het, maar wel raar als je vervolgens - ondanks het keto-dieet - aangeeft dat koolhydraten essentieel zijn. No biggie verder, vond het vanuit mijzelf belangrijk om er duidelijkheid over te verschaffen. :)

Tevens too bad man. Niet iedereen kan elkaar aardig vinden, right. :) En die teksten waren copypasta's van de misc. De meesten hadden dat wel door. :D
Dat is dus waar het probleem zit. Koolhydraten zijn niet essentieel voor spiergroei, maar ik vind ze zelf wel essentieel omdat ik anders niet lekker kan trainen. Dus je zou het kunnen zien, in mijn geval, als essentieel voor krachttraining in het algemeen. Direct dus niet essentieel, indirect wel, dus essentieel. Maar dat verschilt dus voor iedereen. Als jij lekker traint met amper een glycogeen voorraad, so be it. Doe er je voordeel mee. In dat geval zijn ze dus niet essentieel voor jouw krachttraining.

Ik weet dat die teksten gekopieerd zijn, maakt niet dat ik de gehele attitude van een groep hier zwak vind. Zag laatst weer iemand in LIF afgeven op iemand en verkondigen dat iedereen hier een godenlichaam heeft o.i.d.. Vind ik rond uit zwak, want van een deel dat hier post kan je niet eens zien dat ze trainen. Ook een heel deel dat wel goed bezig is, maar maak er gewoon niet zo'n punt van en doe niet zo uit de hoogte.

Overigens wel props dat ja aan het trainen bent etc.. Meesten geven het op dat gewicht allang op en gooien het op een schildklier afwijking.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_124880725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:30 schreef BadderAapje het volgende:
lees je eens in over Full-body schema's of Starting strenght. :)
En als je een smartphone hebt download de app calorieteller en reken voor de grap eens uit hoeveel je eet.
Zal ik doen bedankt!
pi_124880737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat dacht ik vroeger ook. "Ik kan echt eten wat ik wil, want ik kom toch nooit aan". Dan tel je het een keer en zit je op 1500-2000kcal ofzo :') .

Nouja heb zelf ook altijd een 4daagse split gedaan. Borst + biceps, benen, schouders, rug+triceps. Dat kan prima. Je doet ook alle compounds zoals squat, benchpress, deadlift en daar wat andere oefeningen omheen. Niks mis mee.

Ik zie nu wel dat je schouderoefeningen doet, maar die heb je genoemd bij rug. Romanian deadlift is eigenlijk ook meer een onderrug oefening en tevens een beetje een pussy deadlift. Je moet gewoon tot op de grond gaan :) .

Ik meer zoiets doen:

Benen
- squat
- calf raise
- leg extension
- leg raise

Schouders
- Military press
- Shrugs
- Upright row
- Rear delt flys
- Evt. een side raise/lateral raise

Rug
- Deadlift
- Bent over rows
- Pullups
- Wide grip pulldown
- Misschien iets als een straight arm pulldown of een cable/dumbbell row

Al pak je dan met rug wel 2x een lat-oefening (pullups en pulldown) en 2x een rowvariatie als je voor BoR en DB/cable row kiest.

Maarja genoeg andere fokkers met suggesties, ik zou ook even kijken wat de rest in te brengen heeft.
Nice ik ga dat proberen. Maar met borst zit ik wel goed toch?
pi_124880774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:31 schreef Silvanovisch het volgende:
op deze manier doorgaat zul je echt geen progressie boeken. Je doel kan ik niet aflezen uit je voeding&trainingssc
Thx voor je reactie! Hoe zou jij het aanpakken?
En gelijk heb je met het eten, tis meer laksheid. Ga meteen lijstje maken met wat ik kan én ga meenemen!
pi_124880784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:38 schreef espnl het volgende:

[..]

Nice ik ga dat proberen. Maar met borst zit ik wel goed toch?
Kan ook nog wel wat bij. Bench en incline zijn goed inderdaad, zou er nog iets als flys en low cable flys bij pakken.

Maar denk dat er nog wel andere users zijn met goede suggesties.
pi_124880998
quote:
Hola bodybuilders!

Hey man! Welkom. :)

Dat je een knipperlichtrelatie met je gym had is geen enkel probleem. Dat hebben de meesten van ons weleens meegemaakt. Het is belangrijk dat je alsnog iets wilt bereiken ondanks het verleden.

Wat je moet eten is eigenlijk heel erg simpel. Ik dacht altijd dacht dat het fucking complex was door al die bro-science regeltjes; zoals om de twee uur eten in een bepaalde verhouding van macro's in deze maaltijden. 8)7 Het is allemaal heel erg simpel en dat zul je na verloop van tijd wel inzien.

Als eerste moet je vaststellen wat je doel is. Het beste is om dit op een klein plakblaadje te schrijven en het bij je computer op te hangen. Doe dit specifiek. In mijn geval: 'juli 2013 op 8% bodyfat'. Als je weet wat je doel is dan moet je jouw onderhoud gaan berekenen. Dit kun je hier doen: http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (let op het gebruik van lbs/kg). Als je onderhoud bekend is weet je in ieder geval hoeveel je moet eten (kcals) en wat je verhoudingen zijn (protein/carbs/fat).

Nu kun je op basis van die verhoudingen en het totale aantal calorieën voeding zoeken waarmee je op deze getallen uitkomt. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om je voeding te noteren. Hoe vaak je eet en wat je eet is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je de targets hit waarmee je jouw doel kunt bereiken. Dat dit de eerste paar dagen niet goed gaat en je de targets niet optimaal behaalt is geen punt. Naarmate van doen leer je.

Qua training raad ik je gewoon 'Babylovers Starting Strenght' of 'StrongLifts' aan.

Als je het niet snapt, voel je vrij om dat aan te geven. ^O^
If not now, then when.
pi_124881019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:39 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kan ook nog wel wat bij. Bench en incline zijn goed inderdaad, zou er nog iets als flys en low cable flys bij pakken.

Maar denk dat er nog wel andere users zijn met goede suggesties.
Echt bedankt! Ik lees overal wat anders maar jouw raad is wel echt specifiek.
Nog een vraagje, wat is effectief qua sets en reps.

met bankdrukken doe ik momenteel 3 sets(ex warming up) en dan reps van 10-8-6
en dan steeds meer kg. (1e set 60k, 3e set 70k en 3e set 80k intotaal).

Maar soms hoor ik ook ja 4 sets van 5 reps of 3 sets van 10 reps.. ik heb echt geen flauwww idee wat nu goed is:O?
  donderdag 4 april 2013 @ 16:49:45 #29
55709 Stereotomy
pi_124881170
Varieren mag hoor.
pi_124881319
quote:
Hola bodybuilders!

Nu weet ik wel ongeveer hoe ik moet beginnen en volg ik ook tips van o.a. the hodgetwins.

Maar ik mis echt discipline qua voedsel. En heb ook geeeeeen idee wat ik moet eten p dag. Of hoe vaak.

Wat ik nu eet p dag:

7u brinta pap met melk.
11u koffietje
13u 6 boterhammen met plakjes worst en kaas
18:30 avondeten(maakt niet uit wat)
21:00 weer avondeten(mn ma kookt altijd best veel)

Edit:Oja ik ben 22 jaar oud weeg momenteel 78 kilo en ben 1.88m
Meer eten! Begin iig met 's avonds voor het slapen gaan kwark te eten, 500 gr magere kwark.
Ik zou de boterhammen met worst en kaas vervangen door boterhammen met plakjes kipfilet,
en nog ongv 4 boterhammen met 2/3 eieren toevoegen. Tussen 7 en 13u eet je helemaal niks, dus qua eetlust past daar vast nog wel wat bij.

Dan het trainen. Je trainingsschema is nu gewoon een aantal random oefeningen voor de spiergroepen. Begin met te bepalen of je een fullbody (alle spiergroepen op 1 dag) of een split gaat doen (spiergroepen gesplitst over dagen, bijv. 3-daagse split van borst+triceps, rug+biceps, benen+schouders).
Nog beter is het misschien wel om Starting Strength te gaan doen, dat programma is speciaal gericht op beginners.

Deze oefeningen raad ik aan om sowieso in je schema op te nemen: de benchpress (voor borst), de deadlift (voor rug), de squat (voor benen), de military press/shoulder press (voor schouders). Voor de biceps en de triceps kun je barbell curl (biceps) en cable pushdown (triceps) doen.

Dit is een goede site waar je deze oefeningen terug kan vinden, en vele andere oefeningen: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html.

Ook zie ik in je schema geen sets en herhalingen staan. Om kracht op te bouwen raad ik aan in het begin 3 sets van 5 herhalingen te doen. Verder ben je enigszins laat in dit topic, ga er niet vanuit dat je voor de zomer een goed lichaam hebt, richt je op volgend jaar.
pi_124881368
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:37 schreef Push. het volgende:

[..]

Dat is dus waar het probleem zit. Koolhydraten zijn niet essentieel voor spiergroei, maar ik vind ze zelf wel essentieel omdat ik anders niet lekker kan trainen. Dus je zou het kunnen zien, in mijn geval, als essentieel voor krachttraining in het algemeen. Direct dus niet essentieel, indirect wel, dus essentieel. Maar dat verschilt dus voor iedereen. Als jij lekker traint met amper een glycogeen voorraad, so be it. Doe er je voordeel mee. In dat geval zijn ze dus niet essentieel voor jouw krachttraining.

Ik weet dat die teksten gekopieerd zijn, maakt niet dat ik de gehele attitude van een groep hier zwak vind. Zag laatst weer iemand in LIF afgeven op iemand en verkondigen dat iedereen hier een godenlichaam heeft o.i.d.. Vind ik rond uit zwak, want van een deel dat hier post kan je niet eens zien dat ze trainen. Ook een heel deel dat wel goed bezig is, maar maak er gewoon niet zo'n punt van en doe niet zo uit de hoogte.

Overigens wel props dat ja aan het trainen bent etc.. Meesten geven het op dat gewicht allang op en gooien het op een schildklier afwijking.
Prima. Het was niet duidelijk dat jij dat vond. Het was meer alsof het zo was.

Misschien moet je je minder bezighouden met het letten op anderen en op jezelf blijven focussen. :) Je was je ook al zo aan het opwinden over mijn cheatmeal. Verder vind ik je hypocriet. Het maakt niet uit of je niet aan mensen kunt zien dat ze liften. Het gaat erom dat ze bezig zijn om hunzelf te verbeteren - in welke manier dan ook - en dat zou je gewoon moeten steunen in plaats het af te kraken. Dat sommige zich dan verheven voelen, so be it. Laat ze zich voelen hoe ze dat zelf willen. Jezelf eraan ergeren is simpelweg energieverspilling.

Bedankt! :D

Genoeg nu. Laten we van elkaar houden, maar elkaar vooral steunen en lekker liften. O+
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:56:25 #32
55709 Stereotomy
pi_124881436
Ik moet zeggen, een oud-professor van mij die geen lichaam van een lifter had, had wel veel puike kennis over voeding en spiergroei. Hij heeft veel artikelen achter zijn naam staan die ik regelmatig op BB fora langs zie komen. Dus zolang je geen onzin uitkraamt, hoef je van mij niet eens te liften, als je maar kennis hebt die lifters verder helpt.
pi_124881528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:56 schreef Stereotomy het volgende:
Ik moet zeggen, een oud-professor van mij die geen lichaam van een lifter had, had wel veel puike kennis over voeding en spiergroei. Hij heeft veel artikelen achter zijn naam staan die ik regelmatig op BB fora langs zie komen. Dus zolang je geen onzin uitkraamt, hoef je van mij niet eens te liften, als je maar kennis hebt die lifters verder helpt.
En dit ja. _O_ Sommige zeggen zelfs dat wetenschap onzin is omdat de biceps van de wetenschappers kleiner zijn dan van die lui die liften. Triester kan het niet, right.
If not now, then when.
pi_124881631
Als ik op internet rondlees wordt veelal afgeraden borst en schouders op één dag te doen. Dit omdat je met benchen ed je front delts al zo af zou matten dat je dan niks meer aan je schouder work-out hebt. Klopt dit? Want ik zou denken dat het niet uitmaakt ook al kan je wat minder gewicht pakken tijdens je schouder work-out, de stress die de spier heeft moeten verdragen blijft toch (ongeveer) hetzelfde aan het einde van je work-out?
  donderdag 4 april 2013 @ 17:01:35 #35
55709 Stereotomy
pi_124881632
Op zich hier en daar kennis en motivatie vandaan grazen die je als geheel beter helpt is een goede taktiek. Er lopen hier grote jongens rond in dit topic die enorm veel tijd in de gym hebben doorgebracht, en waar dat ook aan te zien is. Daar haal ik ook motivatie uit.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:02:36 #36
55709 Stereotomy
pi_124881677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:01 schreef Lewinsky het volgende:
Als ik op internet rondlees wordt veelal afgeraden borst en schouders op één dag te doen. Dit omdat je met benchen ed je front delts al zo af zou matten dat je dan niks meer aan je schouder work-out hebt. Klopt dit? Want ik zou denken dat het niet uitmaakt ook al kan je wat minder gewicht pakken tijdens je schouder work-out, de stress die de spier heeft moeten verdragen blijft toch (ongeveer) hetzelfde aan het einde van je work-out?
Als je aan het begin van je training maximaal hebt gebenched, dan lijkt het me sterk dat je driekwartier later aan het eind van je training maximaal kunt overhead pressen. Dus ja, er zit wel wat in.
pi_124881740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
k in je schema geen sets en herhalingen staan. Om kracht op te bouwen raad ik aan in het begin 3 sets van 5 herhalingen te doen. Verder ben je enigszins laat in dit topic, ga er niet vanuit dat je voor de zomer een goed lichaam hebt, richt je op volgend jaar.
nice! goeie tips!

Ik ga dit allemaal meenemen en een kijkje nemen bij die starting strength programma.
sowieso ga ik ook meer eten!

hoe doe je dit met buikspieren trouwens?
sommige trainen buikspieren en sommige helemaal niet en wachten tot ze gaan 'cutten' omdat het anders 'geen nut heeft'. Is dit zo?
pi_124881822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je aan het begin van je training maximaal hebt gebenched, dan lijkt het me sterk dat je driekwartier later aan het eind van je training maximaal kunt overhead pressen. Dus ja, er zit wel wat in.
Maar het geld toch voor elke spiergroep die je traint dat je met de laatste oefening minder gewicht kan pakken dan met de eerste oefening? Dat maakt die oefening toch nog niet minder nuttig?
Is er hier misschien een artikel oid over?
pi_124881926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef espnl het volgende:

[..]

Echt bedankt! Ik lees overal wat anders maar jouw raad is wel echt specifiek.
Nog een vraagje, wat is effectief qua sets en reps.

met bankdrukken doe ik momenteel 3 sets(ex warming up) en dan reps van 10-8-6
en dan steeds meer kg. (1e set 60k, 3e set 70k en 3e set 80k intotaal).

Maar soms hoor ik ook ja 4 sets van 5 reps of 3 sets van 10 reps.. ik heb echt geen flauwww idee wat nu goed is:O?
Afwisseling!
  donderdag 4 april 2013 @ 17:10:34 #40
55709 Stereotomy
pi_124881936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:07 schreef Lewinsky het volgende:

[..]

Maar het geld toch voor elke spiergroep die je traint dat je met de laatste oefening minder gewicht kan pakken dan met de eerste oefening? Dat maakt die oefening toch nog niet minder nuttig?
Is er hier misschien een artikel oid over?
Als jij sub maximaal kan trainen, omdat een kleinere spiergroep failt terwijl je grotere nog door kan gaan in je compound beweging, is die oefening minder nuttig geworden.

Als je fullbody traint, heb je de eerste maanden zulke lage gewichten dat dit eigenlijk nauwelijks een probleem is. Daarnaast kun je natuurlijk varieren in de volgorde van je oefeningen.
pi_124882026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als jij sub maximaal kan trainen, omdat een kleinere spiergroep failt terwijl je grotere nog door kan gaan in je compound beweging, is die oefening minder nuttig geworden.

Als je fullbody traint, heb je de eerste maanden zulke lage gewichten dat dit eigenlijk nauwelijks een probleem is. Daarnaast kun je natuurlijk varieren in de volgorde van je oefeningen.
Oke thanks! Je schouder work-out is dus geen tijdsverspilling maar wellicht ook niet optimaal.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:14:30 #42
55709 Stereotomy
pi_124882052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:13 schreef Lewinsky het volgende:

[..]

Oke thanks! Je schouder work-out is dus geen tijdsverspilling maar wellicht ook niet optimaal.
Er is niks zwart-wit idd.
pi_124882142
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hey man! Welkom. :)

Dat je een knipperlichtrelatie met je gym had is geen enkel probleem. Dat hebben de meesten van ons weleens meegemaakt. Het is belangrijk dat je alsnog iets wilt bereiken ondanks het verleden.

Wat je moet eten is eigenlijk heel erg simpel. Ik dacht altijd dacht dat het fucking complex was door al die bro-science regeltjes; zoals om de twee uur eten in een bepaalde verhouding van macro's in deze maaltijden. 8)7 Het is allemaal heel erg simpel en dat zul je na verloop van tijd wel inzien.

Als eerste moet je vaststellen wat je doel is. Het beste is om dit op een klein plakblaadje te schrijven en het bij je computer op te hangen. Doe dit specifiek. In mijn geval: 'juli 2013 op 8% bodyfat'. Als je weet wat je doel is dan moet je jouw onderhoud gaan berekenen. Dit kun je hier doen: http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (let op het gebruik van lbs/kg). Als je onderhoud bekend is weet je in ieder geval hoeveel je moet eten (kcals) en wat je verhoudingen zijn (protein/carbs/fat).

Nu kun je op basis van die verhoudingen en het totale aantal calorieën voeding zoeken waarmee je op deze getallen uitkomt. Ik raad je dan ook ten zeerste aan om je voeding te noteren. Hoe vaak je eet en wat je eet is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je de targets hit waarmee je jouw doel kunt bereiken. Dat dit de eerste paar dagen niet goed gaat en je de targets niet optimaal behaalt is geen punt. Naarmate van doen leer je.

Qua training raad ik je gewoon 'Babylovers Starting Strenght' of 'StrongLifts' aan.

Als je het niet snapt, voel je vrij om dat aan te geven. ^O^
Once again! Nice tips. Ik ga die programma's zeker bekijken. Ook ga ik meteen noteren wat ik eet.
Vind je het erg als ik je pm als ik vragen heb?
pi_124882337
Twee nieuwe oefeningen ontdekt, die ik ook kan doe als ik een tijdje de gym niet zie:

1 arm dumbbell floor chest press (te weinig gewicht voor een normale dumbbell press)
Dumbbell Hip press

Beide voor borst en de eerste ook core. Iemand ervaring?
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
pi_124882793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef espnl het volgende:

[..]

Once again! Nice tips. Ik ga die programma's zeker bekijken. Ook ga ik meteen noteren wat ik eet.
Vind je het erg als ik je pm als ik vragen heb?
Nee, dat vind ik niet erg. Wellicht is het wel beter om ze in dit topic te stellen zodat andere mensen er ook van kunnen leren.
If not now, then when.
pi_124883031
N00bvraagje:

bovenbeenspieren worden bij mij veel van gevraagd aangezien ik (tegenwoordig) hardloop in een heuvelrijk landschap. Gemiddelde run is >10km en levert vooralsnog (ben vlakker lopen gewend) aardig wat spierpijn op. Ben op dus zoek naar oefeningen die ik kan doen 'door de spierpijn heen' of juist 'eromheen' op de dagen dat ik niet loop, als je begrijpt wat ik bedoel. Lunges bijvoorbeeld zijn redelijk pijnlijk en ik weet te weinig van het menselijk lichaam/spieren af om te weten wat wél en wat niet kan.

Plus: is het dan verstandig om bijvoorbeeld oefeningen wat minder diep te doen totdat mijn lichaam meer gewend is aan het hardlopen met deze hoogteverschillen? Of wél door de spierpijn heen. Jullie hebben ook vast regelmatig last van spierpijn her en der, dus vandaar :)
Ja doei.
pi_124883460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
N00bvraagje:

bovenbeenspieren worden bij mij veel van gevraagd aangezien ik (tegenwoordig) hardloop in een heuvelrijk landschap. Gemiddelde run is >10km en levert vooralsnog (ben vlakker lopen gewend) aardig wat spierpijn op. Ben op dus zoek naar oefeningen die ik kan doen 'door de spierpijn heen' of juist 'eromheen' op de dagen dat ik niet loop, als je begrijpt wat ik bedoel. Lunges bijvoorbeeld zijn redelijk pijnlijk en ik weet te weinig van het menselijk lichaam/spieren af om te weten wat wél en wat niet kan.

Plus: is het dan verstandig om bijvoorbeeld oefeningen wat minder diep te doen totdat mijn lichaam meer gewend is aan het hardlopen met deze hoogteverschillen? Of wél door de spierpijn heen. Jullie hebben ook vast regelmatig last van spierpijn her en der, dus vandaar :)
Toen ik met starting strength begon(train schema) had ik ook nog behoorlijk spierpijn bij iedere training, ik ben er zelf doorheen getrained met een goede warm up.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:32:22 #48
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124884845
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 4 april 2013 @ 18:32:40 #49
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_124884859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
N00bvraagje:

Als je 2 dagen rust neemt na het lopen zou je spierhersteltechnisch prima weer volle bak kunnen gaan squatten. Spierpijn of geen spierpijn.
Of je gewrichten dat leuk vinden met zo'n lange afstanden weet ik niet.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_124885026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:32 schreef VASND het volgende:

[..]

Als je 2 dagen rust neemt na het lopen zou je spierhersteltechnisch prima weer volle bak kunnen gaan. Spierpijn of geen spierpijn.
of je gewrichten dat leuk vinden met zo'n lange afstanden weet ik niet.
Het gaat me om de dagen tússen het hardlopen door; die twee rustdagen heb ik dus niet. Ik loop 3 á 4 keer per week als het even kan (train voor een halve marathon, volgend jaar wellicht voor een marathon), en kan op zich met hardlopen wel redelijk luisteren naar mijn lichaam. Had gisteren nog wat restpijn van de maandagtraining, en ik bikkel dan gewoon wat minder hard door op de stukken naar beneden, maar dat kan ik beter aanvoelen omdat hardlopen een beweging is die voor mij bekend is, dat heb ik met oefeningen als lunges en squats (helemaal nog) niet. Ik heb wel gesquat/gelunged in het verleden, maar daar heb ik ondanks wat basistechniek nog geen kaas van gegeten. Ben op zich ook niet uit op oefeningen per se / alleen ondersteunend aan hardlopen (anders was ik wel naar het hardlooptopic in spt gerend), maar wil verder ook gewoon aan mijn lichaam zelf werken, al is dat dan om wat kracht te krijgen en gewicht te verliezen zodat het lopen beter gaat op den duur.

Maar aangezien ik er nu echt gewoon een goed weekschema van wil maken waarin mijn hardlopen centraal staat en de krachttraining aanvullend (maar wel een grote rol heeft!!) is is het nog even zoeken naar wat het beste is, zeker nu mijn lichaam nog niet helemaal gewend is aan de hoogteverschillen.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')