quote:EINDHOVEN - Een vrouw van 18 jaar op een scooter is vrijdagmiddag geschept door een politieauto op de Noord Brabantlaan in Eindhoven. Hierbij is ze om het leven gekomen. Hoogstwaarschijnlijk komt het slachtoffer uit de omgeving van de plaats van het ongeval.
Het ongeluk gebeurde kort na een uur op de kruising van de Noord Brabantlaan en de Welschapsedijk.
Arrestatieteam onderweg
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan.
Op de Noord Brabantlaan is een tent neergezet met daarin het lichaam van de vrouw. De straat is afgezet. De scooter ligt beschadigd op de weg. Er zijn schotten geplaatst om kijkers op een afstand te houden.
Politie ter plekke uitgescholden
Veel mensen hebben zich verzameld op de plek van het ongeluk. Daarbij werd de politie uitgescholden door omstanders. De politie heeft geprobeerd ze te kalmeren. "Ze hebben als idioten over de busbaan gereden", aldus een boze ooggetuige vlak na het ongeluk tegen Omroep Brabant. "Dit ongeluk was nooit gebeurd als ze goed hadden opgelet."
Ook een student die in de buurt was zag de wagen met zeer hoge snelheid voorbijrijden. "Ik werd er gewoon bang van." Een andere ooggetuige, Dennis, zag meerdere wagens met hoge snelheid voorbij scheuren. "Een stuk of zes, zeven. De vrouw op de scooter reed door groen en een van de wagens reed er vol op. Alleen de wagen die de aanrijding veroorzaakte stopte, de rest reed door."
Onderzoek door Rijksrecherche
De leden van het arrestatieteam zijn opgevangen op het hoofdbureau. Het onderzoek is in handen van de politiekorps Zeeland en West-Brabant en de Rijksrecherche. Het is standaardprocedure dat een ongeluk waarbij de politie betrokken is niet door het eigen korps wordt onderzocht.
Ik denk alleen zwaailichten, ben jij toevallig buzzer?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:03 schreef Kroegtijgertje het volgende:
Politie reed met zwaailichten en sirene, dus meisje lette niet goed op??
Die wagens reden sneller dan het geluid dus dat meisje hoorde het niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:03 schreef Kroegtijgertje het volgende:
Politie reed met zwaailichten en sirene, dus meisje lette niet goed op??
Dan was dat vast wel zo ja, moet je maar uit je doppen kijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:06 schreef Kroegtijgertje het volgende:
einde 2e alinea: " Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan. "
Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie. Ze moeten zich ervan bewust zijn dat andere weggebruikers niet rekenen op dit gedrag, en daar niet snel op kunnen reagerne.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:07 schreef spierbal het volgende:
[..]
Dan was dat vast wel zo ja, moet je maar uit je doppen kijken.
Dat zal een deel van de verklaring van de politie zijn. Onverwacht voor wie? Ja voor die automobilist!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Eerst stak ze onverwacht over en toen ineens toch door groen.
Ze zijn bovenop hun normale politie rij opleiding getraind voor extra verhoogde snelheid rijden. Als er een groepje AT wagens door de stad rijdt hoor je ze van mijlen ver aankomen..quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie
Als ze niet opletten waren er wel meer mensen aangereden dan die ene persoon. Als ik door groen rij kijk ik ook alsnog voor de zekerheid voor dit soort dingen. Daarbij als de politie al op snelheid is wat kan ie dan nog doen? Remmen dan is de klap alleen wat zachter....quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie. Ze moeten zich ervan bewust zijn dat andere weggebruikers niet rekenen op dit gedrag, en daar niet snel op kunnen reagerne.
met sirenes over een busbaan, waar kan een auto met zwaailichten nog zichtbaarder zijn?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie. Ze moeten zich ervan bewust zijn dat andere weggebruikers niet rekenen op dit gedrag, en daar niet snel op kunnen reagerne.
En je staat waarschijnlijk ook vooraan om moord en brand te schreeuwen als aanrijdtijden te lang zijn, de politie teveel kost omdat ze door jouw regels veel meer mensen en voertuigen nodig hebben.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef VeX- het volgende:
Dit is weer het zoveelste incident waarbij de politie onzorgvuldig te werk gaat en voor doden zorgt.
Wat mij betreft is het binnenkort afgelopen met de losgeslagen vrijheid die agenten hebben in de vervulling van hun functie. Dat betekent dat we zo snel mogelijk een einde maken aan agenten die zich boven de wet wanen.
Ben je schuldig aan een dergelijke misdaad dan moet je harder dan normaal worden aangepakt omdat je als agent meer verantwoordelijkheid hebt.
Harde straffen zijn op zijn plaats en gevangenisstraf is zeker niet ongeoorloofd.
Precies. Het is een ongeluk en heel erg voor dat meisje, maar de politie treft geen blaam .quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
met sirenes over een busbaan, waar kan een auto met zwaailichten nog zichtbaarder zijn?
Maar ja, jij bent geen politie die opgeroepen is om zo snel mogelijk een verwarde man met een pistool op te pakken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel nice om met een E61 over de busbaan te mogen blazen!![]()
Als ik het zou doen met met de E39 kreeg ik een boete, en als ik daarbij ook nog als een Carmageddon piloot scootermeisjes dood reed zou ik minimaal een jaar moeten brommen.
Maar goed dan dat jij het niet voor het zeggen hebt met je omgekeerde wereld redenatie.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef VeX- het volgende:
Dit is weer het zoveelste incident waarbij de politie onzorgvuldig te werk gaat en voor doden zorgt.
Wat mij betreft is het binnenkort afgelopen met de losgeslagen vrijheid die agenten hebben in de vervulling van hun functie. Dat betekent dat we zo snel mogelijk een einde maken aan agenten die zich boven de wet wanen.
Ben je schuldig aan een dergelijke misdaad dan moet je harder dan normaal worden aangepakt omdat je als agent meer verantwoordelijkheid hebt.
Harde straffen zijn op zijn plaats en gevangenisstraf is zeker niet ongeoorloofd.
Zo snel mogelijk, maar wel op een veilige manier. Het is ook niet zo dat wanneer je zwaailichten en sirenes voert je vol over een kruising mag blazen, dat moet nog steeds op een veilige manier gaan.Hoe het verder hier is gegaan geen idee.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, jij bent geen politie die opgeroepen is om zo snel mogelijk een verwarde man met een pistool op te pakken.
En met zwaailicht en sirenes rijdt.
over een busbaan met aan beide kanten honderden meters aan rechte weg en een plek om te stoppen net voor de busbaan om te kijken of de sirenes die je hoort niet heel toevallig over die busbaan rijdenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk, maar wel op een veilige manier. Het is ook niet zo dat wanneer je zwaailichten en sirenes voert je vol over een kruising mag blazen,
quote:dat moet nog steeds op een veilige manier gaan.Hoe het verder hier is gegaan geen idee.
simpelweg onoplettendheid waarschijnlijkquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:32 schreef Drakire het volgende:
Ik ga me nu wel afvragen of de geluid en lichtsignalen die men nu voert wel voldoende zijn. Dit soort incidenten gebeurt te vaak.
Wie kan zich deze nog herinneren:
daar gebeurde het omgekeerde.
en 6 of 7 andere wagensquote:Neem ook deze zin in ogenschouw:
"Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan."
Het gaat hier dus om een zwartgekleurd voertuig met enkelvoudig lichtsignaal.
De doorsnee automobilist heeft, ongeacht de situatie, altijd schuld als het gaat om een aanrijding. De enige uitzondering is als het slachtoffer praktisch zelfmoord pleegt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel nice om met een E61 over de busbaan te mogen blazen!![]()
Als ik het zou doen met met de E39 kreeg ik een boete, en als ik daarbij ook nog als een Carmageddon piloot scootermeisjes dood reed zou ik minimaal een jaar moeten brommen.
Die omstanders sporen niet. Wat een idioten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Moet wel gezegd worden dat ik geregeld scooterrijders acties zie uithalen die grenzen aan het krankzinnige. Heb er al een paar bijna onder de auto gehad.
Scheldende omstanders verdienen wel een boete vanwege belediging dacht ik zo ...
Jij spoort niet, die mensen hebben net voor hun ogen iemand op gruwelijk wijze zien doodgaan. Tuurlijk ben je dan overstuur alleen als je autistisch bent en geen empathisch vermogen hebt doet dit je niets.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die omstanders sporen niet. Wat een idioten.
bij ongemotoriseerd verkeer dus niet bij scootersquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:50 schreef VeX- het volgende:
[..]
De doorsnee automobilist heeft, ongeacht de situatie, altijd schuld als het gaat om een aanrijding.
quote:De enige uitzondering is als het slachtoffer praktisch zelfmoord pleegt.
Maar ja, als je politie bent heb je natuurlijk automatisch gelijk en heb je nooit schuld als je een ongeluk veroorzaakt![]()
Het is van de zotte.
Natuurlijk doet het mensen wat, zoiets als dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:04 schreef Drakire het volgende:
[..]
Jij spoort niet, die mensen hebben net voor hun ogen iemand op gruwelijk wijze zien doodgaan. Tuurlijk ben je dan overstuur alleen als je autistisch bent en geen empathisch vermogen hebt doet dit je niets.
Ik ken me er zelfs boos over maken vanachter m'n laptop.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk doet het mensen wat, zoiets als dit.
Maar om daar stampij te gaan maken slaat helemaal nergens op.
het voordeel van een aanrijding met hoge snelheid voor het slachtoffer is dat je de klap niet voelt en daarna zo onder de adrenaline zit dat je korte tijd daarna nog steeds geen pijn voelt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:04 schreef Drakire het volgende:
[..]
Jij spoort niet, die mensen hebben net voor hun ogen iemand op gruwelijk wijze zien doodgaan.
quote:Tuurlijk ben je dan overstuur alleen als je autistisch bent en geen empathisch vermogen hebt doet dit je niets.
Ik kan me er zelfs boos over maken vanachter m'n laptop.
Jij bent net geslaagd voor je examen uit je nek lullen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:50 schreef VeX- het volgende:
[..]
De doorsnee automobilist heeft, ongeacht de situatie, altijd schuld als het gaat om een aanrijding. De enige uitzondering is als het slachtoffer praktisch zelfmoord pleegt.
Maar ja, als je politie bent heb je natuurlijk automatisch gelijk en heb je nooit schuld als je een ongeluk veroorzaakt![]()
Het is van de zotte.
ik vraag me af of jij zo verontwaardigd zou reageren als er een inbreker in je tuin loopt en de politie binnen een onmogelijke tijd voor de deur staat ...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:13 schreef VeX- het volgende:
Vraag me af of Lavenderr ook zo voorbeeldig had gereageerd als het haar zusje was die doodleuk door de politie werd geschept.
Ik kan het antwoord wel raden.
Dit dus. Wat is het toch jammer dat tegenwoordig iedereen zich meteen een mening aanmeet zonder dat het duidelijk is wat er precies gebeurd is?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Sneu, verder zijn alle mogelijkheden nog open: Het kan haar fout zijn, het kan een fout van de agent zijn, het kan een fout in de regels zijn, het kan een beetje van alles zijn en het kan gewoon een ongelukkig toeval zijn.
Jij bent net geslaagd voor je politie-examen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij bent net geslaagd voor je examen uit je nek lullen?
Mag hopen dat ze onderweg geen doden hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vraag me af of jij zo verontwaardigd zou reageren als er een inbreker in je tuin loopt en de politie binnen een onmogelijke tijd voor de deur staat ...
denk het niet
Ik heb niks met politie, verre van... Ik weet echter wel hoe raar er af en toe op hulpverleners gereageerd wordt, goed doen ze het blijkbaar nooit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:48 schreef VeX- het volgende:
[..]
Jij bent net geslaagd voor je politie-examen?
[..]
Mag hopen dat ze onderweg geen doden hebben gemaakt.
Het meisje maakte gewoon een verkeersovertreding. Met sirene's en zwaailicht heeft politie namelijk voorrang.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie. Ze moeten zich ervan bewust zijn dat andere weggebruikers niet rekenen op dit gedrag, en daar niet snel op kunnen reagerne.
Als je emotioneel geraakt wordt door een voorval, uiteraard niet. Maar wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:13 schreef VeX- het volgende:
Vraag me af of Lavenderr ook zo voorbeeldig had gereageerd als het haar zusje was die doodleuk door de politie werd geschept.
Ik kan het antwoord wel raden.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:20 schreef Gia het volgende:
Volgens mij gaan sirenes en zwaailicht voor alle andere verkeerstekens.
Dus, het wordt groen, maar er komt een politiewagen aan met optische- en geluidsignalen. Dan steek je niet over.
En dan hier weer dat gekankerop die agenten. Walgelijk.
Waarom niet? Iedereen gooit wel eens met kanker.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:37 schreef samara het volgende:
[..]![]()
dat jij dat woord gebruikt is niet te geloven.
Die is opgepaktquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:16 schreef vosss het volgende:
Hoe is het met die verwarde man afgelopen?
Dat meisje is dus voor niets gestorven. Er was niet eens gevaar.quote:Vrouw aangereden
Een 18-jarige vrouw uit Eindhoven werd aangereden door een arrestatieteam dat op weg was naar Bergeijk vanwege de verwarde man. Zij overleed na de aanrijding.
De politie ging naar hem op zoek en troffen de man uit Bergeijk vervolgens aan in de Kerkstraat. Hij is aangehouden en meegenomen naar het bureau voor onderzoek. Er werd geen pistool aangetroffen.
Waarom blijf je maar vinden dat de agenten verwijtbaar bezig waren?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:59 schreef VeX- het volgende:
Als je dat niet doet geef je geen goed signaal af aan al die andere agenten die ook onder mom 'misdaad bestrijden' zwaar rücksichtlos te werk gaan.
http://www.encyclo.nl/begrip/kankerenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:41 schreef samara het volgende:
Nou in haar geval vind ik het raar! Sowieso waarom dat woord gebruiken.
Er zijn zoveel andere woorden om het even duidelijk te maken....
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:25 schreef DjinN het volgende:
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/kankeren
1.kankeren
brommen, mopperen
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/kankeren
Waarom meteen lomp gaan schelden ?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:27 schreef samara het volgende:
[..]tuthola.
Dat snap ik best maar waarom persé dat woord. Er zijn zoveel andere "nettere" woorden.
ach deze zie je ook niet over het hoofd zou je denken ...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:13 schreef blup het volgende:
[..]
Ze zijn bovenop hun normale politie rij opleiding getraind voor extra verhoogde snelheid rijden. Als er een groepje AT wagens door de stad rijdt hoor je ze van mijlen ver aankomen..
Ja, ze moeten opletten, Ja zij moest ook opletten, Ja ze zijn getrainde professionals.
En ik heb wel een vermoeden, ze keek waarschijnlijk naar de 1e passerende auto, *ah voorbij* *gas*. Boem er kwam er nog eentje.
Zie hier, een brandweer wagen, hoe kun je die missen:
jij begonquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:28 schreef DjinN het volgende:
[..]
Waarom meteen lomp gaan schelden ?Daar maak je echt geen indruk mee hoor
Ik heb jou niet uitgescholden voor tuthola hoorquote:
Waarom zijn mensen hier verbaast over vraag ik me af? Ze waren op weg naar een oproep, dat kun je niet ineens afbreken vanwege een ongeluk met één van de auto's.quote:Alleen de wagen die de aanrijding veroorzaakte stopte, de rest reed door."
daarom en volgens mij moet je alleen een auto voor laten gaan die opvallend is met herkenning strepen en met zwaai licht en lawaai dus bij een zwarte auto met zwaailampen hoef je niet te stoppen , is ook een vorm van bijstand team of zo iets dus geen spoedeisen want dan zijn ze wel herkenbaar gemaakt zonder alleen zwaailampen en lawaaiquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:27 schreef VeX- het volgende:
Ongelukken gebeuren in de regel wanneer veiligheidsvoorschriften worden overschreden.
In deze situatie was de politie in een onopvallende auto over de busbaan aan het racen op het moment dat het meisje de busbaan optrok. Het is niet duidelijk of ze wist dat er op dat moment een politiewagen over de busbaan aan het snellen was.
En dan nog zelfs als, nee juist als de politie zwaailichten aan heeft en voorrang heeft, moeten ze extra oplettend te werk gaan want dat soort ongewone situaties zijn het gevaarlijkst.
Ja, de vrouw in kwestie had de politie voor moeten laten gaan, maar voorrang hebben is niet altijd voorrang krijgen. Deze 18 jarige scooterrijdster heeft veel minder ervaring dan de politie. Zij hadden de situatie aan moeten zien komen. Ook weten ze dat je bij een kruispunt extra voorzichtig moet zijn. Ik snap niet waarom ze daar niet voldoende rekening mee hebben gehouden.
Als de veiligheid van burgers in de directe omgeving in het gedrang komt om eventuele noodgevallen op afstand te reageren, dan schiet het middel het doel voorbij.
Wat mij betreft mag dit ongeval een voorbeeld worden hoe vooral niet te werk te gaan.
Op een herriescooter met helm op hoor je al snel weinig, en alle verantwoordelijk blijft bij de bestuurder, ZEKER bij iemand die kwetsbaar isquote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:13 schreef blup het volgende:
[..]
Als er een groepje AT wagens door de stad rijdt hoor je ze van mijlen ver aankomen..
Als dat je werk is maak je je niet druk om zichtbaarheid, als men je hoort EN ziet, rijd men gewoon nog door, omdat de hersenen niet zo goed om kunnen gaan met nieuwe dingen waar wij alleen rijden op gewenning..quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
met sirenes over een busbaan, waar kan een auto met zwaailichten nog zichtbaarder zijn?
Dat jij dat verhaal als een huilieverhaal ziet zegt heel wat over jou.quote:
Buiten het feit dat het al 20 jaar over het internet zwerft, vol met onwaarheden zit, vol met spelfouten zit en hoogstwaarschijnlijk door iemand is geschreven die de conditietest niet eens haalde... zegt het helemaal niets over 'de politie'quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:51 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dat jij dat verhaal als een huilieverhaal ziet zegt heel wat over jou.
en jij weet wel wat over "de politie" en wat het inhoudt bij "de politie" te werken???quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het al 20 jaar over het internet zwerft, vol met onwaarheden zit, vol met spelfouten zit en hoogstwaarschijnlijk door iemand is geschreven die de conditietest niet eens haalde... zegt het helemaal niets over 'de politie'
you know it..quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:47 schreef getinthevanihavecandy het volgende:
Ik kan me toch ook haast niet voorstellen dat ik zo'n wagen over het hoofd zou zien,
van de andere kant deed het me beetje aan dit denken:
Jaquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:55 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
en jij weet wel wat over "de politie" en wat het inhoudt bij "de politie" te werken???
vertelquote:
vertel wat? dat het niet allemaal stoere brandweermannen en hippies met een wereldverbetercomplex zijn?quote:
Dat is heel vaak zo als er meerdere auto's met zwaailicht en sirene rijden. Oh de auto is voorbij, ik kan wel rijden nu.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:13 schreef blup het volgende:
[..]
Ze zijn bovenop hun normale politie rij opleiding getraind voor extra verhoogde snelheid rijden. Als er een groepje AT wagens door de stad rijdt hoor je ze van mijlen ver aankomen..
Ja, ze moeten opletten, Ja zij moest ook opletten, Ja ze zijn getrainde professionals.
En ik heb wel een vermoeden, ze keek waarschijnlijk naar de 1e passerende auto, *ah voorbij* *gas*. Boem er kwam er nog eentje.
Zie hier, een brandweer wagen, hoe kun je die missen:
volwassen antwoordquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vertel wat? dat het niet allemaal stoere brandweermannen en hippies met een wereldverbetercomplex zijn?
Sterker nog, dat doet men dagelijks, laat de ene fietser voorbij, mooi nu kan ik.. oh toen had ik een tweede fietser op de motorkapquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:57 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat is heel vaak zo als er meerdere auto's met zwaailicht en sirene rijden. Oh de auto is voorbij, ik kan wel rijden nu.
Ok. Dus toch nog goed werk van die mannenquote:
quote:
quote:Rond elf uur belde hij met de politie met een mededeling dat hij een pistoool had en op agenten zou gaan schieten als ze hem aan zouden proberen te houden.
Tjah.quote:De politie ging naar hem op zoek
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
Bijzonder triest voor alle betrokkenen. Knap trouwens dat users in dit topic de meest extreme conclusies kunnen trekken op basis van bijzonder weinig informatie.
wat een bullshit. Dat meisje was fout, optische signalen heeft altijd voorrang heb ik geleerd met auto en scooter theorie. Nog altijd wel tragisch. Ze reden al op de busbaan en dus niet door het drukke verkeer.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef VeX- het volgende:
Dit is weer het zoveelste incident waarbij de politie onzorgvuldig te werk gaat en voor doden zorgt.
Wat mij betreft is het binnenkort afgelopen met de losgeslagen vrijheid die agenten hebben in de vervulling van hun functie. Dat betekent dat we zo snel mogelijk een einde maken aan agenten die zich boven de wet wanen.
Ben je schuldig aan een dergelijke misdaad dan moet je harder dan normaal worden aangepakt omdat je als agent meer verantwoordelijkheid hebt.
Harde straffen zijn op zijn plaats en gevangenisstraf is zeker niet ongeoorloofd.
Klopt, die kraanwagen zie je nooit op tijd of je moet wallhack aan hebben staan. Bovendien maakt dat ding geen 130dB tijdens het rijden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach deze zie je ook niet over het hoofd zou je denken ...
http://chicagoist.com/201(...)n_safety_initiat.phpquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:05 schreef whatdafuck het volgende:
Fucked up. Maar je moet ook niet onverwachts oversteken
Je weet dat de politie bij een reanimatie vaak het snelste is en de reanimatie start zodat iemand kan overleven? Ga jij dan ff fijn in de weg rijden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:24 schreef RAVW het volgende:
dat mensen hier nog stoppen voor zwaailichten en lawaai ..
ach ik ga gewoon me eigen weg en ze hebben maar geduld
Voor politie zeker, brandweer en ambu is het anders dat kan levens kosten maar die spelen ook niet met levens wat de politie dus wel doet
Natuurlijk weet ik niet wat alle politiemensen denken, maar ken er wel een aantal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en jij weet wel wat alle politiemensen denken?
. Wat een zeikwijf ben jij zeg , echt!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:41 schreef samara het volgende:
Nou in haar geval vind ik het raar! Sowieso waarom dat woord gebruiken.
Er zijn zoveel andere woorden om het even duidelijk te maken....
Goed argument om bij kruizende scootermeisje bij enige twijfel doodr te rijden, regels zijn regels immersquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:06 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
daarbij mag de politie in NL al bijna niks en zijn ze al teveel aan regeltjes gebonden.
een fucking ongelukquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Goed argument om bij kruizende scootermeisje bij enige twijfel doodr te rijden, regels zijn regels immers
Laat dat nou het probleem zijn, ik hoef helemaal niet gedekt te worden als ik een fout maak, dan ben ik gewoon fout en mijn beroep heeft daar niets van doen!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:10 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
En dat om jou en mij te beveiligen.
Precies, bij een ongeluk hebben er twee schuld.quote:
het zou in jouw geval dan wel eerlijk zijn als jij een verklaring, zichtbaar, bij je draagt dat de politie jou op geen enkele manier hoeft te helpen of beschermenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Laat dat nou het probleem zijn, ik hoef helemaal niet gedekt te worden als ik een fout maak, dan ben ik gewoon fout en mijn beroep heeft daar niets van doen!
Beiden, maar de bestuurder van die politieauto meer. Die rijdt immers met bijzondere signalen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies, bij een ongeluk hebben er twee schuld.
Maar één van de twee had beter moeten weten, en ik weet op voorhand al wie.
mijn excollega's kennen mij wel, alleen het volk op straat niet, zou dat helpen denk je, gezien hun onkunde?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:13 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
het zou in jouw geval dan wel eerlijk zijn als jij een verklaring, zichtbaar, bij je draagt dat de politie jou op geen enkele manier hoeft te helpen of beschermen
als je toevallig ex-collega's treft, welke jou herkennen, zullen ze je misschien wel laten liggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
mijn excollega's kennen mij wel, alleen het volk op straat niet, zou dat helpen denk je, gezien hun onkunde?
trololoquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:24 schreef RAVW het volgende:
dat mensen hier nog stoppen voor zwaailichten en lawaai ..
ach ik ga gewoon me eigen weg en ze hebben maar geduld
Voor politie zeker, brandweer en ambu is het anders dat kan levens kosten maar die spelen ook niet met levens wat de politie dus wel doet
Wat doen ze in mijn slaapkamer dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:17 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
als je toevallig ex-collega's treft, welke jou herkennen, zullen ze je misschien wel laten liggen.
Maar voor de zekerheid kun je beter die verklaring bij je dragen
Voor hetzelfde geld hadden ze dat ook gedaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk, maar wel op een veilige manier.
Dit. dus.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
Bijzonder triest voor alle betrokkenen. Knap trouwens dat users in dit topic de meest extreme conclusies kunnen trekken op basis van bijzonder weinig informatie.
Ben het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
Bijzonder triest voor alle betrokkenen. Knap trouwens dat users in dit topic de meest extreme conclusies kunnen trekken op basis van bijzonder weinig informatie.
Goede post. Als je de mensen hier moet geloven is het onderzoek van de VOA onnodig en is het allemaal zo klaar als n klontje. Rijden met zwaailicht en sirene is een vak apart en extreem moeilijk. Het is continu afwegingen maken in inschatten wat wel en niet kan. Niet zo gek dan ook dat het wel eens fout gaat, kans op n ongeval is een heel stuk groter dan wanneer je normaal door r verkeer zoeft. Ik zeg verder niet dat 1 van de 2 fout zit, dat kan je nu onmogelijk weten. Wel is het bijzonder tragisch voor alle betrokkenen, want dit moet enorm hard aankomen bij zowel de nabestaande als de leden van t AT.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
Bijzonder triest voor alle betrokkenen. Knap trouwens dat users in dit topic de meest extreme conclusies kunnen trekken op basis van bijzonder weinig informatie.
Er is toch wel een verschil tussen overstuur zijn omdat je getuige van iets ergs bent geweest, en meteen gaan lopen schelden. Hoe denk je dat dat voor zo'n agent is? Die is er waarschijnlijk kapot van dat hij dit heeft veroorzaakt, en moet dan meteen een woedende menigte sussen. Mag die dan ook als een randdebiel reageren omdat hij geen autist is? Natuurlijk niet. En dat geldt ook voor de omstanders. Emotionaliteit is geen excuus voor asociaal gedrag.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:04 schreef Drakire het volgende:
[..]
Jij spoort niet, die mensen hebben net voor hun ogen iemand op gruwelijk wijze zien doodgaan. Tuurlijk ben je dan overstuur alleen als je autistisch bent en geen empathisch vermogen hebt doet dit je niets.
Ik kan me er zelfs boos over maken vanachter m'n laptop.
Als je zowat midden op de weg staat wel ja. Maar doe eens een paar stappen zetten op het fietspad waarop zij aan komt rijden en kijk dan eens naar links .. je ziet geen f*ck van wat er op de weg aankomt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:01 schreef Starm het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,77.94,,0,25.62
Hier zou het zijn gebeurd, ziet er vrij overzichtelijk uit ....
Vind ik wel. Als jij zoiets gruwelijks ziet gebeuren (namelijk: de dood) kan ik echt wel begrijpen dat je boos wordt op de bestuurder die het meisje heeft aangereden zodra het de bestuurder z'n fout is. Emoties doen vreemde dingen. Of nouja: niet eens vreemd vind ik het. Ik zou het vreemder vinden als d'r helemaal geen boze reactie waren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:51 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Er is toch wel een verschil tussen overstuur zijn omdat je getuige van iets ergs bent geweest, en meteen gaan lopen schelden. Hoe denk je dat dat voor zo'n agent is? Die is er waarschijnlijk kapot van dat hij dit heeft veroorzaakt, en moet dan meteen een woedende menigte sussen. Mag die dan ook als een randdebiel reageren omdat hij geen autist is? Natuurlijk niet. En dat geldt ook voor de omstanders. Emotionaliteit is geen excuus voor asociaal gedrag.
Troll je nou?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die omstanders sporen niet. Wat een idioten.
ja nou weten we het wel.....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:37 schreef VeX- het volgende:
Tenzij dat meisje zelfmoord wilde plegen is het gewoon de schuld van de politiewagen die haar aanreed.
maar was het wel de fout van de bestuurder?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vind ik wel. Als jij zoiets gruwelijks ziet gebeuren (namelijk: de dood) kan ik echt wel begrijpen dat je boos wordt op de bestuurder die het meisje heeft aangereden zodra het de bestuurder z'n fout is. Emoties doen vreemde dingen. Of nouja: niet eens vreemd vind ik het. Ik zou het vreemder vinden als d'r helemaal geen boze reactie waren.
Misschien hoorde ze het niet (ipod, helm dempt teveel, of gewoon doof?)quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:13 schreef sp3c het volgende:
ja naja ze hebben die sirenes niet aanstaan omdat ze het zulke mooie muziek vinden ofzo
dan is oversteken ondanks het groene licht idd nogal een onverwachte en domme actie van het slachtoffer
Bij mijn weten heeft sirene en zwaalichten altijd en op alles voorrang. Dus waarom wordt er gediscussieerd dat dit een fout van de politiewagen moet zijn?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:37 schreef VeX- het volgende:
Tenzij dat meisje zelfmoord wilde plegen is het gewoon de schuld van de politiewagen die haar aanreed.
Omdat er ook iets is dat die niet mag, namelijk gevaar voor andere weggebruikers veroorzaken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:55 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft sirene en zwaalichten altijd en op alles voorrang. Dus waarom wordt er gediscussieerd dat dit een fout van de politiewagen moet zijn?
Dat valt wel mee, die busbaan is gewoon een status aparte. Vaak genoeg de bocht verkeerd genomen dat ik hier ook op belande (na de aanleg). Maar dat kruispunt is altijd best wel druk..en gehaast..>> A58quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Omdat er ook iets is dat die niet mag, namelijk gevaar voor andere weggebruikers veroorzaken.
Ze hebben iemand doodgereden, dus waren ze blijkbaar niet heel veilig bezig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, die busbaan is gewoon een status aparte. Vaak genoeg de bocht verkeerd genomen dat ik hier ook op belande (na de aanleg). Maar dat kruispunt is altijd best wel druk..en gehaast..>> A2
Na edit.. sryquote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze hebben iemand doodgereden, dus waren ze blijkbaar niet heel veilig bezig.
edit: je ljkt mijn post er trouwens los uit te pikken, maar m'n reactie is in het licht van de post van kloonhommel bedoeld.
Dit is niet persoonlijk... ik ken die kruising heel erg goed. Te goed zelfs (woon er geen 350 meter vandaan).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze hebben iemand doodgereden, dus waren ze blijkbaar niet heel veilig bezig.
edit: je ljkt mijn post er trouwens los uit te pikken, maar m'n reactie is in het licht van de post van kloonhommel bedoeld.
Nogmaals:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:59 schreef NextTVH het volgende:
Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan.
Zoals al eerder aangehaald door ander users...dat weet je niet. Misschien was zij wel niet heel veilig bezig.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze hebben iemand doodgereden, dus waren ze blijkbaar niet heel veilig bezig.
Ze moeten er in zo'n geval rekening mee houden dat andere mensen domme dingen doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald door ander users...dat weet je niet. Misschien was zij wel niet heel veilig bezig.
Daarom aub geen conclusies zoals dat de politie 'blijkbaar' niet veilig bezig was.
EHV-Strijp... you bet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze moeten er in zo'n geval rekening mee houden dat andere mensen domme dingen doen.
Uiteraard, en misschien hebben ze dat ook wel gedaan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ze moeten er in zo'n geval rekening mee houden dat andere mensen domme dingen doen.
Dan was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd, maar het hoe en wat zal wel uit het onderzoek blijken. Ik claim ook niet dat ze niet voorzichtig zijn geweest, maar wel dat ze de schijn tegen hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteraard, en misschien hebben ze dat ook wel gedaan.
Hé!quote:
Buurman?quote:
De politie deed het goed door met sirenes en zwaailichten te rijden. Zij deed het goed door door groen te rijden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dan was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd, maar het hoe en wat zal wel uit het onderzoek blijken. Ik claim ook niet dat ze niet voorzichtig zijn geweest, maar wel dat ze de schijn tegen hebben.
interessant leesvoer met jurisprudentie voor je. Niet identiek maar het geeft wel een aardige indicatie.
https://www.politievakbla(...)ntie/Toon.aspx?Id=59
Al dat gemopper op de agenten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:27 schreef samara het volgende:
[..]tuthola.
Dat snap ik best maar waarom persé dat woord. Er zijn zoveel andere "nettere" woorden.
Als ze wel goed uitgekeken hebben zijn ze blijkbaar met opzet over haar heengereden. Ik neem aan dat je ook inziet dat dat een absurde veronderstelling is?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
De politie deed het goed door met sirenes en zwaailichten te rijden. Zij deed het goed door door groen te rijden.
Wat je niet weet is of de politie bij het kruispunt extra uitkeek, wat je wel weet is dat zij NIET uitkeek. Dus waarom de politie dan de schijn tegen moet krijgen???
Dit is ook een absurde bewering. Ik weet niet hoe het gegaan is (en jij ook niet), maar als iemand - om wat voor reden dan ook - besluit om op een meter voor een naderende auto toch over te gaan steken, dan kun je opletten wat je wilt, maar die aanrijding ga je niet meer voorkomen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:46 schreef CafeRoker het volgende:
Als ze wel goed uitgekeken hebben zijn ze blijkbaar met opzet over haar heengereden. Ik neem aan dat je ook inziet dat dat een absurde veronderstelling is?
Dit is het. Een tragisch ongeval. Tragisch voor beide partijen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:50 schreef Richestorags het volgende:
Mensen, waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat dit naar alle waarschijnlijkheid een zeer tragisch ongeval is? De politie is onderweg naar een melding van een gewapende man, dit maakt het geen alledaags autoritje voor hen, zij kunnen hier niet met een slakkengangetje naar toe en zitten met een bepaalde mindset in de auto. Het meisje verwachte logischerwijs gezien niet dat er een politieauto de busbaan oversteekt en rijdt door groen (wat normaal gesproken haar goede recht is). Zij verwachten dat ze door hun sirenes met geluid goed zicht- en hoorbaar zijn. Een tragische samenloop van omstandigheden zorgt er dan voor dat zij sterft. Iets wat zij niet had gewild, en iets wat de bestuurder van de politieauto zeer zeker ook niet had gewild. Hij moet er ook maar mee zien te leven.
Vind ik niet. Heat of the moment, etc. Zolang het bij schelden blijft en niet te agressief wordt moeten mensen soms ook de ruimte krijgen mens te zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Scheldende omstanders verdienen wel een boete vanwege belediging dacht ik zo ...
Waar is dat uit gebleken dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat je bij elk kruispunt uit moet blijven kijken. Iets wat het AT verzaakt heeft.
Ooggetuigen. Ze zijn er gewoon doorheen geknald.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is het. Een tragisch ongeval. Tragisch voor beide partijen.
En dit heb je uit welke bron? Het krantenbericht? Als je dat als bron neemt voor deze uitspraak dan heb je nog n lange leerweg te gaan over hoe de wereld werkt...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:41 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ooggetuigen. Ze zijn er gewoon doorheen geknald.
Nee pik. Ik ken het meisje, en ken de buurt. Zo hoor je nog wel eens iets. Niet meteen zo simpel reageren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:45 schreef DW457 het volgende:
[..]
En dit heb je uit welke bron? Het krantenbericht? Als je dat als bron neemt voor deze uitspraak dan heb je nog n lange leerweg te gaan over hoe de wereld werkt...
Je zult de sirene bedoelen. Van het zwaailicht hoor je weinig. Hulpdiensten hebben tegenwoordig trouwens allemaal dezelfde sirene. Dat is juist gedaan om de hoorbaarheid te verbeteren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:48 schreef andreas612 het volgende:
Vind tevens het zwaailicht van de brandweer beter hoorbaar.
eh ja, bedoelde sirene, maar zeker weten? want 'k hoor regelmatig hulpdiensten over de ring komen bij Breda maar 'k kan nog precies onderscheiden wie wie is. En brandweer vind ik verreweg het duidelijkst.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Je zult de sirene bedoelen. Van het zwaailicht hoor je weinig. Hulpdiensten hebben tegenwoordig trouwens allemaal dezelfde sirene. Dat is juist gedaan om de hoorbaarheid te verbeteren.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze reden met 150+ over een baan waar je normaal 80 mag.
Uh-huh. Jullie stonden er zeker met een lasergun naast?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:48 schreef andreas612 het volgende:
Maar dan rijden ze niet 80 waar je 50 mag, maar gewoon 160 waar je 50 mag..
dit is niet jan jaap de bonnenschrijver maar het at; die komen alleen de batcave uit JUIST voor dit soort zaken, en dan leer je ook rijden ja..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:50 schreef Richestorags het volgende:
Mensen, waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat dit naar alle waarschijnlijkheid een zeer tragisch ongeval is? De politie is onderweg naar een melding van een gewapende man, dit maakt het geen alledaags autoritje voor hen, zij kunnen hier niet met een slakkengangetje naar toe en zitten met een bepaalde mindset in de auto. Het meisje verwachte logischerwijs gezien niet dat er een politieauto de busbaan oversteekt en rijdt door groen (wat normaal gesproken haar goede recht is). Zij verwachten dat ze door hun sirenes met geluid goed zicht- en hoorbaar zijn. Een tragische samenloop van omstandigheden zorgt er dan voor dat zij sterft. Iets wat zij niet had gewild, en iets wat de bestuurder van de politieauto zeer zeker ook niet had gewild. Hij moet er ook maar mee zien te leven.
Voor hulpverleners telt elke seconde! Dus je wil overal zo hard rijden als je kunt, logisch. Uiteraard dien je daarbij de veiligheid van andere weggebruikers in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Je kan nog wel 100 toeters en bellen op je auto hebben hangen, wat je het recht geeft om zo snel mogelijk ergens te komen. Maar dat neemt niet weg dat je bij elk kruispunt uit moet blijven kijken. Iets wat het AT verzaakt heeft. Ze reden met 150+ over een baan waar je normaal 80 mag. Daar is zo'n scooter ook niet op berekend, en dat had de auto moeten weten.
Dat dit niemand zijn bedoeling was, lijkt me een understatement. Maar het heeft wel een 18-jarig meisje haar leven gekost.
En waar heb je dat uit? Heb je de snelheid gemeten met n lasergun?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Je kan nog wel 100 toeters en bellen op je auto hebben hangen, wat je het recht geeft om zo snel mogelijk ergens te komen. Maar dat neemt niet weg dat je bij elk kruispunt uit moet blijven kijken. Iets wat het AT verzaakt heeft. Ze reden met 150+ over een baan waar je normaal 80 mag. Daar is zo'n scooter ook niet op berekend, en dat had de auto moeten weten.
Dat dit niemand zijn bedoeling was, lijkt me een understatement. Maar het heeft wel een 18-jarig meisje haar leven gekost.
Dat zegt dus nog steeds helemaal niets. Al kom je daar elke dag, dan nog kan je niets zeggen over deze specifieke situatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee pik. Ik ken het meisje, en ken de buurt. Zo hoor je nog wel eens iets. Niet meteen zo simpel reageren.
153 om precies te zijn..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Uh-huh. Jullie stonden er zeker met een lasergun naast?
Ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
eh ja, bedoelde sirene, maar zeker weten? want 'k hoor regelmatig hulpdiensten over de ring komen bij Breda maar 'k kan nog precies onderscheiden wie wie is. En brandweer vind ik verreweg het duidelijkst.
Oke. Wat wil je nou?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
En waar heb je dat uit? Heb je de snelheid gemeten met n lasergun?
[..]
Dat zegt dus nog steeds helemaal niets. Al kom je daar elke dag, dan nog kan je niets zeggen over deze specifieke situatie.
ja nu is het feestquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Voor hulpverleners telt elke seconde! Dus je wil overal zo hard rijden als je kunt, logisch. Uiteraard dien je daarbij de veiligheid van andere weggebruikers in de gaten te houden.
Het is nog helemaal niet bewezen dat zij dit NIET gedaan hebben. Dat is nu juist net datgene dat onderzocht wordt. Wat WEL is bewezen is dat het meisje niet heeft uitgekeken, anders was het ongeluk niet gebeurd.
Dus hou nou toch eens op om NU AL naar de politie te wijzen als de hoofdschuldige aan dit ongeval.
ah oke, maar alsnog een variatie in toonhoogte tussen ambulance,politie en brandweer, alleen die 2 toon is dus hetzelfde.quote:
Nee, ook geen toonhoogteverschil.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ah oke, maar alsnog een variatie in toonhoogte tussen ambulance,politie en brandweer, alleen die 2 toon is dus hetzelfde.
Bewijst dat dan niet dat de politie niet heeft uitgekeken? Ze komen met een rotvaart op een kruispunt aanrijden, waar stoplichten op rood staan. Dan weet je dat er (brom)fietsers over kunnen steken, terwijl die (brom)fietsers niet verwachten dat er iemand met zo'n snelheid vanaf de busbaan aankomt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet bewezen dat zij dit NIET gedaan hebben. Dat is nu juist net datgene dat onderzocht wordt. Wat WEL is bewezen is dat het meisje niet heeft uitgekeken, anders was het ongeluk niet gebeurd.
Precies.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Sneu, verder zijn alle mogelijkheden nog open: Het kan haar fout zijn, het kan een fout van de agent zijn, het kan een fout in de regels zijn, het kan een beetje van alles zijn en het kan gewoon een ongelukkig toeval zijn.
Dat je eerst nadenkt voordat je met n vingertje gaat wijzen. Op basis van deze info kan je niets, maar dan ook echt niets zinnigs zeggen over dit ongeval.quote:
Ga je niet even voorbij aan het feit DAT ze overstak? Dat zou kunnen impliceren dat ze niets heeft gezien en niets heeft gehoord....want als ze dat wel had gedaan dan steek je niet over. Zeker als je de verkeersregels weet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:17 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Bewijst dat dan niet dat de politie niet heeft uitgekeken? Ze komen met een rotvaart op een kruispunt aanrijden, waar stoplichten op rood staan. Dan weet je dat er (brom)fietsers over kunnen steken, terwijl die (brom)fietsers niet verwachten dat er iemand met zo'n snelheid vanaf de busbaan aankomt.
'k hoor toch die brandweer een duidelijk verschil hebben in die video (net zoals ik 't ook ken)quote:
Ja, volgens mij is dat de oude sirene.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'k hoor toch die brandweer een duidelijk verschil hebben in die video (net zoals ik 't ook ken)
Ze zat op een scooter. En het was groen. Dan kijk je snel over. Ik heb nog nooit iemand bij groen stil zien staan om nog even te kijken. Dat ze de politie niet heeft gehoord/gezien lijkt me logisch in dezen..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ga je niet even voorbij aan het feit DAT ze overstak? Dat zou kunnen impliceren dat ze niets heeft gezien en niets heeft gehoord....want als ze dat wel had gedaan dan steek je niet over. Zeker als je de verkeersregels weet.
Ik noem wat feiten. Het enige betwistbare is de werkelijke snelheid. Ik wijs verder helemaal nergens naar. Ik zeg ook zelfs dat niemand dit gewild had. Impliceert dat ik niemand als 'hoofdschuldige' aanwijs oid. Dus, misschien een idee voor jou om eerst maar eens na te denken voor je reageert..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat je eerst nadenkt voordat je met n vingertje gaat wijzen. Op basis van deze info kan je niets, maar dan ook echt niets zinnigs zeggen over dit ongeval.
Ik zit nu binnen en hoor een sirene op de Noord-Brabantlaan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ze zat op een scooter. En het was groen. Dan kijk je snel over. Ik heb nog nooit iemand bij groen stil zien staan om nog even te kijken. Dat ze de politie niet heeft gehoord/gezien lijkt me logisch in dezen..
Buufquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zit nu binnen en hoor een sirene op de Noord-Brabantlaan.
Tussen mijn huis en de Noordbrabantlaan zit zeker 500m ...
Jij ook al? Drugshond blijkt ook al een goeie buur.quote:
Logisch?? Ik vind dat raar. Het is namelijk de bedoeling van de geluids- en lichtsignalen dat deze wél gehoord en gezien worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat ze de politie niet heeft gehoord/gezien lijkt me logisch in dezen..
Dat vind ik dus te makkelijk om te zeggen. Ik zeg wat ik gehoord heb. En dat is dat de auto gewoon doorknalde. Verder leg ik de schuld helemaal nergens, omdat niemand dit gewild heeft. Wat de reden is dat ze het niet opgemerkt, of verkeerd ingeschat heeft, weten we niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zit nu binnen en hoor een sirene op de Noord-Brabantlaan.
Tussen mijn huis en de Noordbrabantlaan zit zeker 500m ...
Het is dieptragisch. Maar ik vind de 'schuld' bij het rijgedrag van de politie leggen veel te kort door de bocht.
Oke, ze stak over, omdat ze overal schijt aan had. Wat jij wil.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Logisch?? Ik vind dat raar. Het is namelijk de bedoeling van de geluids- en lichtsignalen dat deze wél gehoord en gezien worden.
Vind ik ook. Als je sirenes hoort, waarvandaan dan ook, dan kijk je waar deze vandaan komen, eventueel stop je om te kijken, maar je steekt NIET zomaar een doorgaande weg over, alsof jij daar geen rekening mee hoeft te houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zit nu binnen en hoor een sirene op de Noord-Brabantlaan.
Tussen mijn huis en de Noordbrabantlaan zit zeker 500m ...
Het is dieptragisch. Maar ik vind de 'schuld' bij het rijgedrag van de politie leggen veel te kort door de bocht.
Nog niet, is nog in introductiefase. Ik ben er niet blij mee...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Je zult de sirene bedoelen. Van het zwaailicht hoor je weinig. Hulpdiensten hebben tegenwoordig trouwens allemaal dezelfde sirene. Dat is juist gedaan om de hoorbaarheid te verbeteren.
En ik zeg wat ik hoor. Een sirene op de Noord-Brabantlaan terwijl ik een halve km verderop binnen zit.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Dat vind ik dus te makkelijk om te zeggen. Ik zeg wat ik gehoord heb.
Het wordt sinds een aantal jaar sowieso ingebouwd in alle nieuwe auto's. Met de gemiddelde levensduur van een politieauto betekent dat, dat die ze inmiddels wel zo ongeveer allemaal hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nog niet, is nog in introductiefase. Ik ben er niet blij mee...
Je noemt geen feiten, je roept aannames uit n nieuwsbericht. Dat de meid is overleden, dat is idd n feit. Alles hieromheen moet nog onderzocht worden. Elke conclusie die op basis van dit bericht wordt getrokken is dus op basis van aannames en niet op basis van feitelijke gegevens en om die reden kloppen al die conclusies bij voorbaat al niet. Er mist simpelweg te veel informatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ze zat op een scooter. En het was groen. Dan kijk je snel over. Ik heb nog nooit iemand bij groen stil zien staan om nog even te kijken. Dat ze de politie niet heeft gehoord/gezien lijkt me logisch in dezen..
[..]
Ik noem wat feiten. Het enige betwistbare is de werkelijke snelheid. Ik wijs verder helemaal nergens naar. Ik zeg ook zelfs dat niemand dit gewild had. Impliceert dat ik niemand als 'hoofdschuldige' aanwijs oid. Dus, misschien een idee voor jou om eerst maar eens na te denken voor je reageert..
Voor een tankautospuit staat een jaar of 15, ambulance weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt sinds een aantal jaar sowieso ingebouwd in alle nieuwe auto's. Met de gemiddelde levensduur van een politieauto betekent dat, dat die ze inmiddels wel zo ongeveer allemaal hebben.
Ik weet niet hoe lang een ambulance of brandweerauto mee gaat.
Ik bedoel door te zeggen dat ik een schuldige aanwijsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik zeg wat ik hoor. Een sirene op de Noord-Brabantlaan terwijl ik een halve km verderop binnen zit.
Ik vind jouw aannames juist makkelijk, op basis van emotie en hearsay.
Jij bent raar, als ze lelijk was, was het minder erg of zo?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:04 schreef Gia het volgende:
Net haar facebook gekeken, wat zonde van zo'n mooie meid.
Nou ja, je wees imo wel ietwat naar de politie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:08 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik bedoel door te zeggen dat ik een schuldige aanwijsVerder heb je ook gelijk. Waarom ze het niet hoorde, ik heb geen idee. Wat ik ook al zei, niemand heeft dit gewild. Dat lijkt me duidelijk.
Inderdaad, emotie,s in een situatie als dit. Het moet toch niet gekker worden met de mensheid.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik zeg wat ik hoor. Een sirene op de Noord-Brabantlaan terwijl ik een halve km verderop binnen zit.
Ik vind jouw aannames juist makkelijk, op basis van emotie en hearsay.
Doe ik ook. Alleen probeer ik het wel te relativeren. Maargoed. We begrijpen elkaarquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ja, je wees imo wel ietwat naar de politie.
Maar bottom line is inderdaad dat niemand dit gewild heeft en dat de uitkomst erg verdrietig is.
Afhankelijk van tussenliggende bebouwing en windrichting e.d. kan dit zo 10x korter worden he.. daarbij zat ze zelf op een scooter, ook niet bepaald stil zeg maar.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik zeg wat ik hoor. Een sirene op de Noord-Brabantlaan terwijl ik een halve km verderop binnen zit.
Ik vind jouw aannames juist makkelijk, op basis van emotie en hearsay.
Neuh, niet wat ik wil. We kunnen het haar niet meer vragen waarom ze wel overstak, dus het blijft gissen. Maar schijt hebben aan alles, de verkeersregels of wat dan ook kan wel 1 van de mogelijkheden zijn waarom ze wel overstak. Net zoals er andere redenen kunnen zijn. Bv, koptelefoon op, in gedachten verzonken, sms-end of whatsapp-end, een oh-dat-haal-ik-wel inschatting, onwetendheid met de verkeersregels, etc etc.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Oke, ze stak over, omdat ze overal schijt aan had. Wat jij wil.
Mwah, het was een gewone wagen las ik, dus geen zwaailichten bovenop. Als je op google earth naar de situatie ter plaatse kijkt zie je dat je vrij slecht zicht hebt op wat er aan komt van links, en zo'n auto met zwaailichten binnenin, ik betwijfel dat je dat überhaupt kan zien, zeker als die nog niet eens in je blikveld ligt vanwege de hoge snelheid.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Logisch?? Ik vind dat raar. Het is namelijk de bedoeling van de geluids- en lichtsignalen dat deze wél gehoord en gezien worden.
Toch is het altijd anders dan tijdens training. Tijdens training leer je niet rijden wetende dat je onderweg bent naar een gewapend iemand. En hoe goed je ook kan rijden, onvoorziene omstandigheden kan je nooit inschatten. Of moeten ze dan ook maar snelheid minderen als ze mij op de stoep zien, denkende: oh misschien kan hij wel ineens de weg oversteken, laat ik dan maar wat snelheid minderen. Flikker toch op, het is een tragisch ongeval, er is niet altijd een schuldige aan te wijzen voor een dood.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dit is niet jan jaap de bonnenschrijver maar het at; die komen alleen de batcave uit JUIST voor dit soort zaken, en dan leer je ook rijden ja..
Nog zo'n malloot die van die kromme conclusies trekt. Moet ik je rammelende verhaal ontleden of zie je zelf ook wel in dat je verhaal is gebaseerd op aannames ipv feitelijke informatie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, het was een gewone wagen las ik, dus geen zwaailichten bovenop. Als je op google earth naar de situatie ter plaatse kijkt zie je dat je vrij slecht zicht hebt op wat er aan komt van links, en zo'n auto met zwaailichten binnenin, ik betwijfel dat je dat überhaupt kan zien, zeker als die nog niet eens in je blikveld ligt vanwege de hoge snelheid.
Daar komt bij dat zij op de scooter zit, die ook wat geluid maakt, met een helm op. Die helm maakt dat horen van een sirene al een stuk moeilijker, en lokaliseren waar dat geluid vandaan komt is ook niet makkelijk.
Tel daarbij op de hoge snelheid van de politieauto .. en dat die verrekte snel reed is wel duidelijk uit het feit waar de scooter terecht is gekomen ..
Het is dom dat ze door is gereden, klopt, als je wel iets hoort maar niet ziet waar het vandaan komt kan je maar beter stil blijven staan tot je niets meer hoort of ziet wat er gebeurt. Anders is dat de 'accident waiting to happen'. Maar met hoge snelheid in een burgerauto (!!) over een gevaarlijk kruispunt scheuren is dat ook! Ik las dat daar al meerdere ongelukken zijn gebeurt, plus dat ze in een moeilijker herkenbare auto zitten, en zien dat ze door rood rijden .. vaart minderen en na het kruispunt weer optrekken zou misschien 15 seconden hebben gekost, en zou haar leven hebben gered.
Duidelijke taal. En dit staaft nog meer van mijn argumenten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dan was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd, maar het hoe en wat zal wel uit het onderzoek blijken. Ik claim ook niet dat ze niet voorzichtig zijn geweest, maar wel dat ze de schijn tegen hebben.
interessant leesvoer met jurisprudentie voor je. Niet identiek maar het geeft wel een aardige indicatie.
https://www.politievakbla(...)ntie/Toon.aspx?Id=59
Ook al reden ze met zwaailichten en sirenes, de politie had er, per definitie, niet van uit mogen gaan dat het slachtoffer zou stoppen en voorrang verlenen bij het kruispunt.quote:De rechtbank stelt voorts dat verdachte op grond van de
Brancherichtlijn een rood verkeerslicht slechts stapvoets mocht negeren. Hij moet er daarbij van uitgaan dat andere weggebruikers hem niet opmerken en hem niet voor laten gaan. Hij moet dan zo nodig stoppen. De snelheid waarmee door rood licht wordt gereden is volgens de Brancherichtlijn relevant.
jawel, dat leer je juistquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch is het altijd anders dan tijdens training. Tijdens training leer je niet rijden wetende dat je onderweg bent naar een gewapend iemand. En hoe goed je ook kan rijden, onvoorziene omstandigheden kan je nooit inschatten. Of moeten ze dan ook maar snelheid minderen als ze mij op de stoep zien, denkende: oh misschien kan hij wel ineens de weg oversteken, laat ik dan maar wat snelheid minderen. Flikker toch op, het is een tragisch ongeval, er is niet altijd een schuldige aan te wijzen voor een dood.
Zeg ik dat dan. Het is hoe dan ook erg. En ik vind het zonde dat zo'n mooi grietje verongelukt is. Daarmee impliceer ik geenszins dat ik het niet erg zou vinden als het een lelijke meid was.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:09 schreef GJonline het volgende:
Jij bent raar, als ze lelijk was, was het minder erg of zo?
Gingen ze daar vanuit dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:36 schreef VeX- het volgende:
Ook al reden ze met zwaailichten en sirenes, de politie had er, per definitie, niet van uit mogen gaan dat het slachtoffer zou stoppen en voorrang verlenen bij het kruispunt.
Deden ze dat niet dan?quote:Juist bij zulke kruispunten hadden ze extra voorzichtig moeten betrachten en snelheid aanpassen, want dan ben je in staat op tijd te reageren.
Nee, op dit moment is dat niet duidelijk.quote:Het is duidelijk dat de politie daar in casu in heeft gefaald.
Ja. Blijkt uit de getuigenverklaringen.quote:
Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.quote:[..]
Deden ze dat niet dan?
Voor jou misschien niet.quote:[..]
Nee, op dit moment is dat niet duidelijk.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:49 schreef DS4 het volgende:
Waarom niet gewoon het onderzoek afwachten...
je mag geen ongelukken veroorzaken, doe je dat wel dan heb je ongeluk veroorzaakt, dat staat vast lijkt mijquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gingen ze daar vanuit dan?
[..]
Deden ze dat niet dan?
[..]
Nee, op dit moment is dat niet duidelijk.
Bron?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ja. Blijkt uit de getuigenverklaringen.
[..]
Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.
[..]
Voor jou misschien niet.
Ja, jij houdt niet van feiten...quote:
feiten bepaal je thuis wel, als achteraf het onderzoek iets tegenspreekt pas je het onderzoek aanquote:
Scootermop had zelf van hara scooter kunnen vallen en haar nek kunnen breken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.
Ik wacht het ook even lekker afquote:Voor jou misschien niet.
Wat nou aannames? Dat het zicht niet goed is kan je zien op google earth, dat ze in een burgerauto (dus geen zwaailicht bovenop) reden staat in de OP, en dat het meisje groen licht had ook, dat die auto op het moment van botsing heel hard reed blijkt uit het feit dat de scooter flink wat meters verderop terecht is gekomen, te zien op een foto ervan, en dat het geluid gedempt wordt met een helm op je hoofd weet iedereen. Dat zijn gewoon feiten. De enige aanname is dat er niet afgeremd is voor dat gevaarlijke kruispunt, en die aanname wordt blijkbaar bevestigd door ooggetuigen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nog zo'n malloot die van die kromme conclusies trekt. Moet ik je rammelende verhaal ontleden of zie je zelf ook wel in dat je verhaal is gebaseerd op aannames ipv feitelijke informatie.
Sirene en zwaailicht gaat boven een groen stoplicht of welke voorrangsregel dan ook. Je kunt dus net zo goed stellen dat het meisje een ongeluk heeft veroorzaakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je mag geen ongelukken veroorzaken, doe je dat wel dan heb je ongeluk veroorzaakt, dat staat vast lijkt mij
Je bron is een nieuwsartikel, zwaailicht kan alsnog bovenop zitten, je hebt niet alle getuigen gesproken, je weet niet wat er op t moment afspeelde in de auto, in t hoofd van t meisje, in de omgeving, je weet niet hoe hard ze hebben gereden, je weet niet in hoeverre de helm het geluid dempte, je weet niet of ze bijvoorbeeld muziek luisterde, enz. enz. enz.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat nou aannames? Dat het zicht niet goed is kan je zien op google earth, dat ze in een burgerauto (dus geen zwaailicht bovenop) reden staat in de OP, en dat het meisje groen licht had ook, dat die auto op het moment van botsing heel hard reed blijkt uit het feit dat de scooter flink wat meters verderop terecht is gekomen, te zien op een foto ervan, en dat het geluid gedempt wordt met een helm op je hoofd weet iedereen. Dat zijn gewoon feiten. De enige aanname is dat er niet afgeremd is voor dat gevaarlijke kruispunt, en die aanname wordt blijkbaar bevestigd door ooggetuigen.
Getuigen kunnen niet weten wat iemand denkt. Ze kunnen de situatie interpreteren. De (onderzochte) feiten zullen achteraf deze interpretatie staven of ontkennen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:45 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ja. Blijkt uit de getuigenverklaringen.
Nogmaals, misschien hebben ze zich wel aan de instructies gehouden. Wederom zal het onderzoek uitwijzen of dit zo was of niet.quote:Ja, want dat meisje is door hun doodgereden. Als ze de instructies juist hadden aangehouden hadden ze op tijd gereageerd en was het ongeluk niet gebeurd.
Er stond een regeltje over het doodrijden van 18jarigen in de instructies?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Getuigen kunnen niet weten wat iemand denkt. Ze kunnen de situatie interpreteren. De (onderzochte) feiten zullen achteraf deze interpretatie staven of ontkennen.
[..]
Nogmaals, misschien hebben ze zich wel aan de instructies gehouden. Wederom zal het onderzoek uitwijzen of dit zo was of niet.
Getuigen hebben toch gezien dat ze als idioten over dat krijspunt reden?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Getuigen kunnen niet weten wat iemand denkt. Ze kunnen de situatie interpreteren. De (onderzochte) feiten zullen achteraf deze interpretatie staven of ontkennen.
[..]
Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden. Als ze zich aan de instructies hadden gehouden was er geen ongeluk geweest.quote:Nogmaals, misschien hebben ze zich wel aan de instructies gehouden. Wederom zal het onderzoek uitwijzen of dit zo was of niet.
Mocht het zo zijn zoals jij stelt dan verwacht ik toch op z'n minst een aanklacht voor doodslag voor de chauffeur.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef VeX- het volgende:
[..]
Getuigen hebben toch gezien dat ze als idioten over dat krijspunt reden?
Het is het tegenovergestelde van wat de voorschriften voorschrijven: opperste voorzichtigheid houden en het zekere voor het onzekere nemen ondanks de noodsituatie.
[..]
Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden. Als ze zich aan de instructies hadden gehouden was er geen ongeluk geweest.
Hoe meer ik over de zaak lees hoe schokkender ik het aandeel van de agenten bij het ongeluk vind.
De politie heeft een hele brede ontheffing wat betreft verkeersregels maar hier hebben ze gewoon niet afgeremd bij het kruispunt. Plus dat ze rijden in een onopvallende wagen is nog meer voorzichtigheid geboden zou je zeggen. Onoplettendheid bij de politie (en eigenlijk gewoon roekeloos gereden) maar spijtig genoeg bewijst dit ook weer dat het links en rechts kijken, ook na groen licht heel erg belangrijk is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef VeX- het volgende:
[..]
Getuigen hebben toch gezien dat ze als idioten over dat krijspunt reden?
Het is het tegenovergestelde van wat de voorschriften voorschrijven: opperste voorzichtigheid houden en het zekere voor het onzekere nemen ondanks de noodsituatie.
[..]
Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden. Als ze zich aan de instructies hadden gehouden was er geen ongeluk geweest.
Hoe meer ik over de zaak lees hoe schokkender ik het aandeel van de agenten bij het ongeluk vind.
Must... blame... someone!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het woord 'ongeluk' is kennelijk ingewikkelder dan je zou denken.
Nee, dat doet het niet. Hoe vaak jij het ook herhaalt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:13 schreef VeX- het volgende:
Het feit dat dat meisje dood was toont per definitie aan dat ze zich niet voldoende aan de instructies hebben gehouden.
het was een zelfmoordpoging?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Hoe vaak jij het ook herhaalt.
Nee, een ongeluk. Veiligheidsinstructies zijn richtlijnen die een bepaalde mate van verkeersveiligheid moeten garanderen. We weten niet of de instructies wel of niet zijn gevolgd, dat zal onderzoek wel uitwijzen. De conclusie alleen dat het meisje dood is, is onvoldoende om dat te kunnen beoordelen.quote:
je mag toch helemaal geen ongeluk veroorzaken?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, een ongeluk. Veiligheidsinstructies zijn richtlijnen die een bepaalde mate van verkeersveiligheid moeten garanderen. We weten niet of de instructies wel of niet zijn gevolgd, dat zal onderzoek wel uitwijzen. De conclusie alleen dat het meisje dood is, is onvoldoende om dat te kunnen beoordelen.
Zonder zwaailichten gebeuren er ook ongelukken waarbij iedereen zich aan de verkeersregels houdt. Daarom heten ze ook ongelukken.
Lol, dus jij gaat van alles en nog wat aannemen, ter aanvulling van het nieuwsartikel, en zegt dan dat mijn verhaal gebaseerd is op aannames?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:59 schreef DW457 het volgende:
Je bron is een nieuwsartikel, zwaailicht kan alsnog bovenop zitten, je hebt niet alle getuigen gesproken, je weet niet wat er op t moment afspeelde in de auto, in t hoofd van t meisje, in de omgeving, je weet niet hoe hard ze hebben gereden, je weet niet in hoeverre de helm het geluid dempte, je weet niet of ze bijvoorbeeld muziek luisterde, enz. enz. enz.
http://tinyurl.com/alcsckwquote:5. Pas je snelheid aan de situatie aan.
6. Kruisingen rustig benaderen: zorg dat je maximaal zicht hebt op de overige
weggebruikers en zij ook maximaal zicht hebben op het voorrangsvoertuig.
7. De veiligheid van overig verkeer dient altijd te zijn gewaarborgd: als bestuurder
moet je in staat zijn om je voertuig tot stilstand te kunnen brengen binnen de
afstand dat de weg te overzien is en deze vrij is.
8. Houd voldoende afstand tot voorliggende voertuigen. Hierdoor heeft de
weggebruiker meer tijd om te zoeken naar een oplossing.
9. Wacht op de reactie van de overige weggebruiker.
10. Verwacht het onverwachte; kruip in de huid van de ander.
Agenten zijn dus bijna 10000 keer per jaar bij een ongeluk betrokken, lappen de training massaal aan hun laars en zijn 4 van de 5 keer de schuldige bij het voorzaakte ongeluk.quote:Ondanks het feit dat iedere agent tegenwoordig een speciale rijtraining moet volgen blijken de dienders nog vrijwel even vaak botsautootje te spelen als vijf jaar geleden. In 2012 waren bij een kleine 10.000 aanrijdingen agenten betrokken. De reden? Agenten verzuimen nog altijd de verplichte rijtraining te volgen.
Om precies te zijn waren er 9538 aanrijdingen in 2012 waarbij agenten betrokken waren en dat betekent dat er in vijf jaar tijd weinig veranderd is. De politietop vindt die daling niet groot genoeg en gezien het feit dat sinds 2011 iedere agent verplicht een speciale rijopleiding moet volgen is het resultaat inderdaad behoorlijk mager te noemen.
Wat het meest opmerkelijk lijkt is het aantal aanrijdingen waarvan de schuld bij de politie ligt: slechts in 1800 gevallen was het niet de schuld van een agent dat de aanrijding plaats vond. In een slordige 80% ligt de schuld dus bij de agent. De politie beroept zich daarbij op het feit dat de agenten “veel op de weg zijn, bij elke weerssituatie en ook bij achtervolgingen“. Fair enough, maar van mensen die veel op weg zijn mag je ook verwachten dat ze juist wat minder brokken maken. Overigens is er meestal alleen sprake van lichte materiële schade.
De politievakbond ACP stelt dat er te weinig tijd is voor de agenten om de trainingen ook daadwerkelijk te volgen. Hetzelfde zou overigens gelden voor de schiettrainingen, scary hè? Dat agenten verzuimen de rijvaardigheidstrainingen te volgen weten we echter al al bijna twee jaar dus het is verbazend te noemen dat daar geen (of te weinig) actie op wordt ondernomen.
Misschien -en ik roep maar wat hoor- zit het hem er ook een klein beetje in dat agenten zich nogal eens koning op de weg voelen, zoals bijvoorbeeld de twee dienders in een Touran die een paar dagen geleden met ongeveer 70 kilometer per uur door een 30 zone in Apeldoorn reden zonder signalen om vervolgens rustig te gaan tanken. Geef mensen bepaalde vrijheden en ze worden tot op het randje en daarover benut, agenten zijn ook maar mensen immers. Neem die vrijheden weg en het aantal ongevallen daalt, maar of we alle agenten aan de zwarte doos moeten willen hebben is ook weer de vraag.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:23 schreef Jordony het volgende:
[..]
De politie heeft een hele brede ontheffing wat betreft verkeersregels maar hier hebben ze gewoon niet afgeremd bij het kruispunt. Plus dat ze rijden in een onopvallende wagen is nog meer voorzichtigheid geboden zou je zeggen. Onoplettendheid bij de politie (en eigenlijk gewoon roekeloos gereden) maar spijtig genoeg bewijst dit ook weer dat het links en rechts kijken, ook na groen licht heel erg belangrijk is.
ga lekker elders lopen trollenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je mag toch helemaal geen ongeluk veroorzaken?
toch?
Ja, wat achteraf gelul. Achteraf is gebleken dat de noodsituatie niet zo nijpend is. Dus, dat maakt dit ongeluk erger?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:20 schreef VeX- het volgende:
Het is meer een klassiek geval dood door schuld.
Ik denk dat het OM ook niet hoog zal inzetten.
Geeft ook een goed beeld van de situatie.
Klopt; ze had een ontzichtbaarheidscape om, ze kwam uit het niets!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, wat achteraf gelul. Achteraf is gebleken dat de noodsituatie niet zo nijpend is. Dus, dat maakt dit ongeluk erger?
'De politie mocht er niet zomaar vanuit gaan dat het slachtoffer zou stoppen', schrijft iemand een paar postings terug.
Op het moment dat de politie het kruispunt nadert, en het is op dat moment vrij, dan gaan ze er, m.i., terecht vanuit dat het overige verkeer de sirenes hoort. Het waren meerdere politie-auto's, lijkt me herrie genoeg.
Als dan zo'n brommermeisje niet oplet, of de sirenes niet hoort vanwege oordopjes (muziek), afgeleid door whatsappen, whatever, en plotseling de weg oversteekt, dan kan zo'n politie-auto niet meer stoppen. Zelfs niet als ze slechts 80 reden.
Als ik een ongeluk veroorzaak, is het dan nog een ongeluk? Een ongeluk is een ongeval wat zonder opzet gebeurd is lijkt me. Zodra er opzet in het spel is kan dat meer onder crimineel gedrag geplaatst worden.quote:
Zou je hiermee willen impliceren dat we de agenten strafrechtelijk moeten vervolgen of was een 'nee' voldoende?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Als ik een ongeluk veroorzaak, is het dan nog een ongeluk? Een ongeluk is een ongeval wat zonder opzet gebeurd is lijkt me. Zodra er opzet in het spel is kan dat meer onder crimineel gedrag geplaatst worden.
Volgens mij is er nog geen alu-hoedje gesignaleerd in het topic. Interesse?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:54 schreef Life2.0 het volgende:
heeft iemand al de optie geoppperd dat 'het spoedgeval' achteraf was verzonnen?
Ik wacht het nog even afquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen alu-hoedje gesignaleerd in het topic. Interesse?
Lastig, want als deze het protocol niet hebben gevolgd zijn zij min of meer verantwoordelijk voor het ongeluk (aangezien het protocol er is om dit soort situaties te voorkomen). Maar zij hebben dit ongeluk niet met opzet geforceerd (lijkt me) dus is het de vraag of dat protocol leidend is als het gaat om het aanwijzen van 'het zondebok'.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zou je hiermee willen impliceren dat we de agenten strafrechtelijk moeten vervolgen of was een 'nee' voldoende?
Je snapt de definitie van het woord ongeluk niet?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je mag toch helemaal geen ongeluk veroorzaken?
toch?
Dat dacht ik dus ook...Zolang ze maar sirene en zwaailicht voeren hebben zij voorrangquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Sirene en zwaailicht gaat boven een groen stoplicht of welke voorrangsregel dan ook. Je kunt dus net zo goed stellen dat het meisje een ongeluk heeft veroorzaakt.
Volgens sommigen hier was het een gevaarlijk, onoverzichtelijk kruispunt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt; ze had een ontzichtbaarheidscape om, ze kwam uit het niets!
Ik zie eigenlijk nooit hulpdiensten volle bak een kruising over crossen, zij remmen altijd af om het haaks passerende verkeer de tijd te gunnen om te laten zien dat zij er door moeten. Anders is het vragen om moeilijkheden, zeker als je als politieauto met 100km/h uit een massa auto's schiet die stil staan voor rood.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier was het een gevaarlijk, onoverzichtelijk kruispunt.
Dus inderdaad, dan komt ze ahw uit het niets.
Je kunt niet verwachten dat hulpdiensten op kruisingen eerst 'links-rechts-links gekeken' zullen doen.
Neem je voorrang of hoor je dat te krijgen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook...Zolang ze maar sirene en zwaailicht voeren hebben zij voorrang
Sommige mogen voorrang nemen, zoals bijvoorbeeld het arrestatieteam.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Neem je voorrang of hoor je dat te krijgen?
Dat geldt nog meer (want geen kwetstbaar evenwichtsvoertuig) voor auto'squote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik wél weet, is dat het stikt van de fietsers en scooterrijders in verkeer die alleen met zichzelf bezig zijn, in plaats van deelnemen aan het verkeer...
Oh?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sommige mogen voorrang nemen, zoals bijvoorbeeld het arrestatieteam.
Jij vindt van niet?quote:
Tot voor kort kreeg je voorrang (of niet hihaho) en kon je dat niet opeisen of afdwingen met je penisgrootte, ik was niet op de hoogte van deze verandering en zal nu overal voorrang afdwingen, dankjequote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vindt van niet?
Die mensen moeten noodzakelijk ergens heen, om de omgeving veiliger te maken.
Daar moet je als normale burger gewoon netjes voor stoppen.
Ik kan eerlijk gezegd geen argumenten verzinnen om het daar mee oneens te zijn, behalve het risico op verkeersboetes en verkeersongevallen dan.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Tot voor kort kreeg je voorrang (of niet hihaho) en kon je dat niet opeisen of afdwingen met je penisgrootte, ik was niet op de hoogte van deze verandering en zal nu overal voorrang afdwingen, dankje
Als je drukker bent met de muziek op je koptelefoon of met de berichtjes op je mobiel, ben je minder (of helemaal niet) met het verkeer bezig. De verkeersregels zijn verder duidelijk, wat betreft voorrang voor hulpdiensten...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat geldt nog meer (want geen kwetstbaar evenwichtsvoertuig) voor auto's
In hoeverre is dat relevant?
Nou het heel duidelijk: Men kan voorrang opeisen of men moet het krijgen; dit bepaalde in grote mate de schuld, waarom antwoord je niet de vraag; mag je voorrang opeisen of moet je het krijgen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd geen argumenten verzinnen om het daar mee oneens te zijn, behalve het risico op verkeersboetes en verkeersongevallen dan.
Maar voor de rest, moet je dat gewoon lekker doen als je je er goed bij voelt. Yolo !
Sorry, krijg de link niet juist gepost.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:31 schreef Montagui het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)n,+Memphis+van+Veen+(18)+dood+.aspx
En de makeupspiegel, gps, tomtom, krant, koffiebroodje, orders sorteren, kmteller resettenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je drukker bent met de muziek op je koptelefoon of met de berichtjes op je mobiel, ben je minder (of helemaal niet) met het verkeer bezig. De verkeersregels zijn verder duidelijk, wat betreft voorrang voor hulpdiensten...
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
1) je mag geen voorrang opeisen 2) je hebt een verhoogde verantwoordelijk 3) je mag niet met 160 over de busbaan omdat jij dat nodig acht, je bent geen motorrijder..
Klopt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
Ze zal het in ieder geval nooit meer doenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het klopt allemaal, maar het verandert niets aan de regel dat je een voorrangsvoertuig voorrang moet verlenen. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
GebeurT. *zucht*quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ALS dat niet gebeurd MAG JIJ NIET dus maar voorrang nemen, dat is het grote verschil, en dan hoef je niet eens te beginnen dat ze door rood reden, met een te hoge snelheid
Dan was het niet overzichtelijk en vrij en is er DUS niet voldoende gezien, waarom kon er niet geremd worden? Owja.. men reed te hardquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:47 schreef Gia het volgende:
[..]
GebeurT. *zucht*
Ze hebben voorrang en rijden door, omdat het kruispunt, vooraover te overzien is, vrij is. De scooterrijdster steekt vrij plotseling over.
Die is dan niet meer te missen. Vol op de rem kan in zo'n situatie niet.
Bron?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:54 schreef desiredbard het volgende:
OK 90 % van de scooters rijdt te hard.
90%van de fietsers scooters houdt zich niet aan de verkeersregels.
En als automobilist heb je het altijd gedaan...
Politie Ambulance Brandweer hebben voorrang met een goede reden
Als dit een ambulance was geweest en was ze niet aangereden had ze misschien een anders leven in gevaar gebracht met haar a-sociale onverantwoordelijke gedrag.
En dat heeft ze nu alsnog gedaan onnodige vertraging voor de diensten om naar een gewapende gek toe te gaan ...
Kolere zeg, dus zij stak over omdat een van die wagens voor haar stopte en werd geschept door de volgende ..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:31 schreef Montagui het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)n,+Memphis+van+Veen+(18)+dood+.aspx
Rechts onder het kopje: Meer media bij dit nieuwsbericht
Interessant verhaal van 'ooggetuige over dodelijke aanrijding Eindhoven' en het relaas van 'Politiewoordvoerder Eric Passchier over dodelijke aanrijding Eindhoven'.
Met name het verschil van mening over het aantal politievoertuigen op de Noordbrabantlaan op het moment van het ongeluk wijkt nogal af.
We zullen zien wat het onderzoek naar de precieze toedracht oplevert. Tot die tijd is het vooral speculeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En de makeupspiegel, gps, tomtom, krant, koffiebroodje, orders sorteren, kmteller resetten
De verkeersregels zijn duidelijk, de regels onttrent spoedritten ook, wie van de twee dus schuld heeft is ook duidelijk; 1) je mag geen voorrang opeisen 2) je hebt een verhoogde verantwoordelijk 3) je mag niet met 160 over de busbaan omdat jij dat nodig acht, je bent geen motorrijder..
daar is fok toch ook voor?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We zullen zien wat het onderzoek naar de precieze toedracht oplevert. Tot die tijd is het vooral speculeren.
Het topic sluit vanzelf; zonder update is het dan overquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het heeft niet altijd even veel waarde.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron?
100% van alle verkeersdoden zijn de schuld van een autobestuurder
Brandbommen in de file op een zomerse dag op de weg naar zantvoort; evolutie tog gquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]![]()
Inderdaad geen verantwoording hoeven nemen als je niet in een auto zit...
Wel dat soort mensen denk ik bij een ongeluk vaak.. gelukkig weer een minder.
Survival of the fittest...
Domme mensen worden met een beetje geluk platgereden voordat ze zich voortplanten
Ware het niet dat een brandbom een daad van agressie is.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Brandbommen in de file op een zomerse dag op de weg naar zantvoort; evolutie tog g
Wauw. Stuur meteen even een mailtje naar de Rijksrecherche en politie West-Brabant die het onderzoek moeten afnemen. "Geen onderzoek meer nodig, want Lavenderr weet van afstand al wel te beoordelen dat de politie geen blaam treft"quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Het is een ongeluk en heel erg voor dat meisje, maar de politie treft geen blaam .
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:08 schreef BaajGuardian het volgende:
zal wel met dr mobieltje bezig zijn geweest, als je sirenes hoort kan het licht op groen staan wat het wil maar dan blijf je staan.
Wat ook het gevolg zou kunnen zijn van een gewone menselijke reactie: afleiding doordat er net een politieauto met sirenes en hoge snelheid voorbij reed.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
wat je wel weet is dat zij NIET uitkeek.
Hoe is het daar mee afgelopen? of loopt dat onderzoek nog..quote:Op zondag 17 maart 2013 01:01 schreef KreKkeR het volgende:
Ik vind het overigens echt weer bizar om te zien hoe makkelijk mensen hier weer kunnen vingerwijzen. Doet me denken aan die doodgeschoten jongen in Den Haag. Half NWS weet van afstand wel weer even wie er fout zit...
Geen idee, maar dat is sowieso te offtopic om daar inhoudelijk verder op in te gaan lijkt me. Ik noemde het alleen omdat het me opviel hoe makkelijk sommige mensen mbt complexe situaties en op basis van vaak onduidelijke verhalen, incomplete en soms zelfs tegenstrijdige info, toch super snel (vaak stellige) conclusies weten te trekken over wie goed/fout zat.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:04 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Hoe is het daar mee afgelopen? of loopt dat onderzoek nog..
Ja maar er moet meer aandacht komen voor agenten die met sirenes harder rijden dan normaal omdat ze zo nodig pizza moeten halen!!quote:Op zondag 17 maart 2013 04:39 schreef Specularium het volgende:
Er komt ook weer een stille tocht.
Hou daar toch eens mee op, mensen.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 17 maart 2013 04:39 schreef Specularium het volgende:
Er komt ook weer een stille tocht.
Hou daar toch eens mee op, mensen.
is dat inclusief of exclusief eenzijdige brommer- en motorongevallen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron?
100% van alle verkeersdoden zijn de schuld van een autobestuurder
incquote:Op zondag 17 maart 2013 07:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
is dat inclusief of exclusief eenzijdige brommer- en motorongevallen?
iemand doodrijden is lief zeker?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ware het niet dat een brandbom een daad van agressie is.
Van verstikking omkomen in je auto zoals die belg die ik denk een jaartje of 10 geleden inmiddels omkwam omdat ie in de file zijn AIRCO op buitenlucht had en achter een zwaar rokende vrachtwagen stond....
Sorry sukkels die geen eigen verantwoording nemen in het verkeer. Die zijn een gevaar op de weg voor iedereen... Maar dat scootervolk.. Ik heb liever dat het tegen een truck of auto aanrijdt dan een voetganger of fietser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |