abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 april 2013 @ 18:37:40 #51
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_124885027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:45 schreef espnl het volgende:

[..]

Echt bedankt! Ik lees overal wat anders maar jouw raad is wel echt specifiek.
Nog een vraagje, wat is effectief qua sets en reps.

met bankdrukken doe ik momenteel 3 sets(ex warming up) en dan reps van 10-8-6
en dan steeds meer kg. (1e set 60k, 3e set 70k en 3e set 80k intotaal).

Maar soms hoor ik ook ja 4 sets van 5 reps of 3 sets van 10 reps.. ik heb echt geen flauwww idee wat nu goed is:O?
http://www.aworkoutroutin(...)d-reps-per-exercise/

Keuze is afhankelijk van doel.

Maar ikzou de theorieën laten voor wat het is en 2 tot 3 keer fullbody doen met compounds. Gebruik de komende 3 maanden om te voelen hoe je lichaam reageert en om de oefeningen te leren.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 4 april 2013 @ 18:43:37 #52
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_124885245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het gaat me om de dagen tússen het hardlopen door; die twee rustdagen heb ik dus niet. Ik loop 3 á 4 keer per week als het even kan (train voor een halve marathon, volgend jaar wellicht voor een marathon), en kan op zich met hardlopen wel redelijk luisteren naar mijn lichaam. Had gisteren nog wat restpijn van de maandagtraining, en ik bikkel dan gewoon wat minder hard door op de stukken naar beneden, maar dat kan ik beter aanvoelen omdat hardlopen een beweging is die voor mij bekend is, dat heb ik met oefeningen als lunges en squats (helemaal nog) niet. Ik heb wel gesquat/gelunged in het verleden, maar daar heb ik ondanks wat basistechniek nog geen kaas van gegeten. Ben op zich ook niet uit op oefeningen per se / alleen ondersteunend aan hardlopen (anders was ik wel naar het hardlooptopic in spt gerend), maar wil verder ook gewoon aan mijn lichaam zelf werken, al is dat dan om wat kracht te krijgen en gewicht te verliezen zodat het lopen beter gaat op den duur.

Maar aangezien ik er nu echt gewoon een goed weekschema van wil maken waarin mijn hardlopen centraal staat en de krachttraining aanvullend (maar wel een grote rol heeft!!) is is het nog even zoeken naar wat het beste is, zeker nu mijn lichaam nog niet helemaal gewend is aan de hoogteverschillen.
Als je 3/4 keer 10+km per week hardloopt lijkt het me dat je benen al genoeg op hun donder krijgen. Van een flinke (nuttige) benen KTsessie herstellen duurt even en dat lijkt mij dus niet te combineren. Ik zelf heb een hekel aan hardlopen dus misschien dat 't wel mogelijk is hoor.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_124885970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:04 schreef espnl het volgende:

[..]

nice! goeie tips!

Ik ga dit allemaal meenemen en een kijkje nemen bij die starting strength programma.
sowieso ga ik ook meer eten!

hoe doe je dit met buikspieren trouwens?
sommige trainen buikspieren en sommige helemaal niet en wachten tot ze gaan 'cutten' omdat het anders 'geen nut heeft'. Is dit zo?
Buikspieren trainen heeft ook prima nut als je bulkt, alleen zie je ze dan wss minder snel. Met deadliften en squaten gebruik je je core ook wel aardig. Als je je buikspieren dan toch traint, zou ik kiezen voor leg raises of situps met gewicht.
pi_124886020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:02 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Buikspieren trainen heeft ook prima nut als je bulkt, alleen zie je ze dan wss minder snel. Met deadliften en squaten gebruik je je core ook wel aardig. Als je je buikspieren dan toch traint, zou ik kiezen voor leg raises of situps met gewicht.
of planks
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_124886807
quote:
Inderdaad. Wat een held.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
pi_124889774
quote:
Haha, wat een baas is dat ja. _O_ Volg hem al een tijdje. Sowieso dat hij tegenwoordig pussy bij het leven pullt. :D

Wat een bazensite in die thread btw: musclemeat.nl

¤ 14,- voor een kilo kogel is toch niks? :o
If not now, then when.
pi_124891031
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Prima. Het was niet duidelijk dat jij dat vond. Het was meer alsof het zo was.

Misschien moet je je minder bezighouden met het letten op anderen en op jezelf blijven focussen. :) Je was je ook al zo aan het opwinden over mijn cheatmeal. Verder vind ik je hypocriet. Het maakt niet uit of je niet aan mensen kunt zien dat ze liften. Het gaat erom dat ze bezig zijn om hunzelf te verbeteren - in welke manier dan ook - en dat zou je gewoon moeten steunen in plaats het af te kraken. Dat sommige zich dan verheven voelen, so be it. Laat ze zich voelen hoe ze dat zelf willen. Jezelf eraan ergeren is simpelweg energieverspilling.

Bedankt! :D

Genoeg nu. Laten we van elkaar houden, maar elkaar vooral steunen en lekker liften. O+
In bodybuilding is vrij weinig onomstotelijk bewezen, hou dat altijd in de gaten. Er 'is' dus bijna nooit iets zo, op wat fundamentele zaken na.

Ja, zou kunnen. Maar vind het altijd zonde als ik iemand goed bezig zie die het dan vervolgens voor zichzelf 'verpest' zonder reden. Althans, zo zie ik een extreem cheatmeal. Tenzij je natuurlijk van plan bent te gaan kuren en cutten o.i.d. waardoor je niet af en toe iets klein kan cheaten als dat echt nodig is. Ben daarin altijd wel hard. Maar natuurlijk niet mijn zaak, daar heb je gelijk in. Verder, zal altijd mensen supporten die liften, alleen zo'n scheve attitude bij wat je hebt bereikt is dan gewoon een lachertje. 'Wij met onze godenlichamen van de Bodybuildingcrew' zullen wel even de rest vertellen hoe het moet en hoe weinig we wel niet zijn. Als je dan zelf niet weet hoe het moet en óók niet geweldig bent kan ik me daar aan ergeren.

Vanaf welk gewicht kom je overigens? 120+ oid? Ben altijd benieuwd hoe je het in godsnaam zo ver kan laten oplopen, want kan me daar als altijd slanke ecto niks bij voorstellen. Geen offense verder, gewoon benieuwd.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_124891558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:52 schreef Push. het volgende:

[..]

In bodybuilding is vrij weinig onomstotelijk bewezen, hou dat altijd in de gaten. Er 'is' dus bijna nooit iets zo, op wat fundamentele zaken na.

Ja, zou kunnen. Maar vind het altijd zonde als ik iemand goed bezig zie die het dan vervolgens voor zichzelf 'verpest' zonder reden. Althans, zo zie ik een extreem cheatmeal. Tenzij je natuurlijk van plan bent te gaan kuren en cutten o.i.d. waardoor je niet af en toe iets klein kan cheaten als dat echt nodig is. Ben daarin altijd wel hard. Maar natuurlijk niet mijn zaak, daar heb je gelijk in. Verder, zal altijd mensen supporten die liften, alleen zo'n scheve attitude bij wat je hebt bereikt is dan gewoon een lachertje. 'Wij met onze godenlichamen van de Bodybuildingcrew' zullen wel even de rest vertellen hoe het moet en hoe weinig we wel niet zijn. Als je dan zelf niet weet hoe het moet en óók niet geweldig bent kan ik me daar aan ergeren.

Vanaf welk gewicht kom je overigens? 120+ oid? Ben altijd benieuwd hoe je het in godsnaam zo ver kan laten oplopen, want kan me daar als altijd slanke ecto niks bij voorstellen. Geen offense verder, gewoon benieuwd.
Ik heb het ook niet over bodybuilding, maar over wetenschap. Natuurlijk krijg je weleens dat onderzoeken elkaar tegenspreken, maar het meeste spreekt voor zich. Ik mag hopen dat je de wetenschap niet tegenspreekt. :D

Dat is prima, en dat kan ik mij ook voorstellen, maar je bent mijn vader niet. Ik hoef dus niet van een boi op het internet te horen dat ik 'slecht' bezig ben, het zonde is en dat mijn hele week verspild was, terwijl je 0,0 van mijn progress of wat dan ook af weet. :D Goed dat je dit begrijpt. :)

Ik heb anders nergens gezien dat ze hebben gezegd dat ze over godenlichamen beschikken en ze alles weten, nee. Ze proberen anderen te helpen, maar keer op keer zijn wij de bodybuilders die onze zieke manieren van afvallen en aankomen lekker in het bodybuilding-topic moeten laten. Slaat ook nergens op, right. Terwijl wij over het algemeen beduidend beter weten hoe dingen moeten. Dat het af en toe uit de hand loopt, soit. Verder eens.

Ik kom van de 287 kilo af. Ik snap ook, inderdaad niet hoe ik het zo ver kon laten komen. :D
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 21:03:33 #59
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_124891684
quote:
Damn, wat een reus.
pi_124893368
quote:
Leuke jongen w/
pi_124893470
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over bodybuilding, maar over wetenschap. Natuurlijk krijg je weleens dat onderzoeken elkaar tegenspreken, maar het meeste spreekt voor zich. Ik mag hopen dat je de wetenschap niet tegenspreekt. :D

Dat is prima, en dat kan ik mij ook voorstellen, maar je bent mijn vader niet. Ik hoef dus niet van een boi op het internet te horen dat ik 'slecht' bezig ben, het zonde is en dat mijn hele week verspild was, terwijl je 0,0 van mijn progress of wat dan ook af weet. :D Goed dat je dit begrijpt. :)

Ik heb anders nergens gezien dat ze hebben gezegd dat ze over godenlichamen beschikken en ze alles weten, nee. Ze proberen anderen te helpen, maar keer op keer zijn wij de bodybuilders die onze zieke manieren van afvallen en aankomen lekker in het bodybuilding-topic moeten laten. Slaat ook nergens op, right. Terwijl wij over het algemeen beduidend beter weten hoe dingen moeten. Dat het af en toe uit de hand loopt, soit. Verder eens.

Ik kom van de 287 kilo af. Ik snap ook, inderdaad niet hoe ik het zo ver kon laten komen. :D
Ik spreek wetenschap niet tegen. Goed lezen. Ik zeg dat er vrij weinig waarheden zijn. Net als het voorbeeld van de koolhydraten. Denk ook aan rep ranges etc.. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je misschien zou denken.

Heb dat van die goden wel gezien. Vond het vrij schrijnend want die vent zelf zag er ook niet uit. Daarom is het ook blijven hangen bij me.

Haha, fack, 287. Allemaal op eigen houtje afgevallen of heb je aan zo'n programma mee gedaan? Is namelijk wel vrij extreem geloof ik haha, zullen ze allicht een slaatje uit hebben proberen te slaan. Kan er persoonlijk niet bij met m'n gedachten, maar goed dat je er nu mee bezig bent.
pi_124893592
Relatief lichte sessie gedaan vandaag,
lower back, cable row, lat pulldown, barbell bicepcurl (preacher) en nog een incline bicep curl met dumbbells. Viel me best zwaar na een dag werken.
Toch de laatste sessie van de lat naar 40 kg gedaan, cable row van 20 naar 25 en bicep preacher met 22.5, tevreden.
pi_124893805
Vraagje m.b.t. de frontsquad.

Ik blijf moeite houden met de stang goed te positioneren op mijn schouders.
Het lijkt een tradeoff te zijn tussen mijn schouders te slopen omdat de stang te veel op de voorkant ligt (niet handig op benen/schouder dag) of weinig lucht krijgen omdat de stang te ver naar achteren rolt..

Any tips?
pi_124893905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:36 schreef Push. het volgende:

[..]

Ik spreek wetenschap niet tegen. Goed lezen. Ik zeg dat er vrij weinig waarheden zijn. Net als het voorbeeld van de koolhydraten. Denk ook aan rep ranges etc.. Het is allemaal niet zo zwart-wit als je misschien zou denken.

Heb dat van die goden wel gezien. Vond het vrij schrijnend want die vent zelf zag er ook niet uit. Daarom is het ook blijven hangen bij me.

Haha, fack, 287. Allemaal op eigen houtje afgevallen of heb je aan zo'n programma mee gedaan? Is namelijk wel vrij extreem geloof ik haha, zullen ze allicht een slaatje uit hebben proberen te slaan. Kan er persoonlijk niet bij met m'n gedachten, maar goed dat je er nu mee bezig bent.
Het is inderdaad niet zo zwart-wit, dat heeft Stereo mij geleerd. Tevens als ik denk aan rep ranges, dan staan deze gewoon vast; 3-5, 8-12, 12+, elke range heeft z'n eigen ding, maar dat weet jij ook wel.

Als iemand dat echt letterlijk gezegd heeft dan is het wel vrij treurig uiteraard. :D

Ik lulde maar wat joh. :') :D Woog 98/99 in juli 2012, laagste was twee weken terug 81.5kg. Weeg nu 83/84kg. Diet-break + vocht + beetje overeating (niet van de mac :D). No biggie. Had allemaal veel sneller gekund en ik kon al wel op de 8% zitten, maar dat maakt allemaal niks uit. Ik heb veel geleerd in deze cut-periode en ik leer nog elke dag. :) Vanaf maandag weer keihard de cut in en ik heb weer erg veel zin in m'n all day errr day kip en spinazie (srs). _O_
If not now, then when.
pi_124894401
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet zo zwart-wit, dat heeft Stereo mij geleerd. Tevens als ik denk aan rep ranges, dan staan deze gewoon vast; 3-5, 8-12, 12+, elke range heeft z'n eigen ding, maar dat weet jij ook wel.

Als iemand dat echt letterlijk gezegd heeft dan is het wel vrij treurig uiteraard. :D

Ik lulde maar wat joh. :') :D Woog 98/99 in juli 2012, laagste was twee weken terug 81.5kg. Weeg nu 83/84kg. Diet-break + vocht + beetje overeating (niet van de mac :D). No biggie. Had allemaal veel sneller gekund en ik kon al wel op de 8% zitten, maar dat maakt allemaal niks uit. Ik heb veel geleerd in deze cut-periode en ik leer nog elke dag. :) Vanaf maandag weer keihard de cut in en ik heb weer erg veel zin in m'n all day errr day kip en spinazie (srs). _O_
Meh, dan kan je nog altijd tussen 3x8, 4x12 etc. kiezen. 5x3, 3x5, all single's, enzovoort. Ook nooit bewezen wat het effectiefst is, dat is meer wat ik bedoel. Omdat het dus voor iedereen verschilt. Wel natuurlijk de ranges 3-5, 8-12, 12+, maar dat is wat ik bedoel met meer fundamenteel.

84 is niet veel. Verkeerde inschatting dan gemaakt. Dacht dat jij ergens rond de 110 zat o.id..
pi_124894639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:55 schreef Push. het volgende:

[..]

Meh, dan kan je nog altijd tussen 3x8, 4x12 etc. kiezen. 5x3, 3x5, all single's, enzovoort. Ook nooit bewezen wat het effectiefst is, dat is meer wat ik bedoel. Omdat het dus voor iedereen verschilt. Wel natuurlijk de ranges 3-5, 8-12, 12+, maar dat is wat ik bedoel met meer fundamenteel.

84 is niet veel. Verkeerde inschatting dan gemaakt. Dacht dat jij ergens rond de 110 zat o.id..
Lees deze eens door: http://www.goldmedalsquar(...)ainingMyths_2002.pdf

Onder andere:

quote:
Choose a range of repetitions between three and 15 (e.g., 3-5, 6-8, 8-10, etc.).
There is very little evidence to suggest that a specific range of repetitions (e.g., 3-5 versus 8-10) or time-under-load (e.g., 30s versus 90s) significantly impacts the increase in muscular strength, hypertrophy, power, or endurance.
Ik spreek mezelf een beetje tegen, I know. :D

quote:
Perform one set of each exercise.
The preponderance of resistance-training studies shows no difference in the gains in muscular strength, hypertrophy, power, or endurance as a result of performing a greater number of sets.
Nee man, gelukkig niet. Maakt verder niet uit, ik vergeef het je.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yuri_Boyka op 04-04-2013 22:05:17 ]
If not now, then when.
pi_124895301
quote:
Vet, super dat hij aan het liften is. Ziet er ook nice uit nu.

Lijkt me alleen zo klote om dag in dag uit 5000-6000 kcal te moeten aanslepen, plus alle andere ongemakken. Meestal worden dit soort freaks 'o nature ook niet zo oud toch? ;( Lijkt me wel een hele toffe gast, hopelijk blijft hij alive & well & gaining. :D
pi_124895697
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:12 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Vet, super dat hij aan het liften is. Ziet er ook nice uit nu.

Lijkt me alleen zo klote om dag in dag uit 5000-6000 kcal te moeten aanslepen, plus alle andere ongemakken. Meestal worden dit soort freaks 'o nature ook niet zo oud toch? ;( Lijkt me wel een hele toffe gast, hopelijk blijft hij alive & well & gaining. :D
Joe Weider is anders behoorlijk oud geworden! :)
pi_124896428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:18 schreef MarMar het volgende:

[..]

Joe Weider is anders behoorlijk oud geworden! :)
Deze jongen is 40 cm langer.

mind = blown
pi_124896584
quote:
Ik zag hem gisteren in Amersfoort. Waren ook nog een aantal mensen die met hem op de foto wilden :D
pi_124896658
Ik zie geen reden waarom lange mensen minder oud worden? Tenzij er echt sprake is van acromegalie/reuzengroei?
pi_124896786
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:37 schreef stinkie het volgende:

[..]

http://www.aworkoutroutin(...)d-reps-per-exercise/

Keuze is afhankelijk van doel.

Maar ikzou de theorieën laten voor wat het is en 2 tot 3 keer fullbody doen met compounds. Gebruik de komende 3 maanden om te voelen hoe je lichaam reageert en om de oefeningen te leren.
Thanks!
Thanks allen!

Wat een bron van informatie hier joh!

Jullie horen nog van mij!
pi_124896826
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:29 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Deze jongen is 40 cm langer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

mind = blown
Owjaaa die, hij had toch ook wat met zijn borst ofzo? Trouwens ik zou hem raken.
pi_124896890
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:32 schreef MarMar het volgende:
Ik zie geen reden waarom lange mensen minder oud worden? Tenzij er echt sprake is van acromegalie/reuzengroei?
Hij heeft ook al problemen met zijn hart gehad ofzo door pectus e. Is geopereerd en nu weer goed ofzo. Toch lijkt het me dat je ergens gewoon kwetsbaarder bent. :P

Still. Stel je het eens voor, eigenlijk is het zo alpha als het maar kan natuurlijk. Je kijkt over *iedereen* heen (langste Nederlander), iedereen kent & bevoordeelt je, je bent buff, etc. :D

Eigenlijk is je hele leven/jeugd een gunstige freakshow. :) Toch zie ik ook wel nadelen, maar nog steeds, fuck. :X

Zou je normaal auto kunnen rijden? Vrouwen genoeg voor hem, maar kun je eigenlijk enigszins seks ermee hebben? Verder ben je natuurlijk ook zeker beperkt in je keuzes etc, denk aan kleding, enzovoort. Interessant dilemma, maar wel ziek. _O_
pi_124897092
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:35 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hij heeft ook al problemen met zijn hart gehad ofzo door pectus e. Is geopereerd en nu weer goed ofzo. Toch lijkt het me dat je ergens gewoon kwetsbaarder bent. :P

Still. Stel je het eens voor, eigenlijk is het zo alpha als het maar kan natuurlijk. Je kijkt over iedereen heen, iedereen kent & bevoordeelt je, je bent buff, etc. :D

Eigenlijk is je hele leven/jeugd een gunstige freakshow. :) Toch zie ik ook wel nadelen, maar nog steeds, fuck. :X
Mwach, mijn bro is 2.10 dat was altijd superhandig, nooit ruzie en ik een goeie bodyguard ;)
Kwetsbaarder in de zin van sneller rugklachten en zulks, omdat er nu eenmaal veel meer neer komt op je wervels los van het feit dat je vaker moet bukken ;) maar als je goed traint wordt je daar denk ik juist minder kwetsbaar voor.
In principe kan je 100 worden als zo'n operatie goed geslaagd is en je verder gezond bent. Pectus Excavatum is een trechterborst, dat bedoel je denk ik? Dat drukt op de longen/hart etc. , maar wanneer dat eenmaal verholpen is, is er verder niets aan de hand met die longen en dat hart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')