En wat is volgens jou de verplichting als een voorrangsvoertuig met toeters en bellen voor je neus stopt (en dan bedoel ik met voor je neus stoppen zoals de ooggetuige het omschrijft).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:47 schreef jamesb het volgende:
[..]
Sommeren: Aanmanen tot het voldoen aan een verplichting
Hoe wil je het anders omschrijven.
Voorrangsvoertuig. Alleen dat lijkt me al overduidelijkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En wat is volgens jou de verplichting als een voorrangsvoertuig met toeters en bellen voor je neus stopt (en dan bedoel ik met voor je neus stoppen zoals de ooggetuige het omschrijft).
quote:De sectiecommandant probeerde de bestuurders van de bromfietsen met handgebaren duidelijk te maken dat zij moesten blijven staan. Eén van de bromfietsers bleef vervolgens staan, maar de andere bromfietser (het latere slachtoffer) reed de busbaan op.
Neequote:Op maandag 18 maart 2013 21:37 schreef k_man het volgende:
Die ooggetuigen hadden het over zes of zeven auto's, wat onwaarschijnlijk is bij een AT. Als je die ziet rijden, zijn het altijd tussen de twee en vier auto's, volgens mij.
Uit alle dingen blijkt wel dat mevrouw niet heeft geluisterd... eigen schuld dus. Of ze was gewoon heel dom, immers andere mensen begrepen wel dat ze moesten stoppen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:39 schreef jamesb het volgende:
[..]
Voorrangsvoertuig. Alleen dat lijkt me al overduidelijk
En om dit nog even aan te vullen:
[..]
Rood lichtquote:Op maandag 18 maart 2013 07:37 schreef arjan1212 het volgende:
Politie mag door Rood licht rijden met 200 km per uur.. als het nodig is
Richtlijn, kan met goede redenen dus best van worden afgeweken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:28 schreef dontcare het volgende:
[..]
Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur
Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden
doorgereden.
bron: Landelijke Brancherichtlijn Verkeer Politie
ja Kutquote:
maar dan ben je achteraf wel aansprakelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Richtlijn, kan met goede redenen dus best van worden afgeweken.
Wie heeft er voorrang?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar dan ben je achteraf wel aansprakelijk.
Krijg je voorrangquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wie heeft er voorrang?
Juist nog steeds de hulpdiensten
Heb je voorang te verlenen of niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Krijg je voorrang
of
Neem je voorrang?
Juist, daarom aansprakelijk.
Die regels hanteerden wij nooit bij het korpsquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Heb je voorang te verlenen of niet?
Als jij iemand aanrijd die van rechts komt op een gelijke krijsingben jij verantwoordelijk
Als jij iemand aanrijd die op een voorrangs weg rijd ben jij verantwoordelihk
als jij een geen voorrang verleent aan eebn hulpverlener (Brandweer Ambulance Politie) aanrijdt terwijl die zwaailicht en drietongige hoorn viert ben jij verantwoordelijk.
Wordt er geen verkeersexamen meer gedaan op de basisscholen????
De rechter is t niet met je eens; ergo, jouw visie van deze werkelijkheid klopt niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef Life2.0 het volgende:
met spoed rijden = verantwoordelijk, jij bent degene die afwijkt van de norm en de ervaring hebt om fouten van een ander op te vangen, niet andersom
Oh is dat zo?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef DW457 het volgende:
[..]
De rechter is t niet met je eens; ergo, jouw visie van deze werkelijkheid klopt niet.
quote:Uit onderzoek van het politiekorps Zeeland/West-Brabant en de rijksrecherche is wel gebleken dat het lid van arrestatieteam, dat met zwaailichten en sirenes onderweg was naar een melding, onvoorzichtig heeft gereden
Verantwoordelijk nemen gedragen is niet juridisch verantwoordelijk zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef Life2.0 het volgende:
met spoed rijden = verantwoordelijk, jij bent degene die afwijkt van de norm en de ervaring hebt om fouten van een ander op te vangen, niet andersom
En hier:quote:
Ik heb de filmpjes geplaatst zodat je niets hoeft te lezen :-)quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:43 schreef Life2.0 het volgende:
heb de uitspraak niet gelezen maar op grond van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |