Er is op zich niks mis mee, en het zal niet 123 uit elkaar vallen. http://www.bodyenfitshop.(...)-belt/review/?page=1quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:24 schreef Illuvatar het volgende:
Fijne mensen, heeft iemand hier ervaring met de weight belt van B&F?
http://www.bodyenfitshop.(...)/chiba/dipping-belt/
Ik heb er één nodig voor weighted dips/chins/pull-ups, maar hij ziet er zo cheap uit. Ik ben benieuwd of hij een beetje gewicht kan hebben en niet binnen twee weken uit elkaar valt.
Thanks voor de tip. Weinig gewicht it is. Heb helaas geen toegang tot écht equipment (stang etc.) maar ik ga (zodra we weer een werkende douche hebbenquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mijn niet onderbouwde gevoel zegt dat als je al zo intensief aan hardlopen doet en je toch iets aan krachttraining wilt doen dat je dan veel herhalingen met weinig gewicht kunt doen, maar dan wel grote ROM, dus diep squatten met 20(alleen stang)-50kg 15-20 keer, bijvoorbeeld. Idem lunges. Ik heb zelf het gevoel dat als ik de dag naar een goed zware krachttrainingssessie ga cardio-en of Bodypump doe, dat ik sneller van de spierpijn af ben.
Voor dips gaat heet aanzienlijk sneller!quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Illuvatar het volgende:
Ah bedankt. Het gaat even duren voordat ik pull-ups met 50kg extra weight kan uitvoeren, dus we kunnen even vooruit.
Je kan ook, zoals veel mensen doen, een dumbbell tussen je benen klemmen. Heb je geen belt nodig.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Illuvatar het volgende:
Ah bedankt. Het gaat even duren voordat ik pull-ups met 50kg extra weight kan uitvoeren, dus we kunnen even vooruit.
Ik heb deze nu al meer dan een jaar:quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:24 schreef Illuvatar het volgende:
Fijne mensen, heeft iemand hier ervaring met de weight belt van B&F?
http://www.bodyenfitshop.(...)/chiba/dipping-belt/
Ik heb er één nodig voor weighted dips/chins/pull-ups, maar hij ziet er zo cheap uit. Ik ben benieuwd of hij een beetje gewicht kan hebben en niet binnen twee weken uit elkaar valt.
Spijkerpoepen voor pro's?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:45 schreef Sapstengel het volgende:
Laatst een paar gasten zien squatten en deadliften met een dipping belt om
Dat zou nog best kunnen ja, squatten met extra gewicht.quote:
En dan de ketting om de bar?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zag laatst het omgekeerde, iemand die een weightlifting belt gebruikte als een dipping beltquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:45 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe doet je prothese het met deadliften?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
En dan de ketting om de bar?![]()
Ik heb deze http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-nylon/ Simpele goedkope belt, does the trick though. Ook geweldig tijdens het deadliften.
Prima. Ik ga wat rustiger dan ik aankan in gewicht omhoog om m'n form goed te houden. Omdat rechts uiteraard een stuk sterker is ben ik geneigd scheef te liften, in de zin dat rechts harder werkt dan links. Dus om de balans goed te houden laat ik mezelf telkens wennen aan het gewicht voor ik weer omhoog ga.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:40 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Hoe doet je prothese het met deadliften?
Het probleem zal uiteindelijk wel zijn dat je niet tot in het oneindige de koker kan verlagen. Je condylen mogen dan wel de houvast vormen, patella lig. en dorsale steun is net zo belangrijk en zeker voor de werking van een kbm/ptb. Hoe zit het met de liner, blijft die uberhaupt wel heel, geen versnelde slijtage?quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Prima. Ik ga wat rustiger dan ik aankan in gewicht omhoog om m'n form goed te houden. Omdat rechts uiteraard een stuk sterker is ben ik geneigd scheef te liften, in de zin dat rechts harder werkt dan links. Dus om de balans goed te houden laat ik mezelf telkens wennen aan het gewicht voor ik weer omhoog ga.
Ik ga volgende week wel een aanpassing laten doen though. We hadden de achterkant van de koker al een cm verlaagt ivm de hoek van de achterkant knie, die teveel op de koker zou drukken als ik paralel ga. Maar het is niet diep genoeg, ik wil er nog een cm af hebben omdat de druk op mijn pezen (achterkant knie) nog te hoog is wat behoorlijk pijnlijk kan zijn, en voor problemen kan gaan zorgen op de iets langere termijn.
Bij telkens meer gewicht kom ik ook weer kleine ongemakjes tegen, dus het blijft een kwestie van telkens een beetje tweaken.
Ga je elke keer je benen trainen of beperk je dat maar tot 1 dag in de week? Wat bij mij bijzonder veel hielp was eerst KT en daarna pas lopen, dag rust en rinse repeat. De spierpijn van lopen had heel veel impact op de KT maar andersom niet. Dat is overigens wel iets wat je moet gaan uitvogelen, jouw lichaam reageert anders dan de mijne.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
Maar aangezien ik er nu echt gewoon een goed weekschema van wil maken waarin mijn hardlopen centraal staat en de krachttraining aanvullend (maar wel een grote rol heeft!!) is is het nog even zoeken naar wat het beste is, zeker nu mijn lichaam nog niet helemaal gewend is aan de hoogteverschillen.
Inderdaad, maar ik denk dat nog een cm het probleem oplost. Dan zou ik net voorbij paralel kunnen squaten, wat genoeg is. En ik blijf dan genoeg houvast houden, in ieder geval voor waar ik deze prothese voor gebruik.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:31 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Het probleem zal uiteindelijk wel zijn dat je niet tot in het oneindige de koker kan verlagen. Je condylen mogen dan wel de houvast vormen, patella lig. en dorsale steun is net zo belangrijk en zeker voor de werking van een kbm/ptb. Hoe zit het met de liner, blijft die uberhaupt wel heel, geen versnelde slijtage?
Niemand doet frontsquads?quote:Op donderdag 4 april 2013 21:43 schreef moonhammer het volgende:
Vraagje m.b.t. de frontsquad.
Ik blijf moeite houden met de stang goed te positioneren op mijn schouders.
Het lijkt een tradeoff te zijn tussen mijn schouders te slopen omdat de stang te veel op de voorkant ligt (niet handig op benen/schouder dag) of weinig lucht krijgen omdat de stang te ver naar achteren rolt..
Any tips?
Die zijn an sich goed van formaat, waardoor het eigenlijk alleen maar erger wordt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:39 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Heb een beetje hetzelfde bij cleans, zal wel bijtrekken als je delts wat groter worden.
Ik doe niet eens normale squats nu.quote:
Ik heb ze een klein tijdje gedaan, bij mij werd de bar in positie gehouden door de delts en hij rolde zeker niet te ver naar achter. Hoe houd je je armen/handen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |